نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
✊️ «پانزده خردادت را دریاب» 🔶 متن کامل مقاله را در پست زیر مطالعه کنید👇👇 __________________ ✊️ نهضت
✊️ «پانزده خردادت را دریاب»
🔶۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نقطه عطفی در #انقلاب_اسلامی است؛ برای همین لازم دانستیم؛ یادآوری کنیم همانطور که کسانی که در ۱۵ خرداد قیام کردند و بهظاهر در آن روز سرکوب شدند اما آیا میدانستند که این قیام؛ ۱۵ سال آینده به پیروزی میرسد؟
🔸اما همان قیام، ۱۵سال آینده در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تحت عنوان #انقلاب_سیاسی به ثمر نشسته و جمهوری اسلامی ایران متولد میشود.
🔶 اما انقلاب اسلامی به اینجا ختم نمیشود چراکه امام خمینی(ره) فرمودند: «اگر #ربا در بانک باشد ما نمیتوانیم بگوییم جمهوریمان، جمهوری اسلامی است» این سخن امام خمینی(ره) یعنی جمهوری اسلامی به انقلابهای دیگری ازجمله #انقلاب_اقتصادی نیازمند است؛ که اگر این انقلاب رقم نخورد، انقلاب سیاسی هم زیر سؤال خواهد بود.
🔴 ما در نهضت ممانعت از جنگ باخدا به دنبال تحقق انقلاب اسلامی در حوزه #انقلاب_اقتصادی هستیم و میدانیم در این انقلاب اقتصادی یک ۱۵ خردادی داریم که نتیجهاش را ۲۰ سال آینده خواهیم دید.
انشاالله
__________________
✊️ نهضت مردمی ممانعت از جنگ باخدا
📡 @reba_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آیتالله جوادی: ای کاش هرشب به ما میگفتند قرآن به سر بگیرید
👈اقتصاد، انسان را ستون #دین میکند(نگفت ستون #سیاست) هر چند سیاست ما عین دیانت ماست
👉اقتصاد ربوی ستون دین و سیاست ما را میشکند.
📡 @reba_ir
هدایت شده از موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
جلسۀ تحلیلی :
- روش مواجهۀ جمهوری اسلامی با معاهده های بین المللی (استاد متولی امامی)
- تبیین سازمان FATF و نقد مواجهۀ دولت و مجلس با آن (محمدغلامی)
شنبه 19 خرداد ساعت18
متا
@MataNevesht
BinesheTamadoni.ir
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 #اثر_لقمه_شبهه_ناک از زبان حجتالسلام رفیعی در شب قدر
دلیل بیحجابی، بینمازی و کمبود معنویت چیست؟
ام المفساد دنیای امروز نان حرام و #ربوی است.
📡 @reba_ir
✅ جدال شاگرد با آیتالله جوادی آملی
📌 پاسخ معظمله پیراموان #کلاه_شرعی بانکها و تعارض آن با تایید شورای نگهبان و قانون مجلس شورا
🔷پرسش: مديريت سرپرستی بانک در فيضيه غرفهاي زده بودند و از طلاب درخواست کرده بودند خلاف شرعهای امور بانکی را اطلاع دهند، طلبهها جمع شدند و ديديم هيچ ايراد شرعی وجود ندارد.
🔵پاسخ: اما آنچه در كاغذهاست كه مجلس شوراي محترم اسلامي مشخص كرد، آنها همين مطابق با فقه است؛ شوراي محترم نگهبان امضا كردند، مطابق با فقه است؛ اين فقه وقتي به صورت فاكتور درآمده مانند همان كاري است كه يهوديها براي گرفتن ماهي ميكردند، به آن صورت درآمده است؛ مگر شما نميبينيد؟ با فاكتور دارند رفتار ميكنند. روز شنبه كه ماهيگيري حرام نبود، روز ديگر ماهيگيري حرام بود. چون روز «سبت» هم بود، راه اين ماهيها را ميبستند و ماهيها ميآمدند راه برگشت ندارند، آن روزی كه حرام نبود ميگرفتند. آنچه که كمر اين اقتصاد را ميشكند فاكتور بازي است.
🔷پرسش: میگويند با فاکتور وام میتوانيم بدهيم.
