🌷 #پیامبر_اکرم(صلی الله علیه و آله) :
✍ کسی که از خواری #گناه به سربلندی طاعت در آید ، خداوند بی انیس و همدم ، #انیس او شود و او را بی مال و ثروت کمک رساند.
📖 بحارالانوار ، ج 72 ، ص 359
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
🌈 @range_khodaa
مرحوم #کربلایی_احمد_طهرانی:
عصاره #تقوا آن است که غیر از «#خدا» وجودی را در عالم نبینی.
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
🌈 @range_khodaa
💠 حضرت آیت الله #بهجت :
🍃🍂🌸 اگر انسان دریابد که خداوند متعال، همیشه و در همه حال از هر #زیبایی زیباتر است،از #اُنس به او هرگز جدا نخواهد شد.
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
🌈 @range_khodaa
#جهنم_بازداشتگاه_طغیانگران
لِلطّاغینَ مَـابآ. این جمله هم جمله عجیبی است: جهنم بازگشتگاه طغیانگران است، محل بازگشت طغیانگران است. این سؤال مطرح شده که مگر طاغیها از جهنم آمدهاند که به جهنم بازگشت میکنند؟ چرا قرآن جهنم را به عنوان محل بازگشت طغیانگران ذکر میکند؟ جوابش خیلی روشن است. مکرر این را عرض کردهایم: هرچه که در بهشت از نعیم و در جهنم از جحیم هست تجسم اعمال خود انسان است. بازگشت به جهنم یعنی بازگشت به کردارهای تجسم یافته خود؛ یعنی ما به سوی همان اعمالی که قبلا انجام دادهایم، به سوی اعمال خودمان داریم برمیگردیم، پس بازگشت است.
🍁 #استاد_مطهری، آشنایی با قرآن، ج11، ص179🍁
🌈 @range_khodaa
soluke.ir_۲۰۲۲۰-1656234042168.m4a
511.5K
🌺🌺🌺🌺🌺
🕌 #سخنرانی_کوتاه
🔰 موضوع : نصیحت شیطان به مردم
🔰 #سخنران : استاد فرح زاد
🕰
🔰 #سخنرانی_مذهبی
🌈 @range_khodaa
#مرحوم_آیتالله_بهجت :
از خدا بخواهیم که از
#قرآن ما را جدا نکند!
همچنین از خدا بخواهیم
ما را از #عترت جدا نکند
که عترت با قرآن است
و قرآن هم با عترت است.
اگر کسی یکی از این دو تا
را ندارد، هیچ کدام را ندارد.
بهسوی محبوب صفحه ١٢٨
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
🌈 @range_khodaa
👹جهنم کمینگاه است
اِنَّ جَهَنَّمَ کانَتْ مِرْصاداً جهنم هم کمینگاه بوده. این تعبیر «کمینگاه» خیلی تعبیر عجیبی است. چیزی را «کمینگاه» میگویند که انسان در راهی حرکت میکند، بعد در نقطهای که از آن نقطه میخواهد عبور کند و آن نقطه در مسیر و گذرگاه اوست، ناگهان فردی از کمین بیرون میآید و او را کأنه ضبط میکند و نگه میدارد. از آیات قرآن استفاده میشود که جهنم چیزی است که همه مردم به هر حال از آنجا باید بگذرند. وَ اِنْ مِنْکمْ اِلّا وارِدُها کانَ عَلی رَبِّک حَتْماً مَقْضِیاً[1] هیچ کسی نیست، از پیغمبر گرفته تا مادونه، مگر اینکه راهش را از این متن باید طی کند و برود. عبور از این متن هزارها سال طول میکشد. از ائمه سؤال میکنند که آیا شما هم؟ میگویند: ما هم، ولی جُزْناها وَ هِی خامِدَةٌ ما جهنممان را گذراندیم، خاموش هم بود. خیلی معنی عجیبی دارد. وقتی که توجه داشته باشید که ریشه آتش جهنم از وجود خود انسان برمیخیزد، از هوای نفس خود انسان برمیخیزد و ریشه آتش جهنم گناهانی است که از وجود انسان مشتعل میشود، آن کسی که تمام این آتشها را در وجود خودش خاموش کرده است و کوچکترین شعله هوای نفس هم در او نیست، او میآید از این متن میگذرد در حالی که خاموش است. فرمود: جُزْناها وَ هِی خامِدَةٌ ما از آن گذشتیم و او خاموش بود. این است که بر بعضی انسانها که آنجا میآیند او خاموش است، نمیتواند روشن باشد. اِنْ مِنْکمْ اِلّا وارِدُها کانَ عَلی رَبِّک حَتْماً مَقْضِیاً هر کسی که به بهشت بخواهد برود از جهنم باید عبور کند و این تمثل این جهت است که هر کسی اگر بخواهد به سعادت برسد باید از میان امتحان گناهان عبور کند بدون آنکه آلوده
شود. به هر اندازه آلودگی به گناه پیدا کند گرفتاری پیدا میکند، جهنم در کمینش است. بعضی افراد آنقدر آلودگی دارند که وقتی به آنجا رسیدند دیگر بیرون رفتن ندارند. بعضی به تعبیر قرآن احقابی میمانند (راجع به احقاب بعد صحبت میکنیم) و بعضی احقاب هم نمیمانند، یک مدت کمی میمانند ولی بالاخره از آنجا میگذرند. به هر حال جهنم حکم کمینگاهی را در مسیر انسان دارد. مسیر انسان به سوی بهشت است، خدا انسان را خلق کرده که به بهشت برود. انسانِ جهنمی هم که خلق شده است مسیرش به سوی بهشت بوده ولی در این وسط راه میایستد؛ در این کمینگاه، جهنم در کمین اوست. در کمین چه کسی است؟ کسی که قبلا گناهی کرده است و الّا محال است که اساسآ جهنم بتواند کسی را بگیرد.
🍁 #استاد_مطهری، آشنایی با قرآن، ج11، ص179، 178
🌈 @range_khodaa
یک نیت ساده - @Maddahionlin.mp3
4.55M
🎬یک نیت ساده
🎤حجت الاسلام والمسلمین عالی
#عالی
🌈 @range_khodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸دستورالعمل امام رضا (علیه السلام) در تمام موفقیت ها
🔹استاد فاطمی نیا
🌈 @range_khodaa
شهید محمد بهروز لایقی
قاری قرآن ، بسیجی نمونه و ذاکر با اخلاص اهل بیت (ع) ، یکی از رزمندگان شجاع جبهه اسلام در سالهای دفاع مقدس ملت ایران ، که در عملیات والفجر۸ در بهمن سال ۱۳۶۴ ، مجروح شده بود ، پس از بازگشت به تهران و بهبودی مجروحیت ، دوباره به جبهه های نبرد حق علیه باطل بازگشت و در نبرد کربلای۵ که با رمز یا زهرا (س) ، در دی ماه سال ۱۳۶۵ انجام شد ، همراه با دیگر رزمندگان لشگر ۲۷ محمد رسول االله (ص) ، در گردان شهادت ، به فرماندهی سردار شهید جواد صراف در منطقه عملیاتی شلمچه و در کانال پرورش ماهی ، به مقابله با دشمن و دفاع از وطن پرداخت.
این شهید والامقام که ارادت خاصی به ساحت مقدس حضرت صدیقه طاهره ، فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) داشت ،در این عملیات و به هنگام نبرد با دشمن ،در اثر اصابت ترکش به بازو و پهلویش در ۲۵ دی ماه سال ۱۳۶۵ به فیض شهادت رسید.
🌈 @range_khodaa