💢وقتتان را بیهوده هدر ندهید
خیلی از بچه های جوان ما -دانشجو و غیر دانشجو -وقتهایشان را هدر میدهند، در این شبکه های اجتماعی و مانند اینها میگردند.وقتتان را هدر ندهید،وقتتان را درست مصرف کنید،هم به درس برسید ،هم به کار تشکیلاتی برسید،به هر دوی اینها برسید.
94/4/20
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️ما تکنولوژی را کنترل میکنیم؟!
🔺پیچیدگی در زندگی دیجیتالی را به خوبی میتوان درک کرد، زیرا دو لبه بودنتیغ تکنولوژی بیش از پیش ملموس شده ؛
🔹 از طرفی میتوان آثار بنیانکن آن را در زندگی دید؛ از طرفی میتوان آثار بنیانساز آن را ستود؛
🔹از طرفی میتوان به آن وابسته شد؛ از طرفی میتوان از آن بیزار بود.
🔺 این دست ماست که چگونه خمیر تکنولوژی را شکل دهیم، نه این که بگذاریم تکنولوژی ما را شکل دهد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️دلیل اصلی ابتلا به افسردگی کاربران فضای مجازی بیخوابی یا خواب نادرست و بی وقت می باشد.
🔹پیامدهای استفاده بیرویه از اینترنت که زندگی و رفتار فرد را متأثر میکند.
🔺بیخوابی
🔺غذا نخوردن سر وقت،
🔺کاهش ارتباطات رودررو،
🔺گوشهگیری و دوری از اجتماع،
🔺غرق شدن در بازیها و فانتزیهای دنیای مجازی
و...
👌پس چه عاقلانه تر که طوری برنامه ریزی کنیم که استفاده از این شبکه ها برایمان به نوعی عادت صرف و بیماری تبدیل نشود و ذهن و عمل مان را خدشه دار نکند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢چند راهکار برای ایجاد بسترهای امن برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی
🔺مطمئنا، اینترنت، یکسره بد نیست و مزایا و منافع خود را دارد؛ شما همین حالا دارید این مطلب را به لطف اینترنت دریافت و مطالعه میکنید بنابراین بهتر است در مواجهه با این چاقوی دولبه، به فکر آموزش بهرهگیری صحیح از آن باشیم تا عجولانه و به سادگی نه خود را از چنین امکان و فرصتی محروم کرده باشیم و نه با تهدیدها و آسیبهای موجود در آن، دچار زیان و گرفتاری گردیم.
🔹مهمترین اقدامات در جهت تامین مولفه امنیت کودکان در فضای مجازی
🔸تربیت کودکانی با کنترل کننده درونی؛
🔺وقتی پلیس درونِ کودک، فعال است، حتی اگر در فضایی ناامن هم سیر کند، میتوان روی توانایی او در کنترل خود و اجتناب از فضاها و گزینههای نامناسب و خطرآفرین، حساب کرد
🔺توانایی خویشتنداری، مبتنی بر داشتن کنترلکننده درونی، خُلق و خویی است که بر اساس نوع تربیت و رفتار والدین در کودکان شکل میگیرد و بر میزان قانونپذیری آنان و اجتناب از تخلف، تقلب و رفتارهای ضداجتماعی کودکان تاثیر مستقیم دارد.
اهمیت این نوع تربیت در آن است که والدین و مدیران از مداخله حضوری و مستقیم در فعالیتهای اینترنتی کودکان اجتناب کرده و با دادن اطمینان خاطر به کودکان، ضمن افزایش سطح عزت نفس آنان، زمینه را برای انتخاب آگاهانه، آزادانه و مثبت آنان فراهم میکنند.
🔸میزان سطح هوش هیجانی کودکان و نوجوانان
🔺هوش هیجانی، به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر احساس، ادراک و عملکرد کودکان، میتواند هدایت کننده خوبی برای کودکان در فضای اینترنت باشد. کودکی که از مولفههای مختلف هوش هیجانی برخوردار است، خودآگاهی بیشتری داشته و درک روشنتری از احساسات و تمایلات خود دارد بنابراین وب سایتهایی که با تبلیغات پر زرق و برق خود به دنبال ایجاد نیازهای کاذب در کودکان هستند، نمی توانند به سادگی او را جذب خود کنند.
🔺همچنین، کودک، با برخورداری از مولفه دیگرآگاهی، میتواند با درک احساس، دغدغه و خواسته ی والدین و نگریستن به امور از زاویه ی دید آنها، در برابر بسیاری از وسوسهها و درهای بازی که اینترنت به او عرضه میکند، مقاومت کرده و سالم بماند.
🔸در کنار نکات فوق در بحث تامین امنیت، فعالیتهایی را که میکوشند تا فضای مجازی را تا جایی که امکان دارد از آسیبها و ضررهای موجود پاکیزه کرده و محیطی سالم و امن را فراهم آورند، باید افزایش داد.
🔺 قابلیت نظارت، فعالسازی و غیرفعال نمودن برقراری تماس و ارسال پیامک، محدود کردن میزان مصرف برنامهها و تعریف دسترسیهای مجاز به تنظیمات نرمافزاری و سختافزاری، تنها بخشی از مواردی است که میتواند به مثابه ی سدی محکم در برابر خطرات فضای مجازی، عمل کند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
امروز تأثیر رسانهها و تلویزیونها و هنرها و این شبکههای عظیم اطلاعرسانیِ اینترنتی و… ازسلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است. امروز دنیا، یک چنین دنیایی است.
1383/02/28
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️حرکات زشت و توهین آمیز مجری برنامه اقتصادی در رسانه ملی در مقابل یک تولید کننده داخلی در سال جهش تولید:
1️⃣تفکر دلالی بجای تولید آن هم در سال جهش تولید
2️⃣احمق و بی فکر خواندن تولید کننده داخلی
3️⃣تحقیر یک انسان و تولید کننده داخلی
🔹این مجری کرامت انسانی یک انسان رو زیرپا گذاشت، در رسانه ملی، هم مسخره کرد، هم تحقیر کرد، هم اجازه نداد طرف حرف بزنه، نیش و کنایه زد
🔺آنتن زنده را از برنامهها خوب ثریا و جهانآرا گرفتند دادند به یک مجری تازه کار که تولید ملی رو اینگونه به باد استهزا میگیره!
💥در برههای که رهبرمعظم انقلاب همیشه از حمایت تولید ملی میگه در صدا وسیمای ما تخریب میشه‼️
منتظر برخورد جدی با مجری و عوامل این برنامه هستیم..
👌تماس با صداوسیما (162 و 2781-021)درباره مجری برنامه #حرف_حساب، (آقای کیاداوود اسفندیاری )
#رسانه_ملی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💥قصد داریم از امروز به مدت چند روز به بحث بازی های رایانه ای بپردازیم
👈اعضا محترم اگر در این زمینه مطلب و یا سوالی و... دارند میتونند با ما در ارتباط باشند
👈منتظر مطالب و محتوای شما هستیم
♨️چند نکته
🔹برای انتخاب و يا خريد بازی های دیجیتالی، به رده سنی بازيها حتما توجه کنيد.
🔹عدم مدیریت پارامتر “چه مقدار” در رژیم مصرف رسانه ای می تواند مخاطب را با مشکلی به نام وابستگی و اعتیاد به بازی های رایانه ای و ویدیویی درگیر نماید.
🔹 آیا می دانید شما یا فرزندتان در روز چند ساعت بازی های رایانه ای و ویدیویی استفاده می کنید ؟
🔹برخی از بازی های رایانه ای، با اهداف سیاسی تولید می شوند و می توانند بر باورهای ذهنی مخاطب اثر منفی بگذارند. مانند تولید بازی هایی با موضوع ایران هراسی
ماننند بازی میدان نبرد3، بازی لیست سیاه، بازی انقلاب 1979 : جمعه سیاه و …
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️غرب با سلاح بازیهای رایانهای به جنگ ارزشها و اعتقادات ما آمده
🔹چندین دهه است که به مدد تکنولوژیهای صنعتی و سایبری، سبکهای زندگی دچار دگرگونیهای عمدهای شده اند، این تحولات در همه عرصههای انسانی قابل رصد و پیگیری است و ردپای آن در همه جا یافتنی میباشد. به عنوان نمونه بازیها و تفریحات از شکل دسته جمعی و گروهی در کوچه و خیابانها به چهار دیواری محدود محدود و بسته گیم نتها آن هم به صورتی انفرادی تغییر شکل داده اند.
🔹اساسا سرچشمه این گونه از بازیها همان فرهنگی است که توسط نیروهای جهانی سازی در سراسر دنیا اشاعه مییابد، از این رو این گونه بازیها همچون نشانههایی هستند که علی رغم سرگرم کردن، از کار ویژههای دیگری هم برخوردارند، و حامل ارزشها و ایستارهای فرهنگی سازندگانشان هستند.
🔹این گونه بازیها که اکثرا در غرب ساخته و پرداخته میشوند سلاح مهلکی برای رسوخ به دیگر فرهنگها و دستکاری آنها میباشند. این بازی ها به سان (بسته های فرهنگی) هستند که در ظاهری دوستانه و به تدریج وارد زندگی روزمره ما میشوند و جهان بینی ما را دچار خدشه مینمایند و نگره ما را راجع به مسائل اعتقادی چون مرگ، زندگی پس از مرگ، تقابل خیر و شر، قهرمان و ضدقهرمان به کلی دگرگون میکنند.
🔹معمولاشخصیت (کاراکتر)های این گونه بازی ها قابل تقسیم بندی در دسته بندیهای ارزشی خیر و شر نیستند، بلکه از جنس شخصیتهای خاکستری فیلمهای هالیوودی اند که به رغم خوب بودن مبادرت به اعمال شرارت آمیز و باورناپذیر میکنند. از این گذشته ما در این بازی ها با جذاب سازی شخصیتهای پلید یا ضدقهرمانها و استحاله شخصیتهای خوب و بد درهم مواجه میشویم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️بازیهای رایانه ای مملو از تفکرات غربی
🔹در برخی از بازیهای رایانه ای اساساً تفکرات و القائات شیطانی و ضد اسلامی ذهن مخاطب را هدف قرار میدهند
🔺مثلاً در بازی "انگری برد" (ANGRY BIRDS ) خوک ها در مسجد پناه گرفته اند و نهایتاً مسجد بر سر ساکنانش ویران میشود
🔺یا در بازی ( کالاف دیوتی) در یکی از بخش های ساختمان در حاشیه قاب عکسی که در قسمت فوقانی توالت فرنگی تعبه شده است حدیثی از حضرت امام صادق (ع) حاشیه نگاری شده مبنی بر اینگه ( خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد). تلفیق اتاقی کثیف و چرکین که توالت فرنگی در آن تعبه شده به همراه وجود تابلویی با این حاشیه نگاری مذکور القا کننده سیاهی در آموزه های اسلامی است، به این معنا که زیبایی مد نظر اسلام را با کثیفی اتاق هم ساز میکند تا ناخودآگاه مخاطب را مملو از ایستارهای منفی در مورد دین حنیف اسلام کند.
🔺یا در بازی " شیطان هم میگرید" (DEVIL MAY CRY3) کلمه جلاله الله در کف و دیوارهای اماکن به وفور به چشم میخورد و حتی چندین بار درب خانه کعبه به نمایش در میآید
و ....
🔹در بررسی آثار روانی- اجتماعی بازی های ویدیویی و رایانه ای، القای برخی از ارزشهای فرهنگی، سیاسی و عقیدتی و اعتیاد به بازیهای الکترونیکی، ترویج برخی از ارزشهای فرهنگی خاص، از مواردی همچون مردم سالاری نوین و هویت جدیدی که بازیهای ویدیویی- رایانه ای به زن میبخشند، که او از سویی هویتی کالایی دارد و از سوی دیگر خشن و ستیزه جوست، علاوه بر این، طراحان بازی های اخیر با ادغام برهنگی و خشونت زن اوج شکوفایی وی را در ستیزه جویی زنان در کنار مردان خشن و ستیزه طلب ترسیم کرده اند.
🔹در بحث القائات سیاسی و عقیدتی بازی های رایانه ای تولید شده در غرب، زیر سوال بردن کشورهای جهان سوم که در برابر خط مشی های سلطه گرانه غرب ایستادگی می کنند و... از جمله موارد مهمی هستند که تجربه نشان داده است.
🔹 احساس خطر شدید زمانی است که ما متوجه می شویم اکثر قریب به اتفاق مخاطبان و کاربران این گونه بازی ها رده سنی کودک و نوجوان است. ارزش های القایی در این بازیها که در مغرب زمین تولید میشوند حداقل شباهتی با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما ندارند وحتی به بیان دیگر آن آموزه ها در فرهنگ ما (ضدفرهنگ) و (ضدارزش) تلقی میشوند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💥زخمهای بازی های رایانه ای
🔺بازی های رایانه ای مزایایی دارند ولی در صورت مدیرت نشدن درست دارای زخمهای بسیاری می باشد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💥فروش بیشتر با محرکهای جنسی
🔹امروزه، صحنه های تحریک آمیز در بازی های رایانه ای به یکی از عوامل تاثیرگذار در فروش بازی ها تبدیل شده است. تا آنجایی که می توان گفت بازی های مطرح و پرفروش دنیا تقریبا هیچ گاه از صحنه های تحریک آمیز جنسی خالی نبوده اند. این ایده که به دنبال به دست آوردن سود اقتصادی بیشتر است برای کسب منفعت بیشتر، خود را مجاز به استفاده از تمام ابزار ها می داند.
🔹در بیشتر این بازی ها انسان و مخصوصا جنس زن بسیار تحقیر شده است.
🔹از جمله موارد جنسی که در بازی های رایانه ای به نمایش در می آیند می توان به پوشش های تحریک آمیز، عریانی های موضعی و کامل، ژست ها و رفتارهای تحریک آمیز، لمس و نوازش جنسی، رابطه جنسی، همجنس خواهی، لحن و صدای شهوت انگیز و رقص تحریک آمیز اشاره نمود.
🔹در تازه ترین تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که در ۸۵ درصد بازی های رایانه ای زن کاملا مورد ظلم و ستم قرار می گیرد و یا شخصیتی است که فقط برای نشان دادن ویژگی های زنانه و جلب توجه و سوء استفاده های جنسی نمایش داده می شود ویا اصلا زن در بازی حضور ندارد .
🔹در تحقیقی که بنیاد ملی بازی های رایانه ای درباره کاراکتر های معروف نقش اول زنِ بازی ها انجام داده است اشاره شده که بدون استثناء بر روی جنبه های جنسی این کاراکتر ها تأکید شده است و لباس های تنگ و نیمه عریان، ژست ها و رفتارهای تحریک آمیز این کاراکتر ها به طور برجسته نمایان هستند.
🔸برای مثال در بازی معروف.....
در این بازی پشت فروشگاه ها و مکان هایی مثل آن پارک هایی تفریحی وجود دارد که در بازی به آن ها «سرزمین شگفت انگیز» می گویند که در ظاهر شبیه زمین بازی بچه ها است ولی در واقع مکانی است که دختر بچه ها در آنجا منتظر کاراکتر های مردی هستند تا برای داشتن رابطه جنسی با آن ها وارد گفتگو شوند. این بچه ها که ممکن است حتی خردسال باشند، پس از تعیین قیمت، مردها را به کوچه های خلوت و یا مکان های دیگر می برند تا با آن ها آمیزش کنند که آن آمیزش حتی ممکن است شامل شکنجه جنسی یا مسائلی از این دست نیز باشد.
🔺نگران کننده ترین قسمت ماجرا این است که اگر این افراد قرار باشد افکار خود را پس از خروج بازی به دنیای واقعی ببرند و آن ها را اجرا کنند چه فجایعی به وقوع خواهد پیوست.
🔺عجیب تر آنکه در بعضی از قسمت های بازی مکان هایی وجود دارد که پس از ورود به آنجا شما مجبور هستید به دخترهایی که برخلاف میل خود در آنجا نگه داشته می شوند، تجاوز کنید! این اتفاق در بازی های دیگر نیز مشاهده می شود و نگرانی وقتی بیشتر می شود که بازی از لحاظ گرافیک پیشرفت کند، که در آن صورت این قضایا از لحاظ بصری طبیعی تر و باور کردنی تر به نظر می رسند.
🔹بازی هایی دارای محتوای تحریک آمیز شدید می توانند همچون فیلم های پورنوگرافی اعتیاد آور باشند، همچنین سلایق جنسی افراد را دستخوش تغییر کنند و به انحرافات جنسی منجر شوند که این مسئله در هر سنی تبعات خاص خود را دارد
🔺نمونه تمام عیار این موضوع را می توان در سری بازی های ...gta، hos..., sil و... به عینه مشاهده کرد.
دراین بازی هر آن چه که می توان آن را امری غیر اخلاقی وضد انسانی توصیف کرد وجود دارد. به نوعی که به جرات می توان گفت این بازی توانایی این امر را دارند که هر آنچه که والدین برای تربیت فرزندان تلاش کرده اند و به نوعی آن ها را از دیدن برخی مناظر دور نگه داشته اند، پنبه کنند.
🔹در این بازی ها توصیف مسائل جنسی حتی در موسیقی های درون برخی بازی ها نیز وجود دارد که بعضا حتی لحن تحریک کننده ای هم آن ها را همراهی می کند. برای نمونه در برخی بازی های مسابقه ای و اکشن این مسئله دیده می شود.
🔺به تازگی در بازی های برنامه ریزی شده شوک برانگیز در کشور ژاپن رابطه جنسی مجازی بین کاربر و شخصیت های این بازی برقرار می شود!!
به این گونه که با استفاده از هدست های بازی مجازی با حالت های دفاعی بین کاربر و شخصیت بازی واکنش هایی که بخواهند ایجاد می شود و رابطه بین آن ها برقرار می شود!!
🔹این بازی های جنسی می تواند سرمنشأ خیلی از نابهنجاری های اجتماعی از جمله بیماری های مقاربتی، آزارگرایی جنسی، همجنس گرایی و سقط جنین باشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔹برای کنترل و پیش گیری از بلوغ زودرس و تغییر نگرش افراد نسبت به نقش و هویت کاراکترهای جنسی در بازی ها می توان مواردی زیر را به عنوان راه حل مطرح کرد:
1️⃣ خانواده ها همواره محتوای بازی های فرزندان خود را تحت نظارت داشته باشند بسیاری از والدین از جزئیات بازیهای رایانهای که در اختیار کودکانشان است اطلاع ندارند و نمیدانند که فرزندانشان چه بازیهایی را خریداری میکنند.
2️⃣ توجه خانواده ها در هنگام خرید بازی به رده سنی و محتوا مناسب آن بازی در کنترل آسیب بسیار موثر است.
3️⃣ از کنترل شدید و ایجاد ترس در کودک نسبت به احساس جنسی بپرهیزید.
4️⃣اگر ازبازی های با کیفیت و سرگرم کننده داخل کشور که مطابق با فرهنگ و شئونات جامعه ما ساخته می شود استفده شود علاوه بر تقویت این صنعت در کشور آثار مخرب استفاده از این بازی ها را کاهش دهد.
5️⃣در نظر گرفتن ساعت معین در هفته برای استفاده از بازی های رایانه ای کودکان از سوی والدین و تهیه بازی های اصیل ایرانی که از تاریخ و فرهنگ ایران سرچشمه می گیرد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💥هشدار به خانوادهها:
⭕️در برخی از این بازیها کاربر رابطه جنسی را با وضوح بسیار بالایی بازی میکند❗️
🔹بازیهای رایانهای خارجی (PC و کنسول) در حالی که بازار در انحصار آنهاست به وفور در بازار عرضه میشوند. متأسفانه این بازیها در شرایطی عرضه میشوند که نظارتی بر محتوای آنها نیز انجام نشده است و بازیهای مضر، مستهجن و مبتذل با وجود ممنوعیت ظاهری عرضه در برخی عناوین به راحتی در بازار کشورمان عرضه میشوند
🔺توزیع بازیهای سانسور نشده غیر مجاز در فروشگاهها سطح شهر ها و درگاههایی مثل دیجی کالا ، بامیلو ،بازار و... در حال انجام است‼️
🔹بعضی از بازی هایی که به وفور در بازار ایران هست مثلا جی تی ای که بسیاری از کودکان بازی می کنند کاملاً مستهجن جنسی به شمار میآید. اطلاق این واژه بدین معنا است که در این بازی بازیگر از آزادی عمل کامل برخوردار است و میتواند به کلوپ رقص برهنه Strip Dance برود و یک فاحشه را انتخاب کرده و اعمال جنسی با وی انجام دهد، یا بصورت یک همجنسباز یک مرد را برای عمل جنسی برگزیند و این کار را انجام دهد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
نام تو
امامِ "زمان" است...
