eitaa logo
🔘رِسانـه دَمِشـق🔘
1.8هزار دنبال‌کننده
16.9هزار عکس
3.1هزار ویدیو
17 فایل
(فی بلادالسوریه)معتبرترین کانال خبری از سوریه #مدافعان_حرم با مدیریت رزمندگان سـوریه🇸🇾 ارتباط با مدیر: @Dameeshgh_dameshgh ادمین تبلیغ و تبادل: @zeynabiye_dameshgh کانال تلگرام: https://t.me/resanedameshgh
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨 فوری – "مسئولیت اصلی حمله به کنسولگری دمشق بر عهده ایالات متحده آمریکا است."
🔴 بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق مجددا از امروز فعالیت خود را از سر گرفت
سفیر ایران در سوریه: صهیونیست‌ها از ترس پاسخ قطعی ایران شروع به ذخیره‌سازی مواد غذایی و انرژی کرده‌اند؛ فقط آنها از عمق پاسخ ما مطلع هستند 🔹 حسین اکبری در مراسم روز جهانی قدس در سفارت ایران در سوریه: پس از آن که رژیم صهیونیستی با نقض آشکار تمام قوانین بین المللی، معاهده 1961 و منشور ملل متحد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف قرار داد و به حاکمیت سوریه تجاوز کرد، ایران با ارائه شکایت به شورای امنیت، خواستار تشکیل جلسه فوق العاده این شورا شد. 🔸با توجه به ناکامی شورای امنیت در اتخاذ تصمیمات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین جنایات هولناکی از سوی رژیم صهیونیستی، ایران حق خود را برای پاسخگویی محفوظ می دارد. 🔹 ما به کشورهای عضو شورای امنیت و سازمان ملل متحد هشدار می دهیم که در برابر این جنایات سکوت نکنند. 🔸رژیم صهیونیستی از انتقام قاطع ایران به شدت هراس دارد؛ اما پاسخ ایران آشکار نیست و فقط صهیونیست‌ها از عمق آن مطلع هستند. /دانشجو
🔻 شنیده شدن صدای انفجار در دمشق و فعال شدن سیستم های پدافند هوایی سوریه
⭕️اعلام حمله موشکی به پایگاه کونیکو اشغالگران آمریکایی در سوریه ❌برخی منابع از حمله موشکی به پایگاه کوینکو مقر اشغالگران آمریکایی در نوار مرزی سوریه و عراق خبر دادند.
⭕️احمد نواف الاحمد الصباح» نخست‌وزیر کویت امروز استعفای کابینه‌اش را تقدیم «مشعل الاحمد الصباح» امیر این کشور کرد. ❌این اقدام در راستای اجرای ماده ۵۷ قانون اساسی کویت انجام شده است. ❌تشکیل مجدد کابینه در آغاز هر دوره جدید قانونگذاری مجلس امت (پارلمان ) انجام می‌گیرد.
⭕️اردوغان ورود اتباع تاجیکستان به ترکیه را ممنوع کرد ❌رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در فرمانی سفر بدون روادید به این کشور را برای شهروندان تاجیکستان ممنوع کرد. ⭕️بازداشت ۴۸ مظنون داعشی در ترکیه ❌وزیر کشور ترکیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی ۴۸ مظنون را در رابطه با داشتن ارتباط با داعش بازداشت کردند؛ افرادی که به گفته او به تیراندازی ماه ژانویه به یک کلیسا در استانبول دست داشتند.
🚨کانال ۱۳ اسرائیل واحدهای موشک های بالستیک دوربرد اسرائیل اماده حمله به مختصات سایت های هسته ای برتر ایران شده اند. اقدام تلافی جویانه اسرائیل در صورت حمله مستقیم موشکی از خاک ایران، برنامه هسته ای ایران را از بین خواهد برد. اینها دلایلی است که ایران ممکن است از نیروهای نیابتی خود استفاده کند یا به یک هدف اسرائیلی در خارج از کشور حمله کند. منابع مرتبط با سوریه مدعی شدند که ایران برای اولین بار یک کانتینر با پهپادهای انتحاری از منطقه البوکمال در مرز سوریه و عراق (در شمال شرق سوریه) به پایگاه های شبه نظامیان طرفدار ایران در جنوب سوریه (درعا) فرستاد.
📷 تصویر شهید زاهدی در کنار شهیدان سلیمانی و مغنیه
🔥 6 کشته در عملیات قسام علیه دشمن صهیونیستی 🔰 گردان‌های قسام اعلام کرد: ➕ 3 تانک مرکاوای اسرائیلی را به‌وسیله راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار دادیم. ➕ پس از این عملیات نیروهای پشتیبانی که به محل هدف قرار گرفتن تانک اعزام شده بودند، با گیر افتادن در میدان مین‌هایی که از قبل کار گذاشته بودیم، هدف قرار گرفتند. ➕ 6 نظامی صهیونیست در این عملیات کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.
🔴 سردار قاآنی در مراسم خاکسپاری شهید‌ «جلادتی» 🔹سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس در آئین تشییع و خاکسپاری شهید راه قدس «سید مهدی جلادتی» در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حضور یافت.
🔻مرزهای مشترک ایران و افغانستان از امنیت پایدار برخوردار است 🔹فرمانده تیپ ۳۷۷ متحرک هجومی شهید پرویز حبرانی در مرز دوغارون تایباد: مرزهای مشترک ایران و افغانستان با وجود نیروهای مسلح آماده، از امنیت پایدار برخوردار است. 🔹در راستای تعامل بین ایران و افغانستان، ۱۰۰ درصد تحولات در این منطقه رصد و پایش می‌شود.
🔻از سرگیری فعالیت بخش کنسولی ایران در سوریه 🔹ساختمان جدید بخش کنسولی سفارت کشورمان در مجاورت ساختمان قبلی در نظر گرفته شده که پس از توقفی چهار روزه از امروز شنبه کار خود را از سر گرفت. 🔹بخش کنسولی یکی از ساختمان‌های دوگانه مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران است که روز دوشنبه گذشته در اثر حمله موشکی بی سابقه دشمن صهیونیستی تخریب شد. 🔹حمله ددمنشانه به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق با محکومیت گسترده محافل دولتی و مردمی این کشور روبرو شد.
پیام جدید قسام؛ 📸 دولت شما، فرزندان شما را رها کرده همانطور که شاؤول و هدار را پیش از این رها کرده بود 🔻 کاریکاتوری از گفتگوی دو اسیر اسرائیلی که توسط رسانه جنگ گردان‌های قسام منتشر شد. *ما مدت زیادی است که اینجا اسیر هستیم اما دولت‌مان ما را رها نمی‌کند * ای احمق، هدار و شاؤول از ده سال قبل هنوز در اسارت هستند...
🤲نماز لیله الدفن شهید سید مهدی جلادتی فرزند سید رسول
🤲نماز لیله الدفن شهید محمدرضا زاهدی فرزند محمد
🤲نماز لیله الدفن شهید سید عباس صالحی فرزند سید سعید
🔥 ادامه حملات حزب‌‌الله به نظامیان دشمن ◽️ شکار نظامیان دشمن اسرائیلی با شلیک موشک‌ها بُرکان به تجمع آنها بین پایگاه و شهرک شلومی. ◽️ هدف گرفتن تجمع سربازان اشغالگر با تسلیحات موشکی در اطراف پادگان شتولا. ◽️ حمله توپخانه‌ای دقیق به تجمع نظامیان دشمن در اطراف پادگان شومیرا.
🔥 هلاکت چندین نظامی صهیونیست به دست مجاهدان قسام 🔻 گردان‌های قسام از تحمیل تلفات و خسارت به دشمن اشغالگر در محله الامل خانیونس خبر داد. ◽️ انهدام یک تانک مرکاوای اسرائیلی با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵. ◽️ شکار یک یگان پیاده دشمن با تله‌های انفجاری و کشته و زخمی شدن نیروهای این یگان. ◽️ از پای درآوردن پنج نظامی صهیونیست طی درگیری از فاصله صفر. ◽️ انهدام یک نفربر دشمن با راکت تاندوم.
🔥 هلاک سه نظامی دیگر دشمن به دست قسام ◽️ انهدام یک تانک مرکاوای اسرائیلی در محله الامل خانیونس با نارنجک چسبنده ضدزره. ◽️ کشتن سه نظامی اسرائیلی با انهدام ساختمانی محل استقرار آنها.
اسرائیل روزهای باشکوهی در پیش است. بگذارید شمارش معکوس شروع شود...
🔥 شرکت انگلیسی امنیت دریایی امبری: گزارشاتی مبنی بر هدف قرار دادن یک کشتی در دریای سرخ و فاصله ۶۱ مایل دریایی جنوب غربی الحدیده دریافت کردیم.
🔥 شلیک موشک بُرکان طی دهمین حمله امروز حزب‌الله ◽️ حمله با راکت‌های کاتیوشا به الزاعوره. ◽️ هدف گرفتن پایگاه رویسات العلم با موشک بُرکان. ◽️ حمله با تسلیحات موشکی به پادگان زبدین. ◽️انهدام سامانه ایجاد اختلال علیه پهپادها طی حمله یک پهپاد انتحاری. ◽️ حمله موشکی با موشک بُرکان به الجرداح.
⭕️ یک کشتی در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفت شرکت امنیت دریایی انگلیس عصر امروز (شنبه) از حمله به یک کشتی در دریای سرخ خبر داد. این حمله در ۶۱ مایل دریایی جنوب الحدیده یمن رخ داده است. شرکت امنیت دریایی انگلیس به جزئیات این حمله، نوع کشتی و طرف انجام دهنده حمله اشاره‌ای نکرده است.
⭕️خروج ناوشکن دانمارک از دریای سرخ ❌منابع رسانه‌ای از خروج ناوشکن دانمارک از دریای سرخ به دلیل آسیب وارد شده به آن در نتیجه حملات ارتش یمن خبر دادند.