🎧🎤📱🎥#وبینار_تخصصی با موضوع:
📚ویژگی های دولت اسلامی در گام دوم انقلاب
👈ارائه دهنده:
حجت الاسلام والمسلمین نصرالله سخاوتی
(محقق و عضو هیات علمی جامعةالمصطفی العالمیة)
📅🕑تاریخ و زمان:
پنجشنبه، ۱۹تیر ۱۳۹۹
ساعت ۱۲ الی ۱۳
📌آدرس:
www.b2n.ir/wbnr99
╭━═━❀🌸❀━═━╮
Eitaa.com/rciptir
╰━═━❀🌸❀━═━╯
حجت الاسلام والمسلمین عابدی نژاد در #وبینار_تخصصی 《فلسفه فقه نظام و حکومت اسلامی در عصر انتظار》عنوان کرد:
✍یکی دیگر از مسائل #فقه_نظام حوزه ساختارهای نظم اجتماعی است.
◀️به عبارت دیگر نمیتوان با هر نوع ساختاری اهداف نظام اسلامی را پیاده کرد فقه نظام برای جامعه سازی مدل مطلوب ساختارهای اسلامی را استخراج و استنباط میکند.
فقه نظام نمیگوید بانک یا بیمه یا بورس به من مربوط نمی شود. مثلاً در نظام اقتصاد اسلامی تحقیقات متراکمی پیرامون ماهیت و احکام بیمه اسلامی اسلامی صورت گرفته است.
در فقه نظام اقتصادی و در ساختار و نهاد بیمه اسلامی پول بیمه گذار از ملکیت اش خارج نمی شود و سود سرمایه گذاری به مردم باز می گردد و البته خسارت از آن سود کسر می گردد در این نگاه اولاً سرمایه در اختیار مردم است و ثانیاً مردم برای به حداقل رساندن خسارت های اجتماعی بسیج میشوند. و از این قبیل بسیار است.
✅بنابر این دعوت به فقه نظام به معنای دعوت به اصلاحات عمیق و موثر و عالمانه در ساختارها و نهادهای اجتماعی است.
برای مطالعه ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید
◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇
📌تارنما:
WWW.RCIPT.IR
🌐آپارات:
🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih
╭━═━❀🌸❀━═━╮
Eitaa.com/rciptir
╰━═━❀🌸❀━═━╯
در مصاحبه اختصاصی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی با حضرت آیت الله #سید_محمد_خامنه_ای با موضوع 《علامه طباطبایی، حکومت اسلامی و ولایت فقیه》ایشان عنوان کردند:
✅پس از فوت آيتالله بروجردی و به سبب وجود اقتضائات لازم برای حركت انقلابی و نهضت سياسی و دينی، حركت امامخمينی(ره) آغاز شد و علامه[طباطبایی] پيشرو فرهنگسازی برای انقلاب بود.
برای مطالعه ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید
◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇
📌تارنما:
WWW.RCIPT.IR
🌐آپارات:
🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih
╭━═━❀🌸❀━═━╮
Eitaa.com/rciptir
╰━═━❀🌸❀━═━╯
شهید مطلوم آیت الله #بهشتی(ره):
✍#نظام_اجتماعى ما، نظامى است ايدئولوژيک، نه نظامى فاقد ايدئولوژى؛ متعهد در برابر اسلام؛ و نظامى است مردمى، نه ملّى و ناسيوناليست. انساندوست است نه انسانپرست. و همه اين مفاهيم در نامى كه براى اين نظام انتخاب شد نهفته است. چه نامى انتخاب شد؟ #جمهورى_اسلامى
◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇
📌تارنما:
WWW.RCIPT.IR
🌐آپارات:
🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih
╭━═━❀🌸❀━═━╮
Eitaa.com/rciptir
╰━═━❀🌸❀━═━╯
#سخن_نگاشت
امام خمینی(ره):
ما میتوانيم از آيه شريفه «النّبىّ اوْلى بِالْمُومِنينَ مِنْ انْفُسِهِم» استفاده كنيم كه منصب «ولايت» براى #علما هم ثابت است. به اين بيان كه مراد از «اولويت»، ولايت و امارت است. چنانكه در مجمع البحرين، روايتى از امام باقر (ع) نقل میكند كه حضرت فرمودند: «اين آيه درباره امارت ( #حكومت و #ولايت) نازل شده است». بنابراين، نبى ولايت و امارت بر مؤمنين دارد. و همان امارت و ولايتى كه براى نبى اكرم (ص) است براى علما نيز ثابت میباشد. چون در آيه حكم روى وصف عنوانى آمده و در روايت هم تنزيل در وصف عنوانى شده است.
📚 ولایت فقیه، ص ۱۰۰
▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
《مرور آثار امام خمینی در کانال تخصصی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی》
▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇
📌تارنما:
WWW.RCIPT.IR
🌐آپارات:
🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih
╭━═━❀🌸❀━═━╮
Eitaa.com/rciptir
╰━═━❀🌸❀━═━╯
حسن نجفی پژوهشگر حوزه دین و برنامه درسی در وبینار تخصصی 《سیمای حکومت اسلامی و ولایت فقیه در کتاب های درسی آموزش و پرورش》عنوان کرد:
✍رویکرد مبنایی و مشخصی در درون دینی و تعلیمات اجتماعی برای پرداختن به حکومت اسلامی و ولایت فقیه وجود ندارد.
به طوری که از یک پایه ای به پایه دیگر متفاوت است و این می تواند بر ساخت شناختی(دانش ها و تجارب پیشین) دانش آموزان تأثیرگذار باشد و در نظم ذهنی و پیوند میان مفاهیم جدید با مفاهیم پیشین کارساز نباشد.
♦️حکومت اسلامی معرفی شده اغلب مربوط به عصر ظهور اسلام است و البته با رویکرد مستقیم و سازماندهی خطی کمتر می تواند در دانش آموزان امروزی انگیزه پیگیری و جستجوی عمیق داشته باشد.
◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇
📌تارنما:
WWW.RCIPT.IR
🌐آپارات:
🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih
╭━═━❀🌸❀━═━╮
Eitaa.com/rciptir
╰━═━❀🌸❀━═━╯
حجت الاسلام والمسلمین #ارسطا در وبینار تخصصی 《بررسی اندیشه و رفتار سیاسی مرحوم نائینی》 مطرح کرد:
#مرحوم_نائینی در کتاب #منية_الطالب قائل شده است به یک محدوده وسیعتری از اختیارات برای فقیه جامع الشرایط یعنی قائل شده است به ثبوت #ولایت_عامه فقیه.
📚منیةالطالب، ج٢،ص٢٤٠
▪️مرحوم نایینی می گوید اگر کسی قائل بشود به ثبوت ولایت عامه برای فقیه جامع الشرایط بر طبق این دیدگاه هر امری که جزو امور عامه باشد تحت ولایت فقیه است.
🌐امور عامه یعنی اموری که با مصالح عمومی مردم سر و کار دارد و اداره آن ها نیاز به نظم و تدبیر و مدیریت دارد یعنی نمی توان آنها را به حال خود واگذار کرد و باید با مدیریتی که مصالح عمومی مردم با آن مدیریت تامین می شود آن امور را اداره کرد.
◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇
📌تارنما:
WWW.RCIPT.IR
🌐آپارات:
🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih
╭━═━❀🌸❀━═━╮
Eitaa.com/rciptir
╰━═━❀🌸❀━═━╯
﷽
◇《کانال رسمی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی وابسته به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری》◇
⭕بررسی و جواب به شبهات ولایت فقیه و حکومت اسلامی
⭕بررسی علمی آیات، روایات و اقوال فقها در موضوع ولایت فقیه
⭕برگزاری نشست های تخصصی علمی در موضوعات نظام
🔰
🌐WWW.RCIPT.IR
🆔️Eitaa.com/rciptir
💢 #حكومت در #اسلام به مفهوم تبعيت از #قانون است، و فقط قانون بر جامعه حكمفرمايى دارد. آنجا هم كه اختيارات محدودى به رسول اكرم (ص) و ولات داده شده، از طرف خداوند است.
حضرت رسول اكرم (ص) هر وقت مطلبى را بيان يا حكمى را ابلاغ كردهاند، به پيروى از قانون الهى بوده است؛ قانونى كه همه بدون استثنا بايستى از آن پيروى و تبعيت كنند.
حكم الهى براى رئيس و مرئوس متبع است. يگانه حكم و قانونى كه براى #مردم متبع و لازمالاجراست، همان حكم و قانون خداست. تبعيت از رسول اكرم (ص) هم به حكم خدا است كه میفرمايد: «و اطيعُوا الرَّسول» (از پيامبر پيروى كنيد). پيروى از متصديان حكومت يا «اولوا الامر» نيز به حكم الهى است، آنجا كه میفرمايد: «أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسولَ وَ أُولِي الأمْرِ مِنْكُمْ». رأى اشخاص، حتى رأى رسول اكرم (ص)، در حكومت و قانون الهى هيچگونه دخالتى ندارد: همه تابع #اراده_الهى هستند.
📚 کتاب ولایت فقیه، صفحه ۴۵
▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
《مرور آثار امام خمینی در کانال تخصصی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی》
▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎
◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇
📌تارنما:
WWW.RCIPT.IR
🌐آپارات:
🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih
╭━═━❀🌸❀━═━╮
Eitaa.com/rciptir
╰━═━❀🌸❀━═━╯
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی):
⭕در نظام جمهورى اسلامى، اساس حرکت بر پایبندى به مبانى است. آن چیزى که بهعنوان مبدأ مشروعیّت این نظام محسوب میشود، یعنى #ولایت_الهى که به #فقیه منتقل میشود، مشروط است به پایبندى بر احکام الهى.
⭕آن کسى که در رتبهى #رهبرى نشسته است، اگر نسبت به آرمانهاى اسلامى، نسبت به قوانین اسلامى از لحاظ نظرى یا عملى، بىقید شود، از مشروعیّت مىافتد و دیگر اطاعت او بر کسى واجب نیست، بلکه جایز نیست.
✅این، در خود قانون اساسى، یعنى در خود سند اصلى انقلاب، ثبت شده است.
🗓بیانات در مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى (رحمهالله)، ۱۳۸۵/۳/۱۴
◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇
📌تارنما:
WWW.RCIPT.IR
🌐آپارات:
🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih
╭━═━❀🌸❀━═━╮
Eitaa.com/rciptir
╰━═━❀🌸❀━═━╯
✍انسان عصر انتظار؛ انسان حداقل ها و نقصان نیست زیرا اکتفاء به حداقل ها ناسازگار با #فطرت کمال گرای انسان و غیر منطبق با خواست خدای متعال در اجرای همه احکام است.
«و من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الفاسقون»
📚مائده/٤٧
◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇
📌تارنما:
WWW.RCIPT.IR
🌐آپارات:
🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih
╭━═━❀🌸❀━═━╮
Eitaa.com/rciptir
╰━═━❀🌸❀━═━╯
✍️وبینار تخصصی بررسی اندیشه و رفتار سیاسی مرحوم نائینی(ره)
🗒 وبینار تخصصی با موضوع «بررسی اندیشه و رفتار سیاسی مرحوم نائینی(ره)» با ارائه حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدجواد ارسطا، به همت مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی برگزار شد.
📌برای مشاهده متن گزارش اینجا را کلیک کنید
◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇
📌تارنما:
WWW.RCIPT.IR
🌐آپارات:
🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih
╭━═━❀🌸❀━═━╮
Eitaa.com/rciptir
╰━═━❀🌸❀━═━╯