⛔️ متن شبهه ⛔️
خانمی چقدر قشنگ گفت:
حق حضانت بر ای تو 👉 درد زایمان برای من
نام خانوادگی برای تو / زحمت خانواده برای من
سند خانه برای تو👉 بیگاری خانه برای من
چهار عقد برای تو👉 حسرت عشق برای من
هزارصیغه برای تو👉 حکم سنگسار برای من👌
هوس برای تو👉 عفاف برای من 👌
این بود ازادی و برابری حقوق برای زن و مرد.👏👏 . . زنها حق اعتراض (خلاصه شده)
✅✅ #پاسخ
🔶اول، متن فمینستی فوق، تلاش کرده با مظلوم نمایی و سیاه نمایی از وضعیت زنان، علت مشکلات زنان جامعه را نه سوءرفتارهای اجتماعی که #احکام_اسلام القا کند! با دروغ بافی و مغالطه. مغالطه ها:
1⃣ آیا همه بی عفتی ها توسط #مردان انجام می شود و در مقابل، همه زنان نجیب و پاکدامن هستند؟😶
2⃣ هیچ زنی هوسرانی نمیکند و هیچ مردی عفت و حیا نمی ورزد؟!😑
3⃣ چند همسری مرد را به گونه ای مطرح می کند گویی مرد از جنس غیر #زنان 🙎همسر دوم وسوم و... انتخاب کرده.😕 آیا زنانی که سر راه مردان قرار می گیرند و بنیان خانواده ها را از هم می پاشند قابل سرزنش نیستند؟
4⃣ آیا همه مردان آرزوی فرزند پسر و زنان آرزوی فرزند دختر دارند؟😳
5⃣آیا حکم سنگسار مختص زنان است؟ آیا نمیداند که این حکم برای زنان و مردان زناکار یکسان است؟ آیا احکامی مثل ارتداد که حکم قتل تنها برای مردان صادر شده و شامل زنان نمی شود، غیرت #فمینیسم را تکان نمیدهد؟
6⃣ چنان میگوید گویی مرد در خانواده هیچ وظیفه ای جز عربده کشی، خور و خواب و... ندارد و این زن است که بار زندگی را بردوش می کشد! یا اینکه هیچ زنی مقصر و خطاکار و اهل پرخاش و دعوا نیست!
7⃣ گذاشتن نام خانوادگی مرد، درواقع، توصیف پاکی و پاکدامنی زن است. در تاریخ هم کسانی که تولد نامشروع داشته اند به نام مادر اسمشان ثبت شده و در فرهنگ غرب، حتی خود زن نیز باید نام فامیلی اش را به نام شوهرش تغییر دهد! ولی چون قانون #اسلام نیست طبیعتا فمینیستهای وطنی، کاری هم به آن ندارند!😐
🗣و بعد با همین مغالطه ها به مطالبه حقوقی #مردانه برای زنان از نگاه #فمینیستی پرداخته (زدن عکس بر آگهی ترحیم! برداشتن روسری!..) آری. تمام رویای فمینیسم همین است: برهنه شدن زن برای آسانتر لذت بردن مرد! و #مردانه شدن زنان.
🔶 دوم، دشمنان اسلام، عمدا بسیاری از حقایق در احکام اسلامی را سانسور میکنند!
🔸سانسور میکنند که چند همسری یک امر مباح است! درست مثل خوردن میگو! مثل دوچرخه داشتن! و اسلام تنها ازدواجهای افسارگسیخته و حرمسرا داشتن را به چهار زن محدود کرده و شروط متعددی همچون #عدالت را بر آن گذاشته!
🔸 سانسور میکنند که #متعه (صیغه) مربوط به شرایط #اضطرار است و ائمه، شیعیان را شدیدا از آن نکوهش کرده اند! و البته که بر دوست دختر پسربازی هایی که پسر هیچ تعهدی در قبال دختر ندارد، ارجحیت دارد.
🔸سانسور میکنند که شلاق زدن زن و مرد زناکار، دقیقا برای جلوگیری از فروپاشی زندگی زن دیگری است!
🔸سانسور میکنند که کسی #حق #حضانت دارد که #وظیفه #نفقه دارد!
🔸سانسور میکنند که همان لچک اتفاقا برای حفظ زیبایی های زن از نگاه رایگان #مردان است! اصلا مگر میتوان سینه چاک حقوق زنان بود و بعد زن را در معرض لذت و تمتع رایگان #مردان خواست؟! تناقض نیست؟!
🔸آنها توصیه های فراوان و مکرر دین به مردان در مورد خوش رفتاری و تکریم زنان و هدف زندگی خانوادگی از نگاه قرآن یعنی #تسکین و آرامش را سانسور میکنند.
🔸سانسور میکنند که برهنگی و بی حجابی زن، بدون شک به ضرر خود او و کل جامعه است:
👈برهنگی زن 👈 هوس چرانی بی مانع مرد 👈 تعرض به زن 👈 خیانت👈 طلاق👈فرزندان نامشروع 👈نابودی آرامش و سلامت کل جامعه
🔶 خانمی چقدر قشنگ گفت:
حق مهریه بر تو 👈عشق همسری با من
حق نفقه بر تو 👈گرمی و آرامش خانه ات برای من
مسئولیت اقتصادی با تو 👈امنیت و آسایش خانه برای من
مسئولیت پدری با تو 👈 بهشت زیر پای من
جهاد با تو 👈حاملگی برا من
تو نعمت باش 👈من، رحمت، مبارک، دوست داشتنی، باقیات صالحات
کریمان مرا احترام می کنند و فرومایگان اهانت
زمانی زنده به گورم می کردند👈 امروز به اسم آزادی، روح و شخصیتم را برای مردان خیابانی سر میبُرند
زمانی چون اشیاء به ارث می بردنم👈 امروز چهره بزک کرده ام را می پسندند تا در حد یک کالا و اسباب سرگرمی مردان مختلف، تحقیرم کنند
به برکت دین از همه این فلاکتها رها شدم اما
فریاد تساوی حقوق برایم سردادند👈تا خشونت های جنسیتی سر به فلک کشد و بنیان خانواده ام از هم بپاشد
شعار دروغ آزادی زن را در دهانها انداختند👈 اما هدفشان آزادی مرد و کشتن آرامش زن بود!
شرف مادری و همسری ام را تحقیر میکنند👈 تا همه ارزشم در موقعیت اجتماعی مردانه و کارگری ام دیده شود.
🔶من یک زن مسلمانم. اسلام را از من نمیتوانید بگیرید، چون آرامش، احترام و حقوق طبیعی ام را تضمین میکند. کپی کن👍
https://eitaa.com/rahpooyanvesal313
⛔️ متن شبهه ⛔️
من به مقدسات تو توهین می کنم
من به دینی که زن را از بیضه ی چپ مرد کمتر میداند توهین میکنم
من به دینی که دستور سر بریده مخالفانش را میدهد توهین میکنم
من به دینی که مخالفان اسلام را نجس میداند توهین میکنم
من به دینی که اجازه ی غنیمت گرفتن زنان را میدهد توهین میکنم
من به دینی که چند همسری را رواج میدهد توهین میکنم
من به دینی که فرمان قطع کردن دست و پا را میدهد توهین میکنم
من به دینی که دختر 9 ساله را اماده سکس میداند تو هین میکنم
من به دینی که فرمان جنگ با غیر مسلمانان را میدهد توهین میکنم
من به دینی که تهدید به سوزانده شدن در اتش میکند توهین میکنم
من به دینی که اعراب مهاجم با حمله به کشورم راجش دادند توهین میکنم
من توهین را از ابراهیمی یاد گرفتم که با گرفتن تبر و شکستن بت ها به مقدسات مردم توهین کرد
✅✅ #پاسخ:
- من به دینی که زن و مرد را قیمت نمیگذارد، بلکه بر اساس #مسئولیت های آنها، برایشان ارث و دیه و... مقرر می کند، افتخار می کنم.
- من به دینی که #دیه هر کس را یکسان میدهد و فرقی بین ثروتمند و فقیر و باسواد و بی سواد و این قوم و آن کشور نمیگذارد.
