⌛️ رصد یکشنبه (23بهمن، 21رجب، 12فوریه)
1313؛ رحلت عالم ربانی "آخوند ملامحمد حسین فشاركی"
1357؛ آغاز به كار رسمی دولت موقت انقلاب
1357؛ تشكیل "كمیته انقلاب اسلامی ایران" به فرمان امام
1380؛ سقوط هواپیمای مسافربری توپولوف 154 ایران در حوالی خرم آباد
1386؛ شهادت عماد مغنیه
1912م؛ انقراض پادشاهی چین و استقرار نظام جمهوری در این كشور
1949م؛ شهادت "حسن البَنّاء" پایه گذار جنبش اسلامی اخوان المسلمین مصر
@Rasad_tahlil
#تیتر_یک
▪️ مرور صفحات اول روزنامه های آفتاب یزد، اعتماد، ایران، خراسان، شرق، قدس، کیهان و وطن امروز
@Rasad_tahlil
⭕️ جهش بیش از 2 برابری تولید خودرو در بخش خصوصی
🔹در 10 ماه سال 1401 حدود 150 هزار دستگاه انواع خودرو در بخش خصوصی تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد حدود 113 درصد حکایت دارد. به این ترتیب سهم بخش خصوصی طی امسال از کل تولید کشور در حالی به حدود 15 درصد رسیده که این میزان در سال 98، حدود 5 درصد بوده است./ خراسان
@Rasad_tahlil
⭕️ اصرار بر نوشتن عفو برای کسی که خود را مستحق مجازات نمیداند، موجب افزایش نفرت میشود
✍️ عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب
🔹درخواست عفو از سوی زندانیان هیچ اشکالی ندارد، مشروط بر اینکه به انتخاب خودشان باشد و مستلزم توافق قطعی بر لغو یا تخفیف مجازات نباشد.
🔹اگر کسی خود را مقصر میداند و صادقانه جرم خود را میپذیرد و مجازات تعیین شده علیه خود را قبول دارد و به هر دلیلی پشیمان شده است، باید درخواست عفو کند.
🔹همانگونه که در زندگی بیرون زندان چنین میکنیم. اگر از طرف ما به کسی زیانی وارد شود که خود را مقصر آن بدانیم، وظیفه داریم که یا جبران کنیم یا از طریق درخواست بخشش رضایت او را جلب کنیم.
🔹اگر آزادی زندانی مشروط به نوشتن عریضه عفو شود، مساله متفاوت خواهد شد. در حالت پیش، درخواست عفو مستلزم درخواست برای آزادی نیست. ممکن است به کسی خسارتی بزنیم و عذرخواهی کنیم و حتی جبران هم بکنیم، یا مجازات را هم تحمل کنیم. نفس عذرخواهی مهم است.
🔹اگر کسی را برای آزادی مقید کنند که درخواست عفو کند، مشکل ایجاد میشود. اگر آن فرد از ابتدا خود را مستحق هیچ مجازاتی نداند و همچنان بر بیگناهی خود اصرار کند، در این صورت اصرار بر نوشتن عفو، فقط برای تخریب شخصیت وی است و این موجب افزایش کینه و نفرت میشود. اگر درخواست عفو بنویسد، رضایت شخصی نخواهد داشت و قطعا در صورت آزاد شدن به شکلهای گوناگونی برای جبران این عدم رضایت شخصی رفتارهایی خواهد کرد که به سود درخواستکنندگان عفونامه نیست.
🔹البته هستند کسانی که خودشان نیز مستقلا تقاضای عفو میکنند بدون اینکه خود را مستحق آن بدانند، ولی اینکه افراد برای عفوی که میخواهد داده شود مجبور به نوشتن عفونامه شوند قطعا زیانبار است و اثرات منفیتری دارد./ اعتمادآنلاین
@Rasad_tahlil
"کانال رصد" تحلیلهای روز
⭕️ چند توییت پیرامون تصاویر منتشر شده از وضعیت حجاب برخی از افراد در راهپیمایی 22 بهمن
👤 فرهاد فتحی:
🔹بارها گفتیم معیار اصلی دینداری و انقلابی، ایستادگی پای جبهه حق است، نه بی حجابی، نماد باطل است و نه حجاب، نماد حق. قطعا حجاب بهترین هدیه خدا برای بانوان است و باید برای محجبه شدن بانوان تلاش کرد ولی ملاک و نماد دینداری و انقلابی بودن نیست.
🔺مصطفی در واکنش به توییت بالا:
🔹بنظر بنده اتفاقا حجاب نماد است، نه تنها در ایران، بلکه در دنیا حجاب از نمادهای اسلام است
🔹البته تنها نماد و میزان این نیست، اما جزو نمادهای مهم است
🔹اگر نسبت به یکی از نمادهای الهی بخاطر اینکه یک نفر در قبیله ماست مداهنه کنیم
🔹بی معرفتی توحیدی کردیم
🔹خدمتی هم به آن شخص و نماد نکردیم
👤 عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب:
🔹آقایون مسئول!
🔹به نظرم این تصاویر نشانه آن است که مسأله حجاب برای حکومت و طرفداران آن هم حل شده. اگر بعد از این به حجاب زنان گیر بدهید بیش از این که ناشی از دغدغه دینی و حتی سیاسی باشد باید آن را در قالب روانپریشی سیاسی ارزیابی و تحلیل کرد.
👤 محمد مهدی فاطمی صدر:
🔹ین که در راهپیمایی انبوه ۲۲ بهمن بیحجاب میبینیم از دو حال خارج نیست: یا ملتزمها به حجاب امر به معروف و نهی از منکر را غلاف کردهاند و به هوس وحدت، دعوت را رها کردهاند، یا ناملتزمها برابر امر به معروف و نهی از منکر سرپیچی و گردنکشی کردهاند و به بدعت اصرار کردهاند...
👤 سید علیرضا آل داود:
🔹دیروز،اختلاف سر موضوع حجاب دقیقا مطابق با هدف جنگ شناختی دشمن بود!
🔹رهبری بارها فرمودند موضوعات را اصلی-فرعی کنید
🔹مشخص بود برای ایجاد اختلاف چند نفر را اجیر میکنند بدون حجاب درراهپیمایی باشند تا خوراک اختلاف انگیزی جور شود ومتاسفانه اصل ماجرا یعنی حضور میلیونی مردم به حاشیه برود
👤 علیرضا اکبری، وکیل پایه یک دادگستری:
🔹 چرا از دخترای بیحجابی که میان راهپیمایی تجلیل میشه ولی از پسرای چشمچرون که بیان نه؟!
@Rasad_tahlil
⭕️ زلزله ترکیه و سوریه؛ کدام کشور بیشترین کمکها را دریافت کرد؟/ اعتمادآنلاین
@Rasad_tahlil
📮 #توییت
⭕️ سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد:
🔹بارها نشان دادهایم شفافیت نه یک نمایش بلکه اقدامی راهبردی برای دولت سیزدهم است. مولدسازی داراییهای دولت نیز در اتاق شیشهای ۸۵ میلیون نفری و نظارت همگانی انجام خواهد گرفت تا املاک راکد موجب تسریع پروژههای عمرانی ناتمام شود. امروز سامانه رونمایی شد:
pga.ipo.ir
@Rasad_tahlil
📮 #توییت
⭕️ پوریا فتحعلی، کارشناس مسائل اقتصادی:
🔹۴۴ سال است مردم سالی دو ساعت میان راهپیمایی و اثر قابل توجهی بر استقرار امنیت در کشور می گذارند.
🔹پیشرفت اقتصادی هم همین است، اگر مردم همه با هم تصمیم بگیرند مثلا ۲۵ درصد انرژی کمتر مصرف کنند کشور جهش می کند.
🔹همان استراتژی یک سطل آب و اسراییل که امام فرمود.
@Rasad_tahlil
⭕️نشست آینده ایران؛ انگلیسیها رضا پهلوی و آمریکاییها مسیح علینژاد را برجسته کردند!
📝 دفتر پژوهش ایرنا نوشت:
🔹بررسی محتوا و تعداد پستهای تلگرامی سایر شبکه و رسانههای فارسیزبان خارجی درباره گردهمایی هشتنفره ضدجمهوری اسلامی نشان میدهد «ایران اینترنشنال» از عصر ۲۱ بهمن تا نیمروز ۲۲ بهمن، تعداد ۴۳ پست در این باره انتشار داد که در ۱۲ پست تمرکزی ویژه روی (حدود یک چهارم) رضاپهلوی صورت گرفته است.
🔹ایندیپندنت از ۱۵ مطلب، ۱۱ مطلب را به رضا پهلوی اختصاص داد و تلاش کرد او را محور اصلی اپوزسیون قرار دهد. اما در ۲۹ مطلبی که کانال تلگرامی صدای آمریکا از عصر ۲۱ بهمن تا نیمروز ۲۲ بهمن انتشار داد، ۷ مطلب به رضا پهلوی و ۷ مطلب به «مسیح علینژاد» تعلق دارد و در رده بعدی «حامد اسماعیلیون» قرار گرفته است.
🔹از ۷۲ مطلبی که کانال تلگرامی شبکه منوتو در ۲۴ ساعت منتشر کرد و در آن ۵ پیام درباره «وکالت به رضا پهلوی» گنجاند، اشارهای به همنشینی او با هفت چهره اپوزسیون دیگر نکرد تا نشان دهد این رسانه قیاس نماد سلطنتطلبی با سایر چهرههای مخالف جمهوری اسلامی را ننگین میشمرد.
@rasad_tahlil
⭕️راهپیمایی میلیونی 22 بهمن و عددسازی هایی که خیانت به جمهوری اسلامی است: از 50 میلیون کیهان تا رکورد شکنی با 20 میلیون نفر!
📝عصر ایران در گزارشی نوشت:
🔹 وقتی می گوییم عددسازی نه تنها به درد جمهوری اسلامی نمی خورد بلکه می تواند مایه وهن نیز باشد، همین است.
🔹 چطور می شود در سال 1389، تعداد شرکت کنندگان 50 میلیون باشد و در سال 1401 به 20 میلیون نفر برسد و رکورد بالاترین مشارکت را بشکند. اگر واقعاً در سال 1389 ، تعداد مشارکت کننده 50 میلیون بوده و الان با 30 میلیون نفر ریزش به کمتر از نصف کاهش یافته که باید مسؤولان فکری اساسی تر کنند، اگر هم عددسازی های کیهانی کیهان است، که هیچ! درست مانند کسانی که با چند ده هزار نفری خواندن حضور مردم، عددبافی می کنند که آن هم هیچ!
@rasad_tahlil
⭕️ افرادی که کشتهسازی کردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت
👤منتظری، دادستان کل کشور
🔹 تفاوت این عفو با عفوهای گذشته در این بود که علاوه بر محکومین عمدی، زندانیان حوادث اخیر را هم مشمول و حتی متهمین هم در این گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسیار گسترده شد.
🔹یک نکته مهم در عفو رهبری انقلاب این است که این افرادی که کشته سازی کرده و خسارت به بار آوردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت و باید در پیشگاه قانون و مردم جوابگو باشند.
🔹دوست داریم کسی به زندان نیفتد اما اگر این اتفاق برای او رخ داد، زندان محلی برای آموزش او باشد./ مهر
@rasad_tahlil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش شبکه "الحدث" سعودی و دروغهای شاخداری از جمله اجبار اقشار مردم همچون دانش آموزان و کارمندان خدمات اجتماعی و تعهد از زندانیان برای حضور در این راهپیمایی!
@rasad_tahlil
⭕️دو نظر متفاوت در مورد تخریب بافت تاریخی اطراف شاه چراغ
👤 آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت:
🔹تاریخ ایران متشکل از دو بخش ایران قبل از اسلام و ایران پس از اسلام است.
🔹تخریب آثار تاریخی شیراز برای توسعه شاه چراغ با مقابل هم قرار دادن ایران باستان و ایران پس از اسلام، این شکاف تاریخی غیر قابل انکار را بیشتر میکند
👤سیدمحمدرضا رضازاده ـ عضو هیأت امناء آستانهای مقدس در شیراز و مشاور تولیت حرم شاهچراغ
🔹بعضی هم که چه بسا شیراز را همان شیراز برگزاری جشن هنر در ماه مبارک رمضان و شیراز برپایی جشنهای دو هزار و پانصد ساله میپسندند، توجه به ظرفیت والای معنوی سومین حرم اهل بیت (ع) را برنمیتابند و مایل نیستند ساماندهی پیرامون حرمهای مطهر به نتیجه مطلوبی برسد./انتخاب
@rasad_tahlil
⌛️ رصد دوشنبه (24بهمن، 22رجب، 13فوریه)
1334؛ درگذشت "عباس اقبال آشتیانی" استاد دانشگاه، مورخ و ادیب معاصر
1366؛ ارتحال عالم مجاهد آیت اللَّه "شیخ سلمان خاقانی"
1378؛ رحلت عالم بزرگ و فقیه جلیل آیت اللَّه "میرزا عبدالرحیم سامت قزوینی"
1228ق؛ ارتحال فقيه نامدار شيعه "شيخ الفقهاء شيخ جعفر كاشف الغطا"
1246ق؛ درگذشت عالم بزرگ "ملاعلي نوری" حكيم و فقيه شيعه
@Rasad_tahlil