eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
31.4هزار عکس
10.6هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌺🍃 زیبایی زندگی در آنچه بدست می آوریم نیست زیبایی زندگی به راهیست که رفته ایم ما در هیچ سرزمینی زندگی نمی‌کنیم منزل حقیقی ما قلب کسانی است که دوستشان داریم ... ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
📚 نماز خواندن با لباس بدن‌نما در حال فراموشی
❓حکم معامله‌کردن با کسی که گناهکاره و یقین داریم که پولش از راه حرام به دست میاد، چیه؟ 📚 همه مراجع: اگه اون فرد درآمد حلال هم داشته باشه (مثل یارانه، هدیه و... ) و ما نمی‌دونیم اون‌ پولی که به ما می‌ده، از درآمد حلاله یا حرام؛ دراین‌صورت، معامله باهاش اشکال نداره. ⭕️ نکته: لازم نیست توی زندگی مردم سرک بکشین تا بفهمین مالشون و درآمدشون حلاله یا نه. ✅ سرک‌کشیدن توی زندگی دیگران حرامه؛ هرکسی رو دیدین، اصل اینه که مالش حلاله. به‌همین اصل اعتماد کنین و خودتون رو اذیت نکنین. 🔺 استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه‌ای، سیستانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی (مدظلهم‌العالی).
💠نشانه های بلوغ یکی از سه چیز است: 1⃣روییدن موی درشت زیر شکم بالای عورت (شرمگاه) . 2⃣احتلام (بیرون آمدن منی) . 3⃣تمام شدن 15 سال قمری در پسر و تمام شدن 9 سال قمری در دختر. 📚پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
🔴نکته:به آبی که هنگام شستن چیزی، از آن جدا می‌شود غساله می گویند. 💠حکم غساله آب قلیل: اگر تطهیر با آب قلیل انجام ‌شود،‌ غساله آن نجس است. 📚پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
💠آیا واجب است مسائلی که معمولا مورد احتیاجمان واقع می شود را یاد بگیریم؟ 🌸مکلف باید مسائلی را که انجام تکالیف شرعی روزمره وابسته به دانستن آن است فرا بگیرد، مانند مسائل اصلی نماز و روزه و طهارت و برخی معاملات و غیر آن، و اگر یاد نگرفتن احکام به ترک واجب یا ارتکاب حرام بیانجامد گناهکار خواهد بود. 📚پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
❓کسی که درآمدش کمتر از مخارجشه، ولی به‌هر حال، سر سال خمسی مقدار کمی پول، نخود و لوبیا و مواد خوراکی توی خونه داره، لازمه خمس اینا رو حساب و پرداخت کنه؟ 📚 همه مراجع (به‌جز بهجت و نوری): بله جانم. سر سال خمسی، هر مقداری از درآمد که زیاد بیاد، ولو به‌صورت مواد غذایی باشه، باید خمسش رو بدیم. 📚 آیت‌الله بهجت و نوری: نه عزیزم، لازم نیست. این پول و چیزهایی رو که اضافه اومده، خرج زندگی‌تون کنین؛ خیالتون راحت، خمس نداره. 🔺 فاضل، جامع‌المسائل، ج۱، س۸۰۷؛ خامنه‌ای، اجوبةالإستفتائات، س۹۹۶؛ مکارم، استفتائات، ج۱، س۳۰۸؛ امام، تبریزی، صافی، سیستانی و وحید: دفتر؛ نوری، استفتائات، ج۲، س۳۱۸؛ بهجت، رساله‌ م۱۴۰۰.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ چطوری باید وضو بگیریم؟🤔 ❓مقدار توصیه‌شده برای مصرف آب هنگام وضوگرفتن چقدره؟ 🧐 ❓دو یا سه بار شستن اعضای وضو چه حکمی داره؟ ✅نکته اصلاحی: شستن بار دوم، فقط به‌نظر بعضی از مراجع، مثل آقای سیستانی، صافی و بهجت مستحبه؛ بعضی دیگه، مثل امام و رهبری می‌گن مستحب نیست، ولی جایز هست؛ بعضی هم مثل آقای مکارم می‌گن بنابر احتیاط واجب، مرتبه دوم حرامه. ❇️ منظور از شستن، آب‌ریختن نیست. هرچند بار هم که آب بریزیم، تا وقتی‌که عضو به‌طور کامل شسته نشه، «یک‌بار شستن» حساب نمی‌شه.🙂 ⭕️ نکته: احتیاط واجب، یعنی توی این مسئله می‌تونیم به نظر مرجع اعلم بعد از مرجع خودمون که فتوای قطعی داره، عمل کنیم. 🔺 رساله ۱۶ مراجع، م۲۴۸.
💠 شیوه پرداخت بدهی های میت 💬 سؤال: اگر بدهی میت به مردم و خمس و کفاره مالی که بر عهده دارد از اموال او بیشتر باشد، چگونه باید آنها را پرداخت کرد؟ ✅ پاسخ: 🔹 اموال باقی مانده از میت، به نسبت بدهی‌ها تقسیم می‌شود و ترجیحی بین آنها وجود ندارد. 📚 پی‌نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای.
🌷 امام صادق(علیه السلام) فرمودند : ✍ لِلْمُؤْمِنِ عَلَى الْمُؤْمِنِ سَبْعَةُ حُقُوقٍ وَاجِبَةٍ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَيْهِ الْإِجْلَالُ لَهُ فِي عَيْنِهِ وَ الْوُدُّ لَهُ فِي صَدْرِهِ وَ الْمُوَاسَاةُ لَهُ فِي مَالِهِ وَ أَنْ يُحَرِّمَ غِيبَتَهُ وَ أَنْ يَعُودَهُ فِي مَرَضِهِ وَ أَنْ يُشَيِّعَ جَنَازَتَهُ وَ أَنْ لَا يَقُولَ فِيهِ بَعْدَ مَوْتِهِ إِلَّا خَيْراً ✨ هر مؤمنی به گردن مؤمن دیگر هفت حق دارد که از جانب خدا واجب شده است : 1️⃣ بزرگ بدارد و احترامش رانگه دارد 2️⃣ در دلش او را دوست بدارد 3️⃣ در امکانات مادی شریکش سازد 4️⃣ غیبتش را بر خود حرام بدارد 5️⃣ به هنگام بیماری به عیادتش رود 6️⃣ در تشییع جنازه اش شرکت کند 7️⃣ پس از مرگش جز خیر نگوید 📚 من لا یحضره الفقیه ج4 ص 398