eitaa logo
وب‌سایت رِواق معرفت
818 دنبال‌کننده
483 عکس
245 ویدیو
12 فایل
↭💠﷽💠↭ 🌐 "رواق معرفت" وابسته به "مؤسسه معنویت تمدن‌ساز"، کانال رسمی نشر آثار و فعالیت‌های حجت‌الاسلام امین شمشیری در ساحت «عرفان، فلسفه، كلام و جريان‌شناسی‌دينی» می‌باشد. 👤 ادمین: @hessamkalhori ☎️ 02532938044 کانال دیگر ما: 🆔 eitaa.com/mtsaz_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
30.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️خاستگاه عرفان واره حلقه | بخش دوم 🔅مدرس: استاد امین شمشیری 📽ویدئوی آموزشی ⏱۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه ✨وب سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوره آشنایی با صوفیان فرقه‌ای و تصوف بازاری 🍃مدرس: استاد امین شمشیری ▫️کلاس‌ها به صورت برخط | آنلاین در فضای اسکای ‌روم| 📌به همراه اعطای گواهی پایان دوره 🕰 ساعت 17 و 30 دقیقه در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه هر هفته 🔅آغاز دوره از یکشنبه دوم خرداد 1400 📎لینک ورود به کلاس در اسکای روم 🌐https://www.skyroom.online/ch/nahadfars/course-hall 🔘 مؤسسه آموزش عالی امام خمینی رضوان‌الله ‌تعالی‌علیه 🔘مؤسسه معنویت تمدن‌ساز 🔘کاج|کاهش آسیب‌های جامعه| 🆔 @revaghemarefat_ir
⚫️ عذاب و سوال قبر در تشکیلات حلقه ✍️به قلم حجت الاسلام امین شمشیری | آنچه در این مقاله می خوانید: 1. عذاب قبر 1-1. عذاب قبر در دیدگاه تشکیلات حلقه 1-2. نقد و بررسی یکم: شرط حجتیت تجربیات شخصی دوم: دلایل فشار قبر مطابق روایات سوم: بی‌ارتباطی نائل آمدن کمال با دین در حلقه 2. سؤال در قبر 2-1. سؤال در قبر از دیدگاه تشکیلات حلقه 2-2. نقد و بررسی یکم: ناسازگاری با آموزه های دینی دوم: چرایی سمبلیک انگاری سوم: تفاوت تکوینی انگاری و سمبلیک انگاری 🔅مشاهده متن کامل مقاله در لینک زیر: 🌐 http://yun.ir/hvfcd1 ✨وب سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش و پاسخ 6.mp3
1.26M
⁉️پرسش و پاسخ | آیا منشا لفظ کلمه «صوفی» به درستی مشخص است؟ 🍃استاد شمشیری | بخشی از سلسله مباحث نقد تصوف بازاری 📎ابوالفضل علی بن محمد بُستی | کشف المحجوب | بیست قول |‌ تنازَعَ النّاسُ في الصُّوفيِّ واختلَفوا| هُجویری| جلال الدین همایی| مصباح الهداية و مفتاح الكفاية 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍🏻 برگرفته از کتاب قفس زرین؛ جلد اول | اثر امین شمشیری ▫️انواع سنّت: سنّت به یک اعتبار قابل تقسیم بندی به «ثابت»، «متغیر» و «خرافی» است. ▫️سنت ثابت: سنّت‌هایی الهی، ثابت و لا یتغیّر هستند که کاملاً با فطرت آدمی تناسب داشته و وابسته به زمان و مکان خاصی نیستند. این سنّت ها تحت هیچ شرایطی با گذشت زمان تغییر نمی‌کنند بلکه تکامل می‌یابند و ریشه‌دارتر می‌شوند ... ▫️سنت عادی: شیوه‌ها و روش هایی از زندگی انسانی هستند که نسبت به مقتضیات زمان یا موقعیت مکانی شأنیت وجود پیدا کرده و سپس رواج یافته‌اند. این بخش از سنّت در طول تاریخ، با از دست دادن داعیه‌های اولی‌شان، با پویایی فکر انسان در تعارض بوده‌اند و این بخش از سنّت است که در مقابل پیشرفت‌های صحیحِ تجدّد، مشکل ساز است. و... ▫️سنت های خرافی: سنّت‌هایی هستند که نه منشأ الهی دارند و نه عقلانی و گاهی مرموز هستند. سنّتهای خرافی، آن بخش از سنّت هستند که جاهلانه و بدون هیچ وجه عقلانی بر جای مانده‌اند. بعضاً با جنبه‌های اسرار آمیز بخشی از اعتقادات دینی در هم تنیده شده‌اند، تفکیک آنها را از هم مشکل نموده است. 🆔 @revaghemarefat_ir
✍🏻 برگرفته از کتاب قفس زرین؛ جلد اول | اثر امین شمشیری ▫️تفکیک سنّت: چرا باید سنّت را تفکیک کنیم ؟ چرا باید اجزای مقدس، ثابت و لا یتغیّرِ سنّت از اجزای زمانمند و مکانمند آن جدا شود؟ ▫️پاسخ آن است که: چه بسا مسامحه و سهل انگاری این مهم، سبب سرایت تقدسِ بخشی از سنّت به بخش متغیر و غیر مقدس آن شود؛ و اینجاست که ممکن است جمعی برای حفظ جاه و مال و منال خود و به بهانه‌ی دفاع از حریم اعتقادات دینی، با جمود و تحجّر، جامعه‌ای را به ایستایی و عقب ماندگی بکشانند [مثل مدعیان طرفداری از سنّت که تجدّد را مطلقاً رد می‌کنند] و جمعی دیگر به بهانه‌ی پیشرفت و تمدّن و به ناحق، دین و اجزای مقدس سنّت را عامل رکود و عقب افتادگی بدانند. [مثل مدعیان روشنفکری که سنّت را می‌کوبند و مطلقاً تجدّد را می‌پذیرند] 🆔 @revaghemarefat_ir
29.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️خاستگاه عرفان واره حلقه | بخش سوم 🔅مدرس : استاد امین شمشیری 📽ویدئوی آموزشی ⏱ ۸ دقیقه و ۱۵ ثانیه ✨وب سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
⚫️ مخالفت با ذکر زبانی و یاد خدا در عرفان واره حلقه ✍️به قلم حجت الاسلام امین شمشیری | آنچه در این مقاله می خوانید: الف: جایگاه ذکر در تشکیلات حلقه 1. ایجاد قفل ذهنی 2. ایجاد اختلال 3. ذکرِ بدون حفاظ و حمله‌ی موجودات غیر ارگانیک 4. ذکر و تمرکز یعنی زندانی شدن ب: نقد و بررسی یکم: جایگاه ذکر در ادیان الهی دوم: منع ذکرگویی نشانه‌ای برای استفاده از جنّیان سوم: جذب افراد به سازمان با اشاعه خرافات چهارم: تقلیل ارزش ذکر پنجم: ادعای بدون دلیل 🔅مشاهده متن کامل مقاله در لینک زیر: 🌐 http://yun.ir/wjfeu4 ✨وب سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا