eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
3.9هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
155 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 به مانند صلوات‌الله‌علیه در لحظه به یاد صلوات الله علیه باشیم. ⭕️ قال الصادق علیه السلام: ✅ إِنَّ زَيْنَ اَلْعَابِدِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بَكَى عَلَى أَبِيهِ أَرْبَعِينَ سَنَةً صَائِماً نَهَارَهُ وَ قَائِماً لَيْلَهُ فَإِذَا حَضَرَ اَلْإِفْطَارُ جَاءَ غُلاَمُهُ بِطَعَامِهِ وَ شَرَابِهِ فَيَضَعُهُ بَيْنَ يَدَيْهِ فَيَقُولُ كُلْ يَا مَوْلاَيَ فَيَقُولُ قُتِلَ اِبْنُ رَسُولِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ جَائِعاً قُتِلَ اِبْنُ رَسُولِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَطْشَاناً فَلاَ يَزَالُ يُكَرِّرُ ذَلِكَ وَ يَبْكِي حَتَّى يَبْتَلَّ طَعَامُهُ مِنْ دُمُوعِهِ ثُمَّ يُمْزَجُ شَرَابُهُ بِدُمُوعِهِ فَلَمْ يَزَلْ كَذَلِكَ حَتَّى لَحِقَ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ⭕️ سلام الله علیه فرمودند: 🔰 سلام الله علیه در مصيبت پدرش گريه كرد ، در حالى كه روزها دار و شبها به عبادت بيدار بود ، 👈و چون وقت می رسيد ، خدمتگزارش آب و غذا در برابر او می‌نهاد و می گفت آقا جان ، ميل فرماييد . آن حضرت می‌فرمود چگونه غذا بخورم ، در صورتى كه فرزند رسول خدا كشته شد ؟ و چگونه آب بنوشم ، در صورتى كه فرزند رسول خدا كشته شد ؟ و پيوسته اين سخن را می‌گفت و می‌گريست ، تا آب و غذا با چشمش مخلوط میشد . همواره با اين حال بود ، تا از دنيا رفت .😭 📚اللهوف فی قتلى الطفوف ص ۱۲۱ 💔صلی الله عليک یا اباعبدالله الحسین ❤️ روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑🙈🔞 علما فتوای را آشکار کردند😳🙈 ⭕️ از همه عزیزان می کنیم بابت نشر این فتوی فقط صرف آشنایی با سقیفه هست⭕️ ✅ آیا روزه دار می تواند انگشتش درون 🙈 خودش کند؟؟! 🔰پاسخ: بستگی داره انگشت خیس یا خشک😂🙈 کامل ببینید در اسکن کتاب 👆👆👆 💢چرا یه باید چنین سوالی بپرسد؟! 1⃣ این کار را از خلیفه دوم به ارث برده؟! 2⃣ دوست دارد خود ارضایی کند اما از عقب؟! 3⃣ راه را برای تخلی باز کند؟! 4⃣ مشکل روانی یا جنسی دارد؟! ⏹ اهلسنت مراقب احکام سقیفه ای باشند 😂 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 امر کردن به و روزه برای کودکان در کلام امام معصوم ⭕️قال الباقر صلوات الله علیه: ✅إِنَّا نَأْمُرُ صِبْيَانَنَا بِالصَّلاَةِ إِذَا كَانُوا بَنِي خَمْسِ سِنِينَ فَمُرُوا صِبْيَانَكُمْ بِالصَّلاَةِ إِذَا كَانُوا بَنِي سَبْعِ سِنِينَ وَ نَحْنُ نَأْمُرُ صِبْيَانَنَا بِالصَّوْمِ إِذَا كَانُوا بَنِي سَبْعِ سِنِينَ بِمَا أَطَاقُوا مِنْ صِيَامِ اَلْيَوْمِ إِنْ كَانَ إِلَى نِصْفِ اَلنَّهَارِ أَوْ أَكْثَرَ مِنْ ذَلِكَ أَوْ أَقَلَّ فَإِذَا غَلَبَهُمُ اَلْعَطَشُ وَ اَلْغَرَثُ أَفْطَرُوا حَتَّى يَتَعَوَّدُوا اَلصَّوْمَ وَ يُطِيقُوهُ فَمُرُوا صِبْيَانَكُمْ إِذَا كَانُوا بَنِي تِسْعِ سِنِينَ بِالصَّوْمِ مَا اِسْتَطَاعُوا مِنْ صِيَامِ اَلْيَوْمِ فَإِذَا غَلَبَهُمُ اَلْعَطَشُ أَفْطَرُوا . ⭕️امام باقر سلام الله علیه فرمودند : 🔰 « ما پسرانمان را از ۵ سالگی امر به نماز می کنیم و شما از هفت سالگی امر کنید و برای روزه از ۷ سالگی امر می کنیم به اندازه‌ای که در روز دارند هرچند نصف روز یا بیشتر و یا کمتر باشد و وقتی تشنگی گرسنگی بر ایشان غالب شد می کنند تا به روزه عادت کند و توانایی بیابند و شما پسر بچه ها را از ۹ سالگی به روزه امر کنید هر مقدار از روز را که می‌توانند روزه بگیرند و وقتی بر ایشان کرد افطار کند 📚 کافی، ج۲، ص۴۰۹ 💠 حتما کودکان را قبل از سن تکلیف امر و تشويق به روزه داری کوتاه کنید تا در زمان تکلیف به راحتی روزه بگیرند. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 مباحثه رحمه الله علیه با 📎 ۳ سالروز وفات شیخ مفید اعلی الله مقامه الشریف . 👇👇
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 مباحثه #شیخ_مفید رحمه الله علیه با #عالم_سنی 📎 ۳ #ماه_رمضان سالروز وفات شیخ مفید اعلی الله مقام
🛑 مباحثه اعلی الله مقامه با 📎 ۳ سالروز وفات شیخ مفید اعلی الله مقامه الشریف . ✅ وقال القاضي في المجالس نقلا عن مصابيح القلوب قال: بينما القاضي عبد الجبار ذات يوم في مجلسه في بغداد ومجلسه مملو من علماء الفريقين، إذ حضر الشيخ وجلس في صف النعال، ثم قال للقاضي: إن لي سؤالا فإن أجزت بحضور هؤلاء الأئمة. فقال له القاضي: سل. فقال: ما تقول في هذا الخبر الذي ترويه طائفة من الشيعة: " من كنت مولاه فعلي مولاه " أهو مسلم صحيح عن النبي (صلى الله عليه وآله) يوم الغدير ؟ فقال: نعم خبر صحيح. فقال الشيخ: ما المراد بلفظ المولى في الخبر ؟ فقال: هو بمعنى خبر صحيح. فقال الشيخ: ما المراد بلفظ المولى في الخبر ؟ فقال: هو بمعنى أولى. فقال الشيخ: فما هذا الخلاف والخصومة بين الشيعة والسنة ؟ فقال الشيخ: أيها الأخ هذه رواية وخلافة أبي بكر دراية، والعادل لا يعادل الرواية بالدراية. فقال الشيخ: ما تقول في قول النبي (صلى الله عليه وآله) لعلي (عليه السلام): حربك حربي وسلمك سلمي. قال القاضي: الحديث صحيح. فقال: ما تقول في أصحاب الجمل ؟ فقال القاضي: أيها الأخ إنهم تابوا. فقال الشيخ: أيها القاضي الحرب دراية والتوبة رواية، وأنت قررت في حديث الغدير أن الرواية لا تعارض الدراية. فبهت الشيخ القاضي ولم يحر جوابا، ووضع رأسه ساعة ثم رفع رأسه وقال: من أنت ؟ فقال خادمك محمد بن محمد بن النعمان الحارثي. فقام القاضي من مقامه وأخذ بيد الشيخ وأجلسه على مسنده، وقال: أنت المفيد حقا. فتغيرت وجوه علماء المجلس فلما أبصر القاضي ذلك منهم، قال: أيها الفضلاء إن هذا الرجل ألزمني وأنا عجزت عن جوابه. فإن كان أحد منكم عنده جواب عما ذكره فليذكر، ليقوم الرجل ويرجع مكانه الأول. فلما انفصل المجلس شاعت القصة واتصلت بعضد الدولة، فأرسل إلى الشيخ فأحضره وسأله عما جرى، فحكى له ذلك فخلع عليه خلعة سنية وأخذ له بفرس محلي بالزينة وأمر له بوظيفة تجري عليه 🔰 روزی در بغداد در مجلس خود بود و بسیاری از علمای بزرگ و در آن مجلس حضور داشتند، در این هنگام وارد مجلس شد و در پائین مجلس نشست و پس از مدتی به قاضی رو کرد و گفت: من از تو در حضور علماء سؤالی دارم؟ 💠قاضی گفت بپرس 🔰 شیخ مفید فرمود: شما در مورداین حدیث چه می‌گوئید که پیامبر (ص) در فرمود: 📜مَنْ کُنْتُ مولاه فعلی(ع) مولاه کسی که من رهبر او هستم پس علی(ع)رهبر اوست. آیا این حدیث، و است که پیامبر (ص) در روز غدیر فرموده است؟ 