eitaa logo
راصد امت
993 دنبال‌کننده
131 عکس
279 ویدیو
17 فایل
درنگی در جریان‌شناسی معاصر جهان اسلام یادداشت‌های احمد ربیعی‌فر پژوهش‌گر عرصه جریان‌شناسی جهان اسلام @rased110 : در ایتا و تلگرام ادمین: @Ahmadrabiei
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 گذر از تفرقه در جنبش‌های مقاومت 🔻 شیخ احمد سلمان از رشد و بصیرت حاکم بر جنبش‌های مقاومت می‌گوید 🔻 و از جملۀ جالبِ سید عبدالحسین شرف‌الدین (با وجود پافشاری شدیدی که به مذهب حقه تشیع دارد) 🔻 همچنین از پیام تصویری خاص نیروهای عزالدین القسام 🔎@rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 شیعیان، پیش‌قراولان امت 🔻 آینده‌نگری بصیرانه امام موسی صدر (أعاده الله بخیر و عافیة) در مورد آیندۀ امت و جایگاه شیعیان در این میان. 🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 اخوان‌المسلمین اصیل کجاست؟ 🔻 اخوان‌المسلمین، جنبشی بود که در سال ۱۹۲۸م در امتداد اندیشۀ بیداری اسلامی سید جمال و محمد عبده، توسط حسن البنا پایه‌گذاری شد. 🔴 مکتب حسن البنا مبتنی بر تربیت قرآنی امت، ایجاد اتحاد میان مسلمانان و مبارزه با سیطره سیاسی و فرهنگی استعمارگران بر سرزمین‌های اسلامی است. 👆 در این ویدئو یکی از فعالان رسانه‌ای عرب، تنها مصداق میدانی و واقعی مکتب حسن البنا در دوران حاضر را معرفی می‌کند. 🔎@rased110
🔖 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در نخستین دیدار هیئت دولت چهاردهم ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ ♦️ایام اربعین را با همه‌ وجود، با همه‌ دل، تمجید و تکریم میکنیم ✨حرکت اربعینی مردم را، با استمداد از لطف خدای متعال، شکرگزاری میکنیم 🌺هفته‌ دولت را به شما برادران و خواهران عزیز تبریک میگوییم ❤️یاد شهیدان عزیز، رجایی و باهنر و شهید عزیزمان، رئیس‌جمهور فقید، آقای رئیسی را گرامی میداریم 👌خدا را شکرگزاریم که بحمداللّه دولت با همت رئیس‌جمهور محترم و با کمک ارزنده‌ مجلس شکل گرفت ❇️آقای رئیس‌جمهور برای انتخاب وزیران خیلی پُرکار و باتلاش وارد شدند 🔻با بنده هم مشورت کردند ⏪من تعدادی از افرادی که می‌شناختم یا صلاحیّت آنها از طرق مورد وثوق به ما رسیده بود، ✅اینها را تأیید کردم ❇️بعضی‌ها را هم تأکید کردم؛ ⏪تعداد بیشتری را هم نمی‌شناختم، ⭕️گفتم نظری نسبت به آنها ندارم 👈امروز شما برادران و خواهران عزیزی که مورد اعتماد رئیس‌جمهور و مجلس قرار گرفتید، ♦️مقامات عالی‌رتبه‌ این کشورید 🤝وظیفه‌ همه‌ ما است که از شماها حمایت کنیم، 🤝کمکتان کنیم 🤝تلاش کنیم که ان‌شاءالله شما در کارهایتان موفق باشید 💠توصیه هایی خطاب به دولت چهاردهم 1️⃣ شکر الهی برای نعمت خدمت به مردم 2️⃣ شناسایی ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور؛ شرط کارآمدی کارگزاران 🏷انواع ظرفیتها: ♦️ظرفیتهای انسانی مثل: 💎جوانان تحصیل‌کرده 💎استعدادهای درخشان و ظرفیت نابغه‌سازی 💎ایمان مذهبی و سیاسی مردم ♦️ظرفیتهای سیاسی مثل: 💎عمق راهبردی و قدرت منطقه‌ای 💎تجربه‌های خوب حاصل از کارهای مفید و مضر دولتهای گوناگون 3️⃣ انتخاب همکاران با این خصوصیات: جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه 🔻شما وقتی که جوانها را آوردید در رده‌های گوناگون مدیریتی از پایین گذاشتید، 👌یک نسلی از مدیران پرانگیزه برای فردا دارید تربیت میکنید 4️⃣ خردمندانه شدن حکمرانی در صورت رجوع به کارشناس ❇️از کارشناسی استفاده کنیم که ✔️مؤمن باشد، ✔️صادق باشد، ✔️به توانمندی داخلی و ملّی کشور معتقد باشد، ✔️سرمایه‌های ملّی را بشناسد ❌ از کارشناس‌هایی استفاده نکنیم که دنبال نسخه‌های نسخ‌شده‌ خارجی‌اند 5️⃣ حضور در بین مردم و رفتن به سفر استانی ❌اطلاع از متن آنچه در زندگی مردم میگذرد، با کارتابل و گزارش کتبی امکان‌پذیر نیست ✅بروید با مردم گرم بگیرید، صحبت کنید... ببینید، از آنها بشنوید، ☝️آن‌وقت بر اساس اینها تصمیم بگیرید 6️⃣ تهیه پیوست عدالت برای هر قانون و تصمیم مهم دولت 📌عدالت اجرا میخواهد، انگیزه میخواهد، ورود در میدان میخواهد 👌خوشبختانه انگیزه‌اش وجود دارد 7️⃣ رعایت اولویت‌ها در کارهای زیرساختی از جمله انرژی هسته‌ای و کارهای فوری از جمله گرانی و تورم 🏷برخی دیگر از اولویتهای زیرساختی: 📍مسئله‌ امنّیت غذایی و خودکفایی در گندم 📍مسئله‌‌ نوع استفاده‌ از آب در کشاورزی 📍توسعه‌ مسئله‌ نفت، هم در بخشهای بالادستی و هم پایین‌دستی 8⃣ حکمرانی قانون‌مند در فضای مجازی؛ دستیابی به فناوری و لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی 💡الان دستگاه‌های مختلف ما از هوش مصنوعی دارند استفاده میکنند، بهره‌برداری میکنند، 🔺امّا این ما را فریب ندهد. 👈در مسئله‌ هوش مصنوعی، بهره‌بردار بودن امتیاز نیست؛ 🌟این فناوری لایه‌های عمیقی دارد که باید بر آن لایه‌ها مسلّط شد 9⃣ جدی گرفتن تولید ملی به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی 💪اگر ما بتوانیم تولید را پیش ببریم، 🔹مسئله‌ی تورّم حل میشود، 🔸مسئله‌ی اشتغال حل میشود، 🔹مسئله‌ی ارزش پول ملّی حل میشود. 1⃣0⃣ علاج پیری زودهنگام جمعیت کشور 📈 چهل سال قبل، نرخ رشد جمعیّتمان ۳.۵ درصد بوده، از نرخهای خیلی بالا 🔺یک محدودیّتهایی را ایجاد کردند 📉یک روز کشور به سمت پیری میرود 📝اینجا باید بلافاصله مقرّرات را طبق نیاز کشور تغییر بدهید 1⃣1⃣ نهراسیدن از مانع در کارها 👈سعی کنید از مانع عبور کنید، 👈سعی کنید مانع را دُور بزنید. 🔰بعد از اینکه همه‌ی کارها را کردید، یک وقت هم انسان عقب‌نشینی تاکتیکی میکند، حرفی نیست 1⃣2⃣ امید نبستن به دشمن و منتظر موافقت دشمنان نماندن برای برنامه‌ها 💢این منافات ندارد با اینکه آدم با همان دشمن در یک جایی تعامل هم بکند 1⃣3⃣ رسیدگی هر چه بیشتر به معنویت خود در دوران مسئولیت 🚨این هم که حالا ممکن است بگویند «فلانی تظاهر میکند»، وسوسه‌ شیطان است ❇️شما با خدا قرار بگذارید،‌ عهد کنید‌، عمل کنید، 💎ان‌شاءالله خدای متعال هم آبروی شما را حفظ میکند، 💎به شما عزّت میدهد، 💎شما را بالا میبرد. 🍀ان‌شاءالله خدای متعال همه‌ شما را موفق بدارد 🤝همه‌ ما بتوانیم با هم برای این کشور و برای این مردم و برای اسلام ان‌شاءالله کار کنیم. 🔎@rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 اسلام سیاسی و بیداری اسلامی بر محور خمینی کبیر (قدس‌سره) 🔻 این سخنان شهید فتحی شقاقی، مؤسس جنبش جهاد اسلامی فلسطین است که در سوگ ارتحال امام خمینی (رحمه‌الله) در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه ایراد کرده است. 👆 اینکه خطاب به ایرانی‌ها می‌گوید: با ارتحال امام(قدس سره)، ما بیش از شما یتیم شدیم، سخنی از صمیم قلب اوست. 🔴 شاید برای برخی قابل باور نباشد، اما یک فقیه مجاهد شیعه می‌تواند اینگونه حتی نخبگان اهل‌تسنن را شیفتۀ خود و مکتب و اندیشۀ حق‌طلبانه خود سازد. 🔎 @rased110
🔴✍ آیا واقعاً یزید را نماینده و مظهر اهل‌سنت می‌دانند؟! 🔻 استفادۀ اصطلاح «جبهۀ یزیدی» در مقابل «جبهۀ حسینی» توسط مقام معظم رهبری (دام‌ظله) جهت تشبیه جبهۀ شر و باطل و ظلم علیه جبهۀ خیر و حق و عدل، واکنش‌ها و انعکاس خاصی را در میان بعضی از نظریه‌پردازان اهل‌تسنن در پی داشت. 📌 به طور خاص، عده‌ای از شخصیت‌های مطرح اهل‌تسنن (در جهان عرب) استفاده از اصطلاح «جبهه یزیدی» برای جبهه شر و دشمن را به معنای دشمنی با اهل‌سنت تعریف کردند. ⁉️ آیا واقعاً این افراد، (مانند محمد الهامی، مورخ ظاهراً اخوانی و...) یزید را نماینده و مظهر اهل‌سنت می‌دانند؟! ✳️ در پاسخ باید گفت: بدیهی است که هیچکدام از این افراد، یزید را نه قبول دارند و نه نماینده و مظهر اهل‌سنت می‌دانند.پس چرا چنین موضعی در خصوص فرمایشات رهبری گرفتند؟! 🔻 تا خودتان را به جای این طیف از نخبگان و شخصیت‌های اهل‌تسنن نگذارید، نمی‌توانید درک کنید که دلیل این نحوه موضع‌گیری آنان چیست. ♦️ فرض کنید شما نمایندۀ طیف اکثریت در یک امت هستید و چند دهه است که شعار توحید و جهاد و پیروی از سلف و صحابه را هم چاشنی فعالیت‌های خود کرده‌اید. در اوج بحران، وقتی که دشمن اصلی امت، پا روی ناموس و هویت و مقدسات شما گذاشته و عده‌ای از پیروان همین طیف اکثریت را که شما داعیه‌دار زعامت و رهبری آن هستید، مورد هجوم و کشتار قرار داده است. در چنین وضعیتی شما هیچ کاری نکنید (ابزارش را هم نداشته باشید) ♨️ در مقابل، اما طیف اقلیتی که همواره به چشم رقیب به آنها می‌نگریسته‌اید، وارد میدان شود و پرچمدار دفاع از حقوق و مقدسات امت شود و توجه همه را به خود جلب کند. ❓ چه حسی به شما دست خواهد داد؟ 🔻 حداقلش این است که برای پیشگیری از خطر گرایش دل‌های جوانان امت به این طیف و مکتب، مجبورید از هر وسیله‌ای بهره‌گیری کنید تا دشمنی و انحراف این طیف اقلیت را در برابر اعتقادات و هویت مقبول و شایع (از نظر خودتان)، نشان دهید. 🔻 اگر تند و افراطی و بی‌انصاف باشید که حاضر می‌شوید با دروغ‌بستن به این طیف اقلیت، حتی ایثار و فداکاری آنان در دفاع از مقدسات و نوامیس امت را به عنوان یک نمایش ظاهری جهت همراهی با دشمنان دانسته و تمام کشتارها را هم به گردن این طیف بیاندازید که: «اگر اینها با این تفکرشان نبودند، الان حماس باعث نمی‌شد که غزه، حمام‌خون شود!» 🔻 به هر حال، این میدان‌داری شیعه در جهاد و مقاومت علیه صهیونیست‌ها و دفاع از مظلومان غزه، هرچند باعث هدایت عده زیادی به مکتب بیداری اسلامی و جهاد و حق‌طلبی می‌شود، اما یقین بدانید در دل‌های بسیاری نیز کینه‌ای متراکم و روزافزون را در پی دارد. «یضلّ به کثیراً و یهدی به کثیراً» این ویژگی حق است، زمانی که نمایان شود و زیبایی‌های خود را به ظهور برساند. ♦️♨️ یقین بدانید که پس از طوفان الأقصی، موج شدید و ویرانگر ضدشیعی و فتنه‌انگیزی به راه خواهد افتاد که مواجهه با آن‌ نیازمند بصیرت، حکمت و صبر فراوانی است. 🔴 این موضوع، سرنخ‌ها، اسناد و مراجعی دارد که فعلاً فرصت ارائۀ آنها نیست. ان شاءالله در فرصتی مناسب. 🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 وقتی برای زائری مهر نماز می‌گذاری بعدش باید برداری 🔻 شیعه و سنی کنار یکدیگر در حرم سبط رسول (علیهماالسلام) نماز می‌خوانند و یقیناً دشمنان اسلام، چشم دیدن این صحنه‌ها را ندارند. 🔎 @rased110
🔴📗 اردوغان و حزبش ربطی به اخوان ندارند 🔻 برخلاف آنچه در سال‌های اخیر توسط برخی تکرار شده که اردوغان و حزب عدالت ترکیه، دارای تفکرات اخوانی بوده و شعبه‌ای از اخوان المسلمین هستند، اردوغان و حزبش، مواضع و اندیشه‌هایی کاملاً متضاد با اندیشه اخوانی دارند. 🔻 استاد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین خسروشاهی (رييس پيشين نمايندگى جمهورى اسلامى در مصر) در این خصوص نوشته است: 📄 حزب عدالت آقاى اردوغان هم ربطى به اخوان‌المسلمين مصر ندارد و فقط تشابه اسلامگرايى ظاهرى وى و همسرش، باعث اين تصور شده كه حزب آقاى اردوغان، در حلقه‌ى اخوان‌المسلمين قرار دارد. 📗 هادی خسروشاهی، انقلاب در مصر، ص255-256 🔎 @rased110
⚫️ شهادت عالم آل‌محمد حضرت أبی‌الحسن علی بن‌موسی الرضا (علیه الصلاة و السلام) به ساحت مقدس حضرت بقیة الله الأعظم أرواحنا فداه و شیعیان و محبان امام الرئوف (علیه‌السلام)، تسلیت عرض می‌کنیم. 🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 سخنان جالب و شنیدنی مهنا حمد المهنا، مورخ کویتی (اهل‌تسنن) در مورد تضاد وهابیت با اهل‌تسنن 🔻 این ویدئو را ببینیم تا بیشتر از تضاد میان وهابیت و اهل‌تسنن واقعی آگاهی یابیم. 🔴 متأسفانه بعضی از ما به‌گونه‌ای با وهابیت برخورد کرده ‌و طوری این پدیده را تعریف کرده‌ایم که انگار وهابیت، حامی اصلی اهل‌تسنن در برابر شیعیان است. دروغی که وهابیان هم دقیقاً طالبش هستند. 🔻 اما در واقع، وهابیت یک جریان جعلی است برای نابودی و تضعیف شیعه و سنی. نقطه اختلاف ما و اهل‌سنت در برابر وهابیت، دقیقاً چند ایستگاه، پیش از اختلافات میان شیعه و سنی است. پس وهابی، سنی نیست. 🔎@rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 آزادی بیش از ۴۵۰ آزادۀ مقاوم بحرینی از زندان‌های آل‌خلیفه 🔻 اغلب این جوانان در اعتراض به ظلم و نابرابری و اعطای تابعیت‌ و شهروندی افسار گسیخته سیاسی در کشورشان قیام کرده بودند و از سال ۲۰۱۱میلادی یعنی از ۱۳ سال پیش در زندان به سر می‌بردند. 🔻 آل‌خلیفه در این ۱۳ سال نتوانست بر اراده و مقاومت این آزادگان و خانواده‌های آنان فائق آید. اکنون نیز مجبور شد در برابر موج اعتراضات به زندان‌های ظالمانه، این آزادگان را از قید و بند اسارت رها سازد. ✊ لا نرکع إلا لله 🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 کلیپی از مخالفان جولانی 🔻 برخی گروه‌های ضدحاکمیت در ادلب سوریه ساز مخالفت با جولانی (سرکرده هیئت تحریر الشام) را کوک کرده‌اند و او را همپای بشار اسد می‌دانند. 🔺 وقتی اربابان و مهندسان یک اغتشاش که در خارج از مرزها هستند با هم توافقی ندارند، یقیناً پیروان و سیاهی لشگرشان در داخل سوریه نیز حتی زیر یک سقف هم نمی‌توانند دوام بیاورند. 👆در این کلیپ، تصاویر اشک‌ریختن ریاکارانه جولانی هنگام خواندن شعر از دمشق و حلب را در کنار تصاویری از خشونت‌های نیروهای امنیتی‌اش علیه مردم در ادلب به نمایش گذاشته‌اند تا نقاقش را آشکار سازند. ♨️ کسانی که پیگیر اخبار جریان‌های درون سوریه بودند شاید یادشان باشد که ده سال پیش، چهرۀ جولانی به عنوان یک منجیِ بزرگ برای سوری‌ها برجسته سازی شد. اما اکنون چه؟! 🔎 @rased110
