🛑تفاوت #روحانيون #مسلمان و #موبدان #زرتشتی در به جنگ رفتن
🕋در اسلام برای به جنگ رفتن بین روحانی و مردم عادی تفاوتی نیست
برای نمونه در همین جنگ تحمیلی عراق بر ایران،حدود 4000 روحانی شهید شدند.
🔥اما در آیین زرتشت،به جنگ رفتن روحانیون زرتشتی ممنوع است
⭕️روحانی بزرگ زرتشتی #اشوهیشتان در پاسخ به سوالی در مورد به #جنگ رفتن روحانیت زرتشتی می نویسد:
🔰اگر کسی پیشوای دینی است علی الخصوص مقام #هیربدی و یا اجرای مراسم طهارتی، به جبهه رفتن داوطلبانه او علیه دشمن ثواب محسوب نمی شود، و هر گونه آزار و جراحتی که در جنگ از دشمن بر او وارد شود گناه بزرگی محسوب می شود که موجب عذاب روحش خواهد گردید.
اگر از روی وظیفه نشناسی به جبهه برود و اسیر گردد و مجروح یا شکنجه شود گناه او مرگ ارزان است و وجودش نجس محسوب می شود،چنین کسی صلاحیت مقام هیربدی یا اجرای مراسم طهارتی را نخواهد داشت.▪️
🔻همچنین در متون پهلوی مخالفت شده است با به جنگ رفتن موبدان زرتشتی
✅ نکته اینجاست که چنان این اراجیف را از سر ترس به جنگ رفتن سر هم کردند که مبادا کسی به انها بگوید به جنگ بروید😂😂
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 #الاغ 🐴 خواندن اهل تسنن توسط پدر عمر بن عبد العزیز خلیفه اهلسنت
✅ ۲۷۸- قال عمر بن عبد العزيز لأبيه: يا أبت ما لك إذا خطبت مررت فيها مستجفرا لا تكفف و لا توقف، حتى إذا صرت إلى ذكر عليّ تلجّج لسانك و امتقع لونك و اختلج بدنك. قال: أو قد رأيت ذلك يا بني!! 👈أما أن هؤلاء الحمير 👉لو يعلمون من عليّ ما نعلم ما اتبعنا منهم رجلان.
🔰 عمر بن عبد العزیز می گوید روزی به پدرم گفتم چگونه است که وقتی خطبه میخوانی خطا نمیکنی و بر آن مسلطی، اما تا نام و یاد علی بن ابی طالب (علیهما السلام) میآید، زبانت لکنت میگیرد و بدنت به لرزه میافتد!؟ پدرم گفت: 👈اگر این مردم الاغ 👉آنچه ما در مورد علی (علیه السلام) میدانستیم را میدانستند، حتی دو نفرشان هم از ما متابعت نمیکردند.
📚 ربیع الابرار و نصوص الاخبار، تالیف زمخشری، جلد ۱، صفحه ۴۰۹-۴۱۰، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات
🔻 لذا اهل سنت به ما بگویند آیا طبق نظر پدر عمر بن عبد العزیر الاغ هستند و یا انسان⁉️
اگر انسان هستند چرا از مولا تبعیت نمی کنند و دنبال ابوبکر و عمر رفتند⁉️ و اگر الاغ هستند که ما بحثی با ایشان نداریم
⚠️ فأین تذهبون ⁉️
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 #حرارت عزای سیدالشهدا علیهالسلام تا ابد سرد نخواهد شد
✅عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (عَلَیْهِ السَّلاَمُ) قَالَ: نَظَرَ اَلنَّبِیُّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) إِلَى اَلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ (عَلَیْهِ السَّلاَمُ) وَ هُوَ مُقْبِلٌ فَأَجْلَسَهُ فِی حِجْرِهِ وَ قَالَ👈 إِنَّ لِقَتْلِ اَلْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ اَلْمُؤْمِنِینَ لاَ تَبْرُدُ أَبَداً👉 ثُمَّ قَالَ (عَلَیْهِ السَّلاَمُ) بِأَبِی قَتِیلُ کُلِّ عَبْرَةٍ قِیلَ وَ مَا قَتِیلُ کُلِّ عَبْرَةٍ یَا اِبْنَ رسولالله قَالَ لاَ یَذْکُرُهُ مُؤْمِنٌ إِلاَّ بَکَی.
🔰از امام صادق (علیهالسلام) نقل گردیده است که: امام حسین (علیهالسلام) بهسوی پیامبر اکرم (صلیالله علیه و آله) میامد که حضرت به استقبالش شتافت و او را در دامان خویش نشاند و فرمود:
👈همانا کشته شدن حسین (علیهالسلام) در دلهای مؤمنین حرارتی ایجاد کرده است که هرگز سرد نخواهد شد👉.
سپس امام صادق (علیهالسلام) فرمود: پدرم فدای کسی که کشته اشکهای جاری است. گفتند: ای فرزند رسولالله! کشته هر اشک روان یعنی چه؟ فرمود: هیچ مؤمنی او را یاد نمیکند مگر اینکه اشک او جاری خواهد شد.
📚مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۱۰، ص ۳۱۸
⭕️ قابل توجه بی فکرانی که می گویند عزاداری زیاد برای اهلبیت از شور محرم کم می کند
وعده رسول الله هست که ذره ای از حرارت این عزا کم نمی شود
شماها به فکر مرگ خودتان باشید.
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑 احتجاجات به #حدیث_غدیر (1)
⭕️ استناد #امیرالمومنین به واقعه غدیر در #جنگصفین :
✅ مناشدات أمير المؤمنين عليه السلام للمسلمين في صفين ثم صعد عليه السلام المنبر في عسكره وجمع الناس ومن بحضرته من النواحي والمهاجرين والأنصار، ثم حمد الله وأثنى عليه ثم قال: مناقب علي عليه السلام لا تحصى يا معاشر الناس، إن مناقبي أكثر من أن تحصى أو تعد...فنصبني بغدير خم وقال: إن الله أرسلني برسالة ضاق بها صدري وظننت أن الناس مكذبوني، فأوعدني لابلغنها أو يعذبني. قم يا علي. ثم نادى بالصلاة جامعة، فصلى بهم الظهر، ثم قال: أيها الناس، إن الله مولاي وأنا مولى المؤمنين وأولى بهم من أنفسهم. ألا من كنت مولاه فعلي مولاه، اللهم وال من والاه وعاد من عا داه وانصر من نصره واخذل من خذله.
🔰 سلیمبن قیس میگوید: امیر المومنین در جنگ صفین بعد از حمد و سپاس الهی فرمود:ای مردم میدانید که مناقب من بیش از آن است که شمرده شود...رسول اکرم مرا در غدير خم منصوب كرد و فرمود: «خداوند رسالتى را به من سپرده است كه بخاطر آن سينهام به تنگ آمده است و چنين گمان بردهام كه مردم مراتكذيب مىكنند، ولى خداوند مرا ترسانده كه بايد ابلاغ كنم و گر نه مرا عذاب خواهد كرد. اى على به پا خيز»! سپس نداى نماز جماعت داد و نماز ظهر را با مردم خواند و سپس فرمود: «اى مردم، خداوند مولای من، و من مولای مؤمنين هستم و به آنان بیشتر از خودشان ولایت دارم. بدانيد كه هر كس من مولای او بودهام على مولای اوست. پروردگارا دوست بدار هر كس او را دوست بدارد و دشمن بدار هر كس او را دشمن بدارد. يارى كن هر كس او را يارى كند و خوار گردان هر كس او را خوار كند».
✅فقام إليه سلمان الفارسي فقال: يا رسول الله، ولاؤه كما ذا ؟ فقال: ولاؤه كولايتى، من كنت أولى به من نفسه فعلي أولى به من نفسه، وأنزل الله تبارك وتعالى: اليوم أكملت لكم دينكم وأتممت عليكم نعمتي ورضيت لكم الأسلام دينا
🔰 سلمان فارسى به پا خاست و گفت: يا رسول اللَّه، ولايت او چگونه است؟ فرمود: «ولايت او مانند ولايت من است. هر كس من نسبت به او از خودش بیشتر ولایت دارم، علی نیز به او بیش از خودش ولایت دارد. سپس خداوند تعالى اين آيه را نازل كرد: «امروز دين شما را كامل كردم و نعمت خود را بر شما به حد كمال رساندم و اسلام را به عنوان دين شما راضى شدم».
✅فقال سلمان الفارسي: يا رسول الله، أنزلت هذه الايات في علي خاصة ؟ فقال رسول الله صلى الله عليه وآله: بل فيه وفي أوصيائي إلى يوم القيامة
🔰سلمان فارسى پرسيد: يا رسول اللَّه، آيا اين آيات به خصوص در باره على نازل شده است؟ پيامبر صلى اللَّه عليه و آله فرمود:در باره او و جانشينانم تا روز قيامت نازل شده است
✅ فقال سلمان الفارسي: يا رسول الله، بينهم لنا. فقال: علي أخي ووزيري ووصيي ووارثي وخليفتي في أمتي وولي كل مؤمن بعدي، وأحد عشر إماما من ولده. أولهم ابني الحسن، ثم الحسين، ثم تسعة من ولد الحسين واحدا بعد واحد. القرآن معهم وهم مع القرآن لا يفارقونه حتى يردوا علي الحوض. فقام اثنا عشر رجلا من البدريين فقالوا: نشهد أنا سمعنا ذلك من رسول الله كما قلت سواء
🔰 سلمان فارسى عرض كرد: يا رسول اللَّه، آنان را براى ما بيان فرما فرمود: «على برادرم و وزيرم و وصيّم و وارثم و خليفهام در امتم و دارای ولایت بر هر مؤمنى بعد از من، و يازده امام از فرزندانش، اوّل آنان فرزندم حسن و سپس حسين و سپس نه نفر از فرزندان حسين، يكى پس از ديگرى، كه قرآن با آنان است و آنان با قرآنند، و از آن جدانمىشوند تا بر سر حوض كوثر بر من وارد شوند».دوازده نفر از بدريّين برخاستند و گفتند: ما شهادت مىدهيم كه اين مطالب را همان طور كه گفتى از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله شنيديم
📚 کتاب سلیم بن قیس، ص۲۹۷-۲۹۶-۲۹۵
📚 کتاب الغیبة، ص۶۹و۷۰
📚عوالم العلوم، ج۲، ص۲۶۰و۲۶۱
📚 تفسیر البرهان، ج ۲۴۱ ص224
📚الغدیر، ص۱۹۵و۱۹۶
👈 این روایت بلاشک #صحیحه است چرا که ماخوذ از کتاب سلیم بن قیس هلالی از اصحاب امیر المومنین است و کافیست که بزرگانی مثل نعمانی در غیبت و سید بحرانی در تفسیر برهان در انتساب آن به #سلیم شکی ندارند.
💢مرحوم #علامه_امینی نیز که این روایت را از کتاب سلیم نقل میکند، درپاورقی درباره آن میگوید:
✅ كتاب سليم من الأصول المشهورة المتداولة في العصور القديمة المعتمد عليها عند محدثي الفريقين
🔰کتاب سلیم بن قیس از #اصول مشهور و مورد اعتماد نزد شیعه و سنی است
✍پ.ن:
این روایت شریف به روشنی و وضوح ثابت میکند ولایت امیر المومنین همان ولایت رسول خداست و اکمال دین که در قرآن شریف اشاره شده با ولایت حضرت امیر بوده و حتی به امامت امامان بعدی نیز اشاره شده است.
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 عمر بن خطاب از دایره #اهلسنت خارج است!!!!! ✅طفلک سنی عبدالغفار نقشبندی معروف به مولوی غارغار عمرب
🛑 اقرار #علمای_اهل_سنت مبنی بر #عید بودن روز غدیر
✅ وقال ابن زولاق: وفي يوم ثمانية عشر من ذي الحجة سنة 362 وهو يوم الغدير يجتمع خلق من أهل مصر والمغاربة ومن تبعهم للدعاء، 👈لأنه يوم عيد👉 لأن رسول الله صلى الله عليه وسلم عهد إلى أمير المؤمنين علي بن أبي طالب فيه واستخلفه ...
🔰 ابن زولاق گفته است: در روز هجده ذي الحجة سال 362 هـ كه اين روز غدير میباشد جمعي از مردم أهل مصر و مغاربه و توابع آن براي دعاء دور يكديگر جمع میشوند، 👈چون اين روز، روز #عيد است👉 به اين علّت كه رسول الله صلى الله عليه [و آله]وسلم أمير المؤمنين علي بن أبي طالب را در اين روز به خلافت برگزيد...
📕المواعظ والاعتبار بذكر الخطط والآثار، ج 2، ص 389
✅جایگاه ابن زولاق نزد عامه صحیح است پس نقل صحیح هست:
🔹 الشيخ العلامة المحدث المؤرخ أبو محمد الحسن بن إبراهيم بن زولاق المصري
📚سير أعلام النبلاء – ج 16 ص 462
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydari
🛑طلب #شهرت و #دکـان بازکردن ممنوع
✅عنالرضاعليهالسلام؛
من شهر نفسه بالعبادة فاتهموه على دينه فان الله(عز و جل)يبغض شهرة العبادة و شهرة اللباس.
🔰امامرضاصلواتاللهوسلامهعلیهفرمودند؛
هر كس خود به وسیله #عبادت مشهور كند ، او را در دينش متهم بدانيد. زيرا خداوند شهرت به عبادت و شهرت به لباس را مبغوض میدارد.
📚سفينه البحار، ج۴، ص۵۳۱ ، به نقل از "امالی طوسی، مجلس۳۳، ص۶۴۹، ح۱۱"
📚 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۶۷، ص۲۵۲، باب العبادة و الاختفاء فيها و ذم الشهرة بها
📚وسائل الشيعة، ج۱، ص۷۹، باب استحباب العبادة في السر و اختيارها على العبادة في العلانية إلا في الواجبات
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑هفت شخص #ملعون نزد تمام #پیامبران
🖇 قابل توجه بی ادبان به #سادات
⭕️امام سجاد (علیه السلام) ، پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) :
✅ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عُمَرَ اَلْحَافِظُ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ حَفْصٍ اَلْخَثْعَمِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا ثَابِتُ بْنُ غَارِمٍ اَلسِّنْجَارِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ اَلْمَلِكِ بْنُ اَلْوَلِيدِ قَالَ حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ عَبْدِ اَلْجَبَّارِ قَالَ حَدَّثَنِي عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ زِيَادٍ قَالَ أَخْبَرَنِي زَيْدُ بْنُ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : سَبْعَةٌ لَعَنَهُمُ اَللَّهُ وَ كُلُّ نَبِيٍّ مُجَابٍ اَلْمُغَيِّرُ لِكِتَابِ اَللَّهِ وَ اَلْمُكَذِّبُ بِقَدَرِ اَللَّهِ وَ اَلْمُبَدِّلُ سُنَّةَ رَسُولِ اَللَّهِ وَ اَلْمُسْتَحِلُّ مِنْ عِتْرَتِي مَا حَرَّمَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ اَلْمُتَسَلِّطُ فِي سُلْطَانِهِ لِيُعِزَّ مَنْ أَذَلَّ اَللَّهُ وَ يُذِلَّ مَنْ أَعَزَّ اَللَّهُ وَ اَلْمُسْتَحِلُّ لِحُرَمِ اَللَّهِ وَ اَلْمُتَكَبِّرُ عَلَى عِبَادِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ .
🔰 پيغمبر فرمود هفت كس را خداوند و هر پيغمبر مستجاب الدعوهاى لعن كرده :
👈 آنكه كتاب خدا را تغيير دهد
و 👈آنكه روش پيغمبر را بگرداند
و👈 احترام خاندان او را ببرد
👈بناحق سلطنت را در دست گيرد تا 👈 آن را كه خدا خوار كرده عزيز كند و آنكه خدا عزيز كرده خوار كند
👈 آنكه حرامهاى خدا را حلال بشمارد
و 👈 آنكه از پرستش خدا سر باز زند.
✍:
مقصود از زياد كردن قرآن تغيير دادن كتاب خدا و تفسير برأى و تغيير احكام آنست و مقصود از غصب حکومت و مصداق اولی و دومی و سومی میباشند که نزد تمام پیامبران و ائمه علیهم السلام ملعون خطاب شده اند و 👈منظور از بی احترامی به خاندان پیامبر کسانی هستند که #احترام_سادات را نگه نمی دارند به هر دلیلی .
📚الخصال ج ۲، ص ۳۵۰.
📚الخصال ج ۲، ص ۳۴۹.
📚بحار الأنوار ج ۶۹، ص ۲۰۵.
📚المحاسن ج ۱، ص ۱۱.
📚شرح الأخبار في فضائل الأئمة ج ۳، ص ۱۱.
📚عوالم العلوم ج ۱۷، ص ۵۹۷.
📚وسائل الشیعة ج ۱۶، ص ۵۱.
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 تفاوت #شراب دنیوی با شراب بهشتی
⭕️ #سوال_کاربر
⁉️ اگر شراب چیز بدی است چرا در #قرآن به بهشتی ها وعده داده شده؟
✅ پاسخ
🔰 شراب در زبان عربی با شراب در زبان فارسی فرق دارد در فارسی به #نوشیدنی_مست کننده شراب میگویند ولی در زبان عربی به #تمامی_نوشیدنی ها شراب میگویند.
🔰 ثانیا #خمر_دنیویست که خداوند متعال در توصیف آن میفرماید: شراب دنیوی #عقل و هوش آدمی را #زائل و باعث غفلت از یاد خداوند میشود
؛[مائده/91] در این شراب، پلیدی وجود دارد و به عنوان عملی شیطانی و منتسب به او معرفی شده است.
[مائده/90] بنابراین در شراب دنیوی چون زائل شدن عقل و #غفلت از یاد خداوند وجود دارد، #حرام و گناه است.
🔰شراب #بهشتی نوشیدنیست پاک که در آن نه خبری از زایلشدن عقل است و نه هوش را میبرد، بلکه هنگامی که بهشتیان آنرا مینوشند نه باعث سردرد میشود ونه مستی میآورد.[صافات/47]
لذا شراب بهشتی از هرگونه پلیدی دور بوده
[مطففین/25] و به عنوان هدیهای الهی معرفی میشود
[محمد/ 15] ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﺏ ﺑﻬﺸﺘﻰ ﭼﻴﺰﻯ ﺟﺰﻫﻮﺷﻴﺎﺭﻯ، ﻧﺸﺎﻁ ﻭ ﻟﺬﺕ ﺭﻭﺣﺎﻧﻰ ﻧﻴﺴﺖ.
🔰 ثالثا در ضمن باید توجه داشت که، احکام الهی، دایر مدار تکلیف هستند و چون در آخرت تکلیفی نداریم لذا حلال و حرامی وجود ندارد، برخلاف دنیا که جای عمل و تکلیف است و آخرت جای حساب و کتاب و برخورداری از نعمتها و وعدههای الهیست.
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🔥الرَوافِضُ الحَیدَری🔥
🛑 #معاویه و #مغیرة در واقعهء #غدیر و عکس العمل آنان به انتساب #امیرالمومنین علی علیه السلام و نزول آیات در مذمت آنان از #کتب_اهلسنت
⭕️ #حذیفة بن یمان ، صاحب سِر رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز از راویان شأن نزول آیه تبلیغ در واقعه غدیر است، در « شواهد التنزیل » می خوانیم:
✅فُرَاتٌ قَالَ: حَدَّثَنِي إِسْحَاقُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ الْقَاسِمِ بْنِ صَالِحِ بْنِ خَالِدٍ الْهَاشِمِيُّ حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ الرَّازِيُّ مُحَمَّدُ بْنُ يُوسُفَ بْنِ يَعْقُوبَ بْنِ إِبْرَاهِيمَ بْنِ نَبْهَانَ بْنِ عَاصِمِ بْنِ زَيْدِ بْنِ طَرِيفٍ مَوْلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ «2» حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى الدَّامَغَانِيُّ حَدَّثَنَا سَلَمَةُ بْنُ الْفَضْلِ، عَنْ أَبِي مَرْيَمَ، عَنْ يُونُسَ بْنِ حَسَّانَ، عَنْ عَطِيَّةَ عَنْ حُذَيْفَةَ بْنِ الْيَمَانِ قَالَ: كُنْتُ وَ اللَّهِ جَالِساً بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ ص [وَ] قَدْ نَزَلَ بِنَا غَدِيرَ خُمٍّ، وَ قَدْ غَصَّ الْمَجْلِسُ بِالْمِهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ، فَقَامَ رَسُولُ اللَّهِ ص عَلَى قَدَمَيْهِ- فَقَالَ: يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ أَمَرَنِي بِأَمْرٍ- فَقَالَ: يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ثُمَّ نَادَى عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ فَأَقَامَهُ عَنْ يَمِينِهِ- ثُمَ قَالَ: يَا أَيُّهَا النَّاسُ- أَ لَمْ تَعْلَمُوا أَنِّي أَوْلَى مِنْكُمْ بِأَنْفُسِكُمْ قَالُوا: اللَّهُمَّ بَلَى. قَالَ: مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ- اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ، وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ، وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ.
فَقَالَ حُذَيْفَةُ: فَوَ اللَّهِ لَقَدْ رَأَيْتُ مُعَاوِيَةَ قَامَ- وَ تَمَطَّى وَ خَرَجَ مُغْضَباً وَاضِعٌ يَمِينَهُ عَلَى عَبْدِ اللَّهِ بْنِ قَيْسٍ الْأَشْعَرِيِّ وَ يَسَارَهُ عَلَى الْمُغِيرَةِ بْنِ شُعْبَةَ ثُمَّ قَامَ يَمْشِي مُتَمَطِّياً وَ هُوَ يَقُولُ: لَا نُصَدِّقُ مُحَمَّداً عَلَى مَقَالَتِهِ وَ لَا نُقِرُّ لِعَلِيٍّ بِوَلَايَتِهِ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَى: فَلا صَدَّقَ وَ لا صَلَّى- وَ لكِنْ كَذَّبَ وَ تَوَلَّى، ثُمَّ ذَهَبَ إِلى أَهْلِهِ يَتَمَطَّى فَهَمَّ بِهِ رَسُولُ اللَّهِ ص أَنْ يَرُدَّهُ فَيَقْتُلَهُ- فَقَالَ: لَهُ جَبْرَئِيلُ: لا تُحَرِّكْ بِهِ لِسانَكَ لِتَعْجَلَ بِهِ. فَسَكَتَ عَنْهُ.
📚 شواهد التنزيل لقواعد التفضيل، ج2، ص: 391
⭕️حذيفة بن يمان گفت:
🔰 به خدا سوگند پيش روى پيامبر خدا نشسته بودم هنگامى كه ما را در غدير خم پياده كرد و مجلس از #مهاجرين و #انصار پر بود، پيامبر خدا بر روى پاى خود ايستاد و گفت: اى مردم خداوند به من فرمانى داده و گفته: «يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليك من ربك اى پيامبر آنچه از جانب پروردگارت به تو رسيده است برسان» سپس علىّ بن ابى طالب (ع) را خواند و در طرف راست خود قرار داد، سپس گفت: اى مردم آيا نمیدانيد كه من به شما از خودتان #اولى هستم؟ گفتند:آرى.
🔰👈گفت: #هر كس_كه_من_مولاى_او_هستم_على_مولاى_اوست ، خدايا هر كس را كه او را #دوست بدارد دوست بدار و هر كس را كه او را دشمن بدارد #دشمن بدار و هر كس را كه به او دشمنى كند دشمن باش و هر كس را كه به او يارى كند، يارى كن و هر كس را كه او را خوار سازد، خوار كن.
🔰👈حذيفه میگويد: به خدا سوگند كه ديدم #معاويه برخاست و خود را گرفت و در حال #غضب دست راست خود را بر عبد اللّه بن قيس اشعرى و دست چپ خود را بر م#غيرة بن شعبه گذاشت و از روى تكبر گام برداشت در حالى كه میگفت: ما سخن محمد را تصديق نمیكنيم و به #ولايت_على اقرار نمیكنيم.
🔥پس خدا اين #آيه را نازل كرد:
📖 «فلا صدق و لا صلى و لكن كذب و تولى ثم ذهب الى اهله يتمطى»
☑️ پيامبر خواست كه او را برگرداند و بكشد ولى جبرئيل به او گفت: زبان خود را به آن حركت مده تا به آن شتاب كنى. پس پيامبر از آن ساكت شد.
👈⭕️ همین اعتراض #معاویه لعنت الله علیها مشخص کننده معنای #مولا و تایید دیدگاه شیعه مبنی بر انتساب امیرالمومنین علی علیه السلام در واقعه غدیر به مقام اولی به نفس بودن و سرپرستی و بالاتبع، خلافت و جانشینی است.
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 روز #دحوالارض و دعا برای #فرج
⭕️أمیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه فرمودند:
🔰 نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد در روز ۲۵ماه ذیالقعده روز #دحوالارض بوده است و هرکس این روز را روزه بدارد و شب آن را به عبادت بپردازد، به پاداش عبادت صدساله رسیده است..
⭕️ #دحوالارض؛ روزِ دعا برای #ظهور امام عصر عجّلاللهتعالیفرجهالشریف
➖در فراز پایانی #دعای_روز دحوالارض این چنین به پیشگاه خداوند متعال عرضه میداریم:
✅ «اَللَّهُمَّ دَاحِيَ الْكَعْبَةِ وَ ... اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ عَلَى جَمِيعِ آبَائِهِ وَ اجْعَلْنَا مِنْ صَحْبِهِ وَ أُسْرَتِهِ وَ ابْعَثْنَا فِي كَرَّتِهِ حَتَّى نَكُونَ فِي زَمَانِهِ مِنْ أَعْوَانِهِ اللَّهُمَّ أَدْرِكْ بِنَا قِيَامَهُ وَ أَشْهِدْنَا أَيَّامَهُ..
🔰 خدايا بر او و بر پدران پاکش درود فرست و ما را از اصحاب و سپاهیانش قرار ده و در رجعتش ما را برانگيز تا اینكه در زمان دولت او، از ياورانش باشيم؛ خدایا درک قیامش را روزیمان کن و در دوران ظهورش ما را حاضر فرما و درود بر او فرست و سلامش را هم به ما برسان؛ که سلام و رحمت و برکات خدا بر او باد..
📚اقبال الاعمال، ج۱، ص۳۱۲
📚زادالمعاد، ص۱۵۹
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari
🛑 فضیلت زمين مقدس #کربلا نسبت به #کعبه (روز دحوالارض)
✅ حَدَّثَنِي أَبُو الْعَبَّاسِ الْكُوفِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي الْخَطَّابِ عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْعُصْفُرِيِّ عَنْ عَمْرِو بْنِ ثَابِتٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: خَلَقَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَرْضَ كَرْبَلَاءَ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ الْكَعْبَةَ بِأَرْبَعَةٍ وَ عِشْرِينَ أَلْفَ عَامٍ وَ قَدَّسَهَا وَ بَارَكَ عَلَيْهَا فَمَا زَالَتْ قَبْلَ خَلْقِ اللَّهِ الْخَلْقَ مُقَدَّسَةً مُبَارَكَةً وَ لَا تَزَالُ كَذَلِكَ حَتَّى يَجْعَلَهَا اللَّهُ أَفْضَلَ أَرْضٍ فِي الْجَنَّةِ وَ أَفْضَلَ مَنْزِلٍ وَ مَسْكَنٍ يُسْكِنُ اللَّهُ فِيهِ أَوْلِيَاءَهُ فِي الْجَنَّةِ.
🔰 خداوند تبارك و تعالى بيست و چهار هزار سال پيش از خلقت كعبه زمين كربلاء را آفريد و آن را مقدس و مبارك قرار داد و پيوسته قبل از خلقت مخلوقات مقدس و مبارك بود تا آن را برترين زمين در بهشت نمود و برترين منزل و مسكنى قرارش داد كه اولياء و دوستانش در بهشت در آن سكنا مىگزينند.
📚نام کتاب : كامل الزيارات - ط دار المرتضوية
نویسنده : ابن قولويه القمي
جلد : 1 صفحه : 268
روافض الحيدري
@ravafez_alhaydari