eitaa logo
الروافض الحيدري(غیراصلی)
18 دنبال‌کننده
184 عکس
9 ویدیو
0 فایل
لطفا سنجاق مطالعه شود
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑توسل به قبرپیامبراکرم (ص)به دستور‌عایشه 🖇 🔥عبدالله بن عبدالرحمن در"کتاب "با سند صحیح مینویسد: در پیش آمده دستور به توسل به رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم داده بود: ۹۳–حَدَّثَنَا أَبو النُّعمَانِ، حَدَّثَنَا سَعِيدُبنُ زَيدٍ، حَدَّثَنَا عَمرُو بنُ مَالِكٍ النُّكرِيُّ، حَدَّثَنَا أَبُو الْجَوزَاءِأَوسُ بنُ عَبدِ اللَّهِ،قَالَ: قَحطًا شَديدًا،فَشَكَوا إِلَى فَقَالَتْ:” قَبرَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَاجعَلُوا مِنْهُ إِلَى السَّمَاءِ حَتَّى لَايَكُونَ بَينهُ وَبَينَ السَّمَاءِ سَقفٌ.قَالَ:فَفَعَلُوا،فَمُطِرنَامَطَرًاحَتَّى نَبَتَ العُشبُ،وَسَمِنَتِ الإِبِلُ حَتَّى تَفَتَّقَت مِنَ الشَّحمِ،فَسُمِّيَ 👤اوس بن عبد الله می‌گوید:مردم مدینه دچار شدیدی شدند؛پس به عائشه شکایت کردند،عائشه گفت: به رسول خدا(ص)رو بیاورید،وپنجره‌هایی از آن به سوی آسمان بگشایید؛به طوری که بین قبر آن حضرت و آسمان سقفی نباشد. 👈🏻راوی گوید: مردم همین کار را انجام دادند،پس باران فراوانی بارید؛تا جایی که گیاهان رویید و شترها آن قدر چاق شدند که ازشدت چربی برداشتند،به حدی که آن سال را نامیدند 📚سنن الدارمی جلد۱صفحه۲۲۷.تحقيق:حسين سليم أسد الداراني الناشر:دارالمغني للنشروالتوزيع،الطبعة:الأولى،۱۴۱۲ هـ 💠با توجه به مدرک بالا از کتب چنداحتمال داریم👇🏻 1-عایشه کافر شده 2-توسل صحیح است 3-علما اهلسنت دروغ گفته اند؟؟؟؟ روافض الحیدری @ravafezalhaydari
🛑اهمیت ولایت امیرالمومنین علیه السلام در بيان ملکوتی‌پیامبر صلی الله علیه وآله 🖇 👤 رحمة الله علیه درکتاب شریف و علی بن حسین بن (پدرشیخ صدوق)درکتاب درباره اهمیت ولايت اميرالمومنين عليه السلام چنین نقل میکنند: 👤أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَن مُحَمَّدِبْنِ الْحُسَیْنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْحَمِیدِ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ یُونُسَ عَنْ سَعْدِ بْنِ طَرِیفٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ عليه السلام قَالَ: 👈🏻قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ مَنْ أَحَبَّ أَنْ یَحْیَا حَیَاةً تُشْبِهُ وَ وَ یَسْکُنَ الْجِنَانَ الَّتِی غَرَسَهَا الرَّحْمَنُ‏ فَلْیَتَوَلَّ وَ لْیُوَالِ وَلِیَّهُ وَ لْیَقْتَدِ بِالْأَئِمَّةِ مِنْ بَعْدِهِ فَإِنَّهُمْ عِتْرَتِی خُلِقُوا مِنْ‏ ‏ اللَّهُمَّ ارْزُقْهُمْ فَهْمِی وَ عِلْمِی وَ وَیْلٌ لِلْمُخَالِفِینَ لَهُمْ مِنْ أُمَّتِی اللَّهُمَّ لَا تُنِلْهُمْ شَفَاعَتِی‏ 🔰سعد بن طریف می گوید: امام باقر علیه السلام فرمودند که رسول خدا(ص)فرمود: هرکس دوست دارد زندگی اش مانند زندگی پیامبران، و مردنش مانند مردن شهیدان باشد، و در باغ هایی که خداوند مهربان کاشته است سکونت نماید، باید به امیرالمومنین علیه السلام معتقد بوده و آن حضرت و دوستدارش را دوست داشته باشد، و به ائمه(علیهم السلام) بعد از او اقتدا نماید زیرا که آنان عترت من اند و از من آفریده شده اند. الروافض الحيدري @ravafezalhaydari
🛑برسی از نگاه بسم الله الرحمن الرحیم خداوند متعال می‌فرماید: «انَّما ولِیکمُ اللَّه ورسُولُه والَّذِینَ امَنُوا الَّذِینَ یقِیمُونَ‌الصَّلَواةَویؤْتُونَ الزکواةَ وهمْ راکعُونَ»[1] «ولی امر شما تنها خدا و رسول خدا و مؤمنانی هستند که نماز را به پا داشته و فقیران را در حال رکوع زکات می‌دهند» داستان نزول ایه شریفه بنابر انچه در کتاب‌های تاریخی، تفسیری و روایی امده، چنین است: روزی مرد فقیری در مسجد از مردم تقاضای کمک کرد ولی کسی به او توجه ننمود، حضرت علی علیه السلام که در حال رکوع بود، انگشتر خود را به عنوان صدقه به او داد. ان گاه این ایه توسط جبرئیل بر پیامبر که در منزل بود نازل شد. 👤ابن کثیر به سند از سلمة بن کهیل نقل کرده که گفت: حضرت علی علیه السلام انگشتر خود را در حال رکوع صدقه داد و در این هنگام بود که این ایه نازل شد: « انَّما ولِیکمُ... »[2] 👤و نیزحاکم نیشابوری به سند از امام علی علیه السلام نقل کرده که این ایه«انَّما ولِیکمُ اللَّه... »بر رسول خداصلی الله علیه واله نازل شد حضرت از خانه خارج شده و به مسجد امدند. مردم در حال رکوع و قیام نماز بودند. حضرت نماز به جای اورد، در ان هنگام سائلی پیدا شد، حضرت به او فرمود: ای سائل ایا کسی به تو چیزی داد؟ او عرض کرد: کسی به جز این رکوع کننده یعنی حضرت علی علیه السلام انگشتر خود را به من عطا نفرمود[3] 👤همین مضمون را نیز ابن عساکر به سند از امام علی علیه السلام نقل کرده است [4] وانگهی می‌توان از این ایه ولایت و امامت حضرت علی علیه السلام را از راه دیگری استفاده کرد و ان این که مقصود از ولایت رسول خدا همان اولویت به تصرف و امامت است انجا که قران می‌فرماید: «النَّبِی اولَی بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ انفُسِهمْ» [5] و در روزغدیر پیامبرصلی الله علیه واله فرمود: «الست اولی بکم من انفسکم؟ »؛ «ایا من اولی به شما از خود شما نیستم؟ » عرض کردند: اری. ان گاه فرمود: «فمن کنت مولاه فعلی مولاه»؛ «هرکه من مولای اویم پس علی مولای اوست». مضمون این حدیث توسط ده نفر از صحابه نقل گردیده و بیش از پنجاه نفر از علمای اهل سنت ان را در کتب خود اورده اند؛ مثل طبرانی، [6] ابوبکر جصّاص، [7] واحدی، [8] زمخشری [9] 📚منابع: [1] سوره مائده، ایه ۵۵ [2] تفسیر ابن کثیر، ج ۲، ص ۶۴. [3] معرفة علوم الحدیث، ص ۱۰۲ [4] تاریخ دمشق، ج ۴۲، ص ۳۵۶ [5] سوره احزاب، ایه ۶ [6] معجم الاوسط، ج ۷، ص ۱۰، ح ۶۲۲۸ [7] احکام القران، ج ۲، ص ۴۴۶ [8] اسباب النزول، ص ۱۳۳ [9] الکشاف، ج ۱ الروافض الحيدري @ravafezalhaydari
🛑فضیلت ذکرو یاد مصائب اهل بیت علیهم السلام واشک ریختن برآن حضرات مقدسه 🖇 🖇 👤مرحوم درکتاب شریف درمورد ذکر یاد مصائب اهل بیت علیهم السلام واشک بر آن حضرات از امام صادق علیه السلام نقل میکند: ✅ثواب من ذکر عنده اهل بیت النبی علیهم السلام فخرج من عینه دمعة حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الصَّفَّارِ قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ إِسْحَاقَ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ بَكْرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَزْدِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ وَ، قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ نَعَمْ قَالَ إِنَّ تِلْكَ الْمَجَالِسَ أُحِبُّهَا فأحبوا [فَأَحْيُوا أَمْرَنَا إِنَّهُ مَنْ ذَكَرَنَا وَ ذُكِرْنَا عِنْدَهُ فَخَرَجَ مِنْ عَيْنِهِ مِثْلُ غَفَرَ اللَّهُ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ كَانَتْ أَكْثَرَ مِنْ 🔰ثواب کسی که در نزد او ذکر نام اهل بیت علیهم‌السلام شود و از چشمش اشک جاری شود. بكر بن محمد ازدى مى گويد كه: امام صادق عليه السّلام از من پرسيد: آيا به دور هم مى نشينيد و از ما ياد مى كنيد؟ عرض كردم: آرى، فدايت گردم! حضرت فرمود: براستى كه من اين گونه مجلسها را دوست دارم، بر شماست كه ياد و خاطره ما را زنده نگاه داريد،زيرا كسى كه از ما ياد كند، و يا اگر از ما در نزد او نامى برده مى شود به اندازه (براى ما) بريزد،خداوند همه گناهان او را اگر چه از هم افزونتر باشد،مى آمرزد. 📚ثواب الأعمال،صفحه۲۲۳ الروافض الحيدري @ravafezalhaydari
🛑 علیه السلام 🖇 👤 عالم مشهور اهل سنت‌ درکتاب ویکی ازاعترافات ابوحنیفه در رابطه با امام صادق رابیان میکند ومینویسد: 🔥 معروف به پیشوای فرقه ی حنفی که از نظرزمانی معاصر با امام صادق(علیه السلام)بود،درباره ی عظمت امام صادق(علیه السلام)اظهارات و اعترافاتی داردازجمله درباره‌ی آن حضرت گفت: ✅«مارایت احدا من جعفربن محمد» 🔰من فقیه تر و داناتر از جعفربن محمدندیده ام.او داناترین فرداین امت است.  📚سیراعلام النبلاءجلد۶صفحه ۲۵۷ ⚠️ 💠باوجود اعتراف به افقه واعلم بودن امام صادق علیه السلام از جانب ابوحنیفه،چراهمچنان با فتاوای امام علیه السلام مخالفت میکرد⁉️⁉️ الروافض الحيدري @ravafezalhaydari
🛑تولی و تبری درتمام امت های پیشین 🖇 🖇 👤مرحوم رحمت الله علیه درکتاب شریف در مورد وجودتولی و تبری درامتهای گذشته به نقل از علیه السلام مینویسد: ✅الْعَيَّاشِيُّ:عَنْ خَطَّابِ بْنِ مَسْلَمَةَ،قَالَ:قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ):«مَا بَعَثَ اللَّهُ نَبِيّاً قَطُّ إِلاَّ وَ مِنْ أَعْدَائِنَا، 👈🏻وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كِتَابِهِ: وَ لَقَدْ بَعَثْنٰا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللّٰهَ وَ اجْتَنِبُوا فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللّٰهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلاٰلَةُ بِتَكْذِيبِهِمْ آلَ مُحَمَّدٍ(صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ)، 👈🏻ثُمَّ قَالَ: فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ كَيْفَ كٰانَ عٰاقِبَةُ» 🔰امام باقرعلیه السلام:خداوندهیچ پیامبری را مبعوث نکردمگر به ما و از دشمنان ما و این معنای سخن خداوند عزوجل در کتابش است: 👈🏻و همانا در هر امتی پیامبری را مبعوث کردیم که خدا را بپرستید و از اجتناب کنید؛پس خداوند گروهی از آنها را هدایت کرد و گروهی از آنها گمراهی دامنشان را گرفت زیرا آل محمد(صلوات الله علیهم اجمعین)را تکذیب کردند﴿نحل ٦﴾‏ 👈🏻سپس فرمود: بنابراین در زمین بگردیدو ببینید فرجام کنندگان چگونه بوده است. ﴿نحل ٣٦﴾‏ 📚بحار الأنوارجلد۲۴صفحه۳۳۰[تتمه کتاب الامامه] الروافض الحيدري @ravafezalhaydari
🛑صلح و آشتی در ولایت حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام 🖇 ✅یا أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السَّلْمِ كَافَّةً وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ 📚سوره بقره 208 "ای کسانی که ایمان آورده‌اید همگی در و در آیید و از گامهای پیروی نکنید" 👤ابوبصیر گوید :امام صادق (علیه‌السلام) بعد از قرائت این آیه شریفه فرمودند 🔰آیا می دانی "سلّم" چیست؟ عرض کردم : شما داناترید. فرمودند:ولایة على و الائمه الاوصياء مِن بعدِه" «ولایت امیرالمومنین(علیه‌السلام)و امامان جانشین بعد ازاوست» سپس فرمودند ؛ "و خطوات الشيطان و اللّٰهِ و لایةُ فلانٍ وفلانٍ " 👈🏻« و گامهای به خدا،ولایت فلانی و فلانی( و )را قبول کردن است. 📚بحارالانوارعلامه مجلـسی ج۲۴ص۱۵۹ الروافض الحيدري @ravafezalhaydari
🛑آیا بیشتر دانشمندان آتئیست هستند⁉️🤔 🖇بزرگترین بررسی گسترده از رابطه و در آیا همه دانشمندان هستند⁉️ 🖇آیادانشمندان معتقد هستند که دین وعلم در تضادند⁉️ ✅پاسخ این سوالات و سوالات دیگرامروز توسط محققان منتشرشد... 🧠این مطالعات باور رایج بین عموم مردم را به چالش میکشد در حالیکه برخی مردم فکر میکنند که عموم دانشمندان هستند اما تحقیقات چیزی دیگری میگویند بیشتر دانشمندان در جهان خود را دیندار معرفی کرده اند و این کشف سند بزرگی بر رابطه مثبت بین علم و دین است ‼️نکته جالب توجه این است که عموما درصد خداباوری در مردم بیشتر است اما در (🇨🇳) کاملا عکس این موضوع است، در حالیکه تنها 26 درصد مردم خداباور هستند اما 55 درصد دانشمندان هنگ کنگ خود را دیندار معرفی کرده اند و دیگر اینکه فقط تعداد کمی از دانشمندان به تضاد میان علم و دین باور دارند مثلا در  کشور انگلستان بعنوان یکی از سکولاترین کشورها فقط 32 درصد از دانشمندان به تضاد میان علم و دین معتقدند و در (🇺🇸) این عدد 29 است 📂این تحقیق بزرگرین تحقیق راجع به علم و دین بود که توسط دانشگاه رایس و صورت گرفته است: 🌐http://news.rice.edu/2015/12/03/first-worldwide-survey-of-religion-and-science-no-not-all-scientists-are-atheists/ 🔰although in four of the regional contexts, over half of scientists see themselves as religious. And surprisingly, scientists do not think science is in conflict with religion. Instead, most see religion and science as operating in separate spheres. ژورنال sega: 🌐http://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/2378023116664353 الروافض الحيدري @ravafezalhaydari
🛑 اهل بیت علیهم السلام به نقل ازمولاامیرالمومنین علیه السلام 🖇 🖇 🖇 👤مرحوم درکتاب شریف بحارالانوار درمورد فضائل اهل بیت علیهمالسلام به نقل از مولا امیرالمومنین علیه السلام مینویسد: ✅مُحَمَّدُ بْنُ الْعَبَّاسِ فِی تَفْسِیرِهِ عَنِ الْمُنْذِرِبْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ عَنْ فُضَیْلِ بْنِ الزُّبَیْرِعَنْ أَبِی الْجَارُودِ عَنْ أَبِی دَاوُدَ السَّبِیعِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْجَدَلِیِّ قَالَ: 👈🏻قَالَ لِی علیه السلام یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ هَلْ تَدْرِی مَا الَّتِی مَنْ جَاءَ بِهَا هُمْ مِنْ فَزَعٍ یَوْمَئِذٍ آمِنُونَ وَ مَنْ جاءَ فَکُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِی [سورة النمل: ۸۹ و ۹۰] قُلْتُ لَا قَالَ الْحَسَنَةُ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ السَّیِّئَةُ أَهْلَ الْبَیْتِ. 🔰ابو عبد اللَّه جدلی گفت،امیر المؤمنین علیه السّلام به من فرمود: یا ابا عبد الله، می‌دانی که هر کس دارای آن باشد از وحشت روز قیامت در امان است و هر که سیئه ای را کسب کند به رو در آتش افکنده می‌شود، چیست؟ 👈🏻گفتم: نه، فرمود: حسنه ما خانواده است و سیئه با ما اهل بیت. 📚بحارالأنوار جلد۲۴صفحه۴۱[تتمه کتاب الامامه] الروافض الحيدري @ravafezalhaydari
🛑اعتراف علمای اهل سنت بر حدیث غدیر 🖇 واقعاملاحظه بفرماییدبه اعتراف علماي مسلمان اهل سنت حدیثی مثل حدیث غدیر وجود ندارد که طرق و سندهای آن در یک جلد کتاب باشد و همه آنها و باشند 🌸السلام علیک یا اميرالمؤمنين صلوات الله علیه 📚فتح الباری ج8 ص425 https://eitaa.com/joinchat/562495617Cd1cf26e48e الروافض الحيدري @ravafezalhaydari
🛑اعتراف علمای اهل سنت بر حدیث غدیر 🖇 واقعا قضاوت با عزیزان است 👇🏻 ابن کثیر کتابی در دوجلد از امام طبری دیده که درباره حدیث غدیر نوشته سواااااال⁉️ این دو جلد کتاب کجاست⁉️چرا مخفی کردند⁉️ ایا اگر مراد از غدیر محبت بود،این کتاب‌هامخفی میشدند⁉️ 📚البدایه و النهایه ج12 ص59 https://eitaa.com/joinchat/562495617Cd1cf26e48e 👆🏻با توجه به دو متن بالا از کتب اهل تسنن کدام گزینه صحیح است👇🏻⁉️ 1- اهلسنت هستند 2- علما اهلسنت همچون علما یهود به مردم گفتن 3-احادیث غدیر و ولایت امیرالمؤمنین بدون اشکال است 4- بر طریقه است ؟؟؟😁😁 الروافض الحيدري @ravafezalhaydari
🛑عایشه همسر پیامبر چند سال داشت⁉️ لطفابا سند و مدرک ثابت کنید⁉️ 🖇 🖇 1⃣قبل از پرداختن به اصل مطلب، بايد تاريخ ازدواج رسول خدا با عائشه روشن شود تا بعد نتيجه بگيريم كه عائشه در هنگام ازدواج با رسول خدا چند داشته است. 2⃣درباره ازدواج رسول خدا با عائشه ديدگاه‌هاي متفاوتي وجود دارد. محمد بن اسماعيل بخاري ،از خود عائشه نقل مي كند كه رسول خدا سه سال بعد از حضرت خديجه (س) با او ازدواج كرده است: از عائشه نقل شده است كه به هيچ زني به اندازه خديجه نكردم؛ 3⃣ زيرا:الف)رسول خدا زياد از او ياد مي‌كرد؛ ب)رسول خدا سه سال بعد از خديجه با من ازدواج كرد ج)خداوند به رسول خدا و يا جبرئيل دستور داد كه  به خديجه  سلام رسانده و او را به خانه‌اي در بشارت دهد كه از ني ساخته شده است. 📚صحيح البخاري ج 3ص 3606ح3606 با توجه به اين كه حضرت خديجه(سلام الله علیها)در سال بعثت از دنيا رفته‌اند؛ پس زمان ازدواج رسول خدا با عائشه در سال سيزدهم بعثت بوده است. و ابن ملقن بعد از نقل روايت بخاري و به آن مي‌گويد : 5⃣رسول خدا در سال دوم هجري، رابه خانه خود آورد. 📚الأنصاري الشافعي غايةالسول في خصائص الرسول ج 1ص 236 طبق اين نقل،رسول خدا در سال سيزدهم بعثت، عائشه را به عقد خود درآورده و در سال دوم هجري رسماً با او كرده است. از نقل برخي ديگر از اهل سنت به اين نتيجه مي‌رسيم كه ازدواج رسول خدا با عائشه در سال چهارم هجري بوده است. 6⃣بلاذري در انساب الأشراف در شرح حال سوده،همسر ديگر رسول خدا(صلی الله علیه وآله)مي‌نويسد: رسول خدا بعد ازخديجه،چند ماه قبل از هجرت با سوده بنت زمعه،ازدواج كرد و او همسري بود كه رسول خدا در مدينه با او همبستر شد. 📚البلاذري،أنساب الأشراف ج1ص 181 7⃣در نتيجه،عائشه در سال چهارم هجرت (چهار سال بعد از ازدواج رسول خدا با سوده) با آن حضرت ازدواج كرده است. 8⃣حال با مراجعه به مدارک و اسناد تاريخی سن عائشه را در هنگام ازدواج بررسی خواهيم كرد: مقايسه سن عائشه با سن اسماء بنت أبي بكر: يكي از مسائلي كه سن دقيق عائشه را در هنگام ازدواج با رسول خدا به اثبات مي‌رساند، مقايسه سن او با سن خواهرش اسماء بنت أبي بكر است. طبق نقل بزرگان اهل سنت،اسماء ده سال از عائشه بزرگتر بوده و در سال اول هجري بيست و هفت سال داشته است. همچنين در هفتاد و سه از دنيا رفته است؛ در حالی كه صد ساله بوده است. 9⃣ابونعيم اصفهانی می نويسد: اسماء ابوبكر، از جانب پدر خواهر عائشه و از او بزرگتر بود، اسماء، بيست و هفت سال قبل از تاريخ به دنيا آمد. 📚الأصبهاني،معرفةالصحابةج 6ص 3253 و حافظ هيثمي مي‌نويسد: اسماء در هنگام وفات صد سال داشت، بيست و هفت سال قبل از تاريخ به دنيا آمد، و ابوبكر در هنگام ولادت او بيست و يك سال داشت. 📚الهيثمي،مجمع الزوائد ومنبع الفوائدج9ص 260 🔟: اسماء در سال اول بعثت 14 ساله و 10 سال از عائشه بزرگتر بوده است . پس عائشه در سال اول بعثت 4 ساله و در سال 13 بعثت (سال عقد با رسول خدا) 17 ساله و در شوال سال دوم هجرت (سال ازدواج رسمي با پيامبر)19 ساله بوده است. از طرف ديگر: اسماء در سال 73 صد ساله بوده ، 100منهاي 73 مساوي است با 27 پس در سال اول هجرت،27 سال داشته است. اسماء از عائشه 10 سال بزرگتر بوده. 10 منهاي 27مساوي است با 17 پس عائشه در سال اول هجرت 17 سال سن داشته است . پيش از اين ثابت كرديم كه پيامبر در شوال سال دوم هجري رسماً با عائشه ازدواج كرده است ؛ يعني عائشه در هنگام ازدواج با رسول خدا 19 سال داشته است. ✍🏻ali . a https://eitaa.com/joinchat/562495617Cd1cf26e48e گروه الروافض الحيدري کانال‌ الروافض الحيدري @ravafezalhaydari