eitaa logo
قاسم روانبخش
10.6هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.6هزار ویدیو
240 فایل
👈 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قاسم روانبخش ✅نماینده مردم شریف شهرستان قم ،کهک ،جعفرآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ✅ عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) قم پل ارتباطی و تبادلات @Adravanbakhsh صفحه ما در ویراستی https://virasty.com/QRavanbakhsh
مشاهده در ایتا
دانلود
پیشنهاد نامگذاری شهرک اکباتان به نام شهید آرمان علی وردی 🔸به منظور پاسداشت یاد شهیدان و تجلیل از شهید مظلوم امنیت پیشنهاد می شود که شورای شهر تهران شهرک اکباتان محل شهادت شهید علی وردی را به نام این شهید تغییر دهد تا درس عبرتی برای فتنه گران و تسلی دل خانواده این شهید بزرگوار باشد. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️هزینه ای که مولوی عبدالواحد ریگی به پای وحدت شیعه و سنی و دفاع از انقلاب اسلامی داد 🔹مولوی عبدالواحد امام جمعه مسجد امام حسین (ع) شهرستان خاش که در سفر اخیر هیات نمایندگی امام خامنه ای به استان سیستان و بلوچستان سنگ تمام گذاشت توسط افراد ناشناس ربوده شده، و به قتل رساندند. 🔹‌جسد این مولوی در یکی از جاده‌های فرعی شهرستان خاش در حالی که ۳ گلوله به وی شلیک شده بود، کشف شد. ✍مراکز امنیتی باید یکی از سرنخ های این قتل را در دستگاه عبدالحمید جستجو کنند، زیرا در این سه ماه گذشته به طور مستمر به تحریک افراد برای اغتشاش و علیه انقلاب، وحدت شیعه و سنی پرداخته است. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
دکتر جلیلی در جمع اعضای ستادهای برگزاری سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی ره :مخاطب خطبه حضرت همه انسانها در همه اعصار هستند 🔸علامه مصباح یکی از رهروان صادق بود و در این مسیر تمام توان خود را در تبیین و عمل به آن به کار می بردند و هر گونه سختی را تحمل می کردند. 🔸ایشان با تاکید بر ضرورت مسؤولیت شناسی اظهار داشت پس ازشناخت مسوولیت، باید در تبیین و تعمیق آن تلاش کرد کاری که اگر همگان انجام می دادند امروز وضع متفاوتی داشتیم. اگر 1400 سال پیش به حضرت زهرا لبیک می گفتند وضع تاریخ عوض می شد. 🔹ایشان با تاکید بر اینکه مسیر علامه مصباح نسبت به دیگران متفاوت بود گفت ایشان بر آموزه های دینی و اسلامی تکیه می کرد و هیچ گاه دعوت به خود نداشت. 🔹وی علامه مصباح را آزاد اندیش ترین متفکران معاصر دانست و گفت : تمام تلاش ایشان این بود که آحاد جامعه خودش صاحب فکر و تحلیل شوند و وابسته به دیگران نباشد. 🔸ایشان علامه مصباح را مصداق بارز آیه شریفه +محمد رسول الله والذین معه....+ دانست وگفت تمام تلاش ایشان این بود که در کنار این درخت جوانه هابزند و درخت پر ثمر بشود که اگر جایی قرار گرفت بولتن قطع شد حیران نشود طرح ولایت و موسسه امام از این گونه اقدامات بود این آن کار بزرگ علامه مصباح بود 🔹بی تردید تا آن مبناهای اساسی شکل نگیرد نمی توان به این مسائل رسید انسانی که با این مبانی آشنا نباشد همواره ممکن است در معرض خطر قرار بگیرد. 🔸به همین دلیل بود که رهبری فرمود ایشان استاد فکر بود یعنی یاد می داد چگونه می شود فکر کرد و در مسیر درست قرار گرفت. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
. مدتی است که کانال حجت‌الاسلام در ایتا راه‌اندازی شده (فعال سیاسی، مدیر مسئول هفته‌نامه ۹ دی و با سابقه دو دوره نمایندگی مجلس) با پیوستن به این کانال، در جریان آخرین تحلیل‌های سیاسی قرار بگیرد eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 بعد از پیوستن به ما این پست را برای دوستان و فعالان دیگر ارسال کنید.
. داستان واقعی مسئولی که اغتشاشگران حکم اعدامش را برایش فرستادند! میدانید واکنش این مسئول به حکم اعدامش چه بود... بزنید روی لینک و واکنش جالب این مسئول را بخوانید 👇👇👇👇👇👇 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
وزیر کشور در جمع اعضای ستاد برگزاری سالگرد علامه مصباح: 🔸 علامه مصباح در جامعه آنگونه که باید شناسانده نشد و نگذاشتند همه از فضایل ایشان بهره‌مند شوند 🔹مقام معظم رهبری علامه مصباح را مطهری زمان نامیدند. ما که در شرایط قبل از انقلاب اسلامی زندگی کرده ایم این تشبیه را بخوبی درک می کنیم. قبل از انقلاب که حجمی از افکار پراکنده در از حزب توده،‌مجاهدین خلق،‌ملی گراها،‌لیبرال ها و... در جامعه پخش می شد اگر شخصیتی مانند شهید مطهری نبود در میان توفان این افکار باطل یک جوان نمی توانست راه درست و اسلام ناب را پیداکند. علامه مصباح بعد از انقلاب اسلامی و پس از شهادت شهیدمطهری همین نقش را ایفا کرد 🔸 ما باید نسل جوان را برای گام دوم انقلاب آماده کنیم و لازمه آن، زنده نگهداشتن افکار واندیشه های شخصیت‌هایی چون علامه مصباح است. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
24.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مهم/ «زن، زندگی، آزادی» در انگلیس و غرب ▪️ ۹۵درصد زنان مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند و شکایت نمی‌کنند.😨 ✍این جماعت تازه به فکر افتاده اند که از دولت ها بخواهند قوانینی بگذرانند که زن ها بتوانند آزارهای جنسی که می شوند گزارش کنند تا رسیدگی شود. خداوند متعال از ابتدای خلقت انسان خودش این قانون را وضع کرده است و آن اینکه اگر می خواهید حفظ بشوید و مورد تعرض مردان هوس باز قرار نگیرید باید حجاب و پوشش مناسب داشته باشید و از هر آنچه موجب تحریک مردان می شود مانند استفاده از عطر و ادکلن در مجامع عمومی، سخن گفتن و راه رفتن با ناز و کرشمه بپرهیزید. 🔸يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاءِ ۚ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا (احزاب آیه 32) ✍جای بسی تعجب است که کسانی در ایران اسلامی امروز می خواهند همان راهی را دنبال کنند که سال‌هاست غربی ها از آن خسته شده و آن ها را به بن بست کشانده است http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔥فقه خوارجی و حمایت از جلادان [ص١ از ٣ @rozaneebefarda 🔻🔻 🔹اقدامات ضدامنیتی تروریست‌ها و برخی فریب‌خوردگان در اغتشاشات اخیر جمع زیادی از اقشار مختلف مردم و همچنین نیروهای حافظ امنیت را مجروح ساخت یا به فیض شهادت رساند و در مقابل نیروهای خدوم اطلاعات و امنیت کشور با جانفشانی و فعالیت مجاهدانه حربه‌های ضدامنیتی را خنثی ساختند و قهرا محاربان، باغیان و جنایتکاران را به دست قانون سپردند و قوه قضائیه نیز با بخشی از دستگیرشدگان مماشات کرد و برخی دیگر را محکوم به اعدام یا سایر احکام قضایی نمود. از ابتدای شکل‌گیری اغتشاشات مسئولین نظام در سطوح مختلف به‌دلایل گوناگون به نرمش و تسامح با دستگیرشدگان پرداختند اما بر خلاف انتظارات نه‌تنها جریان غرب‌زده و اتباع حوزوی و غیرحوزوی‌شان این نرمش و تسامح را ندیده گرفتند بلکه به‌عکس امروز طلب‌کارتر از گذشته با سر هم کردن چند فقره فقهی یا مطلب شبه‌حقوقی نظام را متهم به برخورد بی‌رویه با باغیان و محاربان و جانیان می‌کنند و پروژه «عوض کردن جلاد و شهید» را نه از سال‌های بعد که از امروز آغاز کرده‌اند. بخشی از این افراد از جمله همان کسانی هستند که از ابتدا با موضع‌گیری غلط و تحریف‌آمیز خود آتش اغتشاش را شعله‌ور ساختند و چه بسا در صورت پاسخ‌گویی به مطالبه جریان حوزوی انقلابی و برخورد قضائی با این عناصر، امروز امثال محمد محلاتی بار دیگر امنیت روانی مردم را مشوش نمی‌کردند و هزینه اضافه برای ملت نمی‌تراشیدند. محمد محلاتی در دو یادداشت اخیر خود، مجددا از موضع «وکیل البغاة و المحاربین» سخن گفت و با تحریف موضوعات و احکام فقهی به محاربه شبه‌علمی با نظام اسلامی پرداخت. آخرین تحریفات محمد محلاتی را در سه ناحیه پی می‌گیریم: ١. تحریف موضوعی ۲. تحریف حکمی ٣. تحریف مصداقی ١.تحریف موضوعی ١.١. اخذ قید «قتل» در مفهوم باغی محمد محلاتی در تعریف «بغی» می‌نویسد:«خشونت‌هایی که توسط گروه‌ها و سازمانهای مسلح انجام می‌شود. سازمان‌هایی که به هدف براندازی حکومت و یا ضربه زدن به آن از راه به قتل رساندن افراد موثر حکومت تشکیل می‌شود...[این گروه] در فقه "فئه باغیه" نامیده می‌شود.» محمد محلاتی در مقام تعریف «بغی» و «اهل بغی» قید «قتل افراد مؤثر حکومت» را اضافه کرده است اما دلیل فقهی روشنی برای این تقیید وجود ندارد و مخاطب عام گمان می‌کند که تنها افرادی که اقدام به قتل سران و مؤثرین حکومت می‌زنند «باغی» هستند و اگر جماعت آشوب‌طلب به افراد مؤثر حکومت (که انصراف دارد به خواص و نخبگان حکومتی شناخته‌شده) کاری نداشتند اما مدافعان مظلوم امنیت و عناصر کفِ میدانِ نظام را به شهادت رساندند یا اساسا اقدام ضدامنیتی‌شان به قتل افراد منجر نشد موضوع باغی بر آن‌ها صدق نمی‌کند. شکی نیست که انگاره القا شده از جانب محلاتی باطل است. شیخ طوسی در تعریف اهل بغی می‌نویسد:«كلّ من خرج على إمام عادل، و نكث بيعته، و خالفه في أحكامه، فهو باغ، و جاز للإمام قتاله و مجاهدته»(النهایة، ص296، همچنین: ر.ک: المؤتلف من المختلف، ج2، ص377، سرائر، ج2، ص16، شرائع، ج1، ص307) طبق این تعریف خروج بر حکومت امام عادل و شکستن بیعت با او و مخالفت علنی با وی «بغی» محسوب می‌شود و قید مورد ادعای محلاتی نیز در این تعریف جایی ندارد. ١.٢. اخذ قید «پراکندگی» در مفهوم باغی محمد محلاتی می‌نویسد:«خشونت هایی که توسط افراد معترض پراکنده...انجام می‌شود... مشمول حکم باغی نیستند و برخورد با آنها متفاوت است.» و در ادامه به کلام شیخ طوسی استناد می‌کند. متن شیخ طوسی از این قرار است:«أن يكونوا في منعة لا يمكن كفهم و تفريق جمعهم إلا بإنفاق و تجهيز جيوش و قتال، فأما إن كانوا طائفة قليلة و كيدها كيد ضعيف، فليسوا بأهل البغي»(المبسوط، ج7، ص264) محمد محلاتی با عباراتی دیگر این کلام شیخ طوسی را آورده است اما با نگاهی به همین متن، تحریف‌گری سروش محلاتی آشکار می‌گردد چه آن‌که شیخ طوسی در مفهوم اهل بغی به «پراکندگی یا عدم پراکندگی» موضوعیت نداده‌اند بلکه آنچه از دیدگاه ایشان موضوعیت دارد قوت اهل بغی است به‌گونه‌ای که حکومت را مجبور به پرداخت هزینه نظامی، آماده‌باش نظامیان و ورود نظامی به عرصه اغتشاشات کند. ظاهرا محمد محلاتی از ذکر قید «پراکندگی» می‌خواست زمینه برخورد با آشوب بغاة در اغتشاشات اخیر را از بین ببرد چراکه ویژگی ذاتی این اغتشاشات «پراکندگی محیطی و جغرافیایی» بود اما با تبیین مختصر کلام شیخ طوسی، که مستند محلاتی برای اثبات مدعایش بود، روشن شد که چنین قیدی حقیقت فقهی ندارد و همانطور که مشاهده کردیم آشوب‌های ضدامنیتی اخیر به گونه‌ای بود که جز با هزینه‌کرد نظامی، آماده‌باش گسترده نیروهای خدوم امنیتی و ورود سخت در تقابل با آشوب‌گران امکان برخورد وجود نداشت. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔥فقه خوارجی و حمایت از جلادان [ص٢ از ٣] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ♦️١.٣. اخذ قید «عدم نیت مخالفت با نظام» در مفهوم محارب 🔸محمد محلاتی ظاهرا بدون آن‌که کسی از او بخواهد وکالت داعشی‌های وطنی و غیروطنی را یک‌تنه بر دوش گرفته و در این زمینه از هیچ تحریف سطحی دریغ نمی‌کند. او در موضوع محارب، که از مفاهیم ریشه‌دار در فقه اسلامی است، قیدی را ذکر می‌کند که هیچ مستند فقهی، اصولی یا حتی عقلی ندارد. او می‌نویسد: 🔹«محارب و مفسد فی الارض از جنس قطاع الطریق و اشرار خون آشام است که در صدد قتل و غارت مردم است ... ولی معترض قانون شکن در برابر حکومت موضع دارد و بدنبال استقرار نظم دیگری است و به این دلیل است که این دو کاملا از دو جنس متفاوتی هستند.» 🔺با این توصیف مفهوم «محارب» مقید به «عدم نیت مخالفت با نظام» است درنتیجه هرکس که خالصانه (!) نیت کند و در راه مخالفت با نظام اسلامی دست به هر جرم و جنایتی بزند و برای اسقاط نظام اقدام به قتل سرباز مدافع امنیت، سنگسار کردن بسیجی مظلوم، تکه‌تکه کردن افراد به ظنّ بسیجی بودن، هتک عرض نوامیس مردم به صرف چادری بودن و... کند و نیروی امنیتی را به آتش بکشد و اموال بیت‌المال را بسوزاند از نگاه محمد محلاتی نه تنها محارب نیست بلکه یک «معترض مظلوم» است و حکومت نیز حق ندارد حکم محارب را علیه او جاری کند. ✍ای کاش مسئولین قضائی در کنار بغاة و محاربین، مفتی البغاة و المحاربین را نیز به دادگاه می‌کشاند تا مردم از شر تئوریسین‌های خشونت و حامیان داعش داخلی رها می‌شدند و زندگی عادی و به‌دور از ناآرامی را بار دیگر تجربه می‌کردند. 🔺۴.١. اخذ قید «اهلیت» در مفهوم محارب 🔸محمد محلاتی در ادامه مطالب خود قید دیگری را به مفهوم «محارب» افزود بدون آن‌که پشتوانه فقهی روشنی ارائه کرده باشد یا لااقل به غیرجازمانه بودن و اختلافی بودن این قید اشاره کند. او در این زمینه می‌نویسد: «محارب و مفسد فی الارض از جنس قطاع الطریق و اشرار خون‌آشام است که در صدد قتل و غارت مردم است» با این حساب اگر فردی خون‌آشام نباشد آقای محلاتی وی را محارب نمی‌داند. مثلا اگر یک پزشک در جریان یک آشوب گسترده و خشونت‌آمیز دست به جنایات داعش‌گونه بزند به‌گونه‌ای که اراذل و اوباش خیابانی چنین جنایتی نداشته باشند، به صرف این‌که آن آقای دکتر «خون‌آشام» نبوده در دادگاه عدل (!) آقای محلاتی تبرئه می‌شود. 🔹فقیه بزرگ عالم تشیع، شیخ اعظم انصاری در تعریف محارب می‌نویسد: « محارب كسى است كه شمشير يا مثل آن برهنه در دست بگيرد يا عصا و سنگ، در بيابان و آبادى بگردد كه مسلمانان را بترساند، يا مال ايشان را بگيرد، يا خود ايشان را.»(صراط النجاة، ص317) ✍ همانطور که مشاهده می‌شود تعریف شیخ انصاری مطلق است و شامل «خون‌آشام‌ها» و «غیرخون‌آشام‌ها» می‌شود و فرقی نمی‌کند ترساننده مردم جزء اراذل و اشرار باشد یا آن‌که از حیث اجتماعی، اعتبار ظاهری داشته باشد اما در عین حال مرتکب افساد فی الارض نیز شده باشد. 🔸فارغ از اطلاق فوق، این تقیید محلاتی در کلمات برخی فقهای برجسته معاصر نیز به‌صراحت مردود شمرده شده است. به‌طور مثال مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت در توصیف شروط «محارب» پس از ذکر «قصد اخافه» می‌نویسند: « لازم نيست كه [محارب] اهل ريبه و فتنه باشد كه معلوم يا مظنون باشد كه اهل اين كار است، بلكه فعليت اين عمل كه اخذ سلاح به قصد اخافه است كافى است،»(جامع‌المسائل، ج5، ص328) 🔹فقیه بزرگ امامی، علامه حلی نیز اشتراط «اهل ریبة» را بنابر اصح نمی‌پذیرند:« المحارب كل من جرد السلاح لإخافة الناس في بر أو بحر ليلا كان أو نهارا في مصر و غيره. و هل يشترط كونه من أهل الريبة فيه تردد أصحه أنه لا يشترط مع العلم بقصد الإخافة.»(شرائع، ج4، ص167) ✍بنابراین برخلاف نگاه جزم‌اندیشانه محلاتی قید مذکور نه‌تنها از مسلمات فقه امامیه نیست بلکه برخی از بزرگ‌ترین فقهای شیعه برخلاف آن نظر داده‌اند. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔥فقه خوارجی و حمایت از جلادان [ص٣ از ٣] @rozaneebefarda 🔻🔻 ٢. تحریف حکمی 🔹محمد محلاتی پس از فارغ شدن از «تحریف موضوعی» به «تحریف احکام» می‌رسد. او با ذکر تقطیع شده و تحریف شده کلمات برخی فقها در تلاش است که اثبات کند مجازات محارب تنها در صورتی جاری می‌شود که فرد محارب قتلی مرتکب شده باشد. او نوشته خود را با این سؤال شروع می‌کند: «مجازاتِ محارب اگر مرتکب قتل نشده چیست؟» و بلافاصله به نقل از آیت‌الله خوئی می‌نویسد: « آيت الله خویی: اگر با اسلحه کشیدن فقط موجب ترس مردم شده باشد، نفی بلد می‌شود و اگر آسیبی به کسی رسانده باشد، ابتدا در حد همان جراحت قصاص می‌شود و سپس تبعید می‌گردد.»(تکملة المنهاج/ص51) 🔸مخاطب ناآشنا با متون فقهی و ناآشنا با روش تحریفات محلاتی گمان می‌کند که مرحوم آیت‌الله خوئی مجازات محارب را به ارتکاب قتل مقید می‌کنند اما متن کامل مرحوم آیت‌الله خوئی نشان می‌دهد که این پندار صحیح نیست و محلاتی یک خط از کلام ایشان را به‌کلی سانسور کرده است. ✍بخش سانسور شده کلام آیت‌الله خوئی که تنها چند کلمه پس از استشهاد محلاتی است، از این قرار است: «... و کسی که سلاح بکشد و مال مردم را بگیرد و آنان را کتک زده و مجروح کند اما کسی را نکشد، مجازاتش در اختیار امام است. اگر خواست او را می‌کشد و مصلوب می‌سازد و اگر خواست دست و پایش را قطع می‌کند.» (تکملة المنهاج/ص51) 🔺گفتنی است ما درصدد تبیین احکام فقهی و جزئیات مجازات محارب و باغی نیستیم و هرکدام از جزئیات فوق ممکن است مانند بسیاری مسائل دیگر اختلافی باشد اما معلوم نیست این سطح از تحریف سخیف و جزم‌اندیشی در موارد اختلافی ریشه در چه مسائلی دارد. 🔹3. تحریف مصداقی یکی از تحریفات اساسی محلاتی، که مصداق بارز عوض کردن جای جلاد و شهید است، تحریف جنایات انجام گرفته در ماه‌های گذشته و تقلیل آن به صرف «اعتراض سیاسی» است. به‌راستی آیا یک فرد سلیم‌النفس به محاربه گسترده‌ای که جوانان عزیزی همچون «روح‌الله عجمیان» و «آرمان علی‌وردی» را از ما گرفت و آرتین عزیز را دچار مصیبتی فراموش‌نشدنی و کم‌سابقه و مهلک کرد، عنوان «اعتراض» می‌دهد و تمام جلادان و جانیان این حوادث تلخ را تطهیر می‌کند؟! ✍به‌نظر می‌رسد محمد محلاتی در مسیر ضدامنیتی استاد و مراد خود، حسینعلی منتظری، قرار گرفته است و همانطور که منتظری به تطهیر داعش دهه شصت یعنی منافقین کوردل مشغول شد، محمد محلاتی نیز امروز به تطهیر و دفاع از دواعش وحشی داخلی مشغول شده و در این راه از و نیز ابا ندارد! http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆 سلسله نشست‌های کانون طلوع 🗂 موضوع: حراست از جنبش دانشجویی 💡 سخنران: حجت‌الاسلام دکتر قاسم روانبخش؛ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ره 🔶 لینک آرشیو در آپارات👇 🎥https://aparat.com/v/P24rp 🔶 لینک فایل صوتی👇 🎧http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/1401091619.mp3 🔶 لینک سایت دفتر ارتباطات فرهنگی👇 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1353 🆔 @difqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❎ اگر می خواهید بدانید چادر وصله دار حضرت زهرا سلام الله علیها چند می ارزد و امروز در برابر انبوه مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی چه باید کرد ♦️پاسخ جالب آن را از علامه مصباح یزدی بشنوید👆👆👆👆👆👆👆👆 http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴پارلمان روسیه:ما ممکن است قانونی را تصویب کنیم که دانش اموزان تمام مدارس روسیه را ملزم به مطالعه اجباری کتاب مقدس قران کنند منطق قرآن به قدری قوی است که امروز در کشوری که یک روز مهد کمونیسم بوده است حالا خودش دانشجویان و دانش آموزان را تشویق به خواندن قرآن می کند http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ زنان قهرمان ایرانی از دوربین مجله تایم 🔸جدیدترین شماره مجله تایم، با گذاشتن عکسی روی جلد، از عنوان «قهرمان» برای زنان ایرانی، استفاده کرده، اما روایت آن‌ها از زن قهرمانی که معرفی می‌کنند، چیست؟ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴 ایران؛ هفتمین قدرت جهان ▪️طبق گزارش امریکن اینترست در سال ۲۰۱۷ ایران به عنوان هفتمین قدرت در جهان شناخته شد. ✅نکته۱: مطلبی که هیچگاه نمیذارن بدونید و متوجه باشید.آیا مثلا می‌دانستید در مولفه های قدرت همردیف روسیه و چین و آلمان و آمریکا هستیم؟ ✅نکته۲: سال ۲۰۱۷ یکسال قبل از شهادت حاج قاسم و اوج مقاومت و پیروزیهای منطقه ای ایران به فرماندهی او بود.روحش شاد منبع 👇 the-american-interest.com/2017/01/24/the-eight-great-powers-of-2017 http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
❗️ظهر الفساد فی البر و البحر ❗️بهداشت جهانی با انتشار این پست در تمامی پیج های رسمی خود به حمایت از همجنس بازها پیوست. ✍قابل توجه کسانی که مخالف حجاب اجباری و طرفدار آزادی پوشش و کشف حجاب و عدم برخورد با ولنگاری هستند این اقدام بهداشت جهانی یعنی جهانی کردن همجنس بازی! یعنی این که در گام بعدی عده ای ولنگار در داخل خواهان آزادی همجنس‌بازی خواهند شد و خارجی ها نیز از این درخواست حمایت خواهند کرد و شما نیز به تدریج طرفدار آزادی این عمل خواهید شد و در نتیجه پس از فروپاشی خانواده باید منتظر عذاب قوم لوط باشید. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭چهل روز گذشت و هنوز آرتین می گوید چرا پدر و مادرش دیر کرده اند و ... . 🔸بی شرافتهایی که درباره شهدای حرم شاهچراغ سکوت کردند و گلویشان را برای اعدام قاتلان دریده اند ببینند و خجالت بکشند. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
پاسخ حقوقی جمعی از حقوقدانان به شبهات دکتر برهانی درباره اعدام محاربین 👇👇👇 بسم الله الرحمن الرحیم پیرو شبهاتی که دکتر برهانی در مورد حکم محاربه ذکر کرده اند نکات ذیل قابل توجه است: 1. طبق ماده 279ق.م.ا: محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد. 2. محاربه در رکن مادی مقید به نتیجه (ناامنی در محیط) و در رکن روانی مقید به سوء نیت خاص (به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها) می باشد. 3. طبق ماده 144 ق.م.ا در جرایمی که وقوع آنها منوط به تحقق نتیجه است علم به وقوع نتیجه هم عرض قصد نتیجه است. یعنی قصد نتیجه(ایجاد ناامنی در محیط) لازم نیست بلکه علم به وقوع آن کافی است. بنابراین حتی اگر قصد اولیه مجرم ترساندن یا کشتن یا زخمی کردن مامور نیروی انتظامی بوده باشد ولی می داند که این کار موجب ناامنی در محیط می شود محارب است. چنانکه عادتاً تجرید سلاح بر مامورین نیز موجب ارعاب عمومی می شود. پس قصد تبعی وجود دارد. 4. منظور از «ایجاد قوت قلب و تشجیع مردم» چیست؟ آیا «مردم» فقط شامل «اغتشاشگران» می شود؟!! بر فرض که عده ای از این کار قوت قلب بگیرند ولی در مقابل عده ای دیگر از مردم از آن بترسند در این صورت نیز «ارعاب مردم» صدق می کند و محاربه محسوب می شود. 5. قانون با جرم محاربه سختگیرانه تر برخورد کرده است و حتی به صرف وجود شبهه یا تردید و بدون نیاز به تحصیل دلیل، قاعده درأ را جاری نمی داند(ماده 121 ق.م.ا) جمعی از حقوقدانان/ 19/9/1401 http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴 اعدام یک کارگر حافظ قرآن به اتهام اقدام برای ترور علی‌بن ابی‌طالب 🔹 عبدالرحمن مرادی کارگر زحمت کش و حافظ قرآنی که اخیرا نیز در آستانه ازدواج بود و در دوران نامزدی به سر می‌برد، به بهانه تلاش برای ترور خلیفه وقت دستگیر و در آستانه اعدام است. 🔹 نامزد وی قطام نیز بخاطر حال روحی نامساعد و از ترس نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی گریخته است... http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
❗️ جماعتی که تا دیروز از ⁧ ⁩ درس مذاکره می‌گرفتند امروز از عدل علی(ع)درس بخشش قاتل می‌گیرند! ✍قاسم روانبخش 🔸مولا علی علیه‌السلام قاتلش را نبخشید، بلکه فرمود قاتلم یک ضربه زده شما نیز یک ضربه بزنید. با همان یک ضربه، ابن ملجم به جهنم واصل شد. 🔹خوارج به محض اینکه دست به سلاح برده و در کوفه ناامنی و اغتشاش براه انداختند تازه ده نفر را نکشته بودند که حضرت به آنها بحث کرد تا دست از سلاح بردارند 8000 هزار نفر دست از سلاح برداشتند ولی 4000 نفر باقی مانده را به جرم عزم براندازی حکومت اسلامی و ایجاد اغتشاش و ناأمنی به درک واصل کرد.(البته ده نفر از این 4000 نفر گریختند.) 🔸وقتی معاویه افرادی را برای ایجاد اغتشاش و ناامنی و قتل و غارت در کوفه و اطرافش فرستاد حضرت علی(ع) حجر بن عدی را با 4000 نیرو فرستاد و 15 نفرشان را در همان خیابان به درک واصل کرد. 🔹امروز هم خوارج بر‌طبل جنگ کوبیدند و با شعار به خیابان ها آمدند اگر علی ع بودند ابتدا آن ها را نصیحت می کردند و سپس در همان معرکه خیابان از دم تیغشان می گذراندند. نظام اسلامی ایران بیش از دوماه صبر و تحمل در برابر اغتشاش گران و کسانی که دست به سلاح برده، عده ای را کشته و عده زیادی را مجروح کرده و مردم کوچه و بازار را ترسانده اند با حکم قضایی نه در وسط معرکه به جوخه مرگ می فرستد. اکنون حامیان محاربه به حمایت از محاربین برخاسته، اعدام آن ها را خلاف مشی امیر المومنین می دانند!! ✍قبلأ گفته بودیم که اگر اعدام و قصاص این جنایتکاران دیر انجام شود حامیان داخلی و خارجی آنها با راه اندازی هشتک اعدام نکنید به مقابله بر خواهند خواست. ✍تنها راه علاج این است که دستگاه قضایی اعلام کند حامیان محاربه حکم محاربین خواهند داشت. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔆آقای جینگ پین! درباره حاکمیت چین بر تایوان چه نظری دارید؟! 🔺حسین شریعتمداری، روزنامه‌نگار: 🔹این بیانیه در پایان سفر سه روزه «شین جینگ پین» رئيس‌جمهور چین به عربستان صادر شده و در بند دوازدهم آن آمده است « رهبران ( چین و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس ) از تمامی تلاش‌های مسالمت‌آمیز برای رسیدن به راهکار صلح‌آمیز برای حل مسئله سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، از راه مذاکرات ۲جانبه بر مبنای قوانین بین‌المللی حمایت می‌کنند. 🔹پیش از این در یکی از یادداشت‌های کیهان با عنوان «آواز کوچه باغی» به اسنادی اشاره کرده بودیم که از مالکیت قطعی و بلا منازع ایران بر جزایر سه گانه حکایت دارد. دو نمونه از این یادداشت‌ها: 🔹در حقوق بین الملل حاکمیت یک کشور بر یک منطقه از چند راه به اثبات می رسد. از جمله «مالکیت تاریخی»، حاکمیت موثر- یعنی افراشته بودن پرچم، نصب حکام، حضور نیروی نظامی و…- که تمامی این ملاک ها و معیارهای حقوقی از حاکمیت قطعی ایران بر جزایر سه گانه حکایت دارند. 🔹در سال ۱۸۸۶ دایره اطلاعات دولت انگلیس نقشه ایران را با رنگ یکسان جزایر و خاک ایران تهیه کرده و در ۱۲ ژوئن همان سال این نقشه از سوی وزیر مختار انگلیس در تهران به ناصرالدین شاه تحویل می‌شود. 🔹اصلی ترین- و تنهاترین- سندی که امارات برای اثبات ادعای خود ارائه می‌کند نامه‌ای است که شیخ یوسف فرماندار ایرانی بندرلنگه در سال ۱۸۸۲ به شیخ حمید القاسمی حاکم رأس الخیمه می‌نویسد و در آن به عنوان تعارف و ابراز ادب- که آن هنگام بسیار متداول بوده و در بسیاری از نامه های مشابه دیده می شود- نوشته بود؛ ابوموسی از آن شماست (در خدمت شما هستیم!) 🔹کاش وزیر خارجه کشورمان در واکنش به  این بیانیه روی دو نکته نیز تاکید می‌کردند: 🔹اول آن که به دولت بحرین به عنوان یکی از امضاء کنندگان بیانیه گوشزد کند که بحرین بخش جدائي ناپذیری از خاک ایران است و رژیم آمریکائي پهلوی حق واگذاری آن را به آل خلیفه که در بیابان های نجد به راهزنی مشغول بوده اند، نداشته است. 🔹دوم آن که از رئيس‌جمهور چین بپرسد: شما با کشورهای هم پیمان آمریکا در تردید نسبت به حاکمیت مسلم و قطعی ایران بر جزایر سه گانه همصدا شده اید! آیا این همصدائي به مفهوم و معنای آن نیست که به آمریکا نیز حق می‌دهید حاکمیت چین بر تایوان را مورد تردید قرار داده و قابل مذاکره بداند؟! آقای جینگ پین! مطالعات شما در جغرافیای سیاسی ضعیف است و یا مشاوران غیر قابل اعتمادی دارید؟! http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
⛔️«بدون توقف» میزبان حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی. 🔰حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی مهمان این شب های بدون توقف برای بررسی موضوع (خداشناسی) خواهد بود ♨️برنامه «بدون توقف» با رویکرد چالشی و ترکیبی با مشارکت مهمانان برنامه به سوالات و دغدغه‌ها درباره مسئله خداشناسی پاسخ می‌دهد. 🔷 شنبه تا چهارشنبه بعد نماز مغرب به افق تهران http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ ...!✋ 💥 قسمت اول از برنامه بدون توقف با بررسی موضوع خداشناسی ✔️حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی 🔷بعد از خبر ورزشی از شبکه سه سیما ✍دوستان عزیز! لطفا این برنامه مفید را هم خودتان ببینید و هم به جوانان‌ توصیه کنید که حتما ببینند ♨️برنامه «بدون توقف» با رویکرد چالشی و ترکیبی با مشارکت مهمانان برنامه به سوالات و دغدغه‌ها درباره مسئله خداشناسی پاسخ می‌دهد. 🔷 شنبه تا چهارشنبه بعد نماز مغرب به افق تهران http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
توضیح آیت‌الله کعبی درباره نظر امام خمینی(ره) درخصوص محاربه 🔹امام راحل در فصل ششم تحریرالوسیله در حد محارب می فرمایند: محارب کسی است که سلاحش را بکشد و یا صرفاً به خاطر ایجاد رعب و وحشت در میان مردم آماده کند و ارائه افساد در زمین کند. این ارائه افساد در زمین توضیحی برای رعب و وحشت و کشاندن سلاح است. 🔹بنابراین هرکسی سلاح گرم و سرد خود را بکشد و رعب و وحشت ایجاد کند و تخریب اموال خصوصی و عمومی کند حتی اگر آدم نکشته باشد، محارب و مفسد فی‌الارض شناخته می‌شود. لازم هم نیست که این محارب حتما جزو اشرار و سارقان مسلح باشد. 🔹در واقع باید صدق اخافه کند؛ یعنی قدرت‌نمایی. فردی که اخیرا اعدام شد، هم قدرت‌نمایی کرده، هم سد راه مردم شده و هم اسلحه کشیده، هم ماشین‌ها را خراب کرده و آتش زده و این موارد مصداق محارب و مفسد فی‌الارض است. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴صیانت به تگزاس رسید!! 🔸قرار است در تگزاس آمریکا شبکه های اجتماعی را برای زیر 18 سال ممنوع کنند. ✍آقای قالیباف! آن قدر در تصویب طرح صیانت از کاربران مجازی تعلل کردید که تگزاس از شما پیش افتاد! لااقل تلاش کنید بعد از تگزاس شما هم به فکر حراست از جوانان و نوجوانان باشید. http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f