eitaa logo
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
4هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
155 ویدیو
4 فایل
کپی بدون ذکر منبع🚫 موضوعات کانال: ⬇ پاسخ به شبهات دینی 📚 نشر احادیث و فضائل اهلبیت علیهم السلام👥 نقد و برسی دیگر مذاهب و ادیان 🔍 بیان اصول اعتقادات شیعه اثناعشری🌷 بیان مطاعن دشمنان اهل‌بیت🔥 مشخصات مجموعه/ارتباط👇👇 https://zil.ink/ravafez_alhaydari
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 جشن و یا جشن ⭕️ يكی از كه به شيعه وارد مي كنند اين هست: ❌شيعه نوروز را از مجوسيان گرفته و اين سنت برگرفته از زرتشتيان هست سپس نتيجه مي گيرند كه مذهب شيعه يك مذهب برگرفته شده از مجوس هست. ✅ پاسخ👇 🔰 اين ادعايی هست مهمل و باطل زيرا تاريخ شناسان شهير نيز اين مسئله را رد نموده اند و نوروز در آثار زرتشتيان هيچ عقبه اي ندارد و اگر كسی در مجوس كار علمي كرده باشد متوجه سخن ما مي شود، در بين زرتشتيان يكی از كتب آنها هست كه اين كتاب از مصادر احكام آنها هست كه در اين كتاب هم خبری از آثار خبري نيست همان طور كه اسطوره شناس بهار در یکی از مصاحبه ها تاریخ نوروز را به تفصیل بیان داشته. در بخشی از مصاحبه می گوید: 🔹نوروز در 👈اوستا مطرح نمی شود👉؛ چون اوستا، دینی است و جشن های خاص خودش را دارد. ➖ پس از آن، این سؤال و جواب را می خوانیم: 🔹 « ـ آیا می توانیم نوروز را نیز عیدی دینی بپنداریم و با آفرینش ارتباط دهیم⁉️ 🔸 ـ نه؛ اینطور . عید یا عید با آفرینش در ارتباط بوده.» 🔹 او در ادامه می گوید: «در اوستا اشاره به نوروز نیست و علتش آن است که این اعیاد 👈مربوط به زرتشتیان نیست👉. شاید هم در شرق ایران وجود است. 📚 از اسطوره تا تاریخ، مهرداد بهار، گردآوری: ابوالقاسم اسماعیل‌پور، تهران، ‌نشر چشمه، چاپ اول، 1376، صفحه 347 🔹 یحیی در « 📚نوروز و بنیاد نجومی آن در هم‌ بستگی با تخت جمشید»، گنجینه هنر، 1377، برگ 43 در مورد نوروز می گوید: 🔹 «مسلما 👈پیش از زرتشت👉 نیز این جشن برگزار می‌گردیده است.» 🔸🛑 پس اين مسئله ثابت هست كه اصل نوروز اصلا و ابدا ربطی به زرتشتيان ندارد و مبدا آن مربوط به آنها و دین آنها نیست. ✅ لذا اصلا شیعه تبعیتی از کفار در رسم و رسومات نکرده . روافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 نوروز نزد و اهلبیت صلوات الله علیهم 🔷 روايات شيعه و واكاوي نوروز در نزد ائمه : 1⃣عن المفضّل بن عمر، عن الصادق(ع)، قال له فى خبر طویل فى جمله کلامه(ع):أ فأوحى اللّه الیه: «یا حزقیل! هذا یوم شریف عظیم قدره عندى، و قد آلیت أن لایسألنى مؤمن فیه حاجه الا قضیتها فى هذا الیوم و هو یوم ». 🔰مفضّل، فرزند عمر از امام صادق(ع) نقل مى کند که: خداوند بر حزقیلْ وحى فرستاد که: «این روز، روزى گرامى و بلند مرتبه نزد من است. با خود عهد کرده ام هر مؤمنى در این روز از من حاجتى بخواهد آن را برآورده سازم و آن روز، است». 📚 نام کتاب : مستدرك الوسائل نویسنده : الميرزا حسين النوري الطبرسي جلد : 6 صفحه : 354 ✅ شیخ کلینى (م‏329ق) در «📚الکافى» چنین روایت مى کند: 2⃣ عدّه من أصحابنا، عن سهل بن زیاد و أحمد بن محمد جمیعاً، عن ابن محبوب، عن ابراهیم الکرخى، قال: سألتُ أباعبداللّه(ع) عن الرجل تکون له ضیعه، فإذا کان یوم المَهرَجان أو ، أهدوا الیه الشى‏ء لیس هو علیهم، یتقرّبون بذلک الیه. فقال(ع): «ألیس هم مُصلّین؟». قلتُ: بلى. قال: فلیقبل هدیّتهم و لْیُکافِهِم؛ فإنّ رسول اللّه(ص) قال: «لو أهدى الیّ کراع لقبلتُ، و کان ذلک من الدین، ولو أنّ کافراً أو منافقاً أهدى الیّ وسقاً ما قبلت، و کان ذلک من الدین. أبى اللّه عزّ وجلّ لى زبد المشرکین والمنافقین وطعامهم». 🔰 ابراهیم کرخى مى گوید: از امام صادق(ع) پرسیدم که: شخصى مزرعه اى دارد. روز مهرگان یا ، هدایایى به او داده مى شود و قصد تقرّب جُستن به وى را ندارند [آیا بپذیرد؟ ]. فرمود: آیا نمازگزار هستند؟ گفتم: آرى. فرمود: باید هدیه آنان را بپذیرد و تلافى کند. به درستى که رسول خدا فرمود: اگر برایم ران بُزى هدیه آورند، مى پذیرم و این، جزو دیندارى است و اگر کافر یا منافقى ران گاو یا گوسفندى برایم هدیه آورد، نخواهم پذیرفت و این هم جزو دیندارى است. خداوند، خوراک و دستاورد مشرک و منافق را براى ما روا نداشته است. ✅شیخ صدوق (م‏381ق) در «📚کتاب من لایحضره الفقیه» آورده است: 3⃣ أتى على(ع) بهدیه ، فقال(ع): «ما هذا؟». قالوا: یا أمیرالمؤمنین! الیوم . فقال(ع): «إصنعوا لنا کلّ یوم ».    🔰 براى على(ع) هدیه آوردند. فرمود: «این چیست؟». گفتند: اى امیرمؤمنان! امروز، است. فرمود: هر روزِ ما را سازید! 4⃣ همچنین ایشان نقل مى کند: روى أنّه قال (ع): ناکل یوم.   🔰 روایت شده است که على(ع) فرمود: هر روزِ ما است. ✅نعمان بن محمد تمیمى (م 363ق ) در کتاب «📚دعائم الاسلام» روایت مى کند: 5⃣ عنه [على ](ع) أنّه اُهدى الیه فالوذج، فقال: «ماهذا». قالوا: یوم . قال: فَنَیرزوا إن قدرتم کلَّ یومٍ [یعنى تهادوا و تواصلوا فى اللّه ]. 🔰براى على(ع) فالوده هدیه آوردند. فرمود: «این چیست؟». گفتند امروز، است. فرمود: اگر مى توانید، هر روز را نوروز سازید [یعنى به خاطر خداوند، به یکدیگر هدیه بدهید و به دیدار یکدیگر بروید]. ⭕️ قول مرحوم شفتانی : 🔰 روایت وارده در مورد نوروز و تحسین آن احتمالا از باب این است نه تنها خلاف شرع ندارد بلکه در آن بسیاری از اسلامی زنده می شود مثل یا و... 📚مهابات الوقایاء . ج2 . باب فی الاعیاد . ص73 . ط مطالعات اسلامی . 1377 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑قبل ازشروع ماه مبارک رمضان همدیگر رابخاطرِ امیرالمومنین و اهل بیت علیهم السلام 🖇 👤ببینید بن عبدالرحمن که یکی از اصحاب امام کاظم و امام رضاعلیهماالسلام هست،چه روح پاکی داشت: ✅عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ، قَالَ حَدَّثَنِي اَلْفَضْلُ، قَالَ حَدَّثَنِي عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا: أَنَّ يُونُسَ بْنَ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ قِيلَ لَهُ: إِنَّ كَثِيراً مِنْ هَذِهِ اَلْعِصَابَةِ يَقَعُونَ فِيكَ وَ يَذْكُرُونَكَ بِغَيْرِ اَلْجَمِيلِ! فَقَالَ: أُشْهِدُكُمْ أَنَّ كُلَّ مَنْ لَهُ فِي أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ) نَصِيبٌ فَهُوَ فِي حِلٍّ مِمَّا قَالَ. 🔰به یونس بن عبدالرحمن که از اصحاب امام کاظم و امام رضا(علیهماالسلام) است گفته شد: کثیری از مردم تو را کرده و به از تو یاد میکنند. یونس بن عبدالرحمن گفت: شاهد باشید👈🏻هرکسی که محبت امیرالمومنین (علیه السلام) را داشته باشد،👉🏻 📚رجال کشی۱/۴۸۸ الروافض الحيدري @ravafez_alhaydari
🛑 نوروز و گناهان ✅‍ امام صادق عليه السّلام فرمودند: 🔰 هنگامى که شد، غسل کن و لباس پاکیزه بپوش و خودت را خوشبو ساز و آن روز را روزه بدار. ⭕️پس هنگامى که نماز ظهر و عصر و نافله هاى آن را به جاى آوردى، نمازى چهار رکعتى بگزار که در رکعت اوّل آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره قدر را مى‌خوانى. در رکعت دوم آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره کافرون را مى‌خوانى. در رکعت سوم آن، سوره حمد و ده مرتبه سوره توحید را مى‌خوانى و در رکعت چهارم، سوره حمد را با سوره هاى فلق و ناس. پس از نماز هم سجده شکر مى‌گزارى و دعا مى‌کنى. [بدین ترتیب،] پنجاه ساله‌ات بخشوده مى‌شود. 📔وسائل الشيعه، ج12، ص428 و ج5، ص288 و ج7، ص346 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 و اعمال آن نزد و بزرگ 1⃣ إبن فهد (ره): ⭕️ يوم النوروز يوم جليل القدر. 🔰روز عيد نوروز، روز جليل القدري است. 📚المهذب البارع لإبن فهد الحلي، ج 1، ص 190 2⃣ علامه حلي (ره): ⭕️ويستحب الغسل ليلة الفطر... و يوم النيروز للفرس 🔰غسل شب عيد فطر و... و نوروز مستحب است. 💠منتهى المطلب ، ج 1، ص 130 3⃣ شيخ (ره): ⭕️ لكن المتعارف عليه الآن أن النيروز أول يوم من فروردين أول السنة الشمسية الموافق للواحد و العشرين من آذار و اختاره المجلسي في بحاره و العلامة رضي الدين القزويني صاحب الخواص. 🔰نوروز همان اولين روز فروردين از سال شمسي است كه مطابق با 21 آذار است. علامه (ره) و علامه رضي الدين قزويني (ره) هم همین را گفته اند 📚كتاب الطهارة (ط.ق) للشيخ الأنصاري، ج 2، ص328 5⃣صاحب جواهر (ره) از کبار فقهای شیعه : ⭕️و أما غسل يوم النيروز فعلى المشهور بين المتأخرين بل لم أعثر على مخالف فيه. 🔰غسل روز عيد نوروز مستحب است و اين مشهور بين متأخرين است، بلكه مخالفي هم ندارد. 📚جواهر الكلام في شرح شرائع الاسلام للشيخ الجواهري، ج 5، ص41 6⃣حضرت آيت الله (ره): ⭕️از مرحوم حضرت آيت الله خوئي (ره) سؤال كردند: نظر شما نسبت به بعضي از اعمال در عيد نوروز چيست؟ فرمودند: ⭕️ لا بأس بالإتيان بالأعمال المذكورة رجاءً 🔰اگر كسي رجاءً اين اعمال عيد نوروز را انجام بدهد، اشكال ندارد. 📚صراط النجاة للميرزا جواد التبريزي، ج 2، ص 426 ✅ خلاصه که اصل نوروز و اعمال آن نزد فقها چه بالاصل چه رجاعا وارد است . روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
نوروز نزد شیعه👆👆👆 ➖➖➖➖➖➖➖ نوروز نزد اهلسنت عمری👇👇👇
🛑 گرفتن حرامه😳😂 ⭕️ مولوی محمد عمر سربازی میگه: 🔰 گرفتن پول عیدی در ایام حرام است😂 ❌شماره کارت می دیم بزنید به حساب ما⭕️ ❌این‌ مولوی سربازی هم در نوع خودش عجیب غریبه 🤯😂😂 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑عکاسی حرامه🛑 📸 یادشون باشه که اگر در ایام جایی هم رفتن عکس نگیرید چون حرامه 📌 حالا جالب اینجاست میگه ائمه ثلاثه عمریه هم بر حرمت عکس گرفتن متفق هستند 😂😂 جلل الخالق مگه در زمان احمد بن حنبل هم دوربین عکاسی بوده⁉️ 😂😂 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 حشره کشه عمری ویژه ایام نوروز ❌ قابل توجه خواهران عمريه كه در ايام خانه تكانی مي كنند، اگر در هنگام خانه تكاني حشراتي ديديد و با حشره كش هم از بين نرفتن از حشره كش مولوي سربازی استفاده كنيد 😂😂 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
6.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 هر کاری در نوروز بکنی می شوی!! 💂‍♂عالم سنی وهابی تکفیری افغانستانی تبریک عید نوروز کفر است عیدی گرفتن کفر است لباس خریدن کفر است و....😳😂 روافض الحیدری @ravafez_alhaydari
🛑 امام ره : اهلسنت و مخالفین جایز است چرا که آنها ایمان ندارند👇 ✅ثم إن الظاهر اختصاص الحرمة بغيبة المؤمن👈فيجوز اغتياب المخالف 👉إلا أن تقتضي التقية أو غيرها لزوم الكف عنها... وذكرنا الوجه في الأخبار الكثيرة الدالة على 👈أنهم كفار أو مشركون👉 ، بل لقصور أدلة حرمة الغيبة عن اثباتها بالنسبة إليهم ، أما مثل الآيتين المتقدمتين فلأن الحكم فيهما معلق على المؤمنين والخطاب متوجه إليهم ⭕️خلاصه ترجمه: 🔰 برآمده از روایات این است که حرمت غیبت مخصوص (شیعه 12 امامی) هست و غیبت کردن از (اهل سنت و غیر شیعه اثناعشری) جایز است. مگر چیزی مانند تقیه سبب شود که غیبت آنها را نکنیم. و ذکر کردیم وجه روایات زیادی که دال بر این است که اهلسنت و غیر شیعه اثناعشری و هستند و اما حکم حرمت غیبت ثابت برای مومنین هست نه برای آنها چون آنها مؤمن نیستند. 📚📚 المكاسب المحرمة نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 249 . 250 ✍پ.ن: با توجه به این حکم مرحوم ره و فتاوی دیگر مراجع بزرگ مثل صاحب جواهر یا شیخ اعظم غیبت اهلسنت کردن چه مرده و زنده شان چه بزرگ و کوچک شان جایز است و هیچ اشکالی ندارد و آنها هیچ فرقی با کفار و مشرکین ندارند. روافض الحیدری @ravafez_alhaydari