🛑دیدگاه علمای شیعه در مورد ولایت فقیه از قرن چهارم تا چهاردهم
●احمد بن فهد حلى اسدى 2
• مرحوم ابن فهد معتقد است كه دستورهاى شرع در زمينه اجراى حدود بسيار گسترده است و حتى دوران غيبت را نيز فرا مىگيرد. از سويى احكام انتظامى اسلام به حكم عقل و شرع هرگز نبايد تعطيل شود و بايد با هر وسيله ممكن از فراگيرى فساد جلوگيرى شود و اين وظيفه فقهاست كه دراينباره به پا خيزند و احكام الهى را برپا دارند. وى همچنين قائل است كه علاوه بر دليل عقلى، مقبوله عمر بن حنظله نيز به صراحت بر اين مطلب دلالت دارد.
• ابن فهد حلى در مورد اقامه حدود مىگويد: «للفقهاء اقامه الحدود على العموم و هو مذهب الشيخ و ابى يعلى و اختاره العلامه لما تقدم و لروايه عمر بن حنظله: بر عهده فقهاست كه بر عموم مردم حدود را جارى كنند و اين عقيده شيخ طوسى و ابن يعلى است و علامه هم آن را اختيار نموده و دليل اين مسئله را قبلا گفتهايم و به دليل روايت عمر بن حنظله...»
📚المهذب البارع، ج۲، ص۳۲۸
#ولایت_فقیه (۷۳)
ـــ ـ ـ ـــ ـ
❃دیدگاه مرحوم ابن فهد حلی:
↫ابن فهد حلی اسدی 1
↫ابن فهد حلی اسدی 2
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🛑ديدگاه علماى شيعه در مورد ولایت فقیه از قرن چهارم تا چهاردهم
●محقق كركى
💠شيخ على بن الحسين بن عبد العالى كركى يا محقق ثانى، از فقهاى جبل عامل و از اكابر فقهاى شيعه است. وى در زمان شاه طهماسب اول به ايران آمد و منصب شيخ الاسلامى را پذيرفت و سپس در ترويج احكام الهى و جلوگيرى از فساد و منكرات خدمات بسيارى انجام داد. او به درجهاى رسيده بود كه شاه طهماسب خود را يكى از حكام او مىدانست.
♦️عموم نيابت نه تنها از نظر محقق كركى ثابت شده است، بلكه اين نظر را مورد اتفاق علماى شيعه مىداند:
«اتفق اصحابنا على ان الفقيه العادل الامين الجامعلشرايط الفتوى المعبر عنه بالمجتهد فى الاحكام الشرعيه نائب من قبل ائمة الهدى عليهم السّلام فى حال الغيبه فى جميع ما للنيابه فيه مدخل»
📚رسائل المحقق الکرکی، ج۱، ص۱۴۲
➖فقهاى شيعه اتفاقنظر دارند كه فقيه عادل امين و جامع شرايط كه از او به «مجتهد» در احكام شرعى تعبير مىشود، از سوى ائمه در همه امورى [- حوزه امور عمومى] كه نيابت در آن دخالت دارد، در عصر غيبت نايب مىباشند
🔻زمانى كه محقق كركى در عهد شاه طهماسب به اصفهان و قزوين آمد، شاه به او گفت: «تو براى حكومت شايستهاى؛ چرا كه نايب امام عليهالسّلام هستى و من از كارگزاران توام كه بر طبق دستوراتت عمل مىكنم».
📚روضات الجنات، ج۴، ص۳۶۳
#ولایت_فقیه (۷۴)
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
● گاهی در زندگی خود فرار کنید !
• مثلا از کسی که سخن خود را پیش داورانه #حقیقت مینامد فرار کنید. از کسی که قصد دارد با زبان به فکر و قلبتان خنجر بزند فرار کنید. از کسی که منفی نگری اساس تصمیماتش است با تمام قدرت فرار کنید.
☜ اما مهمتر از همه ؛ از جنبش ها و تفکراتی که در اسمشان عبارت " آزادی" ، " انسانیت" و ... دارند دو پای دیگر قرض گرفته و با چهار پا فرار کنید!
#اکبرنژاد
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
● روحانیت، انتخابات و امر قدسی
برخی از افراد نادان و بیخبر از اندیشههای ناب اسلامی و شیعی، و در عین حال «پر مدعا» و «پرگو»، را میبینیم که میگویند: «روحانیت، اعتقادی به رأی مردم و انتخابات ندارد و از سر ناچاری، نقشآفرینی مردم را در انتخابات پذیرفتهاند!» برخی پا را فراتر نهاده و میگویند «اساساً اسلام و آموزههای اسلامی در امور سیاسی هیچ نقشی برای مردم قائل نیستند!»
بنده به عنوان یک طلبه علوم دینی، واقعاً نمیدانم که اینان از چه روحانیتی و از کدام اسلام و آموزههای اسلامی سخن میگویند! اما این را میدانم که اینان هیچ فهمی از اسلام و معارف اهل بیت علیهم السلام ندارند؛ هیچ درک عمیقی از اندیشههای سیاسی اسلام هم ندارند. بعضاً حتی توانایی خواندن بیغلط ظاهر قرآن را هم ندارند در عین حال، خود را «روشنفکر دینی» مینامند و میدانند! افزون بر این، هیچ درکی از کنشگری روحانیت هم ندارند! نه تاریخ روحانیت شیعی را میدانند و نه حتی وضعیت فعلی آنها را درک میکنند! یک درک توهمی و تخیلی از اسلام و روحانیت برای خود ساختهاند و بر مدار آن به تحلیل و بررسی میپردازند!
بر خیالی صلحشان و جنگشان
وز خیالی فخرشان و ننگشان
دوست دارم بدانم این مدعیان لافزن چه حالی پیدا میکنند وقتی رفتار یکی از به اصطلاح سنتیترین مراجع علمی شیعی در دوران معاصر یعنی حضرت آیتالله صافی گلپایگانی را به هنگام رأی دادن میبینند!
آیتالله #صافی_گلپایگانی در سن ۱۰۳ سالگی نه تنها در انتخابات شرکت میکند؛ بلکه با آداب خاصی رأی خود را به صندوق رأی میاندازد: با نام خدا و توسل به حضرت ولیعصر و دعا برای اصلاح امور مسلمین. و سپس بر دست خود که رأی را به صندوق انداخته است بوسه میزند. یعنی این کار را یک امر مقدس و یک وظیفه شرعی و یک عبادت الهی میداند!
● استاد احمد حسین شریفی
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
حقجو
● روحانیت، انتخابات و امر قدسی برخی از افراد نادان و بیخبر از اندیشههای ناب اسلامی و شیعی، و در ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
● حرکت کم نظیر و قابل تأمل مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی
🚫دیدن این کلیپ برای برخی ها که دارای مرض قلبی هستند، خطرناک است😁
☜ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🛑ديدگاه علماى شيعه در مورد ولایت فقیه از قرن چهارم تا چهاردهم
●مقدس اردبیلی 1
💠مقدس اردبيلى از فقهاى شيعه معاصر عهد صفويه بود. در خصوص به آن جناب كرامات روحى، فضايل اخلاقى و تشرفاتى خدمت حضرت ولى عصر عجلاللهتعالیفرجهالشریف نقل شده است.
🔻مقدس اردبيلى به صراحت از عموم نيابت بحث نموده است؛ وى در مورد فقيه جامع الشرايط تعبير «حاكم على الاطلاق» را به كار برده و معتقد است كه از نظر فقها همه امورى كه مربوط به امام عليه السّلام است، در اختيار فقيه مىباشد و او نايب مناب امام عليه السّلام در همه امور است. او در كتاب مجمع الفائده و البرهان عموم نيابت را به اجماع علما مستند ساخته و از جمله علمايى است كه سعى نموده عموم نيابت را علاوه بر دليل نقلى بر دليل عقلى نيز استوار نمايد.
#ولایت_فقیه (۷۵)
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🛑ديدگاه علماى شيعه در مورد ولایت فقیه از قرن چهارم تا چهاردهم
●مقدس اردبیلی 2
🔻مرحوم مقدس اردبیلی دراینباره مىگويد:
«نعم، ينبغى الاستفسار عن دليل كونه حاكما على الاطلاق و عن رجوع جميع ما يرجع اليه عليه السّلام اليه كما هو المقرر عندهم فيمكن ان يقال: دليله الاجماع او لزوم اختلال نظم النوع و الحرج و الضيق، المنفيين عقلاً و نقلاً، وبهذا اثبت البعض وجوب نصب النبي أو الإمام عليه السّلام ، فتأمل»
📚مقدس اردبيلى، مجمع الفائده، ج۱۲، ص۲۸
➖بلى، سزاوار است بررسى شود چه دليلى وجود دارد كه فقيه جامع شرايط حاکم علی الاطلاق است و تمام آنچه مربوط به امام عليه السّلام میشود، به وى [- فقيه جامع الشرايط] مربوط مىشود. ممكن است گفته شود دليل اين مطلب اجماع علماى شيعه يا لزوم جلوگيرى از اختلال در نظم اجتماعى و واقع شدن مردم در سختى و تنگى [زندگى فردى و اجتماعى] است كه هر دو عقلاً و شرعاً نفى شدهاند، و بعضی از علما بسبب همین دو امر وجوب نصب نبی و امام را ثابت کردهاند.
#ولایت_فقیه (۷۶)
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
●ملاک در انتخابات از نگاه امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه
• ای مالک کارگزار حکومتی را از اشخاص:
↫با تجربه
↫با حیاء
↫از خاندانی صالح
↫و باسابقه در اسلام انتخاب کن؛
❃ زیرا این اشخاص:
↫باکرامت
↫آبرومند
↫کم طمع
↫و آینده نگر هستند.
📚سیدرضی، نهچ البلاغه، نامه 53
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🛑ديدگاه علماى شيعه در مورد ولایت فقیه از قرن چهارم تا چهاردهم
●مقدس اردبیلی 3
🔻مقدس اردبيلى در مورد نیابت فقیهان از صاحب الامر علیه السلام در اداره امور جامعه و اینکه چاره ای نیست در اداره امور جامعه جز آنکه فقیه در اداره امور جامعه، حاکم منصوب از سوی ائمه اطهار علیهم السلام باشد، استدلالی بدین شرح دارد: «وأنت تعلم انه لا قدح فيه ، إذ الفقيه حال الغيبة ليس نائبا عن الأئمة الذين ماتوا عليهم السّلام حال حياتهم حتى يلزم انعزالهم بموتهم عليهم السّلام ، وهو ظاهر بل عن صاحب الأمر عليه السّلام ، وإذنه معلوم بالإجماع أو بغيره ، مثل أنه لو لم يأذن يلزم الحرج والضيق ، بل اختلال نظم النوع ، وهو ظاهر...فهو منصوب من قبلهم دائما بإذنهم».
📚مجمع الفائدة والبرهان، ج12، ص28
➖نیابت نداشتن فقیهان از ائمه اطهار علیهم السلام که وفات فرمودهاند، مشکلی را ایجاد نمی کند، تا اینکه گفته شود بعد از شهادت ائمه اطهار علیهم السلام آنان از نیابت عزل میشوند و دیگر ولایت ندارند؛ بلکه روشن است که از جانب صاحب الامر علیه السلام دارای ولایت هستند و اذن امام علیه السلام به فقیهان به اجماع علمای شیعه و غیر آن معلوم است؛ مانند اینکه اگر امام علیه السلام به آنان اذن در اداره امور عمومی ندهند، مردم در سختی و تنگی قرار میگیرند و نظام اجتماعی به هم می خورد. بنابراین فقیه از طرف ائمه علیهم السلام، برای همیشه منصوب شده است.
#ولایت_فقیه (۷۷)
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🛑ديدگاه علماى شيعه در مورد ولایت فقیه از قرن چهارم تا چهاردهم
●مقدس اردبیلی 4
🔻مقدس اردبيلى فقيه جامع شرايط را جانشين امام در تمام امور مىداند و مىنويسد: «و من كونه حكما فهم كونه نائبا مناب الامام علیه السلام فى جميع الامور و لعل به يشعر قوله عليه السّلام علينا رد».
📚مجمع الفائدة والبرهان، ج 12، ص 11
➖از اينكه ولىّ فقيه جامع شرايط حاكم از جانب امام عليه السّلام است، دانسته مىشود كه او در تمام امور، نايب امام عليه السّلام است و شايد گفتار امام عليه السّلام در مقبوله عمر بن حنظلة نيز اشاره داشته باشد به اين مطلب كه فرمود هركس فقيه جامع شرايط نايب امام عليه السّلام را رد كند و سخن او را نپذيرد، مانند آن است كه سخن امام عليه السّلام را نپذيرفته باشد.
#ولایت_فقیه (۷۸)
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
● پس از انتخابات
• ما وظیفهمان را در انتخابات، هر آن چه بود به انجام رساندیم؛ تبلیغ و تشویق و تبیین و رأی به اصلح و رعایت تقوا در همه اینها و تمام. حالا دیگر نتیجه هر چه باشد مهم نیست. برگزیدگان یا اصلح اند یا صالح. مهم این است که از اینجا به بعد وظیفه سنگین برگزیدگان آغاز میشود. حالا نوبت آنهاست. ما بر میگردیم سر کارهایمان و آنها میشوند وکیل مردم در دو مجلس. یادشان باشد که قیامت مو را از ماست بیرون میکشند؛ برای هر بایدی که رها میکنند و هر نبایدی که انجام میدهند.
• دیگر این که: کسانی که ۱۱ اسفند بهعمد رأیندادند و اظهار نظر نکردند انصاف این است که فردا درباره خروجی این دو مجلس، اظهار نظر نکنند.
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🛑دیدگاه علمای شیعه در مورد ولایت فقیه از قرن چهارم تا چهاردهم
●مقدس اردبیلی 5
🔻مرحوم مقدس اردبيلى درباره ادله ولایت فقیه و نیابت فقیه چنین میگوید: ولأنه [الحاكم] قائم مقام الامام عليه السلام و نائب عنه كأنه بالإجماع و الاخبار مثل خبر عمر بن حنظلة فجاز له ما جاز للإمام الذي هو اولى الناس من أنفسهم.
📚مجمع الفائدة والبرهان، ج۸ ص۱۶۰ و ۱۶۱
➖حاکم، قائم مقام و نایب امام علیهالسلام است، حکم او به منزله حکم امام علیهالسلام است، به دلیل اجماع و اخباری مثل خبر عمر بن حنظله، پس جایز است برای او هر چه جایز است برای امامی که اولی به مردم است از خود ایشان.
#ولایت_فقیه (۷۹)
ـــ ـ ـ ـــ ـ
❃دیدگاه مرحوم مقدس اردبیلی:
↫مقدس اردبیلی 1
↫مقدس اردبیلی 2
↫مقدس اردبیلی 3
↫مقدس اردبیلی 4
↫مقدس اردبیلی 5
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🛑دیدگاه علمای شیعه در مورد ولایت فقيه از قرن چهارم تا چهاردهم
●شهيد ثانی 1
💠زين الدين على بن احمد، معروف به شهيد ثانى از اعاظم فقهاى شيعه است. وى جامع علوم مختلف و ساكن جبل عامل لبنان بود. سلطان عثمانى دستور دستگيرى او را در راه سفر حج صادر كرد و ماموران حكومت او را شهيد، و سر از تنش جدا كردند.
🔻شهيد ثانى در كتاب مسالك الافهام، به كرّات فقيه را از سوى معصوم عليهم السّلام منصوب مىداند:
«المراد بالفقيه، حيث يطلق على وجه الولايه، الجامعلشرايط الفتوى ... فانه منصوب للمصالح العامه»
📚مسالك الافهام، ج 1، ص 427
➖مراد از فقيه- هنگامى كه به عنوان ولايت اطلاق مىگردد- همان شخص جامع شرايط فتواست؛ زيرا او از سوى ائمه عليهم السّلام براى مصالح عمومى مردم منصوب شده است.
اين عبارت شهيد گوياى پذيرش ولايت عامه فقيه به صراحت از سوى اوست.
#ولایت_فقیه (۸۰)
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🛑دیدگاه علمای شیعه در مورد ولایت فقيه از قرن چهارم تا چهاردهم
●شهيد ثانی 2
🔻شهید ثانی در بحث امر به معروف و نهی از منکر در این باب که برای فقیهان اقامه حدود جایز است، چنین می آورد:
«هذا القول مذهب الشيخين رحمهما الله و جماعة من الأصحاب ... فإنّ إقامة الحدود ضرب من الحكم، و فيه مصلحة كلية و لطف في ترك المحارم، و هو قويّ»
📚مسالک الافهام، ج۳، ص۱۰۷ و ۱۰۸
➖این قول مذهب شیخین (=شیخ طوسی و مفید) رحمهما الله و جماعتی از فقهای شیعه است چرا که اقامه حدود از امور حکومتی است و در اقامه آن مصلحت عمومی از باب لطف در زمینه ترک محرمات و جلوگیری از انتشار مفاسد، مدنظر بوده و این قول قوی است.
#ولایت_فقیه (۸۱)
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🛑دیدگاه علمای شیعه در مورد ولایت فقيه از قرن چهارم تا چهاردهم
●شهيد ثانی 3
🔻شهید ثانی در مسئله مفتوحه عنوه نیز به عموم نیابت تصریح دارد، از همین رو هر گونه تصرف در این اراضی را منوط به اجازه نائب امام علیهالسلام دانسته است:
«هل يتوقف التصرف في هذا القسم منها على إذن الحاكم الشرعي... بناء على كونه نائبا عن المستحق عليه السلام و مفوّضا إليه ما هو أعظم من ذلك؟ الظاهر ذلك»
📚مسالک الافهام، ج۳، ص۵۵
➖ظاهر این است که تصرف در این قبیل اراضی، در شرایط بسط ید فقیه به اذن او منوط است زیرا وی نائب صاحب اصلی آن [=امام علیهالسلام] است؛ علاوه بر آنکه اختیار مسائل مهمتر و سنگینتری به او تفویض شده است.
#ولایت_فقیه (۸۲)
ـــ ـ ـ ـــ ـ
❃دیدگاه مرحوم شهید ثانی:
↫شهید ثانی 1
↫شهید ثانی 2
↫شهید ثانی 3
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
🛑دیدگاه علمای شیعه در مورد ولایت فقيه از قرن چهارم تا چهاردهم
● فیض کاشانی
🔻فيض نيز از نيابت عامه فقيه در سطحى گسترده بحث نموده و آن را در امور اجتماعى، سياسى و قضاىی مورد تأكيد قرار داده است. ايشان بعد از تأكيد بر اينكه احكام سياسى دين از ضروريات مكتب و اساسىترين محور آن است، مىگويد:
و بالجمله فوجوب الجهاد و الامر بالمعروف و النهى عن المنكر و التعاون على البر و التقوى و الافتاء و الحكم بين الناس بالحق و اقامه الحدود و التعزيرات و ساير السياسات الدينيه من ضروريات الدين. و هى القطب الاعظم فى الدين و المهم الذى انبعث اللّه له النبيين و لو تركت، لعطلت النبوه و اضمحك الديانه و عمت الفتوه و فشت الظلاله و شاعت الجهاله و خرب البلاد و هلك العباد الى ان قال- ان للفقهاء المامونين، اقامتها فى الغيبه بحق النيابه- وفاقا للشيخين و العلامه و جماعه، لانهم ماذونون من قبلهم
📚مفاتیح الشرائع، ج۲، ص۵۰
#ولایت_فقیه (۸۳)
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
ترجمه عبارت فوق (نظر فیض کاشانی):
وجوب جهاد و امر به معروف و نهى از منكر، يارى كردن در نيكى و تقوا، فتوا دادن و حكم نمودن براساس حق بين مردم، اقامه حدود و تعزيرات و اجراى ساير امور اجتماعى و سياسى دين، از ضروريات دین مىباشد و اين امر محور بزرگ دين و مسئله مهمى است كه خداوند انبياء را براى آن برانگيخته است. اگر اين امور ترك شود، نبوت بىنتيجه بوده و دين نابود مىگردد و جوانمردى از بين رفته و گمراهى آشكار مىشود؛ جهالت گسترش يافته و شهرها خراب و بندگان هلاك مىشوند ... به درستى كه بر عهده فقيهان است به دليل نيابتى كه دارند، آن را اقامه نمايند؛ همچنان كه شيخين و علامه و عدهاى از علما چنين نظر دادهاند؛ زيرا فقها از طرف ائمه علیهمالسلام اجازه اقدام دارند.
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
●شادی روح بلندشان فاتحه و صلواتی هدیه کنیم.
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
هدایت شده از حقجو
🔺️اگر سپاه نبود، کشور نبود...
🔻یمن،لبنان،عراق و سوریه رو هم اضافه کنید.
🔸️وجود مقدس امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه:
➖️رُدُّوا اَلْحَجَرَ مِنْ حَيْثُ جَاءَ فَإِنَّ اَلشَّرَّ لاَ يَدْفَعُهُ إِلاَّ اَلشَّرُّ.
➖️سنگ را از همان جايى كه دشمن پرت كرده، باز گردانيد، كه شر را جز شر پاسخى نيست.
📚نهج البلاغه، حکمت ۳۱۴
➩•|eitaa:@rahrohagigat
💠حقجو و حق طلب باشیمـ💠
🔻چگونه در ثواب حمله کنندگان به صیهونیستها شریک بشویم؟
🔸️و من كلام له عليهالسلام لما أظفره الله بأصحاب الجمل وَ قَدْ قَالَ لَهُ بَعْضُ أَصْحَابِهِ وَدِدْتُ أَنَّ أَخِي فُلاَناً كَانَ شَاهِدَنَا لِيَرَى مَا نَصَرَكَ اَللَّهُ بِهِ عَلَى أَعْدَائِكَ فَقَالَ لَهُ عليهالسلام أَ هَوَى أَخِيكَ مَعَنَا فَقَالَ نَعَمْ قَالَ فَقَدْ شَهِدَنَا وَ لَقَدْ شَهِدَنَا فِي عَسْكَرِنَا هَذَا أَقْوَامٌ فِي أَصْلاَبِ اَلرِّجَالِ وَ أَرْحَامِ اَلنِّسَاءِ سَيَرْعَفُ بِهِمُ اَلزَّمَانُ.
🔰از فرمایشات امیرالمومنین صلواتاللهعلیه است:
«به وقتى كه در نبرد جمل پيروز شدند يكى از يارانش گفت:
«دوست داشتم برادرم در اين صحنه بود و مىديد چگونه خداوند تو را بر دشمنانت يارى داد». امام علیهالسلام به او فرمودند: آيا ميل برادرت با ماست؟ گفت: آرى فرمودند: بىشک با ما حضور داشته بلكه اقوامى با ما در اين لشكر حضور داشتند كه هم اكنون در صلب پدران و رحم زنان هستند آنان كه زمانهاى آينده ظهورشان مىدهد.
📚نهجالبلاغه، خطبه۱۲
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
● هم اکنون تل آویو
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤
●شیعه شدن یک سنی بعد از حمله ایران
• بعد از این که دیدم ایرانِ شیعه، در سایه سکوت بیش از یک میلیاردونیم سنّی چه کرد، از اینجا و در صحت کامل عقل و در مقابل همه جهان، تشیع خود را اعلام میکنم، و برادران و خواهرانم را دعوت میکنم شیوه علی بن ابیطالب صلواتاللهعلیه و اهل بیت رسول خدا صلواتاللهعلیهم را پیش گرفته و از دشمنانشان اعلام برائت کنند.
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✎•|eitaa:@rahrohagigat
۞طلبهقمـ | 𝐉𝐎𝐈𝐍➤