eitaa logo
حامیم | رضاافشار
1.7هزار دنبال‌کننده
434 عکس
220 ویدیو
34 فایل
آدرس اینستاگرام: @r.afshar.ir ارتباط با بنده: @Afshar_ir کارویژه بنده، مربی‌گری و هدایت تشکلهای کنش‌گر اجتماعی‌ جهت اصلاح جامعه است. ان شاء الله در... 🔺آموزش و پرورش 🔺محیط زیست 🔺مسکن 🔺مطالبه‌گری 🔺تعاونی‌ها 🔺خصوصی‌سازی 🔺تشکیلات‌ 🔺جهادسازندگی
مشاهده در ایتا
دانلود
به امید خدا از امروز بعد از هر نماز صبح به مدت ١٠ دقیقه تفسیر سوره ممتحنه (سیاست خارجه در اسلام) خواهیم داشت __________ 📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ١.mp3
5.58M
جلسه اول تفسیر سوره ممتحنه سیاست خارجه در اسلام 🎙 ١٨ آبان ١۴٠٢ ____ 📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ٢.mp3
4.61M
جلسه دوم تفسیر سوره ممتحنه سیاست خارجه در اسلام 🎙 ١٩ آبان ١۴٠٢ ____ 📚@reza_afshar
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸فکر دیگران را به خودتان وابسته نکنید!🔸 ▫️ اگر شما در ضمن دادن به دیگران، چنان عمل کنید که او دفعۀ دیگر هر کاری که دارد، قبل از اینکه کند، بیاید از شما بپرسد، این نقض غرض است؛ . اگر شما چنان او را راهنمایی کنید که او هرگز نتواند بدون مشورت با شما تصمیم بگیرد، خیال می‌کنید که به او خدمت کرده‌اید؛ اما شما به او کرده‌اید. ▫️ گاهی آدم از اینکه با او مشورت کنند! لذت می‌برد از اینکه از او کسب تکلیف کنند! اگر این‌طور شد، آن فرد را چنان بار می‌آورد که به او وابسته شود و دم به دم بیاید بگوید: «آقا! تکلیفم چیست؟ این کار را بکنم یا نکنم؟» ▫️ مثلاً کسی که دوست دارد چند نفر مثل موم در دستش باشند، یک بار که آنها بدون مشورت او عمل کردند و اشتباه کردند، می‌گوید: «نگفتم که بدون مشورت با من تصمیم نگیرید؟! من خیر شما را می‌خواهم. برای شما ضرر داشت که یک زنگ به من می‌زدید و کسب تکلیف می‌کردید و اطلاع می‌دادید؟!». ▫️ ! این سیستم تربیت نفسانی است. این برنامۀ بنده‌سازی انسان‌ها و وابسته کردن آنها به خود است. نفس، تشنۀ آقایی است، تشنۀ سیادت است، تشنۀ تسلط است؛ می‌خواهد یک فکر، دو فکر، سه فکر، چهار فکر وابسته به او باشند. نفس، تشنۀ معبود شدن است، تشنۀ این است که چهار تا بنده داشته باشد، چهار تا پرستنده داشته باشد. _____________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاقیت دانش‌آموزان مشهدی 💢 نامه به سه زبان، خطاب به 🔰 دانش‌آموزان مشهدی به نمایندگی‌ از همه‌ی دانش‌آموزان ایرانی در نامه‌ای خطاب به جوانان غزه به سه زبان زنده‌ی دنیا اعلام کردند تا روز رهایی در کنار شما هستیم. دختر بصیر، اهل سیاست و پرتوان ایران اسلامی ______________ 📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ٣.mp3
4.36M
جلسه سوم تفسیر سوره ممتحنه سیاست خارجه در اسلام 🎙 ٢١ آبان ١۴٠٢ ____ 📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ۴.mp3
6.05M
جلسه چهارم تفسیر سوره ممتحنه سیاست خارجه در اسلام 🎙 ٢۴ آبان ١۴٠٢ ____ 📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ۵.mp3
5.09M
جلسه پنجم تفسیر سوره ممتحنه سیاست خارجه در اسلام 🎙 ٢۵ آبان ١۴٠٢ ____ 📚@reza_afshar
روش تربیت اسلام ۱.mp3
35.24M
🔺دوره روش تربیتی اسلام/جلسه اول 🔸(سوال محوری) چگونه و با چه روشهایی میتوان انسان را تربیت کرد؟ دو مقدمه اول- مرادمان از انسان چیست؟ دوم - مرادمان از تربیت چیست؟ انسانِ اسلام، نه موجود ابزارساز است، نه حیوان ناطق، نه حیوان انتخابگرِ خلاقِ آزاد، و نه موجودی است با استعدادها و غرایز فردی، اجتماعی و عالی. 💡اینها توضیح بشر است نه آدم!! انسانِ اسلام کسی است که بر تمام استعدادهایش حکومت میکند چرا که از سطح غریزه‌ها بالاتر آمده و در حد وظیفه و انتخاب زندگی میکند کدام استعدادها و غرایز؟ حب راحت، حب خانواده، حب مقام، حب ثروت و قدرت و شهرت و... و همچنین ترس‌ها و غضب‌ها و دوست داشتنی‌ها و... آیا اسلام میگوید که این میل‌ها، دوست‌داشتنی‌ها و غریزهها را کنار بگذار؟ فلسفه این امیال چیست؟ چرا این جنبه و این غرایز و امیال و عشق‌ها را خداوند در نهاد انسان قرار داده؟! آیا اینها را باید کنار گذاشت؟ حکومت بر این غرایز به چه معناست؟ حرکت بر اساس وظیفه یعنی بی‌اعتنایی به غرایز؟ 🔸بخش دوم: روش‌های تربیت ١.با شعارها داغ کردن و با تلقین حرارت دادن و در جو قرار دادن ٢.شاخ و برگ او را اضافه‌کردن و به در سطح ماندن اکتفا کردن(مثل چادر بر سر کردن، لباسش را عوض کردن یا نمازخوان کردن و...بدون اینکه اندیشه کرده باشد) ٣.به دوش کشیدن و بغل کردن(او را در کانالی انداختن و اختیار حرکتهای دیگر را از او سلب کردن) ۴.به او ملاک و اسلوب و روش آموختن و زنجیرهای کلیشه را از ذهنش زدودن برای توضیح بیشتر به صوت مراجعه بفرمایید 🎙 ٢۵ آبان ١۴٠٢ ٢ جمادی الاول ١۴۴۵ __________ 📚@reza_afshar
📌دوره از کوفه تا تهران شرح نامه ۵٣ نهج‌البلاغه، دستورات مدل حکمرانی اسلامی به مالک اشتر والی مصر 👈🏼جلسات ١٠ دقیقه‌ای جلسه اول https://eitaa.com/reza_afshar/267 جلسه دوم https://eitaa.com/reza_afshar/271 جلسه سوم https://eitaa.com/reza_afshar/272 جلسه چهارم https://eitaa.com/reza_afshar/273 جلسه پنجم https://eitaa.com/reza_afshar/281 جلسه ششم https://eitaa.com/reza_afshar/283 جلسه هفتم https://eitaa.com/reza_afshar/287 جلسه هشتم https://eitaa.com/reza_afshar/289 جلسه نهم https://eitaa.com/reza_afshar/297 جلسه دهم https://eitaa.com/reza_afshar/300 جلسه یازدهم https://eitaa.com/reza_afshar/303 جلسه دوازدهم https://eitaa.com/reza_afshar/310 جلسه سیزدهم https://eitaa.com/reza_afshar/313 جلسه چهاردهم https://eitaa.com/reza_afshar/315 جلسه پانزدهم https://eitaa.com/reza_afshar/320 جلسه شانزدهم https://eitaa.com/reza_afshar/322
عدالت‌خواهی یا افشاگری؟ مساله این است. متغییر اصلی عدالت‌خواهی "گذشت زمان" است، اما افشاگری وابسته به "وجود خبر جدید" است. عدالت‌خواه "صبور" است اما افشاگر "سریع". عدالت‌خواه به دنبال "حل مساله" است اما افشاگر به دنبال پیدا کردن نشانه‌های "وجود مساله" است. حیاتِ افشاگری وابسته به "خبر" و کوتاه مدت است اما عدالت‌خواه به دنبال "اصلاح" و پایان ناپذیر است. آفتِ عدالت‌خواهی "جهل" است، آفت افشاگری "پوپولیسم". افشاگری یکی از ابزارهای عدالت‌خواهی و بخش کوچکی از فرآیند آن است، نه همه آن. @sarzaminfarda عدالتخواه به دنبال حل مسئله است نه صرفا انتشار خبر مسئله اگر افشاگری بتواند به عنوان جزئی از راه حل به حل مسئله کمک کند خوب است اما باید توجه داشت افشاگری یکی از ابزارهای عدالت خواهی است نه همه آن @rismansanj
تفسیر سوره ممتحنه ۶.mp3
5.13M
جلسه ششم تفسیر سوره ممتحنه سیاست خارجه در اسلام 🎙 ١ آذر ١۴٠٢ ____ 📚@reza_afshar
خامنه ای بقیة السلفی که صدای خدا و زن بودند! • بلا شک امر درست به حجاب، صدای خداست؛ لکن خدا صداهای دیگری هم دارد! زن، مظلوم همیشه تاریخ -که به تعبیر شهید مطهری "دنیای گذشته او را انسان نمی دید" و "دنیای متجدد او را زن نمی بیند"- هم باید در بین "بلندگوهای خدا در جامعه"، صدایی داشته باشد. • اگر بلندگوهای خدا، به هر دلیل فقط صدای "احکام خدا" شدند نه صدای "حق زن"، طولی نمی کشد که صدای خدا در جامعه غیر از صدای زن میشود. گله نباید کرد که شیاطین صدای زن شوند و دوگانه های کاذب "حکم خدا_حقوق زنان" و "صدای خدا_صدای زن" بسازند و با دین و حکومت دینی صف بندی بسازند! • آیت الله خامنه ای از بازماندگان کسانی است که این دو را باهم جمع داشتند. در بیت اش بارها از حکم حجاب گفته، اما همزمان اعتراض تند زنی ناقص الحجاب را شنیده و از نزدیک تفقد کرد! از نادر روحانیونی است که نقشه شیاطین برای "نقش های فیک و مبتذل" برای حضور اجتماعی زن را خوانده است؛ بجای "حکم متحجرانه پرده نشینی"، در کنار صدای الهیِ حکم حجاب و عفاف، "نقش های موثر و متعالی اجتماعی زن" را تمجید می کند. "زنِ عرصه کتاب" و "زن ورزشکار با استانداردهای جمهوری اسلامی" را به حضور می پذیرد و در راهبری به سمت انطباق بیشتر حکم خدا و حق زن می کوشد. نقطه ای ندیده و متجزی نمی اندیشد و با تدبیر به راهبری زن معاصر به سمت احکام الهی با لحاظ حقوقش می کوشد. او بهتر می داند: "فی حمل عبادالله علی احکام الله، استیفاء الحقوق و کل الرفق"(غرر الحکم): بردن مردم به سمت احکام الهی، لحاظ همه حقوق آنها و رفق می خواهد ✍🏻محسن قنبریان _______________ 📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ٧.mp3
6.17M
جلسه هفتم تفسیر سوره ممتحنه سیاست خارجه در اسلام 🎙 ٣ آذر ١۴٠٢ ____ 📚@reza_afshar
✴️حکایتی از تحقیر و شکست صهیونیست‌ها 🔸برای اینکه برخی از شکست و تحقیر رژیم صهیونیستی در مبادله اسرا را بدانید، کافی است نگاهی داشته باشید به شروطی که رژیم صهیونیستی برای اسرای فلسطینی وضع کرده است! این شروط خود به خود گویای حجم فلاکتی است که صهیونیست‌ها با آن مواجه هستند و واقعا نمی‌دانند که باید چگونه آن را از سر رفع کنند. ✔️باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که دولت رژیم صهیونیستی برای زنان و کودکان اسیر فلسطینی که قرار است در چارچوب مبادله اسرا آزاد شوند، شروطی به این شرح تعیین کرده است: ✔️ـ هرگونه مصاحبه اسیر یا هر یک از بستگان و نزدیکانش با رسانه‌ها ممنوع است؛ ✔️ـ تجمع در خانه اسرا ممنوع است؛ ✔️-پخش شیرینی و برگزاری هرگونه مراسم استقبال و شادی ممنوع است؛ ✔️در صورت نقض این شروط، اسیر متعهد به پرداخت 70 هزار شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) جریمه مالی خواهد بود. 🔸این سه شرط و در نظر گرفتن گزینه آخر حجم ضربه‌ای که به این رژیم وارد شده را نشان می‌دهد. برخی از این اسرا دارای محکومیت‌های غیرانسانی طولانی‌مدتی هستند که صهیونیست‌ها با صدور این احکام می‌خواسته‌اند مثلا بگویند تا آخر عمر فلان دختر نوجوان، این رژیم پابرجا خواهد ماند اما حالا که آزادی این زنان و کودکان را می‌بینند، به عمر کوتاه رژیم جعلی خود بیش از پیش پی می‌برند. _____________ 📚@reza_afshar
🔺شیعه کیست؟ حضرت زهرا(س) در حدیثی می‌فرمایند: «إنْ کُنتَ تَعمَلُ بِما أمَرناکَ و تَنتَهی عَمّا زَجَرناکَ عَنهُ فَأنتَ مِن شیعَتِنا و إلاّ فَلا»، اگر به آنچه تو را به آن فرمان مى‌دهیم عمل کنى و از آنچه برحذر مى‌داریم دورى کنى، از شیعیان ما هستی وگرنه هرگز. (بحارالأنوار، ج۶٨، ص١۵۵) _______________ 📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ٨.mp3
5.32M
جلسه هشتم تفسیر سوره ممتحنه سیاست خارجه در اسلام 🎙 ١٨ آذر ١۴٠٢ ____ 📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ٩.mp3
3.91M
جلسه نهم تفسیر سوره ممتحنه سیاست خارجه در اسلام 🎙 ٢٠ آذر ١۴٠٢ ____ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ تکان دهنده رو با دقت و توجه زیاد ببینید!! غرور انسان (مردم و بالاخص مسئولین) از چه چیزی نشات میگیرد؟ آیا آیات الهی را نمی‌نگرد؟ آیا عظمت جهان او را به فکر فرو نمی‌برد؟ پ. ن. من بعد از دیدن این کلیپ بیشتر و با تمام وجود این سوال را میپرسم که خدا ما را (این موجود خون ریز) چرا خلق کرده است؟! ✍🏻 ____________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 قصور وزارت کار و وزارت صمت در حادثه معدن طزره؟! ♦️ارتباط حذف اداره کل نظارت معادن با حادثه معدن طزره چیست؟ 🔻صدیقه حاجیان‌نژاد، از دانشجویان مطالبه گر حادثه معدن طزرهِ دانشگاه دامغان در : 🔹پای وزارت کار و وزارت صمت در حادثه معدن طزره در میان است. 🔹نظارت‌های دوره‌ای کم و کمبود نیروی بازرسی غیر قابل کتمان است. 🔹مسئول فنی معدن، کارمند شرکت بهره بردار طزره بوده که به جای اداره صمت ابتدا به شرکت بهره‌بردار گزارش می‌داده است! 🔹حذف اداره کل نظارت بر معادن از وزارت صمت، خطای بزرگی در ساختار این وزارتخانه بود. پ. ن. وقتی دختران و زنان ما پای به عرصه مطالبه بگذارند ما ده‌ها قدم بیشتر به پیش رفته هم نیروهای میدانی ما تهییج به کار بیشتر میشوند و هم خانه نشینان و بی‌تفاوتان از خجالت به کار میدانی وادار میشوند __________ 📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ١٠.mp3
5.44M
جلسه دهم تفسیر سوره ممتحنه سیاست خارجه در اسلام 🎙 ٢١ آذر ١۴٠٢ ____ 📚@reza_afshar
📌اینگونه مشورت نکن یا مشورت نده!! مشورت میکنی چشم خود، عقل خود و درک خود را کور نکن بلکه از مشورت دهنده بعنوان یک چراغ که فضای ابهام را برطرف میکند تا تو بتوانی بهتر مشاهده کنی، تفکر کنی و در نهایت بسنجی و خود انتخاب کنی، استفاده کن!! و تویی که میخواهی مشورت بدهی بجای او نبین! بجای او تفکر نکن! بجای او سبک و سنگین نکن و در نهایت بجایش انتخاب نکن!! ✍🏻 ___________ 📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ١١.mp3
5.04M
جلسه یازدهم تفسیر سوره ممتحنه سیاست خارجه در اسلام 🎙 ٢۴ آذر ١۴٠٢ ____ 📚@reza_afshar
🔴 امشب؛ برنامه زنده | مبارزه با ظلم و عدالتخواهی؛ از انقلاب فاطمی تا انقلاب اسلامی 🔺روایت‌هایی کمتر شنیده شده از زهرای اطهر(س) که درمان دردهای امروز جامعه اسلامی است 🔹دفاع از مظلومین و مستضعفین در سیره فاطمی؛ درس‌هایی برای امروز از ایران تا فلسطین 🔹نهضت فاطمی در مقابل ظلم، تبعیض و استکبار و در دفاع از محرومین و مستضعفین و‌ خط اسلام ناب 🔹دفاع از ولایت و عدالت در زندگی حضرت زهرای اطهر(س) 🔹همراه با بررسی آخرین وضعیت میدانی نبرد 🔻باحضور: 🔹 استاد حسن رحیم‌پور ازغدی ▫️عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔹سید محمدحسن حسینی ▫️خبرنگار و‌ تحلیلگر مسائل منطقه از بیروت 🕰 امشب؛ یکشنبه ۲۶ آذرماه، ساعت ۲۳:۱۵ 📺 شبکه یک سیما @sorayatv
"بچه‌های ما" یا "بچه‌های انقلاب"؟ 🔺اوایل دهه ۹۰ بود که از کار با دولتی‌ها کم کردم و سراغ فعالیت‌های میدانی و کار با گروه‌های خودجوش رفتم. رفقا مجموعه‌ای را معرفی کردند که مایل به حمایت از هسته‌های نخبگانی بود. ارتباط گرفتم. معلوم شد تحت هدایت و پشتیبانی جناب شیخ حسین طائب است. 🔺ایشان در جلسه ارائه و بررسی طرح پیشنهادی، آخرش از من پرسید: این افرادی که در قالب اندیشکده‌های میدانی می‌خواهی فعال کنی، تیپ‌شان چیست؛ بچه‌های تو هستند یا بچه‌های انقلاب؟! بی‌درنگ و قاطع پاسخ دادم نخیر حاج‌آقا، من کی هستم. اینها بچه‌های انقلابند. خودشان تحلیل دارند و تصمیم می‌گیرند. منتظر من و امثال من نمی‌مانند. و گمان کردم بر سلامت کار تاکید کرده‌ام. اما ایشان گفت: نوچ! نشد! اینها باید بچه‌های تو باشند! با تعجب پرسیدم چرا؟ گفت چون اگر در انتخابات قرار شد از یک نفر حمایت شود، وقتی به آنها گفتی به فلانی رای دهید، فوراً قبول کنند! 🔺اصل چالش ما با برخی آقایان همین است. حرکت‌های آرمانی و هسته‌های گفتمانی و حلقه‌های میانی و ... ، باید مبتنی بر بچه‌های انقلاب باشد؛ آنهایی که خودشان تحلیل کنند و تصمیم بگیرند و اجرا کنند؛ بدون سفارش و نمایش، و بدون هماهنگ‌شدن با فلان مرکز یا نهاد اسپانسر. 🔺دو دهه گذشته، بیشتر تحت مناسبات سیاسی و پیوندهای محفلی و هدایت‌شوندگی سازمانی حرکت شد. بچه‌های انقلاب، بودند، اما فرمان میدان دست‌شان نبود. اکنون وقت آن است که عنصر زبده انقلابیِ خودبنیاد، پا به میدان خدمت و حاکمیت بگذارد و سررشته سرنوشت انقلاب را خود به دست بگیرد و معطل هماهنگی‌ها نشود. @dr_izadkhah