eitaa logo
وب‌سایت رِواق معرفت
819 دنبال‌کننده
482 عکس
245 ویدیو
12 فایل
↭💠﷽💠↭ 🌐 "رواق معرفت" وابسته به "مؤسسه معنویت تمدن‌ساز"، کانال رسمی نشر آثار و فعالیت‌های حجت‌الاسلام امین شمشیری در ساحت «عرفان، فلسفه، كلام و جريان‌شناسی‌دينی» می‌باشد. 👤 ادمین: @hessamkalhori ☎️ 02532938044 کانال دیگر ما: 🆔 eitaa.com/mtsaz_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
19.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات اعتقادی 🎞 پرسش ۱: کائنات در آموزه‌های قانون جذب چیست و چه نقشی بر عهده دارد؟ ✨ استاد امین شمشیری ⏳۵ دقیقه و ۱۵ ثانیه 🏷 🏷 ⚪️ وب‌سایت تخصصی رِواق معرفت 🌐 وب‌گاه | آپارات | ایتا 🆔 @revaghemarefat_ir
🟢 آثار محبت 🍃 همان طور که اصل به بارنشستن درخت و خوش رنگ و خوش طعم بودن میوه، نشانه حیات و شادابی درخت است، اعمال آدمی نیز نشانِ نشاط یا پژمردگی درختِ محبّت در وجود اوست: «من أراد منکم أن یعلم کیف منزلته عندالله فلینظر کیف منزلة الله منه عند الذنوب». 🍃 اگر در درون آدمی، محبّتِ واقعی وجود داشته باشد، اولین اثرش، جلب رضای محبوب و تقدیم آن بر رضای دیگران است: «دلیل الحبّ إیثار المحبوب علی ما سواه». برای تقدیم محبوب، باید آدمی گِرد گناه نگردد تا گَرد آن بر چهره جانش ننشیند. 🍃از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است: کسی که معصیت الهی را مرتکب می‌شود، دوستدار او نیست: «ما أحب الله عزّوجلّ من عصاه» 📖 ادب فنای مقربان؛ ج۲، ص۳۴۰. 🔅مؤسسه معنویت تمدن‌ساز 🆔 @mtsaz_ir
✨ اثر اخلاص 🍃 حضرت فاطمه سلام‌الله علیها: مَن أصعَدَ إلَی اللّه خالِصَ عِبادَتِهِ أهبَطَ اللّه إلَیهِ أفضَلَ مَصلَحَتِهِ. 🍃 هر کس عبادت خالص خود را به‌سوی خداوند بالا فرستد (و پیشکش آستان او کند)، خدا هم بهترین مصلحت خود را بر او فرو می‌فرستد. 📖 بحار الأنوار؛ ج ۶۷؛ ص ۲۴۹. 📚 مجلسی، محمدباقر بن محمدتقی؛ بحارالأنوار؛ ج ۶۷، چ ۲، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، ۱۴۰۳ ه. ق. 🔆 وب‌سایت تخصصی رِواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
وب‌سایت رِواق معرفت
🌷 «هو العلیم» 📚 سلسله دروس «آشنایی با عرفان اسلامی» 🎙فایل صوتی جلسه ۸ از ۱۵ ⏳۲۹ دقیقه و ۲۶ ثانیه 📖
عرفان اسلامی 9.mp3
10.59M
🌷 «هو العلیم» 📚 سلسله دروس «آشنایی با عرفان اسلامی» 🎙فایل صوتی جلسه ۹ از ۱۵ ⏳۲۹ دقیقه و ۶ ثانیه 📖 مبحث: 👤 استاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین 🗓 زمستان ۱۴۰۰ 🍃 عناوین جلسه هستی‌شناسی و جهان‌شناسی عرفانی | عوالم عرفانی در قوس صعود عبارتند از: عالم ماده، عالم مثال، عالم عقول یا مجردات تام و نهایتا صُقع ربوبی که تعیّن دوم (مقام واحدیت) و تعیّن اول (مقام احدیت) می‌باشد. | نهایت سیر انسان سالک تا مقام احدیت است؛ و ذات الهی یا همان هویت غیبیه در دسترس احدی حتی انبیاء و اولیاء الهی‌علیهم‌السلام قرار نمی‌گیرد. | سلوک عرفانی امری درونی است و همۀ مسیر در درون فرد طی می‌شود. 🌱 مؤسسه معنویت تمدن‌ساز | مجموعه روشنگری مازندران ✨وب سایت تخصصی رواق معرفت 🌐 www.revaghemarefat.ir 🆔 @revaghemarefat_ir
وب‌سایت رِواق معرفت
🟡 پیدایی جریان مثبت‌اندیشی در ایران ✍️ برگرفته از کتاب واکاوی جریان مثبت‌اندیشی 📃 برای مشاهده متن
🟡 نقد‌ روش‌های اثباتی جریان مثبت‌اندیشی (بخش اول) ✍️ برگرفته از کتاب واکاوی جریان مثبت‌اندیشی 📃 برای مشاهده متن کامل مقاله اینجا کلیک فرمایید. ✨وب سایت تخصصی رواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
مرگ جاهلی ☘️ قالَ رَسُولُ اللّه ِصلي‌الله‌عليه‌و‌آله: مَنْ أَنْكَرَ الْقَائِمَ مِنْ وُلْدِي فِي زَمَانِ غَيْبَتِهِ فَمَاتَ فَقَدْ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً. 💠 رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: كسى كه در زمان غيبت، حضرت قائم را كه از فرزندان من است، انكار كند همانند مردگان جاهليت مرده است. 📖 كمال الدين و تمام النعمة؛ ج۲، ص ۴۱۳. 📚 ابن بابويه، محمد بن على‏؛كمال الدين و تمام النعمة؛ ج۲، چ۲، تهران، اسلامیه، ۱۳۹۵ ه. ق. 🔆 وب‌سایت تخصصی رِواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎞 دسترسی آسان به ۴۱ ویدئوکست‌ توحیدی حضرت‌ امام خمینی رضوان‌الله‌علیه به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی ایشان ۱ | ۲ | ۳ | ۴ | ۵ | ۶ | ۷ | ۸ | ۹ | ۱۰ | ۱۱ | ۱۲ | ۱۳ | ۱۴ | ۱۵ | ۱۶ | ۱۷ | ۱۸ | ۱۹ | ۲۰ | ۲۱ | ۲۲ | ۲۳ | ۲۴ | ۲۵ | ۲۶ | ۲۷ | ۲۸ | ۲۹ | ۳۰ | ۳۱ | ۳۲ | ۳۳ | ۳۴ | ۳۵ | ۳۶ | ۳۷ | ۳۸ | ۳۹ | ۴۰ | ۴۱ 🏷 🏷 🏷 🏷 ⤴️ دسترسی آسان به مجموعه «ویدئوکست‌ها و کلیپ‌ها» 🟠 وب‌سایت تخصصی رِواق معرفت 🌐 وب‌گاه | آپارات | ایتا
وب‌سایت رِواق معرفت
🌷 «هو العلیم» 📚 سلسله دروس «آشنایی با عرفان اسلامی» 🎙فایل صوتی جلسه ۹ از ۱۵ ⏳۲۹ دقیقه و ۶ ثانیه 📖
عرفان اسلامی 10.mp3
9.9M
🌷 «هو العلیم» 📚 سلسله دروس «آشنایی با عرفان اسلامی» 🎙فایل صوتی جلسه ۱۰ از ۱۵ ⏳۲۷ دقیقه و ۱۱ ثانیه 📖 مبحث: 👤 استاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین 🗓 زمستان ۱۴۰۰ 🍃 عناوین جلسه هستی‌شناسی عرفانی: تجلیات وجود: تعیین اول و ثانی | عالم ارواح | عرفا از عالم عقل به عالم ارواح تعبیر می‌کنند. ارواح یا مجردات تام در عرفان به معنای عقول مصطلح در فلسفه می‌باشد. | دسته‌بندی فرشتگان: ۱. ملائکه کروبیان (مهیمه، مجاری فیض). ۲. ملائکه روحانیان (اهل ملکوت اعلی، اهل ملکوت اسفل) | عالم مثال | تقسیم‌بندی عالم مثال: ۱. عالم مثال منفصل (عالمی است کاملا جدای از انسان و بین عالم ماده و عالم عقل) | ۲. عالم مثال متصل (عالم خیال انسان). | ظهور جبرئیل‌‌علیه‌السلام بر پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم در واقع در عالم مثال منفصل بوده و نه در این عالم ماده | اولیای الهی کسانی هستند که به سمت خدا سفر کرده‌اند و به آن مقصد رسیده‌اند. | عالم مثال منفصل را عرفا برزخ می‌گویند | برزخ نزولی و برزخ صعودی | عالم ماده | تقسیم‌بندی‌های عالم ماده: ۱. عالم عناصر ۲. عالم مرکبات | ۱. ماده عِلوی ۲. ماده سفلی. 🌱 مؤسسه معنویت تمدن‌ساز | مجموعه روشنگری مازندران ✨وب سایت تخصصی رواق معرفت 🌐 www.revaghemarefat.ir 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 گروه کلام مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برگزار می کند: 👥 نشست علمی با موضوع: «آیین شکرگزاری در جریان مثبت‌اندیشی؛ تقریر و نقد» ❇️ ارائه‌دهنده: حجت‌الاسلام امین شمشیری ❇️ دبیر علمی: حجت‌الاسلام غلامرضا رضوی 🔸زمان: چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ 🕐 ساعت: ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰ 🔹 مکان: سالن جلسات مرکز ملی پاسخگویی 🌐 لینک ورود(کارشناسان شعب): https://mmps.ir/kalam-5 ⤴️ فهرست دوره‌ها 🔆 وب‌سایت تخصصی رِواق معرفت 🆔 @revaghemarefat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا