eitaa logo
رنگ خدا
79.9هزار دنبال‌کننده
14.2هزار عکس
5.1هزار ویدیو
74 فایل
🔹 تبلیغات ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/aB6V.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️حاج میرزا اسماعیل دولابی رحمت الله: 🔸من نمی‌دانم چطور امر خود را اصلاح می‌کنید، خودتان می‌دانید، امّا این را بدانید که جایی خلوت‌تر از آنجا که با صانع خود هستید، نمی‌یابید. 🔸هیچ زنی با شوهر خود و هیچ فرزندی با پدر و مادرش تا این حد قرابت ندارد. نه آبرویت را می‌ریزد و نه به کسی چیزی می‌گوید. همه جزئیات را هم می‌داند. هر چه هم که می گویی، تقرّبت به او بیشتر می‌شود. اگر زنی پیش پدر خود از شوهرش گلایه کند، پدرش خسته می‌شود و می‌گوید دختر را شوهر داده‌ایم باز ولمان نمی‌کند! اگر پیش مادرش هم برود، می‌گوید آخر خواهرهای دیگرت هم هستند، اینقدر به من نگو، مرا کُشتی! اگر به شوهرش بگوید، می‌گوید من بیرون با مردم جنگ دارم، مرا ول کن! 🔸 آیا کسی را سراغ دارید که مانند خداوند اینگونه انیس بندگانش باشد؟ انسان وقتی چنین انیسی دارد، خوب است گاهی بنشیند و با او خلوت کند، حساب‌های گذشته را صاف کند، برای آینده‌اش هم یک کاغذ سفید بگذارد و بگوید خدایا اگر از این به بعد از ما کوتاهی سر زد تو بنویس، اگر از تو کوتاهی سر زد ما می‌نویسیم. 🌈 @range_khodaa
(👹 حقیقت گناه) گناه بعد از آنکه به وجود آمد و انسان مرتکب شد، بدیهی است که از بین نمی‌رود و می‌ماند، آن حرکات ظاهری گناه است که تمام می‌شود. وقتی که انسان یک دروغ می‌گوید یا یک غیبت می‌کند یا گناه دیگری مرتکب می‌شود، آن حرکات جسمانی‌اش مثلا یک دقیقه است ولی گناه تنها عمل جسمانی نیست، اگر تنها عمل جسمانی می‌بود، آدمی هم که مُرده است دستش را حرکت بدهند بشود گناه! یا آدمی که خواب است دستش حرکت کند بشود گناه! گناه ریشه‌اش در روان و روح انسان است، یعنی یک نوع تغذیه است. هر عملی که انسان مرتکب می‌شود تغذیه‌ای است برای روح و روان او. می‌فرماید: گناه، همانی که در انسان باقی می‌ماند، خطایا، خطاها، لغزشها در حکم اسبهای چموش است که سواره‌ای بر آن سوار کنند، یعنی همین قدر که گناه مرتکب شدی یک حالت ناآرامی ـ که در قرآن کلمه لِلطّاغینَ آمده است (لِلطّاغینَ مَـاباً) ـ در وجودت پیدا می‌شود. گناه بذر طغیان و سرکشی در روح انسان است، بعد اصلا آدم حس می‌کند که مثل اینکه خودش از اختیار خودش بیرون است؛ ده بار تصمیم می‌گیرد دروغ نگوید، بعد می‌بیند بی‌اختیار شد و دروغ گفت؛ ده بار تصمیم می‌گیرد غیبت نکند، یک وقت حواسش را جمع می‌کند می‌بیند دو ساعت است که غیبت کرده. این بدان علت است که تخم چموشی را قبلا در روح خودش کاشته است و عقل و ایمان وقتی می‌خواهند سوار بر این روح و روان بشوند مثل سوارکاری هستند که می‌خواهد بر یک اسب چموش ِ لگدزن گازبگیر سوار شود که رام کردن او زحمت دارد؛ یعنی هر گناهی که مرتکب می‌شوی به منزله این است که تخم چموشی را در روان خودت کاشته‌ای و به هر نسبت که گناه مرتکب بشوی اختیار روان خودت را از دست عقل و اراده‌ات گرفته‌ای و مصداق لِلطّاغینَ شده‌ای. وقتی که اختیار را از عقل و اراده گرفتی، معلوم است، اسب چموش را سوار شدن و ناتوانی از کنترل کردن، به این طرف و آن طرف زدن و آخرش سقوط کردن و از بین رفتن است. اما: اَلا وَ اِنَّ التَّقْوی مَطایا ذُلُلٌ و بر عکس، تقوا داشتن در حکم مرکبهای راهوار رام است. «مطایا» جمع مطیة است. مطیة یعنی مرکب راهوار، مخصوصآ که کلمه «ذلل» هم هست: مَطایا ذُلُلٌ. [برای] مرکب راهوار رام یک اشاره کافی است، نه لگدی می‌زند نه کندی می‌کند و نه شلّاقی می‌خواهد. تو اشاره کن از این طرف برود از این طرف می‌رود، اشاره کن از آن طرف برود از آن طرف می‌رود. حتی اگر بخوابی، راه خودش را طی می‌کند و می‌رود. 🍁 ، آشنایی با قرآن، ج11، ص187 ، 186🍁 🌈 @range_khodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ روح ما اسیر اعمال ماست... حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅ 🌈 @range_khodaa
🌷 (صلی الله علیه و آله) : ✍ کسی که از خواری به سربلندی طاعت در آید ، خداوند بی انیس و همدم ، او شود و او را بی مال و ثروت کمک رساند. 📖 بحارالانوار ، ج 72 ، ص 359 ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🌈 @range_khodaa
مرحوم : عصاره آن است که غیر از «» وجودی را در عالم نبینی. ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🌈 @range_khodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حضرت آیت ‌الله : 🍃🍂🌸 اگر انسان دریابد که خداوند متعال، همیشه و در همه حال از هر زیباتر است،از به او هرگز جدا نخواهد شد. ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🌈 @range_khodaa
لِلطّاغینَ مَـابآ. این جمله هم جمله عجیبی است: جهنم بازگشتگاه طغیانگران است، محل بازگشت طغیانگران است. این سؤال مطرح شده که مگر طاغیها از جهنم آمده‌اند که به جهنم بازگشت می‌کنند؟ چرا قرآن جهنم را به عنوان محل بازگشت طغیانگران ذکر می‌کند؟ جوابش خیلی روشن است. مکرر این را عرض کرده‌ایم: هرچه که در بهشت از نعیم و در جهنم از جحیم هست تجسم اعمال خود انسان است. بازگشت به جهنم یعنی بازگشت به کردارهای تجسم یافته خود؛ یعنی ما به سوی همان اعمالی که قبلا انجام داده‌ایم، به سوی اعمال خودمان داریم برمی‌گردیم، پس بازگشت است. 🍁 ، آشنایی با قرآن، ج11، ص179🍁 🌈 @range_khodaa
soluke.ir_۲۰۲۲۰-1656234042168.m4a
511.5K
🌺🌺🌺🌺🌺 🕌 🔰 موضوع : نصیحت شیطان به مردم 🔰 : استاد فرح زاد 🕰 🔰 🌈 @range_khodaa
: از خدا بخواهیم که از ما را جدا نکند! همچنین از خدا بخواهیم ما را از جدا نکند که عترت با قرآن است و قرآن هم با عترت است. اگر کسی یکی از این دو تا را ندارد، هیچ کدام را ندارد. به‌سوی محبوب صفحه ‌١٢٨ ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 🌈 @range_khodaa
🌹امام حسین (ع): 🌹خداوند، 🌹قائم ما را 🌹از پس پرده غيبت، 🌹بيرون مى آورد 🌹و آن گاه او 🌹از ستم گران 🌹انتقام مى گيرد 📚اثباة الهداه،ج۷،ص۱۳۸ 🌈
👹جهنم کمینگاه است اِنَّ جَهَنَّمَ کانَتْ مِرْصاداً جهنم هم کمینگاه بوده. این تعبیر «کمینگاه» خیلی تعبیر عجیبی است. چیزی را «کمینگاه» می‌گویند که انسان در راهی حرکت می‌کند، بعد در نقطه‌ای که از آن نقطه می‌خواهد عبور کند و آن نقطه در مسیر و گذرگاه اوست، ناگهان فردی از کمین بیرون می‌آید و او را کأنه ضبط می‌کند و نگه می‌دارد. از آیات قرآن استفاده می‌شود که جهنم چیزی است که همه مردم به هر حال از آنجا باید بگذرند. وَ اِنْ مِنْکمْ اِلّا وارِدُها کانَ عَلی رَبِّک حَتْماً مَقْضِیاً[1] هیچ کسی نیست، از پیغمبر گرفته تا مادونه، مگر اینکه راهش را از این متن باید طی کند و برود. عبور از این متن هزارها سال طول میکشد. از ائمه سؤال می‌کنند که آیا شما هم؟ می‌گویند: ما هم، ولی جُزْناها وَ هِی خامِدَةٌ ما جهنممان را گذراندیم، خاموش هم بود. خیلی معنی عجیبی دارد. وقتی که توجه داشته باشید که ریشه آتش جهنم از وجود خود انسان برمی‌خیزد، از هوای نفس خود انسان برمی‌خیزد و ریشه آتش جهنم گناهانی است که از وجود انسان مشتعل می‌شود، آن کسی که تمام این آتشها را در وجود خودش خاموش کرده است و کوچکترین شعله هوای نفس هم در او نیست، او می‌آید از این متن می‌گذرد در حالی که خاموش است. فرمود: جُزْناها وَ هِی خامِدَةٌ ما از آن گذشتیم و او خاموش بود. این است که بر بعضی انسانها که آنجا می‌آیند او خاموش است، نمی‌تواند روشن باشد. اِنْ مِنْکمْ اِلّا وارِدُها کانَ عَلی رَبِّک حَتْماً مَقْضِیاً هر کسی که به بهشت بخواهد برود از جهنم باید عبور کند و این تمثل این جهت است که هر کسی اگر بخواهد به سعادت برسد باید از میان امتحان گناهان عبور کند بدون آنکه آلوده شود. به هر اندازه آلودگی به گناه پیدا کند گرفتاری پیدا می‌کند، جهنم در کمینش است. بعضی افراد آنقدر آلودگی دارند که وقتی به آنجا رسیدند دیگر بیرون رفتن ندارند. بعضی به تعبیر قرآن احقابی می‌مانند (راجع به احقاب بعد صحبت می‌کنیم) و بعضی احقاب هم نمی‌مانند، یک مدت کمی می‌مانند ولی بالاخره از آنجا می‌گذرند. به هر حال جهنم حکم کمینگاهی را در مسیر انسان دارد. مسیر انسان به سوی بهشت است، خدا انسان را خلق کرده که به بهشت برود. انسانِ جهنمی هم که خلق شده است مسیرش به سوی بهشت بوده ولی در این وسط راه می‌ایستد؛ در این کمینگاه، جهنم در کمین اوست. در کمین چه کسی است؟ کسی که قبلا گناهی کرده است و الّا محال است که اساسآ جهنم بتواند کسی را بگیرد. 🍁 ، آشنایی با قرآن، ج11، ص179، 178 🌈 @range_khodaa
یک نیت ساده - @Maddahionlin.mp3
4.55M
🎬یک نیت ساده 🎤حجت الاسلام والمسلمین عالی 🌈 @range_khodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸دستورالعمل امام رضا (علیه السلام) در تمام موفقیت ها 🔹استاد فاطمی نیا 🌈 @range_khodaa
شهید محمد بهروز لایقی قاری قرآن ، بسیجی نمونه و ذاکر با اخلاص اهل بیت (ع) ، یکی از رزمندگان شجاع جبهه اسلام در سال‌های دفاع مقدس ملت ایران ، که در عملیات والفجر۸ در بهمن سال ۱۳۶۴ ، مجروح شده بود ، پس از بازگشت به تهران و بهبودی مجروحیت ، دوباره به جبهه های نبرد حق علیه باطل بازگشت و در نبرد کربلای۵ که با رمز یا زهرا (س) ، در دی ماه سال ۱۳۶۵ انجام شد ، همراه با دیگر رزمندگان لشگر ۲۷ محمد رسول االله (ص) ، در گردان شهادت ، به فرماندهی سردار شهید جواد صراف در منطقه عملیاتی شلمچه و در کانال پرورش ماهی ، به مقابله با دشمن و دفاع از وطن پرداخت. این شهید والامقام که ارادت خاصی به ساحت مقدس حضرت صدیقه طاهره ، فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) داشت ،در این عملیات و به هنگام نبرد با دشمن ،در اثر اصابت ترکش به بازو و پهلویش در ۲۵ دی‌ ماه سال ۱۳۶۵ به فیض شهادت رسید. 🌈 @range_khodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-من نزدیکم هرگاه کسی مرا بخواند دعایش را اجابت می‌کنم. 📚 سوره - 186 🌈 @range_khodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 تاثیر محبت در خانه، در تربیت فرزند صالح و شایسته ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌈 @range_khodaa
🔻 برای درمان بی‌حالی قرآن می‌فرماید: «وَ يا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً وَ يَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلى‏ قُوَّتِكُمْ وَ لا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمين‏» [📚 - ۵۲] و اى قوم من! از پروردگار خويش آمرزش بخواهيد و به درگاه او توبه كنيد تا از آسمان بر شما باران پياپى فرستد و نيرويى بر نيروى شما بيفزايد، و خلافكارانه روى برمتابيد. 🔸 پس معلوم است که استغفار در درمان ضعفِ قوت و بی‌حالی‌ها و خیلی چیزهای دیگر مؤثر است. 🔹 خدا مرحوم آیت‌الله کشمیری را رحمت کند. ایشان هم این آیه را زیاد می‌خواندند؛ حتی برای اولاد دار شدن ایشان همین آیه را می‌خواندند چون می فرماید: « وَ يُمْدِدْكُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنينَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهارا» [📚 - 12] و شما را به اموال و پسران مدد كند، و برايتان باغ‏ها قرار دهد و نهرها پديد آورد. 🔸 مرحوم آیت‌الله کشمیری می‌ فرمودند: «استغفار هم برای مشکلات مالی، هم برای مشکلات فرزندی، هم برای ضعف و هم برای خشکی روزگار مفید است.» از استغفار خیلی کارها برمی‌آید؛ از جمله برای روح و جان انسان قوت می‌آورد که جریانش مفصل است.‌ ‌ 🌈 @range_khodaa
چگونه امام زمانی شویم ❓ 🌟قدم هایی برای خودسازی یاران امام زمان (عج)🌟 👈قدم اول: نماز اول وقت 👈قدم دوم: احترام به پدرومادر 👈قدم سوم: قرائت دعای عهد 👈قدم چهارم: صبر در تمام امور 👈قدم پنجم: وفای به عهد با امام زمان(عج) 👈قدم ششم: قرائت روزانه قرآن همراه بامعنی 👈قدم هفتم: جلوگیری از پرخوری و پرخوابی 👈قدم هشتم: پرداخت روزانه صدقه 👈قدم نهم: غیبت نکردن 👈قدم دهم: فرو بردن خشم 👈قدم یازدهم: ترک حسادت 👈قدم دوازدهم: ترک دروغ 👈قدم سیزدهم: ڪنترل چشم 👈قدم چهاردهم: دائم الوضو بودن 🌈 @range_khodaa
-و مؤمنان باید تنها بر خدا توکل کنند. 📚 - 122 🌈 @range_khodaa
-توحید ایمانی‌ست، آگاهانه، همراه با تعهد، تعهدش از تعهد همه‌ی مبانی اعتقادی مذهبی و غیرمذهبی، سنگین‌تر است و قاطع‌تر و جامع‌تر و شامل‌تر است. 📚مقام معظم رهبری - ١١۴ 🌈 @range_khodaa
👹افرادی که چهرشان بدتر از حیوان است ، قیامت ☄ در تفسیر صافی در ذیل آیه شریفه یوْمَ ینْفَخُ فِی الصّورِ فَتَأْتونَ اَفْواجاً حدیث آمده است که مردم در قیامت به صورت ـ ظاهراً ـ ده فوج، ده گروه مختلف محشور می‌شوند. یک گروه، گروه انسانهاست. مردمی که در دنیا خدا آنها را انسان آفریده و به انسانیت باقی مانده‌اند، در قیامت هم انسان هستند. گروههای دیگر هستند که اینها به صورت انسانها محشور نمی‌شوند بلکه به صورت حیوانی محشور می‌شوند که خُلق و خوی آن حیوان را داشته‌اند. مثلا اگر مردمی با خُلق سگی در این دنیا زندگی کرده‌اند ـ که خُلق سگی دریدن و حمله کردن و گاز گرفتن بلاجهت و بدون سابقه دشمنی است ـ و در دنیا واقعاً سگ بوده‌اند، در آخرت هم سگ محشور می‌شوند. مردمی که با خلق و خوی خوک در دنیا زندگی کرده‌اند، در قیامت هم به صورت خوک محشور می‌شوند. مردمی به صورت مورچه محشور می‌شوند. بعد می‌فرماید: مردمی هم به صورتی محشور می‌شوند که هیچ حیوانِ نمونه‌ای در دنیا ندارد: یحْسُنُ عِنْدَهَا الْقِرَدَةُ وَ الْخَنازیرُ با صورتهایی محشور می‌شوند که آدم اگر به میمون یا خوک نگاه کند به نظرش خیلی زیبا می‌آید نسبت به آن صورت. 🍁 ، آشنایی با قرآن، ج11، ص177🍁 🌈 @range_khodaa
IMG_20220220_05-1645323578583.m4a
1.37M
💠 احکامی درباره خواندن سوره در 🎙حجت الاسلام و المسلمین 🌈 @range_khodaa
✍امام علی(ع) هوس انسان را کور و کر می‌کند و عاقبت را تباه. 📚غررالحکم،ح3807 🌈 @range_khodaa