🔆 جوان نمیتواند ازدواج کند، به نظام فحش میدهد و مطالبهٔ «آزادی» میکند.
این «آزادیخواهی» ناشی از «دموکراسیخواهی» نیست؛ ناشی از «تحقیری» است که «مدل سرمایهداری» و «اختلاف طبقاتی» بر این ملت تحمیل کرده.
پس از اینکه «سرمایهداری» با یال و کوپالش استقرار پیداکرده است، هویت انقلابیِ جوانان را متلاشی کرده و موردحمله قراردادید و هویت آنها را هویتِ پول کردید، در این صورت، آنها میگویند «اینها خودشان برای پولدارها همهچیز درست میکنند و برای قدرتمندان سیاسی هم که همهچیز فراهم است (یعنی هم پسر تاجر میتواند زن بگیرد و هم پس فلان آخوند)، امّا میگویند این چیزها برای تو حرام است؛ تو برو تِی بکش!»
🔰 مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی
۱۳۷۸
☑️ @AndisheMonir
🔰ضرورت پوست اندازی انقلاب ؟!
🔹باید انقلاب را با زمانه زنده کرد در مقایسه های لحظه به لحظه مردم با آرمان شهرهای تمدنی غرب است که میل ها را جهتمند و انتخاب ها را به سمت وسوی خاص هدایت یا "مجبور" میکند اگر نتوانیم زیبایی ها، قدرت عقلانیت و کارآمدی انقلاب را در مردم بروز کنیم اگر نتوانیم باور به "دیگر اندیشی" و "دیگرخواهی" مردم را بارور کنیم اگر نتوانیم انقلاب را در حرکت تکاملی مردم و اسلام زنده کنیم، حتما انقلاب با مردم خواهد مرد.
🔸"تحقیر عمومی" در تحمیل گونه ای مشخص از زندگی توسط فضای افسارگسیخته مجازی ، انتخابات مردم را مجبور به انتخابی خاص میکند ، دیکتاتوری رسانه اجازه نفس کشیدن آزادانه در "انتخاب آزادانه"را از ملت خواهد گرفت. او در مقایسه تحقیر آمیز هرروز خود با تمدن پوشالی غرب روز خود را سپری میکند او در زیست 24 ساعته با فضای مجازی ولنگار خود را با دیگری موهوم ،متمدن، مدرن مقایسه میکند لذا میخواهد به او شبیه ترین باشد «اگر انقلابی نباشد» ، لذا انتخاب های خود را به سمت سوی آرمان شهرهای مجازی تنظیم و به حرکت در می آورد ...و هرکس که بتواند این مسیر تحقیر و تقلید را برای او هموار کند میتواند رای او را کسب کند.
🔹عزیزان در تغییر نسل هاست که باید انقلاب پوست اندازی کند و کارآمدی و زیبایی خود را به رخ بکشد، قدرت تحول گرایی و تحول آفرینی خود را اثبات کند والا می ماند و در جامی زند و این اولین و اخرین گام در انحطاط و استحاله است.
🔹تازمانی که تصاویر ساختگی از ارمان شهرهای پوشالی غرب توسط فضای مجازی بر مردم تحمیل میشود باید منتظر جهت گیری های خاص در انتخاب و انتخابات باشیم . تحلیل انتخابات را باید در نبرد فضای مجازی با فضای انقلابی دید...
و همه اینها معلول محوری ضعف ما در عدم بروزرسانی انقلاب و پوشش کمرنگ رسانه از قدرت هماوردی انقلاب با تمدن غرب است. هویت دیگرخواهی و دیگر اندیشی مردم انقلابی در غفلت از رسانه به استحاله فرهنگی خواهد انجامید.
🔸ابتدا انچه هستیم را واضح به نسل امروز نشان دهیم و بعد با خلق امید، خط تکاملی انقلاب را با تحول در نظام آموزش و پروش بر محور تربیت جهادی کامل کنیم که بار انقلاب تنها بر دوش کسانی که مجاهدانه زندگی میکنندممکن است...عزت و افتخار فقط در تربیت نسل مجاهد آشکار میشود و تحقیر و تسلیم را در نسل واداده.
🔹حس مبارزه خواهی در سطح تمدنی مسیر اصلی تحول در نظام اموزش و پروش ماست اگر خواسته های دانش اموزان خود را کوچک نگاه داشتیم یا کوچک کردیم آنگاه به راحتی در هاضمه تمدن غرب محو خواهند شد و این همه انچیزیست که در ساختار تربیتی فضای مجازی دیده میشود. جزئی خوانی ،جزئی نگری ، جزئی خواهی اینها همگی از آداب و آثار حتمی زیست در فضای مجازی است.
🔸پیامدهای پنهان فضای مجازی در "حال نگری" و "حالی نگری"است که اراده انسان را به اندازه امروز و الان کوچک میسازد به تعبیر خودمانی کاری میکند تا بیشتر از حال امروزش چیز دیگری را نبیند و نخواهد اینگونه است که فردا و فرادها را از امروز تو مگیرد، گذشته و آینده یک نسل را در صندوقچه تاریخ مخفی میکند تا لاقید و لابالی وار یک ملت را به هر سو که میخواهد بکشد. در این حال و حالی نگری افراطی است که فرایند کوچک سازی اراده های انسانی برای پیش بینی ، کنترل و استعمار مجدد او توسط فضای مجازی آغاز میشود. استعمار فرانو با حضور و کنترل در ناخودآگاه و سیطره جهل در ملت ها شکل میگیرد.به درستی که تنهایی نسل جوان امروز محصول تنبلی ها در تحول و غفلت از رسانه است.
🔹راه حل چیست؟ باید مردم را تحقیر کرد باید مردم را کوچک و کوچک تر کرد تا بتوان آنها را در خود حل کرد تا بتوان استعمار کرد و این اصلی ترین رسالت فضای مجازی در کوچک سازی آرمانهای یک ملت است زمانی که تمام خواست تو در سلف مشترک در پخش برنامه نود در رفع فیلترینگ در دوچرخه سواری بانوان در اب بازی دختران در... وقتی خواسته های یک ملت کوچک شد راحتر بلعیده میشود راحتر استعمار میشود
🔹عزیزان فضای مجازی اصلی ترین دزدنامرئی فرهنگ بلند انقلابی امروز ماست دزد ارزوهای بلند تمدنی ایران و متاسفانه نظام آموزش و پرورش ما در خواب عمیق بی خیالی و خوش خیالی بسر میبرد اگر جاهلانه در خدمت آن نباشد.
🔸عزیزان باید انقلاب را بروز کنیم والا باید منتظر مرگ تدریجی رویاهایمان باشیم. باید قدرت مبارزه را به نسل امروز برگردانیم تا همانند جوانان اوائل انقلاب گام دوم را به بلندی جامعه الگو اسلامی به بلندی تمدن نوین اسلامی بردارد.
✍️مختاررضائیان
#انقلاب
#آموزش_و_پرورش
#گام_دوم
#تحول
⏳فرصت|مختاررضائیان
🆔@rezaeyan_mokhtar
دعا روش مطلوب تربیت دینی.mp3
11.86M
🎧دعا روش مطلوب تربیت دینی(قسمت اول)
🎙مختاررضائیان
🔸روش مطلوب تربیت دینی برای هماهنگی و تنظیم همه عبادت ها
🔹جانمایی و اهمیت روش تربیت در تربیت
🔸بیان روشهای متفاوت تربیت در مکاتب فلسفی
🔹ایجاد فضای امن انتقال و رشد با مفهوم کلیدی دعا
#روش_تربیت
#دعا
#تربیت
⏳فرصت|مختاررضائیان
🆔@rezaeyan_mokhtar
🔰جاماندگی آموزش و پرورش ...
🔹حس مبارزه خواهی در سطح تمدنی مسیر اصلی تحول در نظام اموزش و پروش ماست اگر خواسته های دانش اموزان خود را کوچک نگاه داشتیم یا کوچک کردیم آنگاه به راحتی در هاضمه تمدن غرب محو خواهند شد و این همه انچیزیست که در ساختار تربیتی فضای مجازی دیده میشود. جزئی خوانی ،جزئی نگری ، جزئی خواهی اینها همگی از آداب و آثار حتمی زیست در فضای مجازی است.
🔸پیامدهای پنهان فضای مجازی در "حال نگری" و "حالی نگری"است که اراده انسان را به اندازه امروز و الان کوچک میسازد به تعبیر خودمانی کاری میکند تا بیشتر از حال امروزش چیز دیگری را نبیند و نخواهد اینگونه است که فردا و فرادها را از امروز تو مگیرد اینگونه است که دیروز و دیروزها را تو میگیرد و گذشته و آینده یک نسل را در صندوقچه تاریخ مخفی میکند تا لاقید و لابالی وار یک ملت را به هر سو که میخواهد بکشد.
🔹با حذف گدشته و اینده یک ملت و افراط در حال نگریست که "عبرت" و "بصیرت" را از ملت خواهد گرفت اینگونه ست که یک ملت کر و کور به راحتی استعمار میشود...
🔹در این حال و حالی نگری افراطی است که فرایند کوچک سازی اراده های انسانی برای پیش بینی ، کنترل و استعمار مجدد او توسط فضای مجازی آغاز میشود. استعمار فرانو با حضور و کنترل در ناخودآگاه و سیطره جهل در ملت ها شکل میگیرد.به درستی که تنهایی نسل جوان امروز محصول تنبلی ها در تحول و غفلت از رسانه است.
🔹در منظومه فکری نظام سلطه تنها راه کنترل اراده های عمومی کوچک کردن آن است و این کوچک سازی گاهی با "تحقیر" گاهی با "تهدید" گاهی با "تطمیع" به دست می آید هر چه هست باید مردم و ملت ها را کوچک و کوچک تر کرد تا بتوان آنها را در خود راحت و راحتر حل کند تا بتوان با کمترین هزینه بیشترین استعمار را کرد و این اصلی ترین رسالت فضای مجازی در کوچک سازی آرمانهای یک ملت است در شکستن وحدت ها و ایجاد تفرقه ها..
🔸زمانی که تمام خواست تو در سلف مشترک در پخش برنامه نود در رفع فیلترینگ در دوچرخه سواری بانوان در اب بازی دختران در...خلاصه شود راحتر بلعیده میشوی راحتر استعمار میشوی چرا که نه توان مقاومتی در کوچک سازی اراده تو مانده نه توان بازگشتی برای احیاء خود... در خلاصه بیان کوچک کردن آرمانها، کوچک کردن فکرها، کوچک کردن میل ها، کوچک کردن اراده ها توسط ساختار جبری فضای مجازی است که فرایند بلعیده شدن یک ملت را برای استعمار مجدد آسان میکند.
🔸با قدم های کوچک فقط میتوانی به اندازه عمرت از دنیا بهره ببری باید گام هایمان را تا بی نهایت بزرگ کنیم تا بتوانیم فراتر از دنیا بخواهیم و حرکت کنیم تا دنیا مزرعه آخرتمان باشد.
🔸تنها راه عاجل احیاء ونهادینه کردن آرمانهای بلند تمدنی انقلاب در روح و جان دانش آموزان است اینگونه است که بلندی آرمانها و فکرها در هاضمه کوچک تمدنی غرب او را وادار به عقب نشینی و در نهایت همراهی با قواعد تو میکند.
#فضای_مجازی
#استعمار_فرانو
#آموزش_و_پرورش
⏳فرصت|مختاررضائیان
🆔@rezaeyan_mokhtar
🔰چگونه اینترنت با کنترل گذشته یک ملت، هویت آن را تغییر میدهد ...
▪️وقتی "قدرت حافظه یک ملت" در تنبلی ها، در رجوع پی در پی به اینترنت کم و کمتر شود فرایند "ضعیف سازی" برای تغییر جهتمند هویت آغاز میشود، پر بدیهی است که ما در نیازمندی به پاسخ سوالاتمان مجبوریم به گذشته آن مساله برای "شناخت درست" آن مساله مراجعه کنیم تا پاسخ درست را بیابیم اما پیشینه این سوال را نه در خزانه ذهنی یک ملت که در انبار اطلاعات اینترنت جستجو می کنیم.
▪️منبع که هیچ کنترلی بر آن نداریم تنها در تنبلی حافظه خود را هر روز وامدار آن کرده ام تمام اطلاعات را برای پاسخ به سوالاتم از او می گیرم شاید تا جایی میتوانستم اینترنت را در کنار منابع مطالعاتی دیگر انتخاب کنم ولی تا جایی دیگر در "انفجار سوالات و شبهات" این وادادگی ذهن مجبورم کرده که تنها به او رجوع کنم و به او اعتماد کنم... در این رجوع پی در پی است که گونه ای از عادت، گونه ای از اخلاق شکل میگرد "تنبلی ذهن" در "کم کاری حافظه" میتواند "وادادگی ذهنی" را ایجاد کند... و اینجاست که جهت گیری پاسخ به سوالات با کنترل منابع از دست من خارج و به دیگری سپرده می شود و سوال اینجاست آن دیگری کیست؟ اینترنت چیست؟
▪️تبارشناسی اینترنت خبرهای خوشایندی را از مالکان آن به ما نمیدهد خبرهای از استعمار بیرحمانه ملت ها در تاریخ و حالا استعمار فرانو...در روایات ما منبع اطلاعاتی سالم در پاسخ سالم به سوالات سالم، امام معرفی شده ...فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ پس اگر نمیدانید از اهل ذکر سؤال کنید.(نحل 43) اینجاست که دوگانه ها در تفاوت راه ها شکل می گیرد.
▪️با اینترنت ،قدرت حفظ اطلاعات گذشته از کنترل درونی یک جامعه به بیرون از آن منتقل میشود، اینگونه "اندازه" و "جهت" عبرت گیری از گذشته در جبر اراده ها محدود بیرونی مدیریت و کنترل میشود تا "عبرت سالم" یا "عبرت نافع"را از من و ما بگیرد (1) که عبرت ها در باطن گذشته پنهان است. واقعیت آن است که گذشته تو در حافظه اینترنت مدیریت میشود نه خزانه امن داخلی جامعه وزمانی که کسی بتوانند گذشته یک ملت را مدیریت کنند میتواند آینده او را با تغییر گذشته به سمت وسوی خاصی هدایت یا به تعبیر درستر مجبور کنن...میتواند انگیزها ، مفاهیم ، تعاریف را به گونه ای نرم و در جایی سخت ، تغییر دهد ، میتواند جای شهید و جلا را با دستکاری گذشته تغییر دهد، آنگاه که توانستی منابع اطلاعاتی یک ملت را در گذشته کنترل کنی آینده را به دست خواهی آورد
▪️انگاه که معیار سنجش درستی یا نادرستی هر "گزاره عمومی" در "استناد" به اینترنت شکل می گیرد ، با حاکمیت بر اطلاعات گذشته یک ملت است که میتوانی مسیر عبرت یا چگونگی انتقال از امروز به گذشته مساله را برای راستی آزمایی به دست بگیرید، مسیر درستی یا نادرستی مسیرصدق و کذب یک گمانه عمومی را در جهت میل خود کنترل کنید و این ضرورت شکل گیری نهاد ملی اطلاعات در یک جامعه برای ایجاد مسیر "امن "انتقال الان به گذشته برای استناد ودرستی هر گزاره تحمیلی یا شبهات هرروزه امروزه است.
▪️در حاکمیت بر اطلاعات تاریخ یک ملت است که میتوانی جهت عبرت گیری را در گذشته تغییر دهی و اینگونه اینده و سپس هویت آن را میتوانی دگرگون کنی . در خلاصه کلام اگر بتوانی "زمان" یک ملت را مصادره کنی میتواند "هویت" آن را به دلخواه تغییر دهی(2)...برای عبرت گیری سالم از تاریخ، از گذشته باید کنترل منابع اطلاعاتی گذشتگان را به دست بگیرم والا محکوم به استحاله فرهنگی هستیم.
#اینترنت
#عبرت
#حافظه
#هویت
📝پی نوشت:
(1)امام على عليه السلام : فاتَّعِظوا عِبادَ اللّه ِ بِالعِبَرِ النَّوافِعِ.... اى بندگان خدا! از "عبرتهاى سودمند" درس گيريد...( نهج البلاغة: الخطبة۸۵)
🔹"عبرتهای نافع"زمانی محقق میشود که کنترل بر اطلاعات گذشته در جهت گیری الهی ، به دست شما باشد اگر دشمن بتواند گذشته را کنترل و مدیریت کند میتواند جای جلاد و شهید را برای تغییر آینده و هویت یک ملت به دست گیردو ...
(2)امام على عليه السلام : كَفَى مُخبِرا عَمّا بَقِيَ مِنَ الدّنيا ما مَضى مِنها. گذشته دنيا، براى خبر دادن از آينده آن كافى است . ( غرر الحكم : ۷۰۵۷ )
🔹قدرت عبرت گیری سالم یک جامعه است که میتواند آینده اون جامعه رو تضمین کند که آینده در گذشته نهفته است اگر ملتی اهل بصیرت بود میتواند آن را دریابد.امام على عليه السلام : الاعتِبارُ يَقودُ إلَى الرَّشادِعبرت گرفتن، به راه راست مى كشاند .( بحار الأنوار : ۷۸/۹۲/۱۰۱ )
⏳فرصت|مختاررضائیان
🆔@rezaeyan_mokhtar
❓رسالت آموزش و پروش، قدرت روش حل مساله یا قدرت ایجاد مساله است ؟
▪️"روش حل مساله" همواره "رویکردی انفعالی" به "مسائل تحمیلی"از بیرون فرد و جامعه است ، در این نگاه دانش آموز برده حل مسائلی است که بر او تحمیل شده . پذیریش روش حل مسئله صرف در رویکرد کلی آموزش و پرورش نمونه از استعمار استعدادهای و توانهای دانش آموزان یک جامعه در کشف پاسخ سوالاتیست که به صورت ناخوادآگاه یا جبر ساختاری بر او تحمیل میشود (1)... در بسترهای جبری مشکل زاه،مسائل در ضمیر ناخوادگاه تو نفوذ و سمت وسوی خاصی پیدا میکند و اینگونه تو "برده پاسخ گوی" به مسائلی هستی که نظام سلطه بر تو تحمیل کرده ...
▪️پذیریش بی چون و چرایی روش حل مسئله در نگاه تربیتی گونه ای از اخلاق بردگی را در فرد و جامعه نهادینه میکند ، او همواره بر مدار خواسته های دیگری زندگی میکند ، نقشی حداقلی و تبعی برای فرد و جامعه که در اتفاقاتی که بر او عارض شده به او اعطا میشود ،دراین اتفاقات است که او مسائل را می یابد و تمام هم و استعداد خود را برای حل آن مصروف میکند... سوال اینجاست آیا این مساله ،حقیقا مساله اوست؟ این مسائل است که در سبک زندگی خاص بر او تحمیل شده لذا او برای ادامه بقاء خود مجبور به حل مسائل تحمیلی است ، در غیر اینصورت مسائل تل انبار شده او و زندگی او را به فنا خواهد داد. نظام سلطه با خلق میدان های درگیری و ایجاد اتفاقات ، مسائل را بر استعدادی نخبگانی و عمومی تحمیل میکند تا هزینه پاسخ به مسائل خود را دیگران بدهند و اینگونه چرخ دنده ها این ساختار شوم و ظالمانه با خلق اتفاقات ، خلق مسائل ، خلق پاسخ، برده داری نوین را رقم میزند.
▪️حال انکه در نظام تربیت دینی ، اتفاقات در ترکیب حضور اراده های ارادی فرد ، جامعه با اراده تاریخی _ الهی رقم میخورد . تغییر نقش فردو جامعه از حالت تبعی به تصرفی با قدرت ایجاد اتفاقات شکل می گیرد با این قدرت است که توان ایجاد و تغییر شرایط به دست میآید. در میدان درگیری حق و باطل است که اتفاقات رقم میخورد و از دل اتفاقات مسائل وتلاش برای پاسخ ها شکل میگیرد. بله در قدرت خلق میدان های درگیری حق و باطل است که با تحمیل اتفاقات و مسائل بر نظام سطله، آنها را وادار به پاسخگویی یا پاسخ یابی میکنی ... آنچه امروز به آن نیاز داریم تغییر وضعیت ساختار کنونی آموزش و پروش و آموزش عالی از رویکرد انفعالی به "رویکردی تهاجمی" در میدان "درگیری تمدنی" است . دانش اموزان و دانشجویی ما باید بتوانند با قدرت آرمان خواهی در توجه به مبانی ، میدان های درگیری را ایجاد کنند...
▪️اتفاق تلخ در نظام شلخته آموزش و پروش و آموزش عالی ما اینجاست که ساختار تحقیق و پژوهش ما در پایان نامه ورساله های دکتری با رویکرد منفعلانه همواره در خدمت تمدن رقیب و حل مسائل او بوده ، فرایندها از طرح مسائل تا روشهای پاسخگویی و در نهایت معیارهای ارزیابی همگی در خدمت ساختار رقیب تمدنی تو تعریف و تدوین شده به بیان ساده بهترین استعدادهای و نخبگان ما در صدد یا در خدمت حل مسائل تمدنی رقیب مصروف شده این یک واقعیت تلخ است در بردگی نوین است.
▪️انقلاب نمونه عالی از قدرت ایجاد میدان درگیری تمدنی در ترکیب مبارک "امت و امام" است مردم با تغییر نقش تبعی خود با اعتماد متقابل بین امام و امت توانست یک اتفاق جهانی را رقم بزند با این اتفاق بزرگ توانست مسائل خود را بر نظام سلطه جهانی تحمیل کند مسائلی که تمدن رقیب در سیطره جهل خود هرگز توان پاسخ به آن را ندارد و نخواهد داشت. شکست های پی در پی او در حل مساله خود با انقلاب در نابودی یا اضمحلال انقلاب بخاطر قدرت میدان داری انقلاب با اتکاء به غیب عالم است هر انچه او از آن محروم است.
▪️عزیزان مهمترین تحول تربیتی نه در روش حل مساله که "روش ایجاد مساله" است .در قدرت ایجاد میدان های درگیری تمدنی است که رویکرد تهاجمی میتواند قدرت خلق اتفاقات را به دانش آموز و دانشجو بدهد..."وادادگی عقلانی "در حل مسائل نتیجه ساختار خواب زده امروز ما در آموزش عالی و آموزش و پرورش است... با قدرت آرمان خواهی و اتکاء به مبانی باید توان ایحاد میدان درگیری را در خلق مسائل به دانش آموز و دانشجو خود بدهیم .
پی نوشت:
(1) البته روش حل مساله زمانی که فرد و جامعه آن را در محیط آزادانه انتخاب کرده باشند ، مشکلی را ایجاد نمیکند بلکه تحمیل خود آگاه و ناخودآگاه موضوع ماست.
#تربیت
#روش_حل_مساله
#آموزش_و_پرورش
⏳فرصت|مختاررضائیان
🆔@rezaeyan_mokhtar
فضای مجازی و انتخابات(قسمت پنجم).mp3
8.34M
🎧🗳میزان تاثیرات تربیتی فضای مجازی در کیفیت انتخاب مردم و سرنوشت انتخابات1403
🔸(جمع بندی)
🎙مختاررضائیان
#فضای_مجازی
#انتخابات
#رسانه
⏳فرصت|مختاررضائیان
🆔@rezaeyan_mokhtar
🔰سلسله جلسات میزان تاثیرات تربیتی فضای مجازی در کیفیت انتخاب مردم
🎙مختاررضائیان
🔹میزان اثرمندی فضای مجازی در هدایت قوای احساسی، عقلانی و رفتاری عمومی به سمت وسوی خاص...
▪️قسمت اول
▪️قسمت دوم
▪️قسمت سوم
▪️قسمت چهارم
▪️قسم پنجم
#انتخاب
#فضای_مجازی
#تربیت
⏳فرصت|مختاررضائیان
🆔@rezaeyan_mokhtar
🔰عاقبت جنگ با خدا!!!
🔸آنجا که فرایند آگاهی در غرب بر پایه #شک و تقابل خصمانه با حقیقت پایه ریزی شد باید منتظر این سرگردانی تاریخی نیز می بودند. آنگاه که عامدانه #حقیقت و #یقین های خود را با شک در هم آمیختن تا مدتی کوتاه قدرت نمایی کنند نمی دانستند که #اراده او در این فرایند تبدیل به شی منعفل در آینده خود خواهد شد. "یکسان نگری شک آلود" شاید در گام های نخستین خود توانست اراده ها او را نمایان تر کند اما در ادامه با حذف ارزش ها در تفاوتها به انفعال محض رسید.
🔹توهم چند روزه او با "حکومت لحظه ای" بر پیرامون به بی خاصیتی محض او منجر شد. آنجا که با حذف تفاوت در خود و خدا ، با حذف تفاوت در خود با خودی ها و حذف تفاوت در خود و طبیعت به #پوچی محض رسید. تجلی این نظام معرفتی در تربیت به از بین رفتن هویت و ضعف اراده ها انجامید.
🔸انسان دیگر هیچ انگیزه ای برای حرکت نداشت او خود را تسلیم کرده بود تسلیم چیزی که خود ساخته بود و راه فراری جز #مرگ نداشت. انسان مدرن امروز دست و پا می زند تا تفاوت ایجاد کند. متفاوت زندگی کند ، متفاوت بیاندیشد ، متفاوت عمل کند تا شادی و لذت بیافریند لذا گذشته و آینده را حذف کرده تا لاقید فقط تفاوت خلق کند. اما ظرف دنیا در این "یکسان نگری" و "یکسان سازی" عمدی به "پایان تفاوت "در "عرض خود" می رسد و اینجاست که از بین بردن خود، نهایت تفاوت در آنچیزی ست که به آن خواهد رسید .
🔹به بیان ساده زمانی انسان مدرن ارتباط خود با خدا را قطع کرد و تصمیم به ایجاد نظامی در عرض خود با "جامعه دموکراتیک" گرفت ، هیجان زده به #فرصت های که عالم در اختیار او قرار داده ، حرکت کرد و اراده خود را حاکم و محیط بر دنیا دید اما پس از اتمام این ظرفیت به دنبال تفاوت برای زندگی، از عرض خود عبور و به سقوط یعنی مادون خود رسید او در جستجوی تفاوتها به دنبال معنای برای زندگی خود می گشت اما نمی دانست که این تفاوت ها تاریخ انقضاء و زندگی او لحظه ی پایانی دارد.
🔸ظرف محدود دنیا تاب و تحمل «ایجاد» ظرفیت ها نو را تا بی انتها نداشت، #دیالکیتک_منفی هرگز در ظرف دنیا قابل تحقق نبود او نمیتوانست همواره بخواهد و بتواند . ماده به هو ماده منهای خالق ان میتواند برای مدتی معلوم در ظرفی محدود، ظرفیت ها نو را خلق کند اما هرگز نمیتواند خوشی بی پایان به او بدهد. لذا پایان تاریخی ان پایان زندگی انسان مادی است.
🔹مرگ بزرگترین ودیعه و نعمت الهی برای انسان مدرن وغافل بود که آن را نیز جاهلانه و عامدانه به فراموشی سپرد عزیزان« کفران نعمت مرگ سردرگمی است» و «راه نجات از سردرگمی مرگ است»
وَقَالَ الشَّیْطَانُ لَمَّا قُضِىَ الاَْمْرُ إِنَّ اللهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدْتُکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ وَمَا کَانَ لِی عَلَیْکُمْ مِنْ سُلْطَان إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُکُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِی فَلاَ تَلُومُونِی وَلُومُوا أَنْفُسَکُمْ مَا أَنَا بِمُصْرِخِکُمْ وَمَا أَنْتُمْ بِمُصْرِخِىَّ إِنِّی کَفَرْتُ بِمَا أَشْرَکْتُمُونِی مِنْ قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمِینَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ
شیطان مىگوید: «خداوند به شما وعده حق داد و من به شما وعده (باطل) دادم، و تخلّف کردم. من بر شما تسلّطى نداشتم، جز اینکه دعوتتان کردم و شما دعوت مرا پذیرفتید بنابراین، مرا سرزنش نکنید و خود را سرزنش کنید. نه من فریادرس شما هستم، و نه شما فریادرس من. من نسبت به #شرک شما درباره خود، که از قبل داشتید، (و اطاعت مرا همردیف اطاعت خدا قرار دادید) بیزار و کافرم!» به یقین ستمکاران عذاب دردناکى دارند.(سوره ابراهیم /22)
✍️مختاررضائیان(بخشی از مقدمه کتاب در دست تدوین تربیت جهادی)
#مدرنیته
#پوچی
#شک
⏳فرصت|مختاررضائیان
🆔@rezaeyan_mokhtar
🔰مراقبت ها از تحلیل های غلط با موضوع شهادت مجاهد برجسته فلسطینی شهید اسماعیل هنیه...
وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ و اگر مؤمنيد سستى مكنيد و غمگين مشويد كه شما برتريد
إِنْ يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنْكُمْ شُهَدَاءَ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ
اگر به شما آسيبى رسيده آن قوم را نيز آسيبى نظير آن رسيد و ما اين روزها[ى شكست و پيروزى] را ميان مردم به نوبت مى گردانيم [تا آنان پند گيرند] و خداوند كسانى را كه [واقعا] ايمان آورده اند معلوم بدارد و از ميان شما گواهانى بگيرد و خداوند ستمكاران را دوست نمى دارد (آیه 140/139 سوره آل عمران)
▪️نکته اول: این دست اتفاقات نباید منجر به سستی و ناامیدی در جبهه مقاومت شود که پیروزی از آن "مومنین" است اگر "مقاوم" باشند...واقعیت این است که ما وارد یک"درگیری وسیع" در منطقه بر محور تقابل تاریخی حق و باطل شده ایم به فرموده رهبری "اندازه اهمیت درگیری" در منطقه برسر"حیات" طرفین درگیری است،نابودی جبهه مقاومت یا نابودی اسرائیل ...
▪️لذا این دست اتفاقات بخاطر وسعت سطح درگیری قابل پیش بینی ست البته هرگز به معنای پذیریش کم کاری ها نیست اما این دست اتفاقات به بیان قرآن "غیر منتظره" نیست چرا که درجنگ، هم شما آسیب میرسانید هم او آسیب وارد میکند (إِنْ يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ...)و این اصلی ترین زمین امتحان برای سنجش و ارتقاء"خلوص ایمان" در "مقاومت" و جبهه مقاومت است... در خلاصه کلام این اتفاقات برای جبهه مقاومت هیچگاه غیر منتظره نبوده و نیست که شهادت جزء سرنوشت سازی از پیروزی در میدان جهاد است .
▪️نکته دوم : "خط تحلیل های سالم" در شهادت مجاهد برجسته فلسطینی شهید اسماعیل هنیه پرهیز جدی از "خودزنی" و تمرکز بر "مدیریت فعال اتفاقات" است. مراقب باشیم "برآیندکلی" هر نوع تحلیلی نباید به خودزنی وتضعیف جبهه داخلی برسد این قاعده ی کلی در محاسبات درست برای موضع گیری سالم است.
▪️برنامه ریزی فعال ، چگونگی بهره مندی حداکثری از خون با برکت شهید به نفع جبهه مقاومت است که راه وهدف شهید غیر از این نیست...و اولین اقدم تشییع باشکوه این شهید بزرگ جبهه مقاومت است .
✍️مختاررضائیان
#اسماعیل_هنیه
#مقاومت
#شهادت
⏳فرصت|مختاررضائیان
🆔@rezaeyan_mokhtar
❓چرا غزه مهم است ...
🔹ارزش هر اتفاق را به میزان اثرمندی ان در شکل گیری اتفاق نهایی می سنجند، عظمت هر رویداد را به اندازه سهم اثرگذاری ان در تحقق پدیده غایی ارزیابی میکنند.
🔹با این فرمول کلی، اگر اتفاقات عالم را در نسبت با غایت آن بسنجیم میتوانیم بزرگی و سهم ارزشمندی هر اتفاق را در عالم به دست بیاوریم
🔹حال بیایید سهم "حماسه غزه" را در نسبت با غایت حتمی هستی،"ظهور" بسنجیم. غزه اتفاقی در مقیاس جهانی با تغییرات جهانی است اثبات این موضوع بیشتر از اینکه نیازمند عدد و رقم باشد نیازمند به دیدن است. مهمترین ویژگی حماسه غزه ایجاد مرزبندی های روشن در صف بندی های انسانی بر مدار جریان تاریخی حق و باطل است و این اصلی ترین بستر ظهور است.
🔹آخرین فرصت های دنیای امروز را در بهرمندی از کتاب تاریخ با ورق خوردن های برگه های پایانی تاریخ آنهم به دست مردم مجاهد ومظلوم غزه ببینیم ، شاید این اتفاقات آخرین سطرهای این برگه تاریخی در اخرین دعوت های عمومی برای ظهور باشد آغاز آن با انقلاب و پایان ان شاید در غزه رقم بخورد که "قضیه فلسطین کلید رمزآلود فرج است"
🔹به فرموده رهبرمان مقاومت غزه حجت های اخرین الهی در پرده برداری تاریخی از چهره منافقانه لیبرال دموکراسی است.
نعمت غزه هوشیار بخشی جهانی در بیداری فطرت عمومی است،چهره کریه جهانی نظام سلطه را امروز در میدان غزه و عمق بیداری فطرتهای انسانی را در دانشگاههای آمریکا ببینید.
🔹بله، ارزش اتفاقات را به میزان اثرگزاری آن در مقیاس جهانی بسنجید تا نسبت آن را با ظهور و اندازه اهمیتش را در آخرالزمان به دست آوریم و غزه امروز دیگر مساله اول دنیای اسلام نیست که اولویت جامعه جهانی است.
🔹دوستان تنها و تنها راه برداشتن پرده نفاق از چهره کریه و تودرتو نظام سلطه، قدرت مقاومت است. آنزمان که در مقاومت تاریخی غزه، چهره منافقانه تمدن غرب در اضطرار حیاتش، در اضطرار بودن و نبودنش کارآمدی خود را از دست داده، متوسل به خشنونت پنهان و انباشته شده اش درونش میشود و آن را شبانه روز بر سر مظلومان غزه فرود میآورد، اینجاست که دیگر حجت تمام و انتخاب ها سرنوشت ساز میشود ...و دنیا تا ابد مدیون این خدمت بزرگ مقاومت ملت غزه است در بیداری حهانی.
🔹صاحب قلبها، پیام مظلومیت و اقتدار ملت غزه را از مابین همه حجاب های پیچیده دیکتاتوری رسانه بر دلها رسانده و حجت را بر همگان تمام کرده. امروز میتوان همه زشتی باطل را در برابر همه زیبایی حق ببینم و انتخاب کنیم کربلای امروز ما در میدان غزه تجلی پید کرده ...
🔹امروز به برکت خون شهدای غزه به برکت مقاومت متحیرانه ملت غزه شاهد آخرین گامها در مرزبندی جهانی بر محور جنگ تاریخی حق و باطل هستیم و حقیقتا چقدر اندک شمارند جبهه باطل ...
🔹همواره خود را وامدار شفاعت تاریخی ملت غزه در بیداری جهانی و تعجیل امر ظهور میدانیم...سرنوشت آخرالزمانی خود را در آینه غزه ببینیم.
✍️مختاررضائیان
#غزه
#مقاومت
#ظهور
⏳فرصت|مختاررضائیان
🆔@rezaeyan_mokhtar
🎧سلسله جلسات
🔰روایتی نو از شهید در منظومه فکری مقام معظم رهبری (دامه ظله)
🎙مختاررضائیان
💢(مقام معظم رهبری ـ دامه ظله)
مسئلهی شهدا مسئلهی بسیار مهمّی است و ما هنوز که هنوز است، اهمّیّت کاری را که جوانهای ما در این دوران طولانیِ بعد از پیروزی انقلاب تا امروز انجام دادهاند، بخصوص در دوران دفاع مقدّس، تقویم واقعی نکردهایم؛ یعنی هنوز آن وزن واقعی این کار را در حفاظت از انقلاب، نظام، کشور، عزّت ملّی و آینده و تاریخمان، شاید حالا تشخیص هم ندادهایم امّا ابراز [هم] نکردهایم و نشان ندادهایم.۱۳۹۵/۰۹/۱۵
🔹سرفصل های اصلی
🔸بیان جایگاه حقیقی شهید
🔸چرایی پرداختن به موضوع شهید
🔸شهید کیست؟شهید چیست؟
🔸جایگاه شهید در نظام اهداف انقلاب
🔸قدرت راهبری شهید برای تمدن اسلامی
🔸نقش شهید در ایجاد جامعه الگو اسلامی
🔸شهید و سبک زندگی اسلامی
🔸برنامه بلند مدت دشمن در تحریف شهید
🔸اصلی ترین وظایف راویان سیره شهداء
🎙صوت جلسات
جلسه اول|جلسه دوم|جلسه سوم|جلسه چهارم جلسه پنجم|جلسه ششم|جلسه هفتم|جلسه هشتم|جلسه نهم|جلسه دهم|جلسه یازدهم| جلسه دوازدهم|جلسه سیزدهم|جلسه چهاردهم| جلسه پانزدهم|جلسه شانزدهم|جلسه هفدهم| جلسه هیجدهم|جلسه نوزدهم|جلسه بیستم| جلسه بیست و یکم|جلسه بیست و دوم|جلسه بیست و سوم|جلسه بیست و چهارم|جلسه بیست و پنجم
#شهید
#شهادت
#بسیج
#تمدن_اسلامی
#جامعه_اسلامی
#سبک_زندگی_اسلامی
#روایتگری
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
🚩دنیای امام حسین(علیه السلام)...
▪️در جغرافیای کربلای حسین(علیه السلام) جا برای "همه" هست از علی اصغرهای شش ماه و رقیه های سه ساله تا رباب های مادر و سکینه های دختر از وهب های نصرانی، زهیربن قین های سنی تا جُون های سیاه، حُرهای یزیدی از ام وهب ها و دُلْهُم ها تا ... در کربلای حسین(علیه السلام) از "همه" بود و بودند جز یزید و یزیدیان...تنها مرز حسینی در وحدت کثرات، یزیدی نبودن است حتی اگر به "اسم" حسینی نباشی...
▪️عزیزان با این حسین(علیه السلام) است که میشود دنیا را ساخت با این مرزبندی ست که تمدن نوین اسلامی ممکن میشود با این کشتی است که میتوان تاریخ را نجات داد، این کشتی "بر زمان" سوار است و در لحظه ها جاری از تو به تو نزدیکتر است، همه منتظر او و او کسی را منتظر نمیگذارد فقط کافی است "تاریکی" انتخابت نباشد تا بردلت بنشیند و دلربایی کند
▪️به ما گفته اند تاریکی نبودن نور است شاید... ولی به نظر تاریکی "نبودن" نور نیست "ندیدن" نور است اگر بخواهیم ببنیم حسین(علیه السلام) منتظر ماست .
▪️همه چیز همین است، کسی که یزیدی نیست حسینی است اگر عبادتمان بر "رسم" باشد نه "اسم"
▪️ در مرزبندی اسلام حسینی فقط اقلیتی عنود میماندکه بیشترین سهم لعن ارض و سماوات را از آن خود کرده اند و میکنند آنان دشمن خدا و مردمند همه بدانیم آنها "مردم" نیستند و همین است که اندک اند ...
▪️در مرزبندی اسلام حسینی اولین ایستگاه پشت کردن به تاریکی است و آخرین آن آخرین ندارد با حسین(علیه السلام) که باشی دیگر اهل حسین(علیه السلام) میشوی.
▪️اما من و تو چه میتوانیم یا چه باید بکنیم؟ "دستگیری" با "مرزبندی اسلام حسینی" نه "دست بندی" با "دسته بندهای یزیدی" نگاه های قشری ، گروهی ، حزبی ، قومی ، مذهبی ، جنسیتی و...در اسلام حسینی هرگز جایگاهی نداشته و ندارد کافی ست یزیدی نباشی کافی ست با شیطان بزرگ نباشی انگاه با مائی...
▪️مرزبندی اسلام حسینی را امروز در گفتمان ناب انقلاب و جبهه مقاومت و فردا در جبهه جهانی مقاومت می بینیم، انشالله
✍️مختاررضائیان
#کربلا
#اسلام_حسینی
#اسلام_ناب
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
🎧سلسله صوتهای کوتاه با موضوع مبانی تربیت جهادی
🔰تربیت جهادی مهمترین موضوع مورد نیاز امروز ما برای تحول در مبانی نظام آموزش و پروش کشور
🎙مختاررضائیان
🎧 جلسه اول
چیستی و چرایی تحول تربیت؟
🎧 جلسه دوم
سطوح ، مراتب و موضوعات تحول در تربیت؟
🎧 جلسه سوم
مطلوبیت تحول تربیتی در دین چیست؟(حرکت هدفمند به سمت تحولات حقیقی در جهان)
🎧جلسه چهارم
چیستی تربیت؟(تبین عقلانی و همگانی از تربیت برای شکل گیری تفاهم حداکثری)
🎧 جلسه پنجم
تربیت در میدان درگیری اراده(انواع میدان های درگیری و چگونگی عبور فاتحانه از آنها)
🎧 جلسه ششم
ترسیم انواع میدان درگیری مادی و معنوی در تربیت جهادی
#تربیت
#جهاد
#تحول
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
🔰فریبهای تربیتی در اسباب بازیها...
🔻بازی و سرگرمی بیشترین اثرگزاری را به شکل "غیرمستقیم" بر متربیان دارد. لذا برخلاف بیان ساده انگارانه امروز که بازی، بازی است؛ باید به ابعاد پنهان و آثار غیرمستقیم بازیها "حساس" شد، بازیها بر استوارترین مبانی فکری شکل گرفته و چون جبنه سرگرمی و تفریح دارد کمترین سخت گیری نسبت به آن صورت میگیرد. لذا راه نفود و اثرگذاری پنهان آن بسیار آسان است.
🔺چنانچه در مبانی فکری داروینسم که اصالت انسان را به حیوان بر میگرداند، میبینم که حجم بسیاری از اسباب بازیها، کتابها، کارتونها، انمیشنها، قصهها و... بر محور "حیوانات" شکل گرفته به دیگر بیان انتقال "احساسات"، "مفاهیم" و "مهارتها" به کودک از طریق و زبان حیوان است.
🔻 لذا این پیام در ضمیر ناخوادگاه کودکان شکل میگیرید. «او میفهمد که از طریق حیوان دنیا را باید بشناسد» و اینگونه است که در بزرگسالی اُنس با حیوانات به عنوان تنها همدمش به یک معضل بزرگ اجتماعی تبدیل شده و هزاران بار متاسفانه در نفوذ پنهان و بدون حساسیت ما کتابها و قصهها و اسباببازیها و انیمیشنهای دینی نیز به زبان حیوان تولید میشود و اینگونه یا معانی دینی قلب یا حذف میشود.
🔻چرا که به غلط اصالت انسانی یا "فطرت انسانی" را به حیوان نزدیکتر میدانند. چرا که او "حیوان ناطق" است با حیوان مانوستر است، «وجه اشتراک» ما در حیوان بودن ماست. به بیان ساده پایگاه ارتباط با کودک خوی حیوانی اوست باید با «زبان حیوان» با کودک ارتباط برقرا کرد تا بتوانیم اثرگذار باشیم.
🔻حال آنکه در نگاه دینی فطرت کودک بر توحید و ولایت سرشته شده است (کُلُّ مَوْلُود یُولَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ) او پیش از اینکه والدین خود را بشناسد با خدای خود مانوس است. با امام زمان خود مانوس است. به دیگر بیان ابزار واسطهای برای ارتباط با کودک امام است نه حیوان و این کجا و آن کجا
🔺من با "زبان توحید" با کودک خود ارتباط میگیرم و بر او اثر میگزارم. برخلاف نگاه مادی که حیوان واسطه ارتباط و انتقال مفاهیم است. و این آن بلاییست که به شکل تدریجی و کاملا مخفیانه وارد نظام تربیتی ما شده است.
🔻مصیبت آنجاست که در زمان موضعگیری و نقد گفته میشود که بازی است نباید سخت گرفت و این اوج بلاهت یک مسئول است چرا که عمیقترین پیامها در این ساده انگاری مربی و مسئول به کودک آنهم در حساسترین مراحل رشد به راحتی منتقل میشود.
🔻همه اینها برای آن است که حب و بغض کودک در سنین حساس رشد از محبت به معبود و امام به حیوان منتقل شود. فطرت خدا شناسی و خدا دوستی او به حیوان شناسی و حیوان دوستی منتقل شود. حال آنکه کودک هر روز با بازیها، کتابها، کارتونها، انیمیشنها و... سروکله میزند که تجسم حیوان تمام ضمیر ناخواگاه او را اشباع کرده و اینگونه است که بعدها همه عالم را از دریچه خوی حیوانی مشاهده و محاسبه میکند.
✍️مختار رضائیان
#بازی
#کودکان
#تربیت_دینی
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
سرگرمی برای سرگردانی.mp3
10.71M
🎧سرگرمی برای سرگردانی
🔰صنعت سرگرمی در نگاه مادی و نقد آن از منظر دین
🎙مختاررضائیان
▪️لایه های پنهان تربتیی در صنعت پیچیده سرگرمی
▪️نشاط در نگاه مادی با تکیه بر عجزها و جهل ها
▪️بیهوده زندگی اصلی ترین هدف صنعت سرگرمی مادی
▪️تربیت غفلت در صنعت سرگرمی با محوریت شانس
▪️نقش شانس و تصادف در صنعت سرگردمی
▪️تربیت با بازی شیوه نوین در بردگی نوین
▪️شانس، یکی از بزرگترین حجابهای تمدن غرب در استثمار انسان ها
#سرگرمی
#جهل
#بازی
#تربیت
#رشد
⏳فرصت|مختاررضائیان
🆔@rezaeyan_mokhtar
🔘دزدیهای پنهان نظام سلطه با صنعت پیچیده سرگرمی
🔸تربیت اگر با "حکمت" همراه شود "توفیق" را به دست میآورد و با توفیق است که "رشد و هدایت" ممکن میشود و اگر با "شانس" همراه شود "غفلت" ایجاد میشود و غفلت اصلی ترین بستر "استثمار" وجودت است در تربیت دینی از ندانستنها "سرگرمی" نمیسازند بلکه "توکل" و"طلب توفیق" را به دست میآورند در تربیت دینی ندانستنها و نتوانستنها عامل خنده و سرگرمی نیست بلکه مرکب رسیدن به توکلها و توفیقهاست. اما در "تربیت غیردینی" چون "حکمت" و "یقین" جایگاهی ندارد تربیت همراه میشود با "شانس"، آنجا که جهل او، ناتوانیهای او در ندانستن و نتوانستنها میشود محور اصلی در "سرگرمی" برای به دست آوردن "سرگردانی" ... هر جایی که نمیتواند یا نمیداند تنها کاری که میکند تا بلکه مقداری آرام بگیرد، "شانس" خود را مورد "هجوم" قرار میدهد تا دست "برتر الهی" را در "خلق اتفاقات" نببیند.
🔸تربیت با خلق بازیهای متنوع و پیچیده بر "محور" شانس و تصادف میخواهد این تفکر انسان گرایانه را در سراسر زندگی بشر نهادینه کند که "تصادف دیالیکتیکی" است که این "اتفاقات" زندگی او و زندگی همه را رقم زده و تو و امثال تو در کیفیت آن هیچ کارهاید. به قول امروزه روز که در مواجه با اتفاقات میگویند فقط «بد آوردی» همین نگران نباش ، شاید همه ی قصه همین "همین" است.
🔸مهمترین ویژگی سرگرمی "جدی نبودن" آن است ،هیچ هدفی را دنبال نمیکند و نباید بکند والا سرگرمی، سرگرمی نیست این تعریف پر از اشتباه است که منجر به سرگردانی بیشترش میشود چرا که نقطه اتصال او در "عجزهایش" نه "حکمت و اراده بالغه الهی" که "تصادف" است.
🔸تصادفی که هیچ هدفی را دنبال نمیکند. تصادفی که پدر و مادر ندارد، معنایی را دنبال نمیکند، مقصدی ندارد دلیلی بر آن اقامه نمیشود... اینجاست که صنعت بزرگ سرگرمی نه برای سرگرمی که برای سرگردانی بیشتر خلق شده برای مشغول شدنهای بیهوده و این همه ی "هدف" سرگرمی است. اما سوال اینجاست، این بیهودگی به نفع کیست؟ چه کسی از این سرگردانی، از این «جهل شیرین» استقبال میکند؟
🔸استثمار جهانی، روح و فکر مردم را با صنعت بزرگ سرگرمی "پوچ کرده"، آنجا که شانس محور برنده شدن، محور "موفقیت" و "خوشبختی" زندگی اوست. آنگاه میتواند با کنترل اراده اش، همه زندگیش را مصادره کند چگونه؟ با شانس است که دست پنهان مستکبرین و سرمایه داران زالو صفت در استثمار روح و جان دیده نمی شود.نظام سرمایه دار توانسته حجاب بزرگی بنام شانس را بر سرتاسر زندگی بشر بگستراند تا دراین حجاب پنهان ، مغز متفکر اصلی که کنترل و تقسیم شانس را دارد نبینیم و این "ندیدن" است که میتواند "حاشیه امن" را برای سلطه در ضمیر ناخوادگاه" بوسیله بازی، برایش ایجاد کند. بله سرگرمی برای سرگردانی، سرگرمی برای غفلت بخشی، غفلت از چه؟
🔸لذا هرجایی که هم برای او سوالی است نه دست پنهان استعمار که شانس و تصادفش را "مخاطب" قرار میدهد و «این بزرگترین بازی است که خورده» وقتی میگویی چرا کاری نمیکنی؟ چرا اینقدر منفعلی؟ میگوید این آن چیزی است که دیگر دست من نیست و کاری با آن نمیشود کرد! چرا ؟ میگوید ما مجبوریم. شانس است دیگر دست کسی نیست!!! با من نیست، با تو هم نیست. پس با چه کسی است؟ "جبر دیالکتیکی"، با زندگی همه است و راه فراری هم از آن نداری، ببینید برای آن فلسفهها بافته تا ذهن وروح نتواند از این "حصر عقلی" به جایی دیگر سربزند، همه ی راههای فرار را بسته تا مبادا آگاه شود ... و همه ی اینها برای اینست که اراده خداوند را ناچیز کند، تصادف را خلق میکند و تو "باید" آن را بپذیری که چارهای جز پذیریش نداری و الا درد وجدان، درد بی عدالتی تو را نابود میکند.
🔸 در یک کلام مجبوری تسلیم این شانس زبان نفهم شوی و با این شانس کر و کور زندگی کنی نه که زندگی کنی از آن اطاعت کنی که بدون آن نمیتوانی قدم از قدم برداری. چرا؟ که محور تصمیم گیریهایت که محور انتخابهایت، باید شانس باشد که اگر شانست با تو باشد موفقی و الا نه، اگر اقبال با تو بود خوشبختی و الا نه... به کسی هم اعتراض نکن. این شانس بیپدر و مادر است. از بیانصافیهایش، از بیحساب و کتاب بودنش سراغ کسی نمیتوانی بروی.
🔸چگونه چیزی به این مهمی که محور موفقیت و خوشبختی یا بدبختی من است صاحب ندارد؟ به راستی دست کیست؟ چه کسی یا کسانی این شانس و اقبال را تقسیم میکنند؟ جواب یک چیز است! هیچ کسی نیست، هیچ چیز بجز جبر دیالکتیکی عالم، هیچ ارادهای پشت پرده نیست. خود به خود ایجاد میشود! دست من و شما هم نیست و این سرآغاز حماقتها و ساده لوحیهایی بود برای اینکه بزرگترین استثمار قرن در وسعت جهانی با صنعت سرگردمی شکل گیرد.
📖صفحه دوم
🔸تربیت و نهادینه کردن این "فکر منعفلانه" نیز با زبان بازی و سرگرمی به خصوص در دوران کودکی رخ میدهد؛ چرا که کمترین مقاومتی نسبت به آن شکل میگیرد. بازی نیاز هر انسان و هر کودکی است چرا که نشاط و شادابی نیاز انسان است اما مراقب باشیم چرا که با زبان "بازی نادرست" عمیقترین افکار شوم را نهادینه و بزرگترین نعمت الهی (توکل و توفیق) را از ما گرفتند... که همه هدف فقط برای یک چیز بود حذف اراده الهی و حضور پنهان استکبار و ائمه طاغوت در خلق غفلت برای پنهان کردن نیتهایشان، برای پنهان کردن استثمارشان، برای ایجاد حاشیه امن خودشان تا همواره دور از دسترس اگاهی مردم باشند.
🔸حال آنکه در نگاه دینی "عجز انسان" مرکب رسیدن به "حکمت الهی و کسب توفیق" است. من از "نادانی" باید به "دانایی"، از "نتوانستن" به "توانستن" برسم نه اینکه در نادانی بمانم، در نادانی زندگی کنم، در نادانی تصمیم بگیرم و با آن خوش باشم. حماقت بالاتر از این نیست که سرنوشت زندگی من در دست شانسی است که جبرا و بدون هدف ایجاد شده و من هیچ نقشی در کیفیت آن ندارم... سرگردانی مقصد همه سرگرمیهای نامطلوب است و سرگردانی همه آنچیزی است که منفعت سرمایه داران در آن نفهته است... که فرد و جامعه سرگردان و سرگیجه است که با کمترین هزینه، میتوان به دلخواه خود هدایت یا مجبور کرد.
🔸لذا باید بسیار مراقب سرگرمیها و مقاصد پنهان آن در تربیت ناخودگاه بخصوص مراحل ابتدایی تربیت یعنی کودکان باشیم. از نقدهای دقیق در لایههای پنهان "صنعت سرگرمی" هیچگاه غافل نشویم که عمیقترین اخلاق ها، عمیقترین معارف، عمیقترین تربیتها در دلِ بازیها به کودکان ما منتقل میشود.
🔸آنجا که گفته شد، غایت پنهان و نهایی صنعت سرگرمی در خلق بازی به دنبال حذف اراده الهی در اداره اتفاقات زندگیها و جایگزین کردن آن با شانسی است که کور و کر است و پاسخگوی هیچ کدام از افعال خود نیست چرا که اسمش بر روی خودش است تصادف، شما از تصادف حکمت را نمیتوانی به دست آوری، شما از شانس دلیل را طلب نمیکنید و همین شانس اگر زمانی در کودکی محور بازی بود، الان در بزرگسالی محور موفقیت و شکستهای تو در زندگیت شده... آنجا که دیگر زندگی بازی نیست و انباشت اتفاقات کور و کر تو را به پوچی رسانده و "مرگ "خوشایندترین اتفاق زندگیت خواهد بود... و این "انتفام تاریخی" شیطان و شیطان صفتان از "انسان" است.
💡ایجاد غفلت گسترده در سطح جهانی محور صنعت بزرگ و پیچیده سرگرمی است، اما غفلت از چه چیزی؟ از اصلیترین منبع هدایت در عالم؟! خدا... واین بزرگترین دزدی نظام سلطه با صنعت پیچیده سرگرمی از من و شماست.
✍️مختار رضائیان
#سرگرمی
#شانس
#تربیت_دینی
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar
🎧سلسله جلسات
🔰نقد فراساختاری حوزه و دانشگاه در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🎙مختاررضائیان
🔸قسمت اول
🔸قسمت دوم
🔸قسمت سوم
🔸قسمت چهارم
🔸قسمت پنجم(جمع بندی)
📂سرفصل های اصلی
▪️نقد ساختاری های دانشگاه و حوزه در تربیت نخبگان کشور
▪️تاریخچه دانشگاه و اهداف آشکار و پنهان آن در حمایت از نظام سرمایه داری
▪️تغییر هوشمندانه ساختار حوزه در نسبت با گفتمان مردم سالاری دینی
▪️رهبانیت یا دیکتاتوری دو ورطه خطرناک برای حوزه
▪️مردم سالاری دینی گفتمان برتر در ایجاد ساختارهای انقلابی
▪️فرد گرایی یا جامعه گرایی موضوع اصلی ساختارهای نخبه پرور
▪️نیازمندی به جمهوریت در جامعه اسلامی و شکل گیری اخلاق متواضعانه در نخبگان دینی
#حوزه
#دانشگاه
#مردم_سالاری_دینی
⏳فرصت|مختاررضائیان
🆔@rezaeyan_mokhtar
•
اگر کسی،شوق شهادت دارد
آن را فعلا طلب نکند...!
شهادت را در جنگ
با آمریکا و اسرائیل
از خدا بخواهید...
|حاجقاسم|
@ashk128
May 11
🔘مراسم تحلیف پادشاهی کودک
🖊چرا #کودکی در هفت سال اول روایات ما به عنوان دوران#پادشاهی تعبیر شده؟
🔺مهمترین متغیر در #هدف گزاری و #ارزیابی از #تربیت، ایجاد و رشد قدرت #اراده و #اختیار #متربی است ، در رشد قدرت اراده و اختیار اوست که توان تحول و تغییر شرایط را در جهت تحقق اهداف به دست می آورد لذ از مهمترین مراحل رشد اراده ، قدرت "انتخابگری" متربی است. آنچه در دوران کودکی به عنوان دوران پادشاهی اتفاق می افتد #آزادی اراده و قدرت انتخابگری کودک در همه امیال و افعال اوست.
🔺کودکی، اصلی ترین دوران در کسب تجربه انتخاب گری برای رشد قوه اختیار اوست. با آزادی های هوشمندانه توسط والدین است که قوه اراده کودک در میدان تجربه توسعه میابد. اراده او با تجربه ی انتخاب های آزاد است که معنا میابد. این تجربه ورزی های کوچک ولی با آثار بزرگ است که اصلی ترین پشتوانه او در دوران بعدی رشدهویتش است. انجا که با رشد ارزش ها و عقلانیت ،جهت و چگونگی تکامل این انتخاب گری را به دست می آورد...
🔻 این آزادی در عمل باعث میشود تا "زیربنای" تربیت و #رشد کودک یعنی ایجاد و توسعه "اراده ورزی" به درستی صورت گیرد. از این رو در روایات به رعایت "کرامات کودک" به معنای "حق انتخاب گری" در او تاکید شده ، این تاکید با بیان دوران پادشاهی عملا در صدد "پی ریزی تجربه ی اراده ورزی جهتمند" در کودک است ...
🔻 قدرت "اعتماد به نفس" با "آزادی" کودک "شکل" و در مراحل دیگر رشد، "کامل" میشود نقطه مقابل آن، تصمیم گیری #والدین بجای کودک و محدودیت های نابجا و بیش از حد بخاطر #ناآگاهی و یا تنبلی ها والدین است
🔺از این رو دوران کودکی اول از حساس ترین مراحل رشد کودک است چرا که "رشد قدرت اراده" در گرو میدان دادن وسیع به #اختیار کودک است. لذا باید دوران پادشاهی کودک در این دوران کاملا به "رسمیت" شناخته شود تا بسترهای مناسب برای اراده ورزی در کودک به درستی ایجاد شود. او باید طعم اراده آزاد را در اولین و حساس ترین مرحله رشد خود #تجربه کند تا در مراحل دیگر بتوان به آن #جهت_خاص و سپس آن را #مستقر و #متکامل کند.
🔻بعد از "حریت بخشی"در دوران کودکی اول، در مراحل بعدی یعنی هفت سال دوم ، "تادیب" نیاز است تا به اراده آزاد #نوجوان "جهت" داده شود به دیگر معنا جهت گیری دینی با تادیب یا به عبارت درستر ادب، سمت و سوی الهی بگیرد ، ارزشها در این مرحله به دانش آموز منتقل میشود. در مرحله سوم یعنی هفت سال سوم با قدر #عقلانیت مراحل نگهداری و #تکامل اراده، با وزارت بخشی او کامل شود. متربی در این مرحله میتواند با قدرت تفکر و تعقل خود ایده ها و نظراتش را اعمال کند.
🔸در خلاصه کلام، مهمترین و بزرگترین بستر برای تجربه و درک قدرت اراده متربی در "دوران کودکی" اوست با به رسمیت شناختن این دوران در نظام های تربیتی میتوانیم با آزادی های برنامه ریزی شده در کودک بستر شکل گیری و رشد قدرت اراده را به عنوان اصلی ترین متغیر در ارزیابی موفقیت طرح تربیتی،برایش فراهم کنیم.
▪️امیرالمومنین(ع) میفرمایند: "«یُرْخی الصّبیُّ سَبْعاً و یُؤَدَّبُ سبْعاً وَ یُسْتخدمُ سَبْعاً.» کودک در هفت سال نخست زندگی #آزاد گذارده می شود و در هفت سال دوم به آن #ادب آموخته میشود و در هفت سال سوم به #خدمت گرفته میشود.
✍️مختار رضائیان
#کودک
#تربیت
#آزادی
#اراده
#انتخاب
#اختیار
🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان
🔹@rezaeyan_mokhtar