جامعه شناسی ویروس کرونا:
اولین اپیدمی اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی
🌀💠🌐
🔴 کرونا ویروس ، اولین #همهمه_اطلاعاتی (Infodemic ) واقعی در شبکههای اجتماعی :
✍ گزارش: کارن هاو و تانیا باسو
🖌 ترجمه: صفوی نایینی و مهدی ابراهیمی
🔖 مجله: MIT Technology Review
شیوع بیماری COVID-19 همراه با اطلاعات بسیار زیاد درست، دقیق، نادقیق و حتا غلط همراه بوده است.
بیماریهای همهگیر قبلی مانند زیکا، سارس و مِرس هم با اینکه با وحشت و اضطراب عمومی همراه بودند ولی حجم بسیار بالا و سرعت انتقال این مجموعهی در هم از اطلاعات اینبار به حدی بوده که سازمان سلامت جهانی اون رو «#همهمه_اطلاعاتی» نامگذاری کرده و این سازمان رو بر اون داشته که اقدام به همکاریهای موثری با پلتفورمهای شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، تیکتاک و گوگل کنه تا اطلاعات صحیح رو در اختیار جوامع هدف قرار بده.
از جمله مثلا اطلاعیههای سازمان بهداشت جهانی رو در رأس نتایج جستجوی گوگل در مورد ویروس کرونا قرار بده، یا تبلیغات هدفمند در فیسبوک پخش کنه. این سازمان حتا اقدام به همکاری با اینفلوئنسرهای آسیایی کرده تا اطلاعات درست منتشر بشه.خود پلتفورمهای شبکههای اجتماعی هم در فیلتر کردن اطلاعات غلط و پستهای حاوی مطالب نادرست و گمراهکننده پیشقدم شدهاند و مکانیزمهای راستی-آزمایی خودشون رو فعال کردهاند.
🤥🤥 علیرغم همه این اقدامات، اطلاعات غلط و اخبار نادرست به شدت در این شبکههای اجتماعی سرازیر شده و باعث دامن زدن به رفتارها و اظهارات نژادپرستانه علیه آسیاییها شده. علاوه بر این بدرفتاریهای جمعی، سوء استفادههای فردی نیز در این شبکهها رواج پیدا کرده، از جمله تمارض نوجوانان به بیماری برای جلب مخاطبان بیشتر. محلههای شرقینشین در کشورهای مختلف شاهد دوری گزینی افراد جامعه و رکود کسب و کار شدهاند.
👍👍 با این حال این شبکههای اجتماعی بازیگر #نقشی_مثبت در اطلاعرسانی صحیح در مورد این بیماری هم بودهان. به اشتراک گذاری سریع گزارشها و تصاویر مخابره شده از چین توسط روزنامهنگاران و شهروند-خبرنگاران در شبکههای اجتماعی باعث انتشار تصویری دقیقتر از آنچه درون چین میگذره شدهاند. این فشار اطلاعات به نوبه خود باعث فشار افکار عمومی و رسانهها بر دولت چین شدند که شفافیت بیشتری از خود نشون بده. دولت چین اگرچه در ابتدا سعی در محدود کردن جریان اطلاعات داشت و سعی در پنهانسازی عمق و شدت شیوع این بیماری داشت ولی در نهایت مجبور به تعدیل رفتار خود شد. از جمله مرگ یکی از پزشکان چینی که مشغول درمان بیماران مبتلا به این ویروس بود خشم عمومی رو باعث شد و فشار مضاعفی رو بر دولت چین برای شفافسازی بیشتر وارد کرد.
اطلاعات تولید شده در شبکهها اجتماعی برای بررسیهای بعدی و شناسایی شیوعهای مشابه هم نقش به سزایی خواهند داشت. از جمله میشه به مقالهای اشاره کرد که به شناسایی مناطق با شدت بالای ابتلا از طریق رصد تعداد و محل توییتهای پست شده در دوران شیوع میپردازه. چنین روشهایی به خصوص در جوامعی که در محدودیتهای اطلاعاتی اعمال شده توسط دولتها و حکومتها قرار دارن مفیده و میتونه باعث تسریع در واکنش سازمانهای جهانی نسبت به شیوع بیماریهای مشابه بشه و از گسترش جهانی اونها جلوگیری کنه.
علاوه بر همه آنچه گفته شد، شبکههای اجتماعی محلی بودهان برای سوگواری، همدردی و ابراز عواطف جمعی در طول این شیوع. از جمله میتوان به تصاویر و ویدیوهای منتشره در شبکههای اجتماعی چینی از افراد گرفتار آمده در قرنطینههای دولتی اشاره کرد که تصاویری انسانی از آنچه بر این افراد گذشته بود و بیانگر نگرانیها، ترسها و ناامیدیهای این افراد بوده. چنین داستانهایی که قبلن از چشم مطبوعات جهانی پنهان میموند حالا تبدیل به یکی از منابع اصلی خبررسانی در درون و بیرون چین شده.
🦠 تدوین شده به صورت ترجمه باز از مقاله انگلیسی همراه این متن، توسط دکتر #پیام صفوی نایینی و مهندس #مهدی ابراهیمی . البته نود و نه درصد زحمت رو مهدی کشیده.
توضیح :ما Infodemic رو #همهمه_اطلاعاتی ترجمه کردیم.
🌀 مقاله در لینک زیر:
https://www.technologyreview.com/s/615184/the-coronavirus-is-the-first-true-social-media-infodemic/amp/?__twitter_impression=true
🔴کوتاه با اهالی رسانه
✍️معصومه نصیری
🎯بیماران بستری شده به علت کرونا در بیمارستان ها، وقتی اخبار رسانه ها درباره مرگ و میر، نحوه خاکسپاری فوت شدگان، عکس های مرتبط با این مساله را می بینند و می خوانند بشدت می ترسند و امیدشان برای مبارزه با بیماری را از دست می دهند، آنها با دیدن هر خبر و عکس یک بار می میرند و زنده می شوند.
🎯در زمینه انتشار اخبار مربوط به کرونا شفافیت در اطلاع رسانی و قوام یافتگی اخبار موضوعی فراتر از انتشار لحظه به لحظه اخبار فوت شدگان و ... است. این مدل از کنشگری رسانه ها ضمن اینکه اثرات روانی میان مدت و بلندمدتی روی افکار عمومی دارد، درگیرشدگان با بیماری و خانواده های آنها را آزار می دهد. «مخاطب آزاری» به بهانه نشر اخبار، نقض اخلاق رسانه ای و مسوولیت اجتماعی است.
🎯رسانه هایی که دارای استراتژی دقیق هستند در دوران بحران، علاوه بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمان بحران، به تاثیرات تولیداتشان در دوران بعد از بحران نیز دقت میکنند. یک لحظه از خودمان سوال کنیم آیا این پمپاژ اخبار موجب افزایش تاب آوری مخاطبان در حین و بعد از کرونا می شود یا آنها را افرادی عصبی و ناراحت با درجه بالایی از حس بدبینی به کشور؟ اساسا این مدل از اطلاع رسانی آیا بهترین مدل از اطلاع رسانی است؟ آیا تاکتیک و روش جایگزین دیگری برای اینکه هم رسالت رسانه ای انجام شود و هم حقوق افکار عمومی محترم شمرده شود وجود دارد؟
🎯رخدادها روز به روز تغییر میکنند، گونه های نوین رسانه ای پا به عرصه می گذارند و نحوه مدیریت افکار عمومی دستخوش تحول میشوند اما ما کماکان طبق همان فرمول همیشگی نظام رسانه ای خود را تنظیم و تعریف می کنیم. هنوز با شیوه وی گفت و وی افزود خبر می نویسیم، هنوز هم واکنشی تولید محتوا می کنیم و نه کنشی، هنوز هم در شرایط بحران قهرمان پروری نمی کنیم و با چینش اخبار منفی و ناامید کننده خارج از توان تحمل روحی مردم، رنجشش اجتماعی ایجاد می کنیم.
این سخنان وقتی برایمان معنا پیدا میکند که روی تخت بیمارستان هم با بیماری دست و پنجه نرم کنیم و هم با موج اخبار منفی که از در و دیوار رسانه هایمان بالا می رود.
✅ بحران کرونا و «خودآیینی جامعه» در شرایط «سیاستزدگی» و «فرسودگی سرمایه اجتماعی»
🖋 علی جنادله
📍 عصر ما بدرستی عصر جوامع مخاطرهآمیز است. مخاطراتی که عامل انسانی در پیدایش، شیوع، مدیریت و پیامدهای این مخاطرات نقش مهمی ایفا میکند و به همین دلیل این مخاطرات، فراتر از منشا طبیعی آنها، ماهیتی اجتماعی و سیاسی پیدا میکنند. اجتماعی، زیرا در شبکهای از روابط اجتماعی ظهور و بروز یافته و گسترش مییابند و سیاسی به این دلیل که این مخاطرات آکنده از مناسبات نابرابر قدرت هستند: نابرابری گروههای مختلف به لحاظ نقش آفرینی در پیدایش مخاطرات، نابرابری در حق سخن گفتن جدی و تصمیمگیری درباره آنها و نابرابری در تاثیرپذیری از این مخاطرات. بگونهای که گروههایی که کمترین…
🔸 ادامه نوشته را در انگاره بخوانید 🔻
📎 https://engare.net/?p=7798
رویکردصفرویکی با کرونا
#دکتراکبرنصراللهی در گفتگو با #ایسنا:
🔸️افزایش سطح #سوادرسانهای و #سلامت و استفاده از ظرفیت همه شبکههایارتباطی و رسانهای از جمله #مساجد، #شوراها و #بسیج از عواملمهم مقابله با کرونا است.
🔹عملکرد مسئولان و رسانهها در مدیریت بحران کرونا همانند بحرانهای قبلی #مرکزمحور و بدوناستفاده از ظرفیتهایقانونی و اجتماعی موجود مثل سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است.
🔸تحت تاثیر عملکرد نادرست، ناکافی و تاخیری مسئولان و رسانهها، رویکرد مردم به کووید ۱۹ ، #صفرویکی است؛عدهای از آنها نکات بهداشتی را دقیقا رعایت و جمع کثیری از مردم هنوز خطر کرونا را جدی نگرفتهاند؛ این موضوع میتواند بحران را گسترش دهد.
🔹اطلاع رسانی و آموزش صحیح، بهموقع، همه فهم و جامع به ارتقای سواد رسانهای و سلامت، افزایش اعتماد، تابآوری، مشارکت، همدلی و همکاری مردم برای مقابله با این بیماری کمک خواهد کرد و بر عکس فقدان یا ناکافی بودن آموزش و اطلاع رسانی یا دیرهنگام و غیر مرتبط و متعارضبودن آن به بی اعتمادی، مراجعه به منابع غیر مسئول و جعلی، ترس کاذب، افزایش مخاطره و تشدید بحران منجر خواهد شد.
🔸 #بهرهبرداری سیاسی برخی کنشگران حاکمیتی در کنار افزایش تلاش کنشگران خارجی و ابزارهای رسانهای قابل درک و دارای سابقه اما بسیار خطرناک است.
🔹مردم و مقامات برخی استانها مثل مناطق شمالی کشور حق دارند نگران تشدید بحران و به مخاطره افتادن سلامت خود باشند اما باید مطالبات آنان بدون بهرهبرداری تبلیغاتی در فضای مجازی حتی الامکان از مجاری قانونی و در فضای غیر رسانهای پیگیری شود.
بیشتر بخوانید👇
https://www.isna.ir/news/98121914420/
تئوریهای به ظاهر ضدآمریکایی در خدمت قدرت پروپاگاندای آمریکا
در هفته گذشته این فیک نیوز در سطح وسیع در ایران پخش شده که کرونا سلاح بیولوژیک آمریکا برای نابودی چین و ایران است. ریشه این تفسیر مبتذل، فیک نیوزها و هرز-خبرهای روسی در اواسط دیماه، یعنی زمانی که فقط چین درگیر کرونا بود، هستند. همان موقع هم بیپایه بودن این نگاه واضح بود. چه رسد به الان که آلمان انتظار ابتلای هفتاد درصد جمعیتش به کرونا را دارد و انگلیس در انتظار ابتلای هشتاد درصد است و بمب کرونا در کشورهای غربی در چند روز آینده منفجر خواهد شد .
نگاه توطئه اندیش، افسانهسازی دوره جدید است. چرا که برای انسان داشتن مدل دروغین برای توضیح جهان بر فقدان هرگونه توضیحی ترجیح دارد. چرا که بر ترس از امر و شی مشخص، هرچقدر مهیب باشد، میشود غلبه کرد اما امر ناشناخته سازنده اضطراب سیال و بیمکانی است که دستگاه عصبی انسان را مختل میکند. از این رو تا انسان روی این کره هست، تئوری توطئه هم وجود دارد. منحصر به ایران و بخشهای مذهبی هم نیست.
اما مساله وقتی جدی میشود که نیروهای رسمی منتسب به جمهوری اسلامی چنین موضعی را بیان میکنند یا چنین نگاهی دو شب پیش، بیست دقیقه در تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی تریبون میگیرد.
آیا کسانی که این تفسیر را منتشر میکنند واقعا نمیفهمند چنین سخن باطلی نه تنها باعث افزایش احساسات ضدامپریالیستی نمیشود، بلکه برعکس، باعث درونی شدن و تشدید گرایش تسلیم به آمریکا میشود؟
وقتی به مردم جامعه این تصویر را میدهید که آمریکا نیروی قدرقدرتی است که با یک ویروس میتواند اقتصاد و نصف جمعیت کشوری را نابود کند و حتی چین با این عظمتش نمیتواند مقابل آمریکا کاری کند پاسخ مردم این نیست که برویم و باز با موشک و نیروی استشهادی با آمریکا بجنگیم. پاسخ مردم اینست که «غلط کردید با نیرویی دهها برابر قویتر از خودتان که چند نسل تکنولوژی از شما جلوتر است درافتادید.» در حالیکه در دنیای واقعی آمریکا قدرتی رو به زوال با زیرساختهای درمانی مستهلک است و بسیاری پیشبینی میکنند فاجعه اصلی کرونا در آمریکا روی دهد.
دقیقا پس از عین الاسد هم فیکنیوزهایی در سطح وسیع توسط همین افراد و منابع منتشر شد که علت سقوط بویینگ را کور شدن سیستم رادارهای ایران توسط آمریکا میدانست. آن موقع هم احتمالا هدفشان کم کردن نارضایتی جامعه از اشتباه پدافند ایران و هدایت این نارضایتی به سمت آمریکا بود. اما آنجا هم آنچه در سطح ناخوداگاه توسط جامعه پرسیده میشد این بود که وقتی آمریکا میتواند رادارهای ما را به این راحتی کور کند و کاری کند ما به خودی شلیک کنیم پس چهار موشک به عینالاسد چه اهمیت دارد. آنجا هم نتیجه این فیک نیوزها چیزی جز تثبیت انگاره قدرقدرتی آمریکا و میل به تسلیم نبود.
اگر بحث تئوری توطئه باشد میشود این تئوری را مطرح کرد که منبع این فیک نیوزها خود آمریکاست که هدفش این است که با ارائه قدر قدرت بودن خود اراده مردم ایران را در هم شکند و بگوید با یک ویروس نابودتان میکنیم و کاری میکنیم به بويینگ خودی شلیک کنید. اما من میدانم توطئهای در کار نیست و کسانی که این فیک نیوزهای مبتذل را مطرح میکنند به سازمانهای جاسوسی وصل نیستند و جوانانی انقلابی هستند که اتفاقا میخواهند با چنگ و دندان از همه چیز نظام دفاع کنند. اما مساله این است که گاهی نمیشود از «همه چیز» دفاع کرد. باید اشتباهات را پذیرفت تا بشود اصلاحشان کرد و قدمی به جلو برداشت. و در جهان امروز هم نیازمند اندیشه و دانش واقعی هستیم. نه چنگ و دندان و افسانه پردازی.
علی علیزاده لندن. بیست و دو اسفند نود و هشت
🔸مراقب ترفندهای کرونایی باشید!
پلیس فتا:
۱_ ایمیلهای ناشناس با موضوع #کرونا و موارد مرتبط را باز نکنید.
۲_ بسیاری از اپلیکیشنهای تست کرونا جعلی بوده و حاوی بدافزار است لذا تنها از سایت رسمی وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir استفاده کنید.
۳_مراقب خریدهای برخط مواد شوینده و ضد عفونی کننده از سایتهای جعلی باشید.
۴_از منابع خبری نامعتبر و اعتماد به اخبار جعلی و شایعات پرهیز کنید.
۵- مراقب پیامکهای دریافت کمک برای بیمارستانها باشید.
آمار تعجب برانگیز و دردناک!
🚦افراد زیادی اطلاعات شخصیشون رو برای رمز اکانتشون انتخاب می کنند و اکانت رو مثل یه گوشت در دسترس گربه قرار میدن که در نتیجه به راحتی قابلیت هک کردن برای اکانتهاشون بوحود بیاد.
توی دنیای امنیت و هک ما همیشه از داده های دم دست افراد استفاده میکنیم.
برای مثالی ساده
اگه شما اکانت اینستاگرام داشته باشید و ایمیل و شماره تلفن رو برای نمایش بذاری به راحتی میشه ایمیل و شماره تماس شما رو پیدا کرد.
حالا اگه حروف و کلماتی مثل نام، فامیل، تاریخ تولد، شماره تلفن اسامی خانوادگی برای رمز هاتون گذاشته باشید با استفاده از یه پرس و جوی ساده دایرکتی و یا به اصطلاح مهندسی اجتماعی اطلاعات شخصی شما قابل دسترسی هست حالا با استفاده از ابزار موجود تمام حالات ایجاد رمز برای اکانت شما فراهم و اماده است و تا هک شدن صفحه تون دیگه راهی نیست.
متاسفم اما باید بهتون بگم 50% از شما از طرف فامیل و آشنا به راحتی قابلیت هک شدن دارید و خودتون نمیدونید!
در انتها تنها چیزی که به ذهنم میرسه این هست که شما رمز هاتون و تغییر بدید به حرف علامت کوچک و بزرگ و اعداد باکاراکتر هایی با طول رشته 12 کاراکتری تغییر بدید و داخل فایلهای متنی داده های خودتون ذخیره و رمز گذاری کنید.
اگه فراموش کارید و امنیت گوشیتون بالاست و برنامه های گوشیتون رو از فروشگاههای مجاز نصب میکنید میتونید تایید دو مرحله ای با شماره تلفن یا ایمیل رو برای اکانت هاتون فعال کنید که اگر کرک رمز هم صورت گرفت شما بتونین جلوی ورود هکر به اکانت هاتون رو بگیرید
🎬نگاهی به فیلم علاءالدین 2019
✅ لایو اکشن علاءالدین در مورد پسریه که امورات زندگیش رو با دزدی میگذرونه و در این بین، یک روز تو بازار با شاهدخت شهر رو به رو میشه. این برخورد زمینه علاقه اونها به رو فراهم میکنه...
نکات فیلم:
⭕️ این فیلم تاکید میکنه که باطن آدمها و تصوری که از خودشون دارن، از امکانات مادی و ظاهرشون مهمتره (علاءالدین با اینکه شاهزاده شده، اما خودش رو باور نداره)
⭕ تو این فیلم یه شاهزاده خانم رو میبینیم که شایسته ترین فرد برای جانشینی پادشاهه ولی قانون و رسم جامعه این اجازه رو نمیده...
⭕ اگر چه جادو و برآورده شدن آرزو، موضوع اصلی داستانه، اما تغییرات مهم با اراده آدمها اتفاق میوفته نه با جادو
⭕ عشقی که ما تو این فیلم میبینیم عشق شرقیه یعنی علاقه ای که متعهدانه هست و هدفش ازدواجه (نه رابطه عاشقانه) و این نکنه مثبتیه
⭕ اگه یادتون باشه تو فیلم #شاهزاده_ایرانی (#پرنسس_آو_پرشیا) همه دزد بودن، تو این فیلم هم تقریباً همینطوره با این تفاوت که کمتر روش تأکید میشه و چون فیلم فانتزیه، تلخی این موضوع جلب توجه نمیکنه. همینطور لوکیشن های فیلم، ساختمونا و بازار شبیه هستند، انگار کارگردانان هالیوود نمیخوان بین ایرانی ها و عرب ها تفاوتی قرار بدن!
⭕ طبق نظریه شرق شناسی، اگر شرق (غیر اروپا) باشکوه هم نشون داده بشه، طوری بازنمایی میشه که این موضوع مربوط به گذشته است و ربطی به زمان حال نداره. به همین دلیل معمولا تو رسانه ها به نقاط قوت شرقیا پرداخته نمیشه. مثلاً ممکنه خیلی به تاریخ ایران باستان یا اهرام سه گانه توجه بشه، اما زیبایی ها و پیشرفت امروز سانسور میشه.
تو این فیلم هم این اتفاق کاملاً مشخصه.
https://www.instagram.com/p/B7-ZaWSHIG9/?igshid=hfkvdvnef0na
🎬بازیکن شماره یک اماده؛ سواد رسانهای به ورایت اسپیلبرگ
🖋(خطر لو رفتن داستان)
فیلم بازیکن شماره یک آماده وضعیت اسفناک جهان در سال 2045 را نشان میدهد. در آن زمان بیشتر مردم به وسیله تکنولوژی VR یا واقعیت مجازی غوطهوردر دنیایی مجازی هستند و طبق چیزی که ابتدای فیلم گفته میشود مردم دیگر مشکلات خود را حل نمیکنند، بلکه با آن زندگی میکنند و چون واقعیت آزار دهنده است، همه به دنبال راهی برای فرار از آن هستند. این راه فرار همان دنیایی واقعیت مجازی یعنی «واهه یا اوسیس» است که مردم در آنجا آواتار مورد علاقه خود را انتخاب میکنند و هر کاری که دوست دارند، انجام میدهد و فقط برای خوردن، خوابیدن و دستشویی رفتن از «اوسیس» خارج میشوند. به همین علت اکثر مردم به طرز رقت انگیزی در کانکسها زندگی میکنند و غوطهوری در فضای مجازی به زندگی حقیقی آنها لطمه زده.
🔸در این زمان قهرمان فیلم و تیمش و در مقابل شرکتی به نام IOI در حال رقابت برای برنده شدن در مسابقهای هستند که نتیجه آن به دست گرفتن کنترل «اوسیس» است.
آنچه در مورد فیلم لازم است بدانیم:
🔹این فیلم بسیار ظریف به پدیده #سلبریتیهای_مجازی، اشاره کرده است، کسانی که به علت خاص بودن در این فضا معروف میشوند و این موضوع در این فیلم تا حدی مثبت جلوه داده میشود.
🔹 اعتیاد و غرق شدن در فضای (واقعیت) مجازی به خصوص اگر بدون فکر و هدف باشد در این فیلم بد دانسته میشود. اگرچه معایب اعتیاد و استفاده بیش از حد از فضای مجازی در این فیلم نمایش داده میشود اما به دنبال تخریب و مطلقا بد جلوه دادن آن نیست، بلکه تاکید میکند حضور در این فضا نباید جایگزینی برای ارتباط با دیگران به خصوص خانواده شود.
🔸همچنین نسبت به افشای اطلاعات در دنیای مجازی و اعتماد به افراد در آن هشدار داده میشود و همچنین بر روی مسئله #هویت_مجازی و امکان تفاوت آن با هویت حقیقی افراد تاکید میشود.
🔹 در صحنه پایانی فیلم، قهرمان داستان که برنده مسابقه و مالک دنیای مجازی شده، این فضا را دو روز در هفته تعطیل میکند. این نکته مهمی است که در #سواد_رسانه_ای به آن #رژیم_مصرف_رسانه میگوییم.
• اگرچه خشونت دراین فیلم وجود دارد اما حقیقی و آزاردهنده نیست، در بخشی از فیلم نیز صحنهای از یک فیلم ترسناک نمایش داده میشود که این مورد نیز بسیار کوتاه است.
نکتههای مثبتی مانند: ترویج کارگروهی، پزوهش و تمرین، مطالعه و تلاش برای متخصص شدن در یک زمینه خاص به چشم میخورد.
• در این فیلم مانند بسیاری از فیلمهای خارجی صحنههای جنسی (به جز سکس) وجود دارد که پیشنهاد میکنم نسخه سانسور و دوبله شده آن را با لینک زیر از سایتUPTVS.IR تهیه کنید.
• دیدن این فیلم به همراه نوجوانان را به خانوادهها توصیه میکنم، مخصوصا خانوادههایی که نوجوانان در آن درگیر فضای مجازی هستند. دیدن این فیلم را بهتر است خانوادگی همراه با بحث در مورد موضوعاتی مانند «هویت مجازی، سلبریتیها، رژیم مصرف و میزان استفاده از رسانه و شیوه فعالیت هدفمند در فضای مجازی» باشد.
#محمدعلی_عبدالهی #نقد_فیلم #خانواده_و_رسانه
👉http://www.uptvs.com/دانلود-فیلم-ready-player-one-2018-بازیکن-شماره-یک-آماده.html