eitaa logo
سوادرسانه بدر
2.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
161 فایل
مجموعه رسانه ای بدر(بصیرت در رسانه) «هرکس رسانه قوی‌تر داشته باشددر اهدافی که دارد موفق‌تر خواهدبود.»امام خامنه ای-۱۴۰۳/۱/۶ گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 آرشیو نشست و دوره ها @savad_k ارتباط با ما @ghasemi_5663 @Rasanehbadr
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹کاربردهای عینک واقعیت مجازی ۱- استفاده در صنعت توریسم ۲- استفاده در نمایش مکان های اجاره ای و فروشی ۳- استفاده به عنوان ابزارآموزش ۴- استفاده به عنوان ابزار درمانی(روانپزشکی) ۵- استفاده از عینک واقعیت مجازی به عنوان نسل جدید بازی و سرگرمی 🔹در صورت نیاز به استفاده از واقعیت مجازی ۱- استفاده از این دستگاه برای افراد زیر ۱۳ سال توصیه نمی شود. ۲- در اولین تجربه عینک واقعیت مجازی حتما یکی از دوستان خود را همراه داشته باشید (کسی که حاضر باشد از شما نگهداری کند.) ۳- هنگام استفاده از عینک واقعیت مجازی در اطراف خود دایره‌ای به شعاع تقریبا یک متر را خالی کنید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
3️⃣1️⃣معرفی نرم افزار ایرانی 💥سایت نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای ایران https://esra.ircg.ir بازی های رایانه ای مانند دیگر محصولات رسانه ای - فیلم ، سریال و...- باید درجه بندی سنی شوند که در حال حاضر ˈبنیاد ملی بازی های رایانه ایˈ نسبت به تدوین و اجرای نظام رده بندی سنی این محصولات رسانه ای اقدام کرده است. مشهورترین نظام‌های رده‌بندی عبارت‌اند از: نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای در آمریکا (ESRB)، اروپا (PEGI)، ژاپن (CERO) و.. در ایران نیز از نیمه دهه هشتاد، نظام رده‌بندی بازی‌های کامپیوتری با نام (ESRA) طراحی شد تا پاسخگوی والدین ایرانی باشه https://esra.ircg.ir 👌منتظر معرفی نرم افزارها و سایتهای خوب ایرانی از طرف شما هستیم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت ، حضرت ثامن الحجج امام رضا(علیه السلام) مبارک باد 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🚩 نبود ، کانون گرم خانواده ها را به خطر می اندازد! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹از آنجا که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تجربه‌های تازه‌ای هستند ممکن است با برخی کم اطلاعی منجر به بروز مشکلاتی شود. 🔸اما این تصور که یک ابزار یا رسانه به دلیل مشکلاتی که می‌تواند به وجود آورد نباید مورد استفاده قرار گیرد نامعقول است. 🔺در این ویدیو نکاتی رو در مورد امنیت در فضای مجازی ببینید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
برخی از آسیب هایی که فضا مجازی می تواند به بعد اجتماعی زندگی کاربران وارد کند . 1️⃣ ایجاد نارضایتی‌های خانوادگی یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی که جوامع امروزی به آن مبتلا شده اند، ضعف بنیان خانواده است. بالا رفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، سرد شدن ارتباطات عاطفی، نارضایتی از زندگی خانوادگی همگی از مشکلات عمیقی است که دامنگیر خانواده ها شده است. وقتی نگاهی به علل بروز این مشکلات از دیدگاه کارشناسان می پردازیم، می توانیم سهمی را نیز از فضای مجازی مشاهده کنیم. کارشناسان معتقدند استفاده از این فضا نه تنها باعث تغییر شکل روابط میان اعضای خانواده شده؛ بلکه سطح توقع از زندگی مشترک را نیز تغییر داده است. فرزندان به جای برقراری ارتباط با والدین، سرگرم ارتباطات مجازی و سرگرمی های این فضا شده و از ارتباطات واقعی و آموزش های مورد نیازشان دور شده اند. زوجین این فضا را محلی برای اختلافات خانوادگی شان قرار داده اند و به جای استفاده از نظرات کارشناسان، خود را در معرض راهنمایی های غلط مطرح شده در این فضا قرار می دهند. این فضا حتی زمینه را برای روابط نامشروع و خیانت های میان زوجین باز کرده است. این موارد و موارد بسیار دیگر، همگی ناهنجاری هایی هستند که فضای مجازی زمینه ساز آن بوده است. 2️⃣ اختلال در شکل گیری هویت نوجوانان هویت یک فرد از سه بعد شخصی، اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده است. هویت شخصی، ویژگی های منحصر به فرد یک شخص است. هویت اجتماعی در اثر ارتباط با گروه های مختلف شکل گرفته و متأثر از آن هاست و هویت فرهنگی، باورها و اعتقادات فرد است که از بدو تولد و در اثر تعاملات محیطی در او شکل گرفته است. قرار گرفتن در محیط مناسب خانوادگی، اجتماعی و همسالان منجر به شکل گیری هویتی سالم در یک فرد خواهد شد. سنین نوجوانی، سنینی است که در آن هویت اصلی فرد شکل می گیرد و متأسفانه اکنون اکثر نوجوانان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی و در ارتباط با افراد ناشناس در این فضا می گذرانند. این فضا صحنه ای فرهنگی و اجتماعی است که فرد در آن می تواند خود را در نقش های متفاوت قرار دهد و این امر منجر به چند شخصیتی شدن او خواهد گردید. فضای مجازی فضایی است که هویت شخصی و مشخصات فردی قابل پنهان کردن است و قرار گرفتن در نقش های گوناگون به ویژه در سنین نوجوانی منجر به شکل گیری هویت ناسالم و اختلالات شخصیتی آنان می گردد. 3️⃣تعارض ارزش‌ها از دیگر معضلات فضای مجازی، ورود ارزش ها و فرهنگ غربی به درون خانواده ها و ایجاد تغییر در نظام ارزشی خانواده هاست. نتایج مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که حضور بیش از حد در فضای مجازی منجر به کمرنگ شدن فرهنگ ایرانی - اسلامی در درون خانواده ها شده است. این موضوع آسیب های فرهنگی زیادی را به سطح جامعه وارد کرده است. 4️⃣ انزوای اجتماعی امروزه در زندگی اجتماعی، فضای مجازی جای دوستان و نزدیکان را گرفته و در حقیقت جایگزین روابط دوستانه و فامیلی شده است. افراد ساعت‌ها از وقت خود را در فضای مجازی گذرانده و به جای فعالیت های اجتماعی، به فعالیت های فردی روی می آورند. این موضوع افراد را در افسردگی و انزوای اجتماعی فرو خواهد برد، چه بسا خود آن ها از این موضوع آگاهی نداشته و حتی ممکن است آن را تأیید نکنند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢چطور باورهای ما بمباران شدند؟ تا به حال فکر کرده‌اید چطور فرهنگ جامعه تغییر می‌کند و ما آن را می‌پذیریم و در برابر آن هیچ مقاومتی نمی‌کنیم؟ چه میزان از این تغییرات خودخواسته و چه میزان متاثر از محتوای انواع رسانه‌ها هستند؟ آیا اگر فرهنگی تغییر کرد امکان بازگشت به روال قبلی وجود دارد؟ تغییرات فرهنگی خزنده، آرام و تدریجی رخ می‌دهند. یکی از سوالات مهم سواد رسانه ای این است که : یک پیام چه ارزش و سبک زندگی را ایجاد یا از بین می‌برد؟ شاید درباره قورباغه آب پز شنیده باشید. عصب‌های‌ پای قورباغه حساس هستند وقتی در آب با دمای صددرجه یک قورباغه را بیندازیم یک دفعه بیرون می‌پرد چون خیلی داغ است. اما وقتی یک قورباغه را در آب خنک بیندازی و کم کم آب جوش بیاید، قورباغه با اینکه گرمش است و می‌خواهد بیرون بپرد اما دیگر توانی برای پریدن ندارد . کاری که برخی تولیدات رسانه‌ای با فرهنگ می‌کنند همین‌گونه است. جنگ فقط خوردن خمپاره و موشک روی خانه‌هایمان نیست. از خانه‌هایمان مهم‌تر، باورهای ما است که بمباران شده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔴 گوگل چه فعالیت‌هایی از شما را ثبت می‌کند؟ ✅ اخیراً گوگل یک فضای مستقل برای مدیریت فعالیت‌های شما طراحی کرده است و به شما نشان می‌دهد که چه فعالیت‌هایی از شما را ثبت می‌کند. این فعالیت‌ها از این نشانی قابل دسترسی است: 🔗 https://myactivity.google.com/myactivity 👈 این فعالیت‌ها در ۳۱ عنوان دسته‌بندی شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌ند از: 🔹 فعالیت‌های شما در وب و نرم‌افزارهای گوگل شامل: نقشۀ گوگل، جستجوها در تمامی سرویس‌های گوگل‌پلی و صداهای ضبط شده شما و ... 🔹بهتر است بدانید گوگل همچنین فعالیت های شما را ردیابی می کند تا از فروش اطلاعات شما برای تبلیغات سودی بدست آورد. در واقع گوکل اطلاعاتی در مورد اینکه شما کجا بوده اید، چه چیزی را جستجو کرده اید، چه چیزی تماشا کرده اید و خیلی چیزهای دیگر راجع به شما دارد. 🔺مکان ها و مسیرهایی را که قبلا توسط نقشه گوگل ردیابی کرده اید، در صورت عدم رعایت نکردن، در سابقه موقعیت مکانی گوگل ثبت می شود. 🔺از گوگل برای جستجو استفاده می کنید؟ گوگل هر چیزی را که در ابزار جستجوی آن سرچ می کنید، ثبت می کند. 🔺هر کلمه ای که می گویید گوگل می خواهد ابزار تشخیص صدا به خوبی کار کند، بنابراین هنگامی که شما می گوئید “OK Google”، این دستور شما را به وضوح می شنود. 🔺اگر از گوگل کروم استفاده می کنید باید بگوییم گوگل دارای پایگاه داده ای است که صفحات وبی که در مرورگر مشاهده کرده اید را ذخیره می کند. 🔺هر کلیپی که تماشا می کنید از آنجایی که یوتیوب متعلق به گوگل است، مجموعه ای از هر ویدیویی را که در آن پلتفرم تماشا کرده اید، در گوگل ثبت می گردد. 🔺هر اپلیکیشنی که استفاده می کنید گوگل به اپلیکیشن ها و سرویس ها اجازه می دهد تا به اکانت های کاربران متصل شوند و همین موضوع ممکن است باعث برداشت اطلاعات شما گردد بنابراین بهتر است بدانید در چه اپلیکیشن هایی با اکانت گوگل خود وارد شده اید. 🔺هر آگهی تبلیغاتی اطلاعاتی در مورد شما خریداری می کند همیشه تعجب می کنید که چرا آگهی هایی را می بینید که با علائق شما تقریبا یکسان است؟ گوگل مباحثی را که شما دوست دارید به تبلیغ کنندگان می فروشد 🔺گزارشات متعددی حاکی از آن است که گوگل در حال ردیابی خریدهای کارت‌های اعتباری است تا تعداد کلیک‌ها بر روی تبلیغات آنلاین را با مصرف‌کنندگان واقعی آفلاین پول مطابقت دهد. و.... 🔸درنهایت برای غیر فعال کردن این گزینه ها، باید تنظیمات خود را زیر و رو کنید و همه آن‌ها را از کنترل‌های فعالیت حساب خود دور کنید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔴گوگل حتی با خاموش بودن لوکیشن، شما را ردیابی می کند ⭕️براساس گزارش منبع خبری AP به نظر می‌رسد در صورتی‌ که کاربران Google Location History را به صورت دستی نیز غیرفعال کنند، باز هم اپلیکیشن گوگل مپ و دیگر برنامه‌ها، اطلاعات مربوط به موقعیت آنها را حفظ کرده و به گوگل گزارش می‌دهند. 🔺درواقع زمانی‌که ویژگی تاریخچه موقعیت مکانی (Location History) در اکانت گوگل کاربر خاموش است، باز هم AP در حال شناسایی است و فعالیت‌هایی نظیر جستجو در مرورگر، به‌روزرسانی اتوماتیک آب و هوا و باز کردن گوگل مپ منجر به ثبت موقعیت مکانی کاربر می‌شود. 🔺اگر مایل هستید که ردیابی مکان به‌طور کامل در گوگل غیرفعال شود (البته در نظر داشته باشید که با غیرفعال کردن آن، قابلیت‌های مکان‌یابی برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها نیز محدود خواهد شد)، می‌بایست تنظیمات دیگری با نام Web & App Activity را نیز غیرفعال کنید. 🔸غیرفعال کردن Web & App Activity در اندروید: ابتدا به تنظیمات رفته و سپس مسیر Google > Google Account > Data & Personalization را طی کنید. حال روی گزینه Web & App Activity کلیک کرده و آن را غیرفعال کنید. 🔸غیرفعال کردن Web & App Activity در دسکتاپ و iOS: گوگل را در یک تب جدید باز کرده و سپس وارد اکانت کاربری خود شوید. حال روی تصویر پروفایل خود که در گوشه سمت راست و بالا قرار دارد، کلیک کرده و روی Google Account ضربه بزنید. حال روی Personal Info & Privacy > My Activity کلیک کرده و سپس روی گزینه Activity Controls که در نوار ابزار سمت چپ قرار دارد، کلیک کنید. در این قسمت روی Web & App Activity کلیک کرده و آن را خاموش کنید. 🔺خاطر نشان می‌شود که ردیابی موقعیت مکانی در لوکیشن‌های مختلف کمک بسیاری به کاربران می‌کند. همچنین قادر است تا گزارش‌های آب و هوا را براساس مکان فعلی کاربر به او ارائه دهد. البته بدون شک برای اهداف بازاریابی و تبلیغات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر از این ردیابی مکانی احساس نارضایتی دارید می‌توان آن را به‌طور کامل غیرفعال کرد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🌷﷽🌷 موضوع سمینار: باحضور: ⏰ ساعت گفتگو: ۲۲ 🗓 زمان: دوشنبه ۱۶\۰۴\۱۳۹۹ 🌍 مکان : ابرگروه لینک گروه: http://eitaa.com/joinchat/1963524107C2412dc3224 🛑 برای با میهمان برنامه دوستان خود رابه این سمینار دعوت فرمایید🛑 در پخش بنر
💭 تاثیر دنیای مجازی بر کودکان ⚠️ استفاده بیش از حد کودکان و نوجوانان از گوشی‌های هوشمند و تلویزیون باعث شده آنها از مطالعه و بازی‌های گروهی و محیطی فاصله بگیرند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️وقتی تبلت، فرزندتان را وابسته می کند! 🔹وابستگی ناسالم اولین و مهمترین عارضه ای است که می تواند کودکان و والدین را دچار مشکل کند؛ منظور از وابستگی این است که کودک وقت بسیاری را در فضای مجازی می گذراند و از زندگی واقعی خود غافل می شود. 🔹یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای کودک ایجاد شود، فاصله گرفتن از تفریحات سالم و پناه بردن به دنیای مجازی است. تفریحات سالم نظیر دوچرخه سواری، بازی کردن با اسباب بازی و گردش، نقش بسیارت مهمی در فرآیند رشد سالم روانی و فیزیکی کودکان دارد. فانتزی سازی بخشی از دنیای کودکی است اما گاهی اتفاق می افتد که کودکان دنیای بسیار قشنگی را در ذهن خود ایجاد می کنند و در لحظاتی که دنیای واقعی قدری اضطراب زا می شود، به سرعت به آن پناه می برند. این سازوکار ناسالم معمولا به کمک استفاده نامطلوب از تلفن همراه و تبلت تقویت می شود و کودک را از دنیای واقعی جدا می کند. 🔹اضافه وزن را می توان یکی دیگر از نتایج نامطلوب استفاده نامناسب در نظر گرفت. طبیعی است که هر چقدر میزان استفاده از تلفن همراه تبلت و لپ تاپ افزایش پیدا کند، میزان فعالیت فیزیکی کودک کاهش پیدا کرده و کودک دچار اضافه وزن می شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️بدون نظارت؛ هرگز 🔺اگر کودک یا نوجوان شما اغلب ساعت های روز تنهاست یا کسی از او نگه داری می کنند که طرز استفاده از وسایل الکترونیکی را نمی دانند بهتر است خرید تبلت، تلفن همراه و ... را برای کودک تا قبل از 13، 14 سالگی فراموش کنید یا اگر کودک 6، 7 ساله تان دوست دارد با این ابزارها بازی کند، این کار را به زمانی موکول کنید که شما یا همسرتان در کنارش هستید و می توانید روی عملکرد فرزندتان نظارت مستقیم داشته باشید. 🔹آیا استفاده زیاد از موبایل باعث بلوغ زودرس کودک می شود؟ 🔺یکی از نگرانی های والدین در زمینه دسترسی کودک به انواع و اقسام عکس ها و اطلاعات و تاثیر این موضوع روی سن بلوغ فرزندشان است.(که با امکانات امروزی اگر نظارت و تربیت رسانه ای صحیح نباشد امکان آن حتمی است) سوال اینجاست که آیا واقعا دیدن تصاویر غیراخلاقی و مستهجن می تواند باعث بلوغ زودرس شود؟ دیدن تصاویر غیراخلاقی ممکن است ایجاد انگیزه ای در کودک باشد که او به آن سمت سوق پیدا کند و یا ممکن است باعث کنجکاوی کودک شود؛ پس شاید بلوغ زودرس با تماشای تصاویر غیراخلاقی بخودی خود اتفاق نیفتد اما در ذهن کودک انگیزه ایجاد می شود و خود را در آن شرایط تصور می کند؛ بنابراین به هیچ عنوان نباید اجازه دهید که ذهن کودکان زودتر از زمان خود، درگیر مسائل جنسی شود زیرا تاثیرات منفی روانی زیادی روی فرآیند رشد آنها می گذارد و همینطور بخاطر حس کنجکاوی ممکن است بخواهد تقلید کند که همین موارد خود بلوغ زودرس را پدید می آورد 🔸اگر زمانی به صورت اتفاقی کودک تصاویر مستهجن و غیراخلاقی دید و در مورد آن از شما سوال پرسید، بهتر است به او متناسب با شرایط و موقعیت فرزندتان یک جواب منطقی بدهید و با جواب های سر کاری خود، کودک را از مسئله منحرف نکنید. به یاد داشته باشید که اگر فرزندتان جواب سوالاتش را از شما نگیرد، کنجکاوتر می شود و به جستجوی خود در این فضا ادامه می دهد و یا سراغ افراد دیگر خواهد رفت و معلوم نیست که دیگران چگونه جواب این سوالات را بدهند چون تا کودک جواب سوالات خود را پیدا نکند، موضوع برایش تمام نمی شود و کنجکاوی او همچنان باقی می ماند. 🔸در صورتی که نمی دانید چگونه پاسخ سوالات اینچنینی فرزند خود را بدهید بهتر است با یک روانشناس یا بازی درمان صحبت کنید تا بهترین نتیجه را برایتان داشته باشد(البته در انتخاب این شخص باید نهایت دقت را داشته باشید). نکته بسیار مهم این است که مراقبت های سالم از آگاهی جنسی کودکان، باعث کاهش حساسیت آنها می شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
4️⃣1️⃣معرفی نرم افزار ایرانی 💥رده بندی سنی بازی های رایانه ای و انتخاب بازی مناسب کارگروه سواد رسانه‌ای مجتمع فرهنگی آموزشی میزان با همکاری مرکز توسعه نرم‌افزاری این مؤسسه به طراحی نظام رده بندی بازی‌های رایانه‌ای اقدام نموده، در این راستا صفحه‌ی راهنمای والدین و کاربران به منظور استفاده ازبازی‌های رایانه‌ای «مهارت افزا» و «ایمن»به آدرس اینترنتی www.PG.hedayatmizan.ir و یا www.hedayatmizan.ir/site/parentGuideHome برای خانواده‌های دغدغه‌مند بر روی سایت اصلی مؤسسه فرهنگی آموزشی میزان بارگذاری شده است. کاربر با ورود به این آدرس و انتخاب بخش بازی‌های رایانه‌ای، وارد صفحه مذکور شده و بامشخص نمودن سِنّ فرزند و مهارت‌های علمی و رفتاری و روحی که مدّنظر دارد، به فهرستی از بازی‌ها و توضیحات پیرامون و درگاه دانلود آن‌ها راهنمایی می‌شود. علاوه بر این با ورود به این سایت از مطالب دیگر سایت هم میتوانید استفاده کنید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢وقتتان را بیهوده هدر ندهید خیلی از بچه های جوان ما -دانشجو و غیر دانشجو -وقتهایشان را هدر میدهند، در این شبکه های اجتماعی و مانند اینها میگردند.وقتتان را هدر ندهید،وقتتان را درست مصرف کنید،هم به درس برسید ،هم به کار تشکیلاتی برسید،به هر دوی اینها برسید. 94/4/20 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️ما تکنولوژی را کنترل می‌کنیم؟! 🔺پیچیدگی در زندگی دیجیتالی را به خوبی می‌توان درک کرد، زیرا دو لبه بودنتیغ تکنولوژی بیش از پیش ملموس شده ؛ 🔹 از طرفی می‌توان آثار بنیان‌کن آن را در زندگی دید؛ از طرفی می‌توان آثار بنیان‌ساز آن را ستود؛ 🔹از طرفی می‌توان به آن وابسته شد؛ از طرفی می‌توان از آن بیزار بود. 🔺 این دست ماست که چگونه خمیر تکنولوژی را شکل دهیم، نه این که بگذاریم تکنولوژی ما را شکل دهد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️دلیل اصلی ابتلا به افسردگی کاربران فضای مجازی بی‌خوابی یا خواب نادرست و بی وقت می باشد. 🔹پیامد‌های استفاده بی‌رویه از اینترنت که زندگی و رفتار فرد را متأثر می‌کند. 🔺بی‌خوابی 🔺غذا نخوردن سر وقت، 🔺کاهش ارتباطات رودررو، 🔺گوشه‌گیری و دوری از اجتماع، 🔺غرق شدن در بازی‌ها و فانتزی‌های دنیای مجازی و... 👌پس چه عاقلانه تر که طوری برنامه ریزی کنیم که استفاده از این شبکه ها برایمان به نوعی عادت صرف و بیماری تبدیل نشود و ذهن و عمل مان را خدشه دار نکند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢چند راهکار برای ایجاد بسترهای امن برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی 🔺مطمئنا، اینترنت، یکسره بد نیست و مزایا و منافع خود را دارد؛ شما همین حالا دارید این مطلب را به لطف اینترنت دریافت و مطالعه می‏‌کنید بنابراین بهتر است در مواجهه با این چاقوی دولبه، به فکر آموزش بهره‏‌گیری صحیح از آن باشیم تا عجولانه و به سادگی نه خود را از چنین امکان و فرصتی محروم کرده باشیم و نه با تهدیدها و آسیب‏های موجود در آن، دچار زیان و گرفتاری گردیم. 🔹مهم‏ترین اقدامات در جهت تامین مولفه امنیت کودکان در فضای مجازی 🔸تربیت کودکانی با کنترل کننده درونی؛ 🔺وقتی پلیس درونِ کودک، فعال است، حتی اگر در فضایی ناامن هم سیر کند، می‏توان روی توانایی او در کنترل خود و اجتناب از فضاها و گزینه‏‌های نامناسب و خطرآفرین، حساب کرد 🔺توانایی خویشتن‏‌داری، مبتنی بر داشتن کنترل‏‌کننده درونی، خُلق و خویی است که بر اساس نوع ‏تربیت و رفتار والدین در کودکان شکل می‏‌گیرد و بر میزان قانون‏‌پذیری آنان و اجتناب از تخلف، تقلب و رفتارهای ضداجتماعی کودکان تاثیر مستقیم دارد. اهمیت این نوع ‏تربیت در آن است که والدین و مدیران از مداخله حضوری و مستقیم در فعالیت‏های اینترنتی کودکان اجتناب کرده و با دادن اطمینان خاطر به کودکان، ضمن افزایش سطح عزت نفس آنان، زمینه را برای انتخاب آگاهانه، آزادانه و مثبت آنان فراهم می‏کنند. 🔸میزان سطح هوش هیجانی کودکان و نوجوانان 🔺هوش هیجانی، به عنوان یکی از مهم‏ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر احساس، ادراک و عملکرد کودکان، می‏تواند هدایت کننده خوبی برای کودکان در فضای اینترنت باشد. کودکی که از مولفه‏‌های مختلف هوش هیجانی برخوردار است، خودآگاهی بیشتری داشته و درک روشن‏تری از احساسات و تمایلات خود دارد بنابراین وب سایت‏هایی که با تبلیغات پر زرق و برق خود به دنبال ایجاد نیازهای کاذب در کودکان هستند، نمی توانند به سادگی او را جذب خود کنند. 🔺همچنین، کودک، با برخورداری از مولفه دیگرآگاهی، می‏تواند با درک احساس، دغدغه و خواسته ی والدین و نگریستن به امور از زاویه ی دید آنها، در برابر بسیاری از وسوسه‏‌ها و درهای بازی که اینترنت به او عرضه می‏کند، مقاومت کرده و سالم بماند. 🔸در کنار نکات فوق در بحث تامین امنیت، فعالیت‏هایی را که می‏کوشند تا فضای مجازی را تا جایی که امکان دارد از آسیب‏ها و ضررهای موجود پاکیزه کرده و محیطی سالم و امن را فراهم آورند، باید افزایش داد. 🔺 قابلیت نظارت، فعال‌سازی و غیرفعال نمودن برقراری تماس و ارسال پیامک، محدود کردن میزان مصرف برنامه‌ها و تعریف دسترسی‌های مجاز به تنظیمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، تنها بخشی از مواردی است که می‏تواند به مثابه ی سدی محکم در برابر خطرات فضای مجازی، عمل کند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
امروز تأثیر رسانه‌ها و تلویزیونها و هنرها و این شبکه‌های عظیم اطلاع‌رسانیِ اینترنتی و… ازسلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است. امروز دنیا، یک چنین دنیایی است. 1383/02/28 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️حرکات زشت و توهین آمیز مجری برنامه اقتصادی در رسانه ملی در مقابل یک تولید کننده داخلی در سال جهش تولید: 1️⃣تفکر دلالی بجای تولید آن هم در سال جهش تولید 2️⃣احمق و بی فکر خواندن تولید کننده داخلی 3️⃣تحقیر یک انسان و تولید کننده داخلی 🔹این مجری کرامت انسانی یک انسان رو زیرپا گذاشت، در رسانه ملی، هم مسخره کرد، هم تحقیر کرد، هم اجازه نداد طرف حرف بزنه، نیش و کنایه زد 🔺آنتن زنده را از برنامه‌ها خوب ثریا و جهان‌آرا گرفتند دادند به یک مجری تازه کار که تولید ملی رو اینگونه به باد استهزا میگیره! 💥در برهه‌ای که رهبرمعظم انقلاب همیشه از حمایت تولید ملی میگه در صدا وسیمای ما تخریب میشه‼️ منتظر برخورد جدی با مجری و عوامل این برنامه هستیم.. 👌تماس با صداوسیما (162 و 2781-021)درباره مجری برنامه ، (آقای کیاداوود اسفندیاری ) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💥قصد داریم از امروز به مدت چند روز به بحث بازی های رایانه ای بپردازیم 👈اعضا محترم اگر در این زمینه مطلب و یا سوالی و... دارند میتونند با ما در ارتباط باشند 👈منتظر مطالب و محتوای شما هستیم
♨️چند نکته 🔹برای انتخاب و يا خريد بازی های دیجیتالی، به رده­ سنی بازيها حتما توجه کنيد. 🔹عدم مدیریت پارامتر “چه مقدار” در رژیم مصرف رسانه ای می تواند مخاطب را با مشکلی به نام وابستگی و اعتیاد به بازی های رایانه ای و ویدیویی درگیر نماید. 🔹 آیا می دانید شما یا فرزندتان در روز چند ساعت بازی های رایانه ای و ویدیویی استفاده می کنید ؟ 🔹برخی از بازی های رایانه ای، با اهداف سیاسی تولید می شوند و می توانند بر باورهای ذهنی مخاطب اثر منفی بگذارند. مانند تولید بازی هایی با موضوع ایران هراسی ماننند بازی میدان نبرد3، بازی لیست سیاه، بازی انقلاب 1979 : جمعه سیاه و … •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️غرب با سلاح بازی‌های رایانه‌‌ای به جنگ ارزش‌ها و اعتقادات ما آمده 🔹چندین دهه است که به مدد تکنولوژی‌های صنعتی و سایبری، سبک‌های زندگی دچار دگرگونی‌های عمده‌ای شده اند، این تحولات در همه عرصه‌های انسانی‌ قابل رصد و پیگیری است و ردپای آن در همه جا یافتنی‌ می‌باشد. به عنوان نمونه بازی‌ها و تفریحات از شکل دسته جمعی و گروهی در کوچه و خیابان‌ها به چهار دیواری محدود محدود و بسته گیم نت‌ها آن هم به صورتی انفرادی تغییر شکل داده اند. 🔹اساسا سرچشمه این گونه از بازی‌ها همان فرهنگی است که توسط نیروهای جهانی سازی در سراسر دنیا اشاعه می‌یابد، از این رو این گونه بازی‌ها همچون نشانه‌هایی هستند که علی رغم سرگرم کردن، از کار ویژه‌های دیگری هم برخوردارند، و حامل ارزش‌ها و ایستارهای فرهنگی سازندگانشان هستند. 🔹این گونه بازی‌ها که اکثرا در غرب ساخته و پرداخته می‌شوند سلاح مهلکی برای رسوخ به دیگر فرهنگ‌ها و دستکاری آنها می‌باشند. این بازی ها به سان (بسته های فرهنگی) هستند که در ظاهری دوستانه و به تدریج وارد زندگی روزمره ما می‌شوند و جهان بینی ما را دچار خدشه می‌نمایند و نگره ما را راجع به مسائل اعتقادی چون مرگ، زندگی پس از مرگ، تقابل خیر و شر، قهرمان و ضدقهرمان به کلی دگرگون می‌کنند. 🔹معمولاشخصیت (کاراکتر)های این گونه بازی ها قابل تقسیم بندی در دسته بندی‌های ارزشی خیر و شر نیستند، بلکه از جنس شخصیت‌های خاکستری فیلم‌های هالیوودی اند که به رغم خوب بودن مبادرت به اعمال شرارت آمیز و باورناپذیر می‌کنند. از این گذشته ما در این بازی ها با جذاب سازی شخصیت‌های پلید یا ضدقهرمان‌ها و استحاله شخصیت‌های خوب و بد درهم مواجه می‌شویم. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️بازی‌های رایانه ای مملو از تفکرات غربی 🔹در برخی از بازی‌های رایانه ای اساساً تفکرات و القائات شیطانی و ضد اسلامی ذهن مخاطب را هدف قرار می‌دهند 🔺مثلاً در بازی "انگری برد" (ANGRY BIRDS ) خوک ها در مسجد پناه گرفته اند و نهایتاً مسجد بر سر ساکنانش ویران می‌شود 🔺یا در بازی ( کالاف دیوتی) در یکی از بخش های ساختمان در حاشیه قاب عکسی که در قسمت فوقانی توالت فرنگی تعبه شده است حدیثی از حضرت امام صادق (ع) حاشیه نگاری شده مبنی بر اینگه ( خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد). تلفیق اتاقی کثیف و چرکین که توالت فرنگی در آن تعبه شده به همراه وجود تابلویی با این حاشیه نگاری مذکور القا کننده سیاهی در آموزه های اسلامی است، به این معنا که زیبایی مد نظر اسلام را با کثیفی اتاق هم ساز می‌کند تا ناخودآگاه مخاطب را مملو از ایستارهای منفی در مورد دین حنیف اسلام کند. 🔺یا در بازی " شیطان هم می‌گرید" (DEVIL MAY CRY3) کلمه جلاله الله در کف و دیوارهای اماکن به وفور به چشم می‌خورد و حتی چندین بار درب خانه کعبه به نمایش در می‌آید و .... 🔹در بررسی آثار روانی- اجتماعی بازی های ویدیویی و رایانه ای، القای برخی از ارزش‌های فرهنگی، سیاسی و عقیدتی و اعتیاد به بازی‌های الکترونیکی، ترویج برخی از ارزش‌های فرهنگی خاص، از مواردی همچون مردم سالاری نوین و هویت جدیدی که بازی‌های ویدیویی- رایانه ای به زن می‌بخشند، که او از سویی هویتی کالایی دارد و از سوی دیگر خشن و ستیزه جوست، علاوه بر این، طراحان بازی های اخیر با ادغام برهنگی و خشونت زن اوج شکوفایی وی را در ستیزه جویی زنان در کنار مردان خشن و ستیزه طلب ترسیم کرده اند. 🔹در بحث القائات سیاسی و عقیدتی بازی های رایانه ای تولید شده در غرب، زیر سوال بردن کشورهای جهان سوم که در برابر خط مشی های سلطه گرانه غرب ایستادگی می کنند و... از جمله موارد مهمی هستند که تجربه نشان داده است. 🔹 احساس خطر شدید زمانی است که ما متوجه می شویم اکثر قریب به اتفاق مخاطبان و کاربران این گونه بازی ها رده سنی کودک و نوجوان است. ارزش های القایی در این بازی‌ها که در مغرب زمین تولید می‌شوند حداقل شباهتی با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما ندارند وحتی به بیان دیگر آن آموزه ها در فرهنگ ما (ضدفرهنگ) و (ضدارزش) تلقی می‌شوند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
"بایسته های فضای مجازی در کلام مقام معظم رهبری"