🔴 ✍ گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟ 🖋عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران 🔸از جمله آسیب‌های جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود. 🔸جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولت‌ها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود. 🔸خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند. 🔸مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده‌اند. کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند. 🔸بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند. 🔸اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد. 🔎 @rased110
راصد امت
🔴 ✍ گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟ 🖋عبدالله محمدی عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ای
🔴✍️ «وفاق» چیست؟ 🔻 در نتیجۀ متن منقول در پست قبلی کانال که با قلم روشنگرانه استاد ارجمند جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالله محمدی نگاشته شده است، چند پرسش مهم مطرح می‌شود: 1️⃣ تعریف جامع و مانع برای اصطلاح «وفاق» چیست؟ 2️⃣ دین اسلام (قرآن و سنت) چه حدود و ثغوری برای «وفاق» بیان کرده‌ است؟ 3️⃣ محور «وفاق» طبق تعالیم قرآن و سنت چیست؟ 🔴⚠️ هشدار: اگر اصطلاح «وفاق» یا «وفاق ملی» به صورت علمی، منطقی و مبتنی بر شریعت اسلامی، تبیین نشود، هر شخص یا گروهی مطابق با میل و منافع شخصی و حزبی خود، جوانب این اصطلاح را وسعت داده و یا مضیق می‌سازد و در نتیجه، فجایع زیر را در پی خواهد داشت: ❌ اقداماتی همچون دفاع از قوانین و احکام شریعت مانند حجاب و عدالت و مبارزه با رانت‌خواری به عنوان مصادیقی از ضدیت با «وفاق ملی» تعریف خواهد شد. ❌ بازپروری عناصر ضددین، ضدانقلاب و خائن و انتصاب آنان در گلوگاه‌های فرهنگی و سیاسی نظام به عنوان اصول اجرایی «وفاق ملی» قلمداد خواهد شد. ❌ راستی فراموش نکنیم که هنوز هم در میان مسلمانان کسانی هستند که مبارزه امام علی (علیه‌السلام) با قاسطین و مارقین و ناکثین را مبارزه علیه «وفاق» تعریف می‌کنند. همچنین قیام سید الشهدا (علیه‌السلام) را نیز قیامی در برابر وفاق مسلمانان می‌دانند. 🔴 بنابراین تا معنای وفاق و حدود و محورهایش طبق قرآن و سنت مشخص نشود، همین بساطِ نابسامانی جهت غوغاهای رسانه‌ای و اتهام‌زنی‌ها و جنگ روانی در جامعه برقرار خواهد بود و هر صدای مخالف یا منتقدی به اتهام ضدیت با «وفاق ملی»، خفه خواهد شد. (ترور نرم) ♨️تجربه ثابت کرده است که تروریست‌تر از سکولارها، فقط خودشان هستند. 🔎 @rased110
🔴📖 اخوان المسلمین یک حزب سیاسی نیست! 🔸یکی از انتقادات وهابی‌ها به اخوان‌المسلمین آن است که اخوان یک حزب سیاسی است و حزب‌گرایی هم یک بدعت است. شاید افراد بسیاری حتی غیر از وهابیان نیز تصور کنند که اخوان المسلمین یک حزب سیاسی است. اما اخوان از روز نخست پیدایش خود، تصریح کرده است که حزب سیاسی نیست. 🔻حسن البنا، مؤسس اخوان‌المسلمین در یکی از سخنرانی‌های خود که در کتاب رسائل حسن البنا نیز مکتوب شده است، در بیان ماهیت این جنبش و اهداف و ابزار آن تصریح کرده است: ما حزب سیاسی نیستیم، هرچند سیاست مبتنی بر قواعد اسلام در عمق اندیشه ما جای دارد. و یک مؤسسه خیریه عمرانی هم نیستیم، اگرچه انجام کارهای خیر و آبادسازی از اهداف بزرگ ماست. و... لکن ای مردم، ما اندیشه و عقیده و نظام و مکتبی هستیم که محدود به هیچ موضوع خاصی نیست و مقید به جنسیت خاصی نیست و هیچ مرز جغرافیایی در مقابل آن قرار ندارد و به نقطه پایانی نمی‌رسد تا زمانی که زمین و مخلوقات روی آن به سوی خداوند متعال بازگردند. 📗 رسائل حسن البنا، ص115. 🔎 @rased110
🔴🖼 شهادت شجاعانه 🔻 احمد الریسونی، رئیس سابق اتحادیه علمای اسلام (جانشین قرضاوی) و فقیه مقاصدی اهل مغرب که اکنون ریاست مرکز مطالعاتی «المقاصد» را بر عهده دارد، به وفاداری و ایثار شیعه شهادت داد. 🔴 او ابتدا برای بیان وجوب اداء شهادت، به آیات شریفه زیر تمسک کرد: ❇️ و أقیمُوا الشّهادةَ لله [طلاق ۲] ❇️ وَلَا تَكْتُمُوا الشَّهَادَةَ ۚ وَمَنْ يَكْتُمْهَا فَإِنَّهُ آثِمٌ قَلْبُهُ ۗ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ [بقره ۲۸۳] ❇️ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَتَمَ شَهَادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ ۗ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ [بقره ۱۴۰] ❇️ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَىٰ أَنْفُسِكُمْ أَوِ الْوَالِدَيْنِ وَالْأَقْرَبِينَ ❇️ الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ ۖ وَإِنَّ فَرِيقًا مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ [بقره ۱۴۶] 🔹سپس تصریح کرد: شهادتی که اکنون می‌خواهم ادایش کنم این است که مسلمانان شیعه، برادران مجاهدشان در فلسطین را حمایت و یاری کرده‌اند‌. در یاری آن‌ها امتحانی سخت و شیرین پس دادند و در این راه از جان و مال و سلاح دریع نکردند و فداکاری‌های قابل توجهی کردند که اهل سنت یکی از آن‌ها را هم نکرده است. 🔻او در پایان گفت: خدایا اگر خشم تو شامل من نشود، [به حرف‌های دیگران] اهمیتی نمی‌دهم. 🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 شعار معروف اخوان‌المسلمین 👆 این اولین اجتماع میدانی و رژه نیروهای مجاهد در اردوگاه جنین در کرانه باختری است. در این مراسم، نیروهای مجاهد جنین، شعار معروف اخوان‌المسلمین را سرمی‌دهند که: ❇️ الله غایتنا، الرسول قدوتنا، القرآن دستورنا، الجهاد سبیلنا، الموت فی سبیل الله أسمی أمانینا خداوند، هدف ماست / پیامبر، الگوی ما / قرآن، قانون ما/ جهاد، راه ما / مرگ در راه خدا بالاترین آرزوی ماست. 🔻 دو گروه حتماً در این تصاویر و صداها، تأمل کنند: 1) کسانی که تصور می‌کردند که حماس و مجاهدان فلسطین، ربطی به اندیشه اخوان ندارند. 2) کسانی که اخوان اصیل (مکتب حسن البنا) را نابودشده تصور می‌کنند و همواره می‌پرسند که الان کجا می‌توان شاخه‌ای از اخوان را پیدا کرد که واقعاً پیرو مکتب حسن البنا و سید قطب باشند؟ 🔎 @rased110
🔴📖 چرا استعمارگران غربی با اخوان‌المسلمین اصیل (مکتب حسن البنا) دشمنی سرسخت دارد؟ 💠 پاسخ سؤال فوق را باید در ماهیت و اهداف اخوان‌المسلمین اصیل (مکتب حسن البنا و سید قطب) جستجو کرد. 🔻 حسن البنا وظیفۀ مهم اخوان را به طور اجمالی اینگونه بیان کرده است: وظیفۀ ما به طور اجمالی آن است که در برابر این موج طغیان‌گر مدنیت (سبک زندگی) مادی‌گرا و تمدن لذت‌جویی و شهوت‌پرستی بایستیم. تمدنی که ملت‌های اسلامی را دربرگرفته و آنان را از رهبری پیامبر (صلی الله علیه و آله) و تعالیم قرآنی دور ساخته و جهان را از انوار هدایتش محروم ساخته و پیشرفت آن را صدها سال، عقب انداخته است. در مقابل این تمدن بایستیم تا از سرزمین ما رانده شود و ملت‌های ما از بلای آن ایمن گردند. البته تا این حد متوقف نخواهیم شد. بلکه این تمدن مادی‌گرا و شهوانی را تا دل سرزمینش مورد تعقیب و مبارزه قرار می‌دهیم تا تمامی جهان به نام پیامبر (صلی الله علیه و آله) فریاد بزند و همه جهان به تعالیم قرآنی یقین پیدا کند و سایه‌سار اسلام بر تمام زمین، گسترده شود. اینجاست که تکلیف مؤمن محقق شده و دیگر فتنه‌ای باقی نخواهد ماند. 📗 حسن البنا، رسائل حسن البنا، ص109 🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 جشن (احتفال) میلاد نبوی در اردوگاه آوارگان در غزه 🔻 قمرٌ سیدنا النبی (صلی الله علیه وآله) 🔎 @rased110
🔴💠 جملات مکتوب در تصویر، متعلق به کدام شخصیت است؟ 🔻 گزینه‌ها را ببینید و انتخاب کنید👇 👉 https://EitaaBot.ir/poll/mtyzak?eitaafly 👉 https://EitaaBot.ir/poll/mtyzak 🔎 @rased110
🔴✍️ داعش و حماس؛ دشمنیِ سخت و عمیق 🌐 در یکی از گروه‌ها مطالبی مطرح شد در خصوص همراهی بعضی اعضای حماس با داعش که لازم دانستم این یادداشت را جهت روشنگری، بنویسم: 🔻 یکی از طرف‌هایی که داعش از ابتدای ظهورش به مبارزه با آن پرداخته است، دولت و جنبش حماس است. 🔻 برخلاف تصورات برخی که جنبش حماس و اعضایش را حتی در برهه‌ای از زمان، تحت تأثیر داعش می‌دانند، واقعیت آن است که داعش علی‌رغم شعار ریاکارانه حمایت از آرمان فلسطین، همواره حماس را به عنوان دشمن خود قلمداد کرده است. 🔴 عناوینی همچون «حکومت طاغوتی حماس» و «حماس مرتد» و «منبع کفر» صفاتی است که داعش از اوایل ظهورش علیه حماس به کار برده است و علاوه بر مجلاتی همچون «النبأ» در محصولات صوتی و تصویری خود نیز به لجن‌پراکنی علیه حماس پرداخته است. 🔺 اما در مقابل، حماس نیز با اقتدار و مشت آهنین خود، نخستین تحرکات داعش جهت نفوذ در غزه و فلسطین را سرکوب کرده و این شاخۀ سرطانی صهیونیست‌ها را از رخنه کردن در سرزمین جهاد و مقاومت (غزه) بی‌بهره گذاشت. 📌 برای کسانی که از جنگ میان داعش و حماس بی‌اطلاع هستند، مطالعۀ گزارش خبرگزاری الاخبار، می‌تواند مفید باشد. گزارشی که هانی ابراهیم با عنوان: 👈 «داعش» ينازِل «حماس» علناً في غزة در سال 2015 میلادی نوشته است. یعنی همان زمان که ما در سوریه و عراق در برابر داعش می‌جنگیدیم، حماس نیز در غزه با داعش در حال نبرد بود. ♦️ راستی اختلاف میان ایران و بعضی جریان‌های داخل حماس در ماجرای سوریه، ربطی به داعش ندارد. یادتان نرود که حماس یک جریانِ اخوانی است و اغلب معترضان سوری نیز اعضای اخوان‌المسلمین سوریه هستند. سخن در مورد اخوان سوریه مفصل است و نباید این شاخه را با سایر شاخه‌های اخوان، همسان تلقی کرد. به هر حال، باید مواظب باشیم، حمایت برخی سران حماس از اعتراضات در سوریه را به معنای همراهی آنان با داعش، تلقی نکنیم؛ چرا که یکی از مهم‌ترین راهبردهای تبلیغاتی صهیونیست‌هایی همچون افیخای ادرعی مخصوصاً در زمان طوفان الاقصی این بوده است که حماس را همسان و همفکر داعش نشان دهند. این حربه، فقط بر کسانی مؤثر است که از جنگ سخت میان داعش و حماس، اطلاعی ندارند. 🔻 در این خصوص، فیلم‌ها و اسناد متعددی هست که ان شاء الله در روزهای آتی منتشر خواهم کرد. 🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 چرا ما را می‌کُشید؟! 🔻 یکی از فیلم‌هایی که عناصر داعش در اعتراض به کشته شدن رفقای‌شان به دست عناصر حماس منتشر کردند. 🔻 پس از آنکه در همان سال‌های اوج قدرت داعش، عناصر داعشی در غزه مسجدی با نام «ابن تیمیه» را به پایگاه خود مبدل کردند، ♨️ جنبش حماس به آنجا حمله کرد. مسجد «ابن‌تیمیه» را تخریب کرد و عناصر داعش را کُشت. 👆 این داعشی در اعتراض به اقدامِ حماس، می‌گوید چرا ما را به اتهام خوارج‌بودن می‌کُشید؟ 🔻 اگر حماس آن روزها جلوی انعقاد نطفۀ داعش در غزه را نمی‌گرفت، الان باید به جای صهیونیست‌ها با داعشی‌های داخلی‌اش می‌جنگید و بهره‌اش به جیب اسرائیل می‌رفت. 🔎 @rased110
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 دامن مزن به آتش این قیل و قال‌ها از حق بگو چنانکه علی گفت سال‌ها... 👆 بخشی از شعرخوانی آقای شرافت در حضور رهبر انقلاب که مورد تحسین ایشان واقع شد. 🔹️ | 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔴✍ برادر؟! 🔻 امروز دیدم در اغلب صفحات اشخاص، سایت‌ها و حتی خبرگزاری‌های مغرض عرب، این سخن از رئیس‌جمهور ایران مورد توجه و حتی تمسخر واقع شده بود که : «ما با آمریکایی‌ها برادریم!» 1⃣ یک اشکال که همۀ ما به این رسانه‌چی‌های مغرض وارد می‌دانیم این است که برای جوسازی‌شان سخنان رئیس‌جمهور ایران را قیچی کرده‌اند و آن بخش را که دست‌برداشتن آمریکا از عداوت‌هایش را شرط برادری دانسته بود، بعضاً حذف کرده بودند. 2⃣ نکته مهم و دوم این است که ما آقای پزشکیان را شخصی استکبارستیز می‌دانیم و در آن شکی نداریم اما نحوۀ سخن گفتن خیلی اهمیت دارد: 🔻 آقای پزشکیان! شما دیگر باید از بَر باشید که امام علی (علیه‌السلام) مردم را دو بخش فرمودند: «النّاسُ صِنْفانِ إمّا أَخٌ لَكَ في الدِّيْنِ، أو نَظِيرٌ لَكَ في الخَلْقِ» اگر آمریکایی جماعت، دست از عداوت هم بردارد، تازه همنوع بشری ماست و باز هم هیچ برادری میان ما و آنها نیست. (طبق این فرمایش علوی) البته همواره در کشور ما هم کسانی بوده‌اند که مصداق آیۀ شریفۀ «يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَنْ تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ» (مائده ۵۲) بوده‌اند. ما از این افراد بیزاریم و با این دسته در یک قطب نیستیم. دو قطبی صادق با اینها داریم. امیدواریم شما از این دسته نباشید که در این صورت، ما با شما برادریم. 🔎 @rased110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎞 برادریم؟!!! ❓اگر آمریکا تحریم نکند، با او برادرید؟! 🔎 @rased110