eitaa logo
رخنه و نفوذ
204 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
9.4هزار ویدیو
19 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم این کانال، با هدف آشنایی بیشتر با مقولهٔ نفوذ و رخنهٔ نظام سلطه در جمهوری اسلامی و همچنین رصد مطالب ایتا در رابطه با نفوذ، ایجاد شده است. انتقادات و پیشنهادات: @m_alitabarfirozjah
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹زیباکلام دقیقاً اطلاع داره که در اسکاتلند برای تعطیل کردن مشروب فروشی‌ها در شرایط بحران کرونا، قانون تصویب کردن و این رو به رخ ما میکشه.... اما اطلاع نداره که در کشور خودش، حرم امام رضا(ع)، امامزاده‌ها و نمازهای جمعه و جماعات رو برای غلبه بر کرونا تعطیل کردن... حال والاحضرت ملکه چطوره دکتر جون؟! 💬 فرید ابراهیمی 🔸دکتر زیباکلام چقدر انگلستان را ریز دنبال می کند؛ دولت مرکزی که هیچ، از استانها (ایالت) هم به فارسی زبانان گزارش کرونایی می دهند! البته مستحضر هستند که اونها حق ندارند فسق و فجور را تعطیل کنند اما ما عبادتها و عبادگاههای جمعی را هم تعطیل کردیم... یه کف هم برای خودمون بزن راه دور نمی رود! 💬 @REKHNEH
*پرونده جناب معاون* ▪️میرباقری [معاون سیما] در سالهای پس از ۲ خرداد ازمدیران "خاتمی" بوده و به روایتی هنوز هم از محبان ایشان است! الف) رئیس سازمان به همین "میرباقری" دستور داده خط نفوذ و ستون پنجم دشمن در سیما را بررسی کند! ب) جناب علی عسکری از خودتان بپرسید چرا در اوقاتی که مدیریت سازمان هدف نقد جدی قرار دارد (مثل همین ایام) از مدیرکل روابط عمومی سازمان و بیانیه‌هایش خبری نیست؟ دکتر @REKHNEH
🔰 نفوذ یهود در سازمان حکومتی پیامبر اسلام(ص) 💯 یهود درباره اسلام، اطلاعات جامعی داشت؛ نه تنها درباره نبی اکرم(ص)، بلکه اطلاعات مربوط به جانشینان او را نیز در کتاب‌های خود داشت و اهل بیت(ع) را همانند فرزندان خود می‌شناخت. ✅ یهود برای نفوذ در حکومت مسلمانان، گروهی را سازماندهی کرد و درون حکومت پیامبر(ص) فرستاد. این گروه که برخی از آنان را با نام منافقان می‌شناسیم، کسانی بودند که در ظاهر، اسلام آورده بودند، ولی دل در گرو آن نداشتند و در صدد یافتن فرصتی مناسب برای ضربه زدن به اسلام بودند. 🔹 عناصر نفوذی یهود در دو چهره ظاهر شدند؛ برخی با تلاش‌های یهودپسندانه و دفاع از یهودیان، خواسته یا ناخواسته، ماهیت خویش را به دیگر مسلمانان نمایانده بودند؛ اما برخی، وظیفه‌ای دیگر برعهده داشتند و مأمور بودند که هرگز ماهیت خویش را ابراز نسازند و حتی با ظاهرسازی‌های دروغین، تا رأس هرم قدرت نیز پیش روند. 📚 بر اثر نفوذ سازمان نفاق در اصحاب رسول الله(ص)، مردم، کسان دیگری را نیز به موازات پیامبر(ص) قبول داشتند و به اوامرشان گوش می‌سپردند؛ به اندازه‌ای که با پیروی از آنان، از بیعت با علی(ع) سرباز زدند. (ص) @REKHNEH
🔴‏سریال ‎۶ نمونه روشنی از نفوذ جریانی به کشور بخصوص به دستگاه های مختلف نظام بود، حتی نفوذ به برخی دستگاه‌های انقلابی...نمونه این نفوذ را قبلاً در موضوع تتلو در انتخابات دیده بودیم! و ن: فراموش نکنیم شیاطین انس بسیار خطرناک تر از شیاطین جن هستند! @REKHNEH
🔴محسن رفیق‌دوست: هویدا کُشته شد، اعدام نشد/ بعید نیست کار هادی غفاری باشد/هویدا گفت در اعدامم عجله نکنید خیلی حرف‌ها دارم محسن رفیق دوست درباره ماجرای اعدام امیرعباس: 🔹هویدا گفت می‌دانم که اعدامم می‌کنید اما عجله نکنید من خیلی حرف دارم که برای شما بزنم، حکومتی که ما در آن بودیم حکومت دزدها بود، اما من دزد نبودم. 🔹ما هم هنوز نفهمدیم اعدام هویدا کار چه کسی بود، هر چند بعید نیست کار آقای غفاری باشد اما قاطعانه هم نمی‌توانم بگویم، اما در هر صورت هویدا کُشته شد اعدام نشد. 🔹اینکه آقای غفاری هم گفته ما هویدا را دستگیر کردیم هم حرف بیخودی است./خبرآنلاین @REKHNEH
تمسخر واژه «آتش به اختیار» توسط وزیر بهداشت! @REKHNEH
📷 حاج قاسم یه چیزی میدونست که گفت "من آیت‌الله خامنه‌ای را خیلی مظلوم و تنها میبینم"😔😭 @REKHNEH
🖇معمّمین مُنحرف در بیان حضرت امام(ره)❗️❌ قابل توجه نفوذی ها و دو تابعیتیها!! @REKHNEH
🔴 خدعه‌های آشنا ‏پیش از برجام و زدوبند با آمریکا خط تخریب روسیه را پیش گرفته بودند تا جایی که ایران را مستعمره این کشور نامیدند و پروژه «رفیق آیت‌الله» را کلید زدند. اکنون نیز چین را تخریب و موضع خصمانه‌ای برای آن ترسیم می‌کنند تا آمریکا را تطهیر و مذاکره و معامله‌ای دیگر را تسهیل نمایند! @REKHNEH
✍️ روابط خارجی شوخی بردار نیست!! 🔷 سطح خوب روابط خارجی با یک کشور به ویژه کشور بزرگی همانند چین نتیجه سال تلاش و دوندگی و سیاستگذاری‌های دقیق و مبتنی بر اعتماد است. فقط در بحث کرونا، چین بزرگ‌ترین کشوری است که با پشت پا زدن به تمام محدودیت‌های بین‌المللی و تحریم، کمک‌های زیادی به ایران می‌رساند. حالا بماند کمک‌های دیگری که در دوران تحریم به جمهوری اسلامی می‌کند. روابط خارجی با چنین کشوری آنهم در یک چنین شرایط سختی شوخی بردار نیست. در سیاست و روابط خارجی نباید ذهنیت‌ها و یا اغراض فردی را دخیل نمود. کاش سخنگوی وزارت بهداشت که چند هفته‌ای است مهم‌ترین و پربیننده‌ترین تریبون کشور را به علت بیماری کرونا در اختیار دارد از طرح مباحث جنجالی که باعث دامن زدن به بی‌اعتمادی و ... در روابط خارجی می‌شود اجتناب می‌نمود. در حوزه اختیارات سخنگوی وزارت بهداشت نیست که با سفیر چین و هر کشور دیگری وارد بگو مگوی سیاسی شود./حمید خوش‌آیند @REKHNEH
🔴باز هم جعل لوگوی حوزه‌نیوز و انتشار اخبار دروغ! 💠 دروغ ۵ میلیونی نگرفت، دروغ ۱ میلیونی منتشر شد! / خبرگزاری حوزه از خاطیان و معاندان شکایت خواهد کرد 🔶باز هم فیک‌نیوزها دست به کار شدند و خبر دروغ دیگری را درباره طلاب و با جعل لوگوی خبرگزاری حوزه منتشر کردند! 🔶برخی کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی این خبر را از قول آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه منتشر کردند:‌ اولین سبد حمایت معیشتی قرنطینه طلاب به میزان یک میلیون تومان به ازاء هر یک از اعضای خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز شد! 🔶این خبر در حالی در برخی شبکه‌های اجتماعی منعکس شده که از اساس کذب است و رسما تکذیب می‌شود. 🔶چنین خبری تا به‌حال در خبرگزاری حوزه منتشر نشده است که بخواهد حذف شود ضمن آن‌که از نظر محتوا نیز از اساس دروغ است. @REKHNEH
نق زدن " یا " نقد کردن "! وظیفه روشنفکر، “ نقد نهادهای قدرت ” است. یک اصل مهم که در طول تاریخ در عرض جغرافیا به اثبات رسیده، این است که قدرت بدون نقد فساد می آورد. اخلاقی ترین آدم ها هم وقتی در بالای پلکان قدرت بنشینند، اگر به طور جدّی با نظارت و نقد کنترل نشوند، دچار “خودشیفتگی” می شوند و پس از این به باتلاق “ ایدئوکراسی” فرو می غلتند( یعنی “مذهب حافظ قدرت” ) و پس از آن هرچه بر دیگران مکروه و حرام است، بر “سلطان” مباح می گردد! به همین دلیل در جامعه، روشنفکر نقد می کند و نقد می کند تا نهادهای قدرت “سالم” بمانند. یکی از ویژگیهایی که روشنفکر را از “ روشنفکرنما ” یا همان “روشنفکر مآب” جدا می کند این است که روشنفکر مآب “نقد” نمی کند، بلکه “نق می زند”. نقد کردن کار آسانی نیست. شما برای نقد کردنِ مدیریّتِ یک سیستم، لازم است تاریخچه و گردش کار این سیستم را بدانید، آمار و ارقام مربوط به این سیستم را مرور کنید و با فرآیند تجزیه و تحلیل اطلاعات آشنا باشید. پس نقد کردن تخصّص و مهارت و صرف وقت و انرژی می خواهد، امّا شما می توانید راجع به هر چیزی "نق بزنید" بدون اینکه کمترین وقتی صرف مطالعه و پژوهش آن موضوع کرده باشید! “نق زدن” یک فرایند “هیجان مدار” است. یعنی ما با "نق زدن" آرام تر می شویم، خشم و غم خود را با دیگران در میان می گذاریم و “دردِ دل” می کنیم، امّا “نقد کردن” یک فرایند “مسأله مدار” است. ما هنگام نقد، خودمان را سبک نمی کنیم، بلکه مساله را “حلّاجی” و زیر و رو می کنیم. “نق زدن” مخاطب تعریف شده ای ندارد، کافی است گوش مفت بیابی، آن وقت می توانی شروع به نق زدن کنی، ولی نقد کردن، مخاطب تعریف شده ای دارد. مخاطبِ روشنفکر پیش از همه، نهادهای قدرت هستند و سپس کارشناسان، گروه های ذی نفع، رسانه ها و سایر نقدکنندگان. نقد کردن علاوه بر نیاز به دانش و مهارت و صرف وقت و انرژی، نیاز به شهامت و شجاعت دارد، شجاعتِ پرداخت هزینه! شما می توانید در هر میهمانی که می نشینید و هر تاکسی که سوار می شوید "نق بزنید"، کسی کاری به کار شما ندارد! ولی اگر نقد خود را برای نهادهایِ قدرت و رسانه ها ارسال کنید، باید آمادگی پرداخت هزینه را هم داشته باشید. بنابر این یکی دیگر از ویژگیهایِ "روشنفکران" که آنانرا از "روشنفکرمآبان" جدا می کند،“ شجاعت ” است. البته اینجا لازم است راجع به گروهی از روشنفکران توضیح دهم که کار سخت تری در پیش می گیرند و آن آگاه سازی توده هایِ مردم است. کسی که قرار است توده های مردم را آگاه نماید، از یک سو باید دارای دانش و مهارت نقد باشد و از سویی باید بتواند با زبان غیرِ تخصّصّی سخن بگوید. این کار شبیه “بند بازی” است. اگر کمی تخصّصّی تر سخن بگوید، مخاطبانش سخنش را نمی فهمند و اگر کمی عوامانه تر سخن بگوید، به سرعت دچار “پوپولیسم” یا "عوام زدگی" می شود! بسیاری از روشنفکران که به این قلمرو پا گذاشتند یا از اینطرف یا از آنطرف فرو افتادند، با اینحال این قلمروِ پُر خطر را نباید خالی گذاشت، چرا که با خالی گذاشتن این قلمرو، جا را برایِ “پوپولیستهایِ واقعی” باز می کنیم یعنی کسانی که به جایِ نوشتن کلمه “مار” ،شکل “مار” را طراحی می کنند. ویژگی مهم روشنفکران این است که تشکّل و شبکه سازی می کنند، روشنفکر اهل انزوا و در خود فرورفتن نیست. او از جامعه قهر نمی کند و ناامید نیز نمی شود، چراکه از ابتدا هم توقع تغییراتِ دراماتیک نداشته است. "روشنفکرمآبها" ناامید و سرخورده اند. شاید برخی از آنها روشنفکرهایی بوده اند که توقعِ زیادی از مردم و جامعه داشته اند، آنان به دنبال “اتوپیا” یا همان "مدینه فاضله" بوده اند، و ناکام مانده اند. روشنفکر به حرکت دائمی و پله پله اجتماع امیدوار است، بنابراین تماسش را با جامعه حفظ می کند و تیم و تشکّل می سازد. منظور از تشکّل، محفل نیست، بلکه نهادهایِ مدنی است، نهادهایِ مدنی شناسنامه دار که به طور دائمی رشد می کنند و با جامعۀ بیرون از خود ارتباط برقرار می کنند، اثر می گذارند و اثر می پذیرند. منبع: کتاب روشنفکر کیست؟ روشنفکری چیست نویسنده: "ادوارد سعید " متفکر و منتقدِ فلسطینی" @REKHNEH