💠 قاضی گفت آری، حدیث صحیح می‌باشد. 🔰 شیخ مفید فرمود: منظور از کلمه چیست؟ 💠 قاضی گفت: مولی به معنی و است. 🔰 شیخ مفید فرمود: پس این و بین شیعه و سنّی چیست؟ (با اینکه پیامبر(ص) علی(ع)را بهتر از دیگران معرفی نموده است). 💠 قاضی گفت: این حدیث، است، ولی خلافت ابوبکر (و از روی اجتهاد و درک) می‌باشد، و انسان روایت را همتای درایت قرار نمی‌دهد (یعنی درایت مقدّم است) 🔰شیخ مفید فرمود: شما درباره این فرمایشات پیامبر (ص) چه می‌گوئید که به علی(ع)فرمود: 📜حَرْبُک حَرْبی وَسلمُکَ سِلْمی (جنگ تو جنگ من است، و صلح تو صلح من است). 💠 قاضی گفت: این گفتار براساس حدیث است. 🔰 شیخ مفید فرمود: نظر شما درباره (که به جنگ علی(ع)آمدند مانند و و و...) چیست؟ 💠 قاضی گفت: ای برادر آنها کردند. 🔰 شیخ مفید فرمود: ای قاضی جنگ آنها و (حتمی) بوده است ولی توبه کردن آنها شده است و تو در مورد حدیث غدیر گفتی روایت معادل درایت نیست (و درایت می‌باشد یعنی توبه اصحاب جمل مقبول نیست و آنها مقدم هست) 💠 قاضی از پاسخ به شیخ مفید و درمانده شد، سر در گریبان فرو برد و سپس گفت تو کیستی؟ 🔰 شیخ مفید جواب داد من خدمتگذار تو محمد بن محمد بن نعمان حارثی هستم. قاضی از مسند قضاوت برخاست و دست شیخ مفید را گرفت و بر آن مسند نشانید و گفت: اَنْتَ المفیدُ حقا براستی که تو انسان (و سود بخشی) هستی. ✅ چهره‌های علمای بزرگ مجلس درهم کشیده شد، وقتی قاضی ناراحتی آنها را دریافت به آنها رو کرد و گفت: ای علماء این مرد (شیخ مفید) مرا مجاب کرد و در پاسخ او عاجز شدم، اگر کسی از شما قادر به جواب او هست، اعلام کند تا او را بر مسند بنشانم و شیخ مفید به جای خود بنشیند، هیچ کس جواب نداد و این موضوع شایع گردید و علت او به مفید از همین جا سر چشمه گرفت. 📚نام کتاب : مستدرك سفينة البحار نویسنده : النمازي، الشيخ علي، جلد : 8، صفحه : 349 روآفض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 و ایشان است یا است ⁉️ از باید برائت جست⁉️ 🖇 👤قال الصادق صلوات الله علیه : ✅«حُبُّ أولیاءِ الله و لهَمُ و من أعدائهم ..... امام صادق صلوات‌الله‌علیه فرمودند: 🔰دوست داشتن دوستان خدا و قبول کردن است. 🔰 و و بیزاری از دشمنانشان است. 🔰و برائت از کسانی که 📍 به آل پیغمبر صلوات الله علیهم کردند 📍و حرمت پیغمبر را شکستند 📍و فاطمه زهرا سلام الله علیها را کردند و او را از خود منع کردند و حق او و شوهرش را غصب نمودند و به همت گماردند 📍 و ظلم را پایه‌ریزی نمودند 📍 و سنّت پیامبر را تغییر دادند واجب است. 🔰و برائت از 📍 (اصحاب جمل) 📍 و (معاویه و اصحابش) 📍و (خوارج) واجب است. 🔰 و برائت از انصاب و ازلام و پیشوایان گمراهی و رهبران ظلم و ستم، تمامشان از اولین آن‌ها تا آخرینشان واجب است. 🔰 و بیزاری از 📍پست‌ترین از اولین و آخرین، 📍 قاتل ناقه ثمود، 📍 علیه السلام واجب است. 🔰و برائت از تمام (علیهم السلام) است. 📚بحارالانوار، تالیف علامه مجلسی قدس سره، جلد ۲۷، صفحه ۵۲ 📚الخصال، تالیف شیخ صدوق قدس سره، جلد ۲، صفحه ۶۰۷ 🔥اللهم صل علی محمد و آل محمد و العن اعدائهم اجمعین🔥 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari