📌میزان اعتماد شهروندان تهرانی به اخبار مربوط به کرونا در رسانه ها؛ مردم به اخبار صدا و سیما درخصوص کرونا بیشتر اعتماد دارند
🔺نتایج جدیدترین نظرسنجی #ایسپا و دفتر مطالعات اجتماعی #شهرداری تهران نشان می دهد، 37.6 درصد از مردم شهر تهران به مقدار «کم»، 33 درصد به میزان «متوسط» و 29.4 درصد به میزان «زیاد» به اخبار صدا و سیما در خصوص کرونا اعتماد دارند. این در حالی است که 10.8 درصد از شهروندان به مقدار زیاد به اخبار منتشر شده در فضای مجازی اعتماد «زیاد» دارند. میزان اعتماد «زیاد» به اخبار منتشر شده در شبکه های ماهواره 12.6 درصد است.
🔺موج ششم نظرسنجی ابعاد شیوع ویروس کرونا در #تهران به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی #شهرداری_تهران توسط #ایسپا به صورت تلفنی، با جامعه آماری شهروندان بالای 18 سال ساکن شهر #تهران و با اندازه نمونه 1055 در تاریخ 11 تا 13 خرداد 1399 اجرا شده است.
📚(ايسپا)
✅آرما
⭕️رسانههای سرد، رسانه های گرم
🔻رسانههای سرد از عبارتهای ابداعی مارشال مک لوهان، نظریهپرداز سرشناس کانادایی، است.
💢وی به رسانههایی سرد میگوید که کاربران برای دریافت پیام آنها، به تمرکز فراوان حواس نیاز دارند. برای مثال، تلویزیون، خط تصویری و تلفن رسانههای سرد هستند و چون کمتر به تشریح و توصیف میپردازند، مشارکت زیادی را میطلبند.
💢در مقابل، رسانههای گرم، رسانههایی هستند که کاربران در برخورد با آنها احتیاج به تمرکز شدید حواس ندارند و نحوه انتقال، عرضه پیام و معنی واضحی دارد و بار معنایی خود را به روشنی منتقل می کند.
🔺برای مثال، عکس، رادیو و سینما، وسایل ارتباطی گرم هستند، زیرا مک لوهان معتقد است این دسته از وسایل ارتباطی، فقط در امتداد یکی از حواس آدمی هستند و توصیف و تشریح زیادی را در بر دارند، یعنی با میزان زیادی از داده ها همراه و از نظر بیان مقصود کامل هستند.
💢برای گوشدادن به رادیو، به جمع کردن تمام حواس نیازی نیست و این وسیله میتواند به عنوان آوایی جنبی در کنار دیگر فعالیتهای انسان باشد، در حالی که در تلویزیون چنین وضعی وجود ندارد و تلویزیون تماشاگر را با تمام وجودش جذب برنامه خود میکند و او را وا میدارد تا از تمامی حواسش برای درک آن استفاده کند.
👤مک لوهان، جوامع را نیز به دو دسته سرد و گرم تقسیم می کند. وی، جوامع کم سواد را جامعه سرد و جامعه اروپایی را جامعه گرم مینامد.
#رسانه_شناسی
✅آرما
#سواد_رسانهای
⚠️حافظ محیط زیست باشیم!
🔹️اگر از نرمافزارها، پیامرسانها، شبکههای اجتماعی و رسانههای تعاملی ایرانی و بومی استفاده کنیم، آسیبهای محیطزیستی کمتری خواهیم زد.
🤔چگونه⁉️
🔸️زیرا فاصله از سرور IDC (internet data center) یا همان مرکز داده اینترنتی کمتر است، لذا برق کمتری مصرف میکنیم.
📎مرکز داده اینترنتی یا IDC به مجموعه اى از سرویس دهندهها، زیرساختارهاى ارتباطى و تجهیزات دسترسى که به منظور ارائه، نگه دارى و پشتیبانى از میزبانى سرویسهاى اینترنتى بکارگرفته شدهاند، گفته میشود.
