eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
30.8هزار عکس
10.2هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺حکم خواندن نماز بر روی مهر چرک چیست؟ 👆 ___________
مساله گو: آیت الله خامنه ای: انجام اعمال و سنن مستحبی که مرجع تقلید به استحباب آن فتوا نداده به قصد رجاء یعنی به این امید که مطلوب پروردگار باشد اشکال ندارد. ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
مساله گو: آیت الله خامنه ای: همه مسلمانان باید از اوامر ولایی و دستورات حکومتی ولی فقیه اطاعت نموده و تسلیم امر و نهی او باشند. این حکم شامل فقهای عظام و مقلدان ایشان هم می شود. رساله مصور ج1 ص67 ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
مساله گو: آیت الله خامنه ای: تقلید در مسائل ضروری و قطعی دین مانند اصل وجوب نماز، روزه، حجاب و ... صحیح نیست. رساله مصور ص52 ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
مساله گو: آیت الله خامنه ای: ضروری دین هر چیزی است که مسلمانان بدون تردید قبول دارند و جزء دین اسلام می شمارند، حکمش برای همه آنان روشن است و هیچ گونه اختلافی در حکم شرعی آن ندارند. (مثل وجوب نماز و روزه) رساله مصور ج1 ص52 ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
مساله گو: آیت الله خامنه ای: در مستحبات و مکروهات نیز باید از مجتهد جامع الشرایط تقلید نمود. رساله مصور ص52 ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
هدایت شده از عطر ناب خدا 🕊
در امانِ بودن از چشم زخم 🌼🍀🌼 ☘✨نقل است جهت حفاظت از چشم زخم، آیات اول تا چهارم سوره مبارکه "ملک" را در یک کاغذ بی خط نوشته و با خود همراه دارد تا بخواست خدا از چشم زخم ایمن گردد. ☘✨بِسْمِ ٱللّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ 🔹تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ 🔹الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ 🔹الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا مَّا تَرَى فِي خَلْقِ الرَّحْمَنِ مِن تَفَاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَى مِن فُطُورٍ 🔹ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ كَرَّتَيْنِ يَنقَلِبْ إِلَيْكَ الْبَصَرُ خَاسِأً وَهُوَ حَسِيرٌ 📚خواص آیات قرآن کریم ،ص۱۸۱ 📿↶【 】↷❣👇 🌷 @Atre_Naab_Khoda 🌷 فرواردیادتون نره🙏
هدایت شده از عطر ناب خدا 🕊
دعایی برای همه ما خدایا گوشه چشمی از تو کافیست تا هر رنجی به رحمت ؛ هر غصه ای به شادی ؛ هر بیماری به سلامتی ؛ هر گرفتاری به آسایش و آسانی... هر فراقی به وصل؛ هر قهری به آشتی ؛ هر زشتی به زیبایی ؛ هر تاریکی به نور ، و هر ناممکنی به قدرت نامحدود خودت تبدیل شود... پروردگارا تمام وجود و هستیمان را، آرزوهایمان را غرق محبت و نگاه گرمت قرار بده. آمین ای مهربانترین مهربان‌ها...🙏🏻 📿↶【 】↷❣👇 🌷 @Atre_Naab_Khoda 🌷 فرواردیادتون نره🙏
هدایت شده از پزشک ایرانی
⭕️برای تقویت سیستم ایمنی بدن و در امان ماندن از شر ، قدردان گیاه بابونه باشید چون باعث افزایش گلبول های سفید و درنتیجه تقویت سیستم ایمنی میشه،با آب جوش دم کنید و به صورت دمنوش میل کنید. ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Dooctor ❁✧❢
هدایت شده از عجایب جهان
در این صبح اول هفته زیبـاو مبارک🌸 براتون شکوفه های🌸 شادی رو آرزو میکنم و یک بغل اتفاقات خـوب 🌸 برای امروزتون🌸 اول هفته‌تون گلبارون🌸❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Ajaieb_Jahan ❁✧❢
خمس تعلّق نمى گيرد. س 876. آيا به مالى که شرکت هاى بيمه بر اساس قرارداد براى جبران خسارت به بيمه شده پرداخت مى کنند، خمس تعلّق مى گيرد؟ ج. پولى که شرکت هاى بيمه به فرد بيمه شده پرداخت مى کنند، خمس ندارد. س 877. در سال گذشته مبلغى را قرض گرفته و با آن زمينى خريدم به اين اميد که افزايش قيمت پيدا کند و بعد از فروش آن و خانه مسکونى فعلى ام، مشکل مسکن خود را در آينده حل کنم، اکنون سال خمسى من فرا رسيده، سؤال من اين است که آيا مى توانم آن بدهى را از منفعت کسب سال گذشته ام که خمس به آن تعلّق گرفته، استثنا کنم يا خير؟ ج. با فرض اين که قرض مزبور جهت خريد زمين براى فروش آن در آينده بوده است، از منفعت کسب سالى که در آن قرض گرفته ايد، استثنا نمى شود، و پرداخت خمس درآمد سالانه کسب که از مخارج آن سال زياد آمده، واجب است. س 878. من از بانک مقدارى وام گرفتم که وقت پرداخت آن بعد از تاريخ سال خمسى ام فرا مى رسد و مى ترسم که اگر آن مبلغ را امسال نپردازم، سال آينده قادر به اداى آن نباشم، تکليف من هنگام رسيدن سال خمسى ام در رابطه با پرداخت خمس چيست؟ ج. اگر درآمد سال را پيش از پايان آن در پرداخت قرض خود مصرف کنيد و قرض هم براى افزايش سرمايه نباشد، خمس ندارد، ولى اگر قرض براى افزايش سرمايه باشد و يا قصد پس انداز درآمد سالانه را داشته باشيد، پرداخت خمس آن بر شما واجب است. س 879. معمول است که براى اجاره خانه مقدارى پولِ پيش پرداخت مى کنند، اگر اين پول از منابع کسب باشد، و چند سال در نزد صاحب خانه بماند آيا پس از دريافت بلافاصله بايد خمس آن پرداخت شود و در صورتى که بخواهد با همان پول در جاى ديگر منزل اجاره کند، چطور؟ ج. خمس تعلّق مى گيرد ولى اگر به اين پول براى اجاره منزل نياز دارد مى تواند مهلت بگیرد و پس از رفع نياز پرداخت نمايد.
س 880. آيا به خانه اى که قبلاً با مالى که خمس آن داده نشده، ساخته شده، خمس تعلّق مى گيرد؟ بر فرض وجوب پرداخت خمس، آيا خمس بر اساس قيمت فعلى محاسبه مى شود يا قيمت زمان ساخت آن؟ ج. اگر خانه از درآمد بين سال براى زندگى و سکونت ساخته شده و پس از سکونت در آن به فروش رفته است، پول فروش آن خمس ندارد، ولى اگر از درآمدى که سال بر آن گذشته، ساخته شده است، خمس پولى که در ساخت آن هزينه شده، بايد پرداخت شود. س 881. مدتى قبل آپارتمان مسکونى خود را فروختم. اين معامله هم زمان با رسيدن سال خمسى من بود و چون خود را موظف به اداى حقوق شرعى مى دانم، بر اثر شرايط خاص زندگى ام در اين رابطه با مشکل مواجه شده ام، اميدوارم مرا در اين رابطه راهنمايى فرماييد. ج. اگر خانه مسکونى فروخته شده را با پولى که خمس نداشته و يا با درآمد بين سال خريده ايد، پول فروش آن در هر صورت خمس ندارد. س 882. خانه نيمه سازى در يکى از شهرها دارم که به علت سکونت در ساختمان هاى دولتى نيازى به آن ندارم، لذا قصد دارم آن را فروخته و با پول آن ماشينى براى استفاده شخصى بخرم، آيا به پول آن خمس تعلّق مى گيرد؟ ج. اگر خانه مزبور را از درآمد سالانه و در بين سال به قصد سکونت در آن ساخته يا خريده ايد، و در همان سال آن را فروخته ايد پول فروش آن اگر در همان سال فروش در مؤونه زندگى مصرف شود، خمس ندارد، و همچنين اگر بعد از سکونت در آن، در سال بعد آن را فروخته باشيد، پول فروش آن خمس ندارد. س 883. تعدادى درب پروفيلى براى خانه مسکونى ام خريدارى کردم، ولى بعد از دو سال به علت عدم تمايل به استفاده، آن ها را فروخته و پولش را به حساب شرکت آلومينيوم واريز کردم تا به جاى دربهاى قبلى، به همان قيمت براى من دربهاى آلومينيومى بسازد، آيا به آن پول خمس تعلّق مى گيرد؟ ج. در فرض مرقوم که مورد استفاده واقع نشده، پول فروش آن خمس دارد. س 884. مبلغ صد هزار تومان به مؤسسه اى پرداخت نمودم تا در آينده زمين مسکونى به من تحويل دهد و الآن يک سال از آن مى گذرد و از طرفى قسمتى از آن پول مال خودم است و قسمت ديگر را قرض کرده و مقدارى از قرض را هم پرداخته ام، آيا به آن خمس تعلّق مى گيرد؟ مقدار آن چه قدر است؟ ج. اگر گرفتن زمين براى ساخت مسکن مورد نياز متوقف بر پيش پرداخت مقدارى از پول آن باشد، مبلغ پرداخت شده خمس ندارد، حتى اگر از درآمد کسب شما باشد. س 885. اگر شخصى خانه خود را فروخته و پول آن را براى استفاده از سود آن در بانک بگذارد و سپس سال خمسى اش فرا برسد، چه حکمى دارد؟ و اگر اين پول را براى خريد خانه، پس انداز نمايد، چه حکمى دارد؟ ج. اگر خانه را از درآمد سالانه شغلى براى سکونت و به حساب مخارج سالانه، ساخته يا خريده و بعد از سال خمسى آن را فروخته باشد، پول فروش آن در هر صورت خمس ندارد. س 886. آيا به اموالى که به تدريج براى خريد خانه يا ساير مايحتاج زندگى پس انداز مى شود، خمس تعلّق مى گيرد؟ ج. اگر خريد مايحتاج ضرورى زندگى برحسب وضع مالى شخص متوقّف بر پس انداز درآمد سال باشد، و بنا دارد پس اندازها را در آينده نزديک (تا چند روز) صَرف خريد مايحتاج ضرورى زندگى نمايد، خمس ندارد. س 887. چند سال پيش ماشينى خريدم که در حال حاضر فروش آن به چندين برابر قيمت ممکن است، با توجه به اين که پول خريد آن، مخمّس نبوده است، و در صورت فروش و گرفتن قيمت فعلى آن، مى خواهم خانه اى براى سکونت بخرم، آيا به مجرد دريافت پول، همه آن خمس دارد يا فقط به پولى که با آن ماشين را خريده ام، خمس تعلّق مى گيرد و مقدار باقى مانده که همان مقدار افزايش قيمت ماشين است، جزء درآمد سال فروش ماشين محسوب مى شود که اگر تا پايان سال فروش در مخارج زندگى مصرف نشود، خمس به آن تعلّق مى گيرد؟ ج. اگر ماشين جزء مؤونه شما باشد و آن را از درآمد بين سال جهت استفاده شخصى در زندگى خريده باشيد، پول فروش آن خمس ندارد. ولى اگر ماشين را براى کار کردن خريده ايد، و قيمت آن را از درآمد كسب پرداخته ايد و يا با قرض و نسيه خريده ايد و مبلغ آن را از درآمد كسب پرداخته ايد، بايد خمس مبلغ خريد آن را بپردازيد. البته در مورد تنزل ارزش پول احوط مصالحه با حاکم شرع است. س 888. من مالک خانه بسيار محقّرى هستم، و به عللى تصميم به خريد خانه ديگرى گرفتم، ولى به علت بدهى مجبور به فروش ماشينى که از آن استفاده مى کردم و گرفتن مبلغى وام از بانک استان و صندوق قرض الحسنه شهرمان شدم تا بتوانم پول خانه را بپردازم، با توجه به اين که ماشين را قبل از تاريخ سال خمسى ام فروخته و پول آن را براى پرداخت مقدارى از بدهى هايم مصرف کرده ام، آيا به پول حاصل از فروش ماشين خمس تعلّق مى گيرد يا خير؟ ج. در فرض سؤال، پول حاصل از فروش ماشين خمس ندارد. س 889. خانه، ماشين و لوازم مورد نياز انسان يا خانواده او که از درآمد سال خريده شده است، اگر در اثر ضرورت و يا به منظور تبديل
هدایت شده از پزشک ایرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عیدتون‌مبارک‌ بشینید خونه دیگه 😁 اَح ح 😁 ہ‌آباد ❢ ❥ •●❥JOiN👇🏼 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Jõıň ⇄☞ @LatifehAbad ←•→
س 851. آيا هبه و هديه عيد (عيدى) خمس دارد؟ ج. هبه و هديه خمس ندارد، هرچند احوط اين است که اگر از مخارج سال زياد بيايد، خمس آن پرداخت شود. س 852. آيا به جايزه هايى که توسط بانک ها و صندوق هاى قرض الحسنه به افراد پرداخت مى شود، خمس تعلّق مى گيرد يا خير؟ ج. خمس در جايزه ها و هديه ها واجب نيست. س 853. آيا مبالغى که بنياد شهيد به خانواده هاى شهدا مى پردازد، به مازاد از مخارج سال آن، خمس تعلّق مى گيرد؟ ج. چيزى که بنياد شهيد به خانواده هاى عزيز شهدا هديه مى کند، خمس ندارد. س 854. آيا نفقه اى که شخصى از طرف پدر يا برادر يا يکى از اقوام دريافت مى کند، هديه محسوب مى شود يا خير؟ در صورتى که نفقه دهنده خمس اموال خود را نپردازد، آيا بر نفقه گيرنده پرداخت خمس آن چه که از او مى گيرد، واجب است؟ ج. تحقق عنوان هبه و هديه تابع قصدِ دهنده است ودر فرض سؤال بر نفقه گيرنده پرداخت خمس آن واجب نيست. س 855. به دخترم يک واحد مسکونى به عنوان جهيزيه عروسيش داده ام، آيا اين واحد مسکونى خمس دارد؟ ج. اگر هبه واحد مسکونى که به دخترتان بخشيده ايد، عرفاً مطابق شأن شما محسوب شود، و در بين سال خمسى بخشيده باشيد، دادن خمس آن واجب نيست. س 856. آيا جايز است که انسان مالى را قبل از گذشت يک سال بر آن، به همسرش هديه دهد، با آن که مى داند وى آن مال را براى خريد خانه در آينده و يا مخارج ضرورى، ذخيره خواهد کرد؟ ج. اين کار جايز است و مالى که به همسرتان بخشيده ايد، اگر به مقدارى باشد که عرفاً مناسب شأن شما و افراد مانند شماست و بخشش صورى و به قصد فرار از خمس هم نباشد، خمس ندارد. س 857. زن و شوهرى براى اين که خمس به اموال آن ها تعلّق نگيرد، قبل از رسيدن سال خمسى شان، اقدام به هديه کردن سود سالانه خود به يکديگر مى کنند، اميدواريم حکم خمس آن ها را بيان فرماييد. ج. با اين گونه بخشش که صورى و براى فرار از خمس است، خمسِ واجب از آنان ساقط نمى شود. س 858. شخصى براى رفتن به حج استحبابى مبلغى را به حساب سازمان حج واريز کرده، ولى قبل از تشرف به زيارت خانه خدا، فوت نموده است، اين مبلغ چه حکمى دارد؟ آيا مصرف کردن آن در نيابت از حج ميت واجب است؟ آيا خمس به آن تعلّق مى گيرد؟ ج. فيش حج که در قبال مبلغى که به حساب سازمان حج واريز کرده، دريافت نموده، به قيمت فعلى اش از ترکه ميت محسوب مى شود، و ميت اگر حج برذمّه ندارد و وصيت به حج هم نکرده، صرف آن در حج نيابى براى ميت واجب نيست، و خمس آن اگر پرداخت نشده باشد، در فرض سؤال واجب است پرداخت شود. س 859. باغ پدرى از طريق بخشش يا ارث به پسرش منتقل شده است، آن باغ هنگام هديه يا انتقال به او بابت ارث، قيمت زيادى نداشت، ولى در حال حاضر قيمت آن هنگام فروش با قيمت قبلى آن تفاوت زيادى کرده است، آيا به آن مقدار زيادى که بر اثر افزايش قيمت حاصل شده، خمس تعلّق مى گيرد؟ ج. ارث و هبه و پول فروش آن ها خمس ندارد، هرچند قيمت آن ها افزايش يافته باشد، مگر اين که نگهدارى آن به قصد تجارت و زياد شدن قيمت باشد؛ كه در اين صورت، پس از فروش بنابر احتياط واجب بايد خمس ارزش افزوده آن پرداخت شود. س 860. اداره بيمه مبلغى را بابت هزينه درمان به من بدهکار است و مقرر شده که در همين روزها به من پرداخت شود، آيا به اين مبلغ خمس تعلّق مى گيرد؟ ج. اگر از درآمد هزینه کرده اید و بعد بیمه آن را برمی گرداند خمس دارد. س 861. آيا به پولى که از حقوق ماهيانه ام براى خريد لوازم ازدواج در آينده، پس انداز مى کنم، خمس تعلّق مى گيرد؟ ج. اگر عين پولى را که بابت حقوق ماهيانه مى گيريد، پس انداز مى کنيد، بايد سر سال خمس آن پرداخت شود، مگر آن که بخواهيد تا چند روز آينده صرف خريد لوازم ضرورى ازدواج نماييد. س 862. در کتاب «تحريرالوسيله» آمده است که مهريه زن خمس ندارد و فرقى بين مهريه مدت دار و بدون مدت گذاشته نشده است، اميدواريم آن را توضيح فرماييد. ج. در عدم وجوب خمس مهريه فرقى بين مهريه مدت دار و بدون مدت و بين پول نقد و کالا وجود ندارد. س 863. دولت در ايام عيد به کارمندان خود اجناسى را به عنوان عيدى داده که مقدارى از آن تا سر سال باقى مانده است. با توجه به اين که عيدى کارمندان خمس ندارد، ولى چون ما در برابر اين اجناس مقدارى پول پرداخت کرده ايم، لذا آن چه به ما داده مى شود هديه به معناى دقيق آن نيست، بلکه با قيمت کمترى در برابر عوض داده شده است، آيا خمس آن مقدار از کالا که در برابر آن پول پرداخت شده، بايد داده شود؟ يا اين که بايد قيمت واقعى آن در بازار آزاد محاسبه و خمس آن پرداخت شود؟ و يا چون عيدى است، هيچ گونه خمسى ندارد؟ ج. در فرض مذکور نظر به اين که قسمتى از اجناس در واقع از سوى دولت مجانى به کارمند داده مى شود و در برابر قسمتى پول دريافت مى کنند، فلذا از کالاى باقى مانده به نسبت مقدارى که پول در برابر آن پرداخت نموده
💬سوال: اگر شخصی به گروهی سلام کند و بگوید: «السلام علیکم جمیعاً»، و یکی از آنان مشغول نماز باشد، آیا بر او هم جواب سلام واجب است، حتی اگر دیگران جواب سلام را داده باشند⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: اگر کس دیگرى جواب آن را بدهد، نماز گزار اقدام به جواب گفتن نکند. 📝آیات عظام گلپایگانی، اراکی، صافی: باید همان طور که او سلام کرده جواب دهد مثلًا اگر گفته «سلام ٌ. علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکُم»، ولی در جواب «علیکم السّلام» (آیت الله اراکی: بنا بر احتیاط واجب) باید بگوید «سلام ٌ. علیکم». 📝آیت الله سیستانی: باید جواب دهد، ولی جواب باید مثل سلام باشد یعنی نباید بر اصل سلام اضافه داشته باشد مثلًا نباید در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم و رحمه اللّه و برکاته» بلکه بنا بر احتیاط لازم نباید لفظ «علیکم» یا «علیک» را بر لفظ سلام در جواب مقدّم بدارد اگر آن کسی که سلام کرده این چنین نکرده باشد؛ بلکه احتیاط مستحب ّ. آن است که جواب کاملًا همان طور که او سلام کرده، باشد مثلًا اگر گفته «سلام ٌ. علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم» و اگر گفته «السّلام علیکم» بگوید «السّلام علیکم» و اگر گفته «سلام ٌ. علیک» بگوید «سلام ٌ. علیک»، ولی در جواب «علیکم السّلام» می‌تواند «علیکم السّلام» یا «السّلام علیکم» یا «سلام علیکم» بگوید. 📝آیت الله مکارم شیرازی: جواب او واجب است، امّا جواب باید مانند سلام باشد مثلًا اگر گفت: «السّلام علیک» در جواب بگوید «السّلام علیک» و اگر بگوید «سلام علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم» حتّی اگر بگوید «سلام» در جواب باید بگوید «سلام». 📝آیت الله بهجت: باید مثل سلام او جواب بدهد؛ بنا بر این اگر گفت: «سلام ٌ. علیکم»، جواب بگوید: «سلام ٌ. علیکم» و اگر گفت: «السّلام علیک»، باید در جواب بگوید: «السّلام علیک». مسأله ۱۱۳۸ انسان باید جواب سلام را چه در نماز یا در غیر نماز فوراً بگوید و اگرعمداً یا از روی فراموشی جواب سلام را به قدری طول دهد، که اگر جواب بگوید جواب آن سلام حساب نشود، چنانچه در نماز باشد نباید جواب بدهد و اگر در نماز نباشد، جواب دادن واجب نیست. 📝آیت الله مکارم شیرازی : مسأله در غیر نماز هم جواب سلام واجب، امّا سلام کردن مستحب ّ. است و باید جواب را طوری بگوید که جواب سلام محسوب شود، یعنی اگر زیاد فاصله بیندازد که جواب محسوب نشود کار حرامی کرده و جواب دادن واجب نیست. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: آیا جواب دادن سلام در هنگام اقامه نماز واجب است یا خیر⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: اگر کس دیگرى جواب آن را بدهد، نماز گزار اقدام به جواب گفتن نکند. 📝آیات عظام : گلپایگانی، اراکی، صافی: باید همان طور که او سلام کرده جواب دهد مثلًا اگر گفته «سلام ٌ. علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکُم»، ولی در جواب «علیکم السّلام» (آیت الله اراکی: بنا بر احتیاط واجب) باید بگوید «سلام ٌ. علیکم». 📝آیت الله سیستانی: باید جواب دهد، ولی جواب باید مثل سلام باشد یعنی نباید بر اصل سلام اضافه داشته باشد مثلًا نباید در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم و رحمه اللّه و برکاته» بلکه بنا بر احتیاط لازم نباید لفظ «علیکم» یا «علیک» را بر لفظ سلام در جواب مقدّم بدارد اگر آن کسی که سلام کرده این چنین نکرده باشد؛ بلکه احتیاط مستحب ّ. آن است که جواب کاملًا همان طور که او سلام کرده، باشد مثلًا اگر گفته «سلام ٌ. علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم» و اگر گفته «السّلام علیکم» بگوید «السّلام علیکم» و اگر گفته «سلام ٌ. علیک» بگوید «سلام ٌ. علیک»، ولی در جواب «علیکم السّلام» می‌تواند «علیکم السّلام» یا «السّلام علیکم» یا «سلام علیکم» بگوید. 📝آیت الله مکارم : جواب او واجب است، امّا جواب باید مانند سلام باشد مثلًا اگر گفت: «السّلام علیک» در جواب بگوید «السّلام علیک» و اگر بگوید «سلام علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم» حتّی اگر بگوید «سلام» در جواب باید بگوید «سلام». 📝آیت الله بهجت: باید مثل سلام او جواب بدهد؛ بنا بر این اگر گفت: «سلام ٌ. علیکم»، جواب بگوید: «سلام ٌ. علیکم» و اگر گفت: «السّلام علیک»، باید در جواب بگوید: «السّلام علیک». 🆔👇👇 @resule10📚
هیچ چیزی را بی جواب نگذار ❤️ جواب سلام را باسلام بده☘ جواب تشکر را با تواضع جواب کینه را با گذشت جواب بی مهری را با محبت☘ جواب دروغ را با راستی جواب دشمنی را با دوستی جواب خشم را به صبوری جواب سرد را به گرمی☘ جواب نامردی را با مردانگی جواب پشت کار را با تشویق جواب بی ادب را با سکوت جواب نگاه مهربان را با لبخند☘ جواب لبخند را با خنده جواب دل مرده را با امید جواب منتظر را با نوید جواب گناه را با بخشش هیچ وقت هیچ چیز و هیچ کس را بی جواب نگذار، مطمئن باش هر جوابی بدهی☘ یک روزی، یک جوری، یک جایی به تو باز گردد☘ _______ 📿↶【 】↷👇 🍃❣_________📿________❣🍃 http://eitaa.com/joinchat/2851143699C1fbb21ec49
🌺 و باطل شدن 🍃🌸 سوال: اگر در اثناء نماز در جواب کسی که سلام می دهد بگوییم: و رحمه الله و برکاته، در صورتی که (‌و رحمه الله و برکاته) عمدی باشد، مبطل نماز است؟ ✅ پاسخ: 👇👇 🍃 امام خامنه ی: بنابر احتیاط واجب باطل است. [1] 🍃 آیت الله مکارم: نمازگزار نبايد در حال نماز به ديگرى سلام كند، ولى اگر ديگرى به او سلام كند جواب او واجب است، امّا جواب بايد مانند سلام باشد، مثلًا اگر گفت: «السلام علیک» در جواب بگويد «السلام علیک» و اگر بگويد «سلام علیکم» در جواب بگويد «سلام علیکم»، حتّى اگر بگويد «سلام» در جواب بايد بگويد «سلام». بنابراین در فرض سوال احتیاط این است که نماز را اعاده کند. [3] 🍃 آیت الله شبیری زنجانی: خلاف احتیاط استحبابی است البته اگر سلام‌کننده «علیکم» و مانند آن را بر سلام مقدّم داشت، باید با صیغه‌های سلامی که در قرآن وارد شده است مانند «سَلامٌ عَلَيْکَ» یا «سَلامٌ عَلَيْکُمْ» به قصد این که از قرآن است جواب بگوید و اگر به این قصد نگفته اید و مساله را نمی دانستید باید نماز را اعاده کنید.. البته در هر صورت اضافه رحمه الله و برکاته اگر به قصد دعا باشد مانعی ندارد. [4] 🍃 آیت الله وحید: در حال نماز ، انسان نبايد به ديگرى سلام كند و اگر ديگرى به او سلام كند، بايد همان طور كه او سلام كرده جواب دهد، مثلا اگر گفته (سَلامٌ عَلَيْكُمْ) در جواب بگويد: (سَلامٌ عَلَيْكُمْ) ، مگر در جواب (عَلَيْكُمْ السَلامْ) كه بنابر احتياط واجب بايد بگويد (سَلامٌ عَلَيْكُمْ).و اگر عمداً غیر از آنچه گفته شد بگوید چنانچه مسأله را میدانسته یا در یادگیریِ آن کوتاهی کرده نمازش باطل است. [5] 🍃 آیت الله فاضل: اگر کسی در حال نماز به انسان سلام کند بايد طورى جواب دهد كه سلام باشد مثلاً بگويد: «اَلسّلامُ عَلَيْكُم» يا «سَلام عَلَيْكم»و نبايد «عَلَيْكُمُ السَّلامُ» بگويد. و هم چنین به احتیاط واجب از گفتن و رحمه الله و برکاته خودداری شود و اگر کسی بداند که نباید ورحمه الله را بگوید و عمدا بگوید به احتیاط واجب نماز باطل می شود. [6] 🍃🌷↶【 】↷🌷🍃 ❣ 💠 @Resule10 ❣ ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈
هیچ چیزی را بی جواب نگذار ❤️ جواب سلام را باسلام بده☘ جواب تشکر را با تواضع جواب کینه را با گذشت جواب بی مهری را با محبت☘ جواب دروغ را با راستی جواب دشمنی را با دوستی جواب خشم را به صبوری جواب سرد را به گرمی☘ جواب نامردی را با مردانگی جواب پشت کار را با تشویق جواب بی ادب را با سکوت جواب نگاه مهربان را با لبخند☘ جواب لبخند را با خنده جواب دل مرده را با امید جواب منتظر را با نوید جواب گناه را با بخشش هیچ وقت هیچ چیز و هیچ کس را بی جواب نگذار، مطمئن باش هر جوابی بدهی☘ یک روزی، یک جوری، یک جایی به تو باز گردد☘ _______ 📿↶【 】↷👇 🍃❣_________📿________❣🍃 http://eitaa.com/joinchat/2851143699C1fbb21ec49
‼️پاسخ سلام پایان منبر 🔷س 3479: در پایان سخنرانی‌ها خطیب یا سخنران می‌گوید: «والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته» آیا جواب این سلام همچون سلام تحیت واجب است یا خیر؟ ✅ج: اگر خطیب یا سخنران در پایان صحبت به عنوان سلام بر حاضرین «السلام علیکم ورحمة الله» گفته باشد، جواب واجب است ولی جواب یک نفر از بقیه کفایت می‌کند. لکن در غالب موارد، چنین جمله‌ای دعا به حاضرین است نه سلام به آنان. ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
🔔 هر ڪار نیڪی صدقه است 🌸•☜حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمودند: بر هر مسلمانی است ڪه هر روز صدقه بدهد؛ ✍🏻عرض شد:ڪسی ڪه مال ندارد چڪارڪند ؟ 🌸•☜حضرت فرمودند : 🔺برداشتن چیزهای آسیب رسان ▫️از سـر راه صدقه است. ▫️نشان دادن راه به کسی صدقه است ▫️عیادت بیمــار صدقه است . ▫️امر به معروف صدقه است . ▫️نهی از منکر صدقـه است . 🔻 جـواب سـلام دادن صدقه است . 📚 بحارالانوار ، ج ۷۵ ، ص ۵۰ ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ ❀͜͡❦͜͡℘ِِ @Resule10 ℘❦✰͜͡℘ِِ ─┅═❂═‌‌‌‌༻‌❀͜͡❦༺‌‌‌═❂═┅─
هدایت شده از عطر ناب خدا 🕊
💙🍃🦋 🍃🍁 🦋 ❇️⇇ دعاے زیر رو میتونید براے دفع چشم زخم بخونید ڪه اثر قوے داره و بعد از خوندن به خود بدمید ◆⇜بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ بِسْمِ اللَّهِ الْعَظیمِ عَبَسَ عابِسٍ وَ شَهابَ قابسٍ حَجَرَ یابِسٍ رَدَدْتُ عَیْنَالعایِنِ عَلَیْهِ مِنْ رَأسِهِ اِلى قَدَمَیْهِ اَخَذَ عَیْناهُ قابِضٌ بِکِلاهُ وَ عَلى جارِهِ وَاَقارِبِهِ جِلْدُهُ دَقیقٌ وَ دَمُهُ رَقیقٌ وَ بابُ الْمَکْرُوهِ تَلیقُ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرى مِنْ فُطُورٍ ثمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ کَرَّتَیْنِ یَنْقَلِبْ اِلَیْکَ الْبَصَرُ خاسِئاً وَ هُوَ حَسیرٌ ◆⇜به نام خدا ڪه رحمتش بسیار و مهربانى اش همیشگى است، به نام خداےبزرگ، بر ترش رویى ترش رو، و آتش فروزان، و سنگ سخت، برگرداندم چشم چشم زن را، از سر تا به پایش، بگیرد دو چشم او را گیرنده اے با همه نگاهش، و بر همسایه و خویشانش، پوستش نازڪ، خونش رقیق، در ناخوشایند سزاوار او، پس بازگردان چشم را، آیا شڪافى مى بینى؟ سپس چشم او دوباره بازگردان چشم به سوے تو باز مى گردد خسته و ناتوان ❇️⇇ هر صبح یا شب ڪمی اسپند و  پوست سیر و ڪمی هم نمڪ تهیه ڪنید و آنها را بسوزانید و دود آن به خود و خانواده برخورد ڪند ڪه براے دفع چشم نظر اثر قوے داره و بعد از دود یه بار ایه الڪرسی بخوانید. ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
هدایت شده از عطر ناب خدا 🕊
💙🍃🦋 🍃🍁 🦋 ✅ عارف میرزا اسماعیل دولابی(ره): ✍️ از بلاها فرار نکن سفارشی مال خودتــــــــه گاهی خـــدا یک کاری را مخصوص شما آفریــــــده است. 🔷🔹یڪ بچـــــّه ی ناجوری به تو داده اســـــت، یک← زن ناجـــــور داده است،یک پدری داده است که خیلی خوش اخلاق نیست،یک چیز ناجور به تو داده است؛ با تو کار دارد. یا بر عڪسش،یک چیز جور به تو داده است،باز با تو کار دارد. یک معصومی را در خانه ات گذاشته است. اگر حقّ او را ادا ڪنی کارَت بالا می گیرد. 🔷🔹خلاصه اش در امتحان ها چیزهای ارزشمند خوابیده است.حواست را جمع ڪن تا ان شاءالله از عهده امتحان مافوق خودت برآیی.اینکه زیردست خودت را کمک می کنی خوب است،امّا فرمان بالادست هایتان را بردن است که سخت است. ان شاءالله آن ها را فرمان ببرید و از زیرکار در نروید، ضرر نمی کنید. 📚طوبای محبّت/کتاب ششم ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