eitaa logo
حامیم | رضاافشار
1.7هزار دنبال‌کننده
484 عکس
255 ویدیو
34 فایل
آدرس اینستاگرام: @r.afshar.ir ارتباط با بنده: @Afshar_ir کارویژه بنده، مربی‌گری و هدایت تشکلهای کنش‌گر اجتماعی‌ جهت اصلاح جامعه است. ان شاء الله در... 🔺آموزش و پرورش 🔺محیط زیست 🔺مسکن 🔺مطالبه‌گری 🔺تعاونی‌ها 🔺خصوصی‌سازی 🔺تشکیلات‌ 🔺جهادسازندگی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بروید سراغ متهمان اصلی! 🎥 : 🔹 اصل منکر اقامه‌ی منکر است؛ بعد از آن، اشاعه‌ی منکر و در آخر ارتکاب منکر است. 🔸 نمی‌شود شما با ارتکاب منکر درگیر شوی ولی با شبکه‌ی اقامه‌کننده و اشاعه دهنده آن مواجه نشوی! این یک درگیری ناموفق است. 🔹 کسانی که ۴ دهه با سیاست‌های غلط اقتصادی، الگوهای را در کشور پیش بردند، اقامه‌کننده‌ی بی‌عفتی در جامعه هستند، ولی به آنها لقب کارشناس، و مدال افتخار می‌دهیم؛ از آن طرف هم به خانمی که مرتکب یکی از لوازم این الگوی توسعه می‌شود لقب عامل منکر می‌دهیم. 🔺پ.ن: در امر به معروف و نهی از منکر خودش نوعی منکر است! 🎬@Mostazafin_TV
⭕️ در ایران کسی جرئت بیان این دغدغه را هم ندارد! 🔹گزارش شبکه ۴ از جلسه بازجویی گونه کنگره آمریکا با مدیر عامل اپ از جهتی درس آموز و از جنبه به نمایش کشیدن بی‌هویتی بخشی از مسئولین جمهوری اسلامی در مواجهه با پلت‌فرم‌های بیگانه نگران‌کننده بود. 🔸مدیر عامل تیک تاک گفت سرورهای آن تماما در آمریکا است و به وسیله یک شرکت آمریکایی مدیریت و توسط پرسنلی آمریکایی نظارت می‌شود و کاملا تابع قوانین این کشور است. همچنین تاکید کرد تمام تدابیر امنیتی لازم برای عدم دسترسی هر کشور دیگری به داده های کاربران آمریکایی را اتخاذ کرده است. 🔹همه این‌ها موجب نشد نمایندگان کنگره با زاویه نگاه های مختلف ( که چندین بار هم تاکید داشتند این موضوعی فراحزبی است و نه محل دعواهای سیاسی) از امکان جمع آوری داده‌های کاربران آمریکایی تا تاثیر اخلاقی بر نوجوانان و‌ کودکان و امکان تأثیرگذاری بر جامعه از طریق دستکاری در الگوریتم او را با تندترین ادبیات به استیضاح نکشند. آن هم فقط به این دلیل که شرکت مادر این پلتفرم چینی است. 🔸حتی این که سه نفر از ۵ عضو هیأت مدیره این شرکت آمریکایی هستند، خود مدیر‌عامل فعلی شرکت یک سنگاپوری تحصیل‌کرده آمریکا و همسر او نیز آمریکایی است و ۶۰ درصد سهام پلتفرم نیز متعلق به سرمایه گذاران بین‌المللی است، تاثیری بر کیفیت و محتوای این جلسه و نوع واکنش جدی نمایندگان کنگره نداشت. 🔹جالب این که حتی طرح چنین دغدغه‌هایی در مورد شبکه‌های اجتماعی در ایران برای محکوم شدن شما توسط طبقه ای از روشنفکران کفایت می‌کند. آن هم در حالی که هیچکدام از این موارد از تحت قوانین ملی بودن، حفاظت از کلان داده ها، عدم دستکاری در الگوریتم و حتی قرار داشتن سرورها در خاک سرزمینی در ایران وجود ندارد. ✍️ میثم ظهوریان _________________ 📚@reza_afshar
🔴سه چهارم مردم انگلیس خواسته اند در محیط کاری دست دادن با زنان ممنوع شود 🔹علت اینکه میخواهند دست دادن در محیط کار ممنوع شود آزار های فیزیکی زنان توسط مردان میباشد که با اجرای این طرح برای زنان حریم امن ایجاد خواهد شد.ما هم دعا می‌کنیم این طرح اجرا شود. 🔹کم نیست که زنان غربی برای بهداشت روانی خودشان به تمام ایات دین اسلام عمل کنند.اما مساله اینجاست که زنان غربی پیامد های آزادی پوچ در غرب را چشیده اند اما در ایران عده ای هنوز نمی‌دانند آزادی های پوشش چقدر زن را در معرض خطر قرار میدهد _______________ 📚@reza_afshar
🔺۱۵۰ میلیارد دلار از حجم تجارت برزیل-چین جای خود را به تجارت با یوان خواهد داد. ▪️تجارت روسیه-چین با ارز یوان و روبل هم در جایگزینی کامل دلار است. وقتی آقایی دلار شکسته شود و آمریکا نتواند تورم خود را صادر کند، آنوقت است که پایین کشیدن این رژیم تروریست توسط خود مردم آمریکا رقم خواهد خورد در همین رابطه ▪️اکثریت کارشناسان غربی می‌گویند ابرتورم‌ها به زودی فضای اجتماعی آمریکا را دستخوش تغییر خواهند کرد! ________________ 📚@reza_afshar
🔺خیریه‌ی همیشه خیر نیست! به مناسبت روز میلاد امام حسن(ع) خیریه با خود عنوان کمک به نیازمندان و فقرا را یدک کشیده،ظاهری خیرخواهانه دارد، لکن برای چشمان تیزبین، روشن است که خیریه همیشه خیر نیست! خیریه بسته به اینکه در چه نظام تفکری‌ای(نظام اسلام ناب یا نظام اسلام سرمایه‌داریِ زالوصفتانه) ایجاد شده باشد می‌تواند خیر یا شر باشد! خیریه اسلام سرمایه‌داری را چه خوش‌بینانه بنگری و چه بدبینانه، مخدر و منحوس است در نگاه بدبینانه خیریه یا میتواند مرکزی باشد برای شست‌وشوی پولهای کثیف! پولهایی که از طرق آلوده بدست آمده و نمی‌تواند بدون پاکسازیِ ردِ فسادش،وارد چرخ اقتصاد گردد و یا محملی برای رشوه دادن و رشوه گرفتن به نام کمک‌های خیرخواهانه باشد، رشوه مفسدان به صاحبان وجیه المله خیریه و یا رشوه صاحبان خیریه به اشخاص و نهادها تحت عناوینی عوام فریب! اما گاهی نه محل ارتشاء است و نه جایی برای پولشویی، بلکه دست‌آویزی‌ست برای تدلیس چهره و ایجاد تصویری خیرخواه و بخشنده بر باطن سرمایه‌دار زالو صفتشان! و این بساط مزورانه چه‌ها که با مردم نمی‌کند. اما نگاه خوش‌بینانه که نه اولیست و نه دومی این است، واقعا کمک کردن به فقراء اتفاق می‌افتد اما در جهت حفظ منافع در خطر افتاده‌ی سرمایه‌داران و نظام کاپیتالیسم، از خشم سربر آورده‌ی کارگران و مستضعفانی که فشار اقتصادی طاقتشان را طاق کرده و جرقه‌ای می‌تواند انقلابشان را شعله کند! آری در نظامی که کارگر تحت حاکمیت سرمایه‌داران قرار دارد، خیریه آب سردیست در دست سرمایه‌داران متمول برای خاموش کردن خشم پابرهنگان! نان خشکیست برای فرونشاندن طغیان گرسنگان! و عاملیست مسخ کننده و محافظ منافع زالو صفتان! خیریه اما در نظام حق حکایت دیگری دارد. خیریه اسلام ناب نقش تدارکات سپاه پابرهنگان را علیه اغنیا در جنگ فقر و غنا، بازی می‌کند. نبردی علیه ساختارهای تضعیف کننده‌ی مستضعفین، ساختارهای که چون قل و زنجیر توان حرکت را از او میگیرد خیریه ائمه اطهار تمام توان خویش را خرج می‌کند تا توان مقاومت بیچارگان را بالا برد و مجروحان جنگ فقر و غنی را تیمار کند و دوباره روانه خطوط نبرد گرداند تا در نهایت نظام طبقاتی و ناعادلانه، سقوط کرده و عدالت جایگزین مواسات گردد. به امید پیروزی سربازان روح الله! ✍🏼 ١۴٠٢/١/١۶ ١۴ رمضان ١۴۴۴ ______________ 📚@reza_afshar
🔶🔷🔶کَرَم؛ حَسَنی یا اُموی؟ ⏰مدت تقریبی مطالعه:۳دقیقه 🔶می گویند حسن ع کریم است اما چرا کسی نمی پرسد در جامعه ی پس از انقلابِ ی پیامبر ص چرا باید فقیری وجود داشته باشد تا حسن بخواهد به او ببخشد؟! و حسن ع که خود همزاد همین انقلاب است چه نسبتی با علتِ بودن(و شدن) این جامعه دارد؟ 🔷 با اِغفالی مشمئز کننده می گوید حسن آنقدر کریم بود که دو بار کل زندگیش را بخشید حتی آنقدر کریم که جامعه را هم دو دستی به معاویه بخشید! تا با اِعمال سیاست های ظالمانه، تولید فقر کند و حسن هم شب و روز بسته غدایی و معیشتی به دست فقرا برساند تا از گرسنگی نمیرند و اینگونه بود که پسر علی شد !؛همین! 🔶 اما،می پرسد اگر‌ حسن خلاصه در کرمش آنهم با این تعریف از کرم باشد؛ چرا معاویه باید آنقدر تبلیغ و تطمیع و تهدید و ترور را علیه حسن ع براه بیاندازد؟!مگر یک آدم خیریه بازِ این تیپی چه خطری می تواند برای معاویه داشته باشد؟! اسلام ناب می پرسد مگر حسن میراث دار وصیت علی ع نیست که به او و برادرش حسین ع فرمود:«کونا للظالم خصماً و للظموم عوناً»؟! آیا حسن آنقدر ناخلف! است که «للمظلوم عونا»ی وصیت پدر را از روی تنزه طلبی اجرا و نیمه ی اول و اولیٰ و دشوار وصیت «للظالم خصماً» را رها کند؟! آیا کرم حسن آنقدر سکولار و از عقلانیت فاصله دارد که کنار معلولِ ظلم(فقر) بایستد بی آنکه با علتِ ظلم، کاری داشته باشد؟ آیا این همان امام حسن ع است که یاران کربلاییِ حسین ع برای مقابله با ظلم در دامن او تربیت یافته اند؟! 🔷بیایید این ۴ سکانس سانسور شده از زندگی حسن ع را مرور کنیم: 1.شکل گیری خیریه ی حسنی به مثابه تاکتیک مبارزه، دقیقاً در تقابل با خیریه ی ریاکارانه و ستم پوش معاویه. ۲.لشکرکشی و آمادگی صددرصدی حسن ع بلافاصله بعد از شهادت علی ع به منظور حذف همیشگی معاویه. ۳.رویارویی در جنگ صفین با معاویه ای که بخشی از بلاد اسلامی را تحت استثمار خویش گروگان گرفته. ۴. مصاف رسواگرانه با بدعت های معاویه در بدرقه ی تبعید ابوذر به ربزه؛ وقتی حاکمیت، اعتراض ابوذر را در مبارزه با انحراف،اشرافی گری و کاخ سازی معاویه بر نمی تابد. 🔶 این صحنه ها همه و همه نمایانگر نیست که سالها با علت ظلم درگیر بوده؟! اینکه چرا نتوانسته از بینش ببرد و چه بسا با او به صلح رسیده را باید در نخبگان و مردم جست و جو کرد؛ همان چیزی که مبارزه را در هر مرحله سخت و سخت تر می کند تا جایی که رسماً به بدل می شود و فقر، بدیل عدل؛ آنگاه دیگر کَرَم و حسن ع هم نمی تواند چاره سازش باشد. 🔷جامعه ای را تصور کنید اهل کَرَم شده ی اسلام آمریکایی ولی در مبارزه با علل فقر، غایب؛ در آن جامعه معاویه ی اُموی و فَرَح پهلوی هم که خود بانی این وضع و فقرند موسس می شوند؛رانت خوار،سرمایه دارِ زالوصفت،تصمیم ساز و تصمیم گیر سیاست های فقرآفرین هم. خیریه که چه عرض شود؛ ای که گاهی خود ابزار پولشویی و مهم تر وسیله ی و لعاب مذهبی جهت توجیه سرمایه داری می شود تا دوباره تصاعدی فقر زائیده شود؛ و البته در این میان مبادا بساط کریمانگی اسلام آمریکایی بر هم بخورد‌! راستی امام حسن ما کدام کریم است؟! ✍ _____________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺یک هیات زنانه، یک هیات تراز، ضد هیات بی‌تفاوت سکولار و حجتیه‌ی صرفا معنویت گرا 🔹چند سالی‌ است که در ایام ماه مبارک رمضان، مبارز فلسطینی با راه اندازی پویشی، در مسجدالاقصی افطار می‌کنند. 🔸این حرکت با هدف جلوگیری از روند یهودی سازی و تجاوزات یهودیان تندرو به انجام می‌شود و جلودار آن هم خانم حلوانی، یک قرآن است.👌🏼👌🏼 🔹نماد این جنبش زنانه هم است. غذایی که برای سرو آن باید قابلمه را وارونه کرد؛ که این وارونگی و ریختن غذا نمادی از بیرون کردن صهیونیست‌ها از مسجدالاقصی و است! به خاطر همین هم سرو این غذا عصبانیت صهیونیست‌ها را به همراه دارد. 🔸حالا مقلوبه تبدیل شده به نمادی برای حامیان آزادی قدس در شهرهای مختلف جهان. در قدس افطار می‌کنیم کاری از رفقای مستضعفین tv _______________ 📚@reza_afshar
اگر اسلام را در نهضت و نظام خلاصه کنیم یکی حیثیت نهضت اسلامی را حفظ کرد تا زین پس هر که بخواهد قیام کند او را جلودار خود بداند او امام قیام کنندگان جهان برای ارزشهاست او امام گاندی‌ها و کاستروها و همه آزادی‌خواهان است و اما ثارلله اول، او حیثیت نظام اسلامی را نگه داشت او چراغی ساخت تا هر کسی بخواهد ساختاری برای ارزشها ایجاد کند بتواند از هدایتش استفاده کند بله مکتب مدیون ثارلله و بن ثاره است اما چگونه نظام را حفظ کرده؟ کلید فهم آن آشنایی زدایی از حکومت امیرالمومنین است در ۵ شب محرم ١۴٠١ به این سوال پاسخ دادیم ________________ 📚@reza_afshar
eslahgari1.mp3
30.58M
📌جلسه اول اصلاح‌گری دو ثارلله برشی از اصلاحات دولت علوی چراغی برای دولت اکنون در فضای عقب ماندگی در عدالت
eslahgari2.MP3
28.2M
📌جلسه دوم اصلاح‌گری دو ثارلله برشی از اصلاحات دولت علوی چراغی برای دولت اکنون در فضای عقب ماندگی در عدالت
♦️"مراسم قرآن به سر توسط شهید آیت الله بهشتی" کاری از موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی ________________ 📚@reza_afshar
🔶21فروردین 58 اولین پیام اقتصادی امام پس از انقلاب: از حداقل حقوق‌ هر فرد است که باید مسکن داشته باشد/هیچ کسی در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد. 👈👈متن پیام امام رو حتما بخونید👇 «۲تا پست بعد هم در همین رابطه دنبال بفرمایید» بسم الله الرحمن الرحیم‌ ملت عزیز! برادران و خواهران دلیر و مبارز ایّدهم الله تعالی‌ اینک به مرحله حساسی از دوران انقلاب اسلامی خود رسیده‌ایم. دوران سازندگی، دورانی که باید از ثمرات انقلابمان مردم محروم و ستمدیده ایران بهره‌مند شوند؛ دورانی که باید شکوه نظام عدل اسلامی را لمس کنید؛ دورانی که همه باید دست به دست هم بدهیم تا ریشه فقر و استضعاف را برکنیم. شما مردم شریف ایران در جریان مبارزه با استعمار و استثمار پیروزی بزرگی به دست آوردید و توانستید با اتکال به خدای متعال و وحدت کلمه و مشارکت همه قشرها بر طاغوت زمان غلبه کنید و پشت ابرقدرتها را بلرزانید. اکنون نیز با خودیاری و همکاری برای مبارزه علیه فقر و محرومیت بسیج شوید، و با تایید الهی به نجات مردم مستضعف کمر همت ببندید. در رژیم منفور پهلوی مسئله مسکن یکی از مصیبت‌بارترین مشکلات اجتماعی مردم ما بود. بسیاری از مردم در اسارت تهیه یک قطعه زمین و داشتن یک لانه بودند، و چه بسا تمام عمرشان را زیر بار بانکها و سودجویان و غارتگران به سر می‌بردند تا بتوانند پناهگاهی را برای خود و فرزندانشان دست و پا کنند. قشر عظیمی از مستضعفان جامعه هم بکلی از داشتن محروم بودند و در زوایای بیغوله‌ها و اتاقکهای تنگ و تاریک و خرابه‌ها به سر می‌بردند؛ و چه بسا قسمت مهمی از درآمد ناچیزشان را بایستی برای‌ اجاره آن بپردازند؛ و این میراث شوم برای ملت ما باقی مانده و اکنون جامعه ما با چنین مصیبتی دست به گریبان است. چنین ظلم و تبعیضی را تحمل نخواهد کرد؛ و این از حد اقل [حقوق‌] هر فرد است که باید داشته باشد. مشکل باید حل شود و همه بندگان محروم خدا باید از این موهبت الهی استفاده کنند. همه محرومان باید خانه داشته باشند. هیچ کسی در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد. بر اسلامی است که برای این مسئله مهم چاره‌ای بیندیشد، و بر همه است که در این مورد همکاری کنند. این جانب حسابی به شماره 100 در تمام شعب بانک ملی افتتاح کرده و از همه کسانی که توانایی دارند دعوت می‌کنم که برای کمک به خانه‌سازی برای محرومان به این حساب پول واریز کنند. و در هر محل از بین افراد صالح و مورد اعتماد، گروهی حد اقل مرکب از سه نفر از مهندسان و کارشناسان شهرسازی و خانه‌سازی و یک نفر روحانی و یک نماینده دولت انتخاب شوند تا با صرفه‌جویی و دقت کامل خانه‌های ارزان قیمتی بسازند و در اختیار محرومان قرار بدهند، و در این طرح به هیچ وجه پولی در برابر خرید زمین پرداخت نشود. من امیدوارم همه کسانی که زمینهای وسیعی در اختیار دارند به این امر مهم اسلامی- انسانی کمک کنند، و زمینها را در مناطق مرغوب قابل سکونت در اختیار این طرح بگذارند. و نیز هر کس که توانایی دارد، در تامین انواع مصالح ساختمانی به این خدمت اسلامی کمک و نیروی کار و کارگری به طور وسیع به کار افتد، و دولت نیز تصمیمات لازم را در تامین آب و برق و اسفالت و وسایل ایاب و ذهاب و مدرسه و درمانگاه و دیگر نیازمندیهای عمومی فراهم سازد. بنیاد مستضعفین نیز باید به کمک این طرح بشتابد و از اموال مصادره‌شده خاندان پهلوی و اطرافیانش در این طرح استفاده شود. و نیز دولت باید در طرحهای اساسی و دراز مدت خود برای حل این مشکل در سطح عموم طرحهایی تهیه کند؛ و اکنون این‌ یک تجربه تازه از بسیج نیروی ایمان جامعه در راه تعاون اسلامی و مبارزه با محرومیت است که ملت با توفیق الهی باید از آن نیز سرفراز درآید. من با کمال تواضع از ملت عزیز در این امر حیاتی استمداد می‌کنم و سلامت و سعادت همگان را خواستارم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. به تاریخ 21 فروردین ماه 1358 روح الله الموسوی الخمینی‌ «۲تا پست بعد هم در همین رابطه دنبال بفرمایید» _______________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔷🔶حضور خیره کننده قشرهای مختلف مردم برای واریز پول به حساب ۱۰۰امام 📌لبیک مردم به دعوت امام برای رفع مشکل مسکن مستضعفین در فرودین ۵۸ وقتی که مردم از بازاری گرفته تا روحانی و کودک و حتی تا یهودی پای کار مسکن محرومین می آیند... __________________ 📚@reza_afshar
🔶 پیرامون اولین پیام اقتصادی امام ره : امام برای بهره مندی مردم از «ثمرات انقلاب» و «لمس شکوه نظام عدل اسلامی» آنها را به مبارزه ی پس از پیروزی فرا می خواند؛درست ۸روز پس از پیروزی «جمهوری اسلامی» در رفراندوم و پیش از تصویب قانون اساسی؛ و این یعنی بکارگیری مردم و جمهوریت برای رسیدن به عدالت.امام مبارزه ای دو سویه «مردم و نظام اسلامی» برای تامین عادلانه مسکن را ترسیم می کنند و همانگونه که در فیلم بالا هویداست مردم در آن برهه تکلیف خودشان را بنحو احسن انجام دادند ولی سوال این است که چرا نظام اسلامی وظیفه اش را هنوز بعد از گذشت ۴۴سال پس از این پیام آنگونه که باید انجام نداده است؟؟و چرا بخش هایی از همان مردمی که پس از این پیام به دعوت امام لبیک گفتند امروز در قیمت ملک و اجاره به محرومین رحم نمی کنند؟ اکنون ۴۴ سال پس از این پیام امام عزیزمان اگر در متن این پیام جای کلمه «رژیم منفور پهلوی» کلمه «نظام جمهوری اسلامی»بگذاریم؛ چقدر محتوای پیام تغییر میکند؟؟! علیرغم تمام تلاش هایی که در برهه هایی، اگر جایگزینی فوق محتوای پیام را تغییر زیادی نمی دهد آیا برای جوان‌ امروز که باید در به در دنبال خانه اجاره ای بگردد جای این سوال نیست که اگر قرار است وضع مسکن تغییر جدی نکند چرا ما این کشور را با انقلاب ۵۷ از دست رژیم منفور پهلوی پس گرفتیم؟! مگر غیر از این بود که برای احقاق حقوق مستضعفین و چنین کردیم و مگر بقول حضرت امام ره مسکن «از حقوق حداقلی هر فرد» نیست؟! پس این وضع کنونی چیست؟!! مگر بعداً که قانون اساسی نگاشته شد همین مضمون تبدیل به اصل ۳۱ قانون اساسی نشد؟! امام ره در این پیام فرمودند:«نظامِ اسلام چنین ظلم و تبعیضی را تحمل نخواهد کرد»سوال این است که جمهوری اسلامی چرا به این قاعده «نظامِ اسلام» کمتر پایند بوده یا مواقعی بالکل نبوده؟ نه زمین کم داشته ایم،نه در بیشتر این سالها نیاز به واردات مصالح بوده و نه با فقدان نیروی انسانی روبرو بوده ایم! امام ره فرمودند: «مشکل زمین باید حل شود» سوال این است که تا وقتی زمین ها در و اطرف شهرها در قُرُق برخی نهادها و دستگاهاست چه زمانی به این باید عمل میشود؟! تا وقتی خود بانک ها و نهادها سوداگر زمین و ملک باشند آیا این مساله حل میشود؟ تا‌ وقتی که نهادها خودشان مال میسازند آیا مستضعفین مالک خانه میشوند؟؟ 👈یکبار دیگر مرور کنیم: امام مردم و حاکمیت را به مبارزه با این میراثِ آن رژیم منحوس و ظالم فراخوانده بود تا مردم ثمرات نظام شکوهمند عدل اسلامی را لمس کنند مردم در ابتدا همانگونه که در فیلم بالا می بینید همراهی کردند اما بنظرتان وقتی عملکرد خود حاکمیت در جاهایی مثل سوداگری بانک ها در ملک و زمین و قُرُق زمین توسط اُرگان و نهادها را که می بینند با همان صفا و خلوص اول انقلاب با محرومین و بی خانمان ها برخورد می کنند یا آنها هم برای آنکه از قافله عقب نمانند قیمت ملک و اجاره بها را به بلا و عزای محرومین تبدیل نمی کنند؟ ما هم جمهور مردم را برای این مبارزه از دست داده ایم و هم خود نظام در این مبارزه نه تنها درست شمشیر نمی زند بلکه گاهی توسط بخش هایی از حاکمیت علیه محرومین شمشیر هم کشیده می شود!! در تمام این ۴۴سال،اگر مدام پرچم مطالبه این پیام امام و اصل ۳۱ قانون اساسی توسط حزب اللهی برافراشته بود امروز به صورت کاملا جدی هم نظام و هم مردم در صحنه رفع مشکل مسکن «این میراث منحوس رژیم نجس پهلوی» حضور نداشتند؟!! ✍🏼 ۲۱فروردین۱۴۰۲ ___________________________________ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین @paberahnegan Yek.link/paberahnegan
eslahgari3.mp3
29.19M
📌جلسه سوم اصلاح‌گری دو ثارلله برشی از اصلاحات دولت علوی چراغی برای دولت اکنون در فضای عقب ماندگی در عدالت
🔺روایت شرط بیعت بی‌امیه و سرمایه‌داران با امیرالمومنین چه بود؟ 🔺آیا مشکل آنها پیاده‌سازی عدالت به معنای تقسیم عادلانه بیت‌المال بین فقیر و غنی بود؟! 🔺پاسخ حضرت چگونه تکلیف دولتها را مشخص می‌کند؟! 🔺موتورهای تولید تبعیض که حضرت با آن برخورد کرد چه بود؟!مصداق امروزی آنها چیست؟ در کانال حامیم | رضاافشار بخوانید👇🏼 https://eitaa.com/reza_afshar
🔺علی(ع)، سرمایه‌داران زالوصفت و موتورهای تبعیض روایت شرط تامل برانگیز سرمایه‌داران برای بیعت کاری که نباید می‌شد، شد آن متعصبِ انعطاف ناپذیر بر سرکار آمده! باید نمی‌گذاشتیم و به توصیه ابوسفیان آن پیر فرزانه گوش میکردیم باید حکومت را مثل توپ میان خودمان دست بدست میکردیم و نمیگذاشتیم مرتجعینِ حزب‌اللهی، علی را بر سرکار بیاورند و ما را در این فشار قرار دهند... آن از دیروز که رفته بالای منبر و در اولین روز حکومتش میگوید دیگر خبری از آن حقوق‌های نجومی و اختلاف پرداختها نیست و کسی به بهانه مجاهدت‌ها و جنگیدنها و سابقه‌دار بودن در ایمان و اسلام و قرابت فامیلی و دوستی با رسول‌الله، طلب پرداختی تبعیض آمیز و بیشتر از بیت المال نداشته باشد. ... تازه همان‌جا بالای منبر دستور داد به فلان کسک پاپتی‌ که همه مردم را بگو فردا صبح بیایند و سهم مساویشان را از بیت المال دریافت کنند؛ نفری سه دینار! مسخره نیست؟ باورتان میشود؟ منِ قریشی اصیل با هر پابرهنه‌ای مساوی؟ (صدای خنده تمسخر آمیز از روی استیصال) این هم از امروز که واقعا عملیش کرد گفتیم حالا یه شویی یا نمایشی رفته حرفش را اجرایی نمیکند ... مروانِ مولتی‌میلیاردر هم که فقط یک قلم از بخور بخورهایش در زمان حکومت فامیل فقید ما شده بود ۵٠٠ هزار دینار(١) هم رفته در صف، سهم ٣ دینارش را بگیرد! 😏میگوید ٣ دینارِ علی غنیمت است اینطور نمیشود باید موضعمان را صریح به علی بگوییم... (واکنشهای ولید ابن عقبه از رجال بنی‌امیه و حاکم کوفه در زمان عثمان) بنابراین خودش و اشراف بی‌امیه همراه سابقه‌داران میلیونر شده‌ای مثل جناب طلحه و زبیر و چند تن دیگر جلسه میگیرند، مشورت میکنند و در نهایت به یک راه حل میرسند تصمیم گرفتند که با شعار عدالت، فقرزدایی و ایجاد رفاه عمومی علی همراهی کنند! قرار شد ولید به نمایندگی با علی صحبت کند ولید نزد حضرت میرود و میگوید یا علی! ما با تو بیعت میکنیم! ولی مشروط! نحن نبایعک الیوم علی ان تضع عنا ما اصبناه من المال فی ایام عثمان(٢)؛ شرط ما این است که به پولهایی که ما به‌دست آورده‌ایم، دست نزنی و به دستاوردهای ما در دوران قبل از خودت کاری نداشته باشی(٣) این پیشنهاد یعنی علی مگر نمیخواهی به همه مساوی بدهی نفر سه دینار؟؟؟ اصلا ما نه تنها سه دینارت را نمیخواهیم بلکه پولهایی را نیز کمک میکنیم!! بالاتر از آن، مگر نمیخواهی مدرسه بسازی؟ ما کل بلاد را برایت مدرسه میسازیم! مگر نمیخواهی مسجد بسازی؟ ما در هر شهر مساجدی لوکس برایت میسازیم! مگر نمیخواهی به فقرا کمک کنی؟ ما بزرگترین خیریه‌ها را برایت بنا میکنیم! ... همه این کارها و هر چه تو بگویی برایت انجام میدهیم فقط! تو به منابع تولید ثروتی که در زمان عثمان و قبل از آن به ما رسیده کاری نداشته باش! یا حتی اگر میخواهی این منابع تولید ثروت را عادلانه به هر مسلمان بدهی، این قانونت عطف به ما سبق نداشته باشد! از این به بعد پیاده کن، تبلیغاتش هم با ما! حضرت (شاید بر آشفته شده) بالای منبر میرود و می‌فرمایند: الا إنَّ کلَّ قطیعهٍ اقطعها عثمان، و کل مال اعطاه من مال الله، فهو مردود فی بیت المال، فان الحق القدیم لایبطله شیء(۴) ولله لو وجدته قد تزوج به النساء... لرددته(۵) هان ای مردم! هر زمینی که عثمان در تیول کسی درآورده، و هر ثروتی از ثروتهای خدا بخشیده است، به بیت‌المال، بازخواهد گشت؛ چرا که حقوق قدیم را چیزی باطل نمی‌کند! بخدا قسم! اگر به این اموال دست پیدا کنم ولو آن را مهریه زنانتان کرده باشید... باز پسشان خواهم گرفت! اینجا بود که فهمیدند اگر میخواهند موجودیت سرمایه‌داریشان باقی بماند و منابع اصلی طبقه شدنشان این موتورهای تولید تبعیض(آن روز زمین و معادن، چراگاهها و امتیازات انحصاری بود) همچنان در دستانشان باقی باشد راهی جز شمشیر کشیدن بر علی ندارد همه هزینه‌ها و جنگهایی که بر دولت علی تحمیل شد بر سر همین "لَرَدَدْتُهُ"ی منابع تولید ثروت بود. 🔺آن روز منابع تولید ثروت زمین و معدن و باغ‌های مرغوب و امتیازهای انحصاری بود امروز علاوه بر آن بانک و قدرت خلق پول، آموزش پولی، پتروشیمی‌ها، نفت و حاملهای انرژی و خصوصی‌سازی صنایع و... است اگر میخواهیم محرومیت و عقب ماندگی در عدالت از میان برود، تورم خنثی شود و تولید به معنای واقعی ایجاد گردد باید اصل ۴٩ قانون اساسی اجرا و موتورهای تولید تبعیض امروز را از چنگ زالوصفتان درآوریم و بر اساس اصل ۴٣ بازتوزیع کنیم. _______________________________ ١.جناب عثمان خمس غنائم إفریقیه را به دامادش مروان حکم داد ٢. از بحارالانوار/ج٣٢/ص١٩ ٣. انسان٢۵٠ساله/حلقه٢/ص٨۴ ۴.دانشنامه امیرالمومنین/جلد٣/ص۵٧٠ ۵.نهج البلاغه خطبه ١۵ ✍🏼 ٢٣ فروردین ١۴٠٢ ٢١ رمضان ١۴۴۴ ____________________________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدرِ ظلم دیده های جهان! یک جهان تشنه ی عدالت توست 📌شاعر و مداح :کربلایی حسن دهقانی 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفین @paberahnegan ایتا | اینستاگرام | تلگرام | بله |
eslahgari4.mp3
36.91M
📌جلسه چهارم اصلاح‌گری دو ثارلله برشی از اصلاحات دولت علوی چراغی برای دولت اکنون در فضای عقب ماندگی در عدالت
حامیم | رضاافشار
🔺علی(ع)، سرمایه‌داران زالوصفت و موتورهای تبعیض روایت شرط تامل برانگیز سرمایه‌داران برای بیعت کاری
اصل ۴٩ قانون اساسی: دولت موظف است ثروتهای ناشی ناشی از رباء، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوء استفاده از مقاطعه‌ کاریها و معاملات دولتی، فروش زمین‌های موات و مباحات اصلی، دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت‌المال بدهد. این حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی بوسیله دولت اجرا شود. __________________________________ 📚 @reza_afshar
مغز اصلی اقتصاد اسلامی و ایده اصلی برای برون رفت از شرایط کنونی و جبران تورم و رشد تولید همین اصل ۴٣ هست: 🔺اصل ۴٣ قانون اساسی: برای تأمین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه‌کن ‌کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد، باحفظ آزادگی او، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران براساس ضوابط زیر استوار می‌شود : ▫️۱. تأمین نیازهای اساسی: مسکن‌، خوراک‌، پوشاک‌، بهداشت‌،درمان‌، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده‌ برای همه‌. ▫️۲. تأمین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به‌ اشتغال کامل و قراردادن وسایل کار در اختیار همه کسانی که قادر به‌ کارند ولی وسایل کار ندارند، در شکل تعاونی‌، از راه وام بدون بهره ‌یا هر راه مشروع دیگر که نه به تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه های خاص منتهی شود و نه دولت را به صورت یک کارفرمای ‌بزرگ مطلق درآورد. این اقدام باید با رعایت ضرورت های حاکم بر برنامه‌ریزی عمومی اقتصاد کشور در هر یک از مراحل رشد صورت‌ گیرد. ▫️۳. تنظیم برنامه اقتصادی کشور به صورتی که شکل و محتوا و ساعات کار چنان باشد که هر فرد علاوه بر تلاش شغلی‌، فرصت و توان کافی برای خودسازی معنوی‌، سیاسی و اجتماعی و شرکت ‌فعال در رهبری کشور و افزایش مهارت و ابتکار داشته باشد. ▫️۴. رعایت آزادی انتخاب شغل و عدم اجبار افراد به کاری معین و جلوگیری از بهره‌کشی از کار دیگری‌. ▫️۵. منع اضرار به غیر و انحصار و احتکار و ربا و دیگر معاملات‌ باطل و حرام‌. ▫️۶. منع اسراف و تبذیر در همه شئون مربوط به اقتصاد، اعم از مصرف‌، سرمایه‌گذاری‌، تولید، توزیع و خدمات‌. ▫️۷. استفاده از علوم و فنون و تربیت افراد ماهر به نسبت احتیاج برای‌ توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور. ▫️۸. جلوگیری از سلطه اقتصادی بیگانه بر اقتصاد کشور. ▫️۹. تأکید بر افزایش تولیدات کشاورزی‌، دامی و صنعتی که نیازهای‌ عمومی را تأمین کند و کشور را به مرحله خودکفایی برساند و از وابستگی برهاند. 🔺هر کسی که میگوید ایده اقتصادی نداریم و مجبوریم از غرب یا شرق منقرض شده استفاده کنیم کافیست به ادله اصل ۴٣ و مشروح مذاکران آن مراجعه کنند! ✍🏼 ٢٣ فروردین ١۴٠٢ ٢١ رمضان ١۴۴۴ ________________ 📚@reza_afshar
🔺فلسطین به چهار دلیل 🔸اول دیانت: اگر مسلم هستی و پیرو حسین، اگر شیعه علی هستی و دلباخته عدالتش، باید در کنار آنها بر عهد اَلّا یُقارّوا عَلیٰ کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم استوار باشی باید نه تنها بخاطر مادران و دختران مسلمان امتت جهاد کنی بلکه اگر خلخالی از پای زن یهودی سرزمین اسلام بیرون کشیده شود و بگوش تو برسد چنان بی‌قرار شوی که از غمش نزدیک باشد که جان بدهی 🔸دوم انسانیت: یعنی همراه همه آزادگان فرانسوی، آمریکایی، انگلیسی، برزیلی، کوبایی، الجزایری، ترکیه‌ای، مالزیایی و همه کسانی که در روز قدس پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آورند و سیل کمکهای خویش را به سوی فلسطین با تمام سختی‌هایش سرازیر میکنند ... وجدان بیدار هر انسانی در کنار فلسطین خواهد بود 🔸سوم عقلانیت: یعنی اگر نه دینداری و خدا باور، و نه وجدان انسانیت را ملاک عمل قرار میدهی، عقلانیت حکم میکند که در مقابل ظلم بیّن و بیرون راندن وحشیانه ملتی بایستی تا قانون جنگل که رشد و زندگی آرام را برباد میدهد حاکم نگردد تا ظالم حاشیه امن نیابد و سکوت ما روزی ظلم را دامنگیرمان نکند تا اگر روزی خود با ستمی اینچنین مواجه شویم حنجره‌های آزادی برایمان فریاد زنند 🔸چهارم منفعت: حتی غرب لیبرال منفعت طلب نیز میداند که در حکومت بازار و کالایی‌سازی همه چیز اگر تو در زمان سختی در کنار ملتی باشی او را شیفته خود کرده و روزی تمام بازار مصرفش را تسخیر خواهی کرد (همچون بازارهایی که در سوریه و عراق و یمن برایمان ایجاد شده و همان کسانی که میگفتند چرا در کنار سوریه هستید اکنون بازار مصرفش را مطالبه میکنند و در پی سودی هستند که سالها غیرت و مقاومت و انسانیت ایرانی زمینه اعتمادش را فراهم کرده است) ✍🏼 ١۴٠٢/١/٢۴ ٢٢ رمضان ١۴۴۴ _____________________________ 📚@reza_afshar
🔺شعر برادر خوانده‌ها از مرحوم آقاسی برادر خوانده ها! تبعیدی تابوت بر دوشم هنوز از ضربه ی شلاقتان آهنگ می نوشم در این وادی پی نعش برادر زاده می گردم به دنبال صدای مردمی آزاده می گردم مرا هرچند،بار هجرتی صدساله بر دوش است غم غربت ندارم،کاین بیابان کاروان جوش است برادر خوانده ها!جنگ جمل در پیش رو داریم سخن کوتاه،میدان عمل در پیش رو داریم اگر نظم نوین هر لحظه در خون میکشد ما را شهادت از گلوی غرب بیرون میکشد ما را رها می گردد آخر صلح ما در نیزه ها در باد فرو می پاشد از هم هفت بند غرب غربت زاد برای آرمان زنده‌ام ✊ ______________________________ 📚@reza_afshar