eitaa logo
رخنه و نفوذ
208 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
9.6هزار ویدیو
19 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم این کانال، با هدف آشنایی بیشتر با مقولهٔ نفوذ و رخنهٔ نظام سلطه در جمهوری اسلامی و همچنین رصد مطالب ایتا در رابطه با نفوذ، ایجاد شده است. انتقادات و پیشنهادات: @m_alitabarfirozjah
مشاهده در ایتا
دانلود
🖼 شبکه دروغ 🔹بررسی‌ها نشان می‌دهد که رسانه‌های ضد ایرانی در ۲۵ روز گذشته بیش از ۱۷۰۰۰ دروغ و شایعه منتشر کرده‌اند. 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷
♨️قدرت پروپاگاندا در مهندسی افکار و رفتار؛ مقایسه ماجرای مهسا و سارا 📍جستجوی گوگلی واژه‌ی mahsa amini بیش از ۴۰میلیون، و sarah everard کمتر از ۲میلیون نتیجه در پی دارد؛ یعنی اولی حدودا ۲۰برابر دومی 📍مهسا در کنار یک پلیس زن ایرانی، بطور اتفاقی سکته می‌کند و در بیمارستان فوت می‌کند؛ سارا بعداز تجاوز پلیس مرد انگلیسی، بطور هولناکی سوزانده و رها می‌شود! 📍فوت یکی، دستمایه‌ی اغتشاشات چندهفته‌ای شده و آشوبگران حتی پلیس را هم آتش می‌زنند؛ در قتل دیگری، پلیس حتی اعتراضات آرام چندروزه‌ی مردمی را سرکوب می‌کند 🔎قضاوت با شما ، ✍محمد جوانی 🧠علوم و جنگ شناختی 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷
💢نفوذی! ♨️جالبه بدونید الان شرایط جوری شده که با جستجو توی گوگل پلی و گوگل برای نصب فیلتر شکن قوی نمیتونید فیلتر شکن نصب کنید. 👈ولی الان به راحتی از طریق نرم افزار فیلترشکن های قوی بین مردم درحال توضیع شدنه و مردم با وارد شدن به اینستاگرام و واتساپ از طریق همین فیلترشکن ها در معرض شستشوی مغزی توسط رسانه های معاند و مطلع شدن از ساعت شروع آشوب ها و اغتشاشات هستند... ⭕️مسئولین انقلابی لطفا فکری به حال فضای ولنگار و بی در و پیکر روبیکا بکنید! 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷
🔴 مهسا امینی⁩ هم عمل جراحی داشته، هم سابقه بیماری، هم مصرف دارو و استمرار شرایط بیماری! حالا هم مشخص شده پدرش برای بیماری مهسا درخواست انتقالی داده! ♦️‏اگه بگیم جمله‌ی «بچه من هیچ بیماری نداشته و فقط برای سرماخوردگی دکتر رفته» از عوامل ریخته شدن خون جوونا بوده، اغراق نکردیم… 🔴 بنظرتون با پدر مهسا امینی چه برخوردی باید کرد؟؟ ✍🏻 وکیل خانواده مهسا امینی هم عمل جراحی را تایید کرد، هم بیماری را تایید کرد، هم مصرف داروها را تایید کرد و هم استمرار شرایط بیماری. 🔹همه این موارد را پدر مهسا تکذیب کرده بود. چرا از روز اول به مردم دروغ گفت؟ اگر دروغ نگفته بود، این همه آشوب و ناراحتی رخ می‌داد؟ 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷
🔴 چگونه مارپیچ سکوت را بشکنیم؟ 🔹چند شب قبل در منزل داشتم شام می خوردم، یکباره صدای مبهم ولی ممتدی را شنیدم. دو سه دقیقه ای گذشت ولی صدا ادامه دار بود. 🔹 رفتم  پنجره را باز کردم. صدا واضح تر شد. یک نفر از وسط کوچه فریاد می زد: «مرگ بر دیکتاتور» کم کم  یکی دو نفر دیگر هم با او همراهی کردند و شعار دادند: «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور» 🔹با صدای بلند فریاد زدم: «مرگ بر منافق!» چند ثانیه همه شان سکوت کردند.طبیعتا انتظار شنیدن این شعار را نداشتند و تصور می کردند هرچقدر شعار خودشان را تکرار کنند، افراد بیشتری با آنها همراهی خواهند کرد. لذا به محض اینکه دوباره شعارشان را تکرار کردند با صدای رسا تر فریاد زدم: «مرگ بر منافق» چند ثانیه بعد این بار صداهای دیگری به گوش رسید: «مرگ بر ضدولایت فقیه»، «مرگ بر منافق» و... چه اتفاقی افتاده بود؟ 🔹 خیلی از ساکنین همان کوچه که مخالف شعارهای آنها بودند، احتمالا تا قبل از اینکه شعار «مرگ بر منافق» را بشنوند انگیزه ای برای شعار دادن در برابر آنها نداشتند. چرا؟ چون به اشتباه فکر می کردند اگر حرف خودشان را بزنند کسی همراهی نمی کند و در انزوا هستند. اما وقتی می بینند افراد دیگری هم هستند که با آنها همراهی کنند، ترس از انزوا از بین می رود و با خیال راحت حرف شان را می زنند. 🔹لذا آن کسی که اولین بار شروع کرد «مرگ بر دیکتاتور» گفتن، احتمالا فهمید در کوچه خودش هم در اکثریت نیست، چه برسد به اینکه بخواهد نظام را عوض کند و جالب اینکه از فردایش دیگر هیچ شعاری ندادند. نظریه «مارپیچ سکوت» همین است 🔹یعنی در برابر «جو به ظاهر غالب» تسلیم نشوید و حرف خود را بزنید. اتفاقا در این ایام این کار ضرورت بیشتری دارد، چون جماعت برانداز که سواد و منطق درست و حسابی ندارد، فقط توهم اش زیاد است و اتفاقا باید همین توهم اش را شکست. شعار در برابر شعار، تجمع در برابر تجمع. 🔹این جماعت نه تشکیلاتی تر از منافقین و حزب توده هستند و نه بدنه اجتماعی بیشتری از سال 88 دارند، چندی بعد نیز افسرده تر و منزوی تر خواهند شد. فقط چند روزی عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند... 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷
26.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 کلیپ استاد 📁 «پروژه ایران نا امن» 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷
🔻روایت‌های مواجهه با کشف حجاب 🖋 مهدی جمشیدی از نقطه‌ای به بعد، «مسأله» گرفتار «نامسأله‌ها»یی می‌شود که آن را احاطه کرده‌اند. در این حال، هم مسأله در گرداب «پیچیدگی» فرومی‌غلتد و هم فهم ما مبتلا به تقلیل می‌شود و احساس انسداد و فروبستگی می‌کنیم. در اینجا، «اشخاص» و «علّت‌ها» به متغیّرهای تعیین‌کننده تبدیل می‌شوند. پس باید دوباره به مسأله نگریست و «تصویری منطقی» از آن ساخته‌وپرداخته کرد. الف. دوگانۀ استدلال تک‌منبعی/ استدلال چند‌منبعی ۱. حجابِ اختیاری به دلیل این‌که بر ضدّ «قانون» است، نابجاست. ۲. حجابِ اختیاری به دلیل این‌که بر ضدّ «هنجار/ عُرف/ فرهنگِ عمومی» است، نابجاست. ۳. حجابِ اختیاری به دلیل این‌که بر ضدّ «اخلاق/ حیا/ عفاف» است، نابجاست. ۴. حجابِ اختیاری به دلیل این‌که بر ضدّ «رضایتِ خدا/ دین/ احکامِ اسلام» است، نابجاست. ب. دوگانۀ مسألۀ فرعی/ مسألۀ اصلی ۱. بدحجابی، «لایۀ بیرونی/ نمایان/ مشهودِ تهاجم فرهنگی» است، نه هستۀ مرکزی آن. ۲. اما حجاب یکی از «ظهورات/ نمادها/ نشانه‌های هویّتی» ماست و دشمن نیز در پی هویّت‌زدایی است. ج. دوگانۀ سلیقه‌ای/ ارزشی ۱. این بحث به قلمرو «فلسفۀ ارزش‌ها/ بایدها و نبایدها/ اخلاق» مربوط است. ۲. یکی از رویکردهای فلسفۀ ارزش‌ها، «نسبی‌گرایی ارزشی» است. ۳. ارزش‌های اسلامی، کاشف از «مصالح و مفاسد حقیقی/ واقعی/ نفس‌الامری» هستند. ۴. ارزش‌های اسلامی از نظر انسان‌شناختی، مبتنی بر «فطرت» هستند. ۵. «خواست/ انتخاب/ آزادی انسان» تا جایی محترم/ مشروع/ معقول است که در امتداد استعدادهای فطری قرار داشته باشد. ۶. ارزش‌ها با وجود مطلق‌بودن در عالم تشریع، در «عالم تحقّق خارجی/ وقوع عینی/ کنش انسانی»، نسبی/ پیوستاری/ ذومراتب هستند. ۷. بنابراین، سخن دربارۀ تحمیل «پسند/ گرایش/ سلیقۀ خاص» نیست. د. دوگانۀ انتخاب شخصی/ سبک زندگی ۱. رواجِ سبکِ زندگیِ غربی، «خط/ جریان/ روند» است و «مهندسی‌شده/ فکرشده/ هدایت‌شده» و بخشی از برنامۀ «براندازی/ فروپاشی/ استحاله» است. ۲. رواجِ سبکِ زندگیِ غربی، «تنش/ تضاد/ تلاطمِ اجتماعی» ایجاد می‌کند و قدرتِ تهدیدزایی/ تخریب‌گری آن، بسیار زیاد است. ۳. سبکِ زندگیِ غربی، بدنۀ اجتماعی دارد و ریشه‌دار و طبقاتی است. ۴. رواجِ سبکِ زندگیِ غربی، برگشت‌پذیر نیست، بلکه «فزاینده/ شدّت‌یابنده/ تثبیت‌شونده» است. ۵. رواجِ سبکِ زندگیِ غربی، استعدادِ بهره‌برداری‌های سیاسی و امنیتی دارد. هـ . دوگانۀ واقعیّت طبیعی/ واقعیّت مسأله‌وار ۱. یکی از آسیب‌های اجتماعی، «مفاسد اخلاقی» است و بدحجابی، جزو آن است. ۲. بدحجابی، یک «جریان اجتماعیِ اقلّی/ تنگ‌دامنه/ محدود» است، نه اکثری. ۳. بخش عمده‌ای از این مسأله، «روایت/ تصویرسازی/ بازنمایی» است، نه واقعیّت. ۴. بدحجابی اغلب به معنی «دین‌گریزی/ اباحه‌گری/ بی‌بندوباری» نیست. ۵. بدحجابی اغلب به معنی «تعارض سیاسی/ ضدّانقلابی‌بودن/ مخالفت با نظام» نیست. ۶. بنابراین، جامعۀ ایران به سوی سکولارشدن حرکت نمی‌کند. و. دوگانۀ اخلاقی/ حقوقی ۱. بدحجابی در «حریم عمومی»، یک مسألۀ حقوقی است. ۲. بدحجابی در حریم عمومی، نوعی «تبلیغ/ ترویج/ تعلیمِ اجتماعیِ منکر» است. ۳. مسألۀ حقوقی، مبتنی بر «الزام/ اجبار/ غلبه» است، نه «اعتقاد/ باور/ تعهد». ۴. جنبۀ حقوقی داشتن بدحجابی، «حضور حاکمیّت» را در آن مشروع می‌سازد. ۵. فلسفۀ تمایزبخشِ دولت اسلامی، تلاش برای استقرار ارزش‌هاست. ۶. الزام به حجاب، شاید موجب«سعادت فرد» نشود، اما موجب «سعادت جامعه» می‌شود. ۷. در صورت تزاحم، «حقوق جامعه» بر «حقوق فرد»، تقدّم دارد. ۸. البتّه اقناع/ درونی‌سازی/ گفتمان‌سازی بر اجبار/ تحمیل/ اکره، ترجیح و تقدّم دارد. ۹. همچنین دولت اسلامی باید بکوشد که «مجبوران» را به «معتقدان» تبدیل کند. 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷 🇮🇷 @REKHNEH🇮🇷