eitaa logo
مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی
327 دنبال‌کننده
285 عکس
44 ویدیو
0 فایل
﷽ ◇کانال رسمی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی وابسته به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری◇ ●بررسی و جواب به شبهات ولایت فقیه و حکومت اسلامی ●بررسی علمی آیات، روایات و اقوال فقها در موضوع ولایت فقیه ●برگزاری نشست های تخصصی علمی در موضوعات نظام @smmostafa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سپهبد قاسم سلیمانی(ره): من متاسفم بعضی که نام پیروی از خط امام را برخود میگذارند به جای نوشتن به دشمن صهیونستی و استکبار، نامه سرگشاده به در مقابل دشمن می نویسند! ✅مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
🎧🎤📱🎥 با موضوع: 📚بررسی اندیشه و رفتار سیاسی محقق نائینی(ره) 👈ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد جواد ارسطا (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران) 📅🕑تاریخ و زمان: چهارشنبه، ۱۱تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲ الی ۱۳ 📌آدرس: www.b2n.ir/wbnr99 ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
حضرت آیت الله جوادی آملی(حفظه الله): [] گاهی پيشنهاد می‌دادند كه دفاع بر ما واجب بشود. وقتی كه دفاع بر اين‌ها واجب شد، می‌گفتند زود است، چرا مهلت ندادی! همين گروه، اگر فتح و پيروزی و عزت و امثال‌ذلک نصيبشان بشود، می‌گويند اين نعمتهايی است كه از طرف خدا به ما رسيده است و اگر شكست و رنج و بلا و مِحنت و گرانی و قحطی و امثال‌ذلک برسد، براساس تطيّری كه رسم آنها بود، می‌گفتند اين بدقدمی تویِ پيامبر است ـ معاذ الله ـ؛ تطيّر می‌زدند. ⬅️در سوره مباركه اعراف از وضع پيروان موسای كليم اين‌‌چنين ياد مي‌كند كه: «فَإِذَا جَاءَتْهُمُ الْحَسَنَةُ قَالُوا لَنَا هذِهِ وَإِنْ تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ يَطَّيَّرُوا بِمُوسَي وَمَنْ مَعَهُ؛ هنگامی كه نيكی(و نعمت) به آن‌ها می‌رسيد می‌گفتند به خاطر خود ماست! ولی موقعی كه بدی(و بلا) به آن‌ها می‌رسيد می‌گفتند از شومی موسی و كسان او است!»  ؛ بدقدمی، فالِ بدزدن، تشئّم كه از طَيران طير معمولا اين‌ها اين شئومت را به ياد داشتند، اخذ شده است. اين‌ها به موسی(ع) می‌گفتند در اثر بدقدمی تو و همراهان توست كه ما الآن به زحمت افتاديم. مشابه اين معنا را هم صدر اسلام به رسول خدا(ص) می‌گفتند. ريشه‌اش هم در سوره مباركه بقره است كه: 《تَشَابَهَتْ قُلُوبُهُمْ》 دل‌های اين‌ها و طرز تفكر اين كافران و منافقان يكی است. اين‌ها اگر خيری ببينند، می‌گويند از طرف خداست و شری ببينند براساس بدقدمی رسول خداـ معاذ الله ـ يا براساس ضعف رهبری و مديريت او تكيه می‌كنند و اسناد می‌دهند. 🆔️Eitaa.com/rciptir
شهید آیت الله (رضوان الله علیه): ✍ما برای امامت اسلامی قائل به هستیم. ⬅️یعنی معتقدیم امامت در جهت مصالح عامه مردم هر تصرفی را لازم بداند می کند و منافات با حقوق شخصی افراد ندارد. در حقیقت این قوانینی که در رابطه با مالکیت شخصی و خصوصی و اینها هست اینها حریم اشخاص را نسبت به یکدیگر معلوم می کند؛ نه حریم اشخاص را نسبت به کل جامعه و امامت که در خط کل جامعه می خواهد حرکت کند. ⬅️او برایش این مرزها و این حریمها دیگر وجود ندارد. این اساس ولایت مطلقه امامت هست در بینش اجتماعی و اقتصادی و حقوقی که الان هست. 《مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی》 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
حجت الاسلام والمسلمین قاسم شبان نیا در 《مناسبات حکومت و وظایف شیعه در عصر انتظار》 عنوان کرد:  ⬅️اگر لازمه اجرایی شدن احکام جاودانه الهی، تشکیل نهادی به نام حکومت باشد، تشکیل آن حکومت نیز ضرورت می­ یابد و چون چنین حکومتی در صدد اجرای احکام الهی است، باید صبغه دینی به خود بگیرد و الا نخواهد توانست آن احکام را آن گونه که باید اجرایی کند. این نکته را هر عقل سلیمی می­ پذیرد که تکلیف کردن به اجرای احکام الهی، در حقیقت تکلیف کردن به فراهم نمودن زمینه ها و شرایط آن هم هست و از همین جا، به ضرورت تشکیل حکومت اسلامی، برای اجرایی کردن احکام الهی در عصر غیبت خواهیم رسید. حکومت اسلامی حکومتی است متکامل، برای اجرای حداکثری اهداف متعالی جامعه انسانی و این محقق نخواهد شد، مگر آنکه این حکومت در چارچوب احکام شرع که احکامی متعالی و منطبق با مصالح عبادند، حرکت کند. لازمه چنین امری تحقق حداکثری احکام الهی توسط چنین حکومتی است و لازمه نیل به این نکته آن است که هم قوانین در راستای قوانین الهی وضع شوند و هم حاکم و کارگزاران براساس موازین مشخص شده شرع روی کار آیند ادامه در 👇 ╔═══••••••••••••••••••••✿💯🇮🇷🇮🇷╗ http://www.rcipt.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=146&newsview=366 ╚🇮🇷🇮🇷💯✿••••••••••••••••••••═══╝ مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
قال الرضا علیه السلام: 《إِنَّ اَلْإِمَامَةَ زِمَامُ اَلدِّینِ وَ نِظَامُ‏ اَلْمُسْلِمِینَ‏ وَ صَلاَحُ اَلدُّنْیَا وَ عِزُّ اَلْمُؤْمِنِینَ إِنَّ اَلْإِمَامَةَ أُسُ‏ اَلْإِسْلاَمِ‏ اَلنَّامِی وَ فَرْعُهُ اَلسَّامِی بِالْإِمَامِ تَمَامُ اَلصَّلاَةِ وَ اَلزَّکَاةِ وَ اَلصِّیَامِ وَ اَلْحَجِّ وَ اَلْجِهَادِ وَ تَوْفِیرُ اَلْفَیْ‏ءِ وَ اَلصَّدَقَاتِ وَ إِمْضَاءُ اَلْحُدُودِ وَ اَلْأَحْکَامِ وَ مَنْعُ اَلثُّغُورِ وَ اَلْأَطْرَافِ》 به راستى امامت و و است. امامت بنیاد پاک اسلام و شاخه با برکت آن است. به وسیله امامت نماز و روزه و زکاة و حج و جهاد درست می شوند، غنیمت و صدقات بسیار می گردند، حدود و احکام اجرا می شوند، مرزها و نواحى کشور مصون می شوند. 📚عیون اخبار الرضا(ع)، ج۲، ص۱۹۵-۱۹۹ ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منظور از چیست؟ رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) در کنگره جهانی امام رضا (علیه السلام) سال ۱۳۶۵ : منظور این است که مبارزات ایشان صرفا کلامی و علمی نبود؛ مقصود ائمه از حلقات درس و بیان حدیث و نقل معارف و بیان احکام، فقط این نبود که یک مکتب فقهی یا کلامی را ثابت کنند. چیزی بیش از این بود. ✅مقصود از مبارزه سیاسی ایشان، تشکیل است. ادامه مطلب ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
حجت الاسلام مهدی امیدی در 《انسان بی قرار سکولار در قامت انشان عصر انتظار》 عنوان کرد: ✍انسان عصر انتظار در وظایف دینی از حیث اینکه براساس نقشه الهی باید مسیر خود را تعیین کند، چندان تمایزی با انسان عصر حضور امام ندارد. او دست کم، در قبال امام غایب، سه وظیفه عمده را برعهده دارد: ۱.شناخت جایگاه واقعی امام معصوم و ایمان و باور به آن که لازمه اش فهم مقصد و خطوط اصلی سبک زندگی در عصر انتظار است. ۲.تبعیت و اطاعت آگاهانه از امام معصوم و خط مشی تعیین شده از ناحیه او در عصر غیبت که لازمه آن حرکت مومنانه، هدفمند و ولایت مدارانه به سوی اهداف تعیین شده است. ۳.برائت از دشمنان امام و دشمنان دین خدا که لازمه آن مرزبندی عقیدتی و عملی با آنها است. برای مطالعه ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید. ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
🎧🎤📱🎥 با موضوع: 📚سیمای حکومت اسلامی و ولایت فقیه در کتاب های درسی آموزش و پرورش 👈ارائه دهنده: دکتر حسن نجفی (پژوهشگر و دکترای مطالعات برنامه درسی) 📅🕑تاریخ و زمان: دوشنبه، ۱۶تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲ الی ۱۳ 📌آدرس: www.b2n.ir/wbnr99 ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
🔻توسط مرکز اسناد نجف اشرف؛ 📜 نامه موافقت آیت‌الله‌العظمی خوئی با تشکیل نظام جمهوری اسلامی منتشر شد متن نامه که به زبان فارسی نوشته شده بدین شرح است:🔻 شکروسپاس بی‌حد خداوند متعال را که ملت مسلمان غیور ایران در اثر مجاهدات و فداکاری های خود توانستند آزادانه و بدون هیچ تحمیلی رای خود را اظهار دارند و در این زمینه رای اینجانب این است که همگی نسبت به تشکیل حکومت جدید جمهوریت اسلامی را انتخاب نمایند و از آنجایی که اکثریت ساحقه این ملت شیعه اثناعشری می باشند لازم است برای مراعات حقوقشان قوانین مجعوله نسبت به این اکثریت موافق مذهب آنها گردد. توفیقات همه برادران ایمانی را از درگاه خداوند متعال خواستارم. هجری قمری ۹۹/۴/۲۸ ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
🎧🎤📱🎥 با موضوع: 📚ویژگی های دولت اسلامی در گام دوم انقلاب 👈ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین نصرالله سخاوتی (محقق و عضو هیات علمی جامعةالمصطفی العالمیة) 📅🕑تاریخ و زمان: پنجشنبه، ۱۹تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲ الی ۱۳ 📌آدرس: www.b2n.ir/wbnr99 ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
حجت الاسلام والمسلمین عابدی نژاد در 《فلسفه فقه نظام و حکومت اسلامی در عصر انتظار》عنوان کرد: ✍یکی دیگر از مسائل حوزه ساختارهای نظم اجتماعی است. ◀️به  عبارت دیگر نمی‌توان با هر نوع ساختاری اهداف نظام اسلامی را پیاده کرد فقه نظام  برای جامعه سازی مدل مطلوب ساختارهای اسلامی را استخراج و استنباط می­کند. فقه نظام نمی­گوید بانک یا بیمه یا بورس به من مربوط نمی شود. مثلاً در نظام اقتصاد اسلامی تحقیقات متراکمی پیرامون ماهیت و احکام بیمه اسلامی اسلامی صورت گرفته است. در فقه نظام اقتصادی و در ساختار و نهاد بیمه اسلامی پول بیمه گذار از ملکیت اش خارج نمی شود و سود سرمایه گذاری به مردم باز می گردد و البته خسارت از آن سود کسر می گردد در این نگاه اولاً سرمایه در اختیار مردم است و ثانیاً مردم برای به حداقل رساندن خسارت های اجتماعی بسیج می‌شوند. و از این قبیل بسیار است. ✅بنابر این دعوت به فقه نظام به معنای دعوت به اصلاحات عمیق و موثر و عالمانه در ساختارها و نهادهای اجتماعی است. برای مطالعه ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
در مصاحبه اختصاصی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی با حضرت آیت الله با موضوع 《علامه طباطبایی، حکومت اسلامی و ولایت فقیه》ایشان عنوان کردند: ✅پس از فوت آيت‌الله بروجردی و به­ سبب وجود اقتضائات لازم برای حركت انقلابی و نهضت سياسی و دينی، حركت امام‌خمينی(ره) آغاز شد و علامه[طباطبایی] پيش­رو فرهنگ­سازی برای انقلاب بود. برای مطالعه ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
شهید مطلوم آیت الله (ره): ✍ ما، نظامى است ايدئولوژيک، نه نظامى فاقد ايدئولوژى؛ متعهد در برابر اسلام؛ و نظامى است مردمى، نه ملّى و ناسيوناليست. انساندوست است نه انسانپرست. و همه اين مفاهيم در نامى كه براى اين نظام انتخاب شد نهفته است. چه نامى انتخاب شد؟ ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
امام خمینی(ره): ما می‌توانيم از آيه شريفه «النّبىّ اوْلى بِالْمُومِنينَ مِنْ انْفُسِهِم» استفاده كنيم كه منصب «ولايت» براى هم ثابت است. به اين بيان كه مراد از «اولويت»، ولايت و امارت است. چنانكه در مجمع البحرين، روايتى از امام باقر (ع) نقل می‌كند كه حضرت فرمودند: «اين آيه درباره امارت ( و ) نازل شده است». بنابراين، نبى ولايت و امارت بر مؤمنين دارد. و همان امارت و ولايتى كه براى نبى اكرم (ص) است براى علما نيز ثابت می‌باشد. چون در آيه حكم روى وصف عنوانى آمده و در روايت هم تنزيل در وصف عنوانى شده است. 📚 ولایت فقیه، ص ۱۰۰ ▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎ 《مرور آثار امام خمینی در کانال تخصصی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی》 ▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎ ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
حسن نجفی پژوهشگر حوزه دین و برنامه درسی در وبینار تخصصی 《سیمای حکومت اسلامی و ولایت فقیه در کتاب های درسی آموزش و پرورش》عنوان کرد: ✍رویکرد مبنایی و مشخصی در درون دینی و تعلیمات اجتماعی برای پرداختن به حکومت اسلامی و ولایت فقیه وجود ندارد. به طوری که از یک پایه ای به پایه دیگر متفاوت است و این می تواند بر ساخت شناختی(دانش ها و تجارب پیشین) دانش آموزان تأثیرگذار باشد و در نظم ذهنی و پیوند میان مفاهیم جدید با مفاهیم پیشین کارساز نباشد. ♦️حکومت اسلامی معرفی شده اغلب مربوط به عصر ظهور اسلام است و البته با رویکرد مستقیم و سازماندهی خطی کمتر می تواند در دانش آموزان امروزی انگیزه پیگیری و جستجوی عمیق داشته باشد. ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
حجت الاسلام والمسلمین در وبینار تخصصی 《بررسی اندیشه و رفتار سیاسی مرحوم نائینی》 مطرح کرد: در کتاب قائل شده است به یک محدوده وسیع‌تری از اختیارات برای فقیه جامع الشرایط یعنی قائل شده است به ثبوت فقیه. 📚منیةالطالب، ج٢،ص٢٤٠ ▪️مرحوم نایینی می گوید اگر کسی قائل بشود به ثبوت ولایت عامه برای فقیه جامع الشرایط بر طبق این دیدگاه هر امری که جزو امور عامه باشد تحت ولایت فقیه است. 🌐امور عامه یعنی اموری که با مصالح عمومی مردم سر و کار دارد و اداره آن ها نیاز به نظم و تدبیر و مدیریت دارد یعنی نمی توان آنها را به حال خود واگذار کرد و باید با مدیریتی که مصالح عمومی مردم با آن مدیریت تامین می شود آن امور را اداره کرد. ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
﷽ ◇《کانال رسمی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی وابسته به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری》◇ ⭕بررسی و جواب به شبهات ولایت فقیه و حکومت اسلامی ⭕بررسی علمی آیات، روایات و اقوال فقها در موضوع ولایت فقیه ⭕برگزاری نشست های تخصصی علمی در موضوعات نظام 🔰 🌐WWW.RCIPT.IR 🆔️Eitaa.com/rciptir
💢 در به مفهوم تبعيت از است، و فقط قانون بر جامعه حكم‌فرمايى دارد. آنجا هم كه اختيارات محدودى به رسول اكرم (ص) و ولات داده شده، از طرف خداوند است. حضرت رسول اكرم (ص) هر وقت مطلبى را بيان يا حكمى را ابلاغ كرده‌اند، به پيروى از قانون الهى بوده است؛ قانونى كه همه بدون استثنا بايستى از آن پيروى و تبعيت كنند. حكم الهى براى رئيس و مرئوس متبع است. يگانه حكم و قانونى كه براى متبع و لازم‌الاجراست، همان حكم و قانون خداست. تبعيت از رسول اكرم (ص) هم به حكم خدا است كه می‌فرمايد: «و اطيعُوا الرَّسول» (از پيامبر پيروى كنيد). پيروى از متصديان حكومت يا «اولوا الامر» نيز به حكم الهى است، آنجا كه می‌فرمايد: «أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسولَ وَ أُولِي الأمْرِ مِنْكُمْ». رأى اشخاص، حتى رأى رسول اكرم (ص)، در حكومت و قانون الهى هيچ‌گونه دخالتى ندارد: همه تابع هستند. 📚 کتاب ولایت فقیه، صفحه ۴۵ ▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎ 《مرور آثار امام خمینی در کانال تخصصی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی》 ▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎▪︎ ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی): ⭕در نظام جمهورى اسلامى، اساس حرکت بر پایبندى به مبانى است. آن چیزى که به‌عنوان مبدأ مشروعیّت‌ این نظام محسوب میشود، یعنى که به منتقل میشود، مشروط است به پایبندى بر احکام الهى. ⭕آن کسى که در رتبه‌ى نشسته است، اگر نسبت به آرمانهاى اسلامى، نسبت به قوانین اسلامى از لحاظ نظرى یا عملى، بى‌قید شود، از مشروعیّت مى‌افتد و دیگر اطاعت او بر کسى واجب نیست، بلکه جایز نیست. ✅این، در خود قانون اساسى، یعنى در خود سند اصلى انقلاب، ثبت شده است‌. 🗓بیانات در مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى (رحمه‌الله)، ۱۳۸۵/۳/۱۴ ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
✍انسان عصر انتظار؛ انسان حداقل ها و نقصان نیست زیرا اکتفاء به حداقل ها ناسازگار با کمال گرای انسان و غیر منطبق با خواست خدای متعال در اجرای همه احکام است. «و من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الفاسقون» 📚مائده/٤٧ ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
✍️وبینار تخصصی بررسی اندیشه و رفتار سیاسی مرحوم نائینی(ره) 🗒 وبینار تخصصی با موضوع «بررسی اندیشه و رفتار سیاسی مرحوم نائینی(ره)» با ارائه حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدجواد ارسطا، به همت مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی برگزار شد. 📌برای مشاهده متن گزارش اینجا را کلیک کنید ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
هیچ سازمانی و حکومتی به اندازه اسلام ملاحظه را نکرده است. آزادی و دموکراسی به تمام معنا در حکومت اسلامی است. شخص اول حکومت اسلامی با آخرین فرد مساوی است در امور.  📅 امام خمینی(ره) | آبان ۱۳۵۷ ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
از دیدگاه شهید مظلوم آیت الله بهشتی اداره کنندگان جامعه اسلامی باید دارای چنین ویژگی هایی باشند: ✅معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد، اجتهادی که در عین زنده بودن و پویا بودن باید سخت ملتزم به وحی و تعبد در برابر کتاب و سنت باشند. ✅در برابر بیگانگان و هجوم تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی و نظامی آنها سخت به توکل بر خدا و اعتماد به نفس و تکیه بر توان امت اسلامی و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوری ها یا دلسوزی های بیگانگان معتقد و ملتزم هستند. ✅به نظام و شیوه ای برای زندگی امت ما معتقد هستند که در عین گشودن راه به سوی همه نوع پیشرفت و ترقی، مانع حل شدن مسلمان ها در دستاوردهای شرق یا غرب باشد و آنان را بر فرهنگ و نظام ارزشی اصیل و مستقل اسلام استوار دارد. ✅روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه می کنند که جامعه را به سوی امامت متقین و گسترش این امامت بر همه سطوح راه می برد. ⭕نظر ما این است که رشد کمی و کیفی دارندگان [چنین بینشی] به لطف الهی به آن درجه رسیده است که نهادهای لشکری و کشوری به وسیله صاحبان این نوع بینش اداره شوند واداره جمهوری اسلامی بر پایه یک بینش استوار گردد. 📚نامه شهید آیت الله بهشتی به امام خمینی(ره) ۲۲ اسفند ۵۹ ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯
آیت الله ای در با مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی عنوان کرد: ✍علامه[طباطبایی] هم فقيه بود و هم حكيم و فيلسوف الهی و با اين دو دليل، جز با «» بمعنای «» موافقت نمی توان داشت و به زعم همه اصحاب نظر، يكی از عمده عوامل ـ اگر نگوئيم تنها عامل ـ‌ محرك سياسی امام‌خمينی(ره) فلسفه و بوده كه سالها در كمون مانده بود و در زمان مناسب ابراز شد. ✅عقيده علامه و امام در مبانی و اصول مسئله با هم يكي بوده و از يك چشمه سيراب می­ شده و هر دو تعليم اصول اعتقادی و حكمت اسلامی را در كنار فقه و شريعت واجب شرعی می دانسته‌اند. ⭕اين رويه در قدما و اعاظم فقها هم رواج داشت كه اصول اعتقادی و جهان‌بينی صحيح را مدخل فقه می­ شناختند و از اين­رو اصول كافی را مقدم بر فروع آن مي­نوشتند؛ علامه حلی باب حادی عشر را ضميمه لاينفكّ فقه معرفی می­ كرد و برخی فقهای ديگر هم اگر حتي كتاب در فلسفه و كلام ننوشتند ولی مدتی از عمر خود را صرف تحصيل و تدريس آن نموده بودند. برای مطالعه ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید ◇مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی◇ 📌تارنما: WWW.RCIPT.IR 🌐آپارات: 🎥https://www.aparat.com/velayat_faghih ╭━═━❀🌸❀━═━╮ Eitaa.com/rciptir ╰━═━❀🌸❀━═━╯