eitaa logo
مجمع تشکل های مردمی امر به معروف و نهی از منکر
117 دنبال‌کننده
634 عکس
523 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔲🔺 انگ بی‌دینی زدن به دیگران ⚠️❌یک رفتار زشت از قاتلان امام حسین(ع) ╭┅──────┅╮ 🌹 ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂
با دیگران دعـوا و مجادله نکن ... که شکوه و عظمتت از بین می‌رود 📖 سوره انفال، آیه ۴۶ @rayanamer
30.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔲♦️نگاه راهبردی دشمنان ایران ╭┅──────┅╮ 🌹 @rayanamer ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂
🔴 جعفر شهری، نویسنده کتاب تاریخ اجتماعی شهر تهران یک حقیقت جالب را بر ملا می‌کند 👈 او که سالها پیش رخ در نقاب خاک کشیده، تاریخنگار انقلابی و سوپر مذهبی که نیست، هیچ؛ بلکه مایه‌های روشنفکری هم دارد ولی حقیقت شگفتی را درباره کشف حجاب آشکار می‌سازد: 🔻🔻 اگر می‌خواهید پشت پرده پروژه کشف ححاب را بدانید، فرسته بعدی را مطالعه کنیم. @rayanamer
⭕️ ۱۲۰۰۰ طلاق نتیجه کشف حجاب رضاخان 👈 فقط در همان ماه اول، تنها در تهران! 🔰 از یک منبع بی‌طرف بشنوید + عکس 🔹پس از اینکه رضاخان پروژه کشف حجاب را اجرا کرد، دیری نپایید که آثار خانمانسوز آن مثل فروپاشی نظام خانواده و کاهش عفت عمومی آشکار شد. در این زمینه کافی است، نگاهی به کتاب «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم» اثر جعفر شهری بیندازیم که با تأسف فراوان می‌نویسد: به محض اجرای کشف حجاب، نسبت طلاق به ازدواج، ۶۰۰ به ۱۰۰ فزونی گرفت، به صورتی که: 🔹 "در برج اول اعلام آزادی زنان، بیش از ۱۲ هزار زن، تنها در تهران از شوهرانشان جدا شده و راهی خیابان‌ها گردیدند"... خلاصه، "از آزادی زن چیزی که عاید شد اینکه میزان فروش پودر، ماتیک و لوازم توالت و البسه بدن‌نما و اسباب قر و فر به مقدار قابل توجهی سیر صعودی در پیش گرفت و مردانی که راه خیانت و ناراستی و دزدی و تقلب آوردند"... (ر. ک: تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم، جعفر شهری، ج ۱، مؤسسه خدمات فرهنگی رسا، چ ۳، تهران ۱۳۷۸، ص ۵۸۸ - ۵۸۹.) شگفتی ماجرا زمانی روشن می‌شود که این آمار را نه با وضعیت امروز تهران، بلکه با جمعیت پایین تهران در آن روزگار محاسبه کنیم که به گفته برخی منابع به ۳۰۰ هزار نفر نمی‌رسید! ╭──────────── @rayanamer
💐 🌺 حضرت امام سجّاد علیه السّلام: اَلحَمدُ لِله الْاَوّلِ بِلا اَوّلِِ کَانَ قَبلَهُ، وَ الْآخِرِ بِلا آخِرِِ یَکوُنُ بَعدَه حمد و سپاس به درگاه کبریاء پروردگار که ذات لایزالش اَزلی است، و اَزلیّتِ بی‌‌ابتدایش، لایزال و جاویدان است. دیده‌‌ی کوتاه بینِ ما، یارای دیدارش ندارد و فکرِ کوچک ما از عهده‌‌ی تعریف و توصیفش برنیاید.[1] 🌺 حضرت امام باقر علیه السّلام: آیا خدا را دانا و توانا نامیده‌‌‌اند، جز به خاطر علمی که به علما بخشیده و قدرتی که به قدرتمندان داده است؟ هر چیزی که شما با اوهام و خیالات خود، در ذهن‌‌تان به وجود آوردید، هرچند بسیار دقیق باشد، باز مخلوق و ساخته‌‌ی ذهن خودتان است و همانند خود شماست؛ نه خداوند متعال.[2] 🌺 حضرت امام صادق علیه السّلام: نُورُنا مِنْ نُورِ رَبِّنَا کَشُعَاعِ الشَّمْسِ مِنَ الشَّمْسِ نور ما، از نور پروردگار ماست، مثل پرتو خورشید از خورشید.[3] [1]📗 منبع: ابتدای صحیفه سجّادیه [2،3]📗 منبع: فضایل و سیره چهارده معصوم، حضرت علامه حسن زاده(ره)، صفحه ۳۴۷، ۳۵۴ 💢 @rayanamer 🌹⭐️⭐️🌷⭐️⭐️🌹
💢 تاریخ ایران باستان، بخشی تفکیک‌‌ناپذیر از تاریخ و فرهنگ ما است 💥 هشداری بر خطر ایدئولوژی ایرانشهری 🎙مصاحبه رسانه فکرت با ، تاریخ‌‌نگار🔻 1⃣ تاریخ ایران باستان، بخشی تفکیک‌‌ ناپذیر از تاریخ و فرهنگ ما است. از نگاه من، ایران بعد از اسلام، ادامه، اصلاح و تکمیلِ منطقی ایرانِ پیش از اسلام است و مردم شریف و هوشمند ایران زمین، نه از سر ترس و طمع، که از روی عشق و بصیرت به پیشواز اسلام شتافتند. در کتاب فهرست ابن‌‌ندیم که از فهارس معتبر و قدیمی است، بیش از ۷۰ عنوان کتاب مربوط به دوره ساسانی یا آیین زرتشتی را که قبل از دوره ساسانی یا بعد از آن تألیف شده، معرفی کرده است. 2⃣ فتحعلی آخوندزاده‌ها و میرزا اقاخان کرمانی‌ها از دیرباز، در طبل جدایی ایرانیت و اسلامیت می‌کوبیدند، اما این پدیده هیچ‌گاه به اندازه عصر حاکمیت پهلوی رسمیت نیافت. حاکمیت پهلوی این فضاسازی را در مقابل دو جریان رقیب به وجود آورد: ۱. فرهنگ تشیع، که تا عمق جان مردم نفوذکرده بود و سلطه سلطان جور را بر نمی‌تابید ۲. ایدئولوژی کمونیسم، که شیپور انقلاب می‌نواخت و دُم تیز کرده بود و مغز سرجوان می‌طلبید. 3⃣ اندیشه ایرانشهری، قرائت دیگری از همان باستان‌‌گرایی گذشته و با نام دیگری است تا حساسیت مسئولان نظام را برنیانگیزد. در کنار این می‌کوشد تا چوب حراج به دستاوردهای تاریخی و تمدنی ایران اسلامی بزند و پیوسته به ملت ایران بقبولاند که فرهنگ اسلام از آغاز ورود به ایران موجب زوال و انحطاط بوده است. 🛑 متن کامل مصاحبه 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @rayanamer
⚃❤سالروز ولادت امام حسن عسکری مبارک 💢امام حسن عسکری – علیه السلام –: ✍🏼《لَیْسَتِ الْعِبادَهُ کَثْرَهُ الصّیامِ وَ الصَّلاهِ، وَ إنَّمَا الْعِبادَهُ کَثْرَهُ التَّفَکُّرِ فی أمْرِ اللهِ. عبادت در زیاد انجام دادن نماز و روزه نیست، بلکه عبادت با و در قدرت بی‌‌‌منتهای خداوند در امور مختلف می‌باشد.》 📚«مستدرک الوسائل، ج. ۱۱، ص. ۱۸۳، ح. ۱۲۶۹۰» ╭┅──────┅╮ 🌹 @rayanamer ╰┅──────┅╯ 🍂ه 🍂ه🍃 🍂ه🍃🍂 🌸ه🍂🍃🍂🍃🍂
39.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔹گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در مورد مطالبه گری ♦️مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام 📆 دوشنبه ۹ آبان ١۴٠١ 📍 آستان مقدس شاه میرحمزه (ع) ╭┅────────┅╮ 💎 🆔 @rayanamer ╰┅────────┅╯
اگر درست نقد نکنیم و مطالبه گری را از مسیر صحیح انجام ندهیم، محکوم می شویم به سکوت. خود خوری و خون دل خوردن ، نگفتن و ننوشتن و حتی بی تفاوت شدن ، ثمره ی نقدِ بد و مطالبه گری نادرست است .  ترس اینکه حرف حساب ، نقد درست و مطالبه گری صواب بین انبوهی از تهمت ها و دروغ ها و نقشه کشیدن ها و پرونده سازی ها و سیاسی کاری ها ، گم شود ، وادارت می کند نظاره گری کنی، همین !  وقتی رسانه را ، قلم را ، خبرنگاری را ، سوت زنی را ، مطالبه گری را و منتقد بودن را با شهرت و میز و دسته و جناح و منفعت های شخصی و سلیقه های فردی و خصومت های شخصی و انتقام های سیاسی معامله کنیم در حقیقت این واژه های مقدس را به ابتذال کشیده ایم. و ابتذال این واژه ها یعنی از دست دادن مردم ، کم شدن اعتماد آنها و ناامید شدنشان و از دست دادن اینها یعنی غرق شدن کشتی ای که همه سوار آنیم !  مطالبه گری هیاهو ندارد ،سر و صدا هم. مطالبه گری دفتر و دستک و ساختمان و قرارگاه و مجمع نمی تواند داشته باشد .  مطالبه گری با مچ گیری و بی آبرو کردن این و آن متفاوت است.  مطالبه گر ، اگر گزینشی "فریاد" بزند ، اگر بین فاسد ها و مفاسدشان فرق بگذارد ، از رسالتش دور شده است .  فساد ، فساد است چه در فلان نهاد انقلابی باشد چه در فلان دستگاه دولتی ، چه مرتکبش این طرفی باشد و چه آنطرفی ، و چه حمایت فلان شخصیت را داشته باشد چه نه .  مطالبه گر اهل معامله نیست ، چپ و راست ، اصول گرا و اصلاح طلب ، خودی و غیر خودی ،  نمی شناسد .  اگر مطالبه گر خودش از مدار عدالت خارج شود ، می شود مصداق وای به وقتی که بگندد نمک!   ما حصل مطالبه گری اصلاح است ، پس در مطالبه گری نه تخریب داریم نه توهین و نه پرونده سازی و نه حرف بی ربط و سند ، مطالبه گری نق نق کردن هم نیست. ارائه راهکار است به همراه استمرار درخواست و مطالبه . دوستانی که خود را کارشناس همه ی امور می دانند و برای هر اتفاق و رخدادی شیپور مطالبه گری می نوازند اساسا مطالبه گر نیستند. مطالبه گری بدون کارشناسی و تخصص، بدون رفتار هوشمندانه و بدون ارائه راه حل و بدون استمرار تا حصول نتیجه ، نتیجه اش می شود همان مخرج مشترکی که با دشمن پیدا می کنیم !  در مطالبه گری باید به مسائل اساسی و مهم پرداخت ، ورود مطالبه گر ها به مسائل خرد و بی اهمیت افتادن در دام است . دامی که توسط آنهایی پهن شده که ریگی به کفش دارند و سیاست شان سرگرم کردن مطالبه گرهای واقعی است ! فساد ها و ابتذال های کلان و مهم ، اساسا بی سر و صدا و هیاهو رخ می دهد . مطالبه گر درست نشانه می رود و برای همین باید نشانه اش بروند.  قطعا مطالبه گری هزینه دارد . . .  پی نوشت  دوستانی که یک شبه نظرشان در مورد آدم ها و جایگاه آنها عوض می شود و یا با یک جلسه در یک خلوت ، سهمی می گیرند و به ناگاه آدم خطرناک دیروز برایشان فرشته ی نجات می شود و یا با یک مصلحت سیاسی و جناحی از حق و جانب داری آن دست می کشند و باطل را ترجیح می دهند، اساسا مطالبه گر نیستند ، دغل کارانی هستند در لباسی مقدس ! ✍ سید احسان خادمی @rayanamer