eitaa logo
فرزند انقلاب | میلاد حسن‌زاده
2.5هزار دنبال‌کننده
817 عکس
442 ویدیو
58 فایل
آوینی در ساحت انقلاب اسلامی ایستاده و از ادبیات فلسفی برای تبیین آن کمک می‌گیرد. به تعبیری، او فرزند انقلاب است. 📚 #ماجرای_فکر_آوینی پرداختی به انقلاب اسلامی و آنچه بدان مربوط است به سبک شهید آوینی راه ارتباطی🔻 🆔️ @RevolutionSon2
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 ▫️گفتم: «محسن جان! دیرمیای، بچه ها نگرانت هستن.» لبخندی زد و حرف از صمیم قلبش بیرون آمد؛ حرفی که زبانم را قفل زد. غیرتمند گفت: «هر چی من بیشتر کارکنم، نتانیاهو و ترامپ کمتر خواب راحت به چشمشون میاد، پس اجازه بده بیشتر کار کنم.» معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ نتانیاهو توئیت زدو برای یهودی ها شنبه خوبی را آرزو کرد. از «شنبه آرام» در اسرائیل گفت؛ از شنبه بعد از محسن فخری زاده. ▫️آنچه خواندید قسمتی از کتاب بود، روایت زندگی دانشمند شهید محسن فخری‌زاده از کلام همسر او. در این کتاب از مردی خواهید خواند که گمنام و بی‌ادعا در مسیر علم و اعتلای دانش هسته‌ای تلاش کرد، مردی که خواب راحت را از چشمان ترامپ و نتانیاهو گرفت. ✍ نویسنده: محمدمهدی بهداروند 📇 ناشر: حماسه یاران 📬 برای سفارش کتاب اینجا را لمس کنید | لینک کانال 👇 @revolutionson
سالنامه تعالی.pdf
845.3K
📓 انتشار دومین شماره از مجله الکترونیکی «تعالی» به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی به کوشش استاد ارجمند حجت‌الاسلام بهرامی 📝 عناوین مقالات و نویسنده آنها: + زندگینامه أمیّة بن خلف و میزان اثرگذاریش در اتفاقات هم عصر با او (مصطفی عبدالمالکی) + مفهوم شناسی واژه «قبر» در آیات و روایات (معراج ابراهیمیان) + مبانی، اصول و شیوه‌های تربیتی از منظر رسول خدا (ص) (سید امیرمحمد موسوی دستجردی) 🖊 تحلیل چالش هویت در دوران نوجوانی (میلاد حسن زاده)، صفحه ۷۷ 📌 معاونت پژوهش حوزه علمیه امام صادق علیه‌السلام کرج | لینک کانال 👇 @revolutionson
‌ ✍ قسمتی از نامه شهید آوینی خطاب به محمد هاشمی رئیس سازمان صدا و سیما(برادر رئیس جمهور) در سال ۱۳۷۱ 🔻خدايمان شاهد است که اگر ماجرای انزوای بچه‌های مسلمان و جبهه رفته و دردمند در صداوسیما به همين‌جا ختم می‌شد و مشکل صداوسيما تنها این بود که نيروهای خودی را تحویل نمی‌گیرد و می‌راند و مثلاً بعد از گذشت ۱۳ سال از پیروزی انقلاب در کشور ارزش‌های الهی، به تازگی به یک خانم چادری اجازه داده است که هفته‌ای یک شب گوینده خبر باشد، مساله‌ای نبود و شايد می‌شد به راحتی از کنار آن گذشت اما به هيچ وجه موضوع به همين جا ختم نمی شود. 🔻حضرات اداره کننده صداوسيما که تحت مديريت شما هستند، با يک دست بچه‌های مسلمان و روح انقلاب و جهاد و ايثار را، منزوی می کنند و با دست ديگر به جذب و جلب عناصر مساله‌دار و معاند با انقلاب می پردازند و به ترويج دگرانديشان همت می گمارند. 🔻ولی امروز احساس می‌کنیم که باید مهر سکوت را بر لبانمان بشکنیم و مظلومیت‌مان، که نه مظلومیت ما تهیه‌کنندگان و سازندگان سریال “خنجر و شقایق” بلکه مظلومیت همه بچه‌های حزب‌اللهی سال‌های پرفراز و فرود انقلاب اسلامی‌مان را فریاد کنیم... 🔻با همه این اوضاع و احوال به همکاران محترمتان بگویید که اگر به امید مأیوس کردن نیروهای حزب‌اللهی و جبهه رفته دست به اتخاذ چنین شیوه‌هایی می‌زنند، سخت به بی‌راهه می‌روند. این نیروها تنها با رسیدن آجالشان و تقدیم ارواحشان به حضرت ملک‌الموت، به آخر خط می‌رسند و عرصه را خالی می‌کنند و به قول شهید همت، حاشا که بچه مسلمان میدان را خالی کند. | لینک کانال 👇 @revolutionson
🥀 شهید آوینی: نماز را باید به جانب قبله گزارد و اکنون قبله نیز در کف حرامیان است و آنان که اهل نماز نیستند، نماز را بهانه حاکمیت خویش کرده‌اند. پس تا آن روز که قبله از سیطره اهل باطل خارج شود، باید نماز را در جبهه خواند و این نماز حقیقی است. 📔 کتاب گنجینه آسمانی | لینک کانال 👇 @revolutionson
🔻عادی و مـعـمـولــی بـاشـیـم 🖊 میلاد حسن زاده _____________________________ ▫️نماز ظهر تمام شده بود و مشغول تعقیبات بودیم، شنیدم کسی می‌گوید: «خدایا آقای قنبری مشکل داره، مشکلش حل کن، مریم خانم بیامرز و...». از این صفا و سادگی و ارتباط بی‌پیرایه با خدا حَظّ کردم. نگاه کردم دیدم، مرد حدوا ۴۰ساله‌ای است که مبتلا به سندرم داون است. ➕یاد مطلبی افتادم که یکی شاگردان مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور نقل می‌کرد: «انسان نباید طوری رفتار کند که به سبک خاصی شناخته شود، ما هر چیز را نباید به حساب معنویت و اخلاق بگذاریم. مطالب اولیه که استاد (سعادت پرور) به ما تأکید می‌‌کردند همین‌‌ها بود. می‌فرمود: عادی باشید، مثل بقیّه. معمولی باشید، در راه رفتن‌تان، در عبادت‌تان، می‌فرمودند، درست رفتار کنید. ➕این کارها چیست که فکر می‌کند به این است که سرش را کج کرده و با یک حالتی بگوید: خدایا!... خب خدا هم این بنده را نمی‌خواهد. علامه اینطوری نبود، امام اینطوری نبود، آقای بهجت اینطوری نبود. همه این‌ها که ما دیدیم خیلی عادی و معمولی بودند. ➕نباید دست‌ رویمان بگذارند و بگویند فلانی همان که اینطوری می‌نشیند، فلانی همان‌که آن‌طور حرف می‌زند. اینها ارزشی نیست که انسان قیافه‌اش را عوض کند، غیر عادی باشد. این است. ➕ما باید کاری ‌کنیم که اصلاً شناخته نشویم. در روایت هم دارد کاری بکنید که «أَن لا تُعرَف»، نفس دلش می‌خواهد که من به یک سبک خاصی شناخته شوم و بعد بگویم شاگرد فلانی هستم! در جلسه فلانی هستم! اینها همه‌اش است، همه‌ اش است. 🍃 به قول شهید آوینی: «عرفان دروغین با تقرب به شیطان حاصل می‌آید و اهل آن خود را یکسره به فتنه و سحر شیطان می‌سپارند و به نوعی بی‌خودی یا روحانیت قلابی دست می‌یابند که در حقیقت جز اثبات نفس و استغراق و استهلاک در پایین ترین مراتب نفس، که نفس اماره باشد، هیچ نیست.» | لینک کانال 👇 @revolutionson
▫️دستورالعمل مهم معنوی از امام خمینی (ره) 🔻اکنون که معلوم شد ایمان غیر از علم است، و آنچه که در ما از معارف و‏‎ ‎‏حقایق توحید و اسماء و صفات است علم است و قلب ما را از آنها خبری‏‎ ‎‏نیست، و معلوم شد که تا این امور به قلب نرسد و قلب به آنها مؤمن نشود اثرش‏ ‎کم است، باید انسان در صدد تحصیل ایمان برآید که اگر خدای نخواسته از این‏‎ ‎‏عالم _که دار تغیُّر و تبدُّل است و هر یک از ملکات و اوصاف و احوال قلبی را‏‎ ‎‏می توان در آن تغییر داد_ بیرون رویم و از ایمان دست ما تهی باشد، خسارتهای‏‎ ‎‏فوق العاده به ما وارد خواهد آمد و در خسران بزرگ واقع خواهیم شد و ندامتهای ‎‏بی پایان نصیب ما خواهد گردید. و در آن عالم، ممکن نیست هیچ حالی از احوال‏‎ ‎‏نفس تغییر کند، یا اگر ایمان در این جا حاصل نشد، آنجا بتوان حاصل نمود.‏ 🌱 پس انسان باید در همین عالم، این چند صباح را مغتنم شمارد و ایمان را با‏‎ ‎‏هر قیمتی هست، تحصیل کند و دل را با آن آشنا کند. و این در اوّلِ سلوک انسانی‏‎ ‎‏صورت نگیرد، مگر آن که: 1️⃣ اوّلاً، نیت را در تحصیل معارف و حقایق ایمانیه‏ ‎‏خالص کند و قلب را با و ، به و آشنا کند تا اخلاص در‏‎ ‎‏قلب جایگزین شود؛ چه که اگر اخلاص در کار نباشد ناچار دست تصرف ابلیس‏‎ ‎‏به کار خواهد بود و با تصرف ابلیس و نفس _که قدم خودخواهی و خودبینی‏‎ ‎‏است_ هیچ معرفتی حاصل نشود؛ بلکه خود علم التوحید بی اخلاص، انسان را‏‎ ‎‏از حقیقت توحید و معرفت دور می کند و از ساحت قرب الهی تبعید می نماید...پس از تحصیل اخلاص، ممکن است راه به حقیقت پیدا کرد‏‎. 2️⃣... و پس از آن، از‏‎ ‎‏گناهان و مخالفات، خالصی کند با شرایط خود، که در باب «توبه» بیاید.‏ ‏‏و چون قلب را از کثافات خالی کرد، مهیای برای ذکر خدا و قرائت کتاب‏‎ ‎‏خدا شود و تا قِذارات و کثافات عالم طبیعت در آن است، استفادت از ذکر و ‏‏قرآن‏‎ ‎‏شریف میسور نشود. 3️⃣ پس از آن که دل را برای ذکر خدا و ‏‏قرآن ‏‏شریف مهیّا نمود، و‏ ‎ و را با حضور قلب و حال طهارت، قلب کند؛ به‏‎ ‎‏این معنی که قلب را چون طفلی فرض کند که زبان ندارد و می خواهد او را به‏‎ ‎‏زبان آورد، چنانچه آن جا یک کلمه را تکرار کند و به دهان طفل گذارد تا او یاد‏‎ ‎‏گیرد، همین طور کلمۀ توحید را با طمانینه و حضور قلب، باید انسان تلقین قلب‏‎ ‎‏کند و به دل بخواند تا زبان قلب باز شود. و اگر وقتی چون اواخر شب یا ‏_‎‏الطلوعین، بعد از فریضۀ صبح برای این کار اختصاص دهد خیلی بهتر است.‏‎ ‎‏پس در آن وقت، با طهارت وجهۀ ‏‏قرآن‏‏ و ذکر را متوجه قلب کند، و آیات شریفۀ‏‎ ‎‏الهیّه که مشتمل بر تذکّر و مشتمل بر توحید است به قلب بخواند به طور تلقین و‏‎ ‎‏تذکیر.‏ ‏‏و اگر آیات شریفه آخر سورۀ حشر را از قول خدای تعالی ‏‏«‏‏یَا ایُّهَا الَّذِینَ‏‎ ‎‏آمَنُوا اتَّقُوا الله‏‏»‏‎‏ که آیۀ ۱۸ است، تا آخر سوره، که مشتمل بر تذکر و محاسبه‏‎ ‎‏نفس و محتوی بر مراتب توحید و اسماء و صفات است، در یک وقت فراغت از‏‎ ‎‏نفس از واردات دنیایی، مثل آخر شب یا بین الطّلوعین با حضور قلب بخواند و‏‎ ‎‏در آنها کند، امید است ان شاء الله نتایج حسنه ببرد. و همین طور در‏‎ ‎‏اذکار شریفه با حضور قلب ذکر شریف: ‏‏«لا الهَ الاَّ الله»‏‏ _که افضل و اجمع اذکار‏‎ ‎است‎‏_ این عمل را بکند؛ امید هست خداوند از او کند. 4️⃣ و البته در هر‏‎ ‎‏حال، از نقص و عجز خود و از رحمت و قدرت حق، غافل نباشد، و دست‏ ‎‏حاجت پیش ذات مقدّس او دراز کند و از آن ذات مقدّس دستگیری کند؛‏‎ ‎‏امید است که اگر مدتی اشتغال به این عمل پیدا کند، نفس به توحید کند، و‏‎ ‎‏نور توحید در قلب جلوه کند. 5️⃣ و اگر در شب و روز چند دقیقه ای به حسب اقبال قلب و توجه آن _یعنی به‏‎ ‎‏مقداری که قلب حاضر است_ نفس را کند در تحصیل نور ایمان، و از آن‏‎ ‎‏مطالبۀ نور ایمان کند، و آثار ایمان را از آن جستجو کند، خیلی زودتر به نتیجه‏‎ ‎‏می رسد، ان شاء الله.‏ 📗 شرح جنود عقل و جهل؛ ص ۱۰۳ تا ۱۰۶ | لینک کانال 👇 @revolutionson
📮ری‌برندینگ داعش به هیئت تحریرالشام ✍ محمدجواد خمسه ▫️ری‌برندینگ (Rebranding) به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن یک کسب‌وکار، سازمان یا محصول، هویت خود را تغییر می‌دهد تا تصویری جدید و متفاوت از خود ارائه دهد. این فرآیند می‌تواند شامل تغییر نام، لوگو، طراحی بصری، پیام‌ها، استراتژی‌های بازاریابی و حتی تغییر ارزش‌ها یا اهداف سازمان باشد. ری‌برندینگ اغلب با هدف بهبود تصویر عمومی، جذب مشتریان جدید یا تطبیق با تغییرات بازار و نیازهای مخاطبان انجام می‌شود. 🔻اهداف ری‌برندینگ ۱. بهبود تصویر برند: در مواردی که برند به دلایلی دچار آسیب یا شهرت منفی شده باشد. ۲. هماهنگی با تغییرات بازار: مثلاً هنگام ورود به بازارهای جدید یا تلاش برای جذب گروه‌های مخاطب متفاوت. ۳. تمایز از رقبا: ایجاد یک هویت منحصر‌به‌فرد برای متمایز شدن در یک بازار رقابتی. ۴. بروزرسانی هویت برند: برای هماهنگی با تکنولوژی‌های نوین، گرایش‌های جدید یا تغییر ارزش‌ها. ۵. ادغام یا تفکیک: در صورت ادغام شرکت‌ها یا نیاز به جداسازی بخش‌هایی از کسب‌وکار. 🔻مراحل ری‌برندینگ ۱. تحلیل وضعیت فعلی: ارزیابی نقاط ضعف و قوت برند موجود و تحلیل نیازهای بازار. ۲. تعریف استراتژی جدید: مشخص کردن پیام‌ها، مخاطبان هدف و اهداف تازه برند. ۳. طراحی هویت بصری جدید: شامل تغییر نام، لوگو، رنگ‌ها و طراحی کلی. ۴. اجرا و معرفی به بازار: با استفاده از کمپین‌های بازاریابی برای اعلام و معرفی برند جدید. ۵. پیگیری و ارزیابی نتایج: نظارت بر تأثیر تغییرات بر مشتریان و بازار. 🔻چالش‌های ری‌برندینگ - مقاومت مشتریان وفادار در برابر تغییرات. - هزینه‌های بالا برای طراحی و اجرای فرآیند. - خطر از دست دادن هویت اصلی برند. - زمان‌بر بودن فرآیند تغییر. ▪️وقتی به گروه تروریستی هیئت تحریرالشام دقت شود، می‌بینیم همان افراد با همان اهداف داعش (و همان فرماندهان) هستند، اما یک بازطراحی انجام داده‌اند که در تصاویر منتشرشده از آنان به‌وضوح مشخص است. ▪️دیگر خبری از ریش‌ها و موهای بلند نامرتب و لباس‌های کثیف و نامرتبط با جنگ نیست و حتی در برخی تصاویر دیده می‌شود که به اسیرانشان آب می‌دهند و با آنها بدرفتاری نمی‌کنند. احتمالاً دیگر تصاویرِ بریدنِ سر، سوزاندن یا غرق کردن اسرا را نخواهیم دید، چراکه این اقدامات دیگر جزو اهداف طراحان اسلام‌هراسی نیست. آنها اکنون اهداف و طرح‌های دیگری را دنبال می‌کنند. 🔻حامیان داعش متوجه شده بودند که برند قبلی داعش با آن خصوصیات رفتاری و تصویری که برای خود در جهان ساخته بود، دیگر مورد قبول مردم نخواهد بود و حتی حامیان احتمالی خود را از دست می‌دهد. ازاین‌رو، با همین حقه آن را بازطراحی کرده و دوباره به میدان فرستاده‌اند. @howzavian_alborz
🥀 شهید آوینی: به‌راستی هیچ فکر کرده‌اید که چرا بشر غربی توسعه و رشد خود را با افزایش ساعات اوقات فراغت و تفنن خویش می‌سنجد؟ یکی از بارزترین مشخصات جامعه‌ ایده‌آل توسعه‌یافته این است که در آن، کار تا حداقل ممکن کاهش یافته و متقابلاً ساعات فراغت به حداکثر رسیده باشد. این از خصوصیات رکنیِ آن بهشت زمینی است که انسان امروز در جست‌وجوی آن است. اکنون ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تجربه‌ باشکوه نهادهای انقلابی، به‌خوبی این معیار را دریافته‌ایم که نظرگاه اسلام درباره‌ کار، با آنچه که امروز در جوامع غربی و غرب‌زده می‌گذرد و مع‌الاسف هنوز هم آثار آن در تشکیلات اداری و کارگری ما باقی است متفاوت است. وقتی کار خدمت به خلق برای رضای خدا و همچون وسیله‌ای باشد که استعدادهای وجود انسان را در طول زندگیش به فعلیت برساند، آنگاه کار و زندگی یک انسان مؤمن آنچنان در هم می‌آمیزد که انفکاکشان از یکدیگر ممکن نیست. یکی از وجوه تفاوت نهادهای انقلابی و تشکیلات اجرایی موروثی‌ که ارمغان غرب‌زدگی ما هستند در همین جاست که کار در نهاد انقلابی به مثابه عبادتی بزرگ تلقی می‌شود. 📔 کتاب «توسعه و مبانی تمدن غرب»، مقاله «بهشت‌ زمینی» | لینک کانال 👇 @revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 فرازی از زیارت حضرت فاطمة الزهرا سلام‌الله‌علیها السَّلامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الشَّهيدَة السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ الَّذِي خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً أَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَى مَا أَتَى بِهِ أَبُوكِ وَ وَصِيُّهُ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمَا وَ أَنَا أَسْأَلُكِ‌ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلَّا أَلْحَقْتِنِي بِتَصْدِيقِي لَهُمَا لِتُسَرَّ نَفْسِي فَاشْهَدِي أَنِّي ظَاهِرٌ بِوَلَايَتِكِ وَ وَلَايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ‌. (جمال الاسبوع ، تالیف سید بن طاووس، ص ۳۱-۳۲، چاپ دار الرضی) سلام بر شما ای راستگوی شهیده، سلام بر شما ای آزموده شده، آن‌که شما را آفرید آزمودت، پس شما را به آنچه آزمود شکیبا یافت، من از صمیم قلب به شما ایمان دارم و بر آنچه پدر بزرگوارت و جانشینش درود خدا بر آن دو باد آوردند بردبارم و از شما می‌خواهم از آنجا که مؤمن به شما هستم مرا به گروندگان آن دو ملحق سازی تا دلشاد گردم، پس گواه باش که همانا من تنها به ولایت تو و ولایت اهل‌بیتت که درود خدا بر همه آنان باد ایمان آورده‌ام. | لینک کانال 👇 @revolutionson
سرداران عزیز 🌹 پاسداران رشید انقلاب عزیزان ما که مجاهدانه مشغول جهادید حماسه‌سازان بیت‌المقدس و خیبر و ثامن الأئمه و فتح‌المبین و والفجر ۸ قربان رشادت‌هایتان فدای آن درجه‌هایی که با خونِ دل و به حق گرفته‌اید. نمی‌خواهید به ما بگویید چه خبر است؟! از کی تا حالا اینقدر نامحرم شده‌ایم؟! مگر ما امتی نیستیم که انقلاب کردیم؟! مگر ما مستضعفان پای رکاب خمینی و خامنه‌ای نیستیم؟! مگر هم‌فکر و هم‌عقیده و هم‌جبهه شما نیستیم؟! مگر ما امت آخرالزمانی و اصحاب آخرالزمانی سیدالشهداء و حضرت صاحب‌الامر (علیهما‌السلام) نیستیم؟! چه شد که ما را اینقدر غریبه دانستید؟! نمی‌خواهید بگویید در سوریه چه خبر است؟ تکلیف ما چیست؟ چه باید بکنیم؟ کدام روایت را باور کنیم؟ افکار عمومی دارد توسط عده‌ای دریده می‌شود. هرکسی تحلیلی می‌کند و خبری می‌دهد... همه هم می‌گویند فامیل و دوست آشنایی دارند که آن آشنای‌شان یا در سوریه است، یا رفیق گرمابه و گلستان حاج قاسم بوده و یا از آن مهره‌های مخفی نظام است که تنها این عزیزکردگانی که در ایتا و تلگرام هستند از آن باخبرند. ما چه کنیم این وسط؟! چطور جهاد تبیین کنیم؟! وقتی اطلاعاتی نداریم به مردم چه بگوییم؟! بارها خودتان هم در جلسات مختلف گفته‌اید که رسانه نمی‌دانید پس بگذارید به عنوان کوچک‌ترین کنشگران رسانه‌ای بگویم که اشخاص در هر موقعیت بحرانی، در پی کسب خبر برمی‌آیند. اگر هیچ خبری از طریق مجاری رسمی به دستشان نرسد، اغلب به ساختن آن می‌پردازند و هرچقدر گستره بحث مهم‌تر، شایعات بیشتر و عجیب‌تر می‌شود. کافی است چند دقیقه‌ای در تلگرام یا همین ایتای خودمان چند گروه را مشاهده کنید تا به صحت حرف‌هایم اذعان کنید. وضعیت افکار عمومی اصلا خوب نیست. حتی کسانی که در سوریه هم هستند، چون دیدِ از بالایی به منطقه ندارند، وضعیت چند محله را به پای کل سوریه می‌گذارند (خواه امن باشد یا ناامن). 🔺پس لطف کنید یک روایت واحد به هرطریق که صلاح می‌دانید به دست مردم بدهید تا اینقدر افکار عمومی بازیچه‌ی جریان‌های معاند و یا موافقِ ساده‌لوح نشوند. | لینک کانال 👇 @revolutionson
▫️پای درس رهبر 🔸رهبر معظم انقلاب: هرچیزی را که به ذهن انسان می‌رسد نباید در فضای مجازی منتشر کرد، بلکه باید اثر آن را بر روحیه و احساسات و فکر مردم در نظر گرفت. @revolutionson
🔻رهبر معظم انقلاب در خرداد امسال به بشار اسد: «مراقب نقشه جدید غرب برای سوریه باشید. قصد دارند با وعده‌هایی که هیچگاه به آنها عمل نخواهند کرد، سوریه را از معادلات منطقه خارج کنند.» ۱۴۰۳/۳/۱۰ @revolutionson
