🛑اعتراف علمای اهل سنت بر#تواتر حدیث غدیر
🖇#حدیث_غدیر
واقعا قضاوت با عزیزان است 👇🏻
ابن کثیر کتابی در دوجلد از امام طبری دیده که درباره حدیث غدیر نوشته
سواااااال⁉️
این دو جلد کتاب کجاست⁉️چرا مخفی کردند⁉️
ایا اگر مراد از غدیر محبت بود،این کتابهامخفی میشدند⁉️
📚البدایه و النهایه ج12 ص59
https://eitaa.com/joinchat/562495617Cd1cf26e48e
👆🏻با توجه به دو متن بالا از کتب اهل تسنن کدام گزینه صحیح است👇🏻⁉️
1- اهلسنت#گمراه هستند
2- علما اهلسنت همچون علما یهود به مردم#دروغ گفتن
3-احادیث غدیر و ولایت امیرالمؤمنین بدون اشکال#مقبول است
4- #شیعه بر طریقه #حق است
؟؟؟😁😁
الروافض الحيدري
@ravafezalhaydari
🛑عایشه همسر پیامبر چند سال داشت⁉️
لطفابا سند و مدرک ثابت کنید⁉️
🖇#شبهات
🖇#پاسخ
1⃣قبل از پرداختن به اصل مطلب، بايد تاريخ ازدواج رسول خدا با عائشه روشن شود تا بعد نتيجه بگيريم كه عائشه در هنگام ازدواج با رسول خدا چند#سال داشته است.
2⃣درباره#تاريخ ازدواج رسول خدا با عائشه ديدگاههاي متفاوتي وجود دارد. محمد بن اسماعيل بخاري ،از خود عائشه نقل مي كند كه رسول خدا سه سال بعد از حضرت خديجه (س) با او ازدواج كرده است:
از عائشه نقل شده است كه به هيچ زني به اندازه خديجه#حسادت نكردم؛
3⃣ زيرا:الف)رسول خدا زياد از او ياد ميكرد؛
ب)رسول خدا سه سال بعد از خديجه با من ازدواج كرد
ج)خداوند به رسول خدا و يا جبرئيل دستور داد كه به خديجه سلام رسانده و او را به خانهاي در#بهشت بشارت دهد كه از ني ساخته شده است.
📚صحيح البخاري ج 3ص 3606ح3606
با توجه به اين كه حضرت خديجه(سلام الله علیها)در سال#دهم بعثت از دنيا رفتهاند؛ پس زمان ازدواج رسول خدا با عائشه در سال سيزدهم بعثت بوده است.
و ابن ملقن بعد از نقل روايت بخاري و#استدلال به آن ميگويد :
5⃣رسول خدا در سال دوم هجري،#عائشه رابه خانه خود آورد.
📚الأنصاري الشافعي غايةالسول في خصائص الرسول ج 1ص 236
طبق اين نقل،رسول خدا در سال سيزدهم بعثت، عائشه را به عقد خود درآورده و در سال دوم هجري رسماً با او #عروسي كرده است.
از نقل برخي ديگر از#بزرگان اهل سنت به اين نتيجه ميرسيم كه ازدواج رسول خدا با عائشه در سال چهارم هجري بوده است.
6⃣بلاذري در انساب الأشراف در شرح حال سوده،همسر ديگر رسول خدا(صلی الله علیه وآله)مينويسد:
رسول خدا بعد ازخديجه،چند ماه قبل از هجرت با سوده بنت زمعه،ازدواج كرد و او #نخستين همسري بود كه رسول خدا در مدينه با او همبستر شد.
📚البلاذري،أنساب الأشراف ج1ص 181
7⃣در نتيجه،عائشه در سال چهارم هجرت (چهار سال بعد از ازدواج رسول خدا با سوده) با آن حضرت ازدواج كرده است.
8⃣حال با مراجعه به مدارک و اسناد تاريخی سن عائشه را در هنگام ازدواج بررسی خواهيم كرد:
مقايسه سن عائشه با سن اسماء بنت أبي بكر:
يكي از مسائلي كه سن دقيق عائشه را در هنگام ازدواج با رسول خدا به اثبات ميرساند، مقايسه سن او با سن خواهرش اسماء بنت أبي بكر است.
طبق نقل بزرگان اهل سنت،اسماء ده سال از عائشه بزرگتر بوده و در سال اول هجري بيست و هفت سال داشته است. همچنين در #سال هفتاد و سه از دنيا رفته است؛ در حالی كه صد ساله بوده است.
9⃣ابونعيم اصفهانی می نويسد:
اسماء#دختر ابوبكر، از جانب پدر خواهر عائشه و از او بزرگتر بود، اسماء، بيست و هفت سال قبل از تاريخ به دنيا آمد.
📚الأصبهاني،معرفةالصحابةج 6ص 3253
و حافظ هيثمي مينويسد:
اسماء در هنگام وفات صد سال داشت، بيست و هفت سال قبل از تاريخ به دنيا آمد، و ابوبكر در هنگام ولادت او بيست و يك سال داشت.
📚الهيثمي،مجمع الزوائد ومنبع الفوائدج9ص 260
🔟#سن_عایشه:
اسماء در سال اول بعثت 14 ساله و 10 سال از عائشه بزرگتر بوده است . پس عائشه در سال اول بعثت 4 ساله و در سال 13 بعثت (سال عقد با رسول خدا) 17 ساله و در شوال سال دوم هجرت (سال ازدواج رسمي با پيامبر)19 ساله بوده است.
از طرف ديگر: اسماء در سال 73 صد ساله بوده ، 100منهاي 73 مساوي است با 27
پس در سال اول هجرت،27 سال داشته است.
اسماء از عائشه 10 سال بزرگتر بوده. 10 منهاي 27مساوي است با 17
پس عائشه در سال اول هجرت 17 سال سن داشته است . پيش از اين ثابت كرديم كه پيامبر در شوال سال دوم هجري رسماً با عائشه ازدواج كرده است ؛ يعني عائشه در هنگام ازدواج با رسول خدا 19 سال داشته است.
✍🏻ali . a
https://eitaa.com/joinchat/562495617Cd1cf26e48e
گروه الروافض الحيدري
کانال الروافض الحيدري
@ravafezalhaydari
🛑روایات و تقریر معصومین درمورد#لطمه_زنی و جواز آن
🖇#عزاداری
🖇#لطمه_زنی
بسم الله الرحمن الرحيم
1- و لقد شققن الجیوب و#لطمن_الخدود الفاطمیات علی الحسین و علی مثله#تلطم_الخدود و تشق الجیوب
و هر اینه زنان فاطمی در شهادت حسین بن علی گریبان ها دریدند و بر#صورت_ها_زدند و بر همچون حسینی
👈🏻باید#بر_صورت_ها_زد وگریبان ها چاک کرد.
📚تهذیب الأحكام ج8 ص325
📚وسائل الشیعه ج15 ص583
📚جامع الاحادیث ج3 ص492
2- حضرت سکینه سلام الله علیه در رویامادرش فاطمه زهرا سلام الله علیها را به این حالت که :
#فلطمت_علی_وجهها و نادت وا ولداه
حضرت زهرا در عزای اباعبدالله#بر_صورتش_خویش_لطمه_زد و ناله اش به وای پسرم بلند شد😭
📚بحارالأنوارلجامعه درراخبار ائمه الاطهارج42 ص199
📚لهوف ص198
و👈🏻بیش از#پنجاه روایت دیگر در مورد لطمه زنی هست که اگر خاستید ذکر کنم.
شرمنده که ذکر نکردم
روایت بسیاری هم درمورد#خراشیدن صورت توسط اهل حرم واهلبیت هست که#جواز به موضوع است
🤲🏻اللهم جعلنا من اللاطمین علی الحسین علیه السلام
✍🏻ali . a
الروافض الحيدري
@ravafezalhaydari
🛑خداوند را به صورت نوجوانی دیدم که هنوز موی صورتش در نیامده و سرش پر مو و فرفری و...😳
🖇#احمد_بن_حنبل
👤احمد بن حنبل#امام حنابله #اهل سنت از پیامبر روایت کرده :
🔰خداوند را به صورت نوجوانی دیدم که هنوز موی صورتش در نیامده و سرش پر مو و فرفری و...
✍🏻وی با استناد به این روایت خدا را برای اهلش #مجسم کرده و می گوید هر کس خدا را غیر از این#تصور و#تجسیم کند #شهادتینش قبول نیست و#مسلمان نیست‼️
📚الجامع العلوم الامام الحنبل ج3ص291
الروافض الحيدري
@ravafezalhaydari
🛑ناله ای از کرسی شنیده شد مانند ناله #بچه_شتر😳‼️
🖇#احمد_بن_حنبل
احمد بن حنبل امام #حنابله اهل سنت و از بزرگان #وهابیت در روایتی از #ثانی غاصب راویت می کند که :
عمر بن خطاب ل گفت:
هنگامی که خدا بر روی#کرسی نشست (بر اثر سنگینی) ناله ای از کرسی شنیده شد مانند ناله بچه شتر
🔗در ذیل آن به قلم خودش گفته:
کرسی مکانی است که #الله بر آن #مینشیند و آن مانند #رحل است‼️
📚السنه امام احمد بن حنبل ج2 ص97
الروافض الحيدري
@ravafezalhaydari
🛑ماجرای تربت و شهادت امام حسین علیه السلام
🖇#تربت_سیدالشهداء
🙎🏿♀️#عایشه روایت می کند که روزی حسین (علیه السلام) بر رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) در حالی که جبرئیل بر او وحی می فرستاد، وارد شد.پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) به صورت خوابیده بود و حسین(علیه السلام) سوار بر او می شد و با او بازی می کرد.
جبرئیل به محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) گفت:آیا او را دوست داری؟ پاسخ داد: چرا او را دوست نداشته باشم او فرزندم است! جبرئیل گفت: آگاه باش این فرزندت را#امت تو خواهند کشت! سپس جبرئیل با دستش تربتی سفید رنگ آورد و گفت:ای محمد(صلی الله علیه وآله وسلم)#خون این فرزندت در این#خاک ریخته خواهد شد و اسم این سرزمین«#طف» است.
جبرئیل از حضور پیامبر(ص)رفت. رسول خدا(ص)در حالی که آن#تربت در دستش بود با گریه از اتاق خارج شد. به همسرش عایشه گفت: جبرئیل به من خبر داد فرزندم حسین (ع) در سرزمین کربلا کشته خواهد شد و امت من بعد از من گرفتار#فتنهها می شوند.
سپس رسول خدا (ص) با حال گریان نزد اصحابش،علی (ع)،ابوبکر،عمر،حذیفه، عمار و ابوذر رفت آنها علت گریه را جویا شدند پیامبر (ص) فرمود:
✅«أخبرني جبريل أن ابني الحسين يقتل بعدي بأرض الطف وجاءني بهذه التربة وأخبرني أنا فيها مضجعه»(تصویربالا👆🏻)
🔰جبرئیل به من خبر آورده است که فرزندم حسین(علیه السلام)بعد از من در سرزمین#کربلا به #شهادت می رسد و این#تربت او است که#جبرئیل آورده است. او به من خبر داده که#فرزندم در#کربلا مضجع خواهد داشت.
✍🏻هر فراز از حدیث#معتبر فوق سندی روشن بر#حقانیت مکتب اهل بیت علیهم السلام است.
الروافض الحيدري
@ravafezalhaydari
🛑ای کاش مرا بصورت مدفوع از مخرجشان خارج می کردند‼️
🖇#درسی_از_مکتب_سقیفه
⤵️تقدیم به پیروان سقیفه :
👹فقال عمر: یا لیتنی کنت کبش أهلی سمَّنونی ما بدا لهم حتّى إذا کنتُ أسمن ما أکون زارهم بعض من یحبّون (فذبحونی لهم) فجعلوا بعضی شِواءً و بعضی قَدیداً، ثمّ أکلونی قأخرجونی عذرة و لم أکن بشراً
🔰عمر گفت: اى کاش #گوسفند خانواده ام بودم. تا می توانستند، مرا#چاق می کردند. آنگاه مهمان عزیزى به زیارت خانواده ام مى آمد و آنان مرا براى مهمانشان مىکشتند و با گوشت من #کباب و#آبگوشت درست مى کردند و می خوردند و سپس مرا بصورت
👈🏻«#مدفوع از#مخرجشان خارج می کردند. و من #کسی نبودم »👉🏻😂
⤵️منابع کتب عمریه :
📚کنزالعمّال ج۱۲ ص ۶۱۹
📚تاریخ مدینه دمشق ج۳۰ص۳۳۱ و
📚تاریخ مدینه دمشق ج۵۰ ص۱۷۲
📚جامع الاحادیث سیوطی ج۱۳ص۳۱۲
📚منهاج السنه ابن تیمیه ج۳ ص۱۳۱
📚حلیةالاولیاء ابونعیم ج۱ ص۵۲
الروافض الحيدري
@ravafezalhaydari
🛑لافزنی علّامه (یک شبه) #طهرانی دربارهی #علّامه_طباطبایی‼️
🖇#صوفیه
🖇#تصوف
#محمّد_محسن فرزند محمّد حسین طهرانی میگوید:
🔰«مرحوم علّامه طهرانى بارها مىفرمود: علّامه طباطبائى فردى است که #ملائکه👈🏻بدون طهارت و وضوء نام او را بر زبان نمىبرند👉🏻 و او شخصیّتى است که قدر و منزلتش حتّى بر علماء و فقهاى عالیقدر مجهول و مخفى مىباشد.
به یاد دارم روزى در خدمت مرحوم علّامه طهرانى به منزل یکى از برجستهترین تلامذهی ایشان و حکماى معروف و مشهور رفته بودیم. صحبت از علّامه طباطبائى به میان آمد؛ آن شخص حکیم در توصیف ایشان گفت: ایشان شخصیّتى است که👈🏻یک #تَرک_اولى، نه در خلوت و نه در جلوت از ایشان متمشّى نیست👉🏻پس از خروج از منزل، علّامه طهرانى رو به من کردند و فرمودند: این چه تعبیرى است که براى تمجید از علّامه طباطبائى آورده مىشود. علّامه طباطبائى کجا و امثال این تعابیر کجا⁉️👈🏻او در افقى است که از وصف و نعت بیرون است، و از تعریف و تمجید خارج؛ فعل او در وصف نمىآید تا به این نعوت و اوصاف توصیف گردد👉🏻‼️
🔰و باز وقتى کسى دربارهی ایشان گفته بود که: من ایشان را در 👈🏻مقام تکلیم👉🏻 دیدهام، چنانچه راجع به #حضرت_موسى علیهالسّلام خداى متعال مىفرماید:
«وَ کَلَّمَ اللَّهُ مُوسى تَکْلیما
ایشان فرموده بودند: اینکه مقامى براى علّامه طباطبائى نیست»
📚حریم قدسص102محمد محسن طهرانی مکتب وحىقمچاپ اول1428 ه.ق
🛑✅آری چنیناند#صوفیان‼️گمراه هر یک لافی بزند، دیگری برای آن که بالادست او بزند#لاف بالاتری میزند‼️
آن حکیم درباره#علّامه_طباطبایی گفته است:
«ایشان شخصیّتى است که یک تَرک اولى، نه در خلوت و نه در جلوت از ایشان متمشّى نیست»
🔰طبعاً این حکیم نه در خلوت علّامه راه داشته و نه در جلوت پیوسته با او بوده تا ترک اولیهای او را شماره کند‼️پس ناچار در ذهن خود برهانی بر#عصمتِ_مطلق علّامه بافته بوده است که نه تنها او را از گناه و مکروه و خطا منزّه میدارد؛ بلکه از هر نوع ترک اولی👈🏻که حتّی پیامبران و حجّتهای خداوند نیز از آن مصون نبودهاند👉🏻پاک میسازد‼️
عجب آن که آقای طباطبایی آدمی ناشناس نبوده است و همهی ما اگر او را ندیده و با او نشست و برخاست نداشتهایم، دست کم بسیاری از آثار او را دیده یا سخنان و حکایاتش را شنیدهایم‼️ در همین کتابهای او چه بسیار #اغلاط و #کژیها هست که به ندرت از علما دیده شده است.
امّا عجیبتر آن که طهرانی به همین مقدار #غلوّ دربارهی علّامه طباطبایی که او را از پیامبران #برتر نشانده راضی نشده و برای آن که معرفت خود را نسبت به علّامه طباطبایی عمیقتر و در واقع مقام خود را بالاتر نشان دهد میگوید:👇🏻👇🏻
🔰«این چه تعبیرى است که براى تمجید از علّامه طباطبائى آورده مىشود. علّامه طباطبائى کجا و امثال این تعابیر کجا⁉️
او در افقى است که از وصف و نعت بیرون است، و از تعریف و تمجید خارج؛ فعل او در وصف نمىآید تا به این نعوت و اوصاف توصیف گردد‼️»
🤔معنای این جمله چیست⁉️
معنایش این است که آقای طباطبایی را
👈🏻نمیتوان حتّی به عصمت ستود👉🏻که شأن امامان و انبیاء است چه آن که او از این مرتبه بالاتر است‼️
خوب است این جمله را برای ما معنامیکردند‼️
فعل اختیاری هر انسان مکلّفی از اقسام واجب و مکروه و مباح و مستحب و حرام خارج نیست و باز هر یک از این اقسام را میتوان به انواع دیگری تقسیم کرد و مثلاً از ترک اولی سخن گفت.امّا طهرانی مدّعی است که👈🏻افعال علّامه طباطبایی از این اقسام خارج است 👉🏻و به این نعوت قابل وصف نیست‼️
سبحان الله‼️
آیا او در واقع میخواهد بگوید طباطبایی #خدا شده است⁉️
چنان که امام علیه السّلام درباره اراده و فعل خدا فرموده است:
«وَ لَا کَیْفَ لِذَلِکَ کَمَا أَنَّهُ بِلَا کَیْفٍ»
📚توحید الصدوق ص147
🛑بار دیگر متکلّف خیالپردازی درباره آقای طباطبایی گفته است:
🔰«من ایشان را در مقام تکلیم دیدهام، چنانچه راجع به حضرت موسى علیهالسّلام خداى متعال مىفرماید:
وَ کَلَّمَ اللَّهُ مُوسى تَکْلیما»
♨️ببینید چطور این شخص، یک آدمی را که درسی خوانده و کتابی نوشته و البتّه هزار نقد به گفتهها و نوشتههای او وارد است به مقام #وحی و #نبوّت رسانده و او را با موسی کلیم الله (علیه السلام) 👈🏻برابر کرده است👉🏻‼️
ادامه پست بعدی 👇🏻👇🏻
الروافض الحيدري✍🏻ali . a
@ravafezalhaydari
♨️ ببینید چطور این شخص، یک آدمی را که درسی خوانده و کتابی نوشته و البتّه هزار نقد به گفتهها و نوشتههای او وارد است به مقام #وحی و #نبوّت رسانده و او را با موسی کلیم الله (ع) 👈🏻برابر کرده است👉🏻‼️
🛑امّا طهرانی به همین مقدار راضی نشده و در واکنش به این ادّعای گزاف و اغراقآمیز گفته است:👇🏻👇🏻
🔰«اینکه مقامى براى علّامه طباطبائى نیست»
✅❌ یعنی مقام علّامه طباطبایی آن قدر از رسول بزرگی چون موسی (ع) بالاتر است که 👈🏻اصلاً قابل قیاس نیستند‼️👉🏻
اساساً مقام تکلیم در پیشگاه طباطبایی بسیار پیشپاافتاده و حقیر است‼️
✅✍🏻البتّه اگر به #حرف_مفت باشد که در روزگاران، هزارهزاران #صوفی بافنده ذات و صفات خدا را میان خود تقسیم کرده و #الوهیّت و #ربوبیّت و #نبوّت و #امامت را به هم بذل و بخشش نموده و در اوهام خود، صد چون آدم (ع) و نوح (ع) و ابراهیم (ع) و موسی (ع) و عیسی (ع) و محمّد (ص) و علیّ (ع) را به ریزهخواری خوان خود نشاندهاند‼️
امّا اگر پای #عقل در میان باشد و هر دعوی را بر سر ترازوی سنجش بیاورند، این شیّادان روسیاه و بینوایان خیالباف کجا⁉️
و آن سروران بشر صلوات الله علیهم اجمعین کجا؟!⁉️
🖇تصوف و #صوفیه_اسلامی که دم از#تطهیر آن می زنند و آن زا معاذالله به ائمه و کبار مکتب نسبت می دهند یعنی این🚫
📍یعنی بنده ای را هم ردیف خدا کردن و از انبیا و اولیا افضل دانستن‼️
خاستگاه تصوف همین هست این ها همان #انا_الحق گویان هستند.
علیهم لعنت
#تصوف #صوفیه #صوفی
➖➖➖➖➖➖
الروافض الحيدري✍🏻ali . a
@ravafezalhaydari
🛑کسی که با دشمنان اهل بیت علیهم السلام دوستی کند «#کافر» هست
🖇#شیعه_نما
🖇#ناصبی
✅امام صادق علیه سلام میفرمایند:
👤ابن البرقي عن أبيه عن جده عن سليمان بن مقبل (مسکوت عنه) عن ابن أبي عمير (ثقه) عن هشام بن سالم (ثقه) عن الصادق جعفر بن محمد (علیهما السلام) قال: من جالس لنا عائبا أو مدح لنا قاليا أو واصل لنا قاطعا أو قطع لنا واصلا أو والى لنا عدوا أو عادى لنا وليا فقد 👈🏻 « #كفر » 👉🏻 بالذي أنزل السبع المثاني و القرآن العظيم.
🔰یعنی :امام صادق علیه السلام فرمودند : کسی که با عیب کننده به ما اهل بیت #مجالست کند یا چنین کسی را #مدح کند یا با کسی که با اهل بیت قطع رابطه کرده ارتباط بر قرار کند یا بامحبین ما قطع رابطه کند یا یکی از #دشمنان ما را #دوست بدارد یا یکی از دوستان ما را دشمن بدارد به تحقیق به خداوندی که سبع المثانی و قران را نازل فرموده👈🏻 « #کافر »👉🏻گشته است
📚بحارالانوار ج ۲۷ ص ۵۳
الروافض الحيدري
@ravafezalhaydari
🛑نمونه ای از «#ریاضت» های صوفیه
🖇«ریاضت» هایی که در مسلک #صوفیه و عرفان #تصوف متداول است تا چه میزان منطبق بر موازین #عقل و #شرع است⁉️
✅كارهاي #نامعقولی از بعضى #صوفيان به عنوان رياضت نقل شده كه عقل انسان را حيران مى كند از جمله در شرح حال«#شبلى»مى نويسند:
👤«شبلى، سردابى داشت و آغوشى چوب با خود می برد و هرگاه دچار غفلت مى شد با آنها👈🏻 بر بدن خود می زد تا چوب می شکست و برای بی خوابی جهت عبادت نمک در چشم می کرد»👉🏻
👤 یا #ابوسعید👈🏻شبها معلق در چاه تا طلوع، قرآن می خواند یا هفت سال خار بيابان و سرگز می خورد و عبادت می کرد👉🏻
✍🏻آيا در حالات هيچ يک از #انبياء و #اولياى خدا و اصحاب ائمه علیهم السلام چنين حركات ناشايست و جنون آميزى ديده شده است⁉️
آری دیده شده اما نه در سیره اهلبیت بلکه در سیره #مرتاض های هندی بلکه #عرفان تصوف ریشه اش در هند است‼️
➖➖➖➖➖
#صوفی #تصوف #مرتاض
الروافض الحيدري✍🏻ali . a
@ravafezalhaydari