eitaa logo
مکتبة نفس الرسول المصطفی
1.2هزار دنبال‌کننده
238 عکس
0 ویدیو
0 فایل
|مکتبة نفس الرسول المصطفی مکتبة تخصصیة في العقائد والتاریخ وعلوم الحدیث والرجال والتراجم| |مجالی برای معرفی جدیدترین کتب منتشر شده در حوزه مطالعات اسلامی و دین‌پژوهی|
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب سیرة عمر بن عبدالعزیز از مؤلفي ناشناخته از قرن سوم هجري https://eitaa.com/rasullib
. آخرین چاپ از کتاب "عُروبَةُ العُلَماء" (با مقدمه برادرزاده مؤلف، نویسنده شناخته‌شده عراقی بشار عوّاد معروف) و یکی از جدیدترین تحقیق‌ها از کتاب عارضة‌الأحوذي https://eitaa.com/rasullib .
استفتای مرحوم سید مهنّا بن سنان الحسيني المدني از مرحوم علامه حلی رضوان‌الله علیهما در مورد اظهار تذلّل زائر نسبت به امام معصوم در مشاهد مشرفه و پاسخ علامه مبنی بر اینکه تذلل و خاکساری در مشاهد مشرفه امری مطلوب و دارای ثواب است. ما یقول سیّدنا الامام العلّامة في وضع الإنسان وجهه علی الأرض عند أبواب المشاهد الشريفة، وبوس الأرض، و تمريغ خدّه عليها؟ هل يكون هذا الفعل حرامًا؛ لأنّ هذا يُشبّه بالسجود، و هذا أمرٌ مختصّ بالله سبحانه، و قد بالغ المتصوّفون و أرباب الطريقة في النهي عن هذا و عمّا يقاربه؟ أم يكون مكروهًا؟ أم هو مستحبّ في هذه الأماكن المشرّفه؟ بيّن لنا عن ذلك؟ الجواب: إن قصد فاعلُ ذلك السجودَ لغير الله تعالى كان عاصيًّا، و إن قصد السجود لله تعالى و الشكر على وصوله إلى هذه البقعة المباركة الشريفة ، و التذلّل للإمام بالتقبيل لتربته، كان مُثابًا على ذلك، و لا عبرة بنهي المتصوّفة عن ذلك، فإنّه أولى اعتمادهم في الرقص و التصفيق بالأيدي الذي نهى الله تعالى عنه في كتابه العزيز. 📖 أجوبة المسائل المهنّائية، ص ١٣٨_١٣٩ https://eitaa.com/rasoullib
نهضت بانوان؛ از هشتگرد و شهریار در متن نامه نوشته شده، این حاصل چهار ماه، کار این بزرگوار است. ان شاء الله این بانوان شیعه، مورد عنایت و توجه خاص امیرالمومنین علیه السلام باشند.
این کتابخانه غالباً این‌گونه و با این نیت‌ها اداره می‌شود... ما هم کارگر این مرکزیم... https://eitaa.com/rasoullib
خریداریم 😉
این چند کتاب یک نهضت چند صد ساله است. بخشهایی از «خریدة القصر» در ایران هم چاپ شده.
وَلـذَّة سـاعَـةٍ مَــرَّت فَــوَلَّــت وأبقَت بعدَها حَسَراتِ دَهرٍ این بیت که ظاهرا شاعرش مجهول است ترجمان فقره‌ای از این فرمایش امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیه است: شَتَّانَ مَا بَيْنَ عَمَلَيْنِ: عَمَلٍ تذهَبُ لَذَّتُهُ وَ تَبْقَى تَبِعَتُهُ، وَ عَمَلٍ تَذْهَبُ مَؤُونَتُهُ وَ يَبْقَى أَجْرُهُ. اين دو عمل با هم تفاوت بسيار دارند: عملى كه لذّتش مى‌رود و عواقب بد آن مى‌ماند و عملى كه زحمتش مى‌رود و اجر و پاداش آن باقى مى‌ماند. نهج البلاغه،حکمت ۱۲۱ @rasoullib