هدایت شده از کشکول سید اردستانی(معرفتی،سیاسی،اخلاقی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬
قسمتی از فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی ( رحمةالله علیه)
✅عنوان : «اهمیت تلاوت قرآن »
#قابل_تأمل
#بسیار_کوتاه_و_شنیدنی
🕰۰۰/۲۱"
✅@safine_s
هدایت شده از پاراگرافنوش
كريم سرش را برگرداند که به صدای بلند، با هوپر خداحافظی کند و تازه داشت پشت سر جانی میدوید که حیرتزده خشکش زد!
هوپر به جای آنکه مثل بقیهی پسرها فرار کند یک راست به سوی تانک جلویی میدوید.
کریم هوار کشید «هوپر نرو! مگه زده به سرت؟»
سپس در آن سوی جاده چشمش افتاد به پیرمردی که گویا چرخدستی ترهبارش را هل میداده و برای فرار از تانکها عجله کرده و بارش چپه شده بود! حالا هم خم شده بود و سعی میکرد گوجه فرنگیها، بادمجانها و فلفلهای قل خورده و افتاده توی جوی آب را جمع کند.
پیرمرد کمرش را که راست کرد، کریم دید که او پدر بزرگ هوپر است و بعد فریاد هوپر را شنید: «بابا بزرگ اونها رو ول کن برو تو خونه!»
پیرمرد هنوز این پا و آن پا میکرد که اولین تانک حرکتش را آهسته کرد و لولهی بزرگ توپش را سمت او چرخاند. پیرمرد با دستپاچگی در همان حال که انتهای قبایش دور پاهایش میپیچید دوید.
کریم پا به فرار گذاشت مثل باد به سمتِ نخالههای ساختمانی دوید، سرش را برگرداند تا آخرین بار نگاهی به جاده بیندازد. اما بیتوجه، پایش را روی بلوک سبکِ لقی گذاشت؛ که از زیر پایش در رفت و تعادلش را بر هم زد. درد کشندهای در مچ پایش احساس کرد و چنان به شدت افتاد که مچ پایش حتی بیش از پیش آسیب دید؛
از بالای شانهاش به آن سو نگاه کرد، عمق سرازیریای که در آن سقوط کرده بود، زیادتر از حدی بود که گمان کرده بود. بنابراین، تانکها و سربازها او را نمیدیدند.
خیلی با احتیاط راست نشست و از شکاف بین دو بشکهی خالی نفت به بیرون خیره شد.
هوپر با آن هیکل ترکهای و ترو فرزش، تنهای تنها آن پایین بود و عین جنزدهها تقریباً روبهروی اولین تانک، بالا و پایین میجَست! کریم در همان حال که چشمش به او بود دید که او خم شد و خیلی راحت چیزی را که از آنجا خوب دیده نمیشد از زمین برداشت؛ کریم چشمانش را تنگ کرد و به خودش گفت: یعنی چی تو دستشه؟!
و فقط توانست برق چیز بنفش رنگی را ببیند، با نفسهای بریده بریده آهسته گفت: «چی؟! یه بادمجون؟! آخه میخواد باهاش چه غلطی بکنه؟»
هوپر با ادا و اطوار نمایشی بادمجان را محکم نگه داشت. سپس با حرکتی جسورانه آن را بلند کرد سمت دهانش برد و کمی از ساقهی سبزش را گاز زد. رفتارش درست مانند آن بود که دارد ضامن نارنجکی را بیرون میکشد! بعد بادمجان را به سوی تانک نشانه گرفت و پرتاب کرد.
سربازِ روی برجک تانک که حسابی زرهپوش بود و کلاهخود آهنی به سر داشت سعی کرد با تفنگ امشانزدهاش، پسرک چُست و چابک را که جلوی تانکش جولان داده بود نشانه بگیرد اما بیفایده بود؛ سرباز در همان حال که بادمجان به سویش میآمد فریاد میکشید و هشدار میداد.
بادمجان به بدنهی تانک خورد و متلاشی شد!
مشتهای کریم از شدت نگرانی گره شده بودند، اما قلبش لبریز از احساس تحسین و ستایش بود!
زیر لب گفت: «هوپر گل کاشتی؛ گل، ولی حالا دیگه بدو! فرار کن.» ولی هوپر فرار نکرد بلکه بار دیگر یک راست به سوی تانک دوید؛
کریم که کم مانده بود قلبش بایستد، دید که هوپر به سرعت پرید سمت لولهی بزرگ توپ و یک لحظه که انگار تمامی نداشت از لولهی تانک تاب خورد، خیلی عادی؛ طوری که انگار دارد از میلهای در زمین بازی تاب میخورد.
در نظر کریم که از کپهی سنگها و نخالههای ساختمانی هوپر را تماشا میکرد، او یکهتاز و شکستناپذیر بود، اما معلوم بود که به زودی ورق بر میگردد!
برگرفته از کتاب: یک تکه زمین کوچک؛ پدیدآور: الیزابت لِرد؛ مترجم: پروین علیپور؛ ناشر: افق: ص 212تا215
@paragraphnoosh110
www.samanpl.ir
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
💠 مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام:
✅ أصعب الأعمال أربعة:
العفو عند الغضب،
و الجود من اليسير،
و العفّة في الخلوة،
و قول الحقّ عند من تخافه و ترجوه.
⬅️ سختترینِ کارها چهار چیز است:
گذشت کردن به هنگام عصبانیت
عطا کردن هنگام تنگدستی
پاکدامنی و عفتورزیدن در خلوت
گفتن حق به کسی که از او میترسی یا به او چشم امید داری.
📚 تحرير المواعظ العددية (مشکینی): ص۳۳۸
@justhadis110
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سانسور شده ترین سخنان رهبر انقلاب در رسانه های جمهوری اسلامی
چرا این سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدا وسیما و فضای مجازی انتشار حداکثری نمی شود ؟
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
°
💠 فرمایشات عالم ربانی
حضرت آیت الله یعقوبی (ره)
رضوان الله تعالی علیه
🔘 « بیداری و حیات قلب »
⬅️ ما همه زندانی هستیم
زندانیِ طبیعت، با طبیعت خو کردهایم
روح وقتی از علایق
و این ظلمات نجات پیدا کرد
میفهمد که زندانی بوده
قلب اگر بیدار باشد
یک لمحه نگاه به قلب شود...
[متذکر می شود]
هرچه گوش میدهید
باید انسان را متذکر کند و به
عالم دیگر منتقل کند تا بهرهای ببرد
هرچه انسان را
متذکر خدا و عوالم دیگر
کند خوب است
و الّا
همهاش لغو است
استفاده
استفادهٔ قلب است
هرچه قلب را زنده کرد
غذای قلب بود، آن خوب است
و الّا
همهاش بازی است
مثل وسایل بازی است در زندان
که زندانیان بازی میکنند
تمام اعمال و عبادات و...
برای
زنده شدن قلب است
سوره نحل آیه ۹۷
⬅️ مَنْ عَمِلَ صالِحًا
مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثىٰ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ
فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً
وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ
بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُونَ
نتیجهٔ « عمل صالحِ مؤمن »
« حیات قلب و روح » اوست
فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً
معلوم میشود
زنده نیست که زندهاش میکنیم
وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ
بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُونَ
وعدهٔ به این محکمی
اول زندهاش میکنیم
بعد جزای خوب میدهیم
به مرده
غذای خوب بدهند
چه فایده دارد؟
⬅️ پس اول
باید قلب زنده شود
بعد درک کند
لطایف و لذات عبادات و...
حیات قلب است که
همه چیز از آن متفرع میشود:
تمام خیرات و آثار حیات و...
وقتی انسان دلش زنده شد
از عبادت لذت میبرد
عبادت به منزلهٔ غذا برای اوست
انتظار ثواب ندارد منتظر چیزی نیست
عبادتها که در آن لذت نیست
قلب زنده نیست
و الّا
قلب زنده
از عبادت و ذکر خدا لذت میبرد
حتی انسان زنده
از غیر ذکر خدا دلش میگیرد
امام سجاد علیه السلام
می فرماید:
أَسْتَغْفِرُكَ
مِنْ كُلِّ لَذَّةٍ بِغَيْرِ ذِكْرِكَ
وَمِنْ كُلِّ رَاحَةٍ بِغَيْرِ أُنْسِكَ
مؤمن راحتیاش
در انس به خداست
⬅️ خود دعا [نیز] خواستهٔ قلبی است
تلفظ کردن و الفاظ نیست
خیلیها دعا میکنند
و چند صفحه دعا میخوانند
ولی در اصل دعا نمیکنند
گاهی لسان چیزی میخواند
ولی قلبش چیزی دیگر میخواهد
خدا توجه به خواستهٔ قلب دارد
لسان
ترجمان قلب است
اگر در قلب چیزی نباشد
کتاب دعا را بخوان چه فایده؟
⬅️ گاهی انسان ناراحت است
دعا میکند خدایا روزی برسان
تقاضای پول دارد که آرامش پیدا کند
آرامش که پیدا کرد نمیداند که
در واقع دعایش مستجاب شده
اگرچه پول به دست او نرسیده باشد
گاهی عکس است
اگر خدای متعال به او لطف نکند
پول به او بدهد
صدمهٔ قلبی اش بیشتر میشود
⬅️ گاهی دارد که فلان نماز را
هر گرفتاری بخواند
گرفتاری اش برطرف میشود
میخواند ولی هیچ نمیشود
تمام اینها، گرفتاری قلبی است
دعای
با حضور قلب و اخلاص
گرفتاری قلبی را برطرف می کند
اگرچه در ظاهر
خواستهٔ ظاهری داده نشود
#فرمایشات_متنی ۷۴
💠 @sadeghin_ir
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
💠 حضرت امام جعفر صادق عليه السلام:
✅ التقدير في ليلة تسع عشرة والابرام في ليلة إحدى وعشرين والامضاء في ليلة ثلاث وعشرين.
⬅️ شب نوزدهم تقدیرها نوشته میشود و در شب بیست ویکم، ابرام (قطعی) میگردد در شب بیست و سوم امضای نهایی اتفاق میافتد.
📚 الكافی (ثقة الاسلام کلینی): ج۴، ص۱۵۹
🔷 عالم ربانی آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی رضوان الله علیه:
⬅️ شب نوزدهم ماه مبارك رمضان، شب نزول ملائكه است.
در كربلا كه بودم میدیدم كه ملائكه بعد از غروب نازل میشوند و حال و هوا عوض میشود.
ملائكه در شب نوزدهم نازل میشوند و تا طلوع فجر روز بیست و سوم روی زمین هستند.
پس انسان باید حیا كند و در این چند شب تا میتواند اعمال و كارهایی انجام بدهد؛
زیرا در شب بیست و سوم امورات حتمی میشود و هر چه كه نوشته شده به امضای امام (عصر) علیه السلام میرسد.
@sadeghin_ir
@justhadis110
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
✳️ شاهکار احتجاج اول مظلوم عالم مولی اميرالمؤمنين علی عليه السلام در خصوص دلایل جنگ نكردن ايشان با غاصبان خلافت!
خطبهای که هم ذکر فضیلت است و هم ذکر مصیبت:
💠 ابوهاشم بن ابی علی نقل میکند:
هنگامی که به امیرالمؤمنین (علیهالسلام) خبر رسید که مردم دربارهی ایشان میگویند چرا او با آن ابا بکر و عمر نجنگید، همانطور که با طلحه و زبیر و عایشه جنگید؟
حضرت در حالی که ردایی به دوش انداخته بود، از منزل بیرون آمد و بر منبر تشریف برده حمد و ثنای خدا را نمود و بر پیامبر (صلواتاللهعلیهوآله) درود فرستاد؛ سپس فرمود:
✅ ...يَا مَعَاشِرَ اَلْمُسْلِمِينَ قَدْ بَلَغَنِي أَنَّ قَوْماً قَالُوا مَا بَالُهُ لَمْ يُنَازِعْ أَبَا بَكْرٍ وَ عُمَرَ وَ عُثْمَانَ كَمَا نَازَعَ طَلْحَةَ وَ اَلزُّبَيْرَ وَ عَائِشَةَ
فَمَا كُنْتُ بِعَاجِزٍ وَ لَكِنْ لِي فِي سَبْعَةٍ مِنَ اَلْأَنْبِيَاءِ أُسْوَةٌ...
⬅️ ای گروه مسلمانان، به من خبر رسیده است که گروهی گفتهاند علی را چه میشود که با آن دو نجنگید همانطور که با طلحه و زبیر و عایشه جنگید.
بدانید من از جنگ با آنها عاجز نبودم، ولی از هفت نفر از پیامبران پیروی کردم و به سنت آنها اقتدا کردم.
اولشان نوح (علیهالسلام) است آنجا که خداوند تعالی از او خبر میدهد که گفت:
فَدَعَا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانتَصِرْ (قمر:۱۰)
«من مغلوب شدم پس مرا یاری کن»
و اگر شما بگویید مغلوب نشده بود، همانا کافر شدهاید، زیرا قرآن را تکذیب کردهاید و اگر بگویید او مغلوب بود، پس علی دارای عذر بیشتری است.
دوم از آنان ابراهیم (علیهالسلام) است هنگامی که خداوند از او در قرآن خبر داد که به قومش فرمود:
وَأَعْتَزِلُكُمْ وَمَا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ (مریم:۴۸)
«از شما و از آنچه غیر از خدا میپرستید دوری میگزینم» پس اگر بگویید او دوری جست بدون ناراحتی، قرآن را تکذیب کردهاید و اگر بگویید که او رنج و ناراحتی دید و سپس دوری گزید، پس علی دارای عذر بیشتری است.
سوم لوط (علیهالسلام) است که خداوند خبر داد از آنچه او گفت به قومش:
قَالَ لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلَى رُكْنٍ شَدِيدٍ (هود:۸۰)
«ای کاش مرا در دفع شما قوتی بود یا به جانب صاحب قوتی پناه میگرفتم»
پس اگر بگویید که قدرت داشت بر آنان، همانا قرآن را تکذیب کردهاید و اگر بگویید که بدانها قدرت نداشت پس علی دارای عذر بیشتری است.
چهارم یوسف (علیهالسلام) است آنجا که گفت:
قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ (يوسف:۳۳)
«پروردگارا زندان برای من بهتر است از آنچه مرا بدان میخوانند»
پس اگر بگویید او سختی را همراه با خشم خدا خواست، همانا کافر شدهاید و اگر بگویید او به آنچه خدا را به خشم میآورد فرا خوانده شد ولی زندان را انتخاب کرد، پس علی دارای عذر بیشتری است.
پنجم موسی بن عمران (علیهالسلام) است آنجا که خداوند تعالی از او خبر داد:
فَفَرَرْتُ مِنكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ (شعراء:۲۱)
«وقتی از شما ترسیدم فرار کردم»
پس اگر بگویید او گریخت بدون ترس، همانا قرآن را تکذیب کردهاید و اگر بگویید او گریخت از ترسی که بر خود داشت، پس علی دارای عذر بیشتری است.
ششم برادرش هارون است از آنجا که خداوند تعالی از او خبر داد:
قَالَ ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَكَادُوا يَقْتُلُونَنِي (اعراف:۱۵۰)
«ای پسر مادرم، همانا این قوم مرا ضعیف کردند و نزدیک بود مرا بکشند»
پس اگر بگویید نزدیک نبود او را بکشند، همانا قرآن را تکذیب کردهاید و اگر بگویید نزدیک بود او را بکشند، پس علی عذر بیشتری دارد.
هفتم پسر عمویم محمّد صلوات الله علیه و آله است، آنجا که از ترس کفار به غار گریخت (توبه:۴۰)،
پس اگر بگویید او از ترس جانش نگریخت، همانا دروغ گفتهاید و اگر بگویید او به خاطر حفظ جانش گریخت، پس وصی پیامبر دارای عذر بیشتری است.
ای مردم، از هنگامی که مادرم مرا زاده است، پیوسته مظلوم بودهام...
📚 الفضائل (ابن شاذان): ج۱، ص۱۲۹
با اندک تفاوت در: علل الشرایع (شیخ صدوق): ج۱، ص۱۴
✳️ جان عالم به فدای آن مولایی که:
مغلوب گشت در حالی که بییاور بود
دوری گزید در حالی که به سختی در ناراحتی و رنج بود
و قدرتی نداشت بر دفع حملهی دشمنانش
و دعوت شد به سمت آنچه مایهی خشم خدا بود اما زندانِ تنهایی و غربت را برگزید
و نزدیک بود او را بکشند در عین این که جز حق را نمیخواست
و هر چند در پایان بر سر همین حق فرق عدالت را شکافتند!
خدایا حب علی و آل علی را از ما مگیر
و از اولاد ما جز نوکران و کنیزان علی و آل علی، قرار مده
و ما را در دنیا و آخرت از علی و آل علی جدا مفرما
و ما را علوی کن و علوی بمیران!
اللهم عجل لولیک الفرج و جعلنا من خیر انصاره و انصاره و المستشهدین بین یدیه...
متن عربی حدیث شریف:
https://yamahdi313.blogsky.com/1390/07/29/post-67/
@justhadis110
مقصود از دعای فرج
س. آیا منظور از دعای فرج که در زمان غیبت باید خواند، دعای (لا اله الا الله الحلیم الکریم...) است که در قنوت وارد شده است؟
ج. هر دعایی که برای فرج و تعجیل آن باشد؛ نظیر (اللهم عظم البلاء...) 1⃣
1⃣ المزار الکبیر، ابن مشهدی، ص۵۹۱؛ مصباح کفعمی، ص۱۷۶. در روایات شریفه، دعاهای متعددی به عنوان دعای فرج ذکر شده است و از نظر حضرت آیت الله بهجت قدّسسرّه دعای شریف (الهی عظم البلاء و برح الخفاء...) از افضل دعاهای فرج است و توصیه مینمودند که در بین دو نماز خوانده شود.
📚 حضرت حجت: ص۳۸۵و۳۸۶
@readandthink
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
💠 رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله:
✅ إِنَّ اَلْمَلاَئِكَةَ أَشْرَفُهَا عِنْدَ اَللَّهِ أَشَدُّهَا لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ حُبّاً، وَ إِنَّ قَسَمَ اَلْمَلاَئِكَةِ فِيمَا بَيْنَهُمْ:
وَ اَلَّذِي شَرَّفَ عَلِيّاً عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَلَى جَمِيعِ اَلْوَرَى بَعْدَ مُحَمَّدٍ اَلْمُصْطَفَى.
⬅️ به راستی که شریفترین فرشتگان در پیشگاه الهی آنهایی هستند که محبتشان نسبت به علی بن ابیطالب شدیدتر است.
سوگندی که فرشتگان در میان خودشان دارند چنین است:
سوگند به خدایی که علی علیه السلام را پس از محمد صلی الله علیه و آله بر همهی خلایق برتری داد.
📚 تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام: ص۴۵۲ - احتجاج (طبرسی): ج۱، ص۴۰
⚫️ یتیم شدیم...
آجرک الله یا بقیة الله فی مصیبت جدک امیرالمؤمنين علی بن ابیطالب علیهما السلام
@justhadis110
توفیق شد راهپیمایی روز قدس در قم باشم
این اولاد حیدر کرار هم آمده بود
خیلی صبور و استوار قدم بر میداشت...
@readandthink
امسال یک عزیزی از عزیزانم رفته بود راهپیمایی روز قدس که از اول انقلاب تا الان نرفته و از منتقدان نظام است!!!
این خیلی معنی داره و خیلی تحلیل هست پشت این غربال عظیم جهانی از بستر ابتلای غزه
و مثل این عزیز نیز بسیار بودند...
@readandthink
هدایت شده از اخبار جبهه مقاومت🚩🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پس از تصویب قطعنامۀ «ممنوعیت صادرات سلاح به اسرائیل» نمایندۀ رژیم صهیونیستی جلسۀ شورا را ترک کرد
✅ #اخبار_جبهه_مقاومت
👇👇
🆔️ @akhbarmoghavmat
هدایت شده از کشکول سید اردستانی(معرفتی،سیاسی،اخلاقی)
دلنوشته فرزند شهید زاهدی برای پدر
🔹بسم رب الشهداء والصدیقین
و لا تحسبن الذین قتلو فی سبیلالله اموات بل احیا عند ربهم یرزقون...
🔹اللهم تقبل منا هذا القربان
خدایا این قربانی را از ما بپذیر...
خدایا کسی را فدایت کردیم که تمام عمر خواست که دیده نشود...
خواست که اگر کاری کرده فقط برای رضای تو باشد، خواست که قلب امام زمانت را شاد کند...
🔹همیشه از دوربین و جلوی دوربین بودن تا حد امکان فراری بود...
و تو دیدی و تو میشناختی اش...
خدایا تو میدانی که چه سرمایه معنوی ای از دست ما رفت...
🔹روزهایی را دیدیم که از ۶ صبح تا یک نیمه شب سر کار بود و با آن خستگی نماز شبش ترک نمیشد، نماز هایی که تعداد زیادی از مردم شامل دعاهایش بودند...
سال ها بود که ساعت های خوابش به ندرت به پنج ساعت میرسید...
🔹خدایا تو دیدی و شنیدی که روزی حداقل سه جزء قرآن تلاوت میکرد و در ایام ماه مبارک رمضان، هر سه تا چهار روز یک ختم قرآن داشت...
🔹میگفت من چشم را برای دو چیز میخواهم، قرآن خواندن و شاید دیدار مهدی فاطمه...
🔹خدایا تو شاهد بودی «علی» ما هیچوقت نخواست دیده شود، هیچ وقت نخواست مطرح باشد هیچوقت نخواست اسمش برده شود...
🔹از زمان جنگ هر روز زیارت عاشورا اش ترک نمیشد و بیست سالی بود که زیارت را با صد لعن و صد سلام میخواند...
🔹خدایا ما ندیدیم نمازش از اول وقت فاصله بگیرد...
🔹خدا را شکر که اجر قریب ۴۵ سال مجاهدت عزیز دلمان و نور چشممان سردار محمد رضا زاهدی اینگونه رقم خورد...
و چه عاقبتی بهتر از شهادت...
🔹هیچوقت فکر نمیکردم در روز شهادت امام علی (ع) دو بابا علی از دست بدهم
«هنیاً لک»
گوارای وجودت...
به آرزویت رسیدی
🔹استرس ها، بی خوابی ها، خستگی ها، درد های مجروحیت کمر و بازو و سینه و دست ها، تیر کشیدن های جای جراحت پا که همان اندک خواب را هم ازت گرفته بود، چشم درد ها و قطره ریختن های داخل چشم، همه و همه...بالاخره تموم شد...
🔹خداحافظ یار و سرباز رهبرم...
خداحافظ یار سید حسن نصرالله...
خداحافظ بابا علی ما...
🔹دیدار ما باشد در آن دنیا و امیدواریم در آن روز پیشتان روسفید باشیم...
🔹انشاءالله خدا ما را هم به خیر عاقبت و شهادت در راهش از این دنیا ببرد.
۲۳ رمضان ۱۴۴۵
۱۵ فروردین ۱۴۰۳
محمد مهدی زاهدی
@iribnews_esfahan
هدایت شده از قم زیبا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پناهیان: آموزش و پرورش باید اثبات کند که در خودش جاسوس ندارد!
علیرضا پناهیان:
🔹صداوسیما باید آموزش و پرورش را محاکمه کند که چرا هیچ چیزی از نقش یهود در تاریخ اسلام گفته نمی شود. این امر قطعا عمدی است. تا وقتی یهود به دانش آموز معرفی نشود، حجاب به همین شکل خواهد بود.
✅ @qome_ziba
✳️ بسیار تأملبرانگیز:
💠 حضرت امام جعفر صادق علیه السلام:
✅ لاَ تَكُونَنَّ إِمَّعَةً تَقُولُ أَنَا مَعَ اَلنَّاسِ وَ أَنَا كَوَاحِدٍ مِنَ اَلنَّاسِ.
⬅️ هرگز همرنگ جماعت نباش كه بگويى: من هم با مردم هستم و من هم مثل بقيه مردم.
📚 معانی الأخبار (شیخ صدوق): ج۱، ص۲۶۶
💠 مولی امیرالمؤمنین علی علیه السلام:
✅ إِنَّ دِينَ اَللَّهِ لاَ يُعْرَفُ بِالرِّجَالِ بَلْ بِآيَةِ اَلْحَقِّ فَاعْرِفِ اَلْحَقَّ تَعْرِفْ أَهْلَهُ.
⬅️ بهراستی که دین خدا با اشخاص شناخته نمیشود، بلکه با آیت حق و برهان شناخته میشود، پس حق را بشناس تا اهلش را نیز بشناسی.
📚 امالی (شیخ مفید): ص۳
⭕️ چگونه فضای مجازی و رسانهها و الگوریتمهایشان، نظام ارزشی مخاطبانشان را مدیریت میکنند! و منجر میشود تا مخاطبانشان آگاهانه بدیهیاتی را انکار کنند و کمکم بر اثر تکرار این انکار بدیهیات، قلب و عقلشان قوای فهم خود را از دست میدهد!
و در نهایت خود را به گمراهی و کور قلبی میکشانند...
⬅️ متن ذیل حکایت چگونگی رخداد این فاجعه است:
سالمون اَش (Solomon Asch) (۱۹۰۷ - ۱۹۹۶ میلادی) یک روانشناس گشتالت آمریکایی و از پیشگامان روانشناسی اجتماعی بود. او بیشتر به خاطر آزمایشهای انطباقیاش، که در آنها تأثیر فشار گروه، بر نظرات را نشان داد، شناخته شده است.
نمونهای از آزمایشهای سالمون اَش که امروزه صهیونیسم جهانی و دنبالههایش از نتایج آن برای مدیریت افکار عمومی بهره میبرند!
در سال ۱۹۵۱ سالمون اَش آزمایشهایی را ترتیب داد، آزمایشهایی که دیگر آزمایشهای او و دیگر روانشناسان، نتایج آن را تأیید میکرد!
سالمون اَش، کارتی را به دانشجویان نشان میداد که خطی روی آن به چشم میخورد، کارت دیگری را بلند میکرد که روی آن سه خط با سه طول متفاوت بود و از آنها میپرسید کدام یک از این سه خط از نظر طولی به اندازهی خط اولی است. یکی از این خطها کاملاً مشخص بود که اندازهی آن خط است. ولی سالمون اَش به آن دانشجویان گفته بود که خط دیگری را به عنوان جواب درستِ سؤال معرفی کنند. وقتی زمان پاسخگویی فرد مورد آزمایش فرا میرسید، تفکر گروهی تأثیر خودش را نشان میداد؛ در اکثر موارد فرد علیرغم وجود شواهد بصریِ بیچون و چرا، حداقل یک بار در طول جلسه همان جوابی را میداد که گروه میدادند.
بعداً وقتی با این افراد صحبت میشد، اکثرشان میگفتند میدانستهاند دارند جواب نادرست میدهند، ولی این کار را کردهاند چون نمیخواستهاند انگشتنما شوند!
سالمون اَش نوشته است: «گرایش به همانندی در جامعهی ما چنان قوی است که افراد جوانی که باهوش و آگاه هستند، حاضرند سفید را سیاه بخوانند. این مسئله موجب نگرانی است و سؤالهایی در مورد شیوههای آموزشمان و در مورد ارزشهایی که رفتار ما را هدایت میکنند بر میانگیزاند.» (برگرفته از کتاب: استعدادهای واقعی شما (کن رابینسون - ترجمه فرخ بافنده - نشر بذر خرد): فصل دیگران چه فکری خواهند کرد، ص۱۴۲)
@readandthink
🔴 کوتاهترین خطبه نماز جمعه تاریخ اسلام
أقصر خطبة جُمعه في التاريخ الإسلامي
قالها الشيخ الغزي محمود الحسنات:
"إذا أكثر من ٣٠ ألف شهيد و ٧٠ ألف جريح و مليوني مشرد لم يستطيعوا إيقاظ الأمه، فما لـكلماتي أن تفعل..؟!