🔹️بهتر است بدانیم یکی از دلایل گرمشدن کره زمین که تبعات فراوان و همهجانبهای دارد، ناشی از مصرف برق زیاد است.
🔸️بدیهی است هر چه سرعت اینترنت افزایش یابد، مصرف برق بیشتری در پی خواهد داشت.
🦋پس اگر از تولید داخل حمایت کنیم، به محیط زیست خود آسیب کمتری میزنیم.
↩سمت: آموزشگاه مجازی سواد رسانهای
🔛@resanesamt
#یادداشت_رسانه
🔎پاشنه آشیل نظریه رسانه!
▫️یکبار بطور صریح و جدی از خودمان سوال کنیم که در قبال امر رسانه چگونه عمل می کنیم و در زمین چه کسی بازی می کنیم؟
◽️نظریه های حاکم بر رسانه های ما در کجا پرورش یافته و به چه سمتی حرکت می کند؟ اساسا نسبت رسانه امروز ما با عدالت و هویت چه می تواند باشد؟چگونه می توان نه در دام #استبدادعوام و هرجایی شدن رسانه افتاد و نه #هژمونیک و رادیکال شدن رسانه ای را برتابید؟مسیرعدالت در رسانه چگونه باید طی شود؟
🔸اگر ماموریت ویژه رسانه دینی را بتوان در دو مفهوم خلاصه کرد می توان گفت که رسانه در حوزه فردی بایستی #هویت ساز باشد و در حوزه اجتماعی بایستی #عدالت گستر عمل کند.
🔸در بخش فردی، هویت زدگی و سردرگمی شخصیتی را در بخشی از نوجوانان و جوانان جامعه شاهد هستیم و در بخش اجتماعی نیز مساله عدالت را با موانع جدی روبرو می بینیم.
🔸سوال صریح تر اینکه چرا در حدفاصلِ #مدرنیسم_محافظه_کار و علم زده و #پست_مدرنیسم_حقیقت_ستیز و بلاتکلیف، هروله می کنیم و طرحی برای فردای اتاق های تولید و حلقه های نقد خودمان دست و پا نمی کنیم؟
🔸آیا با نگاه رادیکال_پوپولیستی(عوام فریبانه و #سرگرم_آموزی در خدمت قدرت) مثل مدرنیست ها یا با نگاه سلطه ستیز و چهل تکه و نامنسجم پست مدرن ها، جایی برای نظریه عدالت دینی باقی میماند؟
🔸چرا تولیدکنندگان ما، با نگاه مدرن فیلم و خبر و محصول رسانه ای می سازند و #اوقات_فراغت_لیبرالی را برای ماندگاری و توجیه بیشتر جریان رانتی قدرت، تئوریزه می کنند و از طرفی ناقدان و مدرسان فرهیخته رسانه ای، از پایگاه روشنفکری پست مدرن، نقد می نمایند و حاصلی جز تعارض و تنازع بقا و #آنارشیسم_رسانه_ای و بلاتکلیفی فرهنگی عایدمان نمی شود؟
🔸هر رویکرد رسانه ای بدون استراتژی، تحقق عینی نخواهد داشت و هر استراتژی بدون نظریه پایایی و مانایی نخواهد داشت و نظریات نیز از موطن فلسفی برمی خیزند و نتیجه این می شود که یا فیلم هایمان، #استراتژیک نیست یا فیلم ها مبنای نظری و فلسفی بومی و دینی ندارد و چه در ساخت و چه در نقد، در حال بازتولید اندیشه های غیربومی و غربی هستیم.
🔸دال مرکزی نظریه و گفتمان عدالت در حوزه فردی، #تقوا و ورع بوده و در حوزه خانواده، #تعهد و مودت و در حوزه اجتماعی #انصاف و مواسات است. بنابراین استراتژی رسانه ای در ساحت انقلاب اسلامی باید بسمت این عناوین در تبیین و تشریح ایده ناظر داستان و همچنین نقدفیلم و جریان خبری حرکت کند و گفتمان غالب فعالیت های رسانه ای در خدمت نظریه عدالت گام بردارد.
