eitaa logo
راشدون
25 دنبال‌کننده
477 عکس
533 ویدیو
118 فایل
قرآنی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 خدا رحمت کند آقای مشکینی را؛ یکبار قبل از انتخاباتی در خطبه هایش انتخابات را تشبیه می کرد به و می فرمود : 🔻صحنه انتخابات است. ▪️کسی که در انتخابات شرکت نمی کند گویا دارد یزید را می کند. ▫️کسی که در انتخابات شرکت می کند ولی رای سفید می دهد انگار در کربلا است ولی تیر به سوی هدف خاصی نمی اندازد. کسی که به غیر صالح رأی می دهد گویا دارد علیه امام حسین شمشیر می زند. کسی که می گردد و اصلح را انتخاب می کند گویا دارد از امام حسین دفاع می کند. رأی مسئولیت آور است. با دقت و بصیرت رأی دهیم.
🌳شجره آشوب« قسمت پنجاه و یکم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻15. امام هادی علیه السلام نیز در روایتی نکاتی را مانند گزارش فوق فرمود: «اما اینکه گفتی علی علیه‌السلام اهل صفین را چه در حال پیشروی و چه در حال فرار می‌کشت و مجروحان را تیر خلاص می‌زد ولی در روز جمل فراریان را دنبال نمی‌کرد و مجروحان رانمی‌کشت و هرکس که سلاح بر زمین می‌گذاشت و در خانه‌اش می‌رفت در امان بود به این دلیل بود که امام اهل جمل (طلحه و زبیر) کشته شده بودند درنتیجه گروهی که بخواهند به آن‌ها مراجعه کنند نداشتند؛ بنابراین آن‌ها بدون اینکه قصد محاربه یا مخالفت یا دشمنی داشته باشند به منازل خود رفتند و به اینکه امام از آن‌ها دست بردارد راضی شدند. 🔻 حکم این افراد، رفع شمشیر و خودداری از آزار آن‌هاست تا زمانی که علیه امام،اقدام به جمع‌آوری نیرو نکنند. ولی اهل صفین به‌سوی گروهی مراجعه می‌کردند که آماده بودند و امام آن‌ها برایشان سلاح، سپر، تیر و شمشیر می‌فرستاد و به آن‌ها عطا می‌داد. همچنین موقع ورود آن‌ها، مورد خوش‌آمد گویی واقع می‌شدند و مریضشان را برمی‌گرداند و مجروحانشان را مداوا می‌کرد...درنتیجه آن‌ها برای مبارزه و جنگ بازمی‌گرداند. 🔻پس حکم این دو گروه یکسان نیست.» همچنین عبدالله بن شریک از اصحاب ویژه امام صادق علیه السلام نیز بر این نکته واقف بود و تفاوت سیره امیرالمومنین در برخورد با اهل جمل و صفین را مانند روایت فوق، تشریح می کرد. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
🌳شجره آشوب« قسمت پنجاه و دوم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻16. معاویه در کاخ خود، پست‌های مهمی را به کفار مسیحی داده بود. ازجمله سرجون؛ مشاور وی، اخطل؛ شاعر دربار و ابن آثال؛ طبیب نصرانی. ملاحظه می‌شود که هر سه پست فوق، از مناصب مهم آن زمان بودند. 🔻سرجون مشاور معاویه در موارد متعدد حکومتی به وی مشورت می‌داد. اخطل نیز در حقیقت فعالیت رسانه‌ای از طریق اشعار خود برای بنی‌امیه انجام می‌داد. در اینجا باید پرسید چرا معاویه، از افراد فوق در مناصب حکومتی که باید به دست مسلمین باشد، استفاده می‌کرد؟ پست طبیب دربار که با جان مسلمانان سر و کار دارد، چرا باید در دست یک مسیحی باشد که ممکن است هیچ دلسوزی نسبت به مسلمانان نداشته باشد و جان آن ها در دست او می تواند بازیچه قرار بگیرد؟ آیا نمی توان احتمال دارد معاویه از طریق همین طبیب، بسیاری از سرکوب های مرموزانه خود را انجام داده باشد؟ 🔻 در تاریخ آمده است، سرجون مسیحی از هم‌نشینان معاویه بود که حتی پیشنهاد امارت ابن زیاد بر کوفه را به یزید داد. این نکات نشانگر این است معاویه و بنی‌امیه باکی از نشست و برخاست با کفار نداشتند و تلاش می‌کردند آن‌ها را بر مسلمین، برتری دهند. این اقدام معاویه، همانند استخدام کعب الاحبار در دربار عمر، بود که وی را به‌عنوان قصاص برگزیده و از او در موارد مختلف مشورت می‌گرفت. 🔻 این نکات برخلاف دستورات قرآنی است که مسلمانان را از اتخاذ کفار به‌عنوان اولیای خود نهی می‌کند. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد
🌳شجره آشوب« قسمت پنجاه و سوم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻17. امام حسن مجتبی علیه السلام به معاویه فرمود: از ملعون بودن تو اینکه هنگامی که پدرت ابوسفیان قصد داشت اظهار اسلام کند، تو او را از این کار بازداشتی. در نتیجه مشخص می شود معاویه از ابتدا نیز تمایلی به اسلام نداشته و بر همین منوال نیز ادامه داد، جز اینکه تنها برای مصون ماندن جان خود، تظاهر به اسلام می کرد. 🔻18. سیدالشهدا علیه‌السلام در نامه‌ای به معاویه، فرمود: «معاويه، طرفداران تو گروه شيطان هستند، گروه تو از دين بيرون رفتگان‌اند و گروه ستمكار و ياران شيطان رانده شده. سبحان‌الله، اي معاويه، گويى تو از مردم مسلمان نيستى و آنان نيز از تو نيستند. گفته بودى مردم را داخل فتنه نكنم، ولى من فتنه‏اى... 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد
🌳شجره آشوب« قسمت پنجاه و چهارم» 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻ولی من فتنه ای بزرگ‌تر از امارت و حكومت تو نمى‏شناسم. به خدا سوگند، هیچ‌چیزی را برتر از جهاد با تونمى‏دانم.‏» 🔻در اینجا نیز امام حسین، صراحتاً معاویه و اصحاب او را کافر اعلام می‌کند و اصلاً آن‌ها را مسلمان نمی‌داند. نکته دیگر اینکه سیدالشهدا نیز در اینجا، موضعی همانند پدر بزرگوارش را مبنی بر اهمیت جهاد با بنی‌امیه اتخاذ می‌کند و حکومت آن‌ها را بزرگ‌ترین خطر و فتنه برای مسلمانان می‌داند. امام در ادامه فرمود: «به خدا قسم [اگر] شيعيان تو را بكشيم، آنان را نه كفن كنيم و نه حنوط و نه بر ايشان نماز بخوانيم و نه دفنشان كنيم.» 🔻 نکته اخیر بیانگر این است که امام حسین علیه السلام معاویه و اصحابش را اصلا مسلمان نمی‌دانست و گرنه دفن مسلمان، هرچند فاسق باشد باید صورت بگیرد. 🔻19. هنگامی که سر مبارک امام حسین علیه السلام را نزد یزید گذاشتند، با چوب دستی به دندان امام می زد و می گفت این روز در ازای روز بدر و شروع به خواندن شعری کرد:«هاشم با دین بازی کردند وگرنه نه خبری آمد و نه وحی نازل شد.» 🔻20. امام باقر علیه السلام در روایتی فرمود: در باطن قرآن، منظور از کافران که خدا به آن ها لعنت فرستاد، بنی امیه هستند.... 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
🌳شجره آشوب« قسمت پنجاه و پنجم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻این سخن نشان میدهد که معاویه بیعت شکن نیست که او را فتنه گر بدانیم بلکه دولت کفریست که از ابتدا مخالف امیرالمومنین بود و بیعت نکرد. 🔻ایشان در روایتی دیگر آیه « كَذلِكَ حَقَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ عَلَى الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّهُمْ أَصْحابُ النَّارِ » را به بنی امیه تفسیر کردند. 🔻خلاصه اینکه حضرت در جنگ صفین، مانند کفار با لشکر بنی امیه برخورد می کرد؛ امر به تعقیب فراریان، کشتن مجروحان؛ زیرا آن ها گروهی بودند که دارای سازمان و انسجام بودند و رهبرشان یعنی معاویه، از ایشان پشتیبانی می کرد؛ چه پشتیبانی مالی و چه حمایت نظامی. 🔻اما در جنگ جمل، طلحه و زبیر و عایشه و یاران آن ها چنین سازمانی نداشتند و بعد از جنگ نیز سران آن ها یا کشته شدند یا همانند عایشه به مدینه بازگردانده شدند. 🔻نکته دیگر اینکه معاویه در نامه ای به امام علی علیه السلام، تصریح می کند که اهل شام از اطاعت امام سرباز زدند و خواستار تسلیم قاتلان عثمان از سوی امام شدند. معاویه در ادامه می گوید اگر امام چنین کاری می کرد امر حکومت به شورا سپرده می شد. مهم ترین قسمتی که معاویه به امام می گوید این است که: «حجت تو بر اهل شام مانند حجت تو بر اهل بصره نیست؛ زیرا اهل بصره با تو بیعت کردند ولی اهل شام، با تو بیعت نکردند.» 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
11.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| زرنگی این نیست همه کارات و خودت بکنی! بندازش گردن یکی دیگه! منبع : جلسه 500 از مبحث خانواده آسمانی @ostad_shojae | montazer.ir
هدایت شده از درک مهندسی خلقت
04_1 Be Setare Sogand (1402-11-12) Tehran.mp3
17.69M
🔉 🔰 جلسه چهارم، بخش اول 📌 بررسی و تفسیر سوره مبارکه نجم * از کجا معلوم پیامبر (صل‌الله‌علیه‌وآله) تحت تأثیر اقتضائات زندگی بشری نباشد؟ [3:59] * آیا بیانات پیامبر (صل‌الله‌علیه‌وآله) ناشی از تجربه زندگی در شبه جزیره عرب بوده است؟ [6:17] * قسم به ستاره وقتی که پایین می‌آید => برهان بر آسمانی بودن پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) [8:51] * ما برای شما پیامبر (صل‌الله‌علیه‌وآله) را 'نازل' کردیم [10:36] * علامه طباطبایی (ره): اساساً ذات و گوهر وجودی انبیاء و اولیاء الهی (علیهم‌السلام) متفاوت است [15:05] * اشتباهی رایج: قرار دادن قرآن به عنوان دلیل نقلی بعد از دلیل عقلی [15:45] * علامه طباطبایی (ره): پیامبران (علیهم‌السلام) 'تمام حقایق غیبی' را در حد فهم مردم بیان کرده‌اند [17:43] 🔻 عالم تکوین: عالم بود و نبود [20:10] 🔺 عالم تشریع: عالم باید و نباید * چالش اصلی در تمام طول تاریخ: قبول ربوبیت تکوینی خدا و رد کردن ربوبیت تشریعی [22:09] * راه حل فنی قرآن در 'انتقال از خدای تکوین به تشریع' [24:42] * یکی از بهترین براهین خداشناسی: شناخت خدا در ناتوانی‌های خود [26:03] * بر شمردن برخی ناتوانی‌های انسان در سوره مبارکه واقعه [27:44] * تنها همان که 'خدای خلق و تکوین' است می‌تواند 'خدای امر و تشریع' باشد [34:44] * شیطان نیز 'خلق' را قبول داشت ولی از 'امر' خدا سرپیچی نمود [36:40] * 'ولیّ امر' کسی است که 'شاهد بر خلقت' بوده باشد [39:26] ⏰ مدت زمان: ۴۲:۵۷ 📆 ١۴٠٢/۱۱/۱۲
9.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سه شباهت امام حسین علیه السلام به قرآن کریم از دیدگاه عالم سنی