🔵پاسخ: اگر علم به خلاف دارند كه همه علم به خلاف دارند، چون يك چيز رايجی است و وقتي رايج شد همه علم به خلاف دارند، وقتي تك باشد انسان مأمور به تحقيق نيست، اما وقتي رواج پيدا كرده اين معلوم ميشود كه يك چيز «بيّن الغي»اي است.
🔷پرسش: ما موظفيم که «اصالة الصحة» جاری کنيم.
🔵پاسخ: نه، همان دليل «اصالة الصحة» ميگويد: «اذا كثر الخطا» وقتي خطا زياد شد جاری نيست، چرا ميگويند «يد» امّاره نيست؟ چرا ميگويند بازار اماره نيست؟ يك وقت است «يد» اماره است، «وَ مَنِ اسْتَوْلَی عَلَى شَيْءٍ مِنْهُ فَهُوَ لَهُ»،[25] اما وقتي در بازار مال فروشها كه مال باختهها به دنبال موتورهاي سرقتي ميروند، غالب آنها سرقتي است شما آنجا كه ميرويد اصل سرقت است.
🔷پرسش: كثرت خطا حکم شرعی را نمیتواند عوض کند.
🔵پاسخ: خودتان میگوييد كثرت خطا؛ خطاست.
🔷پرسش: مثلاً در بازار قصابها خون و خونابه زياد است.
🔵پاسخ: نه آنجا چون همه پاك است «الا خرج بالدليل»، اينجا همه آلوده است «الا خرج بالدليل»؛ فرق اين است.
بنابراين ما كه نميتوانيم خودمان را فريب بدهيم اين جريان مسئله كار يهوديها كه روز شنبه اين را ميبستند كه ماهيها بيايند و بعد صيد كنند همين است. بنابراين با حيله هرگز مسئله حل نميشود. روايات بحث حيله را در بحثهاي مكاسب از سيدناالاستاد امام(رضوان الله عليه) خوانديم، امام به شدت فرمود كه اين كار شدني نيست. نظر شريف ايشان اقوي بود، نظر ما احوط بود كه با اين حيله مشكل حل نميشود.
🔷پرسش: البته اين مبنايي است.
🔵پاسخ: نه، همه ميدانند كه بازي، بازي است؛ الآن بگويند هشتاد درصد فاكتور است، همه فقها ميگويند بد است.
🔷پرسش: بعضی بازی را مشروع میدانند، چون فرق بين نکاح و سفاح.. .
🔵پاسخ: نه آن طيّب و طاهر است، بازي نيست؛ آن قول حق است. مثل فرق بين ايمان و كفر يك «لا اله الا الله» است؛ بازي نيست، آن حق است، جِدّ است، قول فصل است ﴿وَ ما هُوَ بِالْهَزْلِ﴾.[26] بنابراين ما يك بازي داريم و يك قول فصل، بين بهشت و جهنم يك «لا اله الا الله» است، حق است؛ بين حلال و حرام يك «انكحت» است، حق است؛ اما حق است، نه اينكه بازي باشد. بنابراين اينكه فرمود «أَخْبَثُ الْمَكَاسِبِ» اين است. وجود مبارك پيغمبر(صلّي الله عليه و آله و سلّم) وقتي وارد مكه شدند ـ در جريان فتح مكه ـ فرمود تمام اين رباهاي جاهليت «تَحْتَ قَدَمَيَ مَوْضُوعٌ»[27] اولين رباخواري كه بايد محكوم شود عموي من عباس است، رباهايش را بگذاريد زير پايمان و اين كار را كرد. آن وقت اين ميرود در توليد، وقتي در توليد رفت اين مال ميشود عامل قيام، هيچ فقري در مملكت نيست، هم اشتغال هست، هم كار هست، هم بركت هست.
🌐 l1l.ir/41i2
_________________
✊️ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
📡 @Reba_ir
آیتالله_جوادی_آملی__ربا__کلاه_شرعی.mp3
554.5K
🎙 جدال شاگرد با آیتالله جوادی آملی
📌 پاسخ معظمله پیراموان #کلاه_شرعی بانکها و تعارض آن با تایید شورای نگهبان و قانون مجلس شورا
🌐 l1l.ir/41i2
📡 @Reba_ir
10.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا