eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.9هزار دنبال‌کننده
867 عکس
141 ویدیو
73 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
/ آزمون جامع دوره مقدماتی مهدویت، ۱۱ خردادماه در کانال رضوان‌معرفت برگزار می‌شود. دانش پژوهان عزیزےکه اواسط دوره به جمع ما پیوستند نسبت به تکمیل دوره اهتمام ویژه داشته باشند.
سلام و احترام؛ بجهت کسالت دکتر هوشیار صوت جلسه ششم دوره نظامات فکری تشیع با تاخیر ارسال می‌شود. از درگاه خداوند متعال صحت و توفیق روزافزون حضرت استاد را خواستاریم.
✂️ برشی از کتاب نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه 🔰هرچند ولایت بر تکوین و تشریع مخصوص خداوند است، اما تجلی این ولایت در قالب " ولایت تکوینی و ولایت تشریعی" به برخی از "انسانها" داده شد و انسان نیز آن جایگاه را بعنوان امانتی از جانب پرودگار پذیرفت و بدین صورت، دامنه ولایت از "ولایت الله بر انسان" تا "ولایت انسان بر انسان" گسترانده شد. 🔰در روایتی از امام باقر ع در توضیح آیه ""إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَنْ يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا" آمده است: "الولایة:فَأَبَیْنَ أَنْ یَحْمِلْنَهٰاكفرا،وَ حَمَلَهَا اَلْإِنْستانُ"؛ مراد آیه از امانت، همان ولایت است که از روی کفر امتناع ورزیدند تا آن را حمل کنند و آن را انسان حمل کرد....۱. 🔰ابتدا بهتر است درباره "انسانِ دارای ولایت" گفتگو شده و مشخص گردد کدامین انسان، صلاحیت برخورداری از "ولایت کلیه الهیه" دارد؟ قرآن کریم درباره انسان هایی صحبت می کند که جزو برگزیده شدگان بوده و دارای مقام نبوت و ولایت هستند: "إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ"، خداوند، آدم و نوح و خاندان ابراهیم و خاندان عمران را برای جهانیان برگزید. ان ها فرزندانی بودند که بعضی از بعض دیگر گرفته شده بودند.۲ 🔰مقام برگزیدگی، مقامی موهبتی و انتصابی است که خداوند آن را بر اساس برخی زمینه ها به برخی از بندگانش عطا می فرماید۳ 🔰طبق آیات و روایات این مقام مختص انبیاء و اوصیاء پیامبر اکرم ص بوده و خداوند متعال آنان را بعنوان خلفای خود در روی زمین برگزیده است. چنانچه امام باقر ع درباره این آیه فرمود: آن ها برگزیدگانی هستند که خداوند آن ها را برای خود پسندیده است.۴ 🔰آنچه از آیات قرآن کریم و روایات به دست می آید این است که؛ انبیاء و ائمه معصومین همان انسان های برگزیده و دارای ولایت هستند و ولایت مذکور نیز مختص به ایشان بوده و سایرین از آن مقام بی بهره هستند. ⛔️این عقیده، برخلاف باور فرقه های صوفیه است که در آن، انسان های عادی نیز می توانند به مقام ولایت (تکوینی و تشریعی) برسند و این باور در متون و اشعار آنان مشهود است.۵ 📚منابع: ۱.بصائرالدرجات فی فضائل آل محمد ج۱،ص۷۸. ۲.آل عمران، ۳۳. ۳.الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج۱، ص۳۶. ۴.تفسیر فرات الکوفی، ص۷۹. ۵.محمدبلخی، جلال الدین، مثنوی معنوی، دفتر دوم. 📚 نگرش کلامی به مساله ولایت فقیه ص۲۱ و ۲۲. @rezvan_marefat
/ حضور و فعالیت فرهنگی تبلیغی موسسه طلیعه داران ظهور در اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون.
﴿خوشبخت واقعی﴾ پاسی از شب می‌گذشت؛ شبی به درازای شام‌گاه عرفانی عرفه تا سحرگاه روشن عیدقربان. پیامبر عادت نداشت آن ساعتِ شب از خانه خارج شود، اما دلش نمی‌آمد شادی شیرین شب عید را با کسی قسمت نکند؛ جز خانه زهرا و علی پاهایش به مسیر دیگری عادت نداشت. خانه‌شان غلغله مهمان بود، همه از نسل هاشم. مراسم استقبال و احوال‌پرسی که تمام شد نوبت عیدی دادن فرا رسید. معرفت بهترین عیدی بود که می‌شد شام عرفه هدیه داد. گفت: خدا به همه شما مباهات می‌کند، اما به شکل ویژه‌ای به علی فخر می‌ورزد و به او عنایت دارد. من پیامبرخدا به سوی شما هستم و این حرف را به خاطر دوست‌داشتن نزدیکانم نزدم. این کلام جبرئیل است که می‌گويد: سعادتمند واقعی کسی است که علی را در زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد و شقاوت‌مند آنکه علی را در زندگی و پس از وفات دشمن بدارد. 📚 ابن حنبل شیبانی، احمد‌بن‌محمد فضائل‌الصحابة، ج۲، ص۶۵۸. @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدویت جلسه ی دهم.mp3
24.96M
💠 انتظار و وظایف منتظران 💠 🔹 واژه شناسی انتظار 🔹 وظایف اصلی منتظران 🔹 حقیقت انتظار در روایات 🔹 اثر حقیقی انتظار در ظهور امام 💠 ابعاد انتظار 💠 🔹 توانمندی فکری 🔹 طرح و برنامه ریزی 🔹 توانمندی روحی منتظران 💠 بایسته های انتظار 💠 🔹 آمادگی 🔹 اقبال قلبی 🔹 میثاق و تجدید عهد 🔹 پناه و توسل به ولیعصر عج 💠 نتایج بایسته های انتظار 💠 🔹 صبر و شکیبایی منتظران 🔹 اصلاح و رها کردن خصائص ناپسند @rezvan_marefat
/ آزمون جامع دوره مقدماتی مهدویت، ۱۱ خردادماه در کانال رضوان‌معرفت برگزار می‌شود. دانش پژوهان عزیزےکه اواسط دوره به جمع ما پیوستند نسبت به تکمیل دوره اهتمام ویژه داشته باشند. 🎓 دوره تکمیلی مهدویت نیز تابستان ۱۴۰۲ در موسسه طلیعه داران ظهور برگزار مي‌شود. اطلاعیه، نحوه ثبت نام و شروع دوره متعاقبا در کانال رضوان‌معرفت ارسال می‌گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
recording_۲۰۲۳۰۵۲۸-۲۰۵۰۰۸.mp3
15.63M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ سلسله جلسات «نظامات فکری تشیع در مسأله ولایت فقیه» 💯در این جلسه می آموزید: امتداد ولایت الله به ولایت انسان برگزیده 📖 دانلود کتاب دوره @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علی محمدی هوشیار.mp3
25.98M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ سلسله جلسات «نظامات فکری تشیع در مسأله ولایت فقیه» 💯در این جلسه می آموزید: ۱. اقامه ولایت الله و فرق آن با اقامه دولت الله ۲.‌ تاسیس نظام نبوتی 📖دانلود کتاب دوره @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ولایت امام رضا علیه السلام در منابع اهل سنت عموم اهل سنت نیز آنگونه که روایات و تاریخ شان مقتضی است ارادت خاصی به اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) دارند و همواره آن حضرات مورد تکریم آنان هستند. اما وهابیان بر خلاف مسلمانان، همه تلاش خود را برای دور کردن مسلمین، از پیوند با خاندان عصمت و طهارت به کار گرفته اند. وهابیان سعی کرده اند، تا با حذف علمی (مانند استفاده نکردن از روایات آن ها) و حذف فیزیکی (مانند تخریب مزارهای آن ها) مسلمین به ویژه اهل سنت، را از اهل بیت (علیهم السلام)، دور کنند، ولیکن وهابیان در دستیابی به این هدف شیطانی شکست خوردند؛ چرا که با نگاهی به کتب اهل سنت، مرجعیت علمی آن ها مشهود است، هم چنین با نگاهی به بقعه ها و زیارتگاه های موجود، شاهد حضور جمعیت زیادی از زنان و مردان اهل سنت در زیارتگاههای اولیاء الهی هستیم. 💠 مرجعیت علمی امام رضا (علیه السلام) از منظر اهل سنّت مرجعیت علمی امام رضا (علیه السلام) مانند خورشید تابان، بر همگان مشخص می باشد، از این رو عالمان و بزرگان اهل سنّت به مقام علمی ایشان اعتراف کرده اند، که در ذیل تنها به سه نمونه از آن اشاره می گردد. 📗ابن حبان (متوفاى 354 هـ) در کتاب «الثقات» نسبت به مقام علمی آن حضرت مي نويسد: «علي بن موسي الرضا ...، كنيه ايشان ابوالحسن و از بزرگان و عقلاي اهل بيت پيامبر صلی الله علیه و آله و بني هاشم و از افراد شريف و نجيب آنان است كه معتبر دانستن حديث ايشان واجب است»[1] 📕سمعاني (متوفاي 562 هـ) در کتاب «الأنساب» آن حضرت را اهل علم، فضيلت و شريف النسب ذکر کرده است.[2]  📙ابن جوزي (متوفاي 597 هـ) نیز معترف است که امام رضا (علیه السلام) در سن بيست و اندي سال، در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فتوا مي ‌دادند.[3] 💠 مرجعیت معنوی امام رضا (علیه السلام) از منظر اهل سنّت با اینکه وهّابیان اموری هم چون بنای بر قبور، زیارت، تبرک و توسل را بدعت پنداشتند، و بسیاری از حرم های اهل بیت (علیهم السلام)، را به بهانه های واهی، تخریب کردند، تا بتوانند مسلمانان به ویژه اهل سنت، را از اهل بیت (علیهم السلام) دور کنند، ولیکن این هدف شوم آن ها در ارتباط با امام رضا (علیه السلام) محقق نگردید، چرا که امروزه شاهد جمعیت کثیری از زنان و مردان اهل سنت، به زیارت امام رضا (علیه السلام)، برای توسل و تبرک و برآورده شدن حاجتشان هستیم. مسئله زیارت آن حضرت، همواره در طول تاریخ مورد توجه علمای اهل سنت بوده است، چنان که ذهبی[4] و صفدی[5] در کتاب خود از آن خبر داده اند. 📘حاکم نیشابوری در ارتباط با زیارت آن حضرت و کرامت ایشان می نویسد: «دچار بيماري خشكي مفاصل بودم و جز با مشقت نمي توانستم حركت كنم. بنابراين بيرون آمدم و آن حضرت را زيارت كردم و به نوقان بازگشتم. صبح كه در نوقان بودم تمام آن درد رفت و تندرست به نيشابور بازگشتم»[6] 📒ابن حجر عسقلانی در «تهذیب التهذیب» از حاکم نیشابوری نقل می کند و می نویسد: «از محمّد بن مؤمل بن حسن بن عیسی شنیدم که می‌ گفت: همراه ابی بکر بن خزیمه امام اهل حدیث و همتراز او ابو علی ثقفی و جمع زیاد وکثیری از بزرگان و مشایخمان به زیارت قبر علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، در طوس رفتیم. محمّد بن مؤمل گفت: ابن خزیمه، چنان در برابر بارگاه آن حضرت، تعظیم و کرنش و تضرع (گریه زاری) می‌کرد که حیرت زده شدیم»[7] 📚 منابع: [1] - تميمي البستي، محمد بن حبان، الثقات، ج 8 ص 456 ؛ تحقيق: السيد شرف الدين أحمد، ناشر: دار الفكر، الطبعة: الأولى 1395هـ – 1975 م. [2] - سمعاني، أبي سعيد عبد الكريم بن محمد ابن منصور التميمي، الأنساب، ج 3 ص 74 ، دار النشر: دار الفكر - بيروت ، الطبعة : الأولى 1998 م. [3] - ابن جوزي، عبد الرحمن بن علي بن محمد، المنتظم في تاريخ الملوك و الأمم، ج 10 ، ص 119، 120 ، دار النشر : دار صادر - بيروت - 1358 هـ ، الطبعة : الأولى [4] - ذهبي، محمّد بن احمد، سير أعلام النبلاء، ج ۳، ص ۳۹۳؛ [5] - صفدي، خليل بن أيبك (م ۷۶۴هـ)، الوافي بالوفيات، ج ۲۲، ص ۱۵۵؛ تحقيق: أحمد الأرناؤوط وتركي مصطفى، نشر: دار إحياء التراث، بيروت. [6] - حمّويي جويني، ابراهيم بن سعد الدين، فرائد السمطين في فضائل المرتضى و البتول و السبطين و الأئمة من ذريتهم عليهم السلام، ج ۲، ص ۲۲۰. [7] - ابن حجر عسقلانى، احمد، تهذيب التهذيب، ج ۷، ص ۳۸۸؛ مطبعة دائرة المعارف النظامية، هند، چاپ اوّل، ۱۳۲۶ ق. ع مبارک💐 @rezvan_marefat
