eitaa logo
رمز (روزنامه مجازی زرند)
519 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
2.1هزار ویدیو
33 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🐴🐴🐴خر های اونور پُل🐴🐴🐴 ❇️طرف میره وام بگیره دو تا سوال ازش میکنن: ۱) وقت شام که گرسنه هستی سفره رو تو میندازی یا خانمت؟ میگه: خودم! ۲) تموم که میشه کی جمع میکنه؟ میگه: خودش! وام به شما تعلق نمیگیره چون خرت که از پل بگذره قسطاتو نمیدی!!! 😂😂😂 ✅خیلی نامردیِ که ما ها تا کارمون لَنگِش میشه دلمون تَنگِش میشه. 😔خدا رو میگم😔 💠فَإِذا رَكِبُوا فِی‌ الفُلك‌ِ دَعَوُا اللّه‌َ مُخلِصِین‌َ لَه‌ُ الدِّین‌َ فَلَمّا نَجّاهُم‌ إِلَی‌ البَرِّ إِذا هُم‌ یُشرِكُون‌َ 🍃تا به زندگیمون پیچ میفته پاپیچِش میشیم و تا مشکلمون حل شد خداروفراموش می کنیم 🌷رمز🌷 🌷روزنامه مجازی زرند🌷 🆔https://eitaa.com/ramz99👈🏻ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@msmenshavi ❁﷽❁ 🍃🌸 وَهُوالعَزیزُالحَکیمُ لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۖ يُحْيِي وَيُمِيتُ ۖ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ ۖ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ 🍃🌺ترجمه: 🍃🌸خدایی که مقتدر و حکیم است  مالکیّت (و حاکمیّت) آسمانها و زمین از آن اوست؛ زنده می‌کند و می‌میراند؛ و او بر هر چیز توانا است!اوّل و آخر و پیدا و پنهان اوست؛ و او به هر چیز داناست. 🔶💠سوره حدیدآیات ۳-۱💠🔶 🌷رمز🌷 🌷روزنامه مجازی زرند🌷 🆔https://eitaa.com/ramz99👈🏻ایتا
تبعات تحمیل صلح ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رجبی‌دوانی: وقتی با جان کری قدم می‌زدند حرفی از امام حسین (ع) و امام حسن(ع) نبود/ صلح امام حسن(ع) را تحریف می‌کنند تا کار خودشان در برجام را توجیه کنند https://eitaa.com/ramz99
AUD-20201021-WA0012.opus
411.7K
سخنواره(۱) موضوع : ویژگی جنگ و صلح از منظر اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20201021-WA0012.opus
411.7K
سخنواره(۱) موضوع : ویژگی جنگ و صلح از منظر اسلام
AUD-20201021-WA0009.aac
2.25M
📣 سخنواره(۲) 💠 موضوع : سواد رسانه ای
چرا امام حسن علیه السلام صلح کرد؟
راز صلح تنهاترین سردار ....
🔴می خواهند جنگ پیروز را به صلح تحمیلی عوض کنند
🔴 دلایل صلح امام حسن مجتبی علیه السلام 🔹اولین نکته ای که امام حسن علیه السلام با معاویه صلح نکردند بلکه صلح بر حضرت تحمیل شد و مجبور به پذیرش صلح با معاویه گردیدند. 🔹اوضاع و شرایط کشور اسلامی در دوران امام حسن علیه السلام چه در "داخل "و چه در "خارج" از کشور اسلامی به گونه‌ای بود که امام حسن مجتبی (علیه السلام )امکان جنگ برای ایشان با معاویة بن ابی سفیان وجود نداشت 🔸شرایط جامعه اسلامی از نظر سیاست خارجی : 🔻امپراتوری روم شرقی ضربات سختی را همواره از مسلمانان خورده بود و دنبال فرصت مناسبی بود برای اینکه بتواند ضربات موثر و تلافی‌جویانه بر پیکره اسلام وارد کند و خود را از نفوذ اسلام آسوده سازد لذا وقتی گزارش صف‌آرایی سپاه امام حسن (علیه السلام) و معاویة بن ابی سفیان (لعنه الله علیه)در برابر یکدیگر به سران روم شرقی رسید آنها با سپاهی عظیم آماده حمله به مملکت اسلامی شدند و زمان حمله خود را آغاز می نمودند که کشور اسلامی از درون درگیر جنگ شده باشد امام باقر (علیه السلام )در جواب شخصی که به صلح امام حسن (علیه السلام )خرده می‌گرفت فرمود اگر امام حسن (علیه‌السلام )این کار را نمی کرد خطر بزرگی به دنبال داشت و آن خطر بزرگ نابودی اسلام توسط حکومت روم شرقی بود معاویه بالاخره قصد داشت به نام اسلام برمملکت اسلامی حکومت کند ولی حکومت روم شرقی از اساس قصد نابودی اسلام را داشت.
🔸از نظر سیاست داخلی هر فرمانده و زمامداری باید از جبهه داخلی نیرومند،منسجم و هماهنگ برخوردار باشد اما جامعه دوران امام حسن (علیه السلام ) اینگونه نبودو دارای مشکلات بسیاری بود: 🔻"خستگی از جنگ" اینکه مردم و جامعه آن زمان از جنگ خسته شده بودند جنگ های جمل با کشته های بیش از ۱۷ هزار نفر و جنگ صفین با مدت زمان حدود ۱۸ ماه و جنگ نهروان با کشته های بیش از ۴ هزار نفر در کمتر از پنج سال جامعه آن زمان را از جنگ خسته کرده بود. 🔻نداشتن سپاهی هماهنگ: نکته بعد اینکه امام حسن در مقابل معاویه سپاهی ناهماهنگ داشت : ➖عده‌ای از افراد سپاه امام حسن شیعیان و طرفداران امیرالمومنین علی (علیه السلام )بودند که جمعیت آنها بسیار اندک بود و اکثر آنها در جنگ جمل صفین به شهادت رسیده بودند ➖گروه دیگری در سپاه امام حسن(علیه السلام ) حضور داشتند که همان خوارج بودند و هدف آن ها از شرکت در سپاه حضرت به خاطر دشمنی با معاویه بود نه دوستی با امام حسن (علیه السلام ) ➖گروه دیگری که در سپاه حضرت بودند افراد سودجو و دنیا پرست بودند که به طمع منافع مادی در سپاه امام داخل شده بودند ➖گروه دیگر افراد دو دل و شکاکی بودند که شخصیت بزرگی مانند امام حسن (علیه السلام )در نظر آنان چنان ترجیحی بر شخصیت پلیدی چون معاویه نداشت ➖گروه دیگر افرادی بودند که به خاطر تعصب عشیرگی و صرفاً به جهت پیروی از رئیس قبیله خود در در سپاه امام حسن (علیه السلام)حضور پیدا کرده بودند و بر اساس معرفت و اعتقاد قلبی نبود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 از این صلح تا آن صلح 🔹 درباره پیروی از اکثریت 🔸 آقای رئیس جمهور در اظهارنظری که با واکنش های بسیاری مواجه شد اظهار داشت امام حسن چون اکثریت جامعه خواستند صلح کردند. ✅ برداشت غالب مخاطبین از سخنان رئیس جمهور تعریض بر مذاکره بود هرچند صراحت نداشت. 🔹 از فرامتن عبور کنیم. سخنان رئیس جمهور متاسفانه تناقض آمیز است و احتمالا فردا تعبیر دیگری دارند. شاید هم متناسب با واکنش ها توضیح جدیدی داشته باشند. مهمتر اینکه اکثریت که هیچ، بعید است اقلیت دلسوزی باشند که از مذاکره با اوباش حاکم بر آمریکا دفاع کنند. با این حال اصل کلام قابل تحلیل است. 🔸 نقطه کانونی این سخنان در صلح و جنگ نیست. اصل مساله در نحوه مواجهه امام با خواست اکثریت است. سوال اینست: " امام جامعه چه میزان با خواست اکثریت همراهی می کنند؟ مثلا آیا ممکن است در شرایط جنگی تن به صلح دهند؟" ✅ پاسخ به این گزاره مثبت است. امام حسن به خواست اکثریت جامعه تن دادند. امیرالمومنین وقتی با خواست 20 هزار جاهل آنهم شمشمیر بدست در سپاهش مواجه شدند به حکمیت تن دادند. رهبرانقلاب نیز با اینکه فرمودند به مذاکره خوش بین نیستم اما با خواست جامعه برای مذاکره همراهی کردند. پس اصل حرف درست است. اما یک اختلاف ظریف در "همراهی مدبرانه" با "پیروی پوپولیستی" وجود دارد. 🔹 یک پدر وقتی با اشتباه فرزندش مواجه شود ممکن است موقتا با او همراهی کند. این تدبیر خودش تعلیم است. به سخن دیگر مدارای مرشد گونه با خطای فرزند در نهایت به رشد او منجر می شود. به همین جهت رهبرانقلاب ماجرای مذاکره با آمریکا را نرمش قهرمانانه دانستند و همین نرمش را هم مبارزه تلقی کردند. رهبری در ماجرای صلح امام حسن فرمودند حضرت با صلح تنها سبک مبارزه را تغییر دادند. 🔸 با این توضیح بین کسی که پوپولیستی پشت سر مردم حرکت می کند و با هرهری مذهبی و تذبذب اعتقادی، اباحه گری سیاسی را ترویج می کند، با امام و رهبری که مرشد گونه و معلم وار با جامعه مدارا می کند تا مردم تجربه کنند و آگاهانه تصمیم بگیرند، تفاوت است. 💢 گرچه ظاهر "صلح عافیت اندیشانه" با "صلح قهرمانانه" یکی است، اما از اولی کرنش مقابل اهریمن و استیصال سیاسی و دویدن به آغوش دشمن در می آید و از دومی تنها مبارزه و استقامت. 🚨 🆔 @Roshangari_basirat http://eitaa.com/joinchat/2427518998C64cc7dd436