10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ تغییر رویکرد محسوس در سیما
🔰 حمید رسایی: تبریک به مدیریت جدید سازمان صدا و سیما که در حال برگرداندن مرجعیت خبری به رسانه ملی است. اخبار ساعت ۱۴ امروز بلافاصله پس از آغاز برنامه، سراغ موضوع اختلال در جایگاههای بنزین به عنوان مهمترین خبر روز رفت و به تحلیل و اطلاعرسانی درباره آن پرداخت تا از این پس، مردم به جای رسانه رسمی کشور که باید صدای مشکلات آنها باشد، به سمت رسانههای معاند نروند. پیش از این موضوعات مهمی از این دست، با تأخیر ان هم به صورت سربسته و در انتهای اخبار، طرح میشد.
به عنوان یک فعال سیاسی از این تغییر رویکرد سپاسگزارم و از آن حمایت میکنم.
🔺صفحات حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
.
♻️ اگر همچنان علیعسگری رییس سازمان بود...
🔰 حکمت تغییر علیعسگری پس از یک دوره پنجساله و عدم تمدید آن در حالی که تمام روسای قبلی سازمان دو دوره ابقا شدند، در این روزها بیشتر مشخص میشود.
🔺صفحات حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
خطبه های نماز جمعه تهران به امامت حجه الاسلام ابوترابی را گوش دادم.
نه از صبوری و همراهی مردم در ماجرای اخیر بنزین تشکر شد، نه هشداری به مسئولان درباره فامیل بازی هایشان داده شد، نه تملق های اخیر در برابر رییس بانک ملی و وزیر صمت محکوم شد!
طبق معمول حرفهای کلی و "همه راضی کن"
با این وضعیت خلوت بودن نمازجمعه ها و عدم استقبال مردم نه تنها جای تعجب ندارد، بلکه کاملا عادی است. مردم چرا باید در مراسمی شرکت کنند که از اول تا اخر آن حرفهای تکراری و کلی گفته میشود و هیچ انتقاد صریح و بی پرده ای نسبت به اشتباهات مسئولان نمیشود؟
حتی به لحاظ محتوا نیز حرف قابل توجه و خاصی بیان نمیشود که بشود امیدوار بود با گوش دادن خطبه ها سطح بینش و دانش مردم رشد میکند. بسیاری از کسانی که در حال گوش دادن خطبه ها هستند از خطبای محترم باسوادتر و حتب خطیب تر هستند. این مدل برگزاری نمازجمعه ها دقیقا کدام مشکل از جامعه اسلامی و مردم را حل میکند؟ "تقریبا هیچ"
نهضت تحول در نمازجمعه ها باید راه بیفتد...
@Sabeti ✅
🔸نگاهی به برداشت رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از بیانات رهبر انقلاب
آقای علی اکبری به جای مغالطه، پاسخ دهید
کجا پرچم مبارزه با فساد را بلند کردهاید
🔸قسمت اول
🔰 حمید رسایی: در ماههای گذشته تغییر امام جمعه لواسان که از جمله ائمهجمعه صریح اللهجه در مسائل مختلف روز از جمله موضوع مبارزه با فساد و رانتخواری و حمایت از حرکتهای عدالتخواهانه بود، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و رییس آن را با چالش مواجه کرد تا جایی که اخیرا فیلمی از آقای علیاکبری در فضای مجازی منتشر شده که نشان میدهد ایشان برای فرار از این انتقادات به بیانات رهبری معظم انقلاب استناد میکند که «طبق نظر امامین انقلاب، طرح اینگونه مسائل (مبارزه با فساد و عدالتخواهی) به صورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!»
آقای علیاکبری در سخنانش، این نوع فسادستیزی را دروغ بزرگ رسانهای دانست و قاطبه ائمه جمعه کشور را از جمله کسانی برشمرد که نسبت به فساد سکوت نکردهاند و در مواقع لازم به میدان آمده با مواضعشان جلوی فساد را گرفتهاند.
ظاهرا اشاره رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به این بیانات رهبر معظم انقلاب است که فرمودند:
«گفتمان عدالتخواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من مواردی را مشاهده میکنم که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا بهعنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا بهعنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و میبینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، هم احتمال اشتباه هست، هم بهانهای به دست آن زرنگ قانوندان قانونشکن میدهید که علیه شما استفاده کند. شما زرنگی کنید و اسم نیاورید، وارد مصداق نشوید. شما زرنگی کنید و پرچم را بلند کنید. وقتی پرچم را بلند کردید آن کسی که مجری است، آن کسی که میخواهد کار را انجام دهد، همه اینها حساب کارشان را میکنند.»
ظاهر موضوع از درستی سخن آقای علیکبری میکند اما به عقیده نویسنده این سطور واقعیت در مقام عمل، چیز دیگری است.
دقت در بیانات رهبر انقلاب حکایت از این دارد که ایشان صراحتا از پرداختن به اصل موارد رانتخواری و فساد با هدف جلوگیری از آن در تریبونهای عمومی تاکید و نسبت به تعیین و ذکر مصادیق و افراد درگیر در آن از پشت تریبون عمومی پرهیز دادهاند و دلیل آن را هم احتمال خطا و سواستفاده قانوندانهای قانونشکن عنوان میکنند.
بدیهی است که این سخن، بیشتر در حمایت از کسانی است که برای مبارزه با فساد و رانتخواری آستین بالا میزنند و وارد میدان میشوند. بیانات رهبر انقلاب صراحتا در نفی روزمرگی، راحتطلبی، عافیتطلبی، کلیگویی از تریبونهای عمومی است. این سخن هرگز به این معنا نیست که در موضوع فساد، فرد مفسد و رانتخوار را باید رها کرد. بنابراین، امام جمعه باید برخورد با افراد فاسد را از طریق قانونی و با توجه به جایگاهی که در اختیار دارد، پیگیری کند.
اکنون سئوال از آقای علی اکبری این است که مشخص کنند کدام امام جمعه از پشت تریبون نماز جمعه وارد مصادیق فساد و افراد مفسد و رانتخوار شده است؟ حتی امام جمعه لواسان نیز در تریبون نماز جمعه وارد مصادیق نشدند. سئوال این است که کدام امام جمعه پرچمدار مبارزه با فساد و رانتخواری حوزه استحفاظی خود شده است؟ علاوه بر این، سئوال افکار عمومی این است که حذف آقای رحیمپور ازغدی و میثم مطیعی که قبل از خطبههای نمازجمعه با بیانات و اشعار خود، شور و حال دیگری به نماز جمعه تهران میدادند چیست؟ این چهره ها در کدام مورد مصداقی ورود کرده بودند که از ادامه حضور آنها جلوگیری شده است؟ شایسته است ایشان گزارشی از بیانات خود و ائمه جمعهای که در خطبههای جمعه به موضوعات فساد و رانتخواری و عدالتخواهی پرداختهاند، ارائه دهند. در کدام خطبه و به چه موضوعاتی از فساد و رانتخواری پرداختهاند؟
ادامه یادداشت در پست بعد
🔺صفحات حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
🔸نگاهی به برداشت رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از بیانات رهبر انقلاب
آقای علی اکبری به جای مغالطه، پاسخ دهید
کجا پرچم مبارزه با فساد را بلند کردهاید
🔸قسمت دوم
🔰 حمید رسایی: جناب علی اکبری! امام خامنهای بارها و با ادبیات متفاوت فرموده اند که در موضوع "عدالت" عقب هستیم. فرموده اند که هر مصوبهای باید پیوست عدالت داشته باشد. فرمودهاند فلسفه وجودی نظام، عدالتخواهی است. شما به عنوان ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، پیوست عدالت و مبارزه با فسادتان برای نماز جمعه را منتشر کنید تا امکان نقد آن دقیقا فراهم شود.
چرا در هر فصل یا هر سال؛ بر اساس شاخصهایی که قاعدتا باید بر اساس بیانات رهبری جامعه تعیین کرده باشید، کارنامه تریبون نمازهای جمعه در پیگیری مطالبات مردم، پاسخگویی به شبهات روز، برافراشتن پرچم مبارزه با فساد و رانتخواران، دفاع از حقوق کارگران و کسانی که به آنها اجحاف شده را منتشر نمیکنید و ائمه جمعه را با همان شاخصها درجهبندی نمیکنید؟
آقای علی اکبری! چرا به جای پاسخگویی مغالطه میکنید؟ آیا به تبعات این سخنان و مغالطهای که با استفاده ناصحیح از بیانات رهبر انقلاب میکنید، واقفید؟ سخنانی که به عنوان مسئول یک نهاد سیاستگزار به جای حمایت و پشتیبانی از جبهه مبارزه با فساد، متاسفانه تقویت جریان محافظهکار، منفعل و راحتطلب دینی است!
واقعا جهتگیری شما در راستای این بیانات مقام معظم انقلاب رهبری است: «نماز جمعه یک منبر معمولی نیست که برویم از محفوظاتمان استفاده کنیم. مطلب باید نقد، حاضر، متین، قوی، مفید و مورد سؤال و احتیاج باشد. ای بسا مطلب علمیِ خیلی قویای هم هست، اما مورد نیازِ مردم نیست. مثلاً کسی برود شبههی آکل و مأکول را در نماز جمعه مطرح کند، یا یک مسألهی فقهی یا حقوقی را که مورد نیاز مردم نیست. این فایدهای ندارد. هنر بزرگ امام جمعه این است که مطلب مورد نیاز مردم را بشناسد و استفهامهای مردم را بداند. میدان بدهید مردم سؤال کنند و به ستاد نمازجمعه نامه بنویسند و نظراتشان را بگویند. من نمیدانم ستادهای نماز جمعه این کار را میکنند یا نه؟»
اما آقای علیاکبری به این هم اشاره کردهاند که اگر در منطقهای فساد باشد و امام جمعه سکوت کرده باشد، از نظر ما چنین فردی صلاحیت امام جمعه بودن را ندارد. چنین نگاهی قابل تحسین است اما متاسفانه در مقام عمل ما با امام جمعهای مواجهایم که نه تنها در برابر مفسدان ساکت نیست که از آنها حمایت میکند و سوگمندانه مورد حمایت شورای سیاستگذاری هم هست!
در این باره خواهم نوشت...
قسمت اول یادداشت در پست قبل
🔺صفحات حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
بدون شرح....
سفر روحانی به منطقه بحرانزده در کلستان
سفر رییسی به منطقه بحرانزده در اندیکا
🔺صفحات حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
.
این لیست ۱۰ کشوری است که بیشترین تحریمها برایشان وضع شده است. در این لیست، ایران با بیشترین تحریمهای تاریخ جهان روبرو است و هیچ اثری از ترکیه در لیست نیست. با این وجود، وقتی ترکیه کمی تنش با غرب پیدا کرد، ارزش پولی این کشور در چند روز نابود شد!
فرض کنید یک صدم تحریمهایی که بر ایران وضع شده است را روی ترکیه یا کشورهای دیگر اعمال کرده بودند، آن وقت چه بلایی بر سر آنها میآمد! آيا با وجود مشکلات مختلف، نباید به قدرت جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد؟ آیا نمیتوان با برنامهریزی و انتخاب مدیران توانمند، سالم و جهادی، یخش معظم تحریمها را بی اثر کرد و با وجود بیشترین تحریمهای تاریخ جهان به راه مستقلانه خود ادامه داد و انشالله ضربه نهایی را به پیکره استکبار جهانی وارد کرد؟
🔺صفحات حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
آقای رییسی روز جمعه، عصای چوبی گرفته دستش برای سر زدن به روستاهای زلزله زده از کوههای اندیکای خوزستان میره بالا! چقدر بی کلاس، خب که چی؟ قبل از شما حسن روحانی جمعهها عصا میگرفت دستش میرفت کوهپیمایی البته خیلی با کلاس با لباس و عصای مخصوص...
#آخوند_اشرافی
#آخوند_غربزده
#روحانیت_منهای_اسلام
#روحانیت_انقلابی
🔺صفحات حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰طنز تلخ حمايت اصلاحطلبان از مرجعيت! / بخش اول
درباره شکست پروژه مرجعيتسازي غربگراها براي ايده ناکام استکبارستيزيزدايي از انقلاب
✍🏻حسین نقی
🔹یکم؛ خدا رحمت کند مرحوم علامه مصباح یزدی را؛ یکی از شاگردانشان نقل می کند در ایامی که اصلاح طلبان با آن کاریکاتور موهن و سخیف به ایشان جسارت و اهانت کرده بودند در جلسه ای با حضور ایشان و جمعی از طلاب پرشور و خشمگین از این توهین، خیلیها با شور و هیجان در دفاع از ایشان و لزوم برخورد با اهانت کنندگان به روحانیت و علمای دین سخن می گفتند و خلاصه غیرت دینی شان به جوش آمده بود. حضرت علامه هم به آرامی به سخنان گوش می دادند تا نوبت به شنیدن فرمایشات ایشان شد. در آن فضا همه منتظر بودند که ایشان هم با تایید این سخنان و تشکر از دغدغه مندی طلاب بر این شور بیفزایند. اما مضمون اولین جملات ایشان این بود: «مراقب باشیم خشم ما هم به خاطر خدا باشد. اگر به خود دین اسلام یا به ائمه اطهار یا به ارزشهای اسلام توهین بشود، همینقدر خشمگین می شویم که از توهین به روحانیت یا یک روحانی خشمگین شده ایم یا نه؟ آیا این خشم امروز ما به خاطر این است که به اسلام توهین شده یا به صنف روحانیت؟ اگر خودمان روحانی نبودیم هم همینقدر غیرتمان به جوش می آمد؟» شاگرد علامه نقل می کند که خلاصه این رفتار درس بزرگی برای ما در کنشهای سیاسی و اجتماعی بود.
🔹مژدگانی که گربه تائب شد، عابد و زاهد و مسلمانا!
دوم؛ چند روزی می شود که جریان اصلاحات دوباره یاد دین و مرجعیت افتاده! مدعی شده اند انقلابیها به یکی از مراجع بزرگوار تقلید اهانت کرده اند و فریاد وااسلاما و وامرجعیتا از آحاد مختلف اصلاح طلبان و غربگراها بلند شده است! از عباس عبدی و ابطحی و حسن خمینی گرفته تا محقق داماد و علوی بروجردی و جمعی از طلبه های اصلاحطلب و مهدی نصیری که اخیرا در قد و قواره یک اصلاحطلب تمام عیار ظهور و بروز دارد، واکنش نشان داده و تحلیل ارائه کرده اند. حتی آذری جهرمی هم خودش را قاطی داستان کرده! ماجرا هم برمی گردد به موضع آیتاللهالعظمی صافی گلپایگانی در دیدار با رئیس مجلس که در جمله ای حل مشکلات معیشتی و گرانی را به ارتباط و تعامل با دنیا ارتباط داده بودند و فرموده بودند با بسیاری از کشورها قهر هستیم؛ پس از آن دکتر مهدی جمشیدی در یادداشت کوتاهی که در کانال شخصی اش در ایتا منتشر شد، نسبت به این موضع انتقاد کرد؛ انتقاد صریح و تندی هم کرد اما هیچ کجای آن نوشته اهانت، هتاکی و توهینی نداشت و عمده نقدش هم به جریان غربگرا بود که مرجعیت را ابزار رسیدن به اهداف خود قرار میدهد.
🔹طنز تلخ حمایت اصلاحطلبان از مرجعیت!
سوم؛ طنز تلخی است که اصلاح طلبان علیه اهانت به مرجعیت واکنش نشان دهند! اصلاح طلبانی که بی سابقه ترین اهانت به مرجعیت در تاریخ جمهوری اسلامی را در کارنامه خود دارند. وقتی هاشم آغاجری در یک سخنرانی عمومی تقلید را کار میمون دانست و ویژگیهای معصومین را تمسخر کرد، همین اصلاح طلبانی که حالا رگ گردنشان برای مرجعیت باد کرده، از او حمایت کردند! سید عبا قهوهایشان با آغاجری پشت یک میز نشست و خبر و تصویرش را هم منتشر کرد. روزنامه هایشان پر از توهین و تهمت به علامه مصباح بود که فقط یکی از آن توهینها کاریکاتور سخیف نیکآهنگ کوثر بود. محقق داماد و عبدی و سید حسن خمینی آن زمان کجا بودند که نگران روحانیت و مرجعیت و علما شوند؟!
در همین یک ماه اخیر و پس از رحلت مرحوم علامه حسن زاده آملی، سیل تهمتها و توهینها به این «سالک توحیدی» از سوی برخی روحانیون و غیر روحانیون روانه بود؛ اما این جماعت اصلاح طلب سینه چاک مرجعیت کجا بودند؟!
هنوز یادمان نرفته توهینهای بیشرمانه یک نویسنده به ظاهر انقلابی به ساحت علامه مصباح یزدی طی ماههای اخیر چطور دل دوستداران ایشان را به درد آورده بود اما نه از حوزه و نه از نهادها و علمای انقلابی صدایی در نیامد! اصلاحطلبان که بعضا خوشحالیشان را هم نتوانستند از این هتاکی وقیحانه پنهان کنند!
👈🏻ادامه بخش دوم و سوم در پست بعد
@noheday
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰طنز تلخ حمایت اصلاحطلبان از مرجعیت! / بخش دوم
درباره شکست پروژه مرجعیتسازی غربگراها برای ایده ناکام استکبارستیزیزدایی از انقلاب
✍🏻حسین نقی
🔹نظرات آیتالله صافی درباره موسیقی و حجاب را هم بگویید!
چهارم؛ مرجعیت و دین برای غربگراها فقط یک ابزار است؛ نه دغدغه ای نسبت به دین دارند و نه حرمتی برای مرجعیت قائلند. همین غربگراهای اصلاح طلب در نوشتههایشان نظرات حضرت آیت الله صافی گلپایگانی درباره حجاب زن (احتیاط بر وجوب پوشش وجه و کفین) و موسیقی (حرمت مطلق موسیقی) را بدون اینکه از ایشان نامی ببرند بیانمیکنند و نماد تفکر طالبانی و داعشی معرفی میکنند. محقق داماد که مثلا باسواد و فیلسوف این جماعت است نوشته تفکرات آیت الله صافی نماد اعتدال است و استنادش هم به همان جمله ایشان در دیدار با قالیباف درباره تعامل با دنیاست؛ دم خروس ادعایش از همینجا معلوم می شود که منظورش از اعتدال همان سازش با استکبار است و می خواهد به زور آن را به یک مرجع تقلید منتسب کند و گرنه با تعریف این جماعت از اعتدال، آیا نظرات آیت الله صافی درباره موسیقی و حجاب، معتدلانه است؟
بسیاری از مراجع تقلید و شخص آیت الله صافی طی هشت سال گذشته از نگرانیهای خود در مورد معیشت مردم سخن گفتند؛ آن زمان این جماعت اصلاح طلب حامی دولت روحانی لال بودند که نگران دغدغههای مرجعیت نشدند؟ همان زمان که روزنامه محمد قوچانی اصلاحطلب در اوج بحران بنزین در آبان ۹۸ تیتر درشت می زد: «هزینه جراحی» و فاجعه خونبار دولت روحانی را توجیه می کرد، آیت الله صافی در کنار بقیه مراجع از این رفتار دولت به شدت انتقاد می کردند.
🔹اهانت به اسلام مذمومتر است!
پنجم؛ اهانت به مرجعیت مذموم است؛ اما اهانت به اسلام مذمومتر! دروغ بستن به مرجعیت قبیح است اما دروغ بستن به اسلام اقبح! وقتی غربگراها و حسن روحانی نصوص محکم قرآنی و روایی در مورد استکبارستیزی را با تلفن زدن به اوباما و قهقهه با مستکبران و دست دادن با آنها به تمسخر می گرفتند؛ وقتی کربلای حسینی را با تحریف مضحک، مستند مذاکرات حقارتبار با آمریکاییها می کردند، وقتی همین اصلاح طلبانی که امروز مدعی دفاع از مرجعیت شده اند، عصمت پیامبر و معصومین، وحی بودن قرآن و بسیاری دیگر از مسلمات اسلام را با تحریف مورد اهانت و تمسخر قرار می دادند و امام حسین را مروج خشونت و دفاع مقدس را جنگ برادر کُشی میخواندند، محقق داماد و عباس عبدی و تاجزاده و ابطحی و حسن خمینی و مجمع مدرسین حوزه کجا بودند؟ بله درست حدس زدید؛ یا ساکت بودند یا حامی توهینکنندگان به دین خدا.
🔹دیکتاتوری مدعیان آزادی بیان و نقد!
ششم؛ طنز تلخ دیگر داعیهداری آزادی نقد و «جامعه باز» از سوی اصلاح طلبان است. جماعتی که روزگاری جامعه را آنقدر «باز» می خواستند که می گفتند علیه خدا هم می شود تظاهرات راه انداخت و پشت تریبون مجلس فریاد می زدند که امام زمان را هم می توان استیضاح کرد؛ جماعتی که همین امروز علیه ولی فقیه به راحتی و صراحت تندترین نقدها را می نویسند و به او تهمت می زنند (کافی است صفحات تاجزاده و عبدی را در شبکه های اجتماعی نگاه کنید) و جماعتی که به دروغ مدعی هستند که جریان انقلابی با قداست زایی افراطی برای ولی فقیه جلوی هر گونه نقد او را بسته است، حالا انتقاد از موضع یک مرجع تقلید را برنتابیده و فشار رسانه ای سنگینی علیه جریان انقلابی به راه انداخته است.
🔹همین پروپاگاندای اصلاحطلبان اهانت به مرجعیت بود
هفتم؛ اهانت واقعی به مرجعیت و توهین به آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، همین رفتار اصلاح طلبان در واکنش به نقد سخنان ایشان است. این اهانت به مرجعیت است که تلاش می کنند ماجرا به گونه ای روایت شود که ایشان را وارد بازیهای بچه گانه سیاسی خود کنند تا تصویری مقابل دولت و حتی مقابل رهبر انقلاب از این مرجع عالیقدر شیعه به نمایش بگذارند. نه شخصیت و نه سوابق آیت الله صافی و نه نوع مواجهه هوشمندانه جریان انقلاب این اجازه را به جریان غربگرا نخواهد داد که از این نمد برای خود کلاهی ببافند.
🔹دعوای طلبگی
هشتم؛ مبنای روشی تحصیل علم در حوزه علمیه، نقد و مباحثه است. بسیاری از اوقات طلاب جوان در درس خارج مراجع، حتی با ادبیات تند و صریح مباحث استاد را به چالش می کشند و استاد هم گاهی با آرامش وگاهی او هم با ادبیات تند پاسخ می دهد. این روش که طی سالیان، منجر به توسعه فقه و رشد علمی طلاب وعلما شده آنقدر پذیرفته شده و مقبول است که اصطلاح «دعوای طلبگی» به یک ضرب المثل رایج تبدیل شده است و منظور این است که دو طرف بدون انگیزه های شخصی و غیر اخلاقی تنها بر سر مباحث علمی بحث و جدل می کنند وپس از آن دوباره به عالم رفاقت و دوستی باز می گردند. بنابراین عجیب آن است که جماعتی از روحانیون اصلاح طلب از نقد صریح طلبگی عصبانی و مدافع مرجعیت شده اند!
👈🏻ادامه در بخش اول و سوم یادداشت
@noheday
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰طنز تلخ حمايت اصلاحطلبان از مرجعيت! / بخش سوم و پایانی
درباره شکست پروژه مرجعيتسازی غربگراها براي ايده ناکام استکبارستيزیزدايی از انقلاب
✍🏻حسین نقی
🔹پشت پرده خشم غربگراها: شکست پروژه مرجعیتسازی برای استکبارستیزیزدایی از انقلاب
نهم؛ چرا جریان غربگرا اینچنین برآشفته و عصبانی شده است؟
جریان غربگرا پس از ناکارآمدی فاجعهبار دولتش در حل مشکلات معیشتی مردم که منجر به شکست پروژه استکبارستیزیزدایی از انقلاب یا تنشزدایی یا همان سازش با آمریکا گردید، ناچار است برای بقاء خود، به امید واهی بازگشت مجدد به صحنه قدرت، دستمایه های عملی، اجتماعی، تئوریک و دینی دست و پا کند. در عمل امیدشان به شکست خوردن پروژهها و وعدههای دولت رئیسی و زمین خوردن جریان انقلابی است و البته برای رسیدن به این رویا از هیچ کوششی هم دریغ نخواهند کرد. با اظهار نظر آیت الله صافی درباره تعامل با دنیا، این جریان احساس کرد می تواند یک دستمایه دینی تئوریک با پشتوانه اجتماعی مرجعیت برای پروژه کلان خود تدارک ببیند؛ بر همین اساس سخن آیت الله صافی به طور بسیار گسترده در همه رسانه های جریان غربگرا و رسانه های ضدانقلاب به طور ویژه بازتاب پیدا کرد.
از سوی دیگر این موضع می توانست به عنوان تقابل مرجعیت با دولت رئیسی روایت شود و برد دیگری برای جریان غربگرا که به دنبال زمین خوردن دولت رئیسی است، رقم بخورد. اما دو مساله جلو تحقق این هدف را گرفت؛
اول اینکه حضرت آیت الله صافی و سوابق ایشان در ضدیت با صهیونیستها و آمریکاییها و همچنین دفاع ایشان از انقلاب، ولایت فقیه و سوابق انقلابی ایشان پیش و پس از انقلاب، ذاتا با پروژه غربگراها همخوانی ندارد و همین مساله می تواند روایت غربگراها از موضع آیتالله صافی را مخدوش و به مسیر حقیقی بازگرداند که همین اتفاق هم تا حدی افتاده است.
دوم اینکه جریان انقلابی که اتصال معنایی، هویتی و مبنایی با مرجعیت دینی دارد، این قابلیت را داراست که در عین حفظ حرمتها، دیدگاههای مراجع را نقد کند و روایت جریان غربگرا از مرجعیت را به چالش بکشد.
در نهایت با هیاهو و ایجاد پروپاگاندا و دست گذاشتن روی مساله دروغ هتک و اهانت به مرجعیت، تلاش دارند همان پروژه شکست خورده را از طریق دیگری محقق کنند.
🔹خدای وقت نقد و نوشتن همان خدای وقت نمازخواندن است
دهم؛ خدا بر درجات مرحوم علامه مصباح بیفزاید که اصول و مبانی کنشگری سیاسی را هم به ما آموخت تا مبادا در دعواهای سیاسی خدا را گم کنیم. به ما آموخت که خشم خود را هم برای خدا خالص کنیم تا خشم مقدس باشد. هم احترام و تواضع در برابر علما را با کرنشهای بی نظیرش در برابر مراجع به ما آموخت و هم صراحت، دقت و عقلانیت در برابر دفاع از مرزهای عقدیتی را. به ما آموخت که خدای سر سجاده وقتی نماز میخوانیم همان خدای روی کاغذ و نوک قلم است وقتی مینویسیم. خدای وقت تمجید و تعریف همان خدای وقت نقد و سرزنش است. آنچه که در نیت و ذهن و قلم جوانان انقلابی دغدغهمند می گذرد، اصلاحطلبان و غربگراها در رویاهای خود هم نمی توانند تصور کنند چرا که هیچگاه قد فکرشان و عمق عقلشان به بلندای فکر و عمق عقل دلهای خالص شده برای امامین انقلاب، نخواهد رسید.
👈ادامه در بخشهای اول و دوم یادداشت
@noheday
آقای رئیسی سفر شما به استانها و بررسی مشکلات مردم خصوصا مناطق زلزلهزده، دلها را امیدوار کرده و باید ادامه پیدا کند.
اما فراموش نکنید مدتی است در بازار سرمایه هم زلزله چند هزار ریشتری آمده و ریزش هر روزه شاخص مثل آوار روی سرمایه مردم خراب شده. همه منتظر سفر شما به این منطقه و اتخاذ تصمیمات مناسب هستند. #بورس
🔺صفحات حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee