🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
✨ توسل به قبر باب الحوائج علیه السلام با سند صحیح از خطیب بغدادی
الحسن بن ابراهيم ابو علي خلال امام حنبلي ها در زمان خودش ميگويد: هر وقت حاجتي داشتم به قبر موسي بن جعفر (ع) توسل ميكردم واز خدا حاجتم را ميگرفتم
📚 ابن الجوزي در المنتظم اين قضيه را نقل ميكند : ج9/ص88 ترجمه امام موسی كاظم عليه السلام
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑📝 امام کاظم علیه السلام در اندیشه علمای اهل سنت بدعتی
✅ قرماني (متوفى 1019هـ ق)
👈 احمد بن يوسف قرماني پیرامون آن
او امامي بلند مرتبه و يگانه و حجت بود. در شبهايش ايستاده بود (کنايه از عبادت) و در روز ها قاطع و روزه دار بود . به خاطر کثرت حلمش و گذشت از کساني که به او تعدي کرده اند کاظم ناميده شد. و او نزد مردم عراق به باب الحوائج مشهور بود چرا که هر کسي در بر آورده شدن حاجاتش به او متوسل مي شد به دست مي آورد.
📚أخبار الدول و آثار الأول في التاريخ ج 1 ص 337
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
✅ توسل به باب الحوائج امام موسی کاظم علیه سلام توسط شافعی امام شافعی مذهب هایِ اهل سنت
🔹 ومن الدلائل على التوسل بعد الوفاة ما قال الإمام الشافعي قبر موسى الكاظم ترياق مجرب لاجابة الدعاء
🔸 و از دلایل توسل بعد از وفات این است که امام شافعي مي گفت : قبر موساى كاظم نوشداروي مجرب است .
📚 البصائر لمنکری التوسل باهل المقابر، ص 60
📚 أبو الحسن محمد بن أحمد بن إسماعيل بن عنبس البغدادي ، أمالي ابن سمعون، ج1، ص125
📚 حياة الحيوان الكبرى- باب الباء الموحدة، ج1، ص 126
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🔰 آتش زدن حرم امام کاظم و امام جواد (علیهما السلام) توسط مخالفین
🛑📌ابن کثیر دمشقی (از مورخین و مفسرین مشهور مکتب سقیفه) در کتاب "البدایة و النهایة" پیرامون حوادث سال 443 هجری می نویسد:
🔹 ثم دخلت سنة ثلاث وأربعين وأربعمائة في صفر منها وقع الحرب بين الروافض والسنة فقتل من الفريقين خلق كثير وذلك أن الروافض نصبوا أبراجا وكتبوا عيها بالذهب محمد وعلي خير البشر فمن رضي فقد شكر ومن أبى فقد كفر فأنكرت السنة إقران علي مع محمد (ص) في هذا فنشبت الحرب بينهم واستمرالقتال بينهم إلى ربيع الأول فقتل رجل هاشمي فدفن عند الإمام أحمد ورجع السنة من دفنه فنهبوا مشهد موسى بن جعفر وأحرقوا ضريح موسى ومحمد الجواد
🔸 در ماه صفر سال چهار صد و چهل و سه، بین روافض (شیعیان) و مخالفین (عُمَری ها) جنگی در گرفت که جمع زیادی از دو طرف کشته شدند، علت جنگ نیز این بود که روافض ساختمان بلندی را برپا کردند و روی آن با طلا نوشتند: "محمد و علی بهترینِ بشر می باشند، هر کس به این سخن رضایت دهد، شاکر بوده و هر که از این سخن خودداری کند (و بدان اعتقاد نداشته باشد)، کافر است"، مخالفین در کنار هم بودنِ اسم پیامبر (صلی الله علیه و آله) و امیرالمومنین (علیه السلام) را بر تنابیدند و انکار کردند، و به همین علت بود که جنگی بین آنان در گرفت که تا ماه ربیع الاول ادامه داشت، درنتیجه مردی هاشمی از دنیا رفت و او را نزد قبر احمد بن حنبل (در بغداد) دفن کردند، مخالفین از دفن او برگشتند، محل کشته شدن (حرم) موسی بن جعفر (علیه السلام) را غارت کردند و ضریح موسی بن جعفر و محمد الجواد (سلام الله علیهما) را آتش زدند
📚البدایة و النهایة.ج12 ص62.ط مکتبة المعارف
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑شبهه
⁉️➖امام کاظم نصف عمر خود را زندان بودند، این همه #فرزند از کجا آورده اند که در ایران این تعداد #امامزاده داریم؟⁉️
#شهادت_امام_کاظم علیه السلام
✅پاسخ
🔰🔹واقعیت اینست که امام کاظم ع در سال ۱۲۸ هجری متولد شده اند و در سال ۱۸۳ هجری در زندان هارون وفات کرده اند بنابراین در سن ۵۵ سالگی به شهادت رسیده اند. مدت زندانی بودن ایشان هم ۲۴ سال نبوده بلکه طبق نظر صحیح ۴ سال و طبق قولهای دیگری 5 یا 6 یا ۷ سال بوده است.
📚الأعلام ، خیرالدین الزرکلي، ج۷ ، ص۳۲۱
ضمن اینکه امامزاده هایی که در ایران هستند لزوما فرزندان بلاواسطهٔ امام موسی کاظم ع نیستند، بلکه بسیاری از آنان از نوادگان و نبیرگان و گاه تا چندین نسل واسطه هستند که به دلیل کرامت علمی و معنوی آنها مورد احترام مردم بوده اند.
علاوه بر آن بسیاری از امام زادگان نیز از فرزندان امامان دیگر و به خصوص سادات حسنی و حسینی هستند که بعد از قیام زید بن علی(سال ۱۲۱هجری) - از دست ظلم بنی امیه - به ایران فرار کردند و با ایرانیان وصلت نمودند و نسل فراوانی از آنان به جای ماند. در واقع جد بسیاری از این امامزاده ها قبل از تولد امام کاظم ع به ایران آمده اند.
🔹 لازم به ذکر است که برخی از این سادات با #کمک_ایرانیان به قیامهایی بر ضد حکومت ظالم زمان دست زدند که در بسیاری از موارد به شهادت آنان می انجامید تا اینکه در سال ۲۵۰ هجری نخستین قیام شیعی در #طبرستان به رهبری حسن بن زید که از سادات حسنی بود به تاسیس حکومت محلی انجامید که ۲۸ سال پابرجا بود ولی به دست سامانیان ساقط شد.
سپس حسن بن علی حسینی معروف به ناصر اطروش در سال ۲۷۸ هجری در گیلان و دیلمان قیام کرد که به تاسیس حکومت انجامید.
امامزاده های شمال ایران غالبا باید از این دسته سادات حسنی و حسینی باشند.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 26 رجب سالروز رحت #حجت خفیه الهی حضرت ابوطالب تسلیت باد
🔰کسی که هست امیرِ تمامیِ عالم
🔰بدون شک پدرش میشود #ابوطالب
🔰نگاه کردم و دیدم که از لحاظِ نسب
🔰علی، بزرگترش میشود #ابوطالب
🥀سالروز وفات مؤمن قریش حضرت ابوطالب علیه السلام تسلیت باد.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
💠 امیرالمؤمنين امام علی علیه السلام :
واَلَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) بِالْحَقِّ نَبِيّاً، لَوْ شَفَعَ أَبِي فِي كُلِّ مُذْنِبٍ عَلَى وَجْهِ اَلْأَرْضِ لَشَفَّعَهُ اَللَّهُ فِيهِمْ
قسم به کسی که محمد صلّى اللّه عليه و اله را به حق به پیامبری برگزید ، اگر پدرم ( حضرت ابوطالب ) در حق همه گناهکاران روی زمین شفاعت کند، خداوند میپذیرد.
📚الأمالی(للطوسی) ص۷۰۱
#ابوطالب
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑🛑آخرین #حجت اللهی در عهد فترت
✅🔸️علاّمه مجلسی می فرماید:
🔰 «شیعیان در باره حضرت #ابوطالب اجماع کرده اند که وی در آغاز بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به وی ایمان آورد، هرگز بتی را نپرستید؛ بلکه از اوصیای حضرت ابراهیم علیه السلام بود.
✅🔸️شیخ صدوق می فرماید:
🔰 روایت شده که #عبدالمطلب حجّت بود و #ابوطالب وصیِّ او بود.
✅🔸️علامه امینی می نویسد که از امیرمؤمنان علیهالسلام پرسیدند:
🔰 «آخرین وصی پیش از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله چه کسی بود؟» فرمود: «پدرم.»
✅🔸️حضرت رضا علیه السلام می فرماید:
🔰 بر نگین انگشتری حضرت #ابوطالب علیه السلام چنین حک شده بود: «رَضِیتُ بِاللَّهِ رَبّا، وَبِاِبْنِ اَخِی مُحَمَّدٍ نَبِیّا، وَبِابْنِی عَلِیٍّ لَهُ وَصِیّا؛ من خدای را به خداوندی، برادرزاده ام محمد را به پیامبری، و پسرم علی را به جانشینی او پسندیدم.
✅💠خداوند منان به خاتم پیامبران چنین وحی فرمود:
🔰«من تو را با دو گروه از شیعیان یاری می کنم، یکی تو را مخفیانه و دیگری آشکارا یاری می کند:
1⃣ آن که تو را به طور مخفی یاری می کند، سرور و سالار و برترین آنها، عمویت #ابوطالب است؛
2⃣ آن که تو را آشکار یاری می کند، سرور و سالارشان، پسرش علی بن ابی طالب است.»
🔸️وقتی حضرت #ابوطالب رحلت کرد، جبرئیل نازل شد و عرضه داشت: «یَا مُحَمَّدُ! اُخْرُجْ مِنْ مَکَّةَ فَلَیْسَ لَکَ فِیهَا نَاصِرٌ؛ ای محمد! از مکّه خارج شو، که دیگر در این شهر یاوری نداری.»
#پیامبر_اسلام صلیاللهعلیهوآله
#امیرالمؤمنين_علی_علیهالسلام
#ابوطالب
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑عام الحزن
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله سال وفات حضرت خدیجه و عموی خود
ابوطالب علیهما السلام را "عام الحزن" نامیدند.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
امام باقر «سلاماللهعلیه» فرمودند:
اگر ایمان حضرت #ابوطالب سلاماللهعلیه در یک کفۀ ترازو گذاشته شود و ایمان این مخلوقات در کفۀ دیگر ترازو قرار گیرد؛ بیشک کفۀ ایمان ابوطالب سنگینتر و برتر خواهد بود.
📚 بحارالانوار، جلد ۳۵، صفحۀ ۱۵۶
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 قبول شفاعت گناه کاران توسط حضرت ابوطالب و پاسخ امیرالمومنین به عقیده باطل عمریه
🔸 عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ کَانَ ذَاتَ یَوْمٍ جَالِساً فِی الرَّحْبَةِ وَالنَّاسُ حَوْلَهُ مُجْتَمِعُونَ فَقَامَ إِلَیْهِ رَجُلٌ فَقَالَ: یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْتَ بِالْمَکَانِ الَّذِی أَنْزَلَکَ اللَّهُ بِهِ وَأَبُوکَ مُعَذَّبٌ فِی النَّارِ؟ فَقَالَ لَهُ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ: مَهْ فَضَّ اللَّهُ فَاکَ وَالَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِیّاً لَوْ شَفَعَ أَبِی فِی کُلِّ مُذْنِبٍ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ لَشَفَّعَهُ اللَّهُ فِیهِمْ أَبِی مُعَذَّبٌ فِی النَّارِ وَابْنُهُ قَسِیمُ الْجَنَّةِ وَالنَّارِ وَالَّذِی بَعَثَ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ نَبِیّاً إِنَّ نُورَ أَبِی یَوْمَ الْقِیَامَةِ لَیُطْفِئُ أَنْوَارَ الْخَلَائِقِ کُلِّهِمْ إِلَّا خَمْسَةَ أَنْوَارٍ نُورَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه وآله) وَنُورِی وَنُورَ الْحَسَنِ وَنُورَ الْحُسَیْنِ وَنُورَ تِسْعَةٍ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ فَإِنَّ نُورَهُ مِنْ نُورِنَا خَلَقَهُ اللَّهُ تَعَالَى قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ آدَمَ علیه السلام بِأَلْفَیْ عَام
🔹 از امام صادق(ع) از پدرانش علیهم السلام نقل است:
که امیرالمومنین علیه السلام روزى در فضاى مسجد نشسته بود، و مردم گرد او جمع بودند که 👈مردى برخاسته و گفت:
اى امیرالمومنین چطور مى شود که شما در مکانى هستى که خداوند شما را در آن مکان فرو آورده، در حالى که پدر تو به آتش در عذاب است؟ امیرالمومنین علیه السلام فرمود:
خدا زبانت را ببرد! قسم به خدایى که محمد(ص) را به پیامبرى مبعوث فرمود، اگر پدرم تمام گناهکاران زمین را شفاعت کند خداوند آن را مى پذیرد، 👉 مگر مى شود که پدرم به آتش در عذاب باشد و فرزند او قسیم بهشت و جهنم باشد؟ قسم به آنکه محمد(ص) را به پیامبرى مبعوث فرمود بى شک نور پدرم در روز قیامت همه انوار خلایق، جز پنج نور: نور محمد(ص) و نور من و نور حسن و نور حسین و نور نه فرزند از اولاد حسین را خاموش و بى اثر مى سازد، زیرا نور او از نور ما است، خداوند آن را دو هزار سال پیش از خلق آدم آفریده است
📚الاحتجاج.ج1 ص301.ط منشورات الشریف الرضی
📚بحارالانوار.ج35 ص69.ط دار احیاء التراث العربی
📚الصحیح من سیرة الامام علی.ج2 ص106.ط ولاء
📚المنتظرالصحیح من سیرة النبی الاعظم.ج4 ص36.ط دار الحدیث
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑شبهه
عبد مناف نام ابوطالب است یعنی بنده بت مکه .
👈همانطور که می دانید ابوطالب اسم اصلی خودش نیست بلکه کینه است. در واقع اسم اصلی ابوطالب عبد مناف است.
مجلسی میگوید:بيان : أبوطالب اسمه عبد مناف
والصحيح أن اسمه عبد مناف
صحیح ان است که ابوطالب اسمش عبد مناف است
عبد مناف یعنی بنده ی مناف و مناف یکی از بزرگ ترین بت های مشرکین بوده.
❇️✅🛑پاسخ
📌در رابطه با این که نام مبارک حضرت ابوطالب علیه السلام چه بوده است ، نقل های متعددی است .
1⃣در برخی از نقل ها آمده است که نام مبارک ایشان « عبد مناف » بوده است ، چنان که علی علیه السلام فرمود ؛
« به خداوند سوگند ، ابوطالب ، عبد مناف بن عبد المطلب مومن و مسلمان بود »
📚وسائل الشیعه ج 16 ص 231
✅🔺حضرت عبد المطلب هم زمانی که ، کفالت پیامبر اسلام را به ابوطالب علیهما السلام سپرد ، از او تعبیر به « عبد مناف » کرد .
🔸أوصيك يا عبد مناف بعدي بموحد بعد أبيه فرد
🔸وصّيت من كنّيته بطالب عبد مناف و هو ذو تجارب
📚مناقب آل ابی طالب ج 1 ص 34 _ سیره ابن اسحاق ج 1 ص 47 _ بحار الانوار ج 35 ص 85
🔺علی علیه السلام می فرمود ؛
« اسم پدرم عبد مناف بوده که کنیه ( ابوطالب ) بر اسم ایشان غلبه پیدا کرد ( و ایشان به ابوطالب مشهور شدند ) »
📚امالی صدوق ص 603
2⃣در برخی دیگر از نقل ها ، آمده است که نام مبارکش ، عمران بوده است ، چنان که در زیارت پیامبر گرامی می خوانیم ؛
« سلام بر عموی تو عمران ، ابی طالب »
📚بحار الانوار ج 97 ص 189 _ مستدرک سفینه البحار ج 6 ص 555
3⃣قول دیگر آن است که اسم ایشان همان ، #کنیه ایشان است ، یعنی ابوطالب و ایشان در کنار این کنیه اسم دیگری ندارند .
🔸حاکم نیشابوری می نویسد ؛
« اکثر متقدمین بر این عقیده بودند که اسم ( پدر حضرت علی ) همان کنیه ایشان بوده است ( یعنی ابوطالب )»
📚معرفه علوم الحدیث ، حاکم نیشابوری ، ص 184 _ تاریخ مدینه دمشق ج 66 ص 310
4⃣قول دیگر آن است که نام ایشان ، شیبه بوده است ؛
📚اعلام الوری ج 1 ص 43 _ عمده القاری ج 16 ص 301
⭕️💠ما بنا را بر این می گذاریم که نام مبارک ایشان ؛ « عبد مناف » بوده است . اما سوال می کنیم چه کسی با سند صحیح گفته است که « مناف » نام یک بت بوده است ؟ البته انکار نمی کنیم که برخی گفته اند « مناف » نام بتی در نزد عرب بوده اما هیچ گونه سند صحیحی بر ادعای خود اقامه نکرده اند .
✅🔺شما می توانید به کتاب « اسلام و عقائد و آراء بشری » ، ص 259 به بعد مراجعه کنید ، و ببینید که مولف کتاب به صورت تفصیلی از اسامی بت های عرب بحث کرده است ، هیچ گونه بتی در شبه جزیره عربستان به نام « مناف » را نقل نمی کند .
☑️🔺به فرض هم که مناف نام یک بت بوده باشد ، اما باید توجه کرد که، مناف از ریشه نوف و نوفا به معنای شیء مرتفع و مشرف و والا مقام است .
📚لسان العرب ج 9 ص 342
🔰👈🔺بنابراین مناف به معنای مشرف و والا مقام می باشد ، که این وصف یکی از صفات خداوند است ، لذا در دعاها از جمله صفات خداوند ، صفت « منیف » به معنای والا مقام و عظیم الشان ، بیان شده است ؛ « سُبحانَ ذِى الْعِزِّ الشّامِخِ الْمُنيفِ »
📚بحار الانوار ج 86 ص 319 ، ج 83 ص 66
👈🛑👌بنابراین عبد مناف یعنی عبد الله و مناف یکی از اوصاف خداوند است . اسم حضرت ابوطالب هم « عبد مناف » بوده یعنی عبد و بنده خداوند والا مقام و عظیم الشان .
✅🔺حال ممکن است مثلا ، بت پرستان از این نام سوء استفاده کرده باشند ، و وصف مناف را که از اوصاف خداوند است را بر روی بت گذاشته باشند ، این عمل آنان موجب نمی شود که وصف مذکور ، از صفات خداوندی خارج شود ، یا کسی که خود را به اسم عبد مناف خوانده است ، بگوییم قصدش بت پرستی بوده است ، چنان که امروزه نیز اوصافی چون ، رحمان و رحیم که از وصف های خداوندی است ، بر روی افراد بشر گذاشته می شود ، اما این نامگذاری اوصاف مذکور را از انتساب به خداوند خارج نمی کند و نمی توان گفت کسی که نامش عبدالرحمان با عبد الرحیم است ، قصد بندگی رحمان و رحیم از افراد انسان را داشته است .
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑#هتاکی شریعتی ملعون به حضرت#عبدالمطلب و#ابوطالب🔥
🖇#شریعتی
👤#شریعتی :
🔰محمد در دامان#بت پرستی رشد میکند.
درست است که#مورخین اسلام همه میکوشند تا دامان #عبدالمطلب و#ابوطالب را از#شرک پاک سازند و این یک تمایل عمومی است که انسان دوست دارد قهرمان گرامی و مورد احترامش از خاندانی پاک، شریف و محترم باشد.
همه قهرمانان ملی و اساطیری یا از خدایانند یا لااقل از خاندان امرا و قهرمانان، و این بصورت یک اصل کلّی در تراژدی و حماسه در آمده است.
#عبدالمطلب هر چند مردی است مهربان، محترم و شریف ولی نمیتوان انکار کرد که پرده دار کعبه و #ساقی_بتپرستان و #پاسدار و متولی رسمی#بتخانه است و محمد که باید بزودی این بتها را یکایک فرو ریزد در خانهی وی بزرگ میشود.
📚اسلام شناسی چاپ طوس ص۴۶۲
💠به دستور اهلبیت علیهمالسلام منکرایمان ابوطالب علیهالسلام#ملعون است🔥
الروافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🍃🌸
محمد ای دو جهان زیر بار منت تو
مبارک است به خلق و خدانبوت تو
خجسته باد به عالم ظهور دولت تو
تمام نـور بـودازچراغ حکمت تو
#عیدتون_مبارک💕
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 #بعثت رسول الله صلی الله علیه و اله از منظر #امیرالمؤمنین علیه سلام
✅أَرْسَلَهُ عَلَى حِينِ فَتْرَةٍ مِنَ الرُّسُلِ وَ طُولِ هَجْعَةٍ مِنَ الْأُمَمِ وَ اعْتِزَامٍ مِنَ الْفِتَنِ وَ انْتِشَارٍ مِنَ الْأُمُورِ وَ تَلَظٍّ مِنَ الْحُرُوبِ وَ الدُّنْيَا كَاسِفَةُ النُّورِ ظَاهِرَةُ الْغُرُورِ عَلَى حِينِ اصْفِرَارٍ مِنْ وَرَقِهَا وَ إِيَاسٍ مِنْ ثَمَرِهَا وَ [إِعْوَارٍ] اغْوِرَارٍ مِنْ مَائِهَا قَدْ دَرَسَتْ مَنَارُ الْهُدَى وَ ظَهَرَتْ أَعْلَامُ الرَّدَى فَهِيَ مُتَجَهِّمَةٌ لِأَهْلِهَا عَابِسَةٌ فِي وَجْهِ طَالِبِهَا ثَمَرُهَا الْفِتْنَةُ وَ طَعَامُهَا الْجِيفَةُ وَ شِعَارُهَا الْخَوْفُ وَ دِثَارُهَا السَّيْفُ.
🔰خدا پيامبر اسلام را هنگامى مبعوث فرمود كه از زمان بعثت پيامبران پيشين مدّت ها گذشته، و ملّت ها در خواب عميقى فرو خفته بودند. فتنه و فساد جهان را فرا گرفته و اعمال زشت رواج يافته بود. آتش جنگ همه جا زبانه مى كشيد و دنيا، بى نور و پر از مكر و فريب گشته بود. برگ هاى درخت زندگى به زردى گراييده و از ميوه آن خبرى نبود، آب حيات فروخشكيده و نشانه هاى هدايت كهنه و ويران شده بود. پرچم هاى هلاكت و گمراهى آشكار و دنيا با قيافه زشتى به مردم مى نگريست، و با چهره اى عبوس و غم آلود با اهل دنيا روبرو مى گشت. ميوه درخت دنيا در جاهليّت فتنه، و خوراكش مردار بود، در درونش وحشت و اضطراب، و بر بيرون شمشيرهاى ستم حكومت داشت.
📙📚نهج البلاغه ، خطبه ۸۹
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖋🛑 بهرام #مشیری از محققین مشهور اسلام ستیز، به عنوان یک #آتئیست میگوید:
💢 پیامبر اسلام (ص) #هوشمندترین رهبری ست که تاکنون تاریخ گزارش کرده است، و کسی را سراغ نداریم که اینقدر بتواند در تاریخ جهان تاثیر گذار باشد!
🔰این کلیپ زیبا را مشاهده و به دوستان و اعضای خانواده تان هدیه دهید.
رولفض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
✅ گزارش ابن بطوطه از کرامات امیرالمومنین علی علیه السلام در شب #مبعث
ابن بطوطة جهانگرد نامدار مراکشی که 3 برابر مارکوپولو - سیاح ایتالیایی - جهانگردی کرده است و به بزرگترین شهرهای عصر خود سفر نمود ، در مهمترین گزارش خود از شهر #نجف میگويد : مردم (مریض و حاجتمند) از نقاط مختلف #جهان در شب بیست و هفتم ماه #رجب در حرم حضرت علی علیه السلام بیتوته میکنند و صبح که میشود همه بیماران شفا میگیرند.
#توسل #معجزات_الائمه
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
#آیه_انذار
#تقسیم_دعوت_پیامبر_به_مخفی_و_آشکار_کار_وهابیت_است
🛑➖دعوت رسول الله #علنی و #مخفیانه بود؟؟؟!!
خیر👇
بسم الله الرحمن الرحیم
الصلاة والسلام علی رسول الله و علی وصیه امیرالمونین علی بن ابی طالب و علی بنته و زوج وصیه فاطمة الزهرا الصدیقة الشهیدة و علی اولاد وصیه الائمة معصومین صلوات الله علیهم و لعنت الله علی اعدائهم و علی محبین اعدائهم.
🔰متاسفانه یکی از مواردی که وهابیت ملعون در عقاید شیعه نفوذ کرده این است که به شیعیان القاء کرده اند که دعوت نبوی به اسلام به دو شکل بوده است 1- مخفیانه و 2- آشکار
✅استدلال انها برای این موضوع #آیه_انذار است و می گویند: دعوت پیامبر مخفیانه بوده و اول شروع به دعوت افراد خاص و بعدهم نزدیکان خود کرده و همینطور استدلال می کنند به روایت مشهوری که از امیرالمومنین رسیده .
⭕️ این حرف را می زنند و این را ادعا می کنند درحالی که هیچ نصی و هیچ صحبتی از صحابه مبنی بر این ادعا نداریم و این حرف تنها یک مبنای منطقی دارد #که_صحیح_هم_نیست .
🛑 اما اینکه چرا انها این عقیده را به خورد شیعه داده اند و هدف شان چه بوده؟؟؟ در اخر همین پیام خواهیم گفت
- متاسفانه این عقیده در دانشگاه ها و رشته های معارفی.تاریخی و در حوزه های علمیه و... تدریس می شود.
🔰اما دلیل ما بر رد این اعتقاد نفوذی از سوی #وهابیت_ملعون :
🔵 آیه شریف انذار هیچ دلالتی بر دعوت مخفی ندارد .
⭕️وَأَنذِرْ عَشِیرَتَکَ الْأَقْرَبِینَ
و خویشاوندان نزدیکت را انذار کن
قرآن کریم سوره شعراء 214
✔️چرا که حضرت صادق صلوات الله علیه ذیل این ایه فرموده اند:
محمد بن عباس عن... عن ابی جعفر (صلوات الله علیه) فی قول عزوجل«وانذرعشیرتک الاقربین » قال :
الاقربین [ورهطک منهم المخلصین«قرائت ابی بن کعب»] علی و حمزة و جعفر و الحسن و الحسین و ال محمد صلوات الله علیهم اجمعین خاصة.
محمد بن عباس از امام باقر علیه السلام در مورد آیه «وانذرعشیرتک الاقربین و رهطک منهم المخلصین» روایت می کند که منظور از آن علی و حمزه و جعفر و حسن و حسین و به طور خاص آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین می باشد.
📚تاویل ایات الظاهرة ج1 ص514 ح21
🔍از این روایت حضرت معلوم است که منظور قران از اقربین ال محمد و امیرالمومنین و جعفر و حمزه می باشند که طبق تاریخ هم امیرالمومنین و هم جعفر و هم حمزه قبل از به ظاهر اعلام مخفی پیامبر ایمان اوردند«1» پس چرا این ایه خطاب به پیامبر گفته به کسانی که قبلا ایمان اوردند دوباره انذار بده یعنی دوباره ایمان بیارند؟؟!!یا....
📌پس معلومه منظور ایه ابلاغ علنی یا مخفی اسلام نیست چون اسلام از همان اول از سوی پیامبر علنی اعلام می شده. شاید با قدرت نبوده اما بر هرحال علنی بوده.
1- اولین مسلمان علی بن ابیطالب(ع)، سپس خدیجه، نفر سوم جعفربن ابیطالب و پس از او زید بن حارثه بودند
📚مناقب آل ابیطالب،ج2، ص4
اسلام آوردن حمزة را در سال دوم بعثت و قبل از مسلمان شدن ابوذر دانستهاند . (اعلام علنی اسلام به گفته همه سال سوم بعثت بوده)
📚 ابن عبدالبرّ، الاستیعاب، ۱۴۱۲ق، ج۱، ص۳۶۹
اما همانطور که گفت شد بعضی به روایت صادره از امیرالمونین استناد می کنند و این ادعا را مطرح میکنند (به خاطر متن طولانی روایت از اوردنش صرف نظر شد🌐📚http://www.ghbook.ir/book/12678)
جالبه انهایی که برای این ادعا به روایت امیرالمونین استناد کردند یا اصلا به متن توجه نکردند یا درک و فهم درست از روایت نداشته اند. چرا که با توجه به همین روایت می توان فهمید #دعوت_پیامبر_از_همان_اول_بعثت_علنی_بوده_است .
1️⃣ در قسمتی از روایتی که امیرالمونین فرموده اند پیامبر اینگونه خطاب به امیرالمومنین می فرمایند:
اِنَّ الله تعالی امرنی ان انذر عشیرتک الاقربین - قال - #فَضِقتُ علی ذلک ، و #عَرَفتُ #متی ابادرهم بهذا الامر #اَری منهم ما اکره ، #فَصَمَتُّ علی ذلک
خداوند تبارک و تعالی مرا امر کرده است که خویشاوندان نزدیکم را انذار دهم، و انجام آن برایم گران است و 👈می دانم که هرگاه به انجام این امر مبادرت ورزم، امور ناگواری را از جانب آنان می بینم👉و من نیز در برابر آن سکوت اختیار 👈کردم👉.
📚امالی ج2 . ص194
🔍 از این تکه متن روایت معلوم است که پیامبر قبلا نیر قریش و اهل خویش را به اسلام دعوت کرده بوده و انها ایشان را اذیت می کردند و رسول الله هم در برابرشان سکوت می کردند لزا ایشان عاقبت این انذار جدید را نیز به خاطر سابقه #گذشته می دانستند.
پس معلومه این انذار تازه نبوده و دعوت پیامبر ازهمان اول علنی بوده که پیامبر نتیجه این انذار را می دانسته و قبلا هم برایشان اتفاق افتاده.
(🛑به افعال توجه کنید . همه #ماضی هستند و دلالت بر گذشته)
📎پس دعوت مخفی در کار نبوده و می توان گفت👈 پیامبر به امر الهی یکبار دیگر نزدیکان خود را ویژه به اسلام دعوت کرده که #حجت را بر انها تمام کند.