eitaa logo
پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
1.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
152 ویدیو
0 فایل
پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری تلفن: ۰۲۱-۹۱۰۸۸۰۰۰ ثبت‌نام دوره‌های آموزشی: ۰۹۹۱۴۵۴۰۲۴۲
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬سلیمانی؛ تقویم ملتها و تکوین اتحاد جماهیر اسلامی 🎙علیرضا بلیغ( پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی) 📌نشست جهان پهلوان (۲) "دیدار با شهید قاسم سلیمانی" در آیینه حکمت و علوم انسانی 🌏 rcica.ir ♨️@RCICA
«بازی آغازشده» عقب نمانیم ! گفت‌وگوی قدس آنلاین با دکتر محمدحسن یادگاری (نویسنده کتاب " بازی تمام شده" )درباره بازی‌های رایانه‌ای به مثابه یک رسانه نوین 🔷این شاید بهترین مدخلی بود که دکتر محمدحسن یادگاری، دانش‌آموخته دکترای ارتباطات اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران می‌توانست با آن به انگیزه پژوهشش در خصوص بازی‌های کامپیوتری ورود کند.یادگاری در این کتاب سعی کرده است تا نگاهی نو به مقوله بازی های رایانه ای فارغ از نگاهی صرفاً آسیب شناسانه به مثابه یک رسانه نوین انجام دهد . با او در خصوص کتاب تألیفی‌اش «بازی آغاز شده: روش شناخت و تحلیل بازی‌های کامپیوتری» و پدیده بازی‌های رایانه‌ای به مثابه یک رسانه نوین گفت‌وگو کرده‌ایم. 🔹جناب یادگاری! به عنوان کسی که ارتباطات خوانده است، چه شد که سراغ موضوع بازی‌های رایانه‌ای رفتید؟انگیزه شما از ورود به این بحث چه بوده است؟ 🔸از یک طرف می‌خواستم به حوزه‌ای ورود کنم که اصطلاحاً دست، کم باشد. از طرف دیگر نسبت به رقبای خودم در حوزه پژوهشی باید به سمت موضوعاتی حرکت کنم که مالِ خودم باشد و بَلَدش باشم و آن را تجربه کرده و مثلاً ۱۰ سال کاری‌ام را در این حوزه گذرانده باشم. من این کار را سال ۹۷ جمع کردم و بالای ۱۰۰ رفرنس انگلیسی دارد. به نظر من کامل‌ترین کتاب در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است. الان نیز در حال نگارش جلد دوم این کتاب به صورت تخصصی روی حوزه «سوادِ بازی» هستم. 🔹اینکه سواد بازی چه مقوله‌هایی را شکل می‌دهد و بعد نسبت مفاهیم بومی به مفاهیم جهانی سوادِ بازی چیست؟ کجاها داریم درست می‌رویم و کجاها کم می‌گذاریم و دنیا تا این لحظه به کدام سمت رفته است؟فهرست موضوعات کتاب شما عناوین بسیاری از کتاب‌های خارجی را در حوزه بازی‌های رایانه‌ای دربرمی‌گیرد. از بحث «روایت» گرفته تا بحث‌هایی چون «مشارکت‌پذیری مخاطب» و مانند آن؛ روند طراحی مطالب به چه صورت بوده است؟ 🔸دنیس مک کوئیل نظریه‌ای دارد که می‌گوید اگر بخواهیم نظام رسانه‌ای را بشناسیم سه جزء دارد: محتوا، مخاطب و سازمان رسانه‌ای. محتوا که معلوم است و به معنای متن بازی است. ما به مخاطب نیز بازیکن می‌گوییم و سازمان رسانه‌ای را من در کتاب با عنوان صنعت گیم آورده‌ام تا نشان دهم اصلاً این چرخه چطور می‌چرخد؛ چرا که سازمان متناسب با شرایط مدرن و شرایط قبل از اینترنت است ولی وقتی بدل به فضای مجازی می‌شود دیگر سازمان‌پذیر نیست و کمپانی و برند و این‌ها مطرح می‌شوند. ما به صنعت گیم رسیدیم و شما اگر این سه جزء را در کنار هم تحلیل کنید به یک جامعیت در مورد بازی‌های رایانه‌ای می‌رسید، نسبت به آگاهی جامعه، مصرف جامعه، صنعت در حوزه گیم و چرخه‌ای که باید این‌ها را بچرخاند. به همین دلیل ادعای من این است که این اثر جامع‌ترین کتاب در خصوص بازی‌های رایانه‌ای در ایران است که پشتش یک نظریه وجود دارد. در فصل آخر روی بحث بومی‌سازی کار کردیم و اینکه این نظام جهانی چه نسبتی با نظام ایران دارد. اینکه صنعت گیم را در ایران چطور باید طراحی کرد و با همان نکته‌ای که گفتم ما به دنبال مدل‌های بومی و داخلی در بازار هستیم که در حوزه ویدئو گیم غلط است؛ حتی به نظر من راه‌هایی وجود دارد که حتی در شرایط تحریم می‌توانیم به حوزه خارج ورود کنیم و اتفاقاً میلیون دلاری هم از این صنعت پول در بیاوریم. 🔹روش‌های شناخت و تحلیل بازی‌های کامپیوتری که به آن اشاره کرده‌اید مشخصاً هدفش چیست؟ من این کتاب را نوشتم تا شیوه تحلیلگری را به پژوهشگران و خودِ گیمرها ارائه دهم تا نخست بفهمند و دوم اینکه لذت بیشتر ببرند. مگر می‌شود از بازی لذت نبرد؟ 🔸اصلاً بازی می‌کنیم تا لذت ببریم. با سینما فرق دارد که در آنجا می‌خواهید به فکر فرو بروید. در بازی می‌خواهید سفر کنید. مگر ما سفر می‌کنیم تا چیزی یاد بگیریم؟ سفر می‌رویم تا تفریح کنیم و در خلال آن چیز یاد بگیریم. قطعاً یاد می‌گیریم. در همه خوشگذرانی‌ها و سختی‌هایی که در یک سفر دارد قطعاً چیز یاد می‌گیریم. گیم دقیقاً قابلیت برای سفر دارد و شما را از یک جهان و از یک تاریخ و جغرافیا می‌کند و به یک تاریخ و جغرافیای دیگری ارسال می‌کند. شما در این سفر شروع به تجربه کردن و آموختن‌های ناخودآگاه می‌کنید. در این حین حالا، بازیکن اگر بیشتر بفهمد، بیشتر لذت می‌برد یعنی غیر از بازی، از آگاهی‌اش می‌تواند لذت ببرد و مثلاً بداند این بازی چه هدف‌هایی برای ساخت داشته است. 🔹فارغ از نگاه آسیب‌شناسانه و سویه‌های منفی که به گیم وجود دارد، اصلاً چطور باید به مقوله بازی نگاه کرد؟ 🔸اسم کتاب «بازی آغاز شده» است؛ در واقع خیلی وقت است که شروع شده و ما عقب هستیم. این نام را به همین علت روی آن گذاشته‌ام.
«بازی آغاز شده» هم بحث سوادرسانه‌ای بازی را پوشش می‌دهد و هم صنعت گیم را که ۳۰ سال دارد پول پارو می‌کند،به‌طوری که درآمد چین و آمریکا از حوزه گیم در سال ۲۰۱۷ به اندازه درآمد نفتی ایران بود. من اول هر چه بود و نبود و دوست داشتم را خواندم و فیش‌برداری کردم. به نظرم آمد نظریه مک کوئیل نظریه خوبی برای استفاده است و بعد شروع کردم به دسته‌بندی کردن این‌ها و چیدن و اضافه کردن منابع ثانویه؛ بعد دست به قلم شدن خودم برای تحلیل‌ها و ارجاعات داخل کشوری که نیاز بود به آن‌ها چیزی را اضافه کنید. 🔹به عنوان سؤال پایانی به نظر شما دیدگاه موجود نسبت به بازی‌های رایانه‌ای چه تغییری باید بکند؟ 🔸ما باید نگاهمان را به بازی‌های کامپیوتری به مثابه یک رسانه نوین بنا کنیم نه اینکه صرفاً به دید سرگرمی یا سویه‌های آسیب‌شناسانه نگاه کنیم. http://www.qudsonline.ir/print/735826/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬سلیمانی؛ عصاره فرهنگ ایرانی 🎙دکتر سیدحسین شهرستانی( پژوهشگر ادبیات و جامعه‌شناسی) 📌نشست جهان پهلوان (۲) "دیدار با شهید قاسم سلیمانی" در آیینه حکمت و علوم انسانی 🌏 rcica.ir ♨️@RCICA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬روایت شناسی اجتماعی شهید و کارنامه ما در سالی که گذشت 🎙 جمال یزدانی (پژوهشگر سیاست گذاری فرهنگی) 📌نشست جهان پهلوان (۲) "دیدار با شهید قاسم سلیمانی" در آیینه حکمت و علوم انسانی 🌏 rcica.ir ♨️@RCICA
📕 "بازی آغاز شده" ( روش‌های شناخت و تحلیل بازی‌های کامپیوتری) 🔸️معرفی کتاب جدید از 🖌نویسنده: محمدحسن یادگاری 📖امروزه، بازی‌های کامپیوتری نه تنها ابزاری برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح‌اند، بلکه به یکی از صنایع بزرگ فناوری ارتباطات و اطلاعات نیز مبدل شده‌اند؛ صنعتی که در دو دهۀ اخیر تأثیرات شگرفی بر نظام سخت¬افزاری و نرم‌افزاری در سرتاسر جهان به جای گذاشته است و به سبب گسترش دامنۀ تأثیر رسانه‌های جمعی و رسانه‌های نوین، امروزه بّعد جهانی پیدا کرده و به کشور و کشورهای خاصی منحصر نیست. 🔸این بازی‌ها به منزلۀ محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سرگرمی عصر ما لقب گرفته‌اند. در ایران هم بازی‌های کامپیوتری یکی از رسانه‌های پرمصرف در میان جوانان و نوجوانان ایرانی به شمار می‌رود که به صورت جدی مورد بی‌توجهی پژوهشی در ایران قرار گرفته است. 🔻خرید اینترنتی کتاب: https://sooremehr.ir/book/4035 ♨️ @rcica 🌎 rcica.ir
📕 "روان‌شناسی شهرت" 🔸️معرفی کتاب جدید از 🖌نویسنده: گیل استیور مترجم: احسان شاه‌قاسمی 📖قطع به یقین می‌توان گفت که ظهور رسانه‌های اجتماعی در فراگیری مفهوم «سلبریتی» نقش اصلی را داشته است. بدین معنا که تجربۀ پیشین ما از مسئلۀ «شهرت» و «افراد مشهور» یا «چهره» کاملاً متفاوت از وضعیت کنونی ماست و اساساً مفهوم سلبریتی با فرد مشهور در عالم سیاست یا حتی یک «ستاره» در یک فیلم یا یک ورزش خاص متفاوت تلقی می‌شود. به گونه‌ای که این مفهوم با کسب درآمد برای شخص یا یک شرکت یا حتی یک جریان سیاسی همراه است. 🔻خرید اینترنتی کتاب: https://sooremehr.ir/category/?term=%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AA ♨️ @rcica 🌎 rcica.ir
📚نشست آنلاین رونمایی کتاب 💡پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار می‌کند 📘بازی آغاز شده نویسنده: محمدحسن یادگاری 🎙با حضور: -حامد نصیری: معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای - سید محمدعلی سید‌حسینی: معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای -محمدحسن یادگاری: پژوهشگر حوزه مطالعات رسانه - مجید سلیمانی : پژوهشگر حوزه مطالعات رسانه ⏳زمان: چهارشنبه ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، ساعت ۱۵:۳۰ 📲پخش زنده نشست از صفحه اینستاگرام پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی @live_rcica.ir 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
🔸️ارائه آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با ۲۰درصد تخفیف در ✏آثار دکتر مجید سلیمانی: 📘 سرمایه‌داری پلتفرمی 📙ارتباطات اجتماعی جدید در عکاسی 📗شرق‌شناسی هالیوود علاقمندان می‌توانند از ۱ تا ۶ بهمن‌ماه کتاب‌ها را با ۲۰٪ درصد تخفیف از سایت book.icfi.ir تهیه کنند. ارسال به سراسر کشور رایگان است.
🔸️ارائه آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با ۲۰درصد تخفیف در ✏آثار دکتر احسان شاه قاسمی در حوزه مطالعات شهرت: 📘 سلبریتی های اینترنتی 📙خدایان بدکردار 📗روانشناسی شهرت 📘 فعالیت های انسان دوستانه سلبریتی ها علاقمندان می‌توانند از ۱ تا ۶ بهمن‌ماه کتاب‌ها را با ۲۰٪ درصد تخفیف از سایت book.icfi.ir تهیه کنند. ارسال به سراسر کشور رایگان است.
🔸️ارائه آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با ۲۰درصد تخفیف در ✏آثار دکتر سید ابراهیم رئوف موسوی در حوزه مطالعات سبک زندگی: 📘 مساله سبک زندگی 📙سبک زندگی کارمندی علاقمندان می‌توانند از ۱ تا ۶ بهمن‌ماه کتاب‌ها را با ۲۰٪ درصد تخفیف از سایت book.icfi.ir تهیه کنند. ارسال به سراسر کشور رایگان است.
🔸️ارائه آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با ۲۰درصد تخفیف در ✏اثر دکتر اسماعیل فراهانی در حوزه مطالعات جنگ: 📘 میراث مقدس و جنگ ناتمام علاقمندان می‌توانند از ۱ تا ۶ بهمن‌ماه کتاب‌ها را با ۲۰٪ درصد تخفیف از سایت book.icfi.ir تهیه کنند. ارسال به سراسر کشور رایگان است.
🔸️ارائه آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با ۲۰درصد تخفیف در ✏اثر دکتر سید جواد طاهایی در حوزه مطالعات جنگ: 📘 پدیدارشناسی بسیجی شهید علاقمندان می‌توانند از ۱ تا ۶ بهمن‌ماه کتاب‌ها را با ۲۰٪ درصد تخفیف از سایت book.icfi.ir تهیه کنند. ارسال به سراسر کشور رایگان است.
🔸️ارائه آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با ۲۰درصد تخفیف در ✏اثر دکتر شهریار زرشناس 📚 اندیشه در بحران 📙دفتر اول: فروید و فرویدیسم 📗دفتر دوم:آیزایا برلین، میلتون فریدمن و جان راوالز 📕دفتر سوم: فردریش فون هایک و ریچارد رورتی 📘دفتر چهارم: ریمون آرون و رولان بارت 📙دفتر پنجم: ژان پل سارتر و ارنست کاسیر 📗دفتر ششم: لکان، آرنت، هابرماس، و یونگ علاقمندان می‌توانند از ۱ تا ۶ بهمن‌ماه کتاب‌ها را با ۲۰٪ درصد تخفیف از سایت book.icfi.ir تهیه کنند. ارسال به سراسر کشور رایگان است.
🔸️ارائه آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با ۲۰درصد تخفیف در ✏اثر دکتر شهاب اسفندیاری در حوزه مطالعات جنگ: 📘 "سینمای مقاومت" نظریه‌ها، سیاست‌ها، نقدها علاقمندان می‌توانند از ۱ تا ۶ بهمن‌ماه کتاب‌ها را با ۲۰٪ درصد تخفیف از سایت book.icfi.ir تهیه کنند. ارسال به سراسر کشور رایگان است.
🔸️ارائه آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با ۲۰درصد تخفیف در ✏اثر دکتر محدحسن یادگاری در حوزه مطالعات رسانه: 📘"بازی آغاز شده" روش‌های شناخت و تحلیل بازی‌های کامپیوتری علاقمندان می‌توانند از ۱ تا ۶ بهمن‌ماه کتاب‌ها را با ۲۰٪ درصد تخفیف از سایت book.icfi.ir تهیه کنند. ارسال به سراسر کشور رایگان است.
🔸️ارائه آثار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با ۲۰درصد تخفیف در ✏اثر دکتر میثم مهدیار در حوزه مطالعات جنگ: 📘 پاره‌های انسان‌شناسی جنگ و شهادت(جلد اول) علاقمندان می‌توانند از ۱ تا ۶ بهمن‌ماه کتاب‌ها را با ۲۰٪ درصد تخفیف از سایت book.icfi.ir تهیه کنند. ارسال به سراسر کشور رایگان است.
📌آیین رونمایی از کتاب «بازی آغاز شده» که اخیراً توسط پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی منتشر شده است، چهارشنبه اول بهمن‌ماه ۱۳۹۹، به صورت آنلاین برگزار شد. 🎙دکتر مجید سلیمانی ساسانی: مولف کتاب در این پژوهش به سه حوزه "متن"، " مخاطب" و " سازمان" توجه داشته است. این کتاب هم برای مخاطب عام و هم کسانی که در این حوزه فعال هستند مفید است. 🔸دکتر محمدحسن یادگاری:همان‌طور که از نام کتاب بر می‌آید چرخه رسانه‌ای عرصۀ بازی شروع شده، دربارۀ اهمیت رابطه علم و صنعت شاهد نقش کمرنگ دانشگاه‌ها هستیم و دیدیم که در حدود یک سالی که به خاطر کرونا دانشگاه‌ها تعطیل بودند هیچ اتفاق خاصی نیفتاد. مگر آن‌هایی که رابطه خود با صنعت را از پیش تعریف کرده بودند. ما باید این رابطه را تعریف کنیم و صنعت بازی به نظر من این ویژگی را دارد. 🔸دکتر سید محمدعلی سید حسینی: این‌که بازی‌های رایانه‌ای تکنولوژی‌های جدید را به سمت خود جذب می‌کنند نشان می‌دهد که آینده از آن کدام رسانه‌هاست. عنصر تعامل، غوطه‌وری و یکپارچگی نیز از ویژگی‌های دیگر بازی‌های رایانه‌ای است. این کتاب با توجه به استفاده از منابع خارجی کتاب خوبی است که می‌تواند در خدمت پژوهشگران این حوزه قرار گیرد. 🔸دکتر حامد نصیری: به اندازه 40 سال تجربه بازی کردن داریم، به اندازه 20 سال تجربه بازی ساختن، اما به اندازه یک سال هم در دانشگاه‌های ما و در دولت درباره اهمیت بازی اجماع نظری وجود ندارد. در سال‌های متمادی بیشتر نگاه تهدید نسبت به بازی‌های رایانه‌ای وجود داشته است که گویی بازی‌های رایانه‌ای با اهداف مشخص از غرب آمده‌اند. این نگاه امروز هم تا حدودی وجود دارد. 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
📚نشست آنلاین رونمایی کتاب 💡پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار می‌کند 📘میراث مقدس و جنگ ناتمام نویسنده: اسماعیل فراهانی 🎙با حضور: -علیرضا کمری: مسئول واحد پژوهش ادبیات پایداری -قاسم زائری: عضو هیأت علمی جامعه‌شناسی دانشگاه تهران -اسماعیل فراهانی: پژوهشگر جامعه‌شناسی فرهنگیِ مرکز پژوهش‌های مجلس -سجاد صفار هرندی: مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ⏳زمان: یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، ساعت ۱۵ 📲پخش زنده نشست از صفحه اینستاگرام پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی @live_rcica.ir 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
📚نشست آنلاین رونمایی کتاب 💡پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار می‌کند 📘 انقلاب ۵۷ و انکشاف فلسفه تاریخ ایران نویسنده:سیدجواد طاهائی 🎙با حضور: -مجتبی نامخواه: مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم -احمد رهدار: رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه -عطالله بیگدلی: پژوهشگر پژوهشکده شهید صدر -سیدجواد طاهائی: پژوهشگر مرکز مطالعات کاربردی -سجاد صفار هرندی: مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی ⏳زمان: یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، ساعت ۱۳ 📲پخش زنده نشست از صفحه اینستاگرام پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی @live_rcica.ir 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
📚نشست آنلاین رونمایی کتاب 💡پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار می‌کند 📘تجسم حماسه به کوشش: محمدعلی نجفی دوانی 🔸کتاب تجسم حماسه، مجموعه درسگفتارهایی است که در حوزه‌های گوناگون هنرهای تجسمی انقلاب توسط هنرمندان و اساتید نسل اول هنر انقلاب ارائه شده است. این کتاب که به کوشش دکتر محمدعلی رجبی و به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی تهیه شده و توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار شده است، در ۹ فصل هنرهای نقاشی، عکاسی، نقاشی دیواری، گرافیک (پوستر و نشان)، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، تصویرسازی و نگارگری انقلاب را مورد بررسی و تامل قرار می‌دهد. 🎙این نشست با حضور محمدعلی رجبی دوانی، سید مسعود شجاعی طباطبایی، سیدحمید شریفی آل هاشم، طاهر شیخ الحکمایی، محمدکاظم حسنوند، پرویز اقبالی، سیدعباس میرهاشمی و سیدحسین شهرستانی ⏳زمان: چهارشنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، ساعت ۱۵ 📲پخش زنده نشست از صفحه اینستاگرام پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی @live_rcica.ir 🌍 rcica.ir ♨️ @rcica
📕 "تجسم حماسه" (درس‌گفتارهائی در شناخت هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی) 🔸️معرفی کتاب جدید از 🖌به کوشش: محمدعلی رجبی دوانی 🔻خرید اینترنتی کتاب: https://sooremehr.ir/book/4051 ♨️ @rcica 🌎 rcica.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠مدرسه هنر و علوم انسانی درنگ برگزار می کند: 🔳 "دوره آموزشی مجازی مهارتهای فهم و گفتگو درباره آثار هنری" - فصل اول ↩ ۲۵ بهمن الی 1 اسفندماه هر روز از ساعت ۱۶ الی ۲۰ ثبت نام در wWw.rcica.ir سایت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی 💠 با تدریس اساتید هنر و علوم انسانی: دکتر (لایه های نقد هنری) دکتر (سبک شناسی هنرهای تجسمی) دکتر (نگاهی به تاریخ های سینما) دکتر (هستس شناسی عرفانی هنر) دکتر (روایت شناسی) دکتر (اصول جامعه شناسی هنر) دکتر (چارچوب های زیبایی شناسی هنری) دکتر (نشانه شناسی هنری) 💰هزینه ثبت نام ۸۰ هزارتومان ◀️ 🔸️باشگاه هنر و اندیشه 🔹️با همکاری