eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
30.8هزار عکس
10.2هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
💠💠💠 💠💠 💠 کیفیت تطهیر ظرف نجس: 1. با اب کر: یک بار در اب فرو برده و بیرون اورد. 2. با اب قلیل: ان رت سه مرتبه پر از اب کرده،خال کند،یا سه مرتبه قدری اب در ان بریزند و هر مرتبه اب را طوری در ان بگردانند که به جاهای نجس برسد و بیرون بریزند. 3. طرز تطهیر ظرفی که به شراب نس شده یا سگ و خوکی که چیز روان در ظرف خوره در دو پست بالا کامل توضیح داده شد. ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10 ❁ 💠 💠💠 💠💠💠
💠💠💠 💠💠 💠 چند نکته درباره تطهیر اشیا: رای تطهیر اشیا متنجس،ابتدا باید عین نجاست رو برطرف کرد و سپس به همان تعداد که گفته شد ان را اب کشید؛ مثلا ظرف نجس را بعد از برطرف کردن آلودگی،اگر یک مرتبه در اب کر بشویند کافیست. 2. فرش و لباس و چیز هایی مانند فرش و لباس و موهای بلند سر و صورت که اب را به خود میگیرد و قابل فشردن است ،چنانچه با اب قلیل تطهیر میکنند باید بعد از هربار شستن ان را بفشارند تا اب های داخلش بیرون بیاید ؛یا به گونه ای دیگرآب ان گرفته شود و در اب کر و جاری هماحتیاط واجب ان است که اب داخل ان گرفته شود. 3. اب جاری و اب چاه در احکامی ه برای تطهیر اشیا نجس بیان شد،مانند اب کر و جاری است. ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10 ❁ 💠 💠💠 💠💠💠
💠💠💠 💠💠 💠 تطهیر ظرفی که به شراب نجس شده: امام خمینی. امام خامنه ای: اگر بخواهند ظرفی که باشراب نجس شده با اب قلیل بشویند باید سه مرتبه بشوید و با اب کر یک مرتبه کفایت میکند. اقای مکارم: اگر بخواهد ظرفی که با شراب نجس شده با اب قلیل بشوید باید سه مرتبه بشوید و دست در آن بمالد و مستحب است هفت مرتبه شسته شود. و با اب کر یک مرتبه کفایت میکند. اقای بهجت: بنابر احتیاط واجب یک مرتبه بشوید.ولی بنابر اقوی یک مرتبه کافیست. و با اب کر یک مرتبه بشوید کافیست. اقایان صافی و گلپایگانی: اگر بخواهد ظرفی که با شراب نجس شده با اب قلیل بشوید مثل بقیه ظرف ها باید سه مرتبه بشوید پا ک میشود و مستحب است هفت مرتبه شسته شود. و با اب کر یک مرتبه کفایت میکند. اقایان خوئی و تبریزی: اگر بخواهد ظرفی که با شراب نجس شده باید سه مرتبه بشوید و فرقی بین اب کر و قلیل و جاری نیست. اقای زنجانی: اگر بخواهد ظرفی که با شراب نجس شده باید سه مرتبه بشوید و احتیاط مستحب است هفت مرتبه بشوید و فرقی بین اب کر و قلیل و جاری نیست. اقای سیستانی: اگر بخواهد ظرفی که با شراب نجس شده باید سه مرتبه بشوید و احتیاط مستحب است هفت مرتبه بشوید و فرقی بین اب کر و قلیل و جاری نیست. ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10 ❁ 💠 💠💠 💠💠💠
💠💠💠 💠💠 💠 چگونگی طهارت ظرفی که سگ در ان چیز روان خورده: امام خمینی. امام خامنه ای. اقایان گلپایگانی و اراکی: باید ظرفی که سگ در ان چیز روان خورده اول باید با خاک پاک خاک مال کرد و بعد با اب کر یک مرتبه شست و یا با اب قلیل دو مرتبه شست. اقای صافی: باید ظرفی که سگ در ان چیز روان خورده اول باید با خاک پاک خاک مال کرد و بعد با اب کر یا جاری بنابر احتیاط یک مرتبه شست و یا با اب قلیل دو مرتبه شست. اقای فاضل: باید ظرفی که سگ در ان چیز روان خورده اول باید با خاک پاک خاک مال کرد و بعد با اب کر یک مرتبه شست و یا با اب قلیل دو مرتبه شست. و با اب باران یک مرتبه. اقای سیستانی: باید ظرفی که سگ در ان چیز روان خورده اول باید با خاک پاک خاک مال کرد و بعد با اب کر یا جاری یا قلی دومرتبه شست. واگر اب دهانش ریخت یا بدنش اصابت کرد بنابر احتیاط واجب سه مرتبه شسته شود. اقای مکارم: باید ظرفی که سگ در ان چیز روان خورده اول باید با خاک پاک خاک مال کرد و بعد با اب کر یا جاری یک مرتبه شست و یا با اب قلیل دو مرتبه شست. و اگر اب دهانش ریخت احتیاط مستحب است همین کار را انجام دهد. و اگر جایی از بدن سگ با رطوبت به ظرف اصابت کرد خاک مال لازم نیست و با اب قلیل سه مرتبه و با اب کر یا جاری یک مرتبه شسته شود. اقای بهجت: باید ظرفی که سگ در ان چیز روان خورده اول باید بنابر احتیاط واجب با خاک پاک خاک مال کرد و بعد با کمی خاک با اب ممزوج کرد و برظرف مالید و بعد با اب کر یا جاری یک مرتبه شست و یا با اب قلیل دو مرتبه شست. و اگر اب دهان سگ در ظرف ریخت بنابر احتیاط واجب باید پیش از شستن خاک مال کرد. اقای زنجانی: باید ظرفی که سگ در ان چیز روان خورده اول بایدخالمال کرد و بنابر احتیاط واجب با خاک پاک خاک مال کرد و بعد بنابر احتیاط واجب با اب کریا جاری دو مرتبه شست و یا با اب قلیل دو مرتبه شست. واگر اب دهان سگ ریخت در ظرف بنابر احتیاط واجب باید قبل از شستن خاک مال کرد. ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10 ❁ 💠 💠💠 💠💠💠
💠💠💠 💠💠 💠 دوحکم کلی در باره مطهرات: 1. مطهرات،تمام چیز های نجس را پاک میکنند ;یعنی تمام چیز های نجس قابل پاک شدن است،هرچند با استحاله. 2. هیچ یک از آب های مضاف پاک کننده نیست و با بر خورد به نجاست،نجس میشوند. ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10 ❁ 💠 💠💠 💠💠💠
💠💠💠 💠💠 💠 چگونگی تطهیر اشیاء نجس با اب: تطهیر اشیا نجس: 1⃣ ظرف: 1. با آب کر: یک مرتبه. 2. با آب قلیل : سه مرتبه. (بجز ظرفی که با شراب نجس شده یا سگ و خوک از ان چیز روان خورده). 2⃣ غیر ظرف: 1. به بول نجس شده: 🔹با اب کر: امام خمینی. امام خامنه ای. اقایان فاضل. بهجت. نوری: یک مرتبه. اقای تبریزی: دومرتبه با اب کر شسته شود. و در لباس و فرش و مانند انها باید فشار دهد. اقای سیستانی: دومرتبه با اب کر شسته شود. و در لباس و فرش و مانند انها لازم نیست فشار دهد. اقای صافی: یک مرتبه با اب کر شسته شود. و در لباس و فرش و مانند انها ولازم نیست فشار دهد. اقایان مکارم و وحید: یک مرتبه با اب کر شسته شود. و در لباس و فرش و مانند انها باید فشار دهد. 🔹با اب قلیل: امام خمینی. امام خامنه ای. اقایان فاضل. نوری و مکارم: دومرتبه با اب قلیل شسته شود. و در لباس و فرش و مانند انها باید بعد از هربار شستن فشار دهد. اقایان بهجت و صافی: یک مرتبه با اب قلیل شسته شود. و در لباس و فرش و مانند انها باید فشار دهد. اقای سیستانی: بدن و لباس دومرتبه با اب قلیل شسته شود. و غیر ان ها یک بار و در فرش و مانند انها باید فشار دهد. 2. به غیر بول نجس شده: 🔹با آب کر: امام خمینی. امام خامنه ای. اقایان فاضل و نوری: یک مرتبه با اب کر شسته شود. و در لباس و فرش و مانند انها بنابر احتیاط واجب باید فشار دهد. اقایان بهجت. صافی. سیستانی: یک مرتبه با اب کر شسته شود. و در لباس و فرش و مانند انها لازم نیست فشار دهد. اقایان وحید. مکارم. تبریزی: یک مرتبه با اب کر شسته شود. و در لباس و فرش و مانند انها باید فشار دهد. 🔹با آب قلیل: یک مرتبه با اب قلیل شسته شود. و در لباس و فرش و مانند انها باید فشار دهد. تا غساله ان بیرون رود ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10 ❁ 💠 💠💠 💠💠💠
💠💠💠 💠💠 💠 برخی از خصوصیات باران: 1. اگر بر چیز نجسی که عین نجس در ان نیست یک بار ببارد پاک میشود. 2. اگر بر فرش و لباس نجس ببارد و خیس شود پاک میشود و فشار لازم ندارد. 3. اگر بر زمین نجس ببارد پاک میشود. 4. هرگاه باران در جایی جمع بشود اگر چ کمتر از کر باشد تا موقعی که باران میبارد حمک کر را دارد و چنانچه با نجس برخورد کند;مثلا چیز نجسی را در ان بشوید تا زمانی که بو یا رنگ یا مزه نجاست نگرفته پاک است. ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10 ❁ 💠 💠💠 💠💠💠
💠💠💠 💠💠 💠 احکام آب کر،جاری،چاه و باران: 1. تمام اقسام اب های مطلق ( ب جز اب قلیل ) تازمانی که بو یا رنگ یا مزه نجاست نگرفته باشد پاک است و هرگاه بر اثر برخورد با نجاست،بو رنگ یا مزه نجاست بگیرد نجش میشود. بنابراین اب جاری،چاه،کر حتی باران در این حکم مشترکند. 2. اب متصل به کر،در حکم اب کر است. پس اب لوله های ساختمان ها که متصل به منبع بزرگ شهر است،حکم اب کر را دارد. ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10 ❁ 💠 💠💠 💠💠💠
💠💠💠 💠💠 💠 احکام اب قلیل: 1. آب قلیل در برخورد به نجاسات نجس میشود. خواه روی چیز نجس ریخته شود یا چیز نجس به آن برسد. 2. اب قلیلی که از بالا به پایین جریان دارد مثلا بر روی زمین شیب دار حرکت میکند، اگر نجاست به قسمت بالای آن برسد ،پایین آن نیز نجس میشود. ولی چنانچه نجاست به قسمت پایین آن برسد با آنچه بالاتر از آن است نجس نمیشود. 3. آب قلیلی که برای برطرف کردن عین نجاست روی چیز نجس ریخته میشود و از ان جدا میشود نجس است و باید از ابی که پس از برطرف شدن عین نجاست برای تطهیر چیز نجس روی آن میریزند و از آن جدا میشود اجتناب شود. ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10 ❁ 💠 💠💠 💠💠💠
💠💠💠 💠💠 💠 احکام آب کر،جاری،چاه و باران: 1. تمام اقسام اب های مطلق ( ب جز اب قلیل ) تازمانی که بو یا رنگ یا مزه نجاست نگرفته باشد پاک است و هرگاه بر اثر برخورد با نجاست،بو رنگ یا مزه نجاست بگیرد نجش میشود. بنابراین اب جاری،چاه،کر حتی باران در این حکم مشترکند. 2. اب متصل به کر،در حکم اب کر است. پس اب لوله های ساختمان ها که متصل به منبع بزرگ شهر است،حکم اب کر را دارد. ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10 ❁ 💠 💠💠 💠💠💠
💠💠💠 💠💠 💠 اقسام آب مطلق: اب یا از اسمان می بارد یا از زمین میجوشد ، یانه میجوشد و نه میبارد. 🔹به ابی که از اسمان ببارد ( باران ) می گویند. 🔹ابی که از زمین میجوشد اگر جریان داشته باشد (اب جاری) می گویند. و اگر بدون جریان باشد (اب چاه) می گویند. 🔹ابی که از زمین نمی جوشد و از اسمان نمیبارد (اب راکد) میگویند. اب راکد : اگر مقدارش زیاد باشد (کر) است و اگر مقدارش کم باشد (قلیل) است. مقدار اب کر: ✴️حجم: امام خمینی. امام خامنه ای. اقایان نوری. مکارم. فاضل و بهجت: 42/875 وجب ،ظرفی که به درازا و پهنا و گودی آن هریک حداقل 3/5 وجب باشد و آن را پر از اب کند به مقدار کر است. اقایان صافی. گلپایگانی. وحید. خوئی. تبریزی: ظرفی که به درازا و پهنا و گودی آن هر یک به اندازه 3 وجب باشد و ان را پر اب کنند، بمقدار کر است. (صافی): احتیاد است که 3/5 وجب باشد. اقای سیستانی: ظرفی که به درازا و پهنا و قودی آن هر یک حداقل 3/6 وجب باشد و آن را پر از اب کنند، بمقدار کر است. ✴️وزن: امام خمینی: 377/419 kg. اقای بهجت: 376/740 kg. امام خامنه ای، اقای مکارم: 384 kg(کیلوگرم) یا L(لیتر). اقایان سیستانی و سبحانی: 384 kg. اقای همدانی: بنابر احتیاط واجب 377/419 kg. اقای خوئی: تقریبا 377 kg. اقای زنجانی: 480 kg. اقای تبریزی: وزن اعتباری ندارد. همین که طول و عرض و ارتفاع 3 وجب باشو به مقدار کر است. 🔹تنها اب مطلق نجس را پاک میکند گرچه ممکن است اب مضاف چیز کثیفی را تمیز کند ولی همانگونه که پیشتر گفته شد نجس را پاک نمی کند. ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10 ❁ 💠 💠💠 💠💠💠
✨﷽✨ 🌸✨پیامبرخدا(ص)فرمودند: جبرئیل نزد من آمد و گفت: ای محمد، خداوند به تو سلام میرساند و میفرماید : 💥نماز را واجب کردم ولی این تکلیف را از معذور و مجنون و طفل برداشتم 💥روزه را واجب کردم ولی آن را برای مسافر الزامی نکردم 💥حج را واجب کردم ولی ان را از بیمار نخواستم 💥زکات را واجب کردم ولی آن را از گردن نیازمند ساقط کردم. 💥اما دوست داشتن و حب علی بن ابی طالب سلام الله علیه را واجب کردم و محبتش را بر تمام اهل آسمانها و زمین الزام نمودم . بدون آنکه معذوریت و رخصتی در آن باشد. هرکس ذره ای از حب علی دور باشد به واجب الهی عمل نکرده است. 📚بحارالانوار .الفضایل
💬سوال: حكم خواندن عقد ازدواج و طلاق زن در ايام عادت ماهانه چيست⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع: خواندن عقد ازدواج در ايام عادت اشكال ندارد؛ ولى طلاق زن در اين ايام صحيح نيست؛ مگردر موارد ذيل: 1⃣_شوهرش بعد از ازدواج با او نزديكى نكرده باشد؛ [غیر مدخوله باشد]. 2⃣_زن آبستن باشد؛ 3⃣_مرد به واسطه غايب بودن و مانند آن، نتواند بفهمد كه زن از خون حيض پاك است يانه. 💠تبصره . آيه اللّه سيستانى در بند سوم مى گويد: بنابر احتياط واجب بايد مرد حداقل يك ماه (از جدا شدن همسرش) صبر كند و بعد طلاق بدهد. 🆔👇👇 @resule10📚
  💬سوال: مداد چشم و ريمل در هنگام وضو چه حكمى دارد⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع: براى وضو، ريمل و مداد بيرون چشم ـ اگر جرم داشته باشد ـ بايد برطرف شود؛ ولى برطرف كردن مقدارى كه داخل چشم است، لازم نيست. 💠تبصره. بعد از برطرف كردن جرم مواد آرايشى، باقى ماندن رنگ آن  مانع وضو نيست. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سؤال: بعد از استفاده از ریمل، هنگام وضو یا غسل، آیا باید تمامی مواد روی مژه پاک شود یا نه⁉️⁉️ اگر بعد از شستن زیر چشم رنگ گرفته باشد و کمی سیاه شده باشد، ولی هیچ جرمی نداشته باشد این سیاهی مانع وضو است یا نه⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای اگر جرم داشته باشد و مانع رسیدن آب به مژه یا پوست شود، باید برطرف شود. 📝آیت الله مکارم: آیا مداد چشم یا سرمه و مانند آن مانع برای وضو محسوب می شوند⁉️⁉️ در صورتی که غلیظ و مانع رسیدن آب نباشد مانعی ندارد. در غیر این صورت باید برطرف شود. 🆔👇👇 @resule10📚‌
✨﷽✨ ⁉️سوال: وقت نماز عصر تا اذان مغرب است یا تا هنگام غروب آفتاب؟ نیمه شب شرعی برای نماز عشا و بیتوته در منی چه وقت است؟ 📝⇦پاسخ رهبری: آخر وقت نماز عصر تا غروب آفتاب است، و براى محاسبه نيمه شب، شب را از اول غروب تا اذان صبح حساب کنند، بنا بر اين تقريباً يازده ساعت و يک ربع بعد از ظهر شرعى آخر وقت نماز مغرب و عشا است. ❓سوال:اگر کسی در بین نماز عصر متوجه شود که نماز ظهر را نخوانده است، چه تکلیفی دارد؟ 📝⇦پاسخ رهبری: اگر به خيال اين که نماز ظهر را خوانده است به نيت نماز عصر مشغول نماز شود و در بين نماز بفهمد که قبلاً نماز ظهر را نخوانده است، در صورتى که در وقت مشترک نماز ظهر و عصر است، بايد بلافاصله نيت خود را به نماز ظهر برگرداند و نماز را تمام کند و پس از آن، نماز عصر را بجا آورد، و اگر اين اتفاق در وقت مخصوص به نماز ظهر 🍃🌸 @resule10 🌸🍃
💬سوال: آیاخروج خون بسته یا جنین باعث واجب شدن غسل نفاس می شود⁉️⁉️ ✅پاسخ مشترک همه مراجع لازم نیست که خلقت بچه تمام باشد (۱)، بلکه اگر خون بسته‌ای هم از رحم زن خارج شود و خود زن بداند، یا چهار نفر قابله بگویند که اگر در رحم می‌ماند انسان می‌شد، خونی که تا ده روز ببیند خون نفاس است (۲). 💠پاسخ اختصاصی هر مرجع (۱) 📝آیات عظام :(خوئی، تبریزی، زنجانی:) بلکه اگر ناتمام نیز باشد در صورتی که زاییدن صدق کند خونی که تا ده روز ببیند خون نفاس است. 📝آیت الله سیستانی:بلکه اگر ناتمام نیز باشد در صورتی که از حالت عَلَقه که خون بسته است و مُضغه که قطعه گوشت است گذشته باشد و بیفتد، خونی که تا ده روز ببیند خون نفاس است. (۲) 📝آیت الله بهجت:بنا بر احوط. (فاضل:) خونی که تا ده روز همراه آن می‌بیند، خون نفاس است. 📝آیت الله مکارم:در خون نفاس احتیاط واجب این است که خلقت بچه تمام باشد، بنا بر این اگر خون بسته‌ای از رحم خارج شود و بداند که اگر در رحم می‌ماند انسان می‌شد باید میان اعمال زنی که از خون پاک است و کارهایی که حائض ترک می‌کند جمع نماید. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: زنی که بدون اجازه شوهر به همراه فرزندانش خانه را ترک کرده و او را از دیدار آنان محروم ساخته حکمش چیست⁉️⁉️ 💠پاسخ اجمالی: خروج زن از خانه بدون اجازه شوهر جایز نیست. همچنین مادر حق ندارد پدر بچه‌ها را از دیدن فرزندانش محروم کند و شوهر می تواند از دادگاه، اجبار همسرش به رعایت قانون را خواهان شود و در ضمن، در صورت عدم تمکین، زن دیگر حقی برای دریافت نفقه نخواهد داشت. ✅پاسخ: 📝آیة الله العظمی خامنه‌ای: در هر صورت خروج زن از خانه بدون اجازه شوهر جایز نیست. 📝 آیة الله العظمی مکارم شیرازی: از نظر شرعی چنانچه زن از تمکین خودداری نماید، ناشزه بوده و نفقه به او تعلق نمی‌گیرد. 📝 آیة الله العظمی صافی گلپایگانی: از قضیه شخصیه اطلاعی ندارم به طور کلی چنانچه زن بدون اجازه شوهر از خانه خارج شود ناشزه بوده و مستحق نفقه نیست و همچنین مادر حق ندارد پدر بچه‌ها را از دیدن فرزندانش محروم کند. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: منظور از غسل «مافي الذمه» چيست⁉️ ✅پاسخ: 📝غسل «مافى الذمه» آن است كه بر انسان غسلى واجب شده؛ ولى نوع آن را نمى داند. در اين صورت گفته مى شود به نيت آنچه كه بر عهده اش آمده، يك غسل انجام دهد رساله تمام مراجع 👇👇🌹 http://eitaa.com/joinchat/1856176139C2afb2adf9f
💬سؤال: خانمی که به واسطه نذر (معیّن یا غیر معیّن) یا اعتکاف مستحبی معتکف شده ، اگر روز دوم یا سوم حائض شود ، آیا قضای اعتکاف بر او واجب است⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله بهجت : در مورد نذر ، مطلقاً باید آن اعتکاف را قضا کند و در مورد اعتکاف مستحبی در روز دوم قضا ندارد و در روز سوم اگر حائض شود ، باید آن را قضا کند مگر اینکه از اول اعتکاف شرط رجوع کرده باشد. 📝آیت الله شبیری زنجانی : اعتکاف وی باطل است و در صورتی که اعتکاف به واسطه نذر غیر معین بر او لازم شده باشد ، اعتکاف درزمان دیگری بر وی واجب است. 📝آیت الله صافی گلپایگانی: در مورد سؤال در نذر معیّن و مستحبی قضا ندارد و در نذر غیر معیّن باید نذر خود را بعد از پاک شدن از حیض ادا کند. 🆔👇👇 @resule10📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان مهربانم صبح جمعه تون بخیر و پراز امید 🌸🍃🌺 در این روزهای آخر سال آرزویی کنید دست های خدامنتظره تاامضایی ازسرمهرو🌺🍃🌸 روزگاری خوش براتون رقم بزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬سوال: آيا غنا و آواز خوانى زن در شب عروسى جايز است⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع (به جز سيستانى و مكارم): اگر محتواى آن باطل نباشد، اشكال ندارد. 📝آيات عظام مكارم و سيستانى: بنابر احتياط واجب جايز نيست. 💠تبصره. بايد توجه كرد كه در صورتى آوازخوانى زن در شب عروسى جايز است كه صداى او را مرد اجنبى نشنوند و به همراه آن موسيقى لهوى نيز بكار نرود. 🆔👇👇 @resule10📚
‼️دست زدن در شادی اهل بیت 🔷س 3525: دست‌زدن همراه با شادی و خواندن و ذکر صلوات بر پیامبر اکرم و آل او(صلوات الله علیهم اجمعین) در جشن‌هایی که به مناسبت ایام ولادت ائمه معصومین(علیهم‌السلام) و اعیاد وحدت و مبعث برگزار می شود چه حکمی دارد؟ اگر این جشن ها در مکان‌های عبادت مانند مسجد و نمازخانه های ادارات و مؤسسات دولتی و یا حسینیه ها برگزار شوند، حکم آن‌ها چیست؟ ✅ج: به‌ طور کلی کف زدن فی نفسه به نحو متعارف در جشن‌های اعیاد یا برای تشویق و تأیید و مانند آن اشکال ندارد ولی بهتر است فضای مجالس دینی به‌ خصوص مراسمی که در مساجد و حسینیه ها و نمازخانه ها برگزار می شود، به ذکر صلوات و تکبیر معطّر گردد تا انسان به ثواب آن‌ها برسد. 📕منبع: khamenei.ir ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10
‼️هزینه ها در مراسم أعیاد 🔷س 3524: آیا هزینه هایی که پیرامون تزئین خیابان ها یا مجالس به مناسب أعیاد أئمه اطهار (علیهم السلام) مثل نیمه شعبان، انجام می شود جایز است؟ ✅ج: فی نفسه مانعی ندارد، ولی نباید به حدّ اسراف و زیاده روی برسد. 📕منبع: leader.ir ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10