و "زمان"
در کالبد عقربه ها
بی قرار آمدنت هست...
#الّلهُمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّکَ_الْفَرَج
💥تروریسم سایبری
تروریست شما [آمریکا] هستید که در هر جای جهان به هر کیفیتی که بتوانید حاضرید هر کسی را که در سر راه منافعتان است قتلعام کنید؛
مقام معظم رهبری ، دی ماه 1363
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢مهدویت و منجی در بازی های رایانه ای
🔹 این نوع بازی ها معمولا نشان می دهند که آخرالزمان شده و همه جا به نابودی کشیده می شود و گروه های مختلفی سعی در جمع کردن غنایم و آب و آذوقه کافی برای خودشان هستند که اتفاقاتی هم در این راستا رخ می دهد.
🔹 در این بازی ها گاه بطور مستقیم آخرالزمان را به تصویر می کشند و گاهی اوقات محیط جانبی ای را تصویر سازی می کنند که آخرالزمان را نشان می دهد و در کنارش قصه و داستان اصلی را روایت می کنند.
🔹سازندگان این بازی ها، منجی را آدم های نه زیاد خاص، بلکه معمولی و مثلا از سربازان آمریکایی و افراد بومی از آمریکا معرفی می کنند که به خاطر حس انسان دوستی و به دلیل اقدامات شجاعانه ای که در آخرالزمان انجام می دهد نسل بشر را نجات می دهند.
🔹بحث "زامبی"در این بازی ها و فیلم های آخرالزمانی مهم است زیرا ما در هیچ دین دیگری بحث رجعت نداریم که مرده ها از زمین بلند شوند و اینها خیلی اصرار دارند که زامبی را به مسلمانان ربط دهند.
🔹اینها در این گونه فیلم ها و بازی ها اینگونه القا می کنند که آیا تا حالا کسی را دیده اید که مرده و سپس زنده شده باشد و مردم دنیا هم هیچگدام این موضوع را ندیده اند.
لذا این برنامه سازان، موضوع را برای مردم تصویرسازی می کنند که افرادی که از زمین بیرون آمده و زنده می شوند این شکل و شمایل را دارند و می خواهند چهره نامطلوبی را از مسلمانان به دیگر مردم دنیا ارائه دهند.
در فیلم "فور وار زد" که آخرالزمان شده و مردم و کشورها تحمل مردم کشور خود را ندارند، اورشلیمی ها همه را قبول می کنند و به نوعی نشان می دهند که اسرائیل پذیرنده همه مردم دنیا در آینده و در آخرالزمان خواهد بود!
🔹در واقع با نشان دادن این فیلم و فیلم ها و بازی های آخرالزمانی قصد دارند به مردم دنیا بقبولانند آخرین رژیم، همان رژیم صهیونیستی و آمریکا تنها امید بشر در پایان دنیا خواهد بود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢رجعت و بازی های رایانه ای
🔹رجعت از جمله معتقدات شیعه امامیه است، و به معنای بازگشت به سوی دنیا، پس از مرگ و پیش از آخرت می باشد که با اندک فاصله بعد از ظهور ولی عصر(عج) و پیش از شهادت آن حضرت و بر پا شدن قیامت واقع خواهد شد.
🔹شاید باور این موضوع سخت باشد که قبول کنیم غربی ها تا چه حد به اعتقادات و باورهای مسلمانان و حتی باورهای خاصه شیعیان آگاهند و سعی در خدشه دار کردن آن ها دارند.
غرب سعی دارد به شدت این عقیده الهی را تحریف کرده و بازگشت مردگان را به گونه ای منفی و ترسناک نمایش دهد.
🔹یکی از اقداماتِ دشمنان شیعه، تخریب چهره رجعتکنندگان در بین مردم ، به وسیله سینما و بازی های رایانه ای است. در بخشی از دعای عهد اینگونه میخوانیم : « ...فَاَخْرِجْنی مِنْ قَبْری مُؤْتَزِراً كَفَنی... »
🔺زامبی ها معمولا مردگانی هستند که از قبر بیرون آمده و شروع به حمله و کشتار انسانها میشوند. موجوداتی بی مغز، بدون قدرت تکلم، ترسناک و بسیار وحشی که دیگر خویی از انسانیت ندارند.
🔺عدد دوازده در بین زامبی ها بسیار کاربرد دارد و حتی دوازه اکتبر روز زامبی تعیین شده(تبديل عدد 12 که عدد امام زمان است، به عدد ترس و خطر)
🔸واضح است که مفهوم زامبی در مقابل مفهوم مقدسی بنام رجعت علم شده
🔹غرب با توجه به شناخت این تفکر نجاتبخش شیعه ، به تولید فیلمها و بازی هایی به محوریت زامبیها با عنوان بدل رجعت کنندگان پرداخت ؛
در میان زامبیها حتی زامبی زن محجبه که نمادی از مسلمانان و اسلام است نیز وجود دارد. در واقع شما باید برای بقای خود و دیگران، زامبیهایی که در میان آنها مسلمانان نیز هستند را بکشید.
🔹در عقاید شیعه ، رجعت کنندگان مومنانِ واقعی هستند که برای یاری امامشان به دنیا باز میگردند ؛ اما در فیلمها و بازی ها، زامبیها موجوداتی زشت و آزاردهنده هستند که به انسانهای زنده آسیب میرسانند و برای در امان ماندن از شرِ آنها ، باید چارهای اندیشید.
🔹در چنین آشفتهبازاری به نظر میرسد که اطلاعرسانی صحیح در مورد موضوع رجعت و کم و کیف آن، به همراه ارائه تحلیلی درست از آنچه رسانههای مغرض غربی و شرقی از طرح موضوع رجعت به این شکل دنبال میکنند، تنها راه مبارزه با هجمه عظیم به پا شده باشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️چند نمونه بازی های رایانه ای آخرالزمانی
🔺سوژه جذاب و جهانی «آخرالزمان» محور ساخت بسیاری از بازیهای ویدیویی شده است. هماكنون در صنعت بازیهای ویدیویی انواع مختلفی از آخرالزمان را میتوان مشاهده نمود و به همان میزان منجیان آخرالزمانی را؛ آخرالزمان تكنولوژیك، تخیلی، طبیعی، اسطورهای و دینی از جمله این آخرالزمانهاست كه در این میان به آخرالزمان دینی توجه خاص و ویژهای شده است.
🔹در آخرالزمان دینی انسانهای شیطان صفت در قالب سازمانها، گروهها و حتی دولتهای تروریستی قصد به دست گرفتن قدرت و تمام عناصر پاك و خدایی را دارند و شما در نقش بازیگر بازی رایانهای به عنوان منجی و در لباس جاسوس خبره و با ایمان و یا سربازان مؤمن و معتقد غالباً آمریكایی و انگلیسی در نقش پلیس جهانی، حاضر شده، به مبارزه با دشمنان بشریت میپردازید.
🔹استكبار جهانی و در رأس آن آمریكا، سعی دارد در بازیهای رایانهای، تجاوزهای خود را در میان مردم آمریكا و سایر ملّتها به خصوص نسل جوان و نوجوان و كودكان آنها امری عادی و انساندوستانه و در راستای صلح و دموكراسی در سطح جهان نشان دهد. آمریكا نماد خیر مطلق است و هر فرد، گروه و دولتی كه مخالف نگاه و ارزشهایش باشد، محور شرارت جهانی هستند.
🔹برخی از بازی های آخر الزمانی
1️⃣سام ماجراجو در پرسپولیس
این بازی با محوریت آخرالزمان دینی ساخته و روانه بازار شده. شما در این بازی باید در نقش «سام استون» (Sam Stone) برای نجات بشریت، به زمان گذشته بازگردید و با اهریمن جهانی و ایادی آن مبارزه كنید. در این بازی، شما برای اینكه با ایادی شیطان مواجه بشوید باید به پرسپولیس ایران بیایید. جالبتر اینكه بدانید این بازی را یكی از شركتهای ایرانی ترجمه كرده است.
در این بازی یكی از این ایادی اهریمن، «كامیكاز بیسر» معرفی شده است.کسی که عملیات انتحاری انجام میدهد
بی سر بودن كامیكاز به این معنی است كه عقل و شعور و منطق ندارد. به نظر شما عمل او چه چیزی را به ذهن متبادر میكند؟ آیا تداعیكننده عملیات شهادتطلبانه اسلامی نیست؟
2️⃣بازی آیین قاتل:
مردی سفیدپوش، سوار بر اسب با شمشیری میآید. او خود را از شیعیان ایرانی میداند. مردی شجاع و قوی كه خود را فدایی میداند و هدفی جز كشتن ندارد.
الطیر یكی دیگر از شخصیتهای مؤثر نبرد در این بازی و ایرانی است. او مسلمانی روحانی است كه خود را شمشیر یا پیامرسان خداوند میداند. او كسانی را میكشد كه فكر میكند لایق مردن هستند و در طول بازی جملاتی را برگرفته از كتاب مقدس بیان میكند. مسلمانی كه خشونت تمام وجود وجود او را در بر گرفته است
3️⃣بازی Counter:
در این بازی شما برای مبارزه با تروریسم باید به كشورهای مختلفی بروید. مكانهای درگیری، منقّش به نقوش اسلامی هستند و تروریستها با چهره مسلمانان به نمایش درآمده است.
این بازی یكی از پرطرفدارترین بازیهای دنیاست.محبوبيّت این بازی هیجانی (action) به حدّی است كه «سازمان WCG: World Cyber Games» كه به برگزاری مسابقات بازیهای كامپیوتری در دنیا میپردازد آن را در رأس بازیهای خود قرار داده است.
محلّ وقوع ماجرا در این بازی نیز مانند بسیاری دیگر از بازیها، خاورمیانه و كشورهای عربی ـ اسلامی منطقه است و شما نمادها و نشانههایی دالّ بر مسلمان بودن تروریستها میبینید؛ ساختمانهایی با معماری عربی اسلامی، مساجد، منارهها و گنبدها و نهایتاً افرادی كه میبایست با آنان مبارزه كرد. تروریستها دارای محاسن و پیشانیبند قرمز هستند. حتی تصاویری كه پس از كشته شدن آنان نمایش داده میشود تداعی كننده همان تصاویری است كه ما از لحظه شهادت رزمندگان دیدهایم. جالبتر اینكه شما میتوانید به عنوان پلیس ضدّترور از كشورهای مختلفی، از جمله رژیم صهیونیستی وارد عمل شوید.
4️⃣ بازی «Delta Force»
در تمام بازیهایی كه مسلمانان را تروریست نشان میدهند، نوك پیكان به سمت ایران نشانه رفته است؛ یا تروریست و یا حامی تروریست جهانی معرفی میشود. بازی «Delta Force» یكی از این بازیهاست كه شما در آن پس از طيّ مراحل مختلف برای مبارزه با تروریستها وارد ایران و جزیره خارك میشوید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢بازی های رایانه ای، سلاح تبلیغاتی
🔹بازیهای رایانه ای را نباید صرفا پدیده ای برای سرگرمی کودکان و نوجوانان دانست. این بازی ها اغلب به ابزار تبلیغاتی مهمی در دست ارتش های مهاجم و سرکوبگر به ویژه ارتش آمریکا تبدیل شده اند و در بطن خود، هدف و بیانی سیاسی را دنبال و القا می کنند.
🔹زمانی که به محصولات بصری ـ تفریحی کنونی می نگریم، به وضوح معلوم می شود که ابزاری برای تبلیغات هستند، ابزاری سیاسی همانند هر رسانه دیگر. بازی رایانه ای فقط یک تفریح بی خطر نیست، بلکه رسانه ای برای بیان میان است. لذا منطقی است که استفاده از آن در جهتی به دور از اهداف ظاهری و اولیه باشد، درست همانگونه که در برخی کشورها از تلویزیون، رادیو، سینما و مطبوعات نوشتاری چنین استفاده ای شده و می شود. این نوع استفاده از بازی های رایانه ای در جهت اهداف سیاسی، از آن جهت بیشتر مزورانه است که رمزها و مآخذ آن بر عموم مردم ناشناخته باقیمانده است. همه می دانند که یک بازی رایانه ای چیست، اما در نهایت تعداد اندکی از والدین قادرند فرزندان خود را در کشف این رسانه همراهی کنند و به همین دلیل، تحت تأثیر قرار دادن آنها باز هم آسانتر است.
🔹در حال حاضر یک فضای مشوق را برای جامعه گِیمِر های نوجوان و جوان کشورمان تشکیل شده است که مخاطبین آن (طیف زیر ۱۹ سال) جسماً در فضای فیزیکی جمهوری اسلامی تنفس کرده و به زندگی آموزشی در دوران تحصیل خود میپردازند، اما در اتمسفر کاملاً آمریکایی به سر میبرند. پر واضح است و آینده یک نسل ۲۳ میلیونی چه خواهد شد؟
🔹نتیجه این سیاست وجود بازیهای مسئله دار، اروتیک، آموزش دهنده جرم و خشونت در کافه بازار و دیگر فروشگاههای رسمی داخلی است. بازیهای زرد و مروج سبک زندگی جاهلی و ادبیات لمپنی دهه ۴۰ که رد آنها به تازگی از سینمای ایران کمرنگ شده است مانند: لوتی ۱ و ۲، اژدر خان، موتوری، برقصا، قصههای تعاملی شهرزاد، لوتیها، قیصر، چاله میدون، پسرخوانده و … میراث این تفکر میباشد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔹بی حجابی در فضای مجازی؛
🔺یک چالش دینی و فرهنگی است
🔺بدحجابی و تنوع طلبی آرامش روانیِ زن را تخریب می کند
🔺بدحجابی زن علاوه بر اینکه آرامش روانی وی را سلب می کند، عاملی جهت تزلزل بنیان خانواده ها است.
🌺🌺هفته عفاف و حجاب گرامی باد🌺🌺
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔹فضای مجازی اساسا فضای تربیت است، به این معنا که وقتی افراد در این فضا قرار می گیرند خواسته یا ناخواسته در چارچوبی حضور پیدا می کنند که برای آن شبکه یا مجموعه نوشته شده است.
🔹وقتی در اینستاگرام با محتوای غیر اخلاقی و غیر عرف مواجه می شوید در برخورد اول از آن محتوا بدتان می آید اما رفته رفته این محتواها برایتان عادی می شود و طولی نمی کشد که فرد راضی می شود حتی آن فعل غیر اخلاقی را خودش انجام دهد.
🔹فعالیت کردن در شبکه های اجتماعی ای که مدیریت آن توسط شبکه های خارجی و اسراییلی انجام می شود و جذابیت هایی که در این شبکه ها وجود دارد افراد را مجذوب خود کرده و باعث از بین رفتن حریم بین محرم و نامحرم در پوشش شده است.
🔹فضای مجازی بانوانی را پرورش میدهد که حیا در آنها از بین رفته است، بنابراین اگر توجه مان به هوای نفسانی نباشد ناخوداگاه در آسیب های فضای مجازی غرق می شویم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔹فضای مجازی به ویژه شبکههایی که در حوزه تغییر سبک زندگی و قاببندی ذهنی افراد متمرکز شدهاند، امروز به یکی از چالشزاترین ابزار تغییر سبک زندگی افراد تبدیل شدهاند.
🔹 از آنجایی که زنان هر جامعهای بیش از مردان سفیر فرهنگ و مدیر تفکر در خانواده هستند، نوک پیکان تغییر نگاه در فضای مجازی اغلب زنان جامعه را نشانه میگیرد.
🔺 بر این اساس امروز بدحجابی و بیحجابی در فضای مجازی بهعنوان یکی از ابزارهای تسهیلکننده تغییر نگاه و سبک زندگی به چالشی جدی تبدیل شده است.
🔹 ویژگیهای خاص فضای مجازی و احساس حضور در دنیایی متفاوت موجب میشود تا گاهی افراد در فضای مجاز رفتارهایی را از خود بروز دهند که در دنیای واقعی کمتر جسارت چنین رفتارهایی را دارند. به همین خاطر گاهی وقتها افرادی را که در جامعه با حجاب میبینیم، در فضای مجازی اقدام به انتشار عکسهایی باحجاب نامناسب میکنند.
🔹اشراف نداشتن به ویژگیهای فضای مجازی میتواند برای افراد و به ویژه خانمهایی که در فضای مجازی خط قرمزهای معمول جامعه را میشکنند، چالشزا و گاهی برایشان گران تمام شود، بنابراین حکایت بدحجابی و بیحجابی در فضای مجازی از فضای حقیقی چالشبرانگیزتر است و برای فرهنگسازی و تشویق به حجاب هم در کنار اقدامات ایجابی در فضای حقیقی نباید از ظرفیتهای فضای مجازی غافل شد؛
چراکه این فضا مرکز ثقل ایجاد شبهات و تغییر فکر زنان و دختران برای سوق دادن آنها به سمت بدحجابی است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢شیوههای حجابزدایی در فضای مجازی
1️⃣فرهنگسازی
🔺دشمنان غربی با استفاده از امکانات فضای مجازی درصددند پس از شناسایی روحیات افراد جامعه با گسترش رقابتجویی، عرفیسازی، اشاعۀ فرهنگ تأییدگیری و ... غیرمستقیم میل به بیحجابی را بین افراد به وجود آورند
👈 «بعد از اینکه تمایل برای انجام رفتاری در درون فرد به وجود آمد، با توجه به شرایط محیطی، آن رفتار شکل میگیرد و به مرور تثبیت و در وجود فرد نهادینه و به فرهنگ تبدیل میشود»
2️⃣ الگوسازی
🔺دشمنان در جنگ نرم به وسیله فضای مجازی، بیش از هر روشی در حجابزدایی بر الگوسازی تمرکز کردهاند؛ چراکه الگوها به طور غیرمستقیم سبب تغییر بینش، ارزشها، ایدهها و هنجارهای جوانان و نوجوانان میشوند و در تمامی رفتارهای زندگی آنها تأثیرگذار هستند.
3️⃣القای مخالفت حجاب با مدرنیته
🔺با توجه به اهداف جنگ نرم، دشمنان در فضای مجازی برای حجابزدایی با استفاده از کالاهای فرهنگی ـ هنری از جمله عکسنوشت، کاریکاتور، کلیپ و نیز راهاندازی کمپینهای ضدحجاب، پوشش را نماد تحجر، سنتگرایی، بیتمدنی، بیکلاسی و در مقابل مدرنیته نشان میدهند. همچنین آن را مانع پیشرفت، ورزش و کار میدانند و بیحجابی را راه تجدد، پیشرفت و موفقیت درنظر میگیرند.
4️⃣حیازدایی
🔺گسترش بیرویه تصاویر و ویدئوهای برهنه و بیحجاب در شبکههای اجتماعی برای افزایش تأثیرپذیری از بیحجابی، کمرنگکردن ارزش پوشش در ذهن افراد و در نتیجه ترویج حیازدایی است. به عبارتی «متخصصان عملیات روانی برای کند و متوقفکردن رفتار (رعایت پوشش اسلامی) مخاطبان، پشتوانه احساسی ـ عاطفی آنها را نشانه میروند و شور و احساس حاکم بر رفتار ایشان را بهتدریج کمرنگ میکنند.
5️⃣تضعیف باورها
🔺 «صنعت ابتذال از همان ابتدای فناوری دیجیتال، تمام تلاش خود را برای انحراف نسل جوان به کارگرفته است تا به سودآوری بیشتری برسد. توسط دشمنان در اتاقهای چت، تالارهای گفتمان مجازی و ... موضوعات اعتقادی و پرسشهای مردم درباره پوشش رصد میشود و در مقابل طی برنامهریزیهایی موضوعات انحرافدهنده و شبهات به گفتگو گذاشته میشود تا مقاصد مبتذل برآورده گردد»
6️⃣ معرفی حجاب در جایگاه عامل محدودیتسازی
🔺دشمنان در فضای مجازی با استدلالهای بیاساس، حجاب را نوعی اجبار و مانع در برابر آزادی نشان میدهند و خود را حامی افراد برای رهایی از سلطه حجاب معرفی میکنند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53