11.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 رویش های یمن را ببینید چه زیبا سرود می خوانند.
🚩 إنشاءالله بزودی پرچم های هدایت از یمن حرکت کند.
به رنگ خدا / نقطهگذاری!
دقت کرده اید؟! گاهی یک نقطه می تواند معنای یک جمله را کاملاً عوض کند؛ مثلاً «جدا» اگر نقطه اش برود بالا، می شود «خدا». یا در «رجیم» که به شیطان می گوییم، اگر نقطه جیم را برداریم، می شود «رحیم» که به خدا می گوییم! یا اگر بر روی «ح» در کلمه «حُر»، یک نقطه بگذاریم، می شود همان حیوان دوگوشی که گاهاً بعضی ها مانندش در گِل گیر می کنند؛ «خر»! یعنی فاصله میان «حُر» و «خر» فقط یک «نقطه» است! خلاصه که این «.» کارهای زیادی می کند و همین دایره ریزی که اصلاً به حساب نمی آید، می تواند برای کسی آبادانی یا ویرانی داشته باشد.
به نظر می رسد تمام مشکلات بشر از نبودِ همین «.» در وجود بعضی آدم ها به وجود آمده است! اگر همین یک نقطه در وجود آدم ها و فقط بین تنها دو حرف قرار می گرفت، دیگر شاهد این همه مشکلات آدمی نبودیم. همه مفاسد عالم، ظلم ها، تبعیض ها، جنگ ها و خونریزی ها که در دنیا اتفاق می افتد، همه اموری که زندگی را بر بشر تلخ می کند و آدمی را از سعادت خود دور می کند، به خاطر نبودن همین «.» بین دو حرف است و مشکل از آنجا شروع شد که بین آن دو حرف، «نقطه» قرار نگرفت؛ «میم» و «نون».
اگر نقطه بین «میم» و «نون» قرار گرفته بود، شکستگی را به ارمغان می آورد و وقتی کسی شکسته شود و خودش را «من» به حساب نیاورد، دیگر در مقابل فرامین خدا نمی ایستد.
جدای از کاربرد فراوان «نقطه» در دستور زبان نوشتاری، جایی که «نقطه» بیش از همه کاربرد دارد، «دستور زبان بندگی» است و اساساً شروع «دستور زبان بندگی»، از همین «.» است.
بیایید همین ابتدا بین «میم» و «نون» روحمان یک «.» بگذاریم و کلمه «من» را از دستور زبان مان حذف کنیم؛
چراکه این کلمه در فرهنگ لغت بندگی وجود ندارد و یک کلمه بیگانه محسوب می شود. کسی که بنده است، اساساً این کلمه را نمی شناسد و برایش همچون لغتی بیگانه است. فکر می کنم حالا فرمول شروع بندگی مشخص شده باشد. این فرمول از این قرار است:
«م» + «.» + «ن» = «م.ن»
«م.ن»؟ بله! درستش همین است. «من» در بندگی معنا ندارد و انسان باید «م.ن» باشد. باید یک چیزی بیاید و نگذارد که فکر کنیم کسی هستیم. باید خود را در مقابل خدا کوچک، حقیر و ناچیز ببینیم. باید «میم» و «نون» در روحمان از یکدیگر جدا باشند. وصل شدن این دو حرف به یکدیگر فرزندانی می دهد به نام های «غرور»، «خودپسندی» و «خودبرتربینی».
قالَ ما مَنَعَک أَلاَّ تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُک قالَ أَنَا خَیرٌ مِنْهُ خَلَقْتَنی مِنْ نارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِنْ طینٍ.
خداوند گفت: شیطان چه چیزی مانعت شد که وقتی فرمان دادم به آدم سجده کن، سجده نکردی؟ شیطان گفت: من از او بهترم، من را از آتش آفریده ای و او را از گل.( اعراف: 12)
«هرکدام از ما در درون خودمان و از وجود خودمان شیطانی داریم که همان «من» ماست. قدم اول در راه خدا، شکستن خویشتن و خود را فقیر و تهیدستِ مطلق دیدن است».(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم، 30/1/1369.)
حالا کمی درباره شیطان فکر کنیم؛ اینکه که بود و عاقبتش چه شد؟ اینکه علل و عوامل این وضعیت در وی چه بوده است؟ اینکه چه چیزی در وجودش بود که باعث شد فرمان خداوند را زیر پای بگذارد؟ و اینکه به نظر شما اگر شیطان بین «میم» و «نون» وجودش یک «.» گذاشته بود و «م.ن» بود، شیوه و نتیجه زندگی اش چه می شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ شعرخوانی جوان یزدی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت #هفته_وحدت
👌ببینید، بسیار زیبا وجالب و پر محتوی است.
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان زیبا و دلنشین حاج قاسم در میان جنگ و آتش و شنیده شدن صدای انفجار
4_5961006623609586595.mp3
4.17M
🎶 #به_وقت_موزیک
🎼 سامی یوسف
🎙 ـ Hasbi Rabbi
🔻روسیه: توهین به عقاید مذهبی غیرقابل قبول است
🔹 دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ضمن انتقاد از انتشار کاریکاتور علیه پیامبر اسلام (ص)، توهین به مقدسات و جریحه دار کردن احساسات مومنین را غیرقابل قبول خواند.
🔴 پیرامون پیام هوشمندانه رهبرانقلاب به جوانان فرانسه
✍️ #علیرضا_فقیهیراد
1️⃣ ارسال پیام ولی امر مسلمین جهان به جوانان فرانسوی یکی از دقیق ترین و کارآمدترین ابزارها در دیپلماسی عمومی است. رهبرانقلاب بجای خطاب قراردادن دولت هتاک فرانسه یا ساختار سیاسی این کشور و یا حتی خطاب قراردادن مسلمین جهان، جوانان فرانسه را به تامل در سراب بودن مساله آزادی بیان در فرانسه واداشتند. ایشان با طرح سئوال های استفهام انکاری به روشنی و اختصار وسیله و ابزار بودن مساله آزادی را به تصویر کشیدند. و در آخر نیز با طرح یک نمونه موردی یعنی مساله هولوکاست این استاندارد دوگانه در آزادی بیان را ذکر کردند که هر انسان منصفی فارغ از دین و سلایق خود به درستی آن شهادت خواهد داد.
2️⃣ نکته دوم و نهفته در پیام آن است که رهبرمعظم انقلاب در برابر هدف قراردادن هویت مسلمین جهان یعنی پیامبرعظیم الشان دقیقا با حمله به هویت جعلی و خودساخته غربی ها یعنی هولوکاست ورق را برگردانده و توپ را در زمین آنها انداختند. آنچنان که ایشان در پیام خود به جوانان فرانسوی انذار دادند که چرا حتی طرح سئوال و نوشتن و تردید راجع مساله هولوکاست منجر به زندان و فشار خواهد شد؟ حال آنها هستند که باید پاسخ بدهند چرا هتاکی و توهین به پیامبر خدا آزاد است اما طرح سئوال پیرامون یک مساله جعلی تاریخی ممنوع و سرانجام اش زندان است.
3️⃣ رهبر انقلاب با طرح مجدد مساله هولوکاست ماجرا را با مساله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین گره زدند. طرح مساله فلسطین و مبارزه با اسرائیل به عنوان محور وحدت مسلمین جهان آن هم زمانیکه بعضی از سران خائن کشورهای عربی به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی هستند اقدامی بسیار هوشمندانه بود. ایشان در پیام خود نه از منظر شیعی یا از منظر مسائل و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران، بلکه از زاویه مسائلی که موجب وحدت مسلمین جهان می شود ورود کردند.
4️⃣ ارسال این پیام به جوانان فرانسوی بزرگترین درس دیپلماسی عمومی به دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی بود. پیش از آن هم ایشان در نامه ای به جوانان اروپایی پیام رهایی بخش اسلام و عدالت را به گوش آنها رساندند. اما در همین زمان شاهد هستیم دستگاه سیاست خارجی کشور آنچنان درگیر و دار بروکراسی ها و قواعد خودساخته و ملاحظات بی مورد هست که هیچ واکنش درخوری از سوی آنها بخصوص از منظر دیپلماسی عمومی شاهد نیستیم. متاسفانه وزارت خارجه به عنوان متولی امر صرفا به اظهارات رسانه ای دیپلماتیک بسنده می کند و از ظرفیت عظیم دیپلماسی عمومی با پشتوانه گرانبهای آرمان های انقلاب اسلامی استفاده نمی کند.
5️⃣ اما نکته آخر و فرامتن این پیام آن است که رهبرانقلاب پیش از این نیز نامه ای به جوانان اروپا نوشتند، افراد و مجموعه هایی نیز متولی انتشار و رساندن نامه به مخاطبین خاص خود در اروپا شدند. اما آنچه از بررسی سرانجام نامه قبلی برمی آید آن است که علی رغم صرف هزینه های کلان و همایش ها و کارهای پرهزینه و پرسروصدا نامه رهبر معظم انقلاب آنچنان که باید منتشر و به مخاطبینش نرسید. امیدواریم پیام اخیر رهبر انقلاب به جوانان فرانسه به سرنوشت نامه های قبلی ایشان دچار نشود و مسئولین امر بجای سپردن کار به افراد نابلد اما پرادعا کار را به فعالین مردمی و مرتبط با حوزه بین الملل بپسارند تا بلکه این پیام به گوش ضمیرهای پاک در فرانسه برسد.