☘️ دريا و سراب
ما را رها كُنيد در اين رنج بىحساب
با قلب پارهپاره و با سينهاى كباب
عُمرى گذشت در غم هجران روى دوست
مُرغم درون آتش و ماهى بُرونِ آب
حالى نشد نصيبم از اين رنج و زندگى
پيرى رسيد غرق بطالت پس از شباب
از درس و بحث مدرسهام حاصِلى نشد
كى مىتوان رسيد بدريا ازين سراب
هرچه فراگرفتم و هرچه ورق زدم
چيزى نبود غير حجابى پس از حجاب
هان اى عزيز! فصل جوانى بهوش باش!
در پيرى از تو هيچ نيايد بغير خواب
اين جاهِلان كه دعوى ارشاد مىكنند
در خرقهشان بغير «منم» تحفهاى مياب
ما عيب و نقص خويش و كمال و جمال غير
پنهان نمودهايم چو پيرى پسِ خضاب
دَم در نيار و دفتر بيهوده پاره كن
تا كى كلام بيهُده گُفتار ناصواب
📖 ديوان امام ؛ ص48
📚 خمينى (امام)، روحالله، رهبر انقلاب و بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران، ديوان امام، 1جلد، موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى - ايران - تهران، چاپ: 42، 1383 ه.ش.
✨وبسایت تخصصی رواق معرفت
🆔 @revaghemarefat_ir
25.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️توحید در عرفانواره حلقه | جلسه ششم | بخش اول
🔅مدرس: استاد امین شمشیری
📽ویدئوی آموزشی | بهار ۹۸
⏱ ۷ دقیقه و ۲۲ ثانیه
✨وب سایت تخصصی رواق معرفت
🆔 @revaghemarefat_ir
هدایت شده از اطلاع رسانی موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره)
هوالعلیم
🖌سلسله دروس سوگواره یاس نبوی(ص)
📎با ارائه اساتید کشوری
📜اعطا گواهی پایان دوره به پذیرفته شدگان در آزمون نهایی
🗓تاریخ شروع دوره: ۶دی ماه ۱۴۰۰
📱نحوه برگزاری : در فضای اسکای روم
🔉لینک کانال اطلاع رسانی دوره در پیامرسان ایتا:
✅https://eitaa.com/azadieks
⚡️موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه استان فارس وابسته به نهاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز
☘️ اُنس با اسماء الهی
🍃 بزرگانى كه سيرهاى علمى كردهاند و در تجريد و تصفيۀ نفس وادی ها پيمودهاند، فرمودهاند كه روح انسانى، چون هَمّ خود را واحد گرداند و با اطمينان خاطر و عدم اضطراب با هر اسمى از اسماى شريف عين حيات و صرف كمال و فعل مطلق انس بگيرد و حشر پيدا كند، سلطان آن اسم در وى تجلى كند و اثر آن اسم در وى ظاهر گردد و به اقتضاى آن اسم عمل كند و اين زمينى رنگ آسمانى گيرد و اين جهانى به خوى آن جهانى درآيد و در عالم طبيعت كار آن جهانى نمايد و دست تصرف به كائنات دراز كند و در كشف و كرامت به روى خود باز كند و كمكم به جايى رسد كه هرگاه اراده كند از اين نشئه اعراض كند و بدان نشئه پرواز كند.
🍃 از آن جمله فرمودهاند كه مداومت بر «يا حىّ يا قيّوم» براى صفاى نفس و تجرّد روح تأثير غريبى دارد، ولى با حضور قلب و اطمينان خاطر باشد نه به صرف لقلقۀ لسان و آن هم با دو صد پريشانى. تجربه ضرر ندارد.
📖 دروس معرفت نفس، ص ۳۸۵.
📚حسن زاده آملی (علامه)، حسن، دروس معرفت نفس، نشر الف. لام. میم، قم - ایران، 1385 ه.ش.
✨وبسایت تخصصی رواق معرفت
🆔 @revaghemarefat_ir
⚫️ نقد روشهای درمانی عرفانواره حلقه
✍️ به قلم حجتالاسلام امین شمشیری | آنچه در این مقاله میخوانید:
نقد روشهای درمانی
یکم: مدعیات بدون دلیل | دوم: شبه علم | سوم: تنزل شهودات عرفانی به احساسات جسمانی | چهارم: وامگیری از مکاتب دیگر | پنجم: ناتوانی در درمان | ششم: مردود دانستهشدن روشهای درمانی حلقه | هفتم: آسیبزا بودن | هشتم: درمانگری نشانهی حقانیت عرفاننیست | نهم: استفاده از تلقین | دهم: پیامدهای نامطلوب استوارکردن عرفان و اعتقاد، بر توانِ درمانگری | یازدهم: دستگاه تبلیغی حلقه و ترویج درمان ساختگی
🔅مشاهده متن کامل مقاله در لینک زیر:
🌐 yun.ir/qspuv2
✨وب سایت تخصصی رواق معرفت
🆔 @revaghemarefat_ir
erfanvareh halgheh takmili-intro.pdf
5.3M
📖 فهرست و مقدمه کتاب «عرفان وارهی حلقه»▫️دورهی تکمیلی
✍️ تحریر درسهای انتقادی حجتالاسلام امین شمشیری
✨ بهکوشش: سعید محمدی
🛒 خرید آنلاین از طریق فروشگاه اینترنتی مؤسسه معنویت تمدنساز
🌐 http://yun.ir/9vx2v4
🔆 وبسایت تخصصی رواق معرفت
🆔 @revaghemarefat_ir
☘️ انسان کامل
🍃 بايد دانست كه در محل خود مقرر است كه عين ثابت انسان كامل مظهر اسم «اللّه» الاعظم، كه امام ائمه اسماء است، مىباشد، و اعيان ساير موجودات در ظل عين انسان كامل در علم و عالم اعيان مقرر، و در عين و عالم تحقق موجود است. پس، اعيان جميع دايره وجود مظهر عين انسان كامل است در عالم اعيان، و جميع موجودات مظاهر جمال و جلال او هستند در عالم ظهور.
📖 شرح چهل حديث (اربعين حديث)؛ ص۳۳۸.
📚خمينى(امام)، روحالله، رهبر انقلاب و بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران، شرح چهل حديث (اربعين حديث)، ۱جلد، موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى(س) - ايران - قم، چاپ: ۲۴، ۱۳۸۰ ه.ش.
✨وبسایت تخصصی رواق معرفت
🆔 @revaghemarefat_ir
☘️ انسان از خود هیچ ندارد و تنها مظهر
و مجرایِ اوصاف،افعال و اقوال الهی است
🍃 انسان باید این بینش را پیدا کند که هر چه را دارد و به هر جا می رسد، از فیض خداست؛ چون قدرت انتخاب، اراده، هدایت عقل، فطرت از درون، وحی و نبوّت از بیرون و سایر اسباب ترقی و تعالی، همه از خداست.
🍃از حضرت امام سجاد علیه السلام نقل است که در مقام شکر نعمت های الهی، به پیشگاه خدای منّان عرض می کرد: «هر گاه من بگویم حمد از آن توست، بر من لازم است که برای این گفته ام باز بگویم حمد از آن توست؛ «فکلّما قلت لک الحمد وجب علیّ لذلک أن أقول لک الحمد».
🍃 انسان تنها می تواند مظهر و مجرای اوصاف و افعال و اقوال الهی باشد، وگرنه حقیقتاً وی از خود هیچ ندارد. این بینش موجب می شود انسان به وادی هولناک عُجب و تکبّر سقوط نکند؛ یعنی جمع بین تعالی و تواضعْ انسان سالک صالح را مظهر خدای سبحان که: «الدانی فی علوّه والعالی فی دنوّه» قرار می دهد تا به تیه تباهی مباهاتِ بیجا هبوط نکند، چنان که حضرت سجاد علیه السلام در نیایش خود چنین دارد: «وهَبْ لی معالیَ الأخلاق وَاعْصمنی من الفخر».
📖 توحید در قرآن؛ ص 410
📚 جوادی آملی (آیت الله) ؛ عبدالله؛ تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ توحید در قرآن، نشر اسراء، قم، چاپ 4 ، 1387 ه ش.
✨وبسایت تخصصی رواق معرفت
🆔 @revaghemarefat_ir