eitaa logo
رستاخیز | محمدرضا سعادتی
256 دنبال‌کننده
293 عکس
207 ویدیو
28 فایل
محمدرضا سعادتی #طلبه_عصر_انقلاب_اسلامی گردآورنده کتابهای: ●آزادی یعنی آزادی ●پای درس خمینی مشهد ■علاقه مندی هایم: مطالعات مکتب امام (ره) اندیشه انقلاب فلسفه عرفان ادمین: @Mr_saadati14
مشاهده در ایتا
دانلود
تکلیف ما در حوادث اخیر لبنان.mp3
18.59M
🌀 در این روزهای پُر تنش و حادثه آفرین در لبنان، یکی از مهم ترین کارها این است که تحلیل از صحنه مبارزه داشته باشیم و با این تحلیل به روشنگری جامعه بپردازیم. متاسفانه در یک سکوت مرگبار فرو رفته ایم و نه می توانیم صحنه را درست تحلیل کنیم و نه پیروزی ها و حملات لبنان به اسرائیل را نمی توانیم غرورآفرین بمعنای حقیقی، روایت کنیم. باور داشته باشیم اگر نتوانیم روایت امیدآفرین و غرورآفرین از دستاوردهای جبهه مقاومت داشته باشیم؛ آسیب می بینیم و تمام موفقیت های حزب الله همانگونه تفسیر می شود که دشمن می خواهد. تکلیف ما در این صحنه مبارزه چیست؟ چکار باید کنیم؟ اشتباهمان چیست؟ 💠 پیشنهاد می کنم این صوت از را گوش کنید. موضوع این جلسه: "تکلیف ما در حوادث اخیر لبنان و تحلیل مسائل جاری" است که در جمع شاگردانشان ارائه فرموده اند. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 امتداد خاص و عام فلسفه چگونه است⁉️ : 👇دو نوع امتداد فلسفه داریم: 1⃣ : 🤏 گاهی ابتناء علمی منطقی است 🤏 گاهی ابتناء فرهنگی است 🤏گاهی امتداد عملی است 📚 امتداد خاص را ابتدا در مورد می گویند ولی درباره غیر علوم هم وجود دارد. 📌 امتداد خاص، یک نوع ابتناء است؛ به اینصورت که در علوم با ابتناء علمی (منطقی و فلسفی) مرتبط هستیم مثلاً علوم انسانی یا علوم اعتباری ای که مبتنی بر علم فلسفه است. این نوع ابتناء در علوم پایین دست رخ می دهد مثل و و ... . 🔸در علوم پایین دست، امتداد یعنی یک نوع ابتناء بر فلسفه باشد، که در این صورت امتداد فلسفه است. یک نوع سریان و در علوم پایین دست است. 🔹 اساساً فلسفه یک سِمَتی دارد که در علوم پایین دست می تواند باشد در عین استقلال علوم دیگر، یعنی ابتناء به معنای این نیست که همه چیز فلسفه می شود بلکه استقلال علوم پابرجاست، ولی سریان یک دسته مفاهیمی است که مثلاً می تواند علوم تجربی را به یک نتیجه ای برساند. 🤏 در حوزه هم همینگونه هست لکن امتدادش بصورت ابتناء فرهنگی است. دسته ای از مباحث را داریم که در فرهنگ جاری هست و سه لایه دارد: لایه ، لایه ، لایه . لایه بنیادین ما را به لایه اول و دوم می رساند و به ابتناء فرهنگی به عنوان مغز فرهنگ متکی است. فلسفه، عرفان و ... عهده دار این ابتناء می شود ولی سنخش فلسفی است. ☘ ابتناء فرهنگی باید بشود و بصورت فرهنگ در بیاید؛ یعنی لزوماً ابتناء منطقی نیست بلکه باید تقبل عمومی حاصل شود. 👌 امتداد فلسفه از این جهت خیلی معنا دارد لذا جامعه بدون فلسفه نمی تواند زندگی کند. 🤏 همچنین یک داریم که بسیاری از فیلسوفان، فلسفه ای که داشتند آن ها را به رساند. آن فلسفه خودش را بصورت درآورد. و در کُنش می آید. تا و در انسان نباشد تبدیل به و نمی شود؛ یعنی افزون بر ابتناء علمی، باید در عملش سریان پیدا کند، به تعبیر دیگر انسان موجودی ارادی است که اراده اش مترتب بر شعورش هست و تا شعور نباشد اراده اش معنا ندارد. ⚠️ نکته مهم: این ابتناء ها بصورت ابتناء حداقلی نیست که صرفاً یکسری تصورات را درست کند؛ بلکه آنچه می یابیم و می بایست باشد انواع ابتناء و انواع وجودِ سریان است، یعنی مثلاً فلسفه نسبت به علوم پایین دست خود به نحو: 🤏 هدایت (پیش از علم)، 🤏 حمایت (حین علم)، 🤏 و نظارت (پس از علم) است؛ به اینصورت که فلسفه می تواند از ابتدا بگوید به این سمت نرو (هدایت)، و حمایت کند که مثلاً از قواعد فلسفی دوباره برای یک مسئله ای استفاده کند، و پس از علم هم نظارت می کند. بنابراین ابتناء، فقط در آغاز کار نیست. 2⃣ : 🤏 جایی است که مبتنی بر اثر منطقی نیست ولی از منظر دیگر مدد می دهد مثلاً فلسفه با عرفان نظری و معارف دین در ردیف هم قرار می گیرند نه در پایین دست. در سنت اکتشاف، ، اکتشاف حقایق هست از منظر عقل؛ ، اکتشاف حقایق است از منظر شهود؛ ، اکتشاف حقایق است از منظر علم الهی. ابتناء منطقی ندارند ولی به همدیگر مدد می رساند از منظر دیگر مثلاً از منظر عقل به منظر دین و به منظر دل کمک می دهد. 📕 درس خارج نهایه؛ بحث امتداد فلسفه ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🖤 اول مهر... بابا به جای نان؛ داد! ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۲۹) 🌀 از یکی از بزرگان اهل سلوک این را خواستم؛ و ایشان گفتند:... 🔻 : 🔹یک وقتی عرض کردم من از یکی از بزرگان اهل سلوک و معنا و توحید خواستم برایم دعا کنند که خدای متعال به ما چهار چیز بدهد: اول، هدایت بکند به کار خیر، بعد توفیق بدهد که آن را عمل کنیم، سپس کمک کند که پیش برویم و در آخر هم آن را از ما قبول کند. ایشان گفتند دعا می کنم برای این چهار امر، اما اصل کاری را شما از یاد بردید؛ یعنی دعا برای ! عافیت هم فقط عافیت جسمی نیست، عافیت جسمی یکی از آنهاست، عافیت روحی و معنوی و عافیت از گناه که انسان بتواند از تعرّض گناهان سالم بماند. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش چهارم: شکر؛ ص ۱۵۹ تا ۱۶۰ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 این است ارزش کارگر... 🖤 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 آیا فلسفه چون انتزاعی است، امکان امتداد ندارد⁉️ : ✍ برخی این اشکال را کرده اند که: اساساً فلسفه اسلامی انتزاعی است لذا قابلیت امتداد ندارد. برخی از فلسفه ها معطوف به حیات اجتماعی عینی شده است (فلسفه انضمامی) ولی برخی معطوف نشده اند (فلسفه انتزاعی)؛ فلسفه انتزاعی قابلیت امتداد ندارد و فلسفه اسلامی هم انتزاعی است. 🤏 پاسخ این است که: این دسته بندی ای که کرده اند در جای خودش خوب است. اما نتیجه ای که می گیرند درست نیست. اینکه یک فلسفه ای خودش را امتداد داد خوب است؛ اما اگر به امتداد نکشاند آیا قابلیت امتداد هم ندارد؟ 📚 ذات فلسفه به دلیل اینکه به پاسخ می دهد و این پرسش ها در جاهای خاصی خودش را نشان می دهد؛ خاصیت ، و از علوم را دارد یعنی در همه جای علم می تواند حاضر بشود و همیشه هست. 🔍 لذا باید ببینیم چگونه فلسفه انتزاعی را انضمامی کنیم چون قابلیت امتداد دارد؛ نه اینکه بگوییم اصلاً جنس فلسفه اینگونه است که امتداد ندارد. قابلیت امتداد دارد چون یک اصلی هست که علوم پایین دست و فرهنگ و ... به آن هستند. 🔹 بله فلسفه امروزه امتداد ندارد، اما قابلیت دارد، فعلیت پیدا نکرده است. حتی انتزاعی ترین انتزاعات فلسفه هم قابلیت امتداد دارد. 🔸هیچ فلسفه ای نتوانسته آنقدر منضم بشود که تمام عرصه های حیات اجتماعی را بگیرد ولی آرام آرام داریم به سمت امتداد می رویم. ☘ فلسفه اسلامی از به بعد خیلی واضح است که را کار کرده است و مهم ترین صحنه که و هست را بحث کرده است. هم که مثل فارابی نیست ولی بحث های امتدادی را دارد مثل و و و ... . در کار هم بحث و وجود دارد، حضور شریعت در بشر را هم دارد. اندیشه صدرا که است، سفر چهارم امتداد اجتماعی به سمت خداوند می باشد؛ فقط متأسفانه نُبُوّات را ننوشت ولی این اندیشه را در گفته است. اندیشه در این است که ولی و نبی حاکم است و حاکمیت دارد یعنی اندیشه نبوت به مسئله حکومت گره می زند و می فرماید: مَلَکٌ و فلکٌ و مَلِکٌ یعنی نبی باید بسان ملک و فلک و ملک (پادشاه) باشد. 📌 فلسفه سیاسی سر صحنه است و اینگونه نیست که ذهنی باشد. جزو است و قابلیت دارد و الا کار فیلسوف، اجرا نیست بلکه می گوید حکومت باید داشته باشید و چگونه باید حکومت کنید. بنابراین اندیشه اسلامی ما در بحث فلسفه سیاسی حاضر است. 📌 زمانی که فیلسوف از کمال معنویت سخن می گوید، اساساً نمی تواند به امتداد فکر نکند چون می خواهد این صحنه و جامعه را به سمت معنویت ببرد یا اندیشه آن را بگوید و بنویسد. 🍀 یک فیلسوف که حقیقتی در جان او نشسته است به نظر دارد. لذا ذات فلسفه اینگونه است که امتداد دارد. 📓 درس خارج نهایه؛ بحث امتداد فلسفه ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤 قلب مان در فشار است. به گفته بزرگان طریق، از حوادث لبنان و غزه و مظلومیت ها، باید انقطاع حقیقی حاصل شود، باید مُتنبِّه شویم. این حوادث که برای جبهه حق پیش می آید هم امتحان الهی است، هم صحنه آزمایش صبر است، هم قرار است سنت تمحیص صورت گیرد، هم کم کاری های ما خدای ناکرده دخیل بوده است... 🖤چه باید کرد؟ اولین و مهمترین کار این است که نگذاریم خودمان و جامعه مان نسبت به حوادث شود، جامعه باید باقی بماند، جامعه باید در و باقی بماند البته نه غم و اندوه منفعلانه بلکه فعالانه. و همه این ها باید جمع شود در و . باید گریه و ناله سر داد از این همه ابتلائات. روضه های خانگی، مجالس ختم صلوات و از این دست تضرعات باید رونق بگیرد. هیئت ها باید شوند و روضه غزه و لبنان و ... از آن ها شنیده شود. 🖤ذکر یا صاحب الزمان أدرکنی را باید از عمق جان جامعه بشنویم. خدا می داند اثر بی تفاوتی بدتر از خود این حادثه هاست. 📌چه زیبا شاعر سروده است و چه زیبا زمزمه می کند حاج مهدی رسولی: مگر می توان از غمت گریه کرد ولی ز دنیا گذشت مگر می توان داغدار تو بود ولی ساده از داغ دلها گذشت ای آموزگار جوانمردی اگر بودی امروز چه می کردی؟ کجا خیمه ات را می آوردی؟ به کوفه... به تهران... به غزه... به لبنان... کجای جهان ای حسین جان؟ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 چرا حکمت عملی، کم فروغ شد⁉️ : 🌒 چطور کم فروغ شد؟ چند دلیل وجود دارد. ولی آنچه من آن را مهمترین دلیل میدانم این است که به آثار به عنوان اثر درسی نگاه نشد کارهای فارابی همچنان در فضای حکمت عملی بی نظیر است. یکی از سنتهای ما، سنت درسی متن گرا است و همواره باید بر اساس متن درس بخوانیم، باید در نظر داشته باشیم که متن های اساسی یک رشته را از دست ندهیم. در حال حاضر نیز در هر رشته ای اگر یقین کنیم که یک متن، خیلی خوش است آن را نگه می داریم و همیشه آن را می خوانیم. بوعلی اشارات را در قرن پنجم نوشته است و ما همچنان بر سر آن اندیشه هستیم، آن را می خوانیم و با آن درگیر هستیم. بدایه و نهایه را می خوانیم و اگر کسی در جای دیگر سخنی بگوید می دانیم که ناظر به این کتابها سخن می گوید. هیمنه بوعلی آنقدر زیاد بود و کارش بسیار قوی بود که ادامه پیدا کرد، اگر بوعلی به حکمت عملی می پرداخت مطمئناً الان حکمت عملی به گونه ای دیگر بود. 🔹 بوعلی در پایان الهیات شفا وعده کرده بود که حکمت عملی را بیان کند ولی مقداری که بیان کرد بسیار ناچیز است و کار فارابی را گسترش نداد و طرح او پی گرفته نشد. می توانیم از این تجربه به این صورت استفاده کنیم هر متنی که برای ما معنادار شد و روح کار حوزوی در آن موج می زند آن را پایه قرار دهیم و بخوانیم. اگر در جامعه شناسی متنی پیدا کردید که می تواند فضای جامعه اسلامی ما را پوشش دهد آن را متن کارمان قرار دهیم هرچند نقطه آغاز باشد. 🤏 از جمله دیگر دلایل کم فروغی حکمت عملی، شاید در اثر فشاری که به فیلسوفان آوردند و آن ها به حداقل ها اکتفا کردند. می توانم بگویم بعد از بوعلی فشارها و هجمه ها روی فیلسوفان زیاد شد و پیدایش نظامیه در بغداد فضا را دگرگون کرد، در این اوضاع کسانی که در فضای فلسفه کار علمی می کردند کم شدند و به شاخه های مسئله دار از جمله حکمت عملی نتوانستند به اندازه کافی بپردازند. 📌 بنابراین یکی از مشکلات این است که در سنت حوزوی آثار فارابی که از متون درخشان در فضای حکمت عملی هستند متن درسی قرار نگرفتند. فصول منتزعه بسیار خلاصه و مندمج است، درعین حال تمام اندیشه های اجتماعی در آن آماده است. بحث اخلاق نیز در آن طرح شده و اخلاق را هم اجتماعی کرده است. فارابی کلام، فلسفه، دین و حکمت عملی را در فضای تمدنی معنا میکند. 🎙 نشست علمی «چیستی حکمت عملی و ضرورت احیاء آن در جهان معاصر»؛ مجمع عالی حکمت اسلامی قم ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 ...ما همان حالی كه در و داشتيم، همان حال را در شنزارهای جبهه داشتيم. اينها كسانی بودند كه به بركت به اين بارگاه راه يافتند. (ره) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۳۰) 🌀 شکر نعمت های خدا یعنی به کار افکندن تمام امکانات و تمام نیروها در انسان برای ایجاد جامعه متعالی اسلام 🔻 : 🔹 همه نعمت ها را خدای متعال برای ما آفریده یعنی برای انسان... «خَلَقَ لَكُم ما فی الأرض جميعاً» برای شما آنچه در روی زمین هست خدا آفریده، یعنی برای انسان ها. برای چه چیزِ انسان ها آفریده؟ برای خوردن و چریدن و زندگی کردن؟ نه، بلکه آفریده است برای اینکه انسانیت و جامعۀ انسانی تکامل پیدا کند. 🔸اگر قرار است جامعه انسانی تکامل پیدا بکند پس هر نعمتی که خدا به ما داده ما باید این نعمت را صرف کنیم در راه به تکامل رساندن انسانیت. به چه وسیله ممکن است؟ به وسیلهٔ و و بس؛ هیچ راه دیگری ندارد اگر راه دیگری داشت انبیا از آن راه اقدام می کردند. اگر راه دیگری داشت پیغمبر ما از آن راه اقدام می کرد. چون که انسان در حکم موجودی است که تا در یک قرار نگیرد، به سرمنزل نمی رود. آن جریان صحیح جریان جامعه اسلامی است. 🔹پس نتیجتاً شکر نعمت های خدا یعنی به کار افکندن تمام امکانات و تمام نیروها در انسان برای و به اهتزاز درآوردن پرچم قرآن. این حاصل شکر. ببینید عجب دری باز می شود با این فکر. عجب راهی گشوده می شود به سوی تمام خیرات؛ پول برای تکامل انسانی. آبرو نعمتی است که انسان خرجش کند برای تکامل انسانیت. بازو یک نعمتی است که آدم خرجش کند برای تکامل و تعالی انسانیت. چشم و گوش و اعضا و جوارح و هرچه انسان دارد، مال و جان و فرزند و همه چیز و همه چیزش؛ هر چه که نعمت خداست، همه را انسان خرج کند برای چه؟ برای تکامل و تعالی انسانیت... و تعالی و تکامل انسان در ضمنِ یک نظام الهی و اسلامی امکان پذیر است، فقط این است و بس. 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش چهارم: شکر؛ ص ۱۶۹ و ۱۷۰ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رقصی چنین میانه میدانم آرزوست... 🌀 سید عزیز چه زیبا توحید را در میدان مبارزه امتداد می دهد. کسی که شب و روزش را با ایمان به الله سپری می کند در هیچ صحنه ای بن بست احساس نمی کند. حتی در اوج محاصره از هر طرف، عالم وجود را همراه خود می بیند و دشمن را اینگونه خوار و ذلیل. توحید در صحنه مبارزه، شیرینی های خاص خودش را دارد که خدا فقط نصیب مجاهدان و قائمان در راه خودش می کند...میدان جهاد، مجاهدانش را اینگونه به اوج می رساند "أَنَّ اَلْجِهَادَ بَابٌ فَتَحَهُ اَللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ" ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
(۳۱) 🌀 آیا در جامعه فاسد و مشرک، انسان می تواند رشد کند و کامل شود؟ 🔻 : 🔹 شما خیال میکنید که یک نفر آدم می تواند یک انسان خوب بشود؟ یک نفر آدم! در دنیای فاسد یک انسان می تواند یک انسان کامل بشود؟ نه! آقا این طور نیست. اگر چنانچه در میان یک سیل بنیان کن، که دارد با شدت هر چه تمام تر و با سرعت هرچه بیشتر از آن بالا می آید طرف درّه سرازیر می شود، اگر در میان این جریان تند و شدید یک آدمِ غرق شده می تواند برخلاف مسیر جریان آب حرکت بکند، در یک جامعه فاسد، در یک جامعه مشرک، در یک جامعه ضدّ خدایی، در یک جامعه ضد انسانی هم یک آدم می تواند یک انسان کامل باشد؛ و آن محال است و این محال تر از آن. 🔸این مطلبی که عرض کردم جزو امّهات حرف هایی است که ما امروز باید بفهمیم و بدانیم، جزو مسلّمات اسلامی است؛ و لذاست که تمام انبیای عالَم در طول تاریخ بشری تا امروز تا خاتم الانبیا (صلوات الله عليه) و تمام مصلحین الهی تاریخ _به غیرِ الهی ها کار ندارم_ همۀ اینها و همه، اول کاری که کردند در صدد برآمدند تا یک نظام عالی الهی و اسلامی را در اجتماع بشری برقرار کنند مستقر کنند. این اول کار است. این همه جنگ هایی که پیغمبرها کردند به این منظور بود، والّا مسئله گفتن که جنگ ندارد، یک کلمه حرف زدن و پایش نایستادن که جنگ ندارد؛ «وَ كَاَیِّن مِن نَبِیّ قاتَلَ مَعَهُ رِيَيّونَ كَثيرها». 📕 کتاب شرح حدیث مکارم الأخلاق (نشر صهبا)؛ بخش چهارم: شکر؛ ص ۱۷۰ ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 امروز مطالعه بیانات جزو ضروریات است... ✊ امروز برای شناخت جبهه باطل یعنی آمریکا و اسرائیل؛ و شناخت منطقه و مقاومت، و شناخت نقش ایران در این تقابل ها، چاره ای نداریم جز اینکه بصورت صریح و شفاف و همراه با جزئیات این صحنه را بشناسیم. 🔍 مطالعه متن کامل سخنرانی ها و همچنین پیام های بصورت جدی ما را کمک کار خواهد بود. ایشان صحنه مبارزه را بصورت واقعی و دقیق تحلیل می کند، علاوه اینکه تربیت یافته مکتب امام خمینی و رهبر انقلاب است و با این اندیشه ها رشد یافته است. در کانال رستاخیز جدیدترین سخنرانی ها و پیام های ایشان که توسط بنیاد مکتب حاج قاسم سلیمانی ترجمه فارسی می شود را بارگزاری شده است. 🔰 سخنرانی ها و پیام هایی که بارگزاری شده است: 🤏 پس از عملیات «طوفان الاقصی» در مراسم بزرگداشت شهدای راه قدس https://eitaa.com/rastakhiz_ir/739 🤏در آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی https://eitaa.com/rastakhiz_ir/490 🤏 به مناسبت شهادت سردار محمدرضا زاهدی https://eitaa.com/rastakhiz_ir/536 🤏 در خلال فعالیت های منبر قدس https://eitaa.com/rastakhiz_ir/550 🤏 در مراسم تشییع فرمانده جهادی بزرگ، شهید سید علی فؤاد شکر (سید محسن) https://eitaa.com/rastakhiz_ir/572 🤏 در سالگرد شهادت فرمانده شهید سید مصطفی بدرالدین (ذوالفقار) https://eitaa.com/rastakhiz_ir/576 🤏 در مراسم بزرگداشت شهید سید فؤاد علی شکر (سید محسن) https://eitaa.com/rastakhiz_ir/594 🤏 در مراسم عزاداری شهادت فرمانده شهید حاج محمد نعمه ناصر (ابونعمه) https://eitaa.com/rastakhiz_ir/614 🤏 در مراسم عزاداری به مناسبت درگذشت مادر گرامیشان https://eitaa.com/rastakhiz_ir/627 🤏 پیام به کنفرانس بین‌المللی شهیدان مدافع حرم و خط مقاومت در مشهد مقدس https://eitaa.com/rastakhiz_ir/606 🤏 پس از «عملیات روز اربعین» در جواب حملهٔ رژیم صهیونیستی به ضاحیه و ترور شهید فؤاد شکر (سید محسن) https://eitaa.com/rastakhiz_ir/685 🤏 در افتتاحیه‌ی کنفرانس «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه حضرت آیت الله خامنه‌ای» https://eitaa.com/rastakhiz_ir/748 🤏 در افتتاحیه‌ی کنفرانس «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه حضرت آیت الله خامنه‌ای» https://eitaa.com/rastakhiz_ir/749 (ره)🖤 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🌀 توضیحات پیرامون درس «مبانی و اصول حکمت عملی» (اخلاق و سیاست) 🔹 نمود و نتیجه همه بحث هایی است که در حکمت نظری و مباحث علم النفس مطرح می شود. 🔸 تعبیر بسیار دقیق در زمینه حکمت عملی، «العلم الانسانی» است. 🔹 اگر دنبال امتدادهای حکمت اسلامی هستیم، اگر دنبال شکل گیری، بسط و گسترش علوم انسانی اسلامی هستیم، اگر می خواهیم دریچه های جدیدی از نگاه به مباحث دینی، مباحث انسانی، مباحث فلسفه خانواده و مباحث علوم سیاسی برای ما پیش بیاید؛ باید ظرفیت های خودمان که بر مبنای قدیم و بر مبنای عقلی و برهانی است جدی بگیریم و این ها باید باب بشود. 🔸 الان در این برهه از انقلاب اسلامی، به لحاظ اگر بخواهیم بحث را دنبال کنیم، باید در کنار اهتمام به همه چیزهایی که تاکنون داشته ایم و باید داشته باشیم، مسئله ترویج جدی پیدا کند و تحقیقات در این مسئله آغاز شود؛ و در کنار مباحث علم النفس باید بنحو مبسوط و گسترده بحث شود. 🔹 دو شخصیت برجسته در حکمت عملی، و هستند و آثار هر دو بزرگوار انصافاً ارزشمند و فوق العاده هست. وقتی با توجه به آنچه را که الان در دنیای امروز می گذرد به این متون توجه می کنیم، متوجه عُمق این آثار می شویم که چقدر الان می تواند برای ما راهگشا باشد. بحث سر در این و این اندیشه ها نیست بلکه مراد این است زمینه اولیه و اندیشه های اصلی کار شود؛ دقت و تحقیق در این ها راه را برای پژوهش های امروزین در این عرصه باز می کند. 🔸 ما امید داریم حکمت عملی در حوزه ترویج پیدا کند و آثار فارابی، مسکویه، ابن سینا و خواجه نصیر در این زمینه دیده بشود. 🔹 حکمت عملی، فلسفه انسان یا فلسفه زندگی است؛ در واقع راجع به زندگی حکمیانه بحث می کند. 📌 پ.ن: درس حکمت عملی استاد امینی نژاد از روز شنبه 7 مهرماه 1403 ساعت 10 الی 11 در مدرس 126مدرسه امام کاظم (علیه السّلام) آغاز خواهد شد. این درس را به صورت از طریق کانال "دروس استاد امینی‌نژاد" در پیام‌رسان به آدرس ذیل دنبال کنید: @dorous_ostad_amininejad همچنین شرکت در این درس صرفاً بصورت است. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
🤲 ربّنا و لاتُحَمّلنا ما طاقة لنا به آنچه طاقت تحمل آن را نداریم بر ما مقرّر مدار 🍀 خدای عزیز و قادر؛ سید عزیز مقاومت، ذریه حضرت زهرا (سلام الله علیها) را حفظ بفرما. ان شاءالله که سایه سید عزیز مقاومت، سالیان سال بر سر همه مجاهدان و دوستداران جبهه مقاومت، مستدام خواهد بود به برکت صلوات های کثیری که می فرستیم. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️ توصیه رهبر انقلاب به جامعه و مجاهدان لبنان 🤲 برای پیروزی جبهه مقاومت بخوانیم 🤲 🌘 آقا فرمودند: دعای جوشن صغیر برای انسانی که حالت دارد و مضطر است و میخواهد با خدا حرف بزند، حالِ آن آدمِ گرفتار است... ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
b63e31_22دعای-جوشن-صغیر.mp3
13.72M
🤲 دعای جوشن صغیر با نوای حاج مهدی سماواتی ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| علامه مصباح یزدی: من با حب به سید حسن نصرالله به خدا تقرب پیدا میکنم 👆لحظاتی از سخنرانی علامه محمدتقی مصباح یزدی (قدس‌سره) در بین رزمندگان حزب الله 🎞 مشاهده نسخه کامل قسمت دوم مجموعه تصویری دلیل: https://aparat.com/v/Rfz97 @dalil_tv @mesbahyazdi_ir
🖤 انا للّه و انّا الیه راجعون تصورش هم سخت است اما... اما خون شهید، حیات دهنده و جریان ساز است. بسیار بسیار حادثه سنگینی بر امت اسلام وارد شد اما راه مثاومت همانگونه که رهبری فرمودند مستحکم تر خواهد شد. بیانیه حزب الله هم سراسر نشان از امید به آینده و پیروزی قطعی بود. خدایا تو حکیمی، تو علیمی، ما قاصریم...راضی هستیم به آنچه تو اراده کرده ای ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ .