eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
30.7هزار عکس
10.2هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 خرج کردن عیدی بچه ها 🔹 〰️🔹〰️🔹〰️🔹〰️ 🔷 سوال: آیا پدر و مادر می توانند مبالغی را که بابت عیدی به فرزندان توسط اقوام داده می شود، در امور جاری زندگی مصرف کنند؟ 🔷 پاسخ: 👇 مبالغ عیدی که به فرزندان غیربالغ پرداخت می شود، اگر پدر یا جدّ پدری به عنوان ولایت بر کودک، آن را قبض کرده باشد، ملک کودک محسوب می شود و ولیّ کودک (پدر یا جد پدری) می تواند در مال او به گونه ای تصرف کند که مفسده ای برای کودک نداشته باشد، بلکه احتیاط در این است که مصلحت کودک را مراعات کند. 【﷽】 ✍👇 ❣ @Resule10
💢پناه بر خدا 💥 حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام: پروردگارا! به تو پناه می‌برم از بیماری‌هایی که مرا گرفتار سازد و از تندرست‌بودنی که مرا سرگرم و غافل گرداند. 💥اللّهُمّ إنّی أعوذُ بکَ مِن سُقمٍ یَشغَلُنی، و مِن صِحَّةٍ تُلهینی. 📚مهج الدعوات، صفحه ۱۳۲ ___________ 【﷽】 ✍👇 ❣ @Resule10
🧕 🧓 آیت الله 🔰🔰🔰 آیا تغییر جنسیت اشکال دارد ؟🤔 : اگر مقصود از تغییر جنسیت این باشد که با عمل جراحی آلت تناسلی مرد را قطع کنند و به جای آن برای او مجرای ادرار و آلت تناسلی مصنوعی بسازند و با تزریق هورمون علامات زنانگی از قبیل ریختن موهای صورت و برآمدگی سینه در او ایجاد کنند ، یا در مورد زنی که تغییر جنسیت می دهد مقصود این باشد که برای او آلت تناسلی مردانه مصنوعی قرار دهند و با تزریق هورمون علامات مردی از قبیل کوچک شدن سینه و روییدن موی صورت ایجاد کنند ، این امر موجب تغییر واقعی جنسیت نیست ❌و احکام شرعی او تغییر نمی کند👌 و از جهتی چون مستلزم کشف عورت و لمس آن است جایز نیست.✋ واما اگر مقصود تغییر دستگاه تناسلی داخلی وخارجی باشد که معیار اختلاف زن ومرد است ، پس این امر فی حد ذاته با قطع نظر از لوازمی که ممکن است باشد اشکال ندارد ❌، ولی تا به حال این امر محقق نشده است و آن چه تا به حال صورت پذیرفته همان تغییر ظاهری است که تاثیری در تغییر احکام ندارد.✋ البته ممکن است در مورد کسانی که دچار ناهنجاری در دستگاه تناسلی شده اند با عمل جراحی آلت تناسلی مردانه را که مخفی شده است در مردی که ظاهری زنانه دارد ولی دستگاه تناسلی داخلی را ندارد نمایان سازند یا به عکس آلت تناسلی ظاهری مردانه را از زنی که دستگاه تناسلی زنانه داخلی دارد قطع کنند.🔰 واین کار فی حد ذاته اشکالی ندارد و ارتباطی با تغییر جنسیت ندارد و البته اگر مستلزم نگاه یا لمس حرام باشد در صورتی جایز است که ضرورت داشته باشد یا ترک آن مستلزم حرج ومشقت شدید باشد . 👌 💻منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله سیستانی 【﷽】 ✍👇 ❣ @Resule10
اگر چند مهر روي هم بگذاريم يا مهر قطور باشد،آيا نماز باطل است؟👆 ___________ 【﷽】 ✍👇 ❣ @Resule10
الهی، چون اندوهناک شوم تو دلخوشی منی و چون محروم گردم تو محل امید منی، و چون غم و غصه و مصیبت بر من هجوم آرد پناهم به توست و آنچه از دستم رود تدارکش نزد توست، و هر چه تباه گردد اصلاحش از جانب توست و هر چه را ناپسند داری، تغییرش به دست توست پس قبل از بلا عافیت را و پیش از طلب توانگری را و پیش از گمراه شدن هدایت را بر من منّت گذار و مرا از آزار مردمان کفایت کن و ایمنی از روز قیامت را نصیبم فرما و حسن ارشاد را به من مرحمت کن. 【﷽】 ✍👇 ❣ @Resule10
پوشانیدن بدن در نماز😊 _______________ ✔️ برای ترویج احکام؛ حداقل برای یک نفر ارسال بفرمایید.😍 🥀پرسش و پاسخ جوانان🥀 sapp.ir/porsesh_javanan
🔹احادیث پزشکی 👌امام صادق (ع) : بر شما باد به كاهو خوردن، كه خونت را تصفیه میكند. 👌امام صادق (ع) : ترك نكنید شام خوردن را اگر چه سه لقمه با نمك باشد . هر كس یك شب شام نخورد رگی از رگ های جسمش میمیرد و ابدا زنده نمیگردد. 👌امام رضا (ع) : داخل شدن به حمام با شكم پر باعث قولنج میگردد. 👌امام صادق (ع) : اگر مردم خاصیت سیب را میدانستند ، فقط با سیب به درمان مریض میپرداختند. 👌امام صادق (ع) : هر كس (به) بخورد تا چهل روز حكمت بر زبانش جاری شود. 👌امام صادق (ع) : هر كس غذا را با نمك شروع كند هفتاد درد و آنچه او نمی داند و خدا می داند از او دفع می گردد. 👌امام صادق (ع) : نان را گرامی بدارید كه برای ایجاد آن، همه ی موجودات بین عرش و زمین به كار افتاده اند. 👌امام صادق (ع) : هر چیزی زینتی دارد و زینت سفره سبزی است. 👌پیامبر اكرم (ص) : بهترین آشامیدنی در دنیا و آخرت آب است. 👌امام صادق (ع) : اگر آدم گرسنه انار بخورد، سیر میشود و اگر آدم سیر انار بخورد غذایش هضم میگردد. 👌امام علی (ع) : هركس عمر زیاد میخواهد، صبح زود صبحانه بخورد ❣ 【﷽】 ♡↷ @Resule10 ↶♡
اذن پدر در موقت با وجود بکارت پس از دخول: ⬅️آیات عظام: سيستاني، نوري، مكارم، فاضل، تبریزی، خامنه اي: نیازی به اذن وليّ در ازدواج مجدّد این خانم نیست . ⬅️ بهجت: علي الأحوط نياز به اذن ندارد. ⬅️صافي، وحيد: با احتياط واجب، اذن وليّ لازم است. 📚جزوه احکام نکاح جامعه الزهرا 🎁 برای دیگران هم ارسال کنید 🌹احکام شرعی🌹 ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @_ahkam_ ❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
📌اذن پدر برای دختری که پرده اش با زنا زائل شده: ( ) ⬅️نوري، زنجانی، سیستانی، مکارم، سبحانی: دختری که با زنا ازالة بکارت شده اذن پدر برای او شرط است. ⬅️ امام، رهبری، بهجت، فاضل، وحید، تبریزی: دختری که با زنا ازالة بکارت شده دیگرنیازی به اذن پدر ندارد. ⬅️صافي، اراکي: دختری که با زنا ازالة بکارت شده، بنابر احتیاط واجب رعایت اذن لازم است. 📚 توضیح المسائل 16 مرجع مسئله 2377 - جزوه نکاح جامعه الزهرا- سبحانی استفتائات ج1 سوال 906 🎁 برای دیگران هم ارسال کنید 🌹احکام شرعی🌹 ╭─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╮ 🆔 @_ahkam_ ❣ ╰─-┅═ঊঈ🔶ঊঈ═┅-─╯
📌حکم استفاده از صنعتى وطبی ✅مشهور مراجع: الكل طبّي و صنعتي كه انسان نمي داند از چيز مست كننده مايع گرفته شده پاك است، همچنين ادكلن و عطرها و داروهايي كه با الكل طبّي يا صنعتي مخلوط هستند تا وقتی كه انسان نداند از چيز مست كننده مايع گرفته شده است پاک می باشند. 👈رهبری: اگر از الکلی باشد که در اصل مایع نیست، هرچند مست‌کننده هم باشد، محکوم به طهارت است و نماز با لباسی که با این الکل برخورد کرده صحیح است و احتیاجی به تطهیر ندارد. ولی اگر از الکل مایع بالاصاله و بر حسب تشخیص اهل فن مست‌کننده باشد، بنا بر احتیاط نجس است و نماز با بدن یا لباسی که با آن برخورد کرده، موقوف بر تطهیر است؛ لیکن استفاده از آن جهت ضد عفونی کردن ادوات پزشکی و مانند آن اشکال ندارد. 👈آیت الله بهجت : بنابراحتياط واجب الکل محكوم به نجاست است. 📚توضیح المسائل 16مرجع مساله 112- استفتاءات (بهجت)، ج‌1، سوال 348 . اجوبة الاستفتائات، سوال ۳۰۵ 🎁 برای دیگران هم ارسال کنید 🌹احکام شرعی🌹 ╭❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
هدایت شده از  ایده های بانوان
صبح یعنی جنگ بین شاخه های نسترن بر سر عطری که دائم می وزد از موی تو چشم تو خورشید عالمتاب رویت قرص ماه کهکشانی از ستاره دربدر در کوی تو🌷🍃❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Ajaieb_Jahan ❁✧❢
هدایت شده از  ایده های بانوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام صبح بخیر 😍 پیش به سوی زندگی😍 امیدوارم مسیر زنگیتون همواره بهاری و گلباران باشه عزیزان♥️ ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Ajaieb_Jahan ❁✧❢
بهترین خانم ها حضرت مریم و حضرت آسیه در علاء درجه بهشت همسران پیامبر ما می شوند. همسر فرعون یکی از بهترین زن های عالم است. فرعونی که می گفت: «أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلی‏» (النازعات: 24). فرعونی که ظلمت محض بود. ولی در کنار همچین ظلمتی حضرت آسیه ای زندگی می کرد. زیارت حضرت فاطمه معصومه بهشت را واجب می کند. قم به آشیانه اهل بیت تعبیر شده است. پرنده گان هر کجا که پرواز کنند باید به آشیانه اشان برگردند اهل بیت هم آشیانه و تعلق خاطرشان به قم است. «وَ إِنَّ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةُ قُمَّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادی تُسَمَّی فَاطِمَةَ فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ » (مستدرک‏الوسائل/ محدث نوری/ ج10/ ص:368). امام صادق(ع)فرمود: فرزندی از فرزندان من در قم دفن می شود اسمش فاطمه است. «تُدْخَلُ بشَفَاعَتِهَا شیعَتِی الْجَنَّةَ بأَجْمَعِهِمْ» (مجلسی/ بحارالأنوار/ ج57/ ص:201). به شفاعت فرزندم فاطمه تمام شیعیانم وارد بهشت می شوند. باز باش ای باب رحمت تا ابد بارگاه من لـهو کـفـوا احد سخنران حجت الاسلام فرح زاد
اطاعت حضرت زهراء(س) یکی از علمای یهودی سوال مهمی از امیرالمومنین(ع)کردند آقا بدون درنگ جواب دادند. شگفت زده شد گفت: شما همان پیامبری هستید که موسی کلیم الله خیرش را داده است؟ حضرت فرمودند: «إِنَّمَا أَنَا عَبْدٌ مِنْ عَبید رَسُولِ اللَّهِ ص» ( شیخ کلینی/ الکافی/ ج1/ ص : 88). من بنده ای از بندگان این پیامبر هستم. چه تعبیر متواضعانه ای، امیرالمومنین تقسیم کننده بهشت و جهنم است، حلال مشکلات عالم است می گوید من بنده این پیامبرهستم. پیامبر ما می فرماید: «آدَمُ وَ مَنْ دُونَهُ تَحْتَ لِوَائِی» (مجلسی/ بحارالأنوار/ ج16/ ص:402). حضرت آدم و همه انبیاء، فرشته ها و همه جن و انس، همه موجودات عالم تحت لوای من هستند. امام باقر (ع)فرمود: اطاعت مادرمان فاطمه زهراء بر جمیع موجودات وحتی بر انبیاء و امامان واجب است. چون رضای او رضای خداست. یک خانم در عالم چقدر می تواند درجه و مرتبه پیدا کند شخصیتی که امام نیست پیامبر نیست. می شود کسی پیامبر و امام نباشد ولی طاعت او بر همه انبیاء و فرشته ها و امام ها واجب باشد. حضرت زهراء(س)فانی در خداست امر و مشیت او امر خداست نهی و غضب او غضب خداست. پیامبر خدا در روزهای آخر عمر شریفشان به امیرالمومنین فرمودند: «یَا عَلِیُّ انْفُذْ لِمَا أَمَرَتْکَ بهِ فَاطِمَةُ» (بحارالأنوار/مجلسی/22/484/باب 1- وصیته ص عند قرب وفاته و فیه تجهیزجیش اسامه....ص:455). یا علی آن چه که فاطمه به شما امر می کند واجب است که شما انجام بدهید. حضرت زهراء بعد از جریان آزار رساندن بعضی ها به حضرت امیر، و جریان مسجد و برگشتن از مسجد عرض کرد: علی جان جان من فدای تو باشد. روح و نفس من سپر و بلاگردان تو باشد. اگر شما در رفاه و آسایش باشید من در کنار شما هستم. اگر در بلا و گرفتاری باشی من با شما هستم. درست است حضرت زهراء فدایی مولا بود ولی اطاعتش حتی بر امیرالمومنین هم واجب است
سیاست از دیدگاه امام مجتبی (ع) امام مجتبی فرمود: سیاست سه چیز است: «السّیاسة أن ترعی حقوق الله، و حقوق الأحیاء، و حقوق الأموات. فأمّا حقوق الله فأداء ما طلب و الاجتناب عمّا نهی. وأمّا حقوق الأحیاء فهی أن تقوم بواجبک نحو إخوانک ولا تتأخّر عن خدمة امّتک، و أن تخلص لولّی الأمر ما أخلص لأمّته، و ترفع عقیرتک فی وجهه إذا حاد عن الطّریق السّوی. و أمّا حقوق الأموات فهی أن تذکر خیراتهم و تتغاضی عن مساوئهم، فإنّ لهم ربّا یحاسبهم»؛ سیاست این است که سه تا حق را در جامعه پی گیرید و رعایت کنید: یکی حق خداست. پس یک سیاست مدار باید نخست حق خدا را که همان اساس دین است رعایت کند. دوم حقوق مردمی که زنده اند، و سوم حقوق اموات باید رعایت گردد. اموات نیز حقوقی دارند، اهل قبور هم برای خودشان حقوق و جایگاهی دارند. امام فرمود: سیاست پی گیری و رعایت حقوق خدا، مردم زنده و حقوق اموات است؛ یعنی یک سیاست مدار این مثلث سه ضلعی را بایستی رعایت کند. این است که در زیارت جامعه کبیره می گوییم «هُمْ سیاسَةُ الْعِباد»، ائمۀ ما «سیاسیّون» جامعه هستند. یعنی تدبیر امور و ادارۀ جامعه را نیز باید به دست داشته باشند. مگر حضرت سلیمان حاکم نبود و جامعه را اداره نمی کرد؟ مگر داود پیغمبر حکومت نمی کرد؟ مگر حضرت یوسف مدتی مسؤلیت نداشت؟ مگر حضرت نوح و شعیب چنین نبودند؟ اصلاً همۀ انبیاء برای چه آمده بودند؟ آمده اند تا عدالت را پیاده کنند. عدالت چگونه پیاده می شود؟ آیا با گوشۀ مسجد نشستن عدالت پیاده می شود؟ عدالت از حکومت و مسئولین شروع می شود.
و من کتاب له (علیه السلام) إلی أهل الکوفة عند مسیره من المدینة إلی البصرة: مِنْ عَبْد اللَّهِ عَلِیٍّ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ إِلَی أَهْلِ الْکُوفَةِ جَبْهَةِ الْأَنْصَارِ وَ سَنَامِ الْعَرَب؛ أَمَّا بَعْدُ، فَإِنِّی أُخْبرُکُمْ عَنْ أَمْرِ عُثْمَانَ حَتَّی یَکُونَ سَمْعُهُ کَعِیَانِهِ: إِنَّ النَّاسَ طَعَنُوا عَلَیْهِ، فَکُنْتُ رَجُلًا مِنَ الْمُهَاجِرِینَ أُکْثِرُ اسْتِعْتَابَهُ وَ أُقِلُّ عِتَابَهُ؛ وَ کَانَ طَلْحَةُ وَ الزُّبَیْرُ أَهْوَنُ سَیْرِهِمَا فِیهِ الْوَجِیفُ وَ أَرْفَقُ حِدَائِهِمَا الْعَنِیفُ، وَ کَانَ مِنْ عَائِشَةَ فِیهِ فَلْتَةُ غَضَبٍ؛ فَأُتِیحَ لَهُ قَوْمٌ [قَتَلُوهُ‏] فَقَتَلُوهُ، وَ بَایَعَنِی النَّاسُ غَیْرَ مُسْتَکْرَهِینَ وَ لَا مُجْبَرِینَ، بَلْ طَائِعِینَ مُخَیَّرِینَ. وَ اعْلَمُوا أَنَّ دَارَ الْهِجْرَةِ قَدْ قَلَعَتْ بأَهْلِهَا وَ قَلَعُوا بهَا وَ جَاشَتْ جَیْشَ الْمِرْجَلِ وَ قَامَتِ الْفِتْنَةُ عَلَی الْقُطْب؛ فَأَسْرِعُوا إِلَی أَمِیرِکُمْ وَ بَادرُوا جِهَادَ عَدُوِّکُمْ، إِنْ شَاءَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ‏. ترجمه (محمد دشتی): (نامه به مردم کوفه به هنگام حرکت از مدینه به طرف بصره، در سال 36 هجری این نامه را امام حسن علیه السّلام و عمّار یاسر به کوفه بردند): افشای سران ناکثین: از بنده خدا، علی امیر مؤمنان، به مردم کوفه، که در میان انصار پایه ای ارزشمند، و در عرب مقامی والا دارند، پس از ستایش پروردگار همانا شما را از کار عثمان چنان آگاهی دهم که شنیدن آن چونان دیدن باشد، مردم بر عثمان عیب گرفتند، و من تنها کسی از مهاجران بودم که او را به جلب رضایت مردم واداشته، و کمتر به سرزنش او زبان گشودم. امّا طلحه و زبیر، آسان ترین کارشان آن بود که بر او یورش برند، و او را برنجانند، و ناتوانش سازند. عایشه نیز ناگهان بر او خشم گرفت، عدّه ای به تنگ آمده او را کشتند، آنگاه مردم بدون اکراه و اجبار، با من بیعت کردند. آگاه باشید مدینه مردم را یک پارچه بیرون راند و مردم نیز برای سرکوبی آشوب از او فاصله گرفتند. دیگر حوادث آشوب به جوش آمد و فتنه ها بر پایه های خود ایستاد. پس به سوی فرمانده خود بشتابید، و در جهاد با دشمن بر یکدیگر پیشی گیرید، به خواست خدای عزیز و بزرگ.
وقتی حضرت آدم از میوه ممنوعه خورد، کل بدنش سیاه شد و به او وحی شد، شب‌های 13 و 14 و 15 ماه را به درگاه خدا گریه و زاری کن. شب اول، یک سوم، شب دوم، دو سوم و شب سوم، تمام بدنش سفید شد؛ از این‌رو، این ایام را «ایام البیض» می‌گویند؛ بیض به معنای سفید. این متن را در کتابی دیدم، آیا این مطلب صحیح است و منبع روایی دارد؟ پاسخ درباره علت نام‌گذاری «ایام البیض» به این نام، روایتی از رسول خدا(ع) نقل شده است؛ که محتوای آنچه در پرسش آمده بیانگر همین معنا است: زرّ بن حُبَیش می‌گوید: از ابن مسعود درباره ایّام البیض پرسیدم: سبب نامیدن این ایّام به «ایام البیض» چیست و آیا چیزی در این مورد شنیده‌ای؟ ابن مسعود گفت: از پیامبر خدا(ص) شنیدم: «هنگامی که حضرت آدم(ع) از فرمان الهی سرپیچی نمود ندا کننده‌ای از ناحیه عرش ندا داد: ای آدم! از جوار رحمت من بیرون شو؛ زیرا کسی که نافرمانی مرا کند در همسایگی من نیست، حضرت آدم گریست و فرشتگان نیز گریستند، پس خدای عزّ و جل جبرئیل را نزد آدم فرستاد. جبرئیل، آدم را در حالی‌که سر تا پا سیاه شده بود به زمین فرود آورد، فرشتگان وقتی آدم(ع) را با این وضعیت مشاهده نمودند به زاری در آمده و گریه کرده و به سختی ناله سردادند و به درگاه خداوند عرضه داشتند: پروردگارا! مخلوقی را آفریدی و از روح خود در او دمیدی و فرشتگانت را به سجده کردنش امر نمودی حال با یک گناه رنگ سفیدش را به سیاهی مبدّل فرمودی. منادی از آسمان ندا کرد: امروز را برای پروردگارت روزه بگیر، حضرت آدم آن روز را که موافق با روز سیزدهم ماه بود روزه گرفت، پس یک سوم سیاهی از حضرتش زائل گشت سپس منادی در روز چهاردهم فریاد برآورد: امروز را برای پروردگارت روزه بگیر، حضرت آدم آن روزه را هم روزه گرفت و یک سوم دیگر از سیاهی برطرف شد، روز پانزدهم باز منادی ندا کرد و حضرتش را به گرفتن روزه دعوت نمود، حضرت آن روز را هم روزه گرفتند، یک سوم دیگرش نیز سفید شده‏ و بدین ترتیب تمام سیاهی او از بین رفت و به همین جهت این ایّام به ایّام البیض نام‌گذاری شد به این سبب که در این ایّام، خداوند سفیدی آدم را به وی بازگرداند، بعد منادی از آسمان صدا بلند کرد: ای آدم! این سه روز را برای تو و فرزندانت قرار دادم، کسی که این ایّام را در هر ماه روزه بدارد گویا تمام عمر را روزه گرفته است».[1] این روایت از جهت سندی ضعیف است؛ زیرا غیر از زر بن جیش، بقیه راویان این حدیث، مجهول هستند و نامی از آنها در کتای‌های رجالی برده نشده است. اما در پذیرش محتوای این حدیث چیزی وجود ندارد که مخالف با آموزه‌های دینی باشد. البته نظرات دیگری نیز در مورد فلسفه نام‌گذاری ایام البیض وجود دارد؛ مانند این‌که گفته‌اند: از آن‌جا که نور ماه در شب‌های روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم، از شب‌های دیگر بیشتر است، مطابق رسم عرب بدین نام خوانده شده‌اند.[2] تعریف ایّام البیض به این سه روز در میان فقیهان مشهور است.[3] ❣ 【﷽】 ♡↷ @Resule10 ↶♡
تاریخ پخش : 8 بهمن 1371 بسم الله الرحمن الرحیم «الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی» بمناسبت تولد امام حسین(علیه السلام) و روز پاسدار و تولد ابوالفضل عباس و امام سجاد(علیهما السلام) بحث ما بحث خون و قلم هست همانطور که از آرم سپاه پیداست در این آرم هم مسئله جنگ و دفاع است هم استخوان این آرم قلم هم هست. «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنْ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بأَنَّ لَهُمْ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنجِیلِ وَالْقُرْآنِ» التوبة/111 خداوند از مومنین جان و مال می‌خرد به بهشت مومنین کسانی هستند که در راه خدا می‌جنگند و می‌کشند و سالم برمی گردند یا می‌روند و شهید می‌شوند این وعده بهشت فقط مال قرآن نیست وعده‌ای است که حق است وعده‌ای است که مخصوص اسلام نیست در تورات و انجیل هم هست در تمام کتب آسمانی این وعده را داده است که قطعاً جایگاه رزمندگان بهشت است حالا چه رفته‌اند بهشت و سالم برگشته‌اند و چه شهید شده‌اند. نکات: کل دنیا بازار(الدنیا سوق) همه مردم توی این دنیا فروشنده هستند هنر ما انتخاب مشتری است مثل کسی که دست و پایش را می‌بندند و توی استخر می‌اندازند نه استخر را با اجازه ایشان ساخته‌اند نه ایشان را با اجازه توی استخر انداخته‌اند منتهی هنر ایشان این است که توی استخر قصد غسل جمعه کند قصد ما هنر است. ما اگر به غیر خدا فروختیم باختیم خدا رحمت کند شهید مطهری را می&
فضيلت و اعمال نيمه شعبان در حديثي كه در وسايل ‌الشيعه، بحار الانوار و مصباح المتهجد اشاره شده در خصوص فضيلت ماه شعبان آمده است:«خداوند به ذات مقدس خود سوگند خورده است كه هركس را در اين ماه به او پناه برده و از او درخواست كند، از رحمت خود محروم ننمايد». شب نيمه شعبان از چنان اهميتي برخوردار است كه هم‌رديف و هم‌پاي شب‌هاي قدر قرار دارد و از اين موقعيت مي‌توان چون شب‌هاي قدر ماه مبارك رمضان براي كسب خيرات و بركات معنوي بهره برد و نهايت تلاش را براي كسب فيض داشت. در حديثي كه در وسايل ‌الشيعه، بحار الانوار و مصباح المتهجد اشاره شده در خصوص فضيلت ماه شعبان آمده است: «خداوند به ذات مقدس خود سوگند خورده است كه هركس را در اين ماه به او پناه برده و از او درخواست كند، از رحمت خود محروم ننمايد». خطبه‌اي در شرافت ماه شعبان بنا بر آنچه در شماري از متون روايي وارد شده، پيامبر اكرم (صلي الله عليه وآله) در يكي از سال‌ها، به هنگام آغاز اين ماه خطبه‌اي خواندند و مردم را نسبت به شرافت اين ماه آگاه فرمودند. در بحار الانوار قسمت‌هايي از اين خطبه چنين آمده است: «. . . شعبان ماه شريفي است و آن ماه من است. حاملان عرش آن را بزرگ مي‌شمارند و حق آن را مي‌شناسند. آن ماهي است كه در آن همچون ماه رمضان، روزي بندگان زياد مي‌گردد و در آن بهشت آذين بسته مي‌شود و اين ماه را شعبان ناميده‌اند زيرا در آن ارزاق مؤمنان تقسيم مي‌شود و آن ماهي است كه عمل در آن چند برابر مي‌شود و كار نيكو هفتاد برابر ثمره مي‌دهد». امتياز پنج‌شنبه‌هاي ماه شعبان بنا بر آنچه در حديثي ديگر كه در وسايل الشيعه به آن اشاره شده، ماه شعبان، ماهي است: «در هر پنج‌شنبه آن، آسمان‌ها زينت بسته مي‌شود، و فرشتگان به دعا مي‌پردازند كه پروردگارا! آن‌كس را كه در اين ايام روزه بدارد، ببخشاي،و دعايش را اجابت فرماي. پس هركس كه در روز اول شعبان دو ركعت نماز گزارد و در هر ركعت آن يك‌مرتبه سوره حمد و يكصد مرتبه سوره توحيد را بخواند و بعد از نماز نيز يكصد مرتبه صلوات بفرستد، خداوند تمامي حاجت‌هاي ديني و دنيايي او را اجابت مي‌فرمايد». شرافت شب و روز نيمه شعبان اما در ميان روزها و شبهاي ماه شعبان، شب نیمه شعبان اين ماه مصادف با ولادت حضرت مهدي عجّل الله تعالي فرجه الشريف از شرافت ويژه‌اي برخوردار است. از امام صادق (عليه السّلام) روايت شده كه پدر بزرگوارشان در پاسخ كسي كه از فضيلت شب نيمه شعبان از ايشان پرسيده بود فرمودند: اين شب برترين شبها بعد از شب قدر است، خداوند در اين شب فضلش را بر بندگان جاري مي‌سازد و از منت خويش گناهان آنان را مي‌بخشد، پس تلاش كنيد كه در اين شب به خدا نزديك شويد. همانا اين شب، شبي است كه خداوند به وجود خود سوگند ياد كرده كه در آن درخواست كننده‌اي را، مادام كه درخواست گناه نداشته باشد، از درگاه خود نراند. در بحار الانوار در مورد اهميت شب نیمه شعبان از زبان پيامبر اكرم (صلّي الله عليه وآله) اين‌گونه روايت شده است: من شب نيمه شعبان خوابيده بودم كه جبرائيل به نزدم آمد و گفت: اي محمد! آيا در اين شب مي‌خوابي؟ گفتم: اي جبرائيل! مگر اين شب چه شبي است؟ جبرائيل گفت: اين شب، شب نيمه شعبان است. اي محمد برخيز! پس مرا از بستر خواب بلند نمود و آنگاه مرا به بقيع برد و گفت: سرت را بلند كن و به آسمان بنگر. شب نیمه شعبان شبی است كه درهاي آسمان در آن باز مي‌شود:درهاي رحمت. در «رضوان»، در «مغفرت»، در «فضل»، در «توبه»، در «نعمت»، در «جود» و در «احسان»؛ و خداوند به عدد موها و پشمهاي گاو و گوسفند مردم را از آتش جهنم آزاد مي‌كند، زمان مرگ را در آن ثبت كرده و به‌مدت يك سال روزيها را تقسيم مي‌كند؛ و هرچه را كه در تمام سال اتفاق مي‌افتد فرو مي‌فرستد. محمد! كسي كه اين شب را با گفتن «الله اكبر»، «سبحان الله» و «لا اله الا الله» و دعا و نماز و قرآن خواندن و انجام اعمال مستحب و استغفار كردن زنده نگهدارد بهشت منزل و استراحتگاه او خواهد بود و گناهان گذشته و آينده‌اش بخشيده مي‌شود. در حالي نزدت آمدم كه تمام فرشته‌ها در آسمان پاهايشان را جفت كرده‌اند عده‌اي تسبيح مي‌كنند، عده‌اي در ركوع، عده‌اي در سجود و گروهي ذكر مي‌گويند. شبي است كه كسي دعا نمي‌كند مگر اين كه مستجاب مي‌شود، كسي چيزي نمي‌خواهد مگر اين كه به او داده مي‌شود، كسي درخواست مغفرت و بخشش نمي‌كند، مگر اين كه بخشيده مي‌شود، كسي توبه نمي‌كند مگر اين كه توبه‌اش پذيرفته مي‌شود. كسي كه از خير اين شب محروم شود، از خير بزرگي محروم شده است.(1) نيمه شعبان علاوه بر اينكه روز و زمان خجسته ميلاد امام عصر عجّل الله تعالي فرجه الشريف است، فرصت معنوي مناسب و ارزشمندي براي راز و نياز با خالق هستي و نزديكي هرچه بهتر و بيشتر به معبود و كسب بركات الهي است. شب نیمه شعبان از چنان اهميتي برخوردار است كه هم‌رديف و هم‌پاي شب‌هاي قدر قرار دارد و از اي
ن موقعيت مي‌توان چون شب‌هاي قدر ماه مبارك رمضان، براي كسب خيرات و بركات معنوي بهره برد و نهايت تلاش را براي كسب فيض داشت. دعاي كميل را در شب نيمه شعبان فراموش نكنيم! بنا بر روايت «كميل» يار وفادار اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، در جلسه‌اي يكي از ياران حضرت از ايشان درباره اين آيه شريفه سوره دخان «فيها يفرق كل أمر حكيم» سؤال كرد، ايشان نيز در تفسير شب قدر كه امور آدميان در آن مقدر مي‌شود به بيان اهميت شب نيمه شعبان پرداختند و به خصوص بر خواندن دعاي حضرت خضر (عليه ‌السّلام) در اين شب(شب نیمه شعبان) تاكيد كردند. پس از اتمام جلسه و آنگاه كه كميل به منزل خود بازگشت، باز به نزد حضرت مراجعه كرد تا دعاي خضر را از ايشان فرا گيرد.حضرت نيز نخست او را امر به نوشتن كردند و آنگاه دعاي معروف كميل را براي او خواندند، و سرانجام او را به خواندن اين دعا در شب نيمه شعبان سفارش فرمودند.(2) با گشت و گذاري در بوستان روايات رسيده از خاندان عصمت و طهارت عليهم السّلام هم بخشي از آن اسرار بر ما عيان مي شود و هم به دستور العمل‌هاي شفابخشي برمي‌خوريم كه خاندان عصمت عليهم السّلام آنها را براي رشد و بالندگي بشر به او تعليم کرده اند. آنچه در پي مي آيد احاديثي اند از اين سنخ كه اسرار گفته اند و اعمال تعليم كرده اند. باشد تا بدانيم و عمل كنيم و پر بكشيم. پرواز به سوي بي‌نهايتي كه از آنجا آمده ايم و ناگزير بايد به آنجا برگرديم. فضيلت و اعمال نيمه شعبان عنايتي خاص به زائران حضرت حسين عليه السّلام امام صادق عليه السّلام فرمود: وقتي نيمه شعبان مي شود هاتفي از افق اعلي ندا مي دهد كه أَلَا زَائِرِي قَبْرِ الْحُسَيْنِ ارْجِعُوا مَغْفُوراً لَكُمْ وَ ثَوَابُكُمْ عَلَى رَبِّكُمْ وَ مُحَمَّدٍ نَبِيِّكُمْ اي زائران قبر حسين، شما در حالي به شهر و ديار خود برمي‌گرديد كه مورد بخشش الهي قرار گرفته ايد و ثواب و اجر اين زيارت شما را خداوند متعال و پيامبرش به‌عهده گرفتند. (كافي 4/589) امام صادق عليه السّلام فرمود: مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَيْنِ ع لَيْلَةً مِنْ ثَلَاثٍ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ؛ اگر كسي در يكي از اين سه شب، قبر حسين‌بن علي عليهما السّلام را زيارت كند خداوند متعال گناهان گذشته و آينده او را مي آمرزد. راوي عرض مي كند: فدايتان شوم اين سه شب، كدام شبها هستند؟ امام عليه السّلام فرمودند: شب عيد فطر، شب عيد قربان و شب نيمه شعبان. (كتاب المزار، ص 45) امام صادق عليه السّلام فرمود: مَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَيْنِ ع لَيْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ وَ لَيْلَةَ الْفِطْرِ وَ لَيْلَةَ عَرَفَةَ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ؛ اگر كسي در يك سال حسين‌بن علي عليهما السّلام را در شب نيمه شعبان و شب عيد فطر و شب عرفه زيارت كند خداوند متعال براي او هزار حج و هزار عمره مقبول ثبت مي كند و نيز هزار نياز دنيايي و آخرتي او نيز برآورده خواهد شد. (كتاب ‏المزار ص 50) ‏محمدبن ابي‌نصر بزنطي مي گويد از امام رضا عليه السّلام پرسيدم: در كدام ماه قبر شريف اباعبدالله الحسين عليه السّلام را زيارت كنيم؟ حضرت فرمودند: فِي النِّصْفِ مِنْ رَجَبٍ وَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ؛ در نيمه رجب و نيمه شعبان. (كتاب‏ المزار، ص 40) ملاقات با پيامبران الهي از نزديك امام صادق عليه السّلام فرمود: هركس دوست دارد پيامبران الهي را از نزديك ملاقات كند؛ فَلْيَزُرْ قَبْرَ الْحُسَيْنِ‌بْنِ عَلِيٍّ ع فِي النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ؛ پس بر او لازم است تا در نيمه شعبان قبر حسين‌بن علي عليهما السّلام را زيارت كند؛ چرا كه در چنين روزي ارواح پيامبران عليهم السّلام از خداوند متعال اجازه مي گيرند تا به زيارت حسين عليه السّلام مشرف شوند كه خداوند متعال هم به آنها اجازه مي دهد. (تهذيب‏ الأحكام، ج 6، ص 48) توصيه به احياي شب نيمه شعبان جبرئيل عليه السّلام از جانب خداوند متعال پيام آورد: يا رسول الله! شب نيمه شعبان را زنده بدار؛ امّتت را هم به اين كار توصيه كن. در اين شب مي توان با اعمال عبادي به خدا نزديك شد چرا كه اين شب شبي است بس شريف و ارزشمند. بعد اضافه كرد: امشب شبي است كه لَايَدْعُو فِيهَا دَاعٍ إِلَّا اسْتُجِيبَ لَهُ وَ لَا سَائِلٌ إِلَّا أُعْطِيَ وَ لَا مُسْتَغْفِرٌ إِلَّا غُفِرَ لَهُ وَ لَا تَائِبٌ إِلَّا تِيبَ عَلَيْهِ؛ هر دعايي در آن مستجاب است و به درخواست هر نيازمندي پاسخ داده مي شود هركه طلب بخشش كند او را مي بخشند و هركه توبه كند پذيرفته مي شود. يا رسول الله محروم واقعي كسي است كه از خيرات اين شب محروم بماند. (وسائل الشيعة، 8/104) زنده‌دلي با زنده نگهداري شب نيمه شعبان رسول خدا صلّي الله عليه و آله فرمود: هركس كه شب عيد و شب نيمه شعبان را زنده بدارد لَمْ‌يَمُتْ قَلْبُهُ يَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ قلب او در روزي كه قلبها مي ميرد نخواهد مرد و هيچ‌گاه دل‌مرده نخواهد شد. (ثواب ‏
بر كنارمان كن اى مهربان‌ترین مهربانان وَالْحَمْدُلِلّهِ رَبِّ الْعالَمینَ وَ صَلَواتُهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ و ستایش خاص خدا پروردگار جهانیان است و درودهاى او بر آقاى ما محمد خاتَمِ النَّبِیّینَ وَ الْمُرْسَلینَ وَ عَلى اَهْلِ بَیْتِهِ الصّادِقینَ وَ عِتْرَتِهَ خاتم پیمبران و مرسلین و بر خاندان راستگو و عترت حقگویش باد النّاطِقینَ وَالْعَنْ جَمیعَ الظّالِمینَ واحْكُمْ بَیْنَنا وَ بَیْنَهُمْ یا اَحْكَمَ الْحاكِمینَ . خاتم پیمبران و مرسلین و بر خاندان راستگو و عترت حقگویش باد النّاطِقینَ وَالْعَنْ جَمیعَ الظّالِمینَ واحْكُمْ بَیْنَنا وَ بَیْنَهُمْ یا اَحْكَمَ الْحاكِمینَ . و از رحمت خود دور ساز تمام ستمكاران را و میان ما و ایشان داورى كن اى محكم‌ترین حكم كنندگان. نیمه شعبان, اعمال نیمه شعبان, اعمال روز نیمه شعبان 5- دعای تعلیم داده شده از حضرت صادق علیه السلام در شب نیمه شعبان . اَللّهُمَّ اَنْتَ الْحَىُّ الْقَیُّومُ الْعَلِىُّ الْعَظیمُ الْخالِقُ خدایا تویى زنده پاینده والاى بزرگ آفریننده الرّازِقُ الْمُحْیِى الْمُمیتُ الْبَدىَّءُ و روزى دهنده زنده كننده و میراننده آغاز كننده الْبَدیعُ لَكَ الْجَلالُ وَ لَكَ الْفَضْلُ وَ لَكَ الْحَمْدُ وَ لَكَ الْمَنُّ وَ لَكَ الْجُودُ و پدید آورنده، براى تو است بزرگى و از آن تو است فضیلت و ستایش و از آن تو است نعمت و جود وَ لَكَ الْكَرَمُ وَ لَكَ الاْمْرُ وَ لَكَ الْمَجْدُ وَ لَكَ الْشُّكْرُ وَحْدَكَ لاشَریكَ لَكَ و خاص تو است بزرگوارى و از تو است فرمان و شوكت و خاص تو است سپاسگزارى كه یگانه‌اى و شریكى برایت نیست یا واحِدُ یا اَحَدُ یا صَمَدُ یا مَنْ لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ وَ لَمْ یَكُنْ لَهُ اى یگانه‌اى یكتا اى بى‌ نیاز اى كه فرزندى ندارد و فرزند كسى نباشد و نیست برایش كُفُواً اَحَدٌ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاْغفِرْ لى وَارْحَمْنى وَاكْفِنى همتایى هیچ كس. درود فرست بر محمد و آل محمد و بیامرز مرا و به من رحم كن و كفایت كن ما اَهَمَّنى وَاقْضِ دَیْنى وَ وَسِّعْ عَلَىَّ فى رِزْقى فَاِنَّكَ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ از من آنچه فكر مرا به خود مشغول كرده و قرضم را ادا كن و در روزیم گشایش ده زیرا كه تو در این شب كُلَّ اَمْرٍ حَكیمٍ تَفْرُقُ وَ مَنْ تَشاَّءُ مِنْ خَلْقِكَ تَرْزُقُ فَارْزُقْنى وَ اَنْتَ هر كار محكمى را از هم جدا كنى و هر یك از مخلوقات خود را بخواهى روزى دهى پس روزیم ده كه تو خَیْرُ الرّازِقینَ فَاِنَّكَ قُلْتَ وَ اَنْتَ خَیْرُ الْقاَّئِلینَ النّاطِقینَ وَاسْئَلوُا اللّهَ بهترین روزى دهندگانى زیرا تو خود گفتى و تو بهترین گویندگان و ناطقان هستى كه فرمودى "از خدا بخواهید از فضل او" مِنْ فَضْلِهِ فَمِنْ فَضْلِكَ اَسْئَلُ وَ اِیّاكَ قَصَدْتُ وَابْنِ نَبِیِّكَ اعْتَمَدْتُ وَ لَكَ پس من از فضل تو مى‌خواهم و تو را قصد كردم و به فرزند پیمبرت اعتماد كردم و به تو رَجَوْتُ فَارْحَمْنى یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ. امیدوارم پس به من رحم كن اى مهربانترین مهربانان. 6- خوانده شود؛ دعایی که حضرت رسول صلى الله علیه و آله در این شب مى خواندند: اَللّهُمَّ اقْسِمْ لَنا مِنْ خَشْیَتِكَ ما یَحُولُ بَیْنَنا خدایا بهره ما كن از ترس خود بدان اندازه كه حائل شود میان ما وَ بَیْنَ مَعْصِیَتِكَ وَ مِنْ طاعَتِكَ ما تُبَلِّغُنا بِهِ رِضْوانَكَ وَ مِنَ الْیَقینِ ما و نافرمانیت و از اطاعت خویش بدان مقدار كه ما را به خشنودى و رضوان تو برساند و از یقین بدان یَهُونُ عَلَیْنا بِهِ مُصیباتُ الدُّنْیا اَللّهُمَّ اَمْتِعْنا بِاَسْماعِنا وَ اَبْصارِنا حد كه به وسیله آن ناگواری‌هاى دنیا بر ما آسان گردد خدایا ما را به گوش‌هایمان و دیده‌هامان وَ قُوَّتِنا ما اَحْیَیْتَنا وَاجْعَلْهُ الْوارِثَ مِنّا وَاجْعَلْ ثارَنا عَلى مَنْ ظَلَمَنا و نیرویمان تا زنده‌ایم بهره‌مند ساز و آن را وارث ما گردان و خون ما را به گردن كسى انداز كه بر ما ستم كرده وَانْصُرنا عَلى مَنْ عادانا وَلا تَجْعَلْ مُصیبَتَنا فى دینِنا وَلا تَجْعَلِ و یارى ده ما را بر كسى كه با ما دشمنى كند و مصیبت ما را در دینمان قرار مده و دنیا الدُّنْیا اَكْبَرَ هَمِّنا وَلا مَبْلَغَ عِلْمِنا وَلا تُسَلِّطْ عَلَیْنا مَنْ لا یَرْحَمُنا را بزرگترین اندوه ما قرار مده و نیز آخرین حد دانش ما قرارش مده و مسلط مكن بر ما كسى را كه بر ما رحم نكند بِرَحْمَتِكَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ. به رحمتت اى مهربانترین مهربانان و این دعاى جامع كاملى است و خواندن آن در اوقات دیگر نیز غنیمت است و از عوالى اللئالى نقل شده كه حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله همیشه این دعا را مى‌خواندند. 7- صلوات هر روز را كه در وقت زوال وارد شده خوانده شود. نیمه شعبان, اعمال نیمه شعبان, اعمال روز نیمه شعبان 8- دعاى كمیل را كه در شب نیمه شعب
🌸 صادق علیه السلام: بر شما باد به دعا کردن بعد از نمازها چه اینکه چنین دعاهایی مستجاب است. 🌸 باقر علیه السلام: همین که شب جمعه فرا رسد خداوند عزوجل می فرماید: آیا دعا کننده ای هست که جوابش دهم. آیا درخواست کننده ای هست که عطا کنم او را. آیا استغفار کننده ای هست که بیامرزم او را. آیا توبه کننده ای هست که توبه اش را بپذیرم. 🌸پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: بهترین وقت دعا سحرگاهان است. 🌸امام صادق علیه السلام: دعا پیش از طلوع و غروب آفتاب سنت و دستوری است واجب و مسلم همراه طلوع و غروب آفتاب. 🌸پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: به درستی که در شب ساعتی است که هر دعای بنده مستجاب است و آن مابین شب تا ثلث (سوم) باقیمانده شب. گفتم: شب خاصی است از شبها یا هر شب است. فرمود: هر شب. 🌸امام صادق علیه السلام: سه وقت است که دعا در آن اوقات مستجاب است: 1 - بعد از نماز واجب؛ 2 - هنگام آمدن باران؛ 3 - هنگام ظاهر شدن آیه و نشانه معجزه ای از طرف خدا برای بندگان خود. 🌷↶【 】↷🌷 ❣ 💠 @Resule10 ❣ ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈
حرمت بردن نام امام زمان (ع) حرمت بردن نام امام زمان (ع) ششم: حرمت نهادن به نام آن حضرت، چنانچه گذشت. ( - این بحث در کتاب «نجم الثّاقب»، ذکر شده است. ) ❣ 【﷽】 ♡↷ @Resule10 ↶♡
آخرین وصایت حجّت در روی زمین آخرین وصایت حجّت در روی زمین هفتم: در روی زمین، وصایت به حضرت مهدی (ع) ختم می گردد. ❣ 【﷽】 ♡↷ @Resule10 ↶♡
سپرده شدن به روح القدس سپرده شدن به روح القدس هشتم: غیبت حضرت مهدی (ع) از همان روز ولادت و سپرده شدن به روح قدسی و تربیت شدن آن حضرت در عالم نور و فضای قدسی که هیچ جزیی از اجزای آن به پلیدی ها و کثافات و گناههای بنی آدم و شیاطین آلوده نشده و همنشینی و مؤانست آن حضرت با ارواح قدسی و فرشتگان درگاه خداوند می باشد ❣ 【﷽】 ♡↷ @Resule10 ↶♡