eitaa logo
زن به روایت سوم
279 دنبال‌کننده
192 عکس
0 ویدیو
0 فایل
درباره زنان و جایگاه اساسی آنها در خانواده و جامعه در نگاه انقلاب اسلامی و رهبران آن
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱نگرش اسلام به زن با نگرش مکتب الحادی به وی بسی متفاوت است. 🍂 مکاتب غیر الهی گاهی زن را به جامعه عرضه می‌کنند تا از این رهگذر به خاک و زمین دست یابند. 🌱 اما دین، زن را آزاد می‌گذارد تا با عاطفه خویش، به انسان‌ها درس مهر بیاموزد و آنها را رشد دهد. 📚 هنگامی که نگرش‌ها تا این اندازه متفاوتند، پیداست که حقوق زن نیز از نگاه این دو، شرح و تفسیری متمایز دارد... ❤️‍🔥 آزادی زن غربی در بهترین شکل به تساوی او با مرد در حقوق مادی می‌انجامد؛ 🌟 اما زن مسلمان در طی راه تکامل، دست‌مایه‌هایی دارد که او را بر مرد هم برتری می‌بخشد. ✅ به همین سبب، زنِ شایسته در مکتب الهی الگوی همه انسان‌های صالح است و نه فقط زنان صالح. @revayat_sevom
📜 حجاب و پاکیِ دل 🔍مسأله اين نيست كه من پاكم، مسأله اين است كه اگر كسى با عمل من گنديد، ناچار گند او به من هم سرايت مى ‏كند، كه من در جامعه ‏ى مرتبط زندگى مى ‏كنم. 🔍 مسأله اين است كه من از محدوده ‏ى حصارها و ديوارهاى من و خودم گذشته ‏ام و در من تمام خلق گنجانده شده و عشق آنها در دل من هم نشسته است. 🔍مادرهايى كه داروهاى سمى را از دسترس بچه ‏هاى فضول دور نگه مى ‏دارند، از همين عشق سرشار شده ‏اند و اين است كه بريز و بپاش نمى ‏كنند. 🔍اين عشق و آن ارتباط و پيوستگى، اين دو عامل مانع اين است كه تو به گنديدگى و آلودگى ديگران بى ‏اعتنا باشى؛ كه در هستى نظام يافته و در جامعه ‏ى مرتبط نمى ‏توان ولنگار و بى ‏تفاوت بود. 🔍 پاكى دل، ناچار پاكى عمل را به دنبال خواهد آورد، كه درخت زنده بار خواهد داد و دل پاك، عمل پاك خواهد آورد. 🔍اما كنجكاوى ‏ها، هنگامى از درون با شناخت‏ها و بينش ‏ها، ارضاء شده باشد، آنوقت نبايد از بيرون، تحريك ‏ها در ميان باشند و سنگ ‏ها مانع حركت شوند. 🔍 آنچه كنجكاوى را تحريك مى ‏كند، همان به خويش خواندن ‏هاست،چه در حجاب و چه بدون حجاب! 🔍كنجكاوى هنگامى بيشتر خواهد بود كه، جلوى استعدادها را گرفته باشند، اما اگر رهبرى كرده باشند و جهت داده باشند، ديگر مسأله ‏اى نيست. مرحوم عین‌صاد 📚 روابط متکامل زن و مرد | ص ۴۲ @revayat_sevom
دستآوردهای مدرنیته برای زنان🦹‍♀ ✍انسان غربی در عصر ارتباطات، علی رغم تحولات فراوان و خیره کننده در عرصه ابزار، اما دچار حیرت و سرگردانی است و علیه تمامیت شخصیت و هویت انسانی خود قیام کرده است که حاصل آن آسیب‌هایی همچون اختلال، انحراف، نفاق، ناامنی و اضطراب است و راه خروج آنان امروز از زبان خود آنها شنیدنی است که تنها و تنها توجه به نیاز طبیعی، فطرت و پاکدامنی و عفاف می‌دانند. وندی شلیت؛ فیلسوف آمریکایی: 🔹بديهي است که وقتي اجـازه داديـم هـر کـاري آزاد باشـد، آزار جنسـي ، مزاحمـت هـا، و تجاوزات به عنف هم افزايش يابد. جامعه اي که عليه شرم و حيا اعلام جنگ کرده ، دشمن زنان است. جولين گري؛ فیلسوف غربی: 🔹آن چه زماني باعث برانگيخته شدن احساسـاتي از قبيـل شرمندگي ، خشونت ، اضطراب ، و تحريک شهواني مي شد، اکنون کاملا عادي به نظر مي رسد. او با اشاره به امنيت خياباني زنان در گذشته، مي گويد: 🔸محترم شمردن عفت بـه زنـان نيـرو مي بخشد ... عفت گوهري است که ارزش محافظت دارد. 📘شليت، وندي (١٣٨٨). فمينيسم در امريکا تا سال ٢٠٠٣ @revayat_sevom
ارائه راهکار برای زنان در عصرکنونی🍃🍃 سوزان فـالودي (S. Faludi)، متولـد ١٩٥٩ در نيويـورک و فـارغ التحصـيل از دانشـگاه هاروارد و برندة جايزة پوليتزر در ١٩٩١، اين گونه مي گويد: زنان ناراحت اند؛ دقيقا به اين علت که آزادند. زنان به خاطر آزادساختن خود، در بند کشيده شدند؛ به عبارتي حلقة طلايي استقلال را به دست آورده اند، اما به قيمت از دست دادن حلقة اصلي و کنترل زنانگي خود و حق انتخاب را تنها به قيمـت نـابودي آن از دسـت داده انـد. او نيز مي گويد: 🍁🍁در پشت اين شادي و سرور و بزرگ داشت پيروزي (آزادي زنان )، پيام ديگري خودنمـايي مي کند. اين پيام به زنان مي گويد: اکنون شما آزاد و برابر هستيد، ولي هيچ وقت بدبخت تر از اين نبوده‌اید. او در ارائة راه کار براي زنان در عصر کنوني مي گويد: 🍁🍁دليل روي آوردن بسياري از افراد به مذهب ، يافتن زندگي جديد است که از بي رحمي فرهنگ آنان فراتر رود. 🔸او گره خوردن با امور قدسي را در همة مذاهب امري مشترک مي‌داند و نتيجـه مـي‌گيـرد کـه در حضـور قدسي بايد خود را پوشاند. 🔸سپس به پوشش عفيفانه در ممالک اسلامي اشاره مي کنـد و بـر اين باور است که در امريکا نيز بازگشت به پوشش‌هاي عفيفانة انقلابي در حال شکل گيري است. 📚کاسيان ، ماري (١٣٨٩). فمينيسم؛ شکست افسانة آزادي زنان. @revayat_sevom
زن زندگی آزادی💆‍♀ رهایی از تعهدات 🔹تشکیل زندگی مشترک بین زن و مرد، نیازمند نوعی تعهد است که طرفین در قبال هم دارند. قبول این تعهدات است که فرد را از سود انگاری شخصی جدا می‌کند و به منفعت گروهی، گره می‌زند. در نظریه سود فردی، به اولین مسئله‌ای که تعدّی می‌شود، تشکیل خانواده است؛ چرا که فقط سود و منفعت و مصلحت فردی اهمیت پیدا می‌کند. یکی از راه‌های آزادی زنان در غرب؛ رهایی آنان از قید تربیت فرزند است. سیمون دوبووار؛ نظریه‌پرداز مهم فمینیسم: 💥اگر کودکی را دایه‌ای خوب یا مهدکودکی مناسب بزرگ کند، 💥اگر بشود آموزش او را به دست مدرسه‌ای دولتی یا خصوصی سپرد، 💥اگر امنیت و رفاه اجتماعی او را بتوان از طریق پلیس و مددکار اجتماعی کنترل کرد و ...، در این صورت، دیگر پدر و مادر احتیاجی به ازدواج ندارند🦞. @revayat_sevom
زن زندگی آزادی🤡 آزادی در پوشش و لباس یا آزادی از قید پوشش و لباس‼️ از مصادیق آزادی در فرهنگ غرب، آزادی در پوشش و نوع لباس است؛ اما آنچه در واقعیت فرهنگ غرب می‎توان مشاهده کرد نه آزادی در پوشش بلکه آزادی از قید پوشش و حجاب مطرح است. ایدئولوژی غرب می‌گوید باید زن نهایت استفاده را از این از خصوصیات فیزیکی خود برای لذت جویی ببرد و مرد نیز نهایت بهره‌مندی را از این ویژگی زن داشته باشد. زن در این تفکر دیگر بر خود و تنش مالکیت ندارد. بقول گافمن زنان بدن خویش را به عنوان کالای فروش به گونه‌ای مدیریت می‌کنند که خوشایند متقاضیان باشد. 🔸در فرهنگ غرب، بنای اصلی بر این است که زن و مرد با هم آزادانه رفتار کنند و این به هیچ وجه، به معنای آزادی زنان در مباحث علمی، درس خواندن یا شرکت در امور سیاسی نیست و گر نه برآورد این چنین خواسته‌هایی با اختلاط نکردن زن و مرد، آن گونه که در فرهنگ غرب مطرح است، نیز امکان‌پذیر است. 📘بیانات رهبری 11/7/1379 🔸در واقع، آزادی زن به منظور سوق دادن این قشر به سمت بهره‌برداری‌های نفسانی است و در این راه، از جاذبه‌های فیزیکی زن سوءاستفاده می‌شود. 📘بیانات در 30/11/1365 @revayat_sevom