Kashani-14010320-PicidegihayeDoraneEmamRezaAS-Hkashani_Com~1.mp3
17.01M
📋 چالش‌های پیچیده ی دوران امامت امام رضا صلوات الله علیه ع مبارک🌹 @rezvan_marefat
پرسشنامه پایان دوره مقدماتی مهدویت https://survey.porsline.ir/s/QciWfSA لینک در تاریخ ۱۱ خردادماه ساعت ۸ الی ۲۰ فعال است. توصیه میشود زمان را در نظر گرفته و امتحان را به آخر وقت موکول نفرمایید. زمان آزمون تمدید نخواهد شد. ‌ امتحان شامل ۲۰ سوال تستی و زمان آزمون ۲۰ دقیقه است. خواهشمنديم با آمادگی کامل در امتحان شرکت نمایید. تنها آزمون اول شما محاسبه خواهد شد (از تکرار آزمون جدا پرهیز نمایید) حداقل نمره لازم جهت قبولی ۱۶ است. نمره هر دانش پژوه انتهای آزمون نمایش داده می‌شود. آزمون مهدویت مقدماتی فاقد مصاحبه علمی بوده و برای عزیزانےکه نمره قبولی را کسب نمایند گواهی پایان دوره صادر خواهد شد.🌱 اسامی قبول شدگان و نحوه اخذ مشخصات جهت صدور گواهی متعاقبا در کانال رضوان‌معرفت اعلام می‌شود. https://eitaa.com/rezvan_marefat
﴿مانند پدر﴾ مبارزه پنهان رسول‌خدا با منافقان مدینه وارد مرحله جدید و پیچیده‌ای شده‌ بود. هرچه آن‌ها بیشتر در تخریب علی می‌کوشیدند، پیامبر بیشتر در مدح علی سخن می‌راند و زوایای جدیدی از فضایل او را برای مردم روشن می‌ساخت. آن روز دیگر حرف آخر را زد و حجت را بر همه تمام کرد.گفت :«حَقُّ‌ علیٍّ‌ علَی‌ المُسلِمین‌ کَحَق‌ الوالد‌ علی‌ولده؛ حق علی بر مسلمان‌ها مانند حق پدر است بر فرزندان خویش.» 📚ذهبی، شمس‌الدین‌محمد‌ بن‌ احمد‌بن‌عثمان، ج۳،ص۳۱۶ @rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
پرسشنامه #آزمون پایان دوره مقدماتی مهدویت https://survey.porsline.ir/s/QciWfSA لینک در تاریخ ۱۱ خرد
📣 / مشخصات فردی خود را با دقت وارد نمایید. گواهی پایان دوره بر حسب اطلاعات وارده در سایت صادر می‌شود.
قبول شدگان 020311.pdf
218.4K
عرض سلام و احترام؛ به مناسبت سالروز میلاد پر خیر و سرور حضرت شمس الشموس علی بن موسی الرضا علیه السلام دو نمره به دانش پژوهان عزیز اضافه شد.💐 ✅ نامبردگان تا شنبه ۱۳ خردادماه ساعت ۲۲ فرصت دارند، نام پدر، کدملی و آدرس دقیق پُستی خود را برای آی‌دی @fa_eskandari ارسال نمایند. 🔴 بجهت صدور گواهی و اخذ امضا از آیت الله اراکی، پس از تاریخ مقرر مشخصات گرفته نخواهد شد.
محاضراتےهامون صدرنشین اند! رقابتے از جنس تحکیم مبانی اعتقادی✌️
/ رفقایےکه به آزمون جامع مهدویت نرسیدند غصه دار نباشند، تابستون دوره در بستر سامانه آموزش الکترونیک رضوان‌معرفت تکرار خواهد شد. نحوه ثبت‌نام متعاقبا در کانال اعلام می‌شود.
27.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 https://telewebion.com/episode/0x680c564 برنامه: ❤️ (شور شيدایی) زمان پخش 25/2/1402 🌹 أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج ____🍃🌸🍃_____ 🆔@kh_salimian
مژده باد را... دوره تکمیلی مهدویت با حضور استاد گرانقدر سلیمیان. رزومه علمی دکتر خدامراد سلیمیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
/ تا پایان هفته جاری کلیه کلاس های دکتر طوسی تعطیل می‌باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳ ژوئن،‏ ۲۲.۱۴​.mp3
16.97M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ سلسله جلسات «نظامات فکری تشیع در مسأله ولایت فقیه» 💯در این جلسه می آموزید: _آیا فقیه، حق تشریع دارد یا حق افتاء ؟ دانلود کتاب دوره @rezvan_marefat