- من به دینی که زن را در فعالیت های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی آزاد گذاشته، و #مجبورش نکرده، عشق می ورزم.
- من به دینی که به زن #حق می دهد شاغل باشد، اما بر او #تکلیف نمی کند تا خاطرش آسوده باشد، 😌افتخار می کنم.
- من به دینی که زن و مرد را از یک جنس و نفس هم می داند عشق می ورزم. (سوره روم/21)
- من به دینی که زن را ریحانه و شبیه گل، 🌸 لطیف می داند، عشق می ورزم.
- من به دینی که بوالهوسی مردان را مذمت می کند و زندگی خانوادگی را ترویج می کند، عشق می ورزم.
- من به دینی که مخالفانش را در حفظ عقیده آزاد می گذارد، عشق می ورزم.
- من به دینی که مخالفانش را در پناه خود می گیرد، عشق می ورزم.
- من به دینی که از سهم خمس برای مخالفانش (مولفه القلوب) در نظر می گیرد، عشق می ورزم.
- من به دینی که در محکمه رای به نفع یهودی علیه رهبرش (امیرالمومنین (ع) داده می شود، عشق می ورزم.
- من به دینی که در کمال قدرت، دشمنانش را عفو می کند، عشق می ورزم.(فتح مکه و..)
- من به دینی که ندای آزادی و عدالتش غرب و شرق عالم را مسحور خود کرده، عشق می ورزم.
- من به دینی که پیامبرش وقتی دندانش را می شکنند، برای مهاجمانش دعای عافیت می کند، عشق می ورزم.
- من به دینی که حرمسراها را بست و چندهمسری را در 4 همسر (بشرط عدالت) محدود کرد، عشق می ورزم.
- من به دینی که نیاز به همسر داشتن همان #زن چهارم 😊 را هم مراعات می کند و بجای ده ها معشوقه غیررسمی و غیرشرعی، مرد را با ازدواج کنترل و متعهد می کند عشق می ورزم.
- من به دینی که غرب وحشی را رام کرد، و شرق خرافی را پاک کرد، عشق می ورزم.
- من به دینی که همواره مورد ستم بوده ولی از خود دفاع کرده، و هیچ گاه شروع کننده جنگ نبوده، عشق می ورزم.
- من به دینی که برای حفظ امنیت جامعه، قوانین مترقی دارد، عشق می ورزم.
- من به دینی که آنچنان سازنده و دوست داشتنی بود که بدون زور و شمشیر، قلبهای❤️ مردم ایران و حجاز و عراق و مصر و... را فتح کرد، عشق می ورزم و با اجباری خواندن پذیرش اسلام، 👈بزرگترین توهین را به مردم خودم نمیکنم.
- من شجاعت در حفظ انسانیت را از ابراهیمی یاد گرفتم که بت ها را شکست تا به همگان بفهماند هر عقیده ای، مقدس نیست.👌
- من برعکس تو، توهین نمی کنم. چون اسلام توهین و دشنام را منع کرده. بلکه مقدسات و افکار ناقص تو را نقد خواهم کرد.
https://eitaa.com/rahpooyanvesal313
#حدیث_مهدوی
#نرم_افزار_جامع_مهدویت
امام کاظم
«اذا قام قائمنا قال: يا معشر الفرسان! سيروا في وسط الطريق يا معشر الرجالة سيروا علي جنبي الطريق».
«هنگامي که قائم ما (عليهالسلام) قيام کند به سواران دستور مي دهد که از وسط راه حرکت کنند و به پيادگان دستور مي دهد که از دو طرف خيابانها بروند»
اثبات الهداة/ ج3/ ص455
.
.
لذت #خریت😂😂😂
.
.
بهتره بگیم اپیدمی خود به خریت زدن!
.
بیماری رایج مملکتی که فقط خدا نگهش داشته😂😂😂!
.
به طرف میگن #کالای_داخلی مصرف کن تا #اقتصاد که صب تا شب دربارش نق و زر میزنی درست شه!
بلادرنگ خودشو به خریت میزنه که #پراید شد ماشین؟
.
آخه آمیب!تک سلولی! الهه لجبازی!
.
مملکت صدها و هزاران کالای داخلی دیگه داره!
چرا خودتو به خریت میزنی؟
.
آدامس خارجی نجوی حلقت آرتروز میگیره؟
آب فرانسوی ننوشی روده هات ترک میخوره؟
واسه دوز دخترت به جای نوتلا فرمند بگیری جوون مرگ میشه؟
با خودکار ایرانی نمیتونی وسط کلاس دانشگات نقاشی بکشی؟
.
همین چهار قلم رو عمل کنی چند صد هزار نفر میرن سرکار!
خدا رو چه دیدی شاید خود علافت هم از بی کاری دراومدی و ادمینی #کانال #تلگرام سربازان نیچه رو ول کردی!😂😂😂
.
به بچه های زیر ده سال #تجاوز میکنن!
بلافاصله به خریت عمیقی فرو رفته، تمام دلایل اصلی #فاجعه رو فراموش میکنه و میگه؛
باید به کودکان #آموزش_جنسی داد!
بریم از جوامعی تقلید کنیم که خود بابا و داداششون به دختره تجاوز میکنن!😂
.
.
#دلار گرون میشه!
جای اینکه #دلال_صفتی و سودجویی و #فرهنگ پایین عده ای از مردم رو زیر سوال ببرن،
جای این که دنبال علل و عوامل اصلی آسیب به #پول_ملی طی چند سال اخیر که رد پای #خیانت توش کاملا مشهوده بگردن
از اعماق معده میگن؛
بریم سر موشک هامون مذاکره کنیم و خریت قبلیمون در مذاکرات هسته ای رو کاملش کنیم!
این حرف رو میزنه و میره وامیسته تو صف دلار بخره!
.
.
سن #ازدواج میره بالا
#طلاق زیاد میشه
#فحشا زیاد میشه
کثافت کاری و مزاحمت برای بانوان شهرو گرفته!
حتی مزاحمت برای آقایان!
این تک سلولی ها به جای اینکه صب تا شب خودشون و بچه هاشون و همسرشون تماشای صحنه های #جنسی و شهوانی رو ترک کنن و حدود اخلاقی رو رعایت کنن
با خریتی عمیق میگن فحشا فقط بخاطر گرسنگیه!
طلاق بخاطر مسائل مالیه!
باید از جوامعی تقلید کنیم که از فحشا با انسان به فحشا با میوه ها و حیوانات رو آوردن😂😂😂
.
.
وقتی #انتخابات میشه
بخاطر #لجبازی با #آخوند و #رهبر و سپاه و بقیه به فلان و فلان رای میده
هنوز یه سال نشده اومده یقه پاره میکنه آی رهبر فلان آخوند فلان نظام فلان!
.
همه جای این مملکت میلنگه غیر از #امنیت و عوامل امنیتش!
تک سلولی هموطن ما فقط پاچه امنیت و عوامل امنیتی رو گرفته
.
.
.
پ.ن؛
قدم اول برای حل یک مشکل شناسایی علته!
تا وقتی عده ای با بیماری خود به خریت زدگی درگیرن
هیچ وقت امیدی برای حل مسائل #کشور نیست...
.
خریت براشون لذت بخش تر از این حرفهاست
.
.
#یا_رسول_الله...
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد
دل رمیـده ما را انیس و مــونس شد
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه مسئله آموز صــد مدرس شد
#عید_مبعث_مباررررررک😍🌸🌸
#مهدی_جان❤️
ای غایب از دو دیدهی دنیا بیا بیا
ای روشنــی ظلمـت شبـها بیا بیا
چشم انتظار روز ظهورت دو عالم است
ای آرزوی قلبــــی زهــــرا بیا بیا
#الٰلهُمَ_عَجِل_لِوَلِیّکَ_الفَرَج🙏
https://eitaa.com/rahpooyanvesal313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز سحر، آمریکا به #سوریه حمله موشکی کرده و سوریه هم نیمی از موشکها را منهدم کرده..
مردم در خیابانهای #دمشق در حال برافراشتن پرچمهای #سوریه، #روسیه و #ایران🇮🇷 #جشن_مبعث
آخرین خبر : ترامپ جا زد!
تاریخ انتشار: 97/01/23 14:19
فارس/ رئيسجمهور آمريکا با عقبنشيني از مواضع جنگطلبانه عليه سوريه، در توئيتر خود نوشت که هرگز زماني براي حمله به سوريه مشخص نکرده است.
«دونالد ترامپ» رئيسجمهور آمريکا با عقبنشيني از تهديد خود به اقدام نظامي عليه سوريه، گفت فعلا زماني براي اين حمله تعيين نکردهام.
ترامپ امروز (پنجشنبه) در توئيتر خود نوشت: «هرگز نگفتم چه زماني حمله به سوريه صورت ميپذيرد. شايد خيلي زود باشد يا شايد هم اصلا زود نباشد».
وي با تکرار ادعاهايش درباره موفقيتهاي آمريکا در نبرد با گروه تروريستي داعش افزود: «در هر صورت، دولت آمريکاي تحت هدايت من کار فوق العادهاي انجام داده و داعش را از منطقه بيرون کرد. پس تشکرتان از آمريکا کجا است؟»
رئيسجمهور آمريکا روز گذشته در واکنش به اظهارات سفير روسيه، در توئيتر خود گفته بود: «روسيه ادعا کرده که هر موشکي و تمام موشکهايي که به سمت سوريه شليک شود را ساقط ميکند. آماده باش روسيه، چراکه آنها (موشکها) دارند ميآيند؛ زيبا، جديد و هوشمند.!»
ترامپ بار ديگر با تکرار توهينهايش عليه رئيسجمهور سوريه، «بشار اسد» را «حيوان» توصيف کرده و مدعي شده است که او از کشتن مردم سوريه با استفاده از تسليحات شميايي لذت ميبرد.
«الکساندر زاسيپکين» سفير روسيه در لبنان روز چهارشنبه هشدار داده بود که روسيه هر موشکي را که به سمت سوريه شليک شود، هدف قرار ميدهد.
وي گفته بود: «نيروهاي روسيه با هرگونه تهاجم آمريکا عليه سوريه مقابله خواهند کرد و تمام موشکهايي که اين کشور را نشانه ميگيرد رهگيري شده و سکوهاي پرتاب هدف قرار داده خواهند شد».
تروريستها در شامگاه شنبه هفته قبل با گاز شيميايي به غيرنظاميان در شهر دوما واقع در غوطه شرقي دمشق حمله کردند. در اين حمله نزديک به 100 نفر کشته شده و صدها تن ديگر نيز مجروح شدند.
اين در حالي است که وزارت دفاع روسيه روز شنبه هشدار داده بود گروههاي تروريستي «جيش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شيميايي، به شهر دوما در غوطه شرقي دمشق حمله کنند.
وزارت دفاع روسيه تاکيد کرده بود که تروريستها به دنبال تحريک کردن احساسات جامعه بينالمللي و متهم کردن دولت سوريه به حمله عليه شهروندان خود است. همچنين اين حمله ميتواند مورد استفاده متحدين غربي و عربي تروريستها قرار بگيرد.
دولت سوريه همچنين در سال 2013 با همکاري روسيه و تحت نظارت کشورها و سازمانهاي بينالمللي از جمله آمريکا و سازمان ملل، تمام سلاحهاي شيمايي خود را نابود کرد.
ای شاه سوار ملک هستی / سلطان خرد به چیره دستی
ای ختم پیمبران مرسل / حلوای پسین و ملح اول
سر خیل تویی و جمله خیلند / مقصود تویی همه طفیلند
بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله مبارک
آخرین خبر : آیا آمریکا تن به جنگ بزرگتری در سوریه میدهد؟
تاریخ انتشار: 97/01/25 20:47
مشرق/ متن پیش رو در مشرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
با توجه به تحرکات روز گذشته آمریکا و متحدینش در منطقه و سخنرانی ها و مصاحبه های مختلف این سه کشور حمله به سوریه آن هم به بهانه استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی علیه مردم سناریویی از پیش تعیین شده بود تا آمریکا و متحدینش خط و نشانی برای جبهه مقاومت کشیده باشند. البته جبهه مقاومت هم دست خالی به میدان نیامده و برایند صحبت های مقامات کشورهای مختلف جبهه مقاومت، خبر از دفاع تمام عیار از سوریه و دفاع احتمالی در برابر دیگر کشورهای جبهه را می دهد.
سوریه در این حمله پس از تحمل 7 سال بحران دفاع جانانه ای از مواضع خود کرد و توانست با موفقیت از سامانه های پدافندی خود حداکثر استفاده را ببرد.
به گفته تلویزیون سوریه آمریکا دیشب 110 موشک به سمت اهداف مختلف در سوریه شلیک کرد که اکثر این موشک ها به هدف های از پیش تعیین شده اصابت نکرده است و فقط طبق اخبار واصله سه نفر زخمی شده اند. البته آمریکا مدعی شده در این حملات از بمب افکن های B1 نیز استفاده نموده است که نتیجه این حملات هنوز مشخص نیست اما تلویزیون سوریه تصریح کرده است موشک ها به اهداف نخورده و منحرف شده اند. همین موارد به تنهایی می تواند خبر شکست مفتضحانه ای برای آمریکا و متحدینش باشد.
با توجه به اظهارات مقامات آمریکایی و سوری و حملات دیشب می توان چند نکته را نتیجه گرفت:
1. با توجه به مواضع صریح و محکم روسیه آمریکا به هیچ وجه دنبال تقابل مستقیم با روسیه نیست. چرا که حملات دیشب به هیچ یک از نقاط تحت نظر پدافند هوایی روسیه نبوده است.
2. به نظر می رسد احتمالا حملات به همین مرحله از حمله محدود شده یا یکی دو مرحله دیگر ادامه پیدا کند، چرا که آمریکا به دنبال موازنه قدرت در منطقه و خط و نشان کشیدن برای قدرت های منطقه است.
3. آمریکا به دنبال جنگ محدود در سوریه است و نمی خواهد حملات را به نقاط مختلف بکشاند زیرا اصلا نمی تواند پیش بینی کند پاسخ های احتمالی ایران سوریه به حملاتش در چه سطحی خواهد بود.
4. این حملات برای پوشش نقاط ضعف برای ایجاد عملیات روانی جهت سرپوش گذاشتن بر روی شکست های اخیر آمریکا در منطقه و مخصوصا سوریه دارد.
5. با توجه به اینکه انتخابات لبنان و عراق نزدیک است و آسمان سیاسی سوریه نیز کمی ابریست آمریکا در تلاش است نتیجه انتخابات را با ایجاد شرایط سخت جنگی و روانی در منطقه به نفع خود کند.
6. آمریکا علاوه بر سرپوش گذاشتن بر ناکامی های خود می خواهد بر ناکامی های متحدین منطقه ای خود یعنی عربستان و امارات که در یمن، سوریه و عراق ناکام بوده اند سرپوش گذارد.
اما سوال پیش رو این است که آیا آمریکا صحنه نبرد را گسترده خواهد کرد. می توان گفت پاسخ این سوال منفی است. زیرا:
1. ترامپ دارای مقبولیت بین خواص یعنی مسئولین و عوام یعنی مردم آمریکا نیست و ریسک حمله به سوریه می تواند آخرین ریسک او در مقام ریاست جمهوری آمریکا باشد.
2. با توجه به مواضع جبهه مقاومت در برابر آمریکا و هشدار به اقدام شدید متقابل علیه آمریکا و متحدانش، ایالات متحده احتمال می دهد در منطقه به شدت زمینگیر خواهد شد و شکست حتمی خواهد بود.
3. توان عملیاتی روسیه، ایران و سوریه به خاطر مستقر بودن در منطقه، آشنایی با شرایط جغرافیایی و نا محدود بدون توان آن ها به خاطر کم بودن مسافت آن ها از منابع تسلیحاتی و نظامیشان بیشتر از کشورهای متجاوز است و این موضوع می تواند یکی از دلایل شکست آمریکا شود.
4. با توجه به نقض قوانین بین المللی در صورت حمله به یک کشور، آمریکا در برابر کشورهای دیگر و سازمان های بین المللی مقصر شناخته خواهد شد و تحت فشارهای بین المللی قرار خواهد گرفت.
5. با توجه به نوع اولین حمله آمریکا به سوریه به نظر می رسد کشورهای مهاجم استراتیژی ویژه ای برای جنگ ندارند و صرفا با بازی سیاسی و رسانه ای، رجز خوانی و ترساندن حریف قصد رسیدن به پیروزی و در نتیجه راضی نمودن اسپانسرهای مالی وسیاسی خود یعنی رژیم صهیونیستی و عربستان را دارند.
منبع: کانال مطالعات جهان اسلام
https://eitaa.com/rahpooyanvesal313
✅ پیرمردی که از روی بدن پسرش رد نشد ...
#پیشنهاد_مطالعه
در بعضی عملیات ها بدلیل کمبود وقت ،
یک نفر به حالت دراز کش روی سیم های خاردار قرار می گرفت ...
تا سایر رزمنده ها از روی جسم او بگذرند ...
گردان تا بخواهد از روی او رد شود ،
فرد بر اثر درد و خونریزی به شهادت میرسید .
داوطلب زیاد بود ...
قرعه انداختند .
افتاد بنام یه جوون .
همه اعتراض کردند الا یه پیرمرد !
گفت : « چیکار دارید ! بنامش افتاده دیگه !»
بچه ها از پیرمرد بدشون اومد .
دوباره قرعه انداختند بازم افتاد بنام همون جوون .
جوون بلافاصله خودش رو به صورت انداخت رو سیم خاردار .
بچه ها با بی میلی و اجبار شروع کردن به رد شدن از روی بدن جوون .
همه رفتن الا پیرمرد .
گفتند : « بیا ! »
گفت : « نه ! شما بریدد! من باید وایسم بدن پسرم رو ببرم برای مادرش !مادرش منتظره ! » 😢😢😔😔
از نامه هاى امام(علیه السلام) است که براى اهل کوفه به هنگام حرکت از مدینه به سوى بصره نگاشته(۱)
شرح و تفسیر
حقیقت ماجراى قتل عثمان
امام(علیه السلام) در آغاز این نامه مطابق آنچه معمول آن زمان بوده نویسنده نامه و مخاطبان آن را معرفى مى کند و مى فرماید:
«این نامه اى است که از بنده خدا على امیر مؤمنان به سوى اهل کوفه، گروه یاران شرافتمند و بلندپایگان عرب نگاشته شده است»; (مِنْ عَبْدِاللهِ عَلِیّ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ إِلَى أَهْلِ الْکُوفَةِ، جَبْهَةِ(۲) الاَْنْصَارِ وَسَنَامِ الْعَرَبِ).
روشن است که مراد از انصار در اینجا، انصار پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) در مدینه که معمولا در مقابل مهاجران قرار داده مى شوند نیست، چون در کوفه جبهه انصارى نبود; بلکه انصار در اینجا به معناى یاران امام(علیه السلام) است و تعبیر به «جَبهه» اشاره به شرافتمندى آنهاست، زیرا پیشانى از شریف ترین اعضاى انسان است.
«سنام» گرچه در اصل به معناى کوهان شتر است، ولى سپس بر چیز برجسته و هر شخص بلندپایه اطلاق شده است.
آن گاه امام(علیه السلام) چنین مى فرماید: «اما بعد (پس از حمد و ثناى الهى) من از جریان کار «عثمان» شما را آگاه مى سازم، آن چنان که شنیدن آن همچون دیدنش باشد»; (أَمَّا بَعْدُ، فَإِنِّی أُخْبِرُکُمْ عَنْ أَمْرِ عُثْمَانَ حَتَّى یَکُونَ سَمْعُهُ کَعِیَانِهِ).
چرا امام(علیه السلام) در این نامه قبل از هر چیز به سراغ ریشه هاى حادثه قتل عثمان مى رود؟ براى اینکه این نامه در آستانه جنگ جمل براى مردم کوفه نوشته شد و مى دانیم بهانه شورشیان جمل (طلحه، زبیر، عایشه و پیروانشان) مسأله خون خواهى عثمان بود و هرگاه امام(علیه السلام) این مسأله را کاملاً روشن مى ساخت، مردم کوفه با درایت بیشترى به امام(علیه السلام) مى پیوستند.
سپس افزود: «مردم بر او عیبها گرفتند و طعنه زدند»; (إِنَّ النَّاسَ طَعَنُوا عَلَیْهِ).
تقریباً همه مورخان اسلام و عموم محققان نوشته اند که ایراد مردم بر عثمان عمدتا دو چیز بود: تقسیم ناعادلانه بیت المال و بخشش بى حساب به اطرافیان و خویشاوندان خود و دیگرى سپردن پستهاى کلیدى حکومت اسلامى به افراد ناصالح از میان خویشاوندان و پیروانش.
آن گاه امام(علیه السلام) مى فرماید: «من در این میان یکى از مهاجران بودم که براى جلب رضایت عثمان (از طریق رضایت مردم و تغییر روشهاى نادرستش) نهایت کوشش را به خرج دادم و کمتر او را سرزنش کردم (مبادا مردم تحریک به قتل او شوند) ولى طلحه و زبیر (خشونت در برابر او را به آخرین حد رساندند
به گونه اى که) آسانترین فشارى که بر او وارد مى کردند مانند تند راندن شتر بود
و نرم ترین حُدى ها، سخت ترین آن بود (آوازى که شتر را به شتاب وا مى دارد
و خسته مى کند) و از سوى عایشه نیز خشمى ناگهانى بود (که مردم را سخت
بر ضد عثمان شوراند) و به دنبال آن گروهى به تنگ آمدند و بر ضدّ او شوریدند و او را کشتند»; (فَکُنْتُ رَجُلاً مِنَ الْمُهَاجِرِینَ أُکْثِرُ اسْتِعْتَابَهُ(۳)، وَأُقِلُّ عِتَابَهُ، وَکَانَ طَلْحَةُ وَالزُّبَیْرُ أَهْوَنُ سَیْرِهِمَا فِیهِ الْوَجِیفُ(۴)، وَأَرْفَقُ حِدَائِهِمَا(۵) الْعَنِیفُ(۶). وَکَانَ مِنْ عَائِشَةَ فِیهِ فَلْتَةُ(۷) غَضَب، فَأُتِیحَ(۸) لَهُ قَوْمٌ فَقَتَلُوهُ).
این احتمال نیز در تفسیر «أُکثر اسْتِعْتابَه» داده شده که من از عثمان پیوسته مى خواستم که رضایت مردم را جلب کند.(۹)
آن گاه مى فرماید: «مردم بدون اکراه و اجبار بلکه با رغبت و اختیار با من بیعت نمودند»; (وَبَایَعَنِی النَّاسُ غَیْرَ مُسْتَکْرَهِینَ وَلاَ مُجْبَرِینَ، بَلْ طَائِعِینَ مُخَیَّرِینَ).
در واقع امام(علیه السلام) در این بیان کوتاه و پر معنا به سه نکته اشاره مى فرماید تا مردم بتوانند به خوبى درباره شورشیان جمل قضاوت کنند:
۱. او از مدافعان عثمان بود و مى خواست او را به راه راست بر گرداند و آتش فتنه را خاموش کند.
۲. طلحه و زبیر از عاملان اصلى فتنه بودند. گرچه شورش جنبه عمومى و مردمى داشت، ولى آنان نیز بر این آتش مى دمیدند و بر آن هیزم مى ریختند و همچنین عایشه نیز با جمله کوتاهى که در مسجد پیغمبر در حضور مهاجران و انصار به عثمان گفت، در حالى که کفش و پیراهن پیغمبر را در دست گرفته بود، صدا زد: اى عثمان هنوز کفش و پیراهن پیغمبر کهنه نشده که تو دین و سنّتش را دگرگون ساختى.
۳. بیعتى که با من شد (بر خلاف بیعت با خلیفه اوّل، دوم و سوم) بیعتى عام و همگانى بود و هیچ کس با فشار و اکراه با من بیعت نکرد.
به این ترتیب امام(علیه السلام) حقیقت را روشن ساخت تا مردم بدانند او بر حق و شورشیان جمل بر باطل اند.
https://eitaa.com/rahpooyanvesal313
کانال هیئت👆
#حدیث_مهدوی
#نرم_افزار_جامع_مهدویت
حضرت فاطمه زهرا
«يا فاطمه والذي بعثني بالحق، ان منهما مهدي هذه الأمة، اذا صارت الدنيا هرجا و مرجا و تظاهرت الفتن و تقطعت السبل و اغار بعضهم علي بعض، فلا کبير يرحم صغيرا و لا صغير يوقر کبيرا فيبعث الله عزوجل عند ذلک من يفتح حصون الضلالة: و قلوبا غلفا يقوم بالدين في آخر الزمان کما قمت به في اول الزمان و يملأ الأرض عدلا کما ملئت جورا».
حضرت زهرا مي فرمايند پدرم به من فرمودند: «اي فاطمه! سوگند به خداوندي که مرا به حق برانگيخت، مهدي اين امت از اين دو (حسن و حسين) مي باشد [مادر امام باقر فرزند امام حسن و پدر ايشان فرزند امام حسين هستند]. چون دنيا پر از هرج و مرج شد، فتنه ها همه جا را گرفت، راهها نا امن شد، گروهي بر گروهي شبيخون زدند، بزرگان بر زيردستان ترحم نکردند، کوچکها احترام بزرگان را رعايت نکردند، خداوند در چنين زمان کسي را مي فرستد که قلعه هاي ضلالت را فتح مي کند و دلهاي بسته را مي گشايد و دين را در آخر الزمان به پا مي دارد، چنانکه من در اول زمان به پا داشتم. زمين را پر از عدل و داد کند، چنانکه پر از ستم شده باشد».
ذخائر العقبي/ ص136 و اربعين ابونعيم/ حديث5
https://eitaa.com/rahpooyanvesal313
کانال هیئت 👆
🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿
🌹
🌿
⛔️ متن شایعه ⛔️
🔴 14نوع خوردنی حلال که روزه را باطل نمی کند ؛
1- بیت المال
2- دارایی بانکها
3- مال مردم
4- مال من
5- مال شما
6- مال صغیر
7- مال فقیر
8- مال یتیم
9- سه هزار میلیارد
10- بیست و پنج هزار میلیارد
11- شصت هزار میلیارد
12- صد هزار میلیارد
13- چهار پنج نفتکش پر از سوخت
14- دکل حفاری نفت
🔴 لازم به ذکر است خوردن آب و نان و حتی کشیدن یک نخ سیگار موجب ابطال روزه گردیده و پیگرد شدید قانونی را بدنبال دارد.. چون ماه رمضان نزدیکه محض اطلاع دوستان عرض کردم.مبادا روزه شان باطل شود...
✅✅ #پاسخ:
1⃣ باز هم شبهه ای با مضمون تکراری!😏 همه مواردی که در شبهه نام برده شده، جزء "#حرام ها" و از مصادیق « حق الناس » است که #روزه را نه، اما #مسلمانی را مخدوش می کنند! نویسنده چنان سخن گفته، که گویی در اسلام اینها #حلال است،😳😕 حال آنکه سخت ترین مجازاتها برای همین گناهان درنظر گرفته شده است.
در دین اسلام حق #انسانها از جهتی شاید از حق #خداوند نیز مهمتر لحاظ شود. حق الناس چنان سنگین است که کسی که روزه نگرفته، شاید با توبه و اصلاح، بخشیده شود ولی کسی که یک حق الناس به گردنش باشد، حتی اگر شهید باشد، بخشیده نخواهد شد.👌
http://yon.ir/TL0A
2⃣اما جدا کردن و سوا کردن احکام، خود بزرگترین مغالطه و منکر است. اینکه کسی بگوید نماز و روزه نه، ❌اما صدقه آری،❎ این پاره کردن احکام و دین است. بهتر است اینگونه بگوییم:
👈دین، همه دین است نه بخشی از آن. 👉
✔️همان اسلام، که روزه را واجب کرده، رباخواری را هم حرام کرده! پس هم روزه میگیرم هم مال حرام نمیخورم!😊
✔️همان اسلام که نماز واجب کرده، صدقه و زکات به نیازمندان را هم واجب کرده. پس هم نماز میخوانم، هم زکات میدهم!😊
✔️روزه قرار داده، تا درد گرسنگی را همه بفهمند و زکات و انفاق قرار داده، تا کسی گرسنه نباشد و ربا را حرام کرده تا ثروت در دست عده خاصی نچرخد. 🔄
✔️زنا و دزدی و حق خوری 💰را ممنوع کرده تا خانواده و اجتماع سالم و پاکیزه باشد. و بزرگترین خوشی ها و کسب های حلال را هم برای مسلمانان مقرر کرده تا دست به گناه نیالایند و وجود پاکشان را آلوده نکنند.🍃
⚠️ اسلام، همه اسلام است. نه بخشی از آن. آن را پاره پاره نکنیم.✂️
⚠️ نمیتوان به بهانه انجام یکی، دیگری را تعطیل کرد. این صفت #ابلیس است که بنا به #پسند خود، دستورات خدا را گزینش میکند.✂️ نه صفت موحدان. مسلمان قرآنی باشیم، نه مسلمان هوا و هوس خودمون..
https://eitaa.com/rahpooyanvesal313
کانال هیئت👆
❣️✨✨✨✨
✨⭐️🍃
✨🍂🌺
✨
❣﷽❣
#چگونه_یک_نماز_خوب_بخوانیم 18
عشق بازی با خدا؟!!!
استاد پناهیان:
نماز ذلیل شدن انسان دم خانه ی خداوند متعال هست.
نماز عشق بازی با خدا نیست!
"زوده برای ما عزیزدلم."
⭕❗✴
اونوقت من میترسم یه زمانی عشق بازی نکنی با خدا و حال نداشته باشی، به نماز بی احترامی کنی.
👇👇👇
"نماز ادبش مهمه‘’
من از شما میپرسم: شما نماز رو اگر بخواید غلط بخونید باطل میشه یا اشک نریزید باطل میشه؟!
خب معلومه. اگه نماز رو غلط بخونید باطل میشه.
"پس غلط نخوندن نماز اصل نمازه "
👆💠👆✅
خدا میخواد چیکار کنه با ما سر نماز؟!
بگو خدایا ببین چطوری وایسادم جلوت!
خوشت اومد؟......
☺
طرف گفت چطوری از نماز لذت ببرم!؟
❗🚩❓
گفتم بنا نیست تو از نماز لذت ببری.
بناست تو خوب نماز بخونی و خدا از نماز تو خوشش بیاد .
بعد که خوشش اومد ممکنه ان شاءالله باهات رفیق بشه و بغلت بگیره و بعد کم کم همه چی درست بشه...
💠💠💟💠✅
بعضیا هم هنوز هیچی نشده میخوان با امام حسین ع عشق بازی کنن.
تا جایی که هر گناهی دلشون بخواد انجام میدن بعدش میگن خود امام حسین مارو میبره بهشت!
راه رو اشتباهی رفتی عزیزم😘
درسته که خدا میبخشه اما بخشیدن "مربوط به خداست"
و
"اما ما باید وظیفه ی خودمون رو انجام بدیم"
لطفا هنوز هیچی نشده با خدا عشق بازی نکن
باعث میشه نتونی بخوبی دینداری کنی!
و حتی باعث بی دینی شما در آینده میشه...
💠💠🔹♦🔸
"نماز رو مودبانه و با خوف از خداوند متعال بخون"
#ادامه_دارد...
🍃🌹الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج🌹🍃
♥️تاظهوردولت عشق و تاابد مولایم عاشقت میمانم♥️
✨
✨🍃🌺
✨⭐️🍂
❣️✨✨✨✨
https://eitaa.com/rahpooyanvesal313
کانال هیئت👆
ن دو مطلب اقرار میکنی و از کدام یک از آنها پوزش میطلبی؟ آیا نه چنین است که اگر میدانستم اینان توطئه و اجتماع کردهاند، به تعداد آنها از بین بنیهاشم به همراه خویش میآوردم. گرچه تنها بودن من و اجتماع آنها، برای من ترسآور است، ولی در عین حال خداوند عزّ و جلّ، هم امروز و هم بعد از امروز سرپرست و یاور من است. اکنون ایشان سخن بگویند میشنوم، هیچ قدرتی والاتر از قدرت خداوند بزرگ و بلندمرتبه نیست.
شروع مناظره با سخنان فرزند عثمانبن عفان
عمروبن عثمانبن عفان به سخن درآمد و گفت: من هرگز چنین روزی را نمیدیدم که بعد از قتل عثمانبن عفان که خلیفه بود، احدی از فرزندان عبدالمطلب در روی زمین باقی باشند، در حالی که عثمان فرزند خواهر آنان بود و جایگاه با فضیلتی در اسلام و مقام و منزلت مخصوصی نزد پیغمبر خدا داشت. چه بد کردند که کرامت خدا را مراعات ننموده و خون وی را از سر سرکشی و فتنه و حسودی ریختند، آنها طالب چیزی بودند که شایستگی آن را نداشتند، با آن همه سوابق و منزلتی که عثمان نزد خدا و رسولش و اسلام داشت! وای! این چه ذلتی است که حسن و دیگر فرزندان عبدالمطلب که قاتلان عثمان هستند بر روی زمین راه بروند و عثمان در خون خویش غلطان باشد! علاوه بر اینکه خون نوزده نفر از بنیامیه که در جنگ بدر کشته شدند بر گردن شماست.
سخنان عمرو عاص
پس از عمروبن عثمان، عمروبن عاص به سخن درآمد و پس از اینکه حمد و ثنای خدا را به جا آورد، گفت: آری، ای پسر ابوتراب! ما به دنبال تو فرستادیم تا از تو اقرار بگیریم که پدرت، ابوبکر صدیق را مسموم کرد و در قتل عمر فاروق دست داشت و عثمان ذوالنورین را مظلومانه کشت، پدرت ادعای چیزی را کرد که حق وی نبود و سزای آن را دید. آنگاه فتنه کشته شدن عثمان را شرح داد و او را ملامت نمود و سپس گفت: ای فرزندان عبدالمطلب! خدا مقام حکومت در این سرزمین را به شما نخواهد داد تا در آن اعمالی را انجام دهید که برای شما حلال نیست. ای حسن! تو به گمان خود خویش را امیرالمؤمنین میدانی، در حالی که تو چنین عقل و درایتی نداری. چطور خود را امیرالمؤمنین مینامی در حالی که این مقام از تو سلب شده و تو نادان قریش قلمداد شدی؟ این سرنوشت شما بهخاطر کارهای بدی است که پدرت انجام داد. ما تو را بدین خاطر خواستیم که به تو و پدرت ناسزا بگوییم، تو این قدرت را نداری که ما را عتاب کرده و درباره این موضوع تکذیب نمایی، اگر میپنداری که ما به تو دروغ گفته و در مورد تو سخن باطل میگوییم و ادعایی بهخلاف حق داریم سخن بگو، و الا بدان که تو و پدرت بدترین خلق خدایید.
اما پدرت، که خدا ما را از کشتن او بینیاز کرد و خود خدا او را کشت. اما تو فعلاً در دست ما اسیری و ما مختاریم هر تصمیمی که بخواهیم در مورد تو بگیریم، به خدا قسم اگر ما تو را به قتل برسانیم، نه نزد خدا گناهکار هستیم و نه نزد مردم عیبی به شمار میرود.
سخنان عتبةبن ابوسفیان
سپس عتبةبن ابوسفیان شروع به سخن نمود، اولین کلامی که گفت این بود: ای حسن! پدر تو بدترین قریش برای قریش بود. پدرت بیش از هر کس با قریش قطع ارتباط کرد و بیش از هر کس خون آنان را ریخت. تو نیز از قاتلین عثمان هستی، حق این است که تو را به جرم قتل عثمان بکشیم، بر اساس قرآن قصاص تو لازم است، ما تو را به خاطر قتل عثمان خواهیم کشت. پدر تو را خدا کشت و ما را از کشتن او بینیاز کرد. تو امید مقام خلافت را داری، در حالی که شایستگی آن را نداشته، لایق تدبیر امور خلافت نیستی و در مقابل دیگران برتری نداری.
سخنان ولیدبن عقبة
پس از عتبه، ولید بن عقبة بن ابی معیط نظیر یاران خود سخنرانی کرد و گفت: ای بنیهاشم! شما اولین کسانی بودید که از عثمان عیبجویی نمودید و مردم را علیه وی جمع کردید، تا اینکه وی را به خاطر حرصی که به سلطنت داشتید کشتید و با او قطع ارتباط نمودید. امت را به خاطر حرصی که برای رسیدن به مقام سلطنت داشتید و محبت و علاقهای که به دنیای پست و بیارزش داشتید، دچار هلاکت کرده و خون آنها را ریختید. ....
سخنان مغیرةبن شعبه
سپس مغیرة بن شعبه شروع به سخن نمود، سخنان او به طور کلی ناسزا گفتن به حضرت علی علیه السّلام بود. بعد گفت: ای حسن! عثمان مظلومانه کشته شد. پدرت علی برای آن که خود را از قتل عثمان تبرئه کند و پوزش بخواهد، عذری ندارد. بلکه ما گمان میکنیم، پدرت که قاتلان عثمان را با خود همراه کرده و آنان را جای میداد و از ایشان دفاع میکرد، به قتل عثمان راضی بود. پدرت دارای شمشیر و زبانی دراز بود، شخص زنده را میکشت و از اموات عیبجویی میکرد. بنیامیه برای بنیهاشم بهتر بودند از بنیهاشم برای بنیامیه. ای حسن! معاویه برای تو، بهتر است از تو برای معاویه.
پدرت در زمان حیات پیامبر خدا با آن حضرت دشمنی میکرد، قبل از فوت پیامبر خدا، پدرت مردم را علیه آن حضرت تحریک مینمود و تصمیم گرفت که پیامبر را بکشد، و رسول خدا هم از این
متن مناظره افشاگرانه و کوبنده امام حسن(ع) با معاویه و یارانش را در ذیل میخوانید:
عمرو بن عاص به معاویه گفت: چرا به دنبال حسن بن علی نمیفرستی تا او را بیاورند، زیرا او روش پدر خویش را زنده کرده و گروهی را به دنبال خود به راه انداخته است. اگر دستوری دهد اطاعت میشود و اگر سخنی بگوید مورد تأیید قرار میگیرد، این دو موضوع مقام حسن را بسیار بالا میبرد. ای کاش به سراغ وی میفرستادی تا مقام او و پدرش را پایین بیاوریم، به وی و پدرش ناسزا بگوییم و قدر و قابلیت او و پدرش را کاهش دهیم، ما به همین قصد این جا نشستهایم تا این موضوع را تأیید کنی. معاویه در جواب آنان گفت: من از این میترسم که او قلادههای عیب و عاری را بر گردن شما بیندازد که تا زمانی که شما را داخل قبر کنند همچنان دامنگیر شما باشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم مرحوم طبرسی در کتاب ارزشمند حدیثی خود، احتجاج، به نقل مناظرهای پرداخته است که بین امام حسن علیه السلام و معاویه و چند تن از خواص یارانش رخ داد. این مناظره به درخواست و توطئه معاویه و بهمنظور تحقیر و منکوب کردن امام حسن علیه السلام صورت گرفت، اما نتیجه آن چیزی جز رسوایی معاویه و اطرافیانش نبود. متن روایت کتاب احتجاج چنین است:
«از شعبی و ابو مخنف و یزیدبن ابی حبیب روایت شده است که گفتند: در اسلام روزی نبود که در آن محفلی برقرار و گروهی در آن جمع شوند و در مشاجره و فریاد و مبالغه سختتر از آن روزی باشد که معاویةبن ابو سفیان، عمروبن عثمانبن عفان، عمروبن عاص، عتبةبن ابوسفیان، ولیدبن عتبةبن ابی معیط و مغیرةبن شعبه در آن جمع شده و بر سر یک موضوع توطئه چیدند.
عمرو بن عاص به معاویه گفت: چرا به دنبال حسنبن علی نمیفرستی تا او را بیاورند، زیرا او روش پدر خویش را زنده کرده و گروهی را بهدنبال خود به راه انداخته است. اگر دستوری دهد اطاعت میشود و اگر سخنی بگوید مورد تأیید قرار میگیرد، این دو موضوع مقام حسن را بسیار بالا میبرد. ای کاش به سراغ وی میفرستادی تا مقام او و پدرش را پایین بیاوریم، به وی و پدرش ناسزا بگوییم و قدر و قابلیت او و پدرش را کاهش دهیم، ما به همین قصد این جا نشستهایم تا این موضوع را تأیید کنی.
معاویه در جواب آنان گفت: من از این میترسم که او قلادههای عیب و عاری را بر گردن شما بیندازد که تا زمانی که شما را داخل قبر کنند همچنان دامنگیر شما باشد. به خدا قسم من هیچ وقت حسن را ندیدهام مگر اینکه از وی کراهت داشته و از عتاب او حساب میبردهام، اگر من به دنبال وی بفرستم، بین او و شما به انصاف رفتار میکنم. عمروبن عاص گفت: آیا میترسی که ادعای باطل او بر حق ما و مرض او بر صحت ما برتری یابد؟ گفت: نه. عمروبن عاص گفت: پس به دنبال وی بفرست.
عتبه گفت: من با این نظر موافق نیستم، به خدا قسم شما نمیتوانید با قدرتی بیشتر و بزرگتر از آنچه در نفس خود میبینید با وی ملاقات و مجادله کنید، ولی او با بزرگترین قدرتی که در خود میبیند با شما خصومت خواهد کرد، زیرا او از اهل بیتی است که مرد مبارزه و جدال هستند.
هنگامی که بهدنبال امام حسن علیه السّلام فرستادند و فرستاده ایشان به امام حسن گفت: معاویه تو را میخواهد. فرمود: چه افرادی نزد معاویه هستند؟ گفت: فلان و فلان و نام آنان را یکی یکی گفت. امام حسن علیه السّلام فرمود: آنان چه منظوری دارند؟ خدا کند سقف بر سر ایشان خراب شود و عذاب از جایی که انتظار آن را ندارند به سراغ آنها بیاید! آنگاه پس از اینکه به کنیز خود فرمود: لباسهای مرا بیاور گفت: «اللهمانی أدرأ بک فی نحورهم، و أعوذ بک من شرورهم، و أستعین بک علیهم، فاکفنیهم بما شئت و أنی شئت من حولک و قوتک یا أرحم الراحمین.» {خدایا من با توکل به تو شر آنها را از خود دور میکنم و از شر آنها به تو پناه میبرم و در برابر آنها از تو یاری میجویم، پس با هرچه و هر کجا که میخواهی، با قدرت و قوت خودت آنها را نابود کن. ای مهربانترین مهربانان.} سپس به فرستاده معاویه فرمود: این کلمات فرج است که من خواندم.
هنگامی که امام حسن علیه السّلام نزد معاویه آمد، معاویه به وی خوش آمد و تحیت گفت و با آن حضرت مصافحه نمود. امام حسن علیه السّلام به معاویه فرمود: این تحیتی که به من گفتی، دلیل بر سلامتی و این مصافحهای که کردی نشانه امنیت خواهد بود؟ معاویه گفت: آری، این گروه سخن مرا نشنیدند و به دنبال تو فرستادهاند تا از تو اقرار بگیرند که عثمان مظلومانه کشته شد و پدر تو او را کشت، اکنون سخن ایشان را گوش بده و آنان را مجاب کن، بدون اینکه جایگاه من مانع از پاسخ دادن تو شود.
امام حسن علیه السّلام فرمود: سبحان اللّه! خانه خانه تو است. در این خانه باید اجازه از طرف تو باشد. به خدا قسم اگر من ایشان را در مورد مطلبی که در نظر دارند مجاب کنم، از ناسزا گفتن تو خجالت میکشم، و اگر آنان بر تو غالب شوند من از ضعف تو خجل میشوم. تو به کدام یک از ای
شمن خدا و رسولش بودی. آیا مردی که خالصانه دوستدار خدا و رسول اوست، با مردی که دشمن خدا و رسولش است یکسانند!؟
به خدا قسم که قلب تو هنوز اسلام نیاورده است، ولی زبان تو ترسان است، زبان تو سخنی میگوید که در قلبت نیست.
شما را به خدا قسم میدهم! آیا می دانید هنگامی که پیغمبر خدا ـ صلّی اللّه علیه و آله ـ برای جنگ تبوک میرفت، علی ـ علیه السّلام ـ را در مدینه جانشین خویش قرار داد، بدون اینکه غضب و کراهتی داشته باشد. آنگاه منافقین علی را برای این موضوع سرزنش نمودند و او به رسول خدا گفت: مرا در مدینه مگذار، زیرا من در هیچ جنگی تو را تنها نگذاشته ام. پیامبر خدا فرمود: تو وصی و خلیفه من در میان اهل بیتم هستی همان طور که هارون برای موسی بود، سپس پیامبر خدا دست علی را گرفت و فرمود: ای مردم! هر کس مرا دوست داشته باشد خدا را دوست داشته و هر کس علی را دوست داشته باشد مرا دوست داشته است، هر کس که مرا اطاعت کند خدا را اطاعت نموده و هر کس علی را اطاعت کند مرا اطاعت کرده است، هر کس که به من محبت ورزد، به خدا محبت ورزیده و هر کس به علی محبت بورزد به من محبت ورزیده است.
امام حسن علیه السلام سپس فرمود: شما را به خدا قسم میدهم! آیا میدانید که پیامبر خدا ـ صلّی اللّه علیه و آله ـ در حجّة الوداع فرمود: ای مردم! من قرآن را در میان شما نهادم تا پس از آن هرگز گمراه نشوید، پس حلال آن را حلال و حرام آن را حرام بدانید، به حکم آن عمل کنید، به آیات متشابه آن ایمان داشته باشید و بگویید به قرآنی که خدا بر ما نازل کرده ایمان داریم. نسبت به اهل بیت و عترت من محبت داشته باشید! دوست بدارید کسی را که ایشان را دوست داشته باشد و آنان را در مقابل دشمنانشان یاری کنید. این قرآن و عترت من همیشه در میان شما هستند تا روز قیامت نزد حوض کوثر بر من وارد شوند. آنگاه در حالی که بالای منبر بود، علیبن ابی طالب را خواست و دست آن حضرت را گرفت و فرمود: بار خدایا! دوست بدار کسی را که علی را دوست دارد و دشمن بدار شخصی را که علی را دشمن بدارد. پروردگارا! هر کس که با علی دشمنی کند نه در زمین جایگاهی برایش قرار ده و نه در آسمان جایی برای بالا رفتن به وی عطا کن و او را در پایینترین طبقات جهنم قرار بده.
شما را به خدا قسم میدهم! آیا میدانید که پیامبر خدا به علی ـ علیه السلام ـ میفرمود: تو در روز قیامت نا اهلها را از نزد حوض من دور میکنی همانطور که یکی از شما شتر غریب را از میان شتران خود دور میکند.
شما را به خدا قسم میدهم! آیا میدانید علی در آن بیماری که پیامبر خدا در اثر آن از دنیا رحلت کرد، نزد پیامبر رفت و رسول خدا گریست، علی به پیامبر گفت: برای چه گریه میکنی ای رسول خدا! فرمود: برای این گریه میکنم که میدانم بغض و کینههایی از تو در دل امت من است که آن را آشکار نمیکنند تا آن هنگام که من از نزد تو بروم.
شما را به خدا قسم میدهم! آیا میدانید هنگامی که اجل رسول خدا ـ صلّی اللّه علیه و آله ـ فرا رسید و اهل بیت آن بزرگوار جمع شدند، فرمود: پروردگارا! اینان اهل بیت و عترت من هستند. بار خدایا! دوست بدار هر کسی که ایشان را دوست دارد و آنان را در برابر دشمنانشان یاری کن. آنگاه فرمود: مَثل اهل بیت من در میان شما مانند کشتی نوح است، کسی که داخل آن شود نجات پیدا میکند و کسی که از آن عقب بماند غرق خواهد شد.
شما را به خدا قسم میدهم! آیا می دانید اصحاب پیامبر خدا در زمان حیات آن حضرت بر علی سلام و تبریک ولایت گفتند.
شما را به خدا قسم میدهم! آیا می دانید علیبن ابیطالب در میان اصحاب رسول خدا اولین کسی بود که کلیه خواستنیها را بر خود حرام کرد، بعد از آن خداوند عزّ و جلّ این آیه را نازل کرد: «یا أیها الّذین آمنوا لا تحرّموا طیّبات ما أحلّ الله لکم و لا تعتدوا إنّ الله لا یحبّ المعتدین. و کلوا مما رزقکم الله حلالا طیّبا واتّقوا الله الّذی أنتم به مؤمنون» (مائده/ 87، 88) «ای کسانی که ایمان آوردهاید، چیزهای پاکیزهای را که خدا برای [استفاده] شما حلال کرده، حرام مشمارید و از حدّ مگذرید، که خدا از حدّ گذرندگان را دوست نمیدارد. و از آنچه خداوند روزی شما گردانیده، حلال و پاکیزه را بخورید، و از آن خدایی که به او ایمان دارید بپرهیزید».
علی ـ علیه السّلام ـ دارای علم منایا، علم قضاوت، علم تشخیص حق از باطل، علم ثابت و علم نزول قرآن بود. علی در میان گروهی بود که ده نفر بودند و خدا به آنها خبر داده بود که به خدا ایمان آوردهاند. ولی شما در میان گروهی با عده کمی بودید که با زبان رسول خدا لعنت شدند. من برای شما و بر علیه شما شهادت میدهم که خدا تمامی شما را با زبان پیامبر خود لعنت کرده است.
شما را به خدا قسم میدهم! آیا میدانید رسول خدا ـ صلّی اللّه علیه و آله ـ در آن هنگام که خالدبن ولید به قبیله بنیخزیمه مسلط شده بود به دنبال تو {معاویه} فرستاد که برای آنان نامهای بنویسی، فرستاد
رفتارها آگاه بود. پس از آن پدرت اکراه داشت که با ابوبکر بیعت کند تا اینکه او را به زور نزد ابوبکر آوردند، آنگاه دسیسه نمود و زهری به ابوبکر داد و او را کشت. سپس با عمر جدال کرد تا اینکه تصمیم گرفت گردن او را بزند، آنگاه برای قتل او تلاش کرد. پس از این جریان به عثمان طعنه زد تا او را به قتل رسانید. پدرت در قتل کلیه این افراد شرکت داشته، بنابراین پدرت چه مقام و منزلتی نزد خدا خواهد داشت؟! خدا در قرآن مجید فرموده است که اختیار و قدرت در دست صاحب مقتول میباشد، و معاویه ولیّ مقتولی است که بهناحق کشته شده است (یعنی عثمان). پس اگر ما تو و برادرت را به قتل برسانیم به حق رفتار کردهایم، زیرا اهمیت خون علی از خون عثمان بیشتر نخواهد بود. ای فرزندان عبدالمطلب! چنین نیست که خدا مقام سلطنت و نبوت را در خاندان شما جمع نماید. این را گفت و ساکت شد.
پاسخ امام حسن علیهالسلام
امام حسن علیه السّلام سخن آغاز کرد و فرمود: سپاس مخصوص خدایی است که نسل اول شما را به وسیله نسل اول ما، و نسل آخر شما را به واسطه نسل آخر ما هدایت کرد. درود خدا بر سید ما محمّد و خاندان آن حضرت باد. اکنون سخن مرا گوش کنید و به من بگویید که چه فهمیدید.
خطاب به معاویه
ای معاویه! در ابتدا با تو سخن میگویم. ای ازرق! (کبود رنگ) در این مجلس غیر از تو کسی به من ناسزا نگفت، اینان به من فحش و ناسزا نگفتند بلکه تو گفتی، ایشان مرا فحش ندادند، ولی تویی که به من فحش و ناسزا گفتی. این فحشها از طرف تو بود، این سوءقصد از جانب توست، تویی که به ما ستم، دشمنی و حسادت میکنی. تویی که هم پیش از این و هم الآن با حضرت محمّد صلّی اللّه علیه و آله دشمنی میکنی. ای ازرق! به خدا قسم اگر من و اینان در مسجد پیامبر خدا صلّی اللّه علیه و آله سخن میگفتیم و مهاجرین و انصار در اطراف ما بودند، ایشان این قدرت را نداشتند که این چنین سخنانی را که گفتند بگویند و این طور از من استقبال کنند که کردند.
ای گروهی که بر علیه من اجتماع و با یکدیگر همکاری کردهاید! حقی را که از آن آگاهید پنهان نکنید و اگر سخن باطلی گفتم تأیید مکنید.
ای معاویه! در ابتدا به تو می گویم، و هر چه بگویم کمتر از آن است که در وجود تو هست.
شما را به خدا قسم میدهم! آیا می دانید آن مردی که به او ناسزا میگویید به طرف دو قبله نماز خواند، و تو ای معاویه آنها را گمراهی فرض میکردی و در آن موقع، لات و عزی را میپرستیدی. حضرت علی علیه السّلام دو بیعت کرد، یکی بیعت رضوان و دیگری بیعت فتح، و تو ای معاویه! نسبت به بیعت اول کافر شدی و در بیعت دوم پیمانشکنی کردی.
سپس فرمود: شما را به خدا قسم میدهم، آیا اینکه من میگویم حق است یا نه! آیا نه چنین است که حضرت علی علیه السّلام در جنگ بدر در حالی بیرق پیامبر اسلام را در دست داشت و در رکاب آن حضرت بود و شما را ملاقات نمود که بیرق مشرکین با تو بود. ای معاویه! تو بودی که بت لات و عزی را میپرستیدی و جنگ با پیامبر اسلام و مؤمنین را واجب و لازم میدانستی؟ علی علیه السّلام بود که در جنگ احد در حالی که بیرق پیامبر خدا را در دست داشت شما را ملاقات نمود، در صورتی که تو علمدار مشرکین بودی؟ علی بود که در جنگ احزاب در حالی که علمدار پیامبر ـ صلّی اللّه علیه و آله ـ بود شما را ملاقات کرد و تو ای معاویه پرچم مشرکین را در دست داشتی. خدا به وسیله این شواهد حجت خود را بر شما تمام و دعوت خویش را ثابت میکند، سخن خود را تصدیق و پرچم خویش را پیروز خواهد کرد. این مطالب گواهی میدهد که رسول خدا از علی در تمام این موقعیتها راضی بوده است.
بعد از آن فرمود: شما را به خدا قسم میدهم! آیا می دانید که پیامبر خدا ـ صلّی اللّه علیه و آله ـ بنیقریظه و بنینضیر را محاصره نمود، آنگاه عمربن خطاب را که پرچمدار مهاجرین بود و سعدبن معاذ را که پرچمدار انصار بود، برای جنگ فرستاد. سعدبن معاذ را در حالی که مجروح شده بود بازگردانیدند. عمر در حالی بازگشت که یاران خود را دچار ترس کرده بود و یارانش نیز او را دچار ترس کرده بودند. پس از این جریان بود که رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله فرمود: «لأعطین الرایة غدا رجلا یحب اللَّه و رسوله و یحبه اللَّه و رسوله، کرّار غیر فرّار». فردا پرچم را به دست مردی میدهم که خدا و رسولش را دوست داشته باشد و خدا و رسولش هم وی را دوست داشته باشند، او مردی است جنگجو که بسیار حمله کرده و هرگز فرار ننموده است. آن مرد باز نخواهد گشت تا اینکه خداوند فتح و پیروزی را نصیب وی نماید. آنگاه ابوبکر و عمر و دیگران از مهاجرین و انصار خواهان آن پرچم شدند ولی پیامبر علی را که چشمانش درد میکرد خواست و آب دهان خود را در میان چشمان او ریخت و شفا یافت. رسول خدا بعد از این جریان پرچم را به علی داد، علی رفت و پرچم را باز نگردانید تا اینکه خدا به منت و لطف خود فتح و پیروزی را نصیب وی کرد. ای معاویه! تو در آن روز در مکه و د