أقم الصلاه".
٢٦ رمضان ١٤٤٥
٥ إبريل ٢٠٢٤
شیخ محمود الحسنات :
«اگر بیش از ۳۰ هزار شهید و ۷۰ هزار مجروح و ۲ میلیون آواره نتوانستند امت اسلام را بیدار کنند، حرفهای من چه میتواند بکند؟!
نماز را اقامه کنید»
۲۶ رمضان ۱۴۴۵
۵ آوریل ۲۰۲۴
پینوشت: شیخ محمود الحسنات یکی از مشاهیر در جهان عرب است که صفحاتی با چند میلیون مخاطب در یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام دارد.
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
استوری سعید آقاخانی در واکنش به حادثه تروریستی چابهار
درست دوماه پیش در کنار همین عزیزان مرزبان و دریابانی در چابهار مشغول کار بودیم، اغلب بومی و بلوچ، مردانی مهربان و از جان گذشته، یک روز داخل قرارگاه دریابانی ورود ما را ممنوع کردند، گفتیم هنوز کارمان تمام نشده، گفتند ما آماده باشیم و ما را به زور بیرون کردند و خودشان ماندند، نزدیک قرارگاه کارمان را شروع کردیم که آسمان از شلیک گلوله توپ سیاه شد، دستپاچه همهچیز را جمع کردیم و از آنجا رفتیم و آنها آنجا ماندند. روحشان شاد
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
✳️ مفهوم واسطهی فیض و مرز آن با شرک و غلو
💠 حضرت امام جعفر صادق علیه السلام:
✅ ان أبا حنیفه اکل طعاما مع الإمام الصادق جعفر بن محمد علیهم السلام فلما رفع الصادق علیه السلام یده من اکله
قال: الحمد لله رب العالمین، اللهم هذا منک و من رسولک صلى الله علیه و آله...
⬅️ روزی ابوحنیفه نزد حضرت امام صادق علیه السلام بود و با هم غذا میخوردند. زمانی که امام علیه السلام دست از غذا کشیدند، فرمودند:
حمد مخصوص خداوند، پروردگار جهانیان است؛ خداوندا این نعمت از سوی تو و رسول تو است.
ابوحنیفه خطاب به حضرت گفت: ای اباعبدالله [امام علیه السلام را با کنیه خطاب قرار داد]! آیا برای خداوند شریک قرار دادی؟
حضرت در پاسخش فرمود: وای بر تو، خداوند در کتابش میفرماید: «آنها فقط از این انتقام میگیرند که خدا و رسولش آنها را از فضلش بینیاز ساختند (توبه:۷۴)»
و در جایی دیگر میفرماید: «اگر به آنچه خدا و رسولش به آنها عطا کرده راضی باشند و بگویند: «خداوند برای ما کافیست، و به زودی خدا و رسولش از فضلش به ما عطا میکنند (توبه:۵۹)»
ابوحنیفه [بعد از شنیدن این دو آیه گفت:] سوگند به خدا! گویا تا این لحظه، هرگز این دو آیه از کتاب خدا را نخواندهام و نشنیدهام.
امام علیه السلام در پاسخش فرمودند: بله، به تحقیق که تو این دو آیه را هم خوانده بودی و هم شنیده بودی، اما خداوند متعال در مورد تو و امثال تو، چنین آیاتی را نازل فرموده است: «یا بر دلهایشان قفل نهاده شده است (محمد:۲۴)»
و نیز فرموده است: «چنین نیست، بلکه اعمالشان چون زنگاری بر دلهایشان نشسته است (مطففین:۱۴)»
📚 کنز الفوائد (علامه کراکجی طرابلسی): ج۲، ص۳۶
✳️ در دو آیهی مورد استناد امام صادق علیه السلام، خداوند نفرموده (الله و رسوله من فضلهما!) بلکه فرموده: «اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ مِنْ فَضْلِهِ»؛ یعنی یک فضل است، از ناحیه خدا که به واسطهی رسولش آن را به خلق میرساند.
ضمیمه شدن رسول به الله در بینیاز ساختن از فضل خداوند، همان مفهوم واسطهی فیض است که در معارف حقّهی تشیع که از اختصاصات جایگاه ولی الله الاعظم است.
🔷 بیانات ذیل از عالم ربّانی آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی رضوان الله علیه تبیین عمیق و دقیقی است برگرفته از آیات و روایاتِ صحیحه از مفهوم واسطهی فیض و جایگاه ولی الله الاعظم در عالم و حد و مرز آن با شرک و غلو:
⬅️ خداوند سبحان، وجود را از مجاری آن - که وسائط فیض هستند و واسطه و مجرای تام آن، امام علیهالسلام و مقام ولایت است - نازل میکند.
یعنی حق تعالی به واسطهی نفس ولی که همان مقام نورانیت او است متصرف در امور است و اشیا به واسطهی نفس ولی، قائم به حق هستند.
صاحب ولایت مطلقه کسی است که قیوم تمام ما سوی الله است، اما در عین حال، او خود قائم به حق میباشد.
تفاوت اساسی در این است که حق تعالی از ما سوی بینیاز است، لیکن ولی از حق بینیاز نمیباشد.
و البته این معنا را به هیچ وجه نباید غلو به حساب آورد؛ زیرا غلو آن است که انسان ولی خدا را مستقل دانسته و بندهی مخلوق را خدا بداند.
بنا بر این اگر کسی معتقد باشد که خداوند به واسطهی نفس ولی - که از آن به نفس کلی الهی تعبیر میکنند - فیوضاتش را بر ما سوی جاری میکند و تمام اختیارات و قدرتها را به محمد و آل محمد - صلوات الله علیهم اجمعین - داده، و آنها که ارادهای جز ارادهی حق ندارند، میتوانند هر کاری را به اذن او انجام دهند - نه اینکه امور به آنها تفویض شده و او خود سبحانه و تعالی منعزل باشد - چنین عقیدهای غلو محسوب نمیشود.
بلکه کمال هم در این است که انسان به مقام نورانیت ائمه علیهمالسلام معرفت پیدا کند و امام زمانش را آن طور که هست و آنگونه که خداوند به ایشان مقام و مرتبه داده، بشناسد.
📚 سفینة الصادقین: فصل توحید عرفا، ص۵۱۳
⬅️ در دعای روز جمعه میخوانیم:
حتی لا نعتمد به غیرک و لا نطلب به الا وجهک. (مصباح المجتهد (شیخ طوسی): ص۴۱۲)
و درخواست میکنیم که به واسطهی امام عصر - عجل الله فرجه - به غیر خدا اعتماد نکنیم و توسط آن حضرت غیر خدا را نخواهیم.
چگونه این احتمال متصور است که به واسطهی امام زمان - صلوات الله علیه - به غیر خدا اعتماد کنیم؟
اگر امام را «غیر» فرض کردی و به او اعتماد کردی به غیر خدا اعتماد کردهای!
همینکه او را در عرض آوردی، میشود «غیر». و اعتماد به وی اعتماد به غیر خدا میشود، اگر چه منصب الهی هم داشته باشد.
در صورتی که اگر آن بزرگوار را مجرای فیض حق دیدی اعتماد به او، اعتماد به خداست و از آن حضرت خدا را خواستهای.
📚 سفینة الصادقین: فصل توحید افعالی، ص۲۷۱
@justhadis110
هدایت شده از دغدغه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه اصل اسرائیلیها
شاید اگر این حرفها را از زبان هر کسی به جز گیدئون لوی روزنامهنگاری که خودش یک اسرائیلی الاصل است میشنیدید، باورش برایتان سخت بود!
#صورمدیا
@navad_siasi
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
4_5913481049542756170.mp3
4.27M
✳️ عالم ربّانی آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی رضوان الله علیه:
کارهای خدا آدمیزادی نیست.
✳️ یکی از مؤیدات بیان فوق این دعای حیرتانگیز که اگر از لسان امام معصوم نبود انسان جرئت نمیکرد چنین دعا کند. خدا را شکر بابت نعمت چنین امامانی...
💠 بخوانید فقرهی پنجاه از دعای وداع با ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام در صحیفهی سجادیه را و التماس دعا...
✅ اللّهمّ و من رعی هذا الشّهر حقّ رعایته، و حفظ حرمته حقّ حفظها، و قام بحدوده حقّ قیامها، و اتّقی ذنوبه حق تقاتها، او تقرّب الیک بقربة اوجبت رضاک له، و عطفت رحمتک علیه،
👈👈 فهب لنا مثله من وجدک، و اعطنا اضعافه من فضلک، فاّن فضلک لا یغیض، و ان خزائنک لا تنقص بل تفیض،
و انّ معادن احسانک لا تفنی، و انّ عطاک للعطاء المهنّا.
⬅️ بار الها هر کس که این ماه را آنطور که بایسته است رعایت کرده، و احترامش را آنچنان که باید حفظ نموده، و حدودش را به بهترین صورت بپاداشته،
و از گناهانش به نحو صحیح پرهیز کرده،
یا به وسیله کار خیر به تو تقرب جسته که موجب خشنودیت از وی گشته،
و رحمتت را متوجه او نمودهای،
👈 پس مانند آنچه به او بخشیدی از فضل و بیاستحقاق بخشیات به ما ببخش و تفضّل فرما،
👈👈 و چندین برابر آن را از فضل خود به ما عطا فرما،
چرا که فضل و بیاستحقاق بخشیات کاستی نگیرد،
و خزائنت نقصان نپذیرد بلکه افزون میشود،
و معادن احسانت از بین نمیرود،
و همانا عطای تو گوارا عطایی است.
📚 صحیفه سجادیه: دعای ۴۵ (دعای وداع با ماه مبارک رمضان)، فقرهی ۵۰
✳️ تقریر زیبا و دلنشین استاد میرباقری از این فراز در فایل صوتی پیوست...
@justhadis110
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
4_5884510258180656802.mp3
3.85M
✳️ اگر امام معصوم چنین دعا نمیکردند، هرگز جرأت نمیکردم که اینچنین دعا کنم،
خدا را شکر که امامانی داریم که به ما میآموزند چگونه از خدایی که دریغ در ساحتش راه ندارد باید درخواست نمود و چه باید درخواست کرد.
💠 بخوانید فقره چهل و پنج از دعای وداع با ماه مبارک رمضان امام سجاد علیه السلام را و التماس دعا...
✅ اللَّهُمَّ فَلَکَ الْحَمْدُ
إِقْرَاراً بِالْإِسَاءَةِ،
وَ اعْتِرَافاً بِالْإِضَاعَةِ،
وَ لَکَ مِنَ قُلُوبِنَا عَقْدُ النَّدَمِ،
وَ مِنْ أَلْسِنَتِنَا صِدْقُ الِاعْتِذَارِ،
فَأْجُرْنَا عَلَى مَا أَصَابَنَا فِیهِ مِنْ التَّفْرِیطِ أَجْراً
نَسْتَدْرِکُ بِهِ الْفَضْلَ الْمَرْغُوبَ فِیهِ،
وَ نَعْتَاضُ بِهِ مِنْ أَنْوَاعِ الذُّخْرِ الْمَحْرُوصِ عَلَیْهِ.
⬅️ خداوندا!
تو را سپاس میگوییم؛
در حالی که به بدیهایمان اقرار
و به ضایع کردن ماه مبارک
و هم چنین به تباه کردن اعمالمان، اعتراف داریم؛
و برای تو در دلهایمان، پشیمانی پا برجا و ثابت است؛
و در زبانمان، عذر صادقانه قرار دارد؛
👈👈 بر این اساس (از درگاه فضل و بیاستحقاقبخشیات مسئلت داریم که) در برابر تقصیر و تفریطی که در این ماه گریبانگیر ما شده، پاداشی عنایت کنی
که در پرتو آن پاداش که از سر فضل و بیاستحقاق بخشیات است، فضیلت دلخواهمان را در این ماه به دست آوردیم
و اندوختههای گوناگون مورد علاقه را، عوض بستانیم.
📚 صحیفه سجادیه: ص۱۹۲ - بند ۴۵ از دعای ۴۵ (دعای وداع ماه مبارک رمضان)
✳️ توضیحات تأملبرانگیز استاد عالی دربارهی این فقره از دعای وداع صحیفه سجادیه
@justhadis110
درخواست مردمی برای بازگشت پلیس امنیت اخلاقی به سطح جامعه
مطابق قانون مجازات اسلامی کشف حجاب جرم و وظیفه برخورد آن با پلیس و البته سایر مردم است. بعد از حذف پلیس امنیت اخلاقی وضعیت عفاف و حجاب نامناسب شده است، لذا بازگشت پلیس امنیت اخلاقی به جامعه جهت برخورد با این مسأله ضرورت دارد.
برای امضاء کلیک کنید:
https://farsnews.ir/samani/1711544700213892351
☫ ستاد #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر استان تهران 🚦 @setadabmtehran
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️ تیتر عجیب و امنیتی کانال شرق پادوی اسرائیل در ایران!
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨قابل توجه همه نیروهای انقلابی!
♦️واکنش سخت خداوند به بیتوجّهی و بیعملی به تکلیف از طرف ما
❌ امام خامنه ای:
«از جملهی چیزهایی که خیلی ذهن بنده را مشغول میکند به عنوان یک مسئول، خطاب به حضرت یونس (سلام الله علیه) است که ایشان یک حرکتی انجام دادند که ناشی از یأس و خستگی بود یعنی قومشان به ایشان جواب ندادند؛ آن وقت خدای متعال به این پیغمبر که یک عمر هم در [بین] این جمعیّت زحمت کشیده بود و خستگی برای او معنا نداشت میفرماید: وَذَا النّونِ اِذ ذَهَبَ مُغاضِبًا فَظَنَّ اَن لَن نَقدِرَ عَلَیه؛ خیال کرد ما به او سخت نخواهیم گرفت؛ نخیر، بر او سخت میگیریم؛ و سخت هم گرفت و آن مجازات کذائی برای جناب یونس به وجود آمد. ...۱۳۹۹/۱۲/۰۴
👌لذا هیچ یک از نیروهای انقلابی و افراد آتش به اختیار نباید دلسرد شده و از ادامه رسالتی که در مقولات مختلف(مانند جهاد تبیین و امر به معروف و دفاع از آرمانهای نظام اسلامی) که چون تکلیفی واجب بر آنها متعین شده است، شانه خالی کنند که یقینا این ترک رسالت برای آنان عقوبتی دردناک بدنبال خواهد داشت.
🇮🇷 @Sh_Aviny
هدایت شده از کشکول سید اردستانی(معرفتی،سیاسی،اخلاقی)
در پیروزیها باید تسبیح خدا و استغفار کرد
مقام معظم رهبری ( ادام الله ظله العالی):
به نظر من این دوگانهها[در مواجهه با حوادث] سؤالات [مهم] است؛ ما از خودمان باید سؤال کنیم که در این دوگانهها چه جوری باید عمل کنیم. البتّه پاسخ دادنِ زبانی به اینها آسان است امّا پاسخ دادن عملی و ملتزم شدن، به این آسانی نیست. به نظر من پاسخ اینها در منابع اسلامی ما روشن است. [مثلاً] در مواجههی با پیروزیها قرآن به ما درس میدهد: اِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتحُ، وَ رَاَیتَ النّاسَ یَدخُلونَ فی دینِ اللهِ اَفواجًا، فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّکَ وَ استَغفِرهُ اِنَّه کانَ تَوّابًا؛(۱) نمیگوید خوشحالی کن، مثلاً برو وسط میدان شعار بده؛ فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّک؛ [میگوید] برو تسبیح کن؛ این مربوط به تو نیست، مربوط به خدا است؛ استغفار کن. در خلال این حرکت ممکن است یک غفلتی از تو سر زده باشد، از خدای متعال طلب مغفرت کن؛ در برخورد با حوادث مثبت این جوری باید برخورد کرد: دچار غرور نشدن، و از خدا دانستن که «وَ ما رَمَیتَ اِذ رَمَیتَ وَلکِنَّ اللهَ رَمىٰ».(۲) این اغترار به نفْس و اغترار [نسبت] به خدا که انسان غرّه بشود، [درست نیست]؛ «فَحَقُّ لَکَ اَن لا یَغتَرَّ بِکَ الصِّدّیقون»؛(۳) در دعای صحیفهی سجّادیّه [آمده] که صدّیقون هم نبایستی اغترار پیدا کنند به تو که بگویند «ما که دیگر با خدا وضعمان روشن است و ...»؛ نخیر، خدای متعال با صدّیقون هم رودربایستی ندارد؛ [اگر] یک وقت خطائی بکنند، ضربه را خواهند خورد. کاری که انجام میگیرد، کار خوبی را که انجام گرفته، از خودمان ندانیم، از خدا بدانیم. واقع قضیّه هم همین است.۱۳۹۷/۱۲/۲۳
بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=8&npt=7&aya=17#72943
https://eitaa.com/kashkolseyed