به این قضیه‌ی پخش غیرمستقیم صحبت‌های امروز می‌توان از منظر دیگری هم نگاه کرد: 🔻این حرکت رسانه‌ای می‌تواند نوعی امیددادن باشد. درحالی که برخی تمام امید خود را بعد از سقوط سوریه از دست داده‌اند و منطقه را از دست‌رفته می‌دانند، این روال عادی پخش می‌تواند نشانه این باشد که رهبری معظم وضعیت را آنچنان که ما بازنمایی می‌کنیم فاجعه‌بار نمی‌دانند و همانطور که فرمودند مقاومت همچنان زنده و پویا است و به فتوحات خود ادامه می‌دهد. ▪️اصل ماجرا صحبت‌های ایشان است، حواشی را آنقدر پررنگ نکنیم که اصل به حاشیه برود. | لینک کانال 👇 @revolutionson
عاقل را یک اشارت بس بود... @revolutionson
کافه رسانه دینی۱۶.pdf
20.11M
☕️ نشریه کافه رسانه دینی سال ششم | شماره شانزدهم | آذرماه ۱۴۰۳ 👤 مدیر مسئول: امیرمحسن پورمحی‌آبادی 👤 سردبیر و ویراستار: منصور غفاری 🔻گزیده‌ای از یادداشت‌های این شماره: 1⃣ سایه های آهنی: زوال آفرینش در عصر اتوماسیون (ص_۵) ✍ میلاد حسن زاده 2⃣ خواب‌های ننه صنم (ص_۱۸) ✍ فاطمه اکبری اصل 3⃣ ایده اولیه یا ایده جنینی (ص_۲۲) ✍ سیدمحمدصالح رضوی برقعی 4⃣ مرداب های ذهن؛سفر به درون خود در بوف کور (ص_۳۰) ✍ منصور غفاری | لینک کانال 👇 @revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻رهبر انقلاب در جمع طلاب: ▪️سکوت و بی‌طرفی علما و روحانیون و حوزه‌های علمیه به هیچ وجه نمیتواند دشمنی دشمن را متوقف کند؛ بنابراین حرکت حوزه‌های علمیه، بی‌طرف نماندن حوزه‌های علمیه در قبال حوادث جهانی، در قبال مسائل چالشىِ ملی و بین‌المللی یک ضرورتی است که نمی‌شود از آن غافل شد. بعکس، هر وقت آنها در ما احساس ضعف کردند، جلو آمدند؛ غربیها ظرفیت عظیم فکر شیعه برای مواجهه‌ی با ظلم جهانی و استکبار جهانی را از مدتها پیش فهمیده‌اند؛ از قضایای عراق، از قضایای تنباکو؛ لذا آنها به تجاوز خود ادامه می‌دهند. 📎 بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم‌ ۱۳۸۹/۰۷/۲۹ | لینک کانال 👇 @revolutionson
🔘سایه‌های آهنی: زوال آفرینش در عصر اتوماسیون 🔻قسمت اول ▪️"هایائو میازاکی" خالق انیمیشن شهر اشباح و از بنیانگذاران استودیو جیبلی همیشه تأکید داشته انیماتورها حتما تصویرسازی را با دست انجام دهند. خود میازاکی هم تصویرسازی را همیشه با دست انجام می‌دهد یعنی به صورت سنتی روی کاغذ طراحی کرده و از کامپیوتر استفاده نمی‌کند. ▪️او از نسل انیماتورهایی است که آثار خود را همچنان به‌صورت دوبعدی، دستی و سنتی و با صرف وقت بسیار زیاد تولید می‌کنند. میازاکی معتقد است که طراحی دستی فرصت ساخت فضاهای تخیلی و کاراکترهای شخصی طراح را بهتر فراهم می‌کند. میازاکی می‌گوید: «همه کارهایت را با دست انجام بده حتی زمانی که از کامپیوتر استفاده می‌کنی» ▪️میازاکی با وجود ۸۳ سال سن هنوز هم بعد از بازنشستگی به استودیو رفته و شروع به تصویرسازی می‌کند. خلافِ روال معمولی که امروزه در دنیا سراغ داریم. در عصر جدید، انسان دست به آفرینندگی نمی‌زند. کشاورز یا باغدار یا کسی که در خانه یا آپارتمانش گیاهی دارد، هرگاه که برگی می‌روید یا میوه‌ای می‌دهد نشاط خاصی پیدا می‌کند. حس آفرینندگی و خلقت، حسی فطری است که در پایان کار به انسان روحیه و نشاط می‌دهد و خستگی از تنش به در می‌برد: نقاشی که آخرین قلم را بَر بوم می‌زند، خیاطی که دوخت لباسش را به پایان می‌رساند، نویسنده‌ای که داستان خود را به پایان می‌رساند، بنایی که خانه را می‌سازد و.... کار این انسان‌ها بخشی از سلوک فرهنگی و معنوی آن‌هاست. بعد از اشتغالشان احساس خستگی نمی‌کنند که نیازمند سپری کردن اوقات فراغت در اینجا و آن‌جا باشند. ✍️میلاد حسن‌زاده 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘سایه‌های آهنی: زوال آفرینش در عصر اتوماسیون 🔻قسمت دوم ▫️در ادامه بایید بگوییم:آقای "کوماراسوآمی" فیلسوف، محقّق و نویسنده هندی‌الاصل در کتاب "فلسفهٔ هنر شرقی و مسیحی" ابتدا این سوال را مطرح می‌کند که مردمِ قدیم اوقات فراغتشان را چگونه سپری می‌کردند؛ بدون اینترنت، هواپیما و دیگر اسباب مسافرت، موبایل، تلویزیون، سینما و...؟ سپس توضیح می‌دهد که مفهوم "اوقات فراغت" مولود دنیای مدرن است؛ برای کسی که بین کار و زندگی فاصله می‌گذارد و دوست دارد آن مدت محدودی که در شنبه و یکشنبه دراختیارش است، هرطور که هست زندگی کند و این برایش مهم می‌شود. اسم این بخش، زندگی و اوقات فراغت است و بقیه‌اش شرّ است، چون کار خسته‌اش می‌کند؛ به این دلیل که در کار آفرینندگی ندارد. ▫️ماشین دارد به جای انسان کار می‌کند. مانند ظهور صنایع مختلف که عملاً آفرینندگی را در مشاغل بسیاری از بین برده‌اند و موجی از افسردگی را بجای گذاشته‌اند. مثال امروزی‌ترِ آن هوش مصنوعی است که در ظهور و بروزهای اولیه خود، هنرهای نویسندگی، عکاسی، تصویربرداری، تصویرسازی، نقاشی، فیلم‌سازی و ایده‌پردازی و... را تحت‌الشعاع قرار داده‌ و آرام به سمت انزوا می‌بَرد. ▫️شهید آوینی در کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب در این‌باره می‌گوید: «انسان آفرینندگی‌اش را از دست داده است. ماشین جای انسان را گرفته است. ماشین موجودیت خودش را دارد: بیگانگی ایجاد می‌کند، مشکل روانی می سازد. دنیای مدرن باید طوری این مشکلات را سامان دهد؛ چون آدم‌ها نشاط ندارند و باید کارشان، شرّ مطلق را از سر بگذرانند. با این اعصاب خرد، کارآمد نخواهند بود و در نتیجه چرخ اقتصاد سرمایه‌داری نخواهد چرخید. دنیای مدرن برای ایجاد شعف در آن‌ها دیسکوها، شراب‌خانه‌ها، تلویزیون‌ها، برنامه‌های تفریحی و ستاره باران‌های نورانی تدارک دیده است. "دیزنی لَند" را به همین منظور، بعد از جنگ جهانی دوم در آمریکا ساختند. چیزی باید مردم را سَرِ حال آورد. مردمی که خسته از ده - دوازده ساعت کار به خانه می‌رسند باید با جوک‌های تلویزیونی و شراب‌خانه‌ها و دیسکوها انبساط خاطر بیابند.» ▫️ترافیک سنگینِ جاده‌های شمال در آخر هفته‌ها و تعطیلات مناسبتی چند روزه، گویای این است که برخی از افراد جامعه ما نیز به آفت عدم آفرینندگی و رسوخ مدرنیسم ابتلایِ زیادی پیدا کرده‌اند. در حالی که آفرینندگی به قدری اهمیت دارد که "شهید مطهری" در سخنرانی اسفندماه سال ۵۲ در دانشگاه ملی آن را یکی از معیارهای شخصیت انسانی نام می‌برد. همچنین در کتاب فطرت ذیل فصل گرایش‌های مقدس می‌گوید: «يکی ديگر از گرايش‌ها،....خلّاقيت و ابداع است. اين گرايش در انسان هست که می‌خواهد خلق کند و بيافريند، چيزی را که نبوده است به وجود بياورد. درست است که بشر برای رفع حوائج زندگی‌اش هم به کار صنعت و خلّاقيت و ابداع پرداخته است، ولي همين طور که علم، هم وسيله‌‌‌‌‌ای بوده برای زندگی و هم خودش براي انسان هدف بوده است [خلّاقيت نيز چنين بوده است.]...و اين تمايل در هر انسانی هست که می‌خواهد آفريننده باشد.» ✍️میلاد حسن‌زاده 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘سایه‌های آهنی: زوال آفرینش در عصر اتوماسیون 🔻قسمت پایانی ▪️آسیب‌های دیگر گسترش ماشینیسم بر خودِ آثار هنری یا مصنوع است. از جمله این آسیب‌ها سطحی شدن آثار هنری و عدم مواجهه صحیح با این آثار است. والتر بنیامین فیلسوف و زیبایی‌شناس آلمانی در نظریه خود با نام "هنر و باز تولید مکانیکی" اذغان می‌کند که با از میان رفتن عنصرِ اصیل هنر یعنی «هاله»، اثر هنری به جای تکیه بر مهم‌ترین کارکردی که تاکنون داشت یعنی کارکرد آیینی؛ به عامل دیگری چون سیاست وابسته می‌شود. سیاسی شدن زیبایی‌شناسی، منش گریزناپذیر دوران باز تولید و تکثیر مکانیکی است. ▫️هاله‌ی اثر هنری سه ویژگی دارد: اثر یکه و خاص است؛ با ما فاصله دارد؛ و جاودانی به نظر می‌رسد. نظر بنیامین درباره‌ی «هاله» مبتنی بر این ادعاست که وجودِ اثر هنری با ارجاع به هاله‌ی آن، از کارکردِ آیینی آن جدا نیست. در مقابل، اثر هنریِ تکثیر شده به وسیله‌ی فناوری‌های رسانه‌ای مانند تلویزیون و مجلات کارکرد نمایشی دارد. برای مثال، نقاشی "لبخند ژوکوند" اثر "لئوناردو داوینچی" روزی والا بود یعنی تجلی و ارزش آیینی داشت؛ با ما فاصله داشت، در موزه لوور بود و باید به زیارتش می‌رفتیم، یکی بیشتر نبود، همان که به دیواری از لوور آویزان بود و در آن حالت مقدس و رمزآلود، جاودانه می‌نمود؛ اما امروز چنین نیست، بلکه پوستری چاپی با کیفیتی عالی است که هر کس با بهایی اندک آن را می‌خَرد و به دیوارخانه آویزان می‌کند. ▪️وقتی یک اثر هنری به دفعات بازتولید شد به مرور ارزش آیینی و اصیل خود را از دست می‌دهد. البته بنیامین هیچ افسوسی برای از میان رفتنِ ارزشِ آیینیِ هنر نمی خورد اما نظر نگارنده به "تئودور آدورنو" و هورکهایمر نزدیک‌تر است که تولید و مصرف انبوه تولیدات فرهنگی و هنری در عصر جدید را تحت عنوان فرهنگ سطحی، غیر خودجوش و توده‌ای نقد و نفی می‌کنند. ▫️حال حاضرِ ما احاطه شده با انواع تکنولوژی‌ها و صنایعی که هرروزه در حال گسترش هستند و آفرینندگی انسان را از او گرفته و به دست "ماشین" می‌دهند؛ در واقع "ماشین" بشر را احاطه کرده. بله عقب ماندن کشور از تکنولوژی امری مطلوب نیست و باید به لایه‌های عمیق آن دست پیدا کرد اما توأمان نیاز است که رابطه ما با آفرینندگی منقطع نشود. ✍️میلاد حسن‌زاده 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
▪️ادب مرد، بِه زِ دولت اوست 🔺ضرب‌المثلی ایرانی ▪️امام علی عليه‌السلام: هر كه خود را در مقام پيشوايى مردم قرار دهد بايد پيش از تعليم ديگران، به تعليم خود بپردازد و پيش از آنكه به زبانش تربيت كند، با رفتار خود تربيت نمايد و كسى كه آموزگار و مربّى خود باشد بيشتر سزاوار بزرگداشت است تا آن كه آموزگار و مربى ديگران است. 🔺حکمتی از نهج‌البلاغه | لینک کانال 👇 @revolutionson
🔻بررسی جریان مقاومت در برابر صهیونیسم در غرب: دیدار با دکتر میشل کُلُن 🖊میلاد حسن زاده _____________________________ ▫️فرصتی ارزشمند دست داد تا در نشستی تخصصی میزبان دکتر میشل کُلُن باشیم؛ نویسنده، پژوهشگر و کارشناس رسانه‌ای که فعالیت‌های گسترده‌اش او را به چهره‌ای برجسته در گفتمان ضدصهیونیستی تبدیل کرده است. این نشست نه‌تنها دریچه‌ای به ابعاد مختلف جریان مقاومت در غرب گشود، بلکه فرصتی فراهم کرد تا درباره اهمیت شبکه‌سازی، مقابله با تحریف‌های رسانه‌ای و ضرورت شناخت اندیشکده‌های غربی، از دیدگاه دکتر کُلُن بیشتر بیاموزم. 🔻دکتر کُلُن، با تألیف بیش از ۵۰ جلد کتاب، راه‌اندازی وب‌سایتی با بیش از ۱۰۰ هزار عضو فعال و حضوری پررنگ در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و یوتیوب با ۵۰۰ هزار مشترک، توانسته نقشی اساسی در گفتمان مقاومت ایفا کند. او در این نشست بر اهمیت مقابله با تحریف‌های تاریخی و رسانه‌ای درباره فلسطین و جریان مقاومت تأکید کرد. به باور او، تاریخ اسرائیل به‌طور نظام‌مند در غرب مخفی شده و تصویری شیطانی از فلسطین و حامیان آن ترسیم شده است. 🔻یکی از نکات کلیدی مطرح‌شده توسط دکتر کُلُن، اهمیت شبکه‌سازی مؤثر با جوانان اروپا بود. او تأکید کرد که انتقال پیام مقاومت نیازمند سعه‌صدر، دیالوگ و شناخت دقیق از مخاطبان است. همچنین، او بر تشکیل جبهه‌ای متحد علیه اخبار جعلی رسانه‌های غربی و صهیونیستی تأکید کرد و این اقدام را لازمه مقابله با هژمونی رسانه‌ای دانست. ▪️در پاسخ به سوالم در مورد ابزارهای ارتباطی، او توضیح داد که هر پلتفرم مخاطبان خاص خود را دارد: - افراد قدیمی‌تر در فیسبوک، - ژورنالیست‌ها در توییتر، - و جوانان در اینستاگرام و تیک‌تاک فعال هستند. که شناخت دقیق از بسترهای رسانه‌ای و تدوین استراتژی متناسب برای این ارتباط، ضروری است. 🔻او همچنین بر لزوم مطالعه و شناخت اندیشکده‌ها و اتاق فکرهای آمریکایی تأکید کرد. به گفته دکتر کُلُن، این مراکز، طرح‌های خود را علیه ایران و کشورهای مستقل به‌صورت کاملاً شفاف منتشر می‌کنند و شناخت این منابع می‌تواند به ابزار مؤثری برای مقابله با این طرح‌ها تبدیل شود. دیدار با مسئولان موسسه افق نو ✨🤝 ▫️این دیدار، علاوه بر آشنایی با دکتر کُلُن، فرصتی برای دیدار دوباره با دکتر غلامرضا منتظمی، رئیس موسسه افق نو، و حامد قشقاوی، دبیر امور بین‌الملل این موسسه، فراهم کرد. دکتر منتظمی، به‌عنوان بنیان‌گذار و مدیرعامل موسسه، سال‌هاست در حوزه مقابله با نفوذ فرهنگی و رسانه‌ای غرب و صهیونیسم فعالیت کرده است و کنفرانس بین‌المللی افق نو یکی از مهم‌ترین اقدامات او در این راستا به شمار می‌رود. 🔻حامد قشقاوی نیز، به دلیل ارتباطات گسترده با نخبگان مستقل غربی و نقش فعالش در گفتمان مقاومت، حتی در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. هماهنگی و دعوت دکتر کُلُن به ایران حاصل تلاش‌های این ۲ شخصیت است. نمی‌توان از موسسه افق نو سخن گفت و از مرحوم استاد نادر طالب‌زاده یاد نکرد. او، به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران موسسه و از برجسته‌ترین چهره‌های جبهه مقاومت، نقشی بی‌بدیل در شکل‌دهی این مجموعه ایفا کرد. مرحوم طالب‌زاده با دیدگاه بین‌المللی و دغدغه‌اش برای رساندن صدای حق به جهانیان، موسسه افق نو را به بستری برای تبادل اندیشه و مقابله با صهیونیسم و امپریالیسم تبدیل کرد. 🌹 🍃علاقه من به مرحوم طالب‌زاده از سال‌ها پیش شکل گرفت و شخصیت، اندیشه‌ها و مسیر فکری او همواره برایم الهام‌بخش بوده است. نمی‌توانم از نقش او در شکل‌گیری افکار و مسیر حرفه‌ای خودم چشم‌پوشی کنم. یادآوری تجربه‌ای ارزشمند 🎥🌿 🔻آخرین دیدار من با دکتر منتظمی به دی‌ماه ۱۳۹۲ برمی‌گردد؛ زمانی که برای ساخت مستندی درباره راهیان نور با ایشان همکاری داشتم. آن تجربه نه‌تنها فرصتی برای شناخت عمیق‌تر مسائل مقاومت بود، بلکه اهمیت همکاری‌های فکری و فرهنگی در تقویت جبهه حق را بیش از پیش برایم آشکار کرد. 🔻این نشست و دیدار با دکتر کُلُن و مسئولان موسسه افق نو، بار دیگر اهمیت شبکه‌سازی بین‌المللی و استفاده از ابزارهای رسانه‌ای برای گسترش گفتمان مقاومت را به من یادآوری کرد. در جهانی که رسانه‌های صهیونیستی و غربی تلاش می‌کنند حقیقت را تحریف کنند، نقش افرادی همچون دکتر کُلُن و مؤسساتی مانند افق نو در روشن‌کردن حقایق، حیاتی است. این مسیر، هرچند دشوار، اما به تقویت جبهه حق و تحقق عدالت ختم خواهد شد. 📲برای دسترسی به سایت دکتر کلن اینجا را لمس کنید | لینک کانال 👇 @revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 جان‌پیچِ عشق؛ روایت جان‌هایِ جدایی‌ناپذیر 🖊میلاد حسن زاده ______________________________ ▫️در دنیای جادوئی هری پاتر، "هورکِراکْس" یا "جان‌پیچ" را برای جاودانه شدن می‌سازند؛ جایی که بخشی از روح خود را به عمد جدا کرده و در شیئی یا مکانی پنهان می‌کنند تا حتی اگر جسمشان فنا شد، ذره‌ای از وجودشان باقی بماند. اما این عمل در افسانه‌ها همراه با درد، خودخواهی و گاه تاریکی است. هورکراکس‌ها گواهی بر ترس از مرگ و تمایل به بقای بی‌پایان هستند. 🌱 اما "مادر" من، اگرچه جان‌پیچی از خود باقی گذاشت، اما جان‌پیچ او چیزی متفاوت بود. نه از جنس تاریکی، بلکه از جنس نور و ایمان؛ نه در سایه ترس از فنا، که در روشنای عشق به ابدیت. او بخشی از روح خالص و مهربانش را در مکانی گذاشت که خود جلوه‌ای از ابدیت است: جوار حرم حضرت ابوالفضل علیه‌السلام. 🌱 ۴ ماه پیش، در ایام اربعین، وقتی دستانش در میان زمزمه‌های دعا آرام شد و نفس آخرش با هوای کربلا آمیخت، فهمیدم که او چیزی فراتر از زندگی زمینی را برای خود برگزیده است. مادرم، با همه آن عشق و ایمان که در وجودش می‌درخشید، خود را به ابدیتی سپرد که هر کس آرزوی آن را دارد. او بخشی از روحش را در خاک مقدسی جا گذاشت که هر ذره‌اش، گواه اشک‌های عاشقان و زمزمه‌های حق‌طلبان است. 🌱 آن‌جا، در میان نجوای زائران و عطر خاک مقدس، گویی روح او به نور تبدیل شد و با آن سرزمین درآمیخت. جان‌پیچِ او، نه برای حفظِ جسم خاکی، که برای جاودان ساختن عشقی آسمانی در جایی بود که هر ذره‌اش تسبیح‌گوی وفا و ایثار است. ▫️"مادر جان"، تو در آن لحظه، فراتر از بودن رفتی، تو بخشی از خودت را به کربلا سپردی. حالا، هر بار که به آن مکان فکر می‌کنم، انگار طنین صدای تو را در میان زائران می‌شنوم. تو دیگر فقط خاطره نیستی، بلکه بخشی از روح و افلاک آن سرزمین شده‌ای. 🌱 چگونه می‌توان این را پذیرفت که تو دیگر در کنارمان نیستی، وقتی هنوز عطر وجودت در هر گوشه خانه جاری است؟ تو در بهترین مکان دنیا جاودانه شدی، در کنار سقای تشنه‌لبان، آن‌که نماد وفا و شجاعت است. حالا، گویی حضرت عباس (علیه‌السلام) خود حافظ توست، و تو در پناه او آرام گرفته‌ای. اما "مادر"🌹، تنها تو نبودی که بخشی از روحت را جا گذاشتی؛ من هم با رفتن تو، تکه‌ای از وجودم را در آن سرزمین مقدس جا گذاشتم. گویی تو جان‌پیچِ خود را در کنار حرم حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام) آفریدی، و من نیز جان‌پیچی از عشق به تو در همان‌جا نهادم. بخشی از من همراه تو رفت، در کربلا آرام گرفت و در عطر تربت و طنین دعاها جاودانه شد. 🌱 شاید همین است رازِ از دست دادن عزیزان؛ اینکه هر بار، بخشی از روح ما نیز با آن‌ها به سرای دیگر کوچ می‌کند. آن‌ها می‌روند، اما تکه‌ای از وجود ما را با خود می‌برند و در جایی مقدس یا ابدی آرام می‌گیرند. با هر داغی که بر دل می‌نشیند، جان ما نیز تکه‌تکه میان زمین و آسمان پراکنده می‌شود. و این است پیوندی که گسسته نمی‌شود؛ ریسمانی از عشق و دلتنگی که ما را به یکدیگر متصل نگه می‌دارد، حتی اگر فاصله میان این دنیا و آن دنیا باشد. ▫️"مادر"، من هر روز با این احساس زندگی می‌کنم که بخشی از روحم کنار توست. آن بخش، در جوار حضرت عباس (علیه‌السلام) و در سایه‌سارِ پرچم‌های کربلا، آرام و مطمئن است. شاید همین احساس است که به من قدرت می‌دهد؛ دانستن اینکه هرگز از تو جدا نشده‌ام، و بخشی از من همیشه در کنار توست، همان‌گونه که بخشی از تو در قلب من جاودانه مانده است. 🌱 تو جاودانه‌ای، "مادر"، در خاک کربلا، در کنار پرچم‌های افراشته، در هر زمزمه "یا عباس". و من، هر بار که به تو فکر می‌کنم، قلبم میان اشک و آرامش گم می‌شود؛ اشک برای نبودنت، آرامش برای حضورت در بهترین جای ممکن. تو بخشی از ابدیتی، که هیچ‌چیز نمی‌تواند آن را از من بگیرد. ▪️و اکنون، در این لحظه‌ی پر از دلتنگی، از همه کسانی که در کنار این کلمات، یاد مادرم را گرامی می‌دارند، درخواست دارم که دعای فاتحه‌ای برای روح پاک او بفرستند. باشد که این فاتحه، همچون نسیمی آرام، بر روح شادمان او بوزد و او را در آغوش رحمت پروردگار رحیم و کریم قرار دهد. فاتحه‌ای به یاد مادرم، که جاودانه در قلب من و در جوار حرم حضرت ابوالفضل علیه‌السلام خواهد ماند. | لینک کانال 👇 @revolutionson