eitaa logo
سوادرسانه بدر
2.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
159 فایل
مجموعه رسانه ای بدر(بصیرت در رسانه) «هرکس رسانه قوی‌تر داشته باشددر اهدافی که دارد موفق‌تر خواهدبود.»امام خامنه ای-۱۴۰۳/۱/۶ گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 آرشیو نشست و دوره ها @savad_k ارتباط با ما @ghasemi_5663 @Rasanehbadr
مشاهده در ایتا
دانلود
✍دوره کاربردی سواد رسانه
🔰اصولا سواد رسانه ای در جهت برخورد هدفمند با رسانه مطرح می شود 👈آنچه در سواد رسانه مطرح است آموزش مهارت های لازم برای برقراری ارتباطی متفکرانه و آگاهانه با رسانه ها و در عین حال به وجود اوردن نگاهی دقیق ،نقاد و تحلیلی به پیام های رسانه ای ست با این حال در مورد ضرورت و اهمیت فراگیری سواد رسانه در این عصر تکنولوژی و بمباران های اطلاعاتی آنقدر تاکید شده است که بازگویی آن ،تکرار گویی ست . ولی چرا هنوز مخاطب و کاربران در مواجهه با پیام های رسانه ای دچار خطا و انفعال است ⁉️⁉️ •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💫کاربردی کردن سواد رسانه 💢 برای اینکه مخاطبین اختیار و کنترل خود را به دست رسانه ها نسپارند به دنبال فراگیری سواد رسانه می رود حال چه به صورت اختیاری یا اجباری 💢اما باید از سطح دانش و فهمیدن به سطوح بالاتر حرکت کند یعنی بتواند روابط حاکم میان اجزا و عناصر را درک نماید و عمیق فکر کردن و عمیق دانستن را بیاموزد و از تفکر سطحی اجتناب نماید . 👌زیرا محصول یادگیری مهم نیست بلکه فرآیند یادگیری که همان قدرت استدلال ،تجزیه و تحلیل ،ارزشیابی ،خلاقیت و پویایی می باشد مهم است . 💢مسئله های پردازش اطلاعات جدید و بازیافت اطلاعات ذخیره شده و تجهیز مخاطبین به ابزار درک و پردازش پیام ها و اطلاعات رسانه ای امری مهمی ست که با فراگیری سواد رسانه حاصل خواهد شد. 💢 برای اینکه مخاطب در مواجهه با اطلاعات رسانه ای فعال عمل کرده و با درک آثار و پیامدهای مثبت و منفی پیام رسانه ای به گزینش آنها بپردازند . 💢باید در کشف پیام های ضمنی برنامه ها ، سازوکارهای تاثیرگذار و ....مهارت کافی پیدا کند. 🟥مثلا در تماشایی فیلم نباید اجازه بدهد فیلم او را به تحلیل ببرد بلکه وی باید مولفه های فیلم ، چگونگی روایتگری آن ، نماد و نشانه های آن را ببیند و تفسیر کند. 🗨پس سواد رسانه از افراد می خواهد تا از توانایی ها و مهارت های خود بهره بگیرد و خود را در مواجهه با اخبار شبکه های اجتماعی ،سریال های تلویزیون و یا فیلم های سینمایی و ...خود را به جایی عوامل تولید و حتی منتقدان فرض کند و از این زاویه به پردازش اطلاعات و برخورد آگاهانه بپردازد •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🚦پازل فراگیری سواد رسانه با تکمیل و عملیاتی کردن همه ابعاد هرم سواد رسانه در برخورد با پیام های رسانه 🔍یاری رساندن به مردم در مورد درک اینکه برنامه های رسانه ها : ▶️چگونه تنظیم می شود ▶️چه چیرهایی حذف می شود ▶️ بازنمایی واقعیت ها توسط رسانه ها به کدام جهت شکل می گیرد 👈فقط از راه های عمده فراگیری کاربردی سواد رسانه است ⚠️ما به عنوان مخاطب از واژه ها ،تصاویر و یا ارائه هایی که حذف شدند با خبر نمی شویم . 👀ما فقط چیزهایی را می بینیم یا می شنویم که مورد پذیرش قرار گرفته اند..... •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♻️ و مواجهه ❇ قطعا بین نحوه بازنمایی جهان توسط رسانه و نحوه ادارک ما از آن به عنوان مصرف کنندگان رسانه رابطه وجود دارد. ⭕رسانه ها یک نوع عادت رفتاری را به ما می آموزند که خود ما متوجه آن نیستیم . ⭕در حالی که باید واکنش و تحلیل انتقادی نسبت به پیام ها داشته باشیم و از طریق کشف لایه های درونی پیام های رسانه ای مجموعه مهارت ها و توانایی های خود را برای مفهوم پردازی اطلاعات ارائه شده به چالش فراخوانیم . 👨‍💻پایان جلسه اول ادامه دارد .... •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(جلسه ۱) 🎮 فراگیری سواد بازی های رایانه ای به جهت کیفیت و کمیت که در تعاملی زیاد و مستمر با کاربر برقرار می کند اهمیت خاص دارد . 🎮 فرایند چرخه بازی ♦️ بازیکن به روی هر نوع پلتفرمی شروع به بازی کردن کند: ⭕ قضاوت کاربر از محیط بازی و تجربه آن ⭕رفتار کاربر در اثر برداشتن از محیط بازی ⭕بازخورد گیری کاربر از رفتار اعمال شده اش به گیم موضوعیت می یابد . بنابراین 💢انتخاب بازی که استفاده مستمر را در مصرف آن که همان خوراک رسانه ی فرد را تامین می کند دارای ابعاد ست که هر کدام اثرپذیری و اثرگذاری وسیعی در فرد ، خانواده واجتماع دارد 💥ابعاد انتخاب بازی ۱.ژانر بازی ۲.رده سنی بازی ۳.گیم پلی و جذابیت بازی ۴.هزینه بازی ۵.تجربه بازی های مشابه آن بازی 💥ابعاد مصرف بازی ۱.میران بازی کردن بازیکنان ۲.نسبت بازی کردن بازیکن در مقایسه با سایر فعالیت های او ۳.نحوه بازی کردن بازیکن •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🗨سواد بازی های دبجیتال قرار است به شما بازی آگاهی دهد 🧩به عبارتی فرد و خانواده با تفکر انتقادی در مواجهه با بازی های دیجیتال و تا حدودی از ذات بازی ها آگاه می شود و در زمان درگیر شدن در دنیای مجازی واقعیت های دنیای حقیقی را از یاد نمی برد. 🧩در کلیت بازی آگاهی شامل : ۱.فهم فلسفه بازی ،چیستی و چرایی بازی های دیجیتال ۲.شناخت ابعاد ویژگی های بازی های دیجیتال و علل جدابیت بودن آنها ۳.تفکر انتقادی در مواجهه با تمامی ابعاد بازی اعم از داستان ،روایت ،شخصیت پرداز،گیم پلی و مراحل بازی ۴.آگاهی از مکانیزم های انسانی که مکانیک های بازی از آنها بهره می برند ۵.تمایز گذاری میان اتفاقات موجود در بازی و اتفاقات دنیای واقعی ۶.تفکر در حین یا پس از بازی ادامه دارد... •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
📚 📕کتاب پشت فرمان مانیتور ✍نویسنده :سید مجید امامی 🔍برشی از کتاب 📝در صنعت سرگرمی ...منافع فردی ،شرکتی و گروهی در این صنعت فشرده بر منافع ملی ، جمعی و عمومی ترجیح داده می شود . 📝تبلیغات می آید آداب و مفاهیم کهن بازتعریف می شوند و فرهنگ دگرگون می شود 📝فرهنگ نمایش پیروز می شود بمثابه فیلمی همچون آرگو اگرچه با داستانی متزلزل اسکار می گیرد 📝چشم ها ساعت ها به صفحه موبایل دوخته می شود تا نمادهای مرموز فراماسونری و صهیونیستی ،محو در تصاویر و صحنه بازی کلش اف کلنز در ذهن مخاطب جای گیرد ..... 👈لینک خرید : https://yun.ir/dq6wfc •┈•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈• 📲گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 📲کانال http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا