eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
31.3هزار عکس
10.5هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
💬سوال: کفاره تخلف بر نذر چیست⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیات عظام: امام خمینی،اراکی،گلپایگانی،صافی،فاضل،زنجانی،نوری،مکارم کفاره تخلف نذر ،همان کفاره عمدی روزه ماه رمضان است. 📝آیات عظام: خویی،تبریزی،خامنه ای،بهجت کفاره تخلف نذر کفاره تخلف قسم است. 🆔👇👇 resule10📚
🌷 دست ما بر کرم و رحمت مهدی باشد 🌷 عشق ما آمدن دولت مهدی باشد 🌷 اول ماه ربیع از کرمت یا سلطان 🌷 روزیِ ما فرج حضرت مهدی باشد 😍حلول ماه ربیع الاول مبارک😍 🆔 @resule10
💬سوال: آیا ترتیب واجب است در گذاشتن کافور به بدن میت⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیات عظام؛ امام خمینی،بهجت،خامنه ای،زنجلنی،سیستانی،فاضل،نوری: رعایت ترتیب واجب نیست. 📝آیات عظام: اراکی(بنابر احتیاط واجب است ،اول پیشانی .آیات عظام خویی،تبریزی،صافیگاپایگانی،مکارم) ترتیب واجب است اول پیشانی . 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: اگر زراعت به واسطه پیش آمدی به طور کامل ممکن نشد مزارعه صحیح است یانه ⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیات عظام: اراکی،تبریزی،خویی،زنجانی،سیستانی،صافی،گلپایگانی چه زراعت به دست نیاید چه مقداری به دست آید در هر دوصورت مزارعه باطل است. 📝آیات عظام: امام خمینی،بهجت،فاضل،مکارم،خامنه ای،نوری اگر مقدار زراعت به دست آمده همان مقدار مطابق قرار داد باشد از هردو است ،ونسبت به بقیه ،مزارعه باطل است واگر اصلا زراعت به دست نیامده مزارعه باطل. 🆔👇👇 @resule10📚
🔸 نماز اول ماه به همراه صدقه اول ماه را فراموش نکنید ! 🔹 امروز جمعه هجدهم آبان ماه و اول ماه ربیع الاول می‌باشد. #حجت_الاسلام_حسینی_قمی 💠 @resule10
💬سوال: آیا امتیاز مجازی در بازی های آنلاین که گاهاً قابل خرید وفروش نیز می باشند ،قمار محسوب می شود⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیات الله خامنه ای: بازی همراه با برد باخت مال قمار است. 📝آیت الله مکارم: صرف جابجا شدن امتیاز اشکال ندارد وقمار محسوب نمی شود اما اگر این امتیاز ها مالیت داشته باشد قمار محسوب شده وحرام است. 📝آیت الله زنجانی: اگر اعتباری که برنده به دست می آورد قابل خرید وفروش باشد (ولو برنده نخواهد آن را بفروشد)بازی مذکور حرام است. 📝آیت الله فاضل: اگر امتیاز های مجازی قابل خرید وفروش واقعی باشد بازی اینترنتی نیز اگر همراه با برد وباخت این نوع امتیازات باشد قمار وحرام است. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: آیا زنی که مهریه اش یک جلد کلام الله مجید بوده می تواند بعد از گذشت سال ها از ازدواج ،تغییر مهریه را مطالبه کند⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: مهریه همان است که در عقدمشخص شده وامکان تغییر آن نیست. 📝آیت الله مکارم: بعد ازعقدنمی تواند چیزی به مهریه اضافه شود مگراینکه در ضمن عقد خارج لازم (مثلا زن چیزی را به مرد بفروشد ودر ضمن آن شرط کند که مرد فلان مقدار به مهریه اضافه کند)باشد. البته مانعی ندارد بدون اینکه زن اضافه ای مطالبه کند مرد هر مقدارکه مایل باشد به همسرش پرداخت نماید. 📝آیت الله سیستانی :خیر 📝آیت الله زنجانی: در فرض سوال نمی توانیدبیش از مهریه تعیین شده را مطالبه کنید. 📝 آیت الله فاضل: اگردر وقت عقد مهریه خود را یک کلام الله مجید گذاشته اید ،مهریه شما همان یک کلام الله مجید است وچیز دیگری به عنوان مهریه نمی توانید طلب کنید، لیکن اگر همسر شما با رضایت خود اموال یا پول به شما بدهد اشکال ندارد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: آیا استفاده الکل جایز است یانه⁉️⁉️ در این مورداز آیات عظام سوالاتی شده که با پاسخ در زیر می آوریم: ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: اینجانب اقدام به ساخت «اسپری اتروپین سولفات» کرده ام که الکل نقش اساسی در ترکیب فرمول دارویی آن دارد، به‌طوری که اگر الکل به ترکیب مذکور اضافه نشود، ساخت آن اسپری ممکن نیست و از جهت عملی هم این اسپری ضد گازهای شیمیایی و جنگی اعصاب است که برای محافظت از نیروهای اسلام در برابر آنها کاربرد دارد. آیا از نظر جنابعالی استفاده از الکل به ترتیب مذکور در صنعت داروسازی، شرعاً جایز است⁉️⁉ اگر الکل مست کننده اى باشد که در اصل مايع است، حرام و بنا بر احتياط نجس است، ولى استفاده از آن به عنوان دارو در هيچ يک از حالات اشکال ندارد. حكم وجود درصدي الكل در مواد غذايي حكم شرعي خوردن موادي با تركيب Sugar alcohol دارويى بنا به دستور بزشك به صورتم ميزنم كه داراى الكل است ولى با دارويى ديگر محلول شده كه قابل خوردن نيست آيا اين دارو نجس است⁉️⁉️ اگر مى‌‌دانيد الکلى که در آن دارو به کار رفته از نوع خوراکى بوده و در اصل مايع و مسکر بوده، بنابر احتياط آن دارو نجس است و اگر نمى‌‌دانيد، پاک است. آيا مي‌توان براي درمان مسموميت، از الکل (اتانول) يا همان مشروبات الکلي به صورت تزريقي مصرف نمود⁉️⁉️ بنابر احتياط واجب استفاده از مسکرات به صورت تزريقي، فقط در صورتي که درمان منحصر در آن باشد، به مقدار ضرورت جايز است. 📝 آيت الله سيستاني: استفاده از داروهایی که در آنها مقداری الکل مخلوط شده است (مثلاً ۱۰%) جایز است ⁉️⁉️ جایز نیست، ولی می توانید آن را با آب رقیق کنید به حدی که نسبت الکل به (۲%) یا کمتر برسد که در این صورت خوردنش مانعی ندارد. آیا خوردن الکل حرام است⁉️⁉️ حتی اگر مصرف دارویی نداشته باشد ولی انسان مست نشود⁉️⁉️ حرام است، اگر نوشیدن مقدار زیاد آن موجب مستی بشود خوردن اندک آن هم جایز نیست. الکل در ترکیب بیشتر عقاقیر و داروها وجود دارد آیا آنها را می توان خورد و آیا آنها پاکند⁉️⁉️ آنها پاکند و چون الکل موجود در آنها، بسیار اندک است خوردن آنها هم جایز می باشد. 📝آيت الله مكارم : آیا از نظر طهارت تفاوتى بین الکل صنعتى و الکل طبّى وجود دارد⁉️⁉️ تمام الکلهایى که درجه غلظت آن بالاست و به خاطر غلظت آن قابل شرب نیست، هرچند مواد سمّى در آن نباشد پاک است و فرقى میان الکل طبّى و صنعتى از این نظر نیست; امّا الکلهایى که درجه غلظت آنها در حدّى است که قابل شرب است از نظر طهارت اشکال دارد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: کسی که به اندازه خواندن یک رکعت نماز وقت دارد ، باید نماز را به نیّت ادا بخواند ⁉️⁉️ولی اگر عمداً نماز را تا این وقت تأخیر بیندازد⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله زنجانی :باید نماز بخواند و اگر عمداً نماز را تا این وقت تأخیر بیندازد معصیت کرده ، ولی باید نماز را بخواند و در این دو صورت بنا بر احتیاط مستحب نیت ادا و قضا نکند. 📝آیت الله مکارم : ولی تأخیر انداختن نماز تا این حد حرام است ؛ بنا بر این اگر به اندازه پنج رکعت تا نماز مغرب وقت داشته باشد، نماز ظهر و عصر را به نیّت ادا بخواند و به همین ترتیب سایر نمازها. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: اگرمیزبان فطره را نپردازد بر مهمان واجب است فطره خود را بپردازد⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیات عظام: امام خمینی،بهجت،تبریزی،خویی،خامنه ای،زنجانی،اراکی،فاضل،نوری بر خودش واجب نیست. 📝آیات عظام: صافی،گلپایگانی اگر شخص غنی نان خور فقیر باشد وفقیر فطریه او را ندهدبنابر احتیاط واجب غنی فطره خؤد را بدهد. 📝آیت الله: مکارم،سیستانی بنابر احتیاط واجب اگر می تواند خودش بدهد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: اگر وقت نماز به قدری تنگ است که به واسطه به جا آوردن بعضی از کارهای مستحب ّ نماز، مقداری از آن بعد از وقت خوانده می شود ، باید آن مستحب ّ را به جا نیاورد⁉️⁉️. مثلًا اگر به واسطه خواندن قنوت ، مقداری از نماز بعد از وقت خوانده می شود، باید قنوت نخواند⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله زنجانی: هم چون اذان و قنوت بلکه سوره بترسد مقداری از آن بعد از وقت خوانده شود، باید آن مستحب را به جا نیاورد. 📝آیت الله فاضل : مقداری از واجبات در خارج وقت خوانده شود .. فاضل ، نوری (فاضل : نباید قنوت بخواند) و اگر بخواند، معصیت کرده ولی نمازش صحیح است . 📝آیت الله سیستانی : و اگر خواند، در صورتی نماز صحیح است که حدّ اقل یک رکعت از آن در وقت واقع شده باشد. 🆔👇👇 @resule10📚