🔸باتوجه به اینکه مرگ خدا و بعد مرگ سوژه و در ادامه نیز افول ابَرروایت ها و طلوع نشانه ها در فضای گفتمانی پست مدرن حاکم شده، منطق مستقل انقلاب اسلامی ایجاب می کند که از این نظام مفهومی گذر کرد و با ادبیات بومی و برساخته از دل #متون_ایرانی_اسلامی، به تولید و تحلیل رسانه ای پرداخت.
🔸و حرف آخر اینکه #دلالت_رسانه_ای انقلاب و تمدن اسلامی ایجاب می کند، در ساخت سوژه یا نقد سوژه های رسانه ای، پایگاه فکری خودی و رقیب را نادیده نگیریم و با نقدهای پست مدرن بر تولیدات مدرن، بازتولید اندیشه اومانیستی را رقم نزنیم.
🖌علیرضا محمدلو، پژوهشگر و فعال رسانه
🔸 بارها شده است که برای گرفتن #رژیم غذایی نزد پزشکان متخصص تغذیه رفتهایم. این رژیم شامل این میشود که چه چیزهایی را به چه اندازه مصرف کنیم تا سالم بمانیم. برای مثال چلوکباب اگر از بهترین گوشت و به بهترین شکل پختهشده باشد؛ بازهم زیادی خوردنش دلدرد میآورد.
🔹 پس در مصرف مواد غذایی هم باید #مشروط و هم محدود عمل کرد. مشروط به سالم بودن و #محدود به میزان موردنیاز. پیشازاین گفتیم که رسانهها خوراک روح ما را تأمین میکنند. ازاینرو سواد رسانهای بهمثابه یک رژیم غذایی است که ما را در استفاده سالم از رسانهها کمک میکند.
🔸 #سواد_رسانهای همانند یک رژیم غذایی هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا اینکه #میزان_مصرف هر ماده بر چه مبنایی استوار باشد. به عبارت بهتر، سواد رسانهای کمک میکند تا از سفره رنگین #رسانهها بهگونهای هوشمندانه و مفید بهرهمند شویم
✏️منبع: “۱۵۰ هشتگ” به اهتمام دکتر سید بشیر حسینی و حسین حق پناه
کانال عصر جدید، عصر رسانه
🌐 #معرفی_کتاب : شبکه عنکبوتی
📝 نویسنده: حجةالاسلاموالمسلمین کهوند
📑 ناشر کتاب: ذکری
📒 تهیه و تنظیم: معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه
📖 تعداد صفحات: ۴۱۶
💬 معرفی کوتاه:
کتاب حاضر برای جلوگیری از آسیبهای فناوری اطلاعات و ارتباطات که در سبک زندگی مردم مطابق خواست استعمارفرانو به وجود آمده، راهکارهایی را در چهار فصل بیان کرده است؛ در ابتدا از ستونهای اصلی شبکه، تارها و لایههای آن و ارتباط میان این تارها و لایهها و همچنین علت نامگذاری آن به شبکه عنکبوتی سخن گفته است. سپس با روشهای جذب و نفوذ، پاسخی مناسب به پدیده استعمار فرانو میدهد. در ادامه به روشهای تأثیرگذاری در فضای مجازی و کاربران پرداخته است؛ نویسنده مرحله روش تأثیرگذاری بر مخاطبان را مهمترین مرحله میداند. سپس راههایی برای مدیریت اسلامی-ایرانی این فضا در دو مرحله ارائه میدهد و نیز راهکارهایی در خانواده در دو بخشِ پیشگیری و درمان مطرح میکند. در پایان نیز به هشت شبهه فضای مجازی پاسخ میدهد.
#شبکه_عنکبوتی
#حجت_الاسلام_کهوند
#جنگ_نرم
#فضای_مجازی
✅در دنیای رسانه ها فرقی نمی کند واقعیت چه باشد و یا اصلا حقیقت چه باشد، اینجا تنازع بقا حاکم است و رسانه ای پیروز این میدان است که بتواند روایت خود را از داستان شما بسازد و بر سر زبانها اندازد.
✅چرنوبیل نمونه ای واقعی از جنگ روایت هاست. در حالیکه هیچگاه واقعیت ماجرا روشن نشد و طرفهای درگیر جنگ سرد، همدیگر را متهم اصلی قضیه می دانستند، هالیوود روایت خود را ارایه داد و توانست آن را (هرچند به صورت مشکوک) به عنوان یکی از محبوبترین فیلم های IMDB معرفی کند.
✅هالیوود در این مینی سریال، انگشت اتهام خود را به طرف روسها گرفته و آنها را متهم اصلی قضیه چرنوبیل دانسته است. عامل حادثه ضعف مدیریت و بیسوادی روسها نشان داده میشود و نقص در راکتورهای ارزان ساخت شوروی را سببِ آن معرفی میکند. پروفسور لگاسُف به همراه شربینا به مدیریت حادثه میپردازند و از پیشروی حادثه جلوگیری میکنند.
✅شربینا حدود 5 سال بعد از واقعه به دلیل تشعشات هستهای موجود در شهر فوت میکند و پروفسور لُگاسُف دو سال بعد دست به خودکشی میزند. در سال 2006 گورباچُف آخرین رهبر شوروی، در نوشتههایش حادثۀ چرنوبیل را از عوامل فروپاشی شوروی میداند....
#جنگ_روایتها
#فیلم_چرنوبیل
#نقد_فیلم
✡ حزب شیطان و مثلث برمودا
☠ تمدن شیطان - قسمت پنجم
🌍 جزیرهٔ خضراء و مثلث برمودا
1⃣ منطقه ماسونی ٣٣ درجه و تاریخ مشکوک عملیات اول در برمودا، که با فاصلهٔ کمی از بمباران اتمی شهرهای ژاپن بر روی همین عرض جغرافیایی اتفاق افتاد، آن را بهعنوان یک #پرونده_ماسونی قابل تأمل میکند.
2⃣ نکتهٔ تأسفآور یا تأملبرانگیز اینکه چندی پیش در طی نگارش یک کتاب (*) ادعا شد که #مثلث_برمودا همان #جزیره_خضراء است که در روایتی مجعول محل زندگی فرزندان امام زمان (عج) و رفت و آمد ایشان است!
3⃣ با توجه به جوّ وحشتی که در خصوص این مثلث پیشتر ایجاد شده بود، این ادعا با موضوع #تروریسم_اسلامی گره خورد و از امام مظلومِ ما چهرهای خشن ساخت که -العیاذ بالله- برای مخفیماندن در جزیره خضراء دست به کشتار افراد بیگناهی میزند که از آن منطقه عبور میکنند!!
4⃣ هماهنگ شدن این دو جریان در تبلیغات ضداسلامی غرب، #سوءظن را به اقدام دوم بیشتر میکند.
✍ دکتر محمدهادی همایون
🔸 (*) در سالهای اخیر، مؤلفی عراقی بهنام «ناجی النجار»، کتابی درباره جزیره خضراء نوشت و آن را با مثلث برمودا تطبیق داد. «علیاکبر مهدیپور» این کتاب را با عنوان «جزیره خضراء و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا»، همراه با افزودههایی، به فارسی ترجمه کرد. علامه «سید جعفر مرتضی عاملی» بر این کتاب نقد نوشت و علاوه بر اینکه سند و محتوای روایت را نقد کرد، تطبیق جزیره خضراء را بر مثلث برمودا ناروا دانست. کتاب دیگری که سند و محتوای داستان جزیره خضراء را با تفصیل بیشتر نقد کرده و اشکالات این حکایت را نمایانده و به نقد نظریه انطباق جزیره خضراء بر مثلث برمودا پرداخته، کتابی است شامل دیدگاههای علما که «ابوالفضل طریقهدار» با عنوان «جزیره خضرا: افسانه یا واقعیت؟» تدوین کرده است. [اندیشکده مطالعات یهود]
✅ اندیشکده مطالعات یهود
9.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 صفر تا صد شایعه خودکشی خانوادگی
📌از سوء استفاده رسانه های بیگانه تا شایعات خودکشی در فضای مجازی