🏴نوحه خوانی همراه با آهنگهای موزون
🔷س 3470: ارائۀ نوحهها همراه با آهنگهای موزون به صورت زنده یا نوار کاست چه حکمی دارد؟
✅ج: صِرف موزون بودن، یعنی منطبق بودن بر یکی از آهنگها و الحان موسیقی، به هیچ وجه مناط حرمت نیست. بلکه مناط لهوی بودن آن است که مضل عن سبیل الله باشد. اگر آهنگی، لهوی مضل باشد، چه در نوحه و روضه باشد و چه در غیر روضه، حرام است. نوحه و روضه بودن موجب نمیشود که از حرمت خارج شود.
📕منبع: khamenei.ir
【﷽】
#رساله_تمام_مراجع
♡ @Resule10
🏴سوالات رایج درباره حكم #قمه_زنی از نظر امام خامنهای
🔷س 3474: آیا مقلدین سایر مراجع هم باید از این دستور تبعیت کنند؟
✅ج: همه مومنین و #مقلدین سایر مراجع با کمال احترام به مراجع معظم تقلید، از این دستور باید #تبعیت کنند و از اینگونه کارها در عزاداری که اینها عزاداری نیست، بلکه به ضرر مکتب اهلبیت علیهمالسلام است پرهیز کنند.
📕منبع: leader.ir
【﷽】
#رساله_تمام_مراجع
♡ @Resule10
🏴استفاده از طبل و سنج و شیپور در عزاداری
🔷س 3476: استفاده از طبل و سنج و شیپور در مجالس و دسته های عزاداری چه حکمی دارد؟
✅ج: استفاده از شیپور و طبل و سنج به نحو متعارف اشکال ندارد، ولی نباید به گونه ای استفاده شود که موجب اذیت دیگران شود.
📕منبع: leader.ir
【﷽】
#رساله_تمام_مراجع
♡ @Resule10
‼️نماز به نیت قضا
🔷س 3481: اگر شخصى به اشتباه گمان برد که وقت نماز صبح تمام شده و نماز خود را به نيّت قضا بخواند و هنگام نماز ظهر بفهمد که نماز صبح قضا نشده بود، حکم نمازى که خوانده چيست؟
✅ج: اگر به قصد وظيفه فعليه و آنچه بر عهده او مىباشد نماز را خوانده، صحيح است
📕منبع: khamenei.ir
【﷽】
#رساله_تمام_مراجع
♡ @Resule10
‼️لوازمالتحریر
🔷س 3482: آیا به لوازمالتحریر خمس تعلّق میگیرد؟
✅ج: اگر مورد نیاز -در حد شأن عرفی- باشد و از درآمد بین سال تهیه شده باشد، خمس ندارد. مگر لوازمالتحریر مصرفی که از مصرف سال اضافه آمده باشد و عرفاً مالیت داشته باشد که خمس آن باید پرداخت شود.
📕منبع: leader.ir
【﷽】
#رساله_تمام_مراجع
♡ @Resule10
🔔 نشانه شیعه بودن
✅ امام حسن عسکری علیهالسلام:
شخصى به زنش گفت: پيش فاطمه زهرا عليهاالسلام برو و بپرس آيا من از شيعيان اهلبيت هستم. زن آمد و پرسيد. حضرت زهرا عليهاالسلام در پاسخ فرمود: به همسرت بگو اگر به آنچه تو را فرمان دادهايم، عمل مىكنى و از آنچه نهى كردهايم، پرهيز نمودهاى، از شيعيان خواهى بود و در غير اين صورت از شيعيان نيستى.
📙 مجلسی، بحار الأنوار، ج65.