eitaa logo
راستی گستری
271 دنبال‌کننده
294 عکس
42 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💎امیرالمومنین عليه السلام فرمود: 🍃إنَّ اللّه َ جَعَلَ مُحَمَّدا صلى الله عليه و آله عَلَما لِلسّاعَةِ، و مُبَشِّرا بِالجَنَّةِ، و مُنذِرا بِالعُقوبَةِ🍃 🔹خداوند محمّد صلى الله عليه و آله را نشانه رستاخيز قرار داد و نويد دهنده بهشت و بيم دهنده از كيفر. 📚نهج البلاغة ، الخطبة ۱۶۰ 💠 @rasti1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#وحدت_و_همگرایی قرآن از زبان پیامبر اکرم به مسیحیان آن زمان میگوید: «تعالوا الی کلمة سواء بیننا و بینکم الاّ نعبد الاّ اللَّه و لا نشرک به شیئا». آن وقت فرقه‌های مسلمان، با خدای واحد، پیغمبر واحد، قرآن واحد، قبله‌ی واحد، عبادت واحد، این همه مشترکات و مسلّمات، چند موضوع مورد اختلاف را وسیله قرار بدهند برای دشمنی! این، خیانت نیست؟ این، غرض‌ورزیِ غرض‌ورزان و غفلتِ غافلان نیست؟ هر کسی که در این زمینه تقصیری بکند، پیش خدای متعال مؤاخَذ است؛ چه شیعه باشد، چه سُنی. دیدار اقشار مردم در سالروز میلاد امیرالمؤمنین(ع) ۱۷/مرداد/۱۳۸۵ #هفته_وحدت 🆔 @rasti1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راستی گستری
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 #هولوکاست #بزرگ_ترین_دروغ_تاریخ 💢تاریخ بشر، جنگ ها، نسل کشی ها و جنایات بسیاری را به
🌺⚜🌺⚜🌺⚜🌺⚜🌺 📌انگیزه های طرح در بررسی انگیزه های طرح افسانه هولوکاست، با دو عامل عمده مواجه ایم که از این قضیه به صورت های مختلف بهره مند شده اند؛ یکی صهیونیسم که ذی نفع عمده است و دیگری خود دولت های غربی. 💠الف) انگیزه های صهیونیسم 💢از دیدگاه محققانی که درباره چگونگی و انگیزه های طرح افسانه هولوکاست به تحقیق پرداخته اند، چند دلیل عمده در این زمینه وجود دارد که عبارتند از: 1⃣ انگیزه های سیاسی 🔸از دیدگاه صهیونیست ها، برپایی دولت اسرائیل، نتیجه منطقی ظلم بر یهودیان در هولوکاست است. تعجب آور این است که آنها می خواهند به واسطه وقوع «آشویتس»9 و کوره های آدم سوزی خیالی، خود را مستحق برپایی یک دولت بنمایانند؛ آن هم در گوشه دیگری از جهان و با غصب سرزمین ملتی که هیچ گونه ربطی به جنایات واقعی یا ساخته و پرداخته آنان ندارد. چنان که «آبراهام هشل» می گوید: «دولت اسرائیل، پاسخ خدا به آشویتس است»10 و « موشه زیمرمن»، رئیس گروه مطالعات آلمانی در دانشگاه عبری اورشلیم تأکید می کند که «هالوکاست [ ]، توجیه اصلی تأسیس دولت اسرائیل است».11 ⛔️چرا در فلسطین؟ 🔴سازمان صهیونیسم، در شرایط جنگ جهانی، اولین مرحله از پروژه تسلط بر جهان را کلید زد. این سازمان، چاره را در این دید که از هرج و مرج به وجود آمده در جنگ جهانی استفاده کند و با «مظلوم نمایی» هرچه تمام تر، چنین جلوه دهد که جهان مسیحیت به آنان حمله کرده و تعداد زیادی از آنان را کشته است؛ پس آنان ناچارند به جای دیگری بروند و کجا بهتر از خاورمیانه و آن هم فلسطین؛12 سیاستی که نه بر اساس اجبار، بلکه کاملاً مورد خواست و مطابق اهداف صهیونیسم بود. 🔺«هانا آرنت» معتقد است: «سیاست ناسیونال سوسیالیست ها در مورد یهودیان، سیاستی بود که کاملاً طرفدار صهیونیسم بود».13 «هاینتس هوهنه»، روزنامه نگار آلمانی نیز در تأیید این نظر می گوید: «صهیونیست ها، استقرار فاشیسم در آلمان را نه به مثابه یک مصیبت ملی، بلکه به عنوان فرصتی تاریخی و بی مانند در وصول به هدف های صهیونیستی خویش می دیدند».14 🔷علاوه بر تأسیس اسرائیل و تلاش برای تحقق اهداف صهیونیسم بین الملل، صهیونیست ها دو هدف عمده سیاسی دیگر را از مظلوم نمایی یهود و تقدس بخشیدن به هولوکاست، تعقیب می کنند؛ 🔺1. پیش گیری از خیزش عمومی جهانیان علیه صهیونیسم. 🔻2. مظلوم نمایی و برانگیختن احساسات نژاد یهود و ایجاد اتحاد سیاسی آنان.15 2⃣ انگیزه های اقتصادی ⬅️صهیونیست ها با ماجرای و طرح دعاوی حقوقی علیه کشورهای آلمان، اتریش، لهستان، سوئیس و...، تا کنون میلیاردها دلار به جیب زده اند. به عنوان نمونه، آلمان ملزم شد از سال 1952 تا سال 2002م. به روش های مختلف، به بازماندگان به اصطلاح قتل عام یهود غرامت بپردازد16 و بر اساس توافق های حاصله، «دولت این کشور، زیر فشارهای باج خواهانه صهیونیست ها، مجبور شد موافقت خود را با اعطای سالانه 50 میلیون مارک تا سال 2002م. به رژیم صهیونیستی اعلام نماید».17 🔰گلدمن (مجری اصلی طرح) می گوید: «هدف از این افسانه سازی ها و ، صرفاً گرفتن غرامت برای قربانیان جنگ نبود؛ بلکه هدف از آن، تهیه بودجه لازم جهت پایه ریزی حکومتی بود که کوچک ترین حقی در این رابطه نداشت؛ زیرا زمانی که این جنایات انجام شد، چنین دولتی وجود خارجی نداشت؛ اما از این مسئله، برای فراهم آوردن تسلیحات لازم برای جنایات جدید بهره گرفت».18 👈ادامه دارد... 👉https://hawzah.net ⚜پی نوشت ها: 12. از هولوکاست تا تشکیل دولت اسرائیل، پایگاه اطلاع رسانی رسا. 13. محاکمه صهیونیسم اسرائیل، ص 56. 14. یوری ایوانف، صهیونیسم، ترجمه ابراهیم یونسی، ص 129. 15. محمدرضا واحدی، بوی خون، ص 45-44. 16. ر.ک: پژوهه صهیونیست، ص 225. 17. نشریه نداء القدس، ارگان جنبش جهاد اسلامی، دفتر تهران، 30/10/1376، ص 16. 18. روژه گارودی، محاکمه آزادی، ترجمه جعفریان و دیگران، مؤسسه اندیشه معاصر، 1377، ص 8 🌺⚜🌺⚜🌺⚜🌺⚜🌺 🆔 @rasti1
❣⚜❣⚜❣⚜❣⚜❣ 💕قلبها دریچه نفوذند. 💓آن کس که نفوذ کند 💕مهمان همیشگی است. ❣⚜❣⚜❣⚜❣⚜❣ 🆔 @rasti1
✨﷽✨ #فتوحدیث ذکر روز چهارشنبه: 💐یا حی و یا قیوم💐 🆔 @rasti1
🌹🌻🌹🌻🌹🌻🌹🌻🌹 ✨﷽✨ ☘وَاعبُدُوا اللهَ وَ لا تُشرِکوا بِهِ شَیئاً وَ بِالوالِدَینِ إحساناً وَ بِذِی القُربی وَ الیَتامِی (نساء/36)☘ 💠شمع صفت باش!💠 🔸شمع را ببین!هر چه به آن نزدیک تر میشوی روشنایی و گرمای بیشتری دریافت می کنی. قرآن می خواهد ما شمع صفت باشیم، یعنی هر کی به ما نزدیک تر است بهره و سود بیشتری دریافت کند، به همین خاطر سفارش میکند که اول پدر و مادر خود را مورد نوازش و احسان و لطف قرار دهید و بعد نزدیکان خود از قبیل همسر، فرزندان، بستگان و آشنایان.... بِالوالِدَینِ إحساناً وَ ...؛ به والدین خود نیکی کنید.🌸🍃 📚منبع: سی تدبر،سی تلنگر، 💠 @rasti1
💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐 ✅مادام كه ما خود را با اصحاب حسين مقايسه نكنيم و... 🔶استاد علی صفایی حائری: ⚜حرف من امشب اين است كه ما چه مى‌خواهيم و براى اين خواسته تا چه قدر غرامت مى‌دهيم و بار برمى‌داريم. حرف من اين است كه اگر ما به ضرورت دين رسيده‌ايم و از مذهب حداقل گذشته‌ايم و دين را تنها راه مى‌دانيم و حكومت را جز براى خدا نمى‌شناسيم كه «إِنِ‌ الْحُكْمُ‌ إِلاّ لِلّهِ‌»، ١ اگر ما به حكومت محمد و على و حكومت اسلام معتقديم آيا اين اعتقاد، صف و قتال با شرق و غرب و اژدهاى زرد را به دنبال نمى‌آورد؟ و آيا اين درگيرى تهيه مقدمات و تحمل تبعاتش را نمى‌خواهد؟ مى‌خواهند كه مرا راه بدهند و مى‌خواهند كه مرا بپذيرند. من از چه كسى دستور گرفته‌ام و با چه اعتقادى گره خورده‌ام‌؟ آيا مى‌توانم به خاطر ،به خاطر ضعف،به خاطر انحراف و گرفتارى‌هاى مسؤولان و غيرمسؤولان از راه چشم بپوشم و آيا مى‌توانم به خاطر شكست اين‌ها،به زمين بچسبم و از مكر آمريكا و قدرت او از ولى بمانم و حتى در برابر او صف بكشم. مادام كه ما نگاه تطبيقى برخويش نداشته باشيم، حقايقى تاريخى هرچند كه احساس ما را سرشار كند و يا ما را مشغول كند و سرگرم نمايد،براى ما عبرت و آموزگار نخواهد بود. مادام كه ما خود را با اصحاب حسين مقايسه نكنيم و رنج‌هاى حقير و ترس‌هاى حقير و آرزوهاى حقير و عذرهاى بدتر از گناه و توجيه‌هاى حقير خود را با آن‌ها نقادى نكرده باشيم و از آن حجت‌ها درس نگرفته باشيم، نه آن‌ها و عظمت شان را مى‌شناسيم و نه خود و حقارت‌مان را. 📚 وارثان عاشورا، صفحه 140 💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐 🆔 @rasti1
💢اینفوگرافی/ در کلام رهبر معظم انقلاب ✳️« » و اتحاد بین مسلمین از جمله اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین موضوعات در اندیشه‌ سیاسی و فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی است. 🆔 @rasti1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 👉http://wikiporsesh.ir 📌عوامل دروغگویی 🚩هیچ انسانی فطرتاً دروغگو نیست، بلکه دروغگویی را از محیط خود، یعنی خانواده، مدرسه، دوستان و به طورکلّی اجتماعی که در آن زندگی می‌کند یاد می‌گیرد. این خوی ناپسند به مرور زمان تبدیل به عادت شده و گاه کل شخصیت فرد را پوشش می‌دهد، بنابراین دروغگویی افراد، هم از نظر و زمینه پیدایش، و هم از نظر میزان و شدّت و ضعف با یکدیگر متفاوت است. ✅عوامل دروغگویی در افراد 1⃣الگوهای نامناسب  🔺یکی از عواملی که باعث می‌شود افراد به خصوص کودکان و نوجوانان به دروغگویی عادت کنند، وجود الگوهای نامناسب است. اگر در خانواده‌ای والدین یا دیگر کسانی که با کودک و نوجوان زندگی می‌کنند دروغ بگویند، ناخودآگاه و به طور غیرمستقیم زمینه دروغگویی را برای آنان فراهم ساخته‌اند. در واقع 🔴اولین درس دروغگویی را فرزندان از والدین و اطرافیان خواهند آموخت، زیرا خانواده اولین محیط تربیتی محسوب می‌شود و گفتار، رفتار و به طورکلی‌‌ طرز زندگی والدین در تربیت و شکل‌دهی رفتار فرزندان مؤثر است. [۱]  🔻وقتی کودکان دروغگویی را از والدین یاد گرفتند، به مرور زمان جزء شخصیت آنها شده و در بزرگسالی نیز رفتار دروغگویی در آنها ظاهر می‌شود. حضرت علی ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «قلب ❤️کودک همانند زمین بکر و آماده‌ای است که هر چه در آن کاشته شود پرورش می‌یابد» و دروغ بذری است که توسط اطرافیان در این زمین حاصل‌خیز کاشته می‌شود و با آبیاری و پرورش مناسب رشد می‌کند تا حدّی که گاهی به صورت یک درخت🌳 تنومند در می‌آید و در بزرگسالی نیز مشاهده می‌شود.  2⃣احساس حقارت و ضعف شخصیت  🔻یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود افراد همیشه دروغ بگویند، ضعف شخصیت و احساس حقارتی است که در آنها وجود دارد. افرادی که احیاناً در جهات مختلف توانایی لازم را نداشته و خود را حقیر می‌ببینند، تلاش می‌کنند به هر نحوی که ممکن است توجه دیگران را به خود جلب و ناتوانایی خود را به این طریق جبران نمایند. از این‌رو به رفتارهای مختلفی از جمله درغگویی دست می‌زنند. اغلب درباره خود، دیگران و حوادث و رویدادها دروغهای باور نکردنی می‌گویند.  🌾رسول گرامی اسلام ـ صلی اللّه علیه و آله و سلّم ـ در این‌باره می‌فرماید:‌ «درغگو، دروغ نمی‌گوید مگر به سبب حقارتی که در خود احساس می‌کند». [۲]  3⃣ نیازهای ارضاء نشده   🔺عدّه‌ای از روان‌شناسان معتقدند که دروغ نشان دهنده نیازها و تمایلات ارضاء نشده افراد است. به هر میزان نیازهای ارضاء نشده در افراد بیشتر باشد، احساس کمبود در آنان بیشتر است و چون ارضای آن نیازها به صورت طبیعی و واقعی نتوانسته است برای آنها محقق، سعی می‌کنند به صورت تخیلی🔮 و گفتن مطالب دروغ خود را قانع سازند. 🔴این امر در خصوص افرادی که در زندگی‌شان کمتر مورد توجّه و محبّت والدین قرار گرفته‌اند، بیشتر صادق است. حتی دروغگویی در دوران بزرگسالی امکان دارد به خاطر کمبود محبّت در دوران کودکی 👼باشد.  4⃣ترس از مجازات   🔻یکی از مهم‌ترین علل دروغگویی در کودکان و بزرگسالان ترس از مجازات، خدشه‌دار شدن آبرو و جایگاه اجتماعی افراد است. 🔴 افراد بزرگسال از ترس این‌که اگر همیشه راست بگویند ممکن است موقعیت اجتماعی‌شان را از دست بدهند، لذا برای حفظ آن به دروغ متوسّل می‌شوند، امّا کودکان و نوجوانان از ترس مجازات و تنبیه والدین به دروغ پناه می‌برند. 📍📍مُچ‌گیری و بازجویی‌های والدین و مربیان گاه باعث می‌شود که فرزندان و دانش‌آموزان واقعیت‌ها را کتمان نموده و به تحریف واقعیت‌ها روی آورند. تحقیقی که روی کودکان👶 شش تا چهارده ساله انجام شده نیز این مطلب را تأیید می‌کند. این پژوهش نشان می‌دهد که ۷۱ درصد علّت دروغگویی افراد را ترس😰 تشکیل می‌دهد. [۳]  5⃣ کم‌عقلی  🔺یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود افراد دروغگویی کنند، کم‌عقلی آنان است. به این معنا که اگر تعقّل داشته باشند و پیامدهای دروغ را درنظر بگیرند، هیچگاه دروغ نخواهند گفت. امّا وقتی می‌بینیم مرتب دروغ می‌گویند و هیچ توجّهی به پیامدهای منفی دروغ و حکم اسلام درباره آن ندارند، می‌دانیم که این افراد از نیروی تعقّل و اندیشه سالم برخوردار نیستند، 🍃امیرالمومنین علی ـ علیه السّلام ـ در این‌باره می‌فرماید: «مَا کذَبَ عاقلٌ ؛ انسان عاقل دروغ نمی‌گوید». [۴] منابع: ۱. برای مطالعه بیشتر در زمینه الگوپذیری فرزندان از عادتهای ناهنجار والدین مراجعه شود: محمدعلی کریمی‌نیا، الگوهای تربیتی، پیام مهدی،۱۳۸۰، ص ۱۴۸ ۲. المیرزا حسین النوری الطبرسی، مستدرک الوسائل، ج۹، ص ۸۴ و ۸۵.    ۳ . مسروب بالایان، روان‌شناسی کودک به زبان ساده، انتشارات شمس، ۱۳۷۰، ص ۵۲ ۴. المیرزا حسین النوری الطبرسی، مستدرک الوسائل، ج ۱۴، ص۳۳۱.   🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🆔 @rasti1