دفاع مقدس
بخش دوم
۹- دفاع فراملی
بهترین بندگان خدا از کشورهای مختلف( ایرانیان ساکن غرب،) همچنین اتباع لبنان، افغانستان، فرانسه، عراق و ... به جبهه ها شتافتند و جانبازی کردند.
۱۰- نام های مقدس
سازماندهی رزمندگان در یگان های رزمی با واژگانی قرآنی و نام های خاندان پاک نبوت ع صورت می گرفت و عملیات های رزمندگان نیز با نام ها و نمادهای دینی و قرآنی نامگذاری و رمزگذاری می شدند
۱۱- شمیم عرفان اسلامی
نمونه های فراوانی از سیر و سلوک عرفان دینی در میان رزمندگان جریان داشت که عارف بالله و صاحب نفسی چون امام ره بدان غبطه می خوردند.
۱۲- زمزمه های نورانی
رزمندگان پیش و حین عملیات ها با یاد و نام خدا و توسل مانوس بودند و با ذکر و دعا و ندبه از درگاه الهی یاری می جستند.
۱۲- امداد های الهی
در کنار تدبیر و تعقل و برنامه ریزی، عنایات حق تعالی و امدادهای غیبی، یاریگر و پشتیبان رزمندگان ما بود.
۱۳- فرماندهان خداجو
فرماندهان عالی جنگ فرماندهان لشکرها، گردان ها و ... ذوب در خدا و اهل بیت ع بودند. مانند بابایی ها، صیاد ها، شیرودی ها، کشوری ها، چمران ها، باکری ها، سلیمانی ها، کاظمی ها، خرازی ها، همت ها، برنسی ها و هزاران رزمنده دیگر. مانند این چهره ها جز در صدر اسلام سراغ نداریم
۱۴- صبر و استقامت فی الله
فداکاری، صبوری، استقامت و شکرگذاری ایثارگران، رزمندگان و خانواده های معزز شهدا توام با احساس بدهکاری به اسلام و برای خداوند بود.
۱۵- انفاق در راه خدا
کمک های بی دریغ مالی و تدارکاتی مردم به جبهه ها با نام و یاد خدا و برای پیشبرد اهداف دینی و با نیت قرب الی الله انجام می گرفت.
۱۶- یاری معصومین ع
کمک حضرات معصومین ع برای رفع پیچ ها و گره های کور عملیات ها ( نمونه توسل شهید برونسی و گواهی شهید سلیمانی بر مادری کردن حصرت زهرا س برای رزمندگان)
۱۷- معصومیت رزمندگان
حضور کودکان معصوم ۱۱ - ۱۲ سال و نوجوانان کمتر از ۱۷ سال در جبهه ها که از پاکترین انسان های نسل خود بودند.
۱۸- تقدس قدمگاه و مزار شهدا
ملت ایران به تقدس شهید، قدمگاه های شهیدان و مزار آنها باور دارند و با زیارت مناطق جنگی و مزارهای شهدا عقده دل وا می کنند و به برخی از شهیدان شاخص توسل می جویند.
۱۹- الگوی مقدس
منظومه گفتمان دینی رزم، اصول و قواعد شرعی و انسانی رزم، شیوه انصاف محور رزم و راهبردها و تاکتیک های رزم ما به عنوان الگویی مبارک و خدا محور مایه امید و الگوی آزادگان جهان اسلام بلکه سراسر دنیا قرار گرفت.
۲۰- وصیت نامه های فرامادی
مطابق مکتب تفسیری/ تفهمی جامعه شناسی، فهم رفتار انسان ها ممکن نیست جز از زبان کنشکران آن. بر این اساس می توان گفت وصیت نامه ی شهدا ( و البته مصاحبه ها نیز) گواه روشنی به شمار می روند.
شهیدان ما رزم خود را مقدس و برای خدا می شمردند. مضمون، فرهنگ واژگانی و بن مایه های معرفت شناختی وصیت نامه های شهدا نیز سرشار از مفاهیم قدسی اند.
رضایی
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲
@rezashahed
🔸اسلحهی صدام
🔹این همان اسلحه برنوی محبوب صدام است که شروع جنگ تحمیلی رو با شلیک از آن اعلام کرد و امروز در باغ موزه دفاع مقدس نگهداری میشود.
🔹"دشمنان جمهوری اسلامی یا در گورند یا در موزه برای عبرت آیندگان"
✍ حٰاجقٰاسِمسُلِیمٰانی(سپاه قدس)👇
💠 @Hajghasem_IR🇮🇷
بسم الله الرحمن الرحیم
دول دینی و سکولار
آقای صادق زیبا کلام در مناظره با آقای قدیری ابیانه گفت دین حکومت ندارد و هیچ حکومت دینی موفق نبوده است.
https://www.sharghdaily.com
نقد و نظر
بخش نخست
الف. پیشینه حکومت دینی
۱- ایرانیان
از عهد پیشاتاریخ ایرانیان دولت های دینی تشکیل داده اند. به گزارش فردوسی جمشید رهبر دنیایی و اخروی مردم بود.
زمانه برآسود از داوری
به فرمان او دیو و مرغ و پری
جهان را فزوده بدو آبروی
فروزان شده تخت شاهی بدوی
منم گفت با فرهی ایزدی
همم شهریاری و هم موبدی
۲- ادیان توحیدی
حکومت سلیمان نبی ع، پیامبر اسلام، علی ع موفق بوده اند. ثانیا حکومت های امویان، عباسیان و عثمانیان هم آوازه ای بلند دارند. همچنین سادات علوی در شمال ایران، مشعشعیان در خوزستان، فاطمیون در مصر و ادریسیان در غرب افریقا به تاسیس حکومت دینی موفق پرداخته اند.
ب. سنجش موفقیت و ناکامی
مدعای زیباکلام به چند معیار قابل ارزیابی است.
۱- معیار دوام
اگر معیار موفقیت، حیات طولانی باشد، هر یک از حکومت های اسلامی یک یا چند قرن دوام داشته اند و مجموعا بیش از هزار سال حکم رانده اند.
۲- معیار زوال و فروپاشی
اگر فروپاشی معیار عدم موفقیت باشد امپراتوری اسپانیا، پرتقال، هلند، آلمان، روسیه تزاری، اتریش مجار و مانند آن نیز از بین رفته اند. چنانکه حکومت های اشراف، قبیله ای، ملوک الطوایفی، برده داری، فئودالی، پادشاهی و مانند آنها منقرض شده اند
طی دهه های اخیر نیز شاهد سقوط سلطنت ایران، شوروی، یوگسلاوی و لیبی بوده ایم. نیز بهار عربی دول تونس، یمن و مصر را ساقط کرد.
دول دینی و سکولار
بخش دوم
۳- معیار دستاورد
اگر دستاورد معیار باشد، کارنامه علمی، فرهنگی و مدنی تمدن های برخاسته از دین و حکومت های دینی بسیار پربار است. به طوریکه تمدن امروزین، مدیون تمدن اسلامی است.
۴- معیار مصیب زایی
زیبا کلام حکومت های دینی را مصیبت بار و نتیجتا دولت های مدرن را مطلوب می نامد در حالیکه تمدن مدرن دو جنگ وحشتناک جهانی با کشتارها و جنایات بی مانند را بجا گذاشت. فاشیسم و کمونیسم و ناسیونالیسم هم نتیجه همین تمدن است که کشتارها و فجایع بزرگی پدید آورده اند. استعمار ملل ضعیف ناشی از همین تمدن است که کارنامه ننگین و سیاهی دارد.
امریکا و انگلیس از ۱۹۵۰ به بیش از ۷۰ کشور حمله نظامی و یا در تعداد زیادی کودتا راه انداخته اند و این اقدمات به قتل، جراحت و آوارگی دهها میلیون انسان و زیان های مالی چند ده هزار میلیاردی شده است.
همین تمدن یک رژیم دین مآب صهیونیستی پدید آورده به نام اسرائیل که جز نژادپرستی، کشتار مردم فلسطین و غصب و تجاوز به همسایگان به بار نیاورده است.
۵- معیار مقاومت و کارآمدی
از آنجا که هدف زیباکلام نفی موفقیت ج ا ا است می توان گفت ج ا ا شکست ها و ناکامی ها دارد و موفقیت ها و پیشرفت ها نیز. اهمیت موفقیت های ج ا ا در آن است که غربی ها طی ۴۴ سال گذشته پیوسته با اجرای انواع کودتا، جنگ، انقلاب رنگی، جنگ ترکیبی، تحریم و غیره کوشیده اند این حکومت را نابود کنند اما نتوانسته اند. به فضل الهی ج ا ا سرپا و ماندگار است و پیشرفت های خیره کننده کسب کرده و همچنان در حال پیشرفت و تحکیم الگوی مردمسالاری دینی است و این یعنی موفقیت.
رضایی
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
عقلستیزی
از ممیزه های شیخ محمود حلبی ( رهبر انجمن حجتیه) و استادش مرحوم میرزا مهدی اصفهانی گزاره هایی است در نفی علم و عقل:
◀بالاترین حجاب معرفت، حجاب تعقل است. سختترین چیزها نفی شریک از خدا و پاره کردن حجابهای وهم و عقل است و آن هرگز امکان ندارد مگر به لافکری و لا وهمی و لا تعقلی. میرزا مهدی اصفهانی، تقریرات، ص۲۳
◀فلاسفه و متکلمین به عقل مراجعه میکنند ولی ما خودمان را ول میکنیم در لافکری!
شیخ محمود حلبی، معارف الهیه، ص۲۰۱
◀تمام معقولات بدیهی و ضروری، ظلمت است و طلب معرفت از این راه عین گمراهی و ضلالت است، چرا که آن کج راهه و روش دیوانگان است. میرزا مهدی اصفهانی، ابواب الهدی، ص۲۹۴
◀سر اینکه عرفا و متصوفه به خطا افتادند آن بود که آنان اهل برهان بودند.
میرزا مهدی اصفهانی، تقریرات، ص۴۱
◀تمامی براهین با معرفت تضاد دارد، معرفت تنها شهود حضوری است. میرزا مهدی اصفهانی، تقریرات، ص۳۰
◀تحصیلات علمی جلو وجدان را میگیرد. باب اثبات توحید خدا، صفات سلبیه، صفات ثبوتیه... همه اینها شر و ور است! شیخ محمود حلبی، معارف الهیه، ص۱۰۳
_
💠مطالب نقل شده از تقریرات و معارف الهیه از نسخه خطی محفوظ در آستان قدس است و مطلب نقل شده از ابواب الهدی از چاپ انتشارات منیر. (نقل از tafkik@)
رضایی
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲
با سلام و درود
ضرورت های جهاد تبیین
بخش نخست
طرح مساله
فراخوان جهاد تبیین را از جنس تصمیمات سرنوشت ساز رهبر فرزانه انقلاب می دانم. خوشبختانه بسیاری از جهادگران با ندای ایشان وارد میدان شدند.
شکی نیست وظیفه داریم تکاپوهای همگان را ارج نهیم اما به نظرم هنوز اول راهیم. اگرچه لازمه ی چنین فراخوانی شکل گیری نبردی نامتقارن در میدان جهاد تبیین است و خصلت این نبرد هم، حضور میدانی افسران جنگ نرم به شکل یک جنبش بی سر است و به ظاهر نامنسجم و به شیوه ی آتش به اختیار عمل می کند. اما این خصلت، ضرورت برنامه ریزی و اتخاذ راهبرد مشترک را نفی نمی کند.
به نظر می رسد کاستی های راهبردی این نبرد نفس گیر مشهود باشد. اینجانب برآنم ضعف هایی مانند فقدان رهنامه / دکترین، نبود راهبرد و ... از جمله ی آنهاست. نیز برآنم مهمترین ترین راهبرد جهاد تبیین در شرایط کنونی می بایست معرفی
اندیشه ی سیاسی و شیوه و سبک حکمرانی رهبر فرزانه ی انقلاب باشد. بر همین مبنا آنچه از صداوسیما و یا مراکز دیگر برای معرفی ایشان ساخته و پخش می شود را مفید اما نابسنده می دانم اگرچه جای تقدیر دارد.
اهمیت و ضرورت
به نظر می آید به دلایل مختلف مهمترین و ضروری ترین راهبردهای جهاد تبیین، بازشناسی و معرفی درست و عالمانه ی اندیشه ها و کنش های رهبر فرزانه ی انقلاب در قلمروی حکمرانی است.
ضرورت های اتخاذ این راهبرد را محورهای زیر می دانم:
۱- بی اغراق و تعصب ایشان به عنوان شاگرد مکتب امام ره از رهبران بی نظیر تاریخ ایران به شمارند و اندیشه و منش ایشان در جهان کم نظیر است اما ناشناخته مانده اند.
۲- از ۱۵ سال پیش هدف و دستور کار "کمیته ی خطر جاری امریکا" تخریب چهره ی ایشان تعریف شد و از همین رو
دشمن بیشترین حملات، اهانت ها، تهمت ها و دشنام ها را نثار ایشان می کند. از این رو مقابله با راهبرد دشمن ضرورت دارد.
۳- جامعه ی هدف
در نزد عموم مردم، نخبگان و حتی انقلابی ها ابعاد مختلف اندیشه و منش و کنش ایشان نشناخته مانده لذا شایسته است گامی درست در این زمینه برداریم.
چنانکه می دانیم شبهه پراکنی علیه ایشان فراوان است و انقلابیون نیز به رغم دلدادگی به ایشان، نتوانسته اند از عهده ی پاسخ مستدل به همه ی شبهات و انتقادها بر آیند.
۴- مطالعه ی اکتشافی
این مهم به مطالعه ای اکتشافی نیاز دارد تا دریابیم، پرداختن کدام را در اولویت قرار دهیم. اینجانب با نگاهی گذرا، تاملی در باب سبک حکمرانی، شیوه ی مدیریت، کارنامه و خلقیات اجتماعی و سیاسی ایشان داشتم و به دهها محور و مقوله ی قابل طرح دست یافتم. طرح این مباحث می تواند به معرفی درست ایشان کمک شایان برساند.
۵- چرایی معرفی کارنامه
به نظر می رسد معرفی کارنامه ی درخشان سی و سه ساله ی ایشان ضرورتی تام دارد. من با استقرایی ناتمام به حدود ۱۲۰ موضوع دست یافتم. این موضوع ها شامل کنش ها، تدابیر و اقدامات ایشان برای پیشرفت های کشور در حوزه های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، اقتصادی، نظامی، فناوری و ... می باشد. بسا بتوان با تجمیع این تعداد را در بیست مقوله ی کلان و یا کمتر از آن گنجانید و به توصیف آنها پرداخت.
این کار ضروری است چون شبهه سازان ایشان را مقصر و مسئول بحران های کشور معرفی می کنند.
۶- هویت شبهه سازان
روسای جمهور آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی هریک به شکلی از ترفند "کمبود اختیارات" بهره برده و به افکار عمومی القا کرده اند که رهبری مانع موفقیت آنان است.
تندروان اصلاحات نیز با ترویج ادبیات سیاسی غرب هم ولایت فقیه و هم شخص رهبری را تضعیف و متهم نموده اند. نامه های سرگشاده ی سران این جریان مانند موسوی خوئینی ها، بیانیه تابستان میرحسین موسوی در مورد رهبری موروثی و حتی نامه ی بدون سلام آقای هاشمی به سال ۱۳۸۸ نیز کارکردی مشابه دارد. چنانکه نامه ی پرویز پرستویی نیز. شوربختانه برای نخستین بار به سال ۱۳۸۸ هواداران جریان فتنه شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.
همچنین شبکه های ماهواره ای بیگانه نیز پیوسته به تخریب چهره ی ایشان پرداخته اند چندان که بخش عمده ای از هزینه های تبلیغاتی غرب صرف ملکوک سازی چهره ی ایشان شده است.
۷- ضرورت تولید ادبیات
پاسخ به یورش های هدفمند "دیگران" علیه رهبر انقلاب ممکن و نافذ نخواهد بود مگر با تولید ادبیاتی واقعنگر و محققانه ی ناظر بر معرفی ایشان.
رضایی
یک شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
@rezashahed
🔴 شاه: اسرائیل برای ما خطرناک است!
🔹 محمدرضاشاه در مصاحبهای با اوریانا فالاچی به اسرائیل حمله میکنه و میگه: «ما نمیتوانیم بپذیریم کشوری مثل اسرائیل به زور اسلحه خاک دیگران را به خود منضم کند. ما نمیتوانیم این کار را بکنیم.، زیرا اگر این اصل در مورد اعراب اجرا شود ممکن است یک روز هم در مورد ما به کار برود.»
🔹 شاه ایران ادامه میده: «اسرائیلیها اگر بخواهند با اعراب در صلح زندگی کنند، هیچ راه دیگری جز خروج از سرزمینهای اشغال شده ندارند.»
📚 منبع: کتاب گفتگوهای اوریانا فالاچی، ص ۲۲۲
✅کانال تاریخ پهلوی👇
https://eitaa.com/joinchat/4153737506C363110af5c
بسم الله الرحمن الرحیم
مواضع ضد اسراییلی شاه
اخیرا سخنان شاه علیه اسراییل در فجازی به دو صورت پخش شده است. یکی با عکسی از روزنامه اطلاعات دو دیگر به نقل از مصاحبه شاه با اوریانا فالاچی.
ملاحظات:
سخن شاه علیه اسراییل، سیاست اعلامی نام دارد و ارزش استناد ندارد. به چند دلیل او از مخالفت با اسراییل دم می زد:
۱- از مخالفت یکپارچه قاطبه ی ملت و روحانیت با اسراییل خبر داشت. این موضع نمایشی، هم برایش مشروعیت زا بود و هم می توانست توده های ملت ایران را بفریبد.
۲- این موضع گیری مصرف خارجی هم داشت. از آنجا که کشورهای عربی یکپارچه مخالف اسراییل بودند، سکوت و یا جانبداری علنی شاه از اسراییل سبب انزوای دیپلماتیک شاه می شد و وجهه اش نزد ملل مسلمان نیز مخدوش می گردید.
۳- چنانکه مارک گازیوروسکی در کتابش گفته است غرب توصیه کرده بود که شاه بهتر است علیه غرب موضع گیری نماید تا مستقل جلوه کند.
نکته:
دیده ام برخی با پخش این سخنان نمایشی شاه به پسرش طعنه می زنند که تو حتی مانند پدرت نیز نیستی و رفته ای با صهیونیسم هم پیمان شده ای. لذا پخش موضعگیری دروغین شاه علیه اسراییل اگر بدون توضیح باشد، استدلال امام ره و انقلاب اسلامی در باب وابستگی شاه به امریکا زیر سئوال می رود.
رضایی
یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
شکست های جبران ناپذیر
ساف که به خدمت رژیم غاصب در آمد خیال اسراییل راحت شد. اما طوفان الاقصی نشان داد فلسطین از تشکیل سازمان گذر کرده و به ساماندهی یک ارتش آزادیبخش نایل آمده است؛ ارتشی در قواره ارتش های پیشرفته و کارآمد.
این طوفان افزون بر فواید و مزایای راهبردی چندگانه، استراتژی تروریست نامیدن حماس و جهاد اسلامی را برای همیشه به باد داد به گونه ای که دیگر جبران شدنی نیست.
رضایی
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
شکست های ترمیم ناپذیر
رژیم غاصب با جذب مهاجران یهودی و آواره سازی فلسطینیان کوشید یک ملت یهودی دست و پا کند و موجودیت ملت فلسطین نابود سازد. طوفان الاقصی به دو شکل این استراتژی را به شکست کشانید:
۱- نشان داد مردم غزه به تنهایی یک ملت رشید به نام فلسطین را نمایندگی می کنند و قادرند موجودیت ملت فلسطین را احیا کنند.
۲- با خروج مهاجران از سرزمین های اشغالی، ملت مصنوعی و بادکنکی اسراییل رو به زوال خواهد گذاشت.
رضایی
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
شکست های ترمیم ناپذیر (۳)
معادله وحشت، مهمترین ابزار اقتدار و کارآمدترین پیشرانه سیاست های اسراییل بوده است. طوفان الاقصی این معادله را ناکارآمد نشان داد و آغاز زوال نهایی این معادله را کلید زد.
رضایی
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
شکست های غیرقابل ترمیم (۴)
با استقلال غزه، قلمرو رژیم غاصب دوپاره شد.
تکرار الگوی غزه در کرانه باختری قلمرو آن رژیم را سه پاره خواهد کرد.
زین پس، تمامیت ارضی برای آن رژیم رویاست.
رضایی
پنج شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
واکاوی داستان فروش فلسطین
مشهور است، فلسطینی ها زمین های خود را به یهودی ها فروخته اند. از این جمله این نکته القا می شود که فلسطینی ها کشورشان را فروخته اند.
بخش اول
۱- اقرار به واقعیت
این گزاره به این واقعیت اذعان می کند که یهودی ها اهل فلسطبن نبوده اند و از کشورهای دیگر آمده اند.
۲- خرید بسیار اندک
به گزارش رسمی حکومت منصوب انگلیس در فلسطین به سال ١٩۴٧ به سازمان ملل متحد زمینهایی که یهودیان تا آن تاریخ خریده بودند، حدود ۱/۴۹۱/۶۹۹ «دونم» (هر دونم مساوی با هزار مترمربع) میشد، در حالیکه مساحت کل خاک فلسطین ۲۶/٣٢٣/۰۲۳ بود. پس میزان خرید یهودیان در فلسطین کمتر از ۶ در صد از کل مساحت آن کشور بود.
https://www.mashreghnews.ir/news/1360464/
۳- فروش به غیر یهودی
فلسطینی ها همان مقدار کمتر از ۶ درصد را نیز به مسلمانانی فروختند که واسطه یهودی ها بودند. سیدضیا طباطبایی یکی از آنها بود.
رضایی
یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
واکاوی داستان فروش فلسطین
( آثار سیاسی خرید زمین )
بخش دوم
۱- بیگانگان با خرید قانونی زمین، فقط حق مالکیت کسب می کنند، نه حق سیاسی. زیرا مالکیت اموال، منشاء و موجد حقوق سیاسی نیست.
۲- حق حاکمیت، ناشی از اراده جمعی ملت است و مشاعا به همه ملت تعلق دارد و انحصارا حکومت ها آن را نمایندگی می کنند.
۳- اتباع یک کشور اگرچه در حق حاکمیت سهیمند لکن منفردا و یا به صورت گروهی مجاز به فروش چنین حقی نبوده و نیستند. اصولا چنین حقی قابل معامله نیست.
رضایی
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲
فلسطینم که صبحاصبح با نعش عزیزانم
به دوش خستهی خود میکشانم بار حیرت را
کماکان قصهی من مانده در پستوی خاموشی
مبادا از جهان یک شب بگیرد، خواب راحت را
بگو شیپورهای شایعه خاموش بنشینند
و بشنو از دل آوار، آواز حقیقت را
مرا با قامت خونین یارانم ، تماشا کن
ببینی تا مگر حیرانی صبح قیامت را
برای کودکان، لالایی از جنس رجز خواندم
که در گهواره فهمیدند معنای شهادت را
فلسطینم ،سلاحی دارم از آه و نمی ترسم
نثار جان دشمن میکنم طوفان وحشت را
فلسطینم، غم آخرزمانم، قبلهی اول
که زیر تیغ میخوانم نماز استقامت را
میلاد عرفان پور
شعر میلاد عرفانپور برای کودکانِ شهید بیمارستان المعمدانی
غزه در خون خویش غلتان است
دادگاه بزرگ وجدان است
دل من بود زیر بمباران...
سوخت جانم، چه جای کتمان است؟
هرطرف نعش طفلی افتاده
دل من مثل کودکستان است
آی دنیا نگاه کن! دل من
مثل این خانههاست ویران است
مثل آن مادرِ پسرمرده
زلف لالایی اش پریشان است
دل من بسکه خون از او رفته ست
زرد مانند برگریزان است
نیست باریکه ای غریب...ببین
غزه دیگر برای من جان است
پرچمی زنده، باد را لرزاند
شک ندارم زمان طوفان است
دل من، رنگ انتقام بزرگ
رنگ خونخواهی شهیدان است
دست و پا می زنند حرملهها
عمر این ظلم رو به پایان است
هان! حقوق بشر چه شد؟! غزه
دادگاه بزرگ وجدان است
@Farsna
بسم الله الرحمن الرحیم
رضا کیانیان؛ جلاد یا مظلوم
رضاکیانیان بازیگر سینما با داستانی تحریف شده هویت تروریستی خود را پنهان نمود و اعدام نشدنش را نیز مرهون آقای منتظری جلوه داد.
http://www.ensafnews.com/454728/
۱- محاکمه غیابی
کیانیان به دادگاه انقلاب دروغ می بندد که پیش از دستگیری به اعدام محکوم شده بوده است. در حالیکه در رسیدگی به جرایم حق اللهی( محاربه) حتی یک مورد محاکمه غیابی وجود نداشته چون قانونا ممنوع بوده است.
۲- ستایش آقای منتظری
کیانیان آقای منتظری را ناجی خود می نامد در حالیکه، امام ره به آقای منتظری فرمود رسیدگی به پرونده های اعضا و هواداران گروهکها و اوضاع زندان ها را بر عهده گیرد.
۳- عفو و رافت
با تاکیدات امام ره از ابتدای انقلاب، عفو به یک رویه حقوقی عام درآمد و حتی در مورد اعضای ساواک ( به جز شکنجه گران و قاتلان) و همچنین اعضای نادم همه گروههای تروریست و محارب( کومله دکرات و...) به اجرا در آمد. بنابراین در حقیقت کیانیان عفو خود را مدیون امام ره است
۴- هویت تروریستی
کیانیان عضو سازمان پیکار بود.
(افشاگری ابوالقاسم طالبیhttps://ifilo.net)
کسانی مانند تقی شهرام و بهرام آرام و...) با ترور شهید شریف واقفی و چندتن دیگر در سازمان مجاهدین خلق، انشعاب و اعلام تغییر ایدئولوژی از اسلام به مارکسیسم کردند و با آن اقدامات ضربه سنگینی به نهضت اسلامی مردم ایران زدند و خدمت بزرگی به شاه تقدیم و سرانجام پیکار را تاسیس کردند.
این سازمان تروریستی پس از انقلاب هم با رویکرد براندازی مسلحانه به جنگ با مردم و نظام پرداخت.
بنابراین کیانیان عضو یک گروه تروریستی و خود یک تروریست به شمار می رفته، نه اینکه صرفا جعل سند می کرده و از مجازات جعل می گریخته است.
۵- جلاد یا مظلوم
کیانیان می گوید از قاضی پرسیدم پس عقیده ام چه می شود. وی با طرح این سئوال جرم خود را عقیدتی قلمداد می کند در حالیکه او تروریست، برانداز و دشمن مردم ایران بوده و در خدمت اهداف ضدمردمی دشمنان ایران قرار داشته است.
رضایی
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
چند پاسخ به آقای ظریف
پاسخ درون دینی
آقای ظریف گفته است:
"قرار نیست ما جای مستضعفین بجنگیم"
(https://fararu.com/fa/news)
جمله آقای ظریف با حکم قرآن مجید مغایرت دارد چون با عتاب از مسلمانان بازخواست می فرماید که: "وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا ..."
ترجمه:
چرا قتال نمی کنید در راه خدا و مستضعفان، آن مردان و زنان و کودکانی که می گویند خدایا ما را از این قریه ای که اهلش ستمگرند رهایی عنایت فرما(آیه ۷۵ سوره نساء)
رضایی
پنج شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
چند پاسخ به آقای ظریف
دومین پاسخ
رژیم صهیونیستی عنودترین دشمن ایران و ج ا ا، دانشمندان هسته ای ما را ترور کرده، در اقسام طرح های خرابکاری و در انواع طرح های براندازی علیه ج ا ا مشارکت و مباشرت داشته و بارها ج ا ا را تهدید نظامی کرده و در ترور سردار سلیمانی نیز مشارکت نموده و همچنین با حملات پیاپی به مقرهای سپاه در سوریه عملا وارد جنگ مستقیم با ج ا ا شده است لذا راهبرد عقلانی و قانونی ما برای مقابله با تل آویو در چارچوب دفاع مشروع و برای حفظ بقای ج ا ا است و البته طبق فرمایش مولای متقیان علی ع میدان جنگ باید تل آویو باشد نه تهران؛ آنجا که فرمود: " به خدا سوگند، هر ملّتى كه درون خانه خود مورد هجوم قرار گيرد، ذليل خواهد شد." ( خطبه ۲۷ نهج البلاغه)
رضایی
پنح شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
چند پاسخ به آقای ظریف
سومین پاسخ
آقای ظریف در تکمیل سخن خود گفت: "ما در سیاست خارجی یک بحث نفوذ داریم و یک بحث حضور. این دو بحث با هم متضاد هستند."
تاریخ و کارنامه سیاست خارجی ۲۰۰ سال اخیر قدرت های جهانی، و یا منطقه ای مانند عربستان، پهلوی دوم، ترکیه اردوغان و حتی دولت ذره ای امارات خلاف سخن ظریف را نشان می دهد.
گویا سیاست خارجی نزد آقای ظریف چیزی در حد "دیپلماسی پرتقالی" است: "داستان پسرک شیطانی که با خواهرش دعوایش میشود."( سخنرانی ظریف در تد ایکس TedX
(https://modirnameh.ir/media
آقای ظریف چشمان خود را بر سیاست خارجی امریکا بسته اند که به بهانه های صدور دمکراسی، نقض حقوق بشر، تهدید صلح و امنیت و ... تا کنون به بیش از ۷۰ کشور جهان لشکر کشی کرده است. در حالیکه امریکا از نفوذ چیزی کم نداشت.
آیا آقای ظریف ندیده که امریکا در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به خلیج فارس لشکر کشید و به سود صدام وارد جنگ با ما شد و آیا نمی بیند که کشورهای غربی لشکر کشیدند و به کمک اکراین شتافتند آیا نمی بیند که اینک به اسراییل نیرو گسیل داشته، بی وقفه به تل آویو سلاح می فرستد آیا نمی بیند که برای حمایت عملی از صهیونیسم ناو هواپیمابرش را به مدیترانه اعزام نموده است.؟!
رضایی
پنج شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
طوفان الاقصی؛ ج ا ا و امریکا
طوفان الاقصی علاوه بر همه آثار مثبتی که گفته اند و می گوییم پیامد برجسته دیگری هم داشت؛ تکمیل حلقه دیگری از افول قدرت سیاسی نظامی امریکا و ظهور چندباره ی ایران در قامت قدرتی حهانی.
رضایی
دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
تاریخ چپکی
تاریخ ملاط و ساروج زیرین هویت اجتماعی انسان است. هر ملت و دولتی برای قوام و دوام اجتماع خویش به تاریخ نیازمند است.عموما اما امانتداری و راستگویی فدای منافع و مقاصد نادرست می شود.
جریان چپ ایران نیز تاریخ خود را چپکی( تحریف شده) می نویسد.
تراب حق شناس از افراد اولیه مجاهدین خلق که پس از تغییر ایدئولوژی، مارکسیست شد و با جمعی دیگر سازمان پیکار را راه انداختند می نویسد:
"یک نکته عام در مورد تاریخ نویسی چپ را باید گوشزد کرد. روال عمومی نگارش تاریخ متاسفانه حتی در جنبش سیاسی چپ با نوعی آرایش، زینت، جرح و تعدیل های مصلحتی و ... همراه است که گاه دامن اسناد را هم می گیرد و آنها را به طوری غیرواقعی، گول زننده و فریبنده معرفی می کند. برخی دفاعیات و خاطرات زندان از گروه های مختلف ظاهرا بی عیب و نقص اما در واقع به نحوی مبالغه آمیز گزارش و منتشر شده؛ گفته می شود نوشته های جزنی در خارج از زندان ویراستاری شده؛ حتی شنیده ام که برخی پیام های زندانیان سال ۱۳۹۲ در خارج از زندان بازنویسی شده است.
دیده ایم برخی از سازمان ها و گروهها از انتشار کل اسناد گذشته خودداری کرده و آنها را بنابر مقاصد روزشان دستچین می کنند؛ یقینا می توان در خود ما هم ردِّ چنین برخوردهایی را یافت".
(تراب حق شناس، از فیضیه تا پیکار خاطرات و نوشته ها، انتشارات اندیشه و پیکار، اسفند ۱۳۹۸، نشر اینترنتی، شهریور ۱۴۰۰، ص۳۸۹.)
رضایی
سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲
@rezashahed
بسم الله الرحمن الرحیم
شاهکار جدید جبهه اصلاحات
جبهه اصلاحات رسما با حجاب مخالفت کرد.
("حق انتخاب پوشش زنان را به رسمیت شناسید"
https://www.sharghdaily.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-6/908378)
روشن بود به مخالفت صریح با حکم قرآن بر می خیزند.
دیر یا زود مخالفت با قرآن را نیز علنی خواهند نمود.؟ چنانکه سروش، وسمقی، مجتهد شبستری، ملکیان و ... کردند؟
رضایی
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